@ml: ja met dat mooie weer is het veel makkelijker he om hem zonder luier te laten lopen. @viev: nou hopelijk gaat het nu allemaal beter. @lwal: wow wat een mooie buik. Is al aardig groot he. Leuk hoor. Beetje druk gehad maar de eerste werkweek is goed gegaan. Vond vooral de eerste dag wel heel moeilijk. Heel dubbel om weg te gaan, maar gelukkig was ze bij mijn moeder en ging het helemaal goed. Ook op het kdv gaat het super, ze drinkt heeel goed uit de fles en slaapt best vaak, wel korte slaapjes maar ze slaapt Wel heb ik woensdag en donderdag een heel onrustig kind in de avond gehad, was weer krijsen. Maar is ook niet zo raar, er veranderd nu natuurlijk zo veel voor haar en ze doet zo veel nieuwe indrukken op. Ik vind het echt elke dag leuker worden allemaal, hoe ze lacht, maar ook dingen gaat begrijpen en spelletjes met je speelt. Ze begint dingen echt leuk te vinden.
@linnie en het wordt nog veel leuker elke dag weer. r. Kletst de oren van ons hoofd, verstaanbaar en onverstaanbaar. Wel erg leuk, hij wil overal mee helpen zo schattig.
Brondy: Hele fijne vakantie! Geniet ervan!! Viev: Herkenbaar dat gevoel wat jij hebt bij bv, ik heb dat precies hetzelfde! En hoop dat de andere voeding nu wel helpt voor S. ML: Ja mijn buik groeit idd flink nu. Leuk dat r. nu zoveel kletst! Linnie: Fijn zeg dat J. het zo goed doet op het kdv. En het is voor haar natuurlijk ook een flinke verandering. Schattig dat ze zoveel lacht en dingen begrijpt, wat gaat dat dan snel zeg! Heeft D. inmiddels eigenlijk al een andere baan gevonden? Mammadoe: Hoe gaat het bij jou nu met de flesvoeding? Hier toch nog niet helemaal fit, van het weekend ontstoken ogen gehad en nu weer aan het snotteren. Dus ben zo weer lekker terug in bed gedoken! Vanmorgen bij de vk geweest, alles was weer goed en ze dacht dat ze met haar hoofd beneden lag.. Dat vermoeden had ik ook al. Ik krijg van iedereen te horen dat ik al zo'n grote buik heb voor mijn termijn, dus even gecheckt bij de vk of dit echt zo is. Maar die heeft me gerustgesteld dat dit helemaal niet zo is.
Hoi meiden, Zooo.... dat is alweer even geleden dat ik mijn gezicht heb laten zien! De tijd vliegt ook echt zo ontzettend snel. Ik ben nu zelf alweer 13 weken. Het gaat prima, ik voel me nog steeds goed en merk dat de moeheid minder wordt. Wel groei ik als een dolle! Van het weekend bij Guus Meeuwis geweest, voetbal kijken en toen samen met schoonzusje op de foto, zij is 24 wkn zwanger van de 3e en onze buiken lijken even groot... pfff... Komt ook denk ik door mn darmen, maar toch! Hoop dat het niet in zo'n sneltreinvaart blijft gaan.... Intussen dus de 12 wkn echo gehad en ikzelf ook controle bloeddruk etc. Alles prima! De baby is wel een druktemakertje haha En verder zo gelachen: hij/zij lag in de chillmodus tegen de wand aan met de enkels gekruisd. Zo ligt F. altijd op onze hoekbank tv te kijken met die enkels ook zo hahaha! Heb niet alles terug gelezen (zit op mn werk) @ Mammadoe, hoe gaat het nu met de combi werken en moeder zijn? Ik zag dat ze de fles nu wel pakt? Fijn! En wat wordt ze groot, zag de foto op FB; mooie meid!!! @ Linnie, hoe gaat het met jou? En hoe doet J. het op het KDV? @ ML, ik zie dat je bezig bent met R. zindelijk te krijgen? Wil het al een beetje lukken? En hoe pak je dat aan? Stickerboekje ofzo? @ Lwal, meid! Ik zag je foto's in New York! Wat een mooie buik zeg! Het gaat nu echt opschieten he wauw! Hoe voel je je nu? Nog steeds niet lekker? @ Brondy, fijne vakantie! En nog gefeli met jullie jubileum, zag ik op FB. Nou, er komen weer klanten aan, dus.... groetjes!!!
@debby hij vindt het nu wel best hoor. we hebben een stickerkaart hij geeft aan dat die plast, maar dan plast die al dus net te laat. ach komt vanzelf goed en heeft geen haast. fijn dat je echo goed was foto van je buik!!!
Nou Debby dat schiet al lekker op dan! Heb je geen foto van je buik dan? Ik word nu wel heel nieuwsgierig! Ja groot wordt ze hè?! Zat net even foto's van het begin te kijken....pffff wat gaat dat snel zeg!! @Ml, dat is echt fijn als ie straks zindelijk is! Scheelt weer luiers slepen! Vandaag heeft mijn smoeder voor het eerst echt opgepast terwijl ik ging werken. Ging allemaal goed gelukkig! Net filmpje gezien van de weeën, echt leuk om terug te zien!! Jammer dat er maar 1 filmpje van is!
@lwal: Aah elke buik is anders toch. Lekker trots op zijn hoor en showen. En wat goed dat het hoofdje beneden ligt. D. gaat per juli waarschijnlijk bij het bedrijf waar mijn vader werkt werken. Dus contract is in zicht @mammadoe: haha ja hobbelweg, D. deed ook zo'n spelletje met dr, helemaal lachen. Zoo leuk he. Maar nog nooit gehoord van Sophie de giraf, zal is opzoeken. Wat goed dat het oppassen goed ging. En ze drinkt nog goed uit flesje? Ik kijk ook heel vaak de filmpjes en foto's terug van de bevalling, ben zoo blij dat we er best veel hebben, vooral van de ks, ik heb zo veel niet gezien en meegemaakt tijdens. Maar dan zie je idd hoe snel ze groeien he. Zag vandaag nog een pas geboren baby, kan me al niet meer voorstellen dat ze zo klein is geweest. En je hebt eigenlijk helemaal niet echt door dat ze zo snel groeien, nu ineens besef ik het, echt heel raar. @debby: jeeeh 13 weken, die periode is voorbij, lekker hoor. Hier vandaag weer gewerkt. Ben helemaal kapot. J. drinkt zoo goed uit de fles nu. Zo goed dat ze nu onrustig aan de borst drinkt, want da moet ze te lang wachten voor er wat uit komt, haha. Weet niet hoe lang ik bv nog ga volhouden, dat kolfen kost me zoo veel tijd, en ze begint nu ineens heel veel te drinken, kan er dan niet meer tegenop kolfen. En productie loopt ook al wat achteruit. Zie het nog wel even, en anders is het jammer, heb iig 3,5 maand gegeven. Ga nu lekker slapen, ben kapot. Gelukkig morgen vrij.
Mammadoe: nee ik ben niet bang voor hangborsten! Is gewoon een gevoel dat ik heb.. Is ieders eigen keuze toch Ik hoorde van een vriendin idd dat de seks in het begin heel anders voelt.. Ben benieuwd! En fijn dat het oppassen goed is gegaan. Jullie hebben nu nog geen kdv toch? Debby: 13 weken alweer! Die periode zit er dus op! Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar je buikje!! Foto? Linnie: Fijn dat D. nu zicht heeft op een contract!! Kan me voorstellen dat het kolven veel energie kost! Knap dat je het zo lang volhoudt, want dat was eigenlijk niet je planning toch? Ik ben me nu een beetje aan het inlezen over pijnbestrijding tijdens de bevalling.. Ben wel benieuwd wat jullie gebruikt hebben en of het hielp? Die kennis van me die rookte tijdens de zwangerschap wordt vandaag ingeleid, kindje weegt iets van 2400 gram denken ze bij 39 weken en ze heeft bijna geen vruchtwater meer. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan!
@lwal: die weegt dan idd niet veel met 39 weken. Maar bv is ieders eigen keuze hoor. Je moet er wel achter staan als je het gaat doen. Was bij mij idd niet de bedoeling om zo lang bv te geven, maar het bevalt zooo goed, ik kan er ook niet mee stoppen, werkt verslavend ofzo. Is echt zo heerlijk om dr in de ochtend lekker bij me te leggen, het is ook elke keer een momentje van ons samen, en dat zou ik heeel erg gaan missen dan. Maar ik heb ook heel lang getwijfeld over getwijfeld en uiteindelijk besloten om het te doen de eerste weken voor de melk. Die eerste week vond ik het echt niets aan, en ben in die week ook gaan kolven, daarna toch weer geprobeerd aan te leggen en dat ging goed. Maar heb die eerste 4 weken vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar ergens kon ik het niet. EN ben nu echt super blij dat ik doorgezet heb. Maar nu met werken en kolven vind ik het heeel veel werk. Ik had ks dus kan je niet helpen met pijnbestrijding. Ik weet wel wat ik had gewild misschien. Maar hoor nu achteraf van mensen van de yoga die dat hadden dat ze het nooit meer doen omdat ze er heeeel duf van werden. Maar dat is een pompje die jezelf kan bedienen. Nou Jaylie slaapt nog. Dat kind kan slapen in de ochtend. Ze kwam we om 6.15 voor voeding, toen om 10.15, en tussendeur alleen maar slapen, en nu nog steeds.
Hey meiden, Hier ook weer een teken van leven van mij @Linnie Wat fijn dat J. zo goed slaapt 's ochtends. Gaat het 's avonds nu ook wel wat beter? En super dat het drinken uit de fles zo goed gaat, al is het wel jammer dat het daardoor aan de borst weer minder gaat. Maar 3,5 maand is echt al wel een mooie periode, en al veel langer dan je waarschijnlijk zelf verwacht had in het begin! @Lwal Dat is inderdaad een erg klein kindje. Roken is ook zo slecht, dat ze dat zelf niet snapt... Wel fijn dat jullie kleintje waarschijnlijk al met d'r koppie naar benenden ligt. Hoe voel jij je trouwens nu, alweer een beetje opgeknapt? Met pijnbestrijding heb ik trouwens geen ervaring. Vorige keer is het zo snel gegaan dat het daar toch al te laat voor was toen de vk kwam. @Mammadoe Wat fijn dat M. nu ook eindelijk uit het flesje drinkt! Weer een zorg minder in ieder geval. Ook fijn dat het oppassen door smoeders goed ging. @Debby Alweer 13 weken, wat gaat het hard! Die magische grens ben je nu in ieder geval voorbij. Lekker genieten van je zwangerschap! @Marilouise Wat goed dat R. al op het potje plast soms! Die van ons heeft daar nog geen zin in en ik had ook nog niet echt zin om daar heel veel moeite in te gaan steken met een baby op komst. Komt wel als we straks weer een beetje gewend zijn allemaal. @Viev Lekker dat Sara een beetje begint door te slapen! Merk je ook al iets door de overstap qua voeding? @Brondy Lekker van het zonnetje aan het genieten zag ik op FB, heerlijk hoor Hier alweer 37 weken (en 1 dag inmiddels ), tijd vliegt echt! Het gaat zoveel sneller dan bij ons zoontje. Alles gaat verder wel prima. Vrijdag nog bij de KA geweest met ons zoontje, 9 juli krijgen we daar de uitslag pas van, dus dat is nog even afwachten. Maandag naar Blijdorp geweest met m'n zus en m'n nichtje, was wel gezellig. Gisteren nog naar de bios geweest met manlief en vandaag lekker schoongemaakt. Bed staat omhoog, alles is in huis dus de baby mag komen! Maandagavond nog even contact gehad met de vk, wilde graag toch nog wat dingen bespreken over m'n vorige bevalling en heb pas volgende week maandag weer controle. Toen kwam ook weer één van de ander vk's ter spraken, waar ik vorige keer al geen vertrouwen in had en nu nog steeds niet. Helaas is daar weinig aan te doen, gewoon maar hopen dat zij geen dienst heeft als mn bevalling begint. Ik wil graag thuis bevallen maar als zij dienst heeft zou ik zelfs liever poliklinisch gaan omdat ik gewoon niet zo'n vertrouwen in haar heb. Vertelde de vk dat de kans dat ik poliklinisch kan bevallen sowieso niet heel groot is omdat het de vorige keer al snel ging en bij een tweede gaat het meestal nog sneller. Best wel een eng idee eigenlijk, ben nu wel erg benieuwd wat me te wachten staat.... Gisteren trouwens ook nog wat foto's gemaakt van m'n buik, voordat het te laat is. Wilde ook nog met ons zoontje maar die werkte natuurlijk niet mee
@Poemi, mooie buik zeg, je hebt een mooi figuur behouden! En als je poliklinisch bevalt zit je alsnog met die vk. Pas als je medisch wordt (door pijnbestrijding te nemen) neemt de gyn/vk van het ziekenhuis het over van jouw vk. Zou wel erg rot zijn als je net die vk treft die je niet wilt... Maar fijn dat alles klaar is, 37 weken, ze mag komen!!! @Linnie, ja irritant hè bv en werk combineren? Je zou ook kunnen proberen om gecombineerd te voeden. Dus overdag als je werk kv en in de ochtend en avond/nacht bv. Dat moet je wel een beetje afbouwen, op borstvoeding.com staan adviezen hoe je dat het beste kan doen. @Lwal, tuurlijk is dat ieders eigen keuze! Moet je vooral zelf beslissen want is jouw kind. Maar ik begrijp zelf nooit goed waarom vrouwen het niet willen, aangezien het het beste voor je kind en jezelf is. We beginnen idd per half augustus pas met kdv verblijf en dan ook maar 1 dagje per week, 1 dagje oma, 1 dagje vader en de rest ik. Vreselijk die rokende kennis :x Egoistische trut is het! En qua pijnbestrijding, ik had dat Remifentanil pompje. Ik was tussen de weeën door lekker stoned, maar echt niet van de wereld. Ik vond het fantastisch en kan het iedereen aanraden, maar niet elk ziekenhuis biedt het tegenwoordig aan, dus zou je ff moeten informeren. En als ze hem uit zetten (als je mag gaan persen) dan is dat spul met 5 minuten uit je lijf, dus jij en je baby zijn compleet helder als ze ter wereld komt. Kleine meid hier wilt maar niet slapen, dus ik denk dat we maar even naar de geitenboerderij gaan ofzo.
@poemi: mooie buik heb je hoor. NOg even van genieten nu toch? Maar het is dus te hopen dat je die ene vk niet krijgt. Kan je niet van te voren ff hun rooster vragen, dan weet je iig wanneer ze dienst heeft, haha. Niet dat je er dan wat aan kunt doen natuurlijk. Maar is het bij jullie dan niet zo dat als je naar het ziekenhuis gaat je vk gewoon mee gaat? Bij mij hier is dat wel zo. Behalve als je echt medisch wordt, dan word je overgenomen. @mammadoe: ja heb daar ook al aan zitten denken om combi te doen. Maar op de een of andere manier kan ik nog niet de stap zetten om te gaan afbouwen. Maar merk heel goed dat mijn productie best omlaag aan het gaan is. Gisteravond heb ik dr aan twee kanten aangelegd, maar merkte al dat er niet veel uitkwam, toen heb ik voor de zekerheid nog gekolfde melk gegeven, toen dronk ze nog 120cc weg. EN ze vindt de fles volgens mij wel heel makkelijk, haha. Maar dat kolfen kost echt heel veel tijd, vooral in de ochtend. Maar ja ga wel zien hoe het loopt. Als het nie meer gaat is het gewoon klaar, maar dan heb ik er meer vrede mee dan nu ineens te stoppen. Maar was het leuk bij de geitenboerderij?
@mammadoe, maar als je er zelf geen goed gevoel bij hebt kan het nooit goed zijn voor jezelf en uiteindelijk ook niet voor je kindje al die stress is ook niet goed, mijn schoonzus heeft 2 keer geprobeerd en beide keren had ze continue een hysterisch krijsend kind (beide kinderen) en is ze bij de 1 na 6 weken gestopt, vol met kloven spruw stress en medicatie doordat ze het eigenlijk niet zag zitten. Ik zeg maar zo de fv is ook goed ze groeien erop en als je dan wel de rust hebt kan je dat toch veel beter doen. Ieder zijn eigen keus en eigen zin, ik zag het ook niet zitten en denk nu bij een volgende ga ik het heel misschien proberen, maar de kans is er dat ik het weer niet zou mogen geven, net als uiteindelijk bij r. het geval was. Hij zou het niet hebben overleefd als ik perse bv had willen geven. Hier vandaag een shit dag gehad maar toch leuk geeindigd mijn vriendin is afgestudeerd met een 9 en 3 x een 8 in australie. ze is nu een biologische wetenschapper en heeft het ook nog eens een jaar korter over gedaan. Mijn broertje is ook afgestudeerd morgen diploma uitreiking hij gaat nu naar de hogeschool verder economie verkoopmanagment en recht studeren dus heel blij
Bij poliklinisch heb je inderdaad gewoon je eigen vk erbij, dat weet ik ook, maar dan ben ik in ieder geval al op de goede plek mocht ze het verprutsen.... Maar waarschijnlijk is dat ook niet eens een optie voor me, dus we zien wel hoe het gaat lopen @Mammadoe Was het nog leuk op de geitenboerderij? Zag een leuke foto op FB voorbij komen @Marilouise Allemaal goed nieuws op schoolgebied bij jou in je familie/kenissenkring, leuk!
@ml: goed hoor dat iedereen geslaagd is. Shitdag is niet ernstig hoop ik? @poemi: haha, ja dat is waar, in het ziekenhuis zit je dan iig niet met haar alleen.
Linnie: Oh hmm.. dat pompje leek mij juist een hele goede! En lekker zeg zo'n uitslapende dochter Poemi: Mooie buik zeg!! Slim dat je snel nog even foto's hebt gemaakt! En wat rot als je je van te voren al zorgen moet maken over welke vk je eventueel krijgt. Hoe voel je je verder? Is het nog een beetje te doen? Mammadoe: Jij had dus wel goede ervaringen met dat pompje, moet idd eens uitzoeken of ze dat hier in het zkh geven! Lekker dat ze straks maar 1 dag naar het kdv hoeft! ML: Nou netjes die afgestudeerden! En een shit dag gehad.. Nu weer beter? Hier net naar de gym geweest.. Kreeg wel steeds harde buiken tijdens die oefeningen Verder ben ik gelukkig weer fitter! Morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo van mijn nieren. Heb er gelukkig niet echt last meer van, maar ze houden wel mijn nierfunctioneren in de gaten Moet nog 4 weken werken, ben zoooo aan het aftellen! Kan niet wachten tot ik lekker kan uitslapen en rustig aan kan doen!
@Lwal, ja dan wordt het echt aftellen. Als je dan eindelijk verlof hebt snap je ook niet hoe vrouwen het volhouden tot 36 weken! En ja dat pompje is eeeeecht fantastisch! @Poemi, ja hier in het Amsterdamse bos zit die geitenboerderij. M. keek d'r ogen uit naar de geiten, kippen, varkens en het paard. Ben helemaal in mijn nopjes dat ik een kind heb om er mee naartoe te nemen. Om als volwassene alleen daar naartoe te gaan is ook wat triestig @Linnie, vervelend dat je productie gelijk begint terug te lopen nu je weer werkt Er is bijna niet tegenop te kolven he? Kolf jij ook extra als je thuis bent? Ik merk namelijk dat mijn voorraad melk in de vriezer erg snel slinkt nu ik weer werk. Je kolfopbrengst is overigens meer als je goed ontbijt las ik gisteren. @Ml, ik zou waarschijnlijk ook gestopt zijn bij zoveel tegenslag als jouw schoonzus. Maar dan heeft ze wel haar uiterste best gedaan. Maar op voorhand al beslissen om niet eens te willen proberen vindt ik een gemis voor het kindje. Hoe je het ook wend of keert het is het gezonder spil dan kv, omdat het uit bloed gemaakt wordt en het dus een 'levend' goedje is. Vandaag is mijn schoonfamilie komen eten, zit mijn smoeder de hele tijd: "Doe voorzichtig!!!", "Doe niet zo hard" etc als ik met de baby zit. Doet ze iedere x als we haar zien. Bloedje irritant! Wat denkt ze dan, dat ik haar iedere dag laat vallen als ze me niet waarschuwt??
Even een zwaai van mij vanaf t strand op Kos Het weer is super en wij genieten enorm (alle 3 ) Buik begint nu goed te groeien Fijn weekend nog en tot over een week
@lwal: jeetje nog maar 4 weken werken, wat gaat het snel. Idd dan heerlijk gaan genieten van het niets doen en uitslapen hoor. @mammadoe: op zich kan ik er best tegenop kolfen, maar moet wel ruim op tijd beginnen. Is vooral voor de dinsdag, dan moet ik op zondag en maandag weer voorraad gaan maken, en dinsdag en op mijn werk kolf ik weer voor donderdag, en donderdag kolf ik voor vrijdag, dan loopt het wel. Maar productie is nu weer wat beter, heb ook weer stuwingen gehad. Heb ook het idee dat ze vorige week regeldaagjes heeft gehad, ze bleef maar drinken, was helemaal leeg. Maar wat irritant van je sfamilie zeg. Dat doen ze bij ons ook als dennis iets met haar doet, en ze denken altijd dat we dr nekje niet goed ondersteunen:x. Om gek van te worden. Maar nou heb ik sowieso de laatste tijd heeel veel frustraties naar vooral smoeder en szus toe. Lekker rustig dagje hier, wat een weer zeg. Ben het helemaal zat, wil op vakantie naar de zon. MIsschien gaan we in het najaar nog even lekker weg.