Goedemorgen! Ik mocht van kleine M. lekker uitslapen tot 11:00!! Topkind! Vandaag lekker vrij. Ik had zaterdag de hele dag gewerkt en was daar zooo moe van! Moest echt even bijkomen. Gisteren samen naar de bioscoop geweest; Men in black 3, was erg leuk. @Poemi, hoe is het? Je ligt toch niet al te bevallen? Trek je het nog of begin je het nu zat te worden? @Linnie, ja dat weer is echt drama, bah! Wat stom dat jouw schoonfamilie dat ook doet! Het is zo overbodig om dat soort dingen te zeggen! Als we niet met onze baby's om konden gaan hadden ze toch ook niet die eerste 3 maanden overleefd O dus qua kolven lukt het wel. Krijg je geen stuwing dan als je op zondag naast de gewone voedingen extra kolft? Ik heb een nieuwe kolf besteld, de medela Freestyle. Dat is een dubbele kolf en dan kan ik dus veel meer melk kolven in minder tijd. Is qua mijn werk wel handig. Zoals afgelopen zaterdag, dan moet ik mijn hulpbehoevende klant 20-30min alleen laten zitten, voelt toch niet zo prettig. Ook zit er een oplaadbare batterij in, dus niet meer overal op zoek naar een stopcontact! Misschien is het dan goed te doen en kan ik langer dan de voorgenomen 5 maanden bv geven. Dat lijkt me echt super! Vanmiddag moet kleine naar CB voor prikjes. Hopelijk heeft ze er dit x wat minder last van dan de vorige x....
@Linnie en Mammadoe Wat gaat dat toch hard met jullie kleintjes, alweer over de 3 maanden heen. Gaat echt snel! @Mammadoe Wat lekker zeg dat ze zo je laat uitslapen! Wel sneu dat ze vanmiddag weer voor d'r prikjes moet. En je schoonmoeder blijft lekker bezig zo te lezen @Linnie Jouw schoonfamilie is ook al zo bang dat jullie d'r laten stuiteren ofzo, vreemd hoor! Wel fijn dat je bv weer wat oploopt. @Brondy Hier ook lichtelijk jaloers! Geniet er nog lekker van! @Lwal Hoe was de controle van je nieren? En nog maar 4 weekjes werken, wat gaat dat bij jou toch ook hard! Wel lekker dat je straks nog even een tijdje tot rust kunt komen voor de beeb komt. Hier gaat alles nog steeds wel prima, nog geen naderende bevalling in ieder geval Vanmorgen controle gehad bij de vk. Beebje lag in ieder geval vast, dus dat verklaart wel waarom ik steeds meer last met lopen heb. Zoontje heeft nooit vast gelegen dus ben hier al heel blij mee. Moest nog wel even door naar het zkh voor extra controle. Had de beeb heel het weekend al minder/anders gevoeld dan daarvoor dus de vk wilde het wel even laten checken. Gelukkig is alles prima in orde en heeft ze het nog goed naar d'r zin. Vruchtwater was ook nog ruim aanwezig dus waarschijnlijk is ze gewoon wat rustiger doordat ze nu vast ligt met d'r koppie. Verder ben ik er wel een beetje klaar mee hoor. Krijg zoals ik al zei steeds meer last met lopen en gisterenavond deed het ook vet veel pijn van onderen... Kleine man wilt ook nog wel eens opgetild worden maar hij weegt nu ruim 15 kilo dus dat is best wel pittig maar wil niet telkens tegen hem zeggen dat ik hem niet kan optillen, dus dat doe je dan toch maar...
Mammadoe: wat irritant zeg van je schoonouders! Daar zou ik ook echt niet tegen kunnen! En lekker zeg dat M. je tot 11.00 heeft laten slapen! Hoe is het gegaan met de prikjes? Brondy: oh heerlijk zeg! Geniet er lekker van! Linnie: Jij ook al van die irritante schoonouders! Echt vervelend.. En kan me voorstellen dat je nog graag naar de zon wil. Je hebt in je verlof echt bagger weer gehad! Poemi: Las op fb dat de controle in het zkh goed was, gelukkig! Dan zal ze idd lekker vast liggen nu! Begint dus steeds zwaarder te worden voor je.. Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten op jullie meisje!! Hou je ons wel een beetje op de hoogte? Hier is het (vooral 's nachts) enorm druk in mijn buik, lijkt wel alsof ze complete salto's in mijn buik maakt. Voelt soms ook wel vervelend! Verder is manlief deze week op oefening tot vrijdag, saaaai! Maar moet veel werken dus de tijd vliegt voorbij. Van het weekend hebben we geprobeerd aan schoonouders (vooral schoonmoeder) uit te leggen dat we niet willen dat zij in het zkh gaan zitten wachten als ik ga bevallen. Maar dat vond ze maar belachelijk! Want 'het eerste wat je wilt is de kleine aan iedereen laten zien' blablabla.. De boodschap is dus niet aangekomen, denk dat we het nog maar een x gaan proberen. En ze vond het al helemaal belachelijk als we niet zouden bellen wanneer we naar het zkh gaan.. Irritant mens!! :x
@lwal: ooh lekker irritant dat ze niet respecteren wat jullie willen. Dan moet je idd zeker niet bellen als je naar het zhuis gaat, anders staan ze daar zeker weten. @poemi: spannend, is nu echt afwachten wanneer het gaat beginnen. @mammadoe: hoe zijn de prikjes gegaan? J moet maandag weer, en ben benieuwd of ze wel een beetje gegroeid is. Doe iig wel lang met dr kleding, ze heeft nog steeds maat 56, en ook nog wel is 50. ooh die dubbele kolf is idd handig, ik ben ook zo lang bezig elke keer op mijn werk. maar stuwingen vallen wel mee eigenlijk, heb vandaag wel stuwing. vind jij ook dat het ineens zo snel gaat? lijkt wel alsof ze elke dag meer kan. hier wil ze nu alleen maar zitten, rechtop, maar dat kan ze nog niet, maar ze vindt het geweldig.
Zo ik zit te wachten op mijn kraamvisite, maar ze zijn te laat. @Poemi, aiaiaiai nog eeeeven volhouden. Errug spannend allemaal. Ga je eigenlijk in het ziekenhuis of begin je thuis en zie je wel? @Lwal, Nou die salto's zal niet lang meer duren, op een gegeven moment is daar de ruimte niet meer voor. Als de laatste salto dan maar met het koppie naar beneden is M. daalde met 33 weken in, dus hoeft niet eens meer lang te duren. En jij ook weer gezeur met je schoonmoeder. Weet je wat het erge is? Ooit worden wij ook allemaal schoonmoeders hahahaa @Linnie, ja geweldig he al die nieuwe dingen. Lijkt wel of dat ze iedere dag wat anders/nieuws kan. Gisteren deed ik haar in de tummietub en zat ik een beetje achtelijk te doen met het badeendje, en in ene schatert ze het uit! Dan smelt mijn moederhart Maar wat lekker dat ze nog een beetje petite is! Heb je tenminste veel plezier aan die maatjes. Hier is ze al 62,5cm en weegt ze 6,285kg! Ze zit dus wel echt al in maatje 62 Er staat al een hele doos eerste babykleertjes op zolder... Net voor het eerst die kolf gebruikt en hij werkt als een malle!! Hij trekt de boel heel snel leeg. Deed me een beetje denken aan de harmony, die goeie ouwe tijd De prikjes zijn redelijk goed verlopen. 's avonds werd ze een beetje huilerig en zeurderig, dus hebben we pcm gegeven en toen in de draagdoek gestopt en ze viel lekker in slaap. Ik blijf het een wonderdoek vinden! Gisteren heeft oma weer opgepast en kon ik lekker naar de kapper. Even die enooooorme uitgroei bijgewerkt en een knipbeurt. Volgende week ga ik naar de sauna met een vriendin, heb ik ook zooooooo veel zin in
@mammadoe: was kraamvisite gezellig? Haha, wat leuk he als ze zo schaterlachen. Aah prikjes zijn ook weer achter de rug. Hoe gebruik je die draagdoek nu? Ligt ze er nog in of hangt ze zeg maar? J. was 2 weken geleden 60 cm en 4900 gram. Dr lengte is best wel goed alleen dr gewicht niet echt. Was toen in 2 weken 100 gram aangekomen. Ben benieuwd wat ze maandag weegt. Ik had ook gewoon die dubbele moeten kopen, maar vind het wel duur om nu nog te kopen, volgende keer koop ik het meteen. Ik hoop wel om de 6 maanden te halen als het allemaal lukt.
Zoals beloofd een berichtje van mij, ik weet niet zo goed wat te schrijven. Het is hier niet zo heel leuk momenteel ik wil er verder niet over uitweidden maar er gebeurd veel, met name in onze relatie. We zullen moeten vechten willen we hier samen uit komen. Verder ben ik heel druk met werken en daardoor vaak van huis. Ik lees wel mee, maar reageer niet zo vaak meer. Liefs
Mammadoe: haha ja zouden onze schoondzonen/dochters dan ook zo over ons praten? Jeetje dat gaat wel snel dan, nu alweer maatje 62! En lekker dat je ff naar de kapper kon! Linnie: jij hebt idd wel lang profijt van je kleertjes! Leuk dat jullie meisjes zoveel nieuwe dingen leren! Kan niet wachten tot ik het ook ga meemaken! ML: Oh dat klinkt niet zo goed dan.. Hoop dat jullie er samen uit komen! Hier sinds 2 dagen wat last van mijn bekken, tenminste ik ga er vanuit dat het dat is! Het zit echt aan de onderkant zeg maar.. En zolang ik stil zit of lig voel ik het niet zo. Misschien is ze dan toch met haar koppie naar beneden gedoken zoals jij zei Mammadoe Morgen gaan we eindelijk de box uitzoeken.. We mogen hem nu toch zelf mee uitzoeken van schoonmoeder! Het heeft even geduurd, ze had ook steeds een anders smoesje waardoor het niet kon.. Nu maar hopen dat er niet te lange levertijd op zit!
Hoi meiden, Hier ben ik ook weer Met Sara gaat het goed! Ze slaapt nu erg goed, zowel overdag als 's avonds. Helaas slaapt ze 's nachts niet meer door (heeft weekje doorgeslapen) en komt ze altijd rond een uurtje of 04.00u. Maar verder mogen we niet klagen, gaat heel goed zo Lwal, jij gaat ook flesvoeding geven dus? Bevalt hier goed hoor Hier geen pijnbestrijding gebruikt, kwam met 7cm ontsluiting in het ziekenhuis en toen was er ook geen tijd meer voor. Pff, ook al irritante schoonmoeder zeg. Lijkt me ook helemaal niks als ze al in het ziekenhuis zit te wachten Groot gelijk dat je dat niet wilt! Fijn dat je wel de box mee uit mag zoeken Mammadoe, haha nee hoor, ben niet bang voor hangborsten En irritante schoonmoeder met haar opmerkingen! Debby1, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat zeg! Super! Linnie, fijn dat J zo goed uit de fles drinkt! Poemi, mooie buikfoto's! Alweer bezig met de laatste weekjes zwangerschap.. gaat snel zeg! Marilouise, gefeliciteerd met je broertje! En wat vervelend dat het niet zo lekker loopt in je relatie.. sterkte! En hopelijk gaat het snel wat beter! Brondy, veel plezier nog op vakantie he!
@ml: jeetje hoop dat het allemaal goed komt voor jullie. Sterkte en dikke knuffel. @lwal: over een niet al te lange tijd ga je het ook allemaal meemaken hoor. En het gaat allemaal zoo snel, kan me nu nauwelijks meer herinneren hoe het voelde om zwanger te zijn. Dus geniet er ook nog maar even van Het is echt allemaal heel bijzonder wat er gaat gebeuren, maar dat vond ik ook van die laatste weken. Het gevoel dat je er naar toe leeft. @viev: wat goed dat het zo goed gaat. Jammer dat ze nu weer in de nacht wakker wordt. Nou hier bedacht ze dat ze ineens om kwart voor 3 eten wilde. Dat is echt al heeel lang geleden, en dan moet ik ook nog werken zo, ben best moe. Haha, moet er ook een keertje in de nacht uit.
Hai! Net terug van een super lekker uitgebreid diner. Was nog een kraamcadeau van mijn schoonfamilie. Enorm lekker gegeten! En vooral veel dingen op die ik tijdens de zwangerschap niet mocht. @Ml, dat klinkt niet goed. Hopelijk is het iets van tijdelijke aard en momen jullie er zonder kleerscheuren uit....sterkte in ieder geval. Wel lekker druk met je werk? @Linnie, Hmmm vrees dat onze meisjes bij het volgende sprongetje zijn aanbeland. Hier kwam ze ook in ene vannacht om 2 uur?!?!??? Ook erg huilerig 's avonds. Wil weer in oei ik groei lezen hoe en wat maar ben er nog niet aan toe gekomen. Heb jij ook het idee dat ze elk moment om kan gaan rollen? M. is al aardig aan het oefenen. @Viev, ze zeggen dat niet doorslapen het eerste halfjaar heel normaal is. Maar wel balen dat ze je dan lekker heef gemaakt dat ene weekje haha. Maar ik vind 4uur altijd nog relaxter dan 3 uur. @Lwal, o nee hè? Last van je stuitje? Had ik ook. Zelfs op de bank een avond zitten kreeg ik last. Daarom lag ik altijd 's avonds op bed met de laptop. Op een gegeven moment sleepte ik zelfs een kussen naar me werk om op te zitten hihi. En ja het hele avontuur staat je te wachten straks met je meisje. Bereid je maar voor want het is nog mooier dan je je kan voorstellen. @Linnie, qua kolf...als ie hem nu koopt dan heb je er nu nog even plezier van en dan ligt ie bij de 2e toch gewoon weer voor ie klaar? Maar ik snap het wel hoor, het was ook mijn twijfel, maar toen dacht ik dus, nou ja dan heb ik hem vast voor later. En met deze kolf hoop ik langer te kunnen voeden. Eerst was ik 5 maanden van plan maar ik wil niet stoppen, ik vind het te mooi, dus ik wil nog wat langer door. Hoorde ook van een collega dat je borsten steeds langer kunnen zonder kolven of aanleggen. Dus dat is dan een troost. Morgenochtend ga ik een zwangerschapstest doen. Mijn vriend wil dat graag en ik zelf eigenlijk ook wel. Heb vaak in de ochtend last van me buik en duizelig en ik ben weer dikker geworden en erg moe op het moment. Het zal wel niets zijn, maar neem toch even het zekere voor het onzekere. Eigenlijk moesten we het nog met condoom doen de eerste 6 weken na plaatsing van het spiraaltje, maar E. Vindt dat vreselijk....ik hoop het niet zeg! Dan schelen ze niet eens een jaar hahaha!
@Lwal Heb je je schoonouders al kunnen overtuigen inmiddels? Lijkt me erg vervelend als ze zo reageren. Heb je ook nog een mooie box kunnen vinden? @Linnie Ze blijft wel lang in hetzelfde maatje zitten dan zeg! Ons zoontje was met 2 maanden al 62,5 cm en past echt niet meer in maatje 56. Slaapt ze nu wel weer door? Is weer even wennen als ze dan ineens weer een keer wakker wordt. @Marilouise Klinkt niet heel goed. Hopelijk komen jullie er samen nog wel uit. Veel sterkte in ieder geval. @Viev Fijn dat het met Sara nu ook allemaal weer goed gaat en dat ze een stuk beter is gaan slapen. @Mammadoe Ik wil weer voor een thuis bevalling gaan. Hopen dat het deze keer wel gaat lukken Maare.... Heb je nog getest???? Zou wat zijn zeg! Condooms zijn hier ook niet echt geliefd dus we moeten dan maar zien hoe we dat hier gaan oplossen.... Hier nog steeds alles rustig hoor. Manlief had laatst de ingeving dat de baby op 7 juli, rond 11.15/11.30 uur geboren wordt. Hij heeft het zelfs al in de agenda gezet zag ik net Ben benieuwd, van mij mag het wel. Verder moet manlief best veel werken deze week. Ook dit weekend heeft ie 2x een 12-uurs dienst dag. Gelukkig is m'n zus er nu, scheelt wel een hoop. Dan moet ie morgen en dinsdag van 14.00-22.00 uur, dus dan moet ik alleen eten en douchen en naar bed brengen van de kleine. En dan woensdag en donderdag heeft ie nacht, van 22.00-06.00, dus dan zit ik donderdag en vrijdag heel de de dag alleen met ons zoontje. Vrijdag vraag ik m'n schoonouders maar even om op te passen, scheelt ook weer. Is best pittig nu zo aan het einde...
@mammadoe: ik heb daar ook wel paar keer gegeten, heerlijke carpaccio en biefstuk he. Ik heb de app van oei ik groei en ze zitten idd in een sprongetje. Was gelukkig eenmalig dat ze in de nacht wakker werd. Maar verder wisseld dr humeur een beetje, ze wil veeel aandacht, en nu ook ineens weer veel en vaak drinken. Maar dat sprongetje kan volgens mij 5 weken duren Ja je hebt wel gelijk met die kolf, alleen is gebruik het dan maar 2x per week, op mijn werk. Ik kolf maar 1x op mijn werk. Verder kolf ik nooit dubbel. Maar ik wil ook niet stoppen. Is wel grappig als je leest op internet dat mensen die het eerst maar kort wilde geven (zoals ik), nu niet meer kunnen en willen stoppen. Dacht eerst dat flesvoeding veel makkelijker was, maar daar ben ik helemaal van terug gekomen. En borst is ook goede troost en inslaper, haha. Ze gaat nu ook soms spelletje spelen aan de borst, dan gaat ze me aankijken, laat ze los en meteen lachen, dan hapt ze weer, laat meteen los en gaat weer lachen, ze heeft de grootste lol. @poemi: ooh lekker dat je zus er is, kan me voorstellen dat het best zwaar is als je nog een kleine rond hebt lopen. Maar 7 juli dus, volgend weekend, ben benieuwd. Hoop het voor je.
Pfoeeee gelukkig niet zwanger volgens de test :-D @Poemi, dat lijkt mij ook erg zwaar ja! Wat balen dat hij nu juist op het einde zoveel moet werken. Lijkt me wel zwaar dan in je eentje voor jullie zoontje te zorgen. @Linnie zooo grappig om te lezen over J! M. doet precies hetzelfde hahaha. En soms wil ik haar 'aftanken' voordat ik wegga en dan doet ze dát! En ik heb dan juist geen tijd. Maar echt schattig om te zien ja! Echt grapppig om steeds te merken dat het toch allemaal erg gelijk op gaat tussen onze meiden. Hier ook echt continu aandacht nodig en huilerig om niets. Welk restaurant bedoel jij? Er zitte er 2, Westeinderpaviljoen en welkom thuis. Bij die laatste hebben we gister gegeten. Daar was de carpaccio echt verukkelijk
Ooh gelukkig niet zwanger, zal je toch maar gebeuren he. Maar wat grappig dat ze hetzelfde doen he. Haha, aftanken, ik ken het, doe ik ook vaak hoor. Of in de avond, geef haar uiterlijk om 10 uur 's avonds altijd laatste voeding. Ook als ze om half 9 al gehad heeft geef ik om 10 uur nog een klein beetje en dan slapen. Jaa aandacht vinden ze echt heel leuk, haha, en gewoon je aan kijken en geluiden maken om je aandacht te trekken, en dan gaan schaterlachen, zoooo schattig. Ik bedoelde westeinderpaviljoen, welkom thuis ken ik niet. Ken je de stouet schoen in kudelstaart? Die is ook echt heeerlijk.
Daar woonde ik hiervoor Maar we hebben er nooit gegeten. Je moet daar altijd heel lang vantevoren reserveren. Je hebt er ook eens in de zoveel tijd een 12 gangen diner, schijnt helemaal het einde te zijn! Hier is die meid erg huilerig vandaag. We zouden eigenlijk de wedstrijd bij familie kijken, maar ik heb afgebeld, want is niet echt leuk met een huilende baby.
Hoi dames, Soorrry heeel lang geleden. Pffff het is allemaal wat ik heb ook niet echt terug gelezen alleen @Mammadoe: Fijn dat je niet zwanger bent. Hier druk met solliciteren en de nachten slaapt ze nog niet door dus dat breekt ook wel op! @Poemie: Je bent er bijna! Heerlijk je meisje dadelijk in je armen! @Lwal: Bij jou begint het ook op te schieten zeg! Voel je je nog goed? @ML: Sterkte in deze moeilijke tijd! @Viev: Wat fijn dat het goed gaat met je meisje! Bij ons is hetzelfde ze komt rond een uur of 4.
Ja heb ook gehoord dat het 12 gangen diner daar heeel lekker is. Maar gaat het al beter met M. ? J. Heeft vandaag een hele goede dag, super vrolijk. Maar kwam wel vaak voor eten.
@Claudia, en wil het een beetje lukken met solliciteren? @Linnie, hmm misschien moeten E. en ik dat maar eens gaan doen dan. Oppas regelen en lekker de hele avond tafelen. Normaal gingen wij vrij regelmatig uit eten, maar dat zal nu toch wat minder vaak kunnen. Dus als we nu gaan wil ik ook goed eten en niet een of ander teleurstellend diner hebben. Vanavond is ze lief geweest, veel geslapen ook en ze ligt nu ook alweer netjes op bed. Dus ik ga ook lekker slapen, want al dat nagepaart over voetbal kan me gestolen worden. Fijne week allemaal!