Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @claudia: Aah nog steeds gebroken nachten dus?

@mammadoe: ik mis het uit eten gaan ook wel is hoor, gingen ook wel vaker uit eten, maar nu moet je dat echt van te voren plannen.
    Hoe laat geef jij M ongeveer de laatste voeding? En hoe laat leg je dr in bed in de avond? J gaat echt pas slapen na de laatste voeding, daarvoor slaapt ze vaak eventjes.

Vandaag weer naar het cb geweest en prikjes gehad, arm meisje. Ze slaapt nu heel veel en is als ze wakker is heeeeel zielig, hihi.
    Ze is wel iets aangekomen, weegt nu 5160 gram, maar ze vinden het nog steeds beetje weinig. Ze denken nu dus ook dat ze misschien meer nodig heeft, ook omdat ze zo actief is. Ze komt sinds kort ook weer sneller en heeft dan echt honger. MOet nu gaan bijvoeden, rijstebloem en fruit. Ben benieuwd. Heb dr wel al paar keer banaan laten proeven en vond ze lekker, dus denk dat ze er wel blij mee is:).
    Rijstebloem ga ik in de ochtend geven door dr voeding heen, maar ga rustig opbouwen.

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Oh als je die rijstebloem in d'r laatste voeding stopt schijnen ze lekker op door te slapen zei mijn nicht.
    Vervelend dat ze steeds te weinig weegt.
    M. slaapt meestal de hele avond bijna niet en dan ben ik meestal rond 12 uur klaar met de laatste voeding. Gisteravond was het voor het eerst anders. Toen sliep ze rond 22:15 en is ze niet meer voor die laatste voeding gekomen en sliep ze door tot 5! Dus ik was er helemaal blij mee! Hopelijk vanavond weer.

@Debby, hoe is het met jou? Al druk in de weer met de kinderstoel zag ik op fb :)

@Ml, is de boel al iets aan het kalmeren thuis?

3. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poemi: Kan me voorstellen dat het zwaar is met de kleine als je man zoveel moet werken!
    En 7 juli.. Nou mooie dag! Ben benieuwd of hij gelijk heeft hihi! Ben je er al helemaal klaar mee?

Mammadoe: Gelukkig niet zwanger dus! Dat zou wel heftig zijn..
    En lekker dat ze zo lang heeft doorgeslapen vannacht! Hopelijk zet ze het door.. Ben je nog niet helemaal op van de gebroken nachten?

Linnie: Oh hopen dat ze met die bijvoeding wat meer bij komt dan!
    Hoe gaat het doorslapen nu?

Claudia: druk met solliciteren.. Wanneer loopt je verlof af?

Hier eindelijk een box uitgezocht.. Volgende week komt ie binnen. Zaterdag alle spullen die we nog nodig hadden ineens gekocht, dus een hoop geld uitgegeven zeg -)
    Kamertje is nu zo goed als af, alleen nog een lamp uitzoeken die krijgen we van mijn broer. Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
    Begin nu wel te merken dat het allemaal ietsje zwaarder wordt, wil eigenlijk nog continu alles doen. Maar dat voel ik 's avonds wel! En mijn voeten zijn gegroeit tot maatje olifant.. Super charmant!

4. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Maatje olifant hihi
    M. aant drinken, mama moe :(

5. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Moet je idd maar even de babykamer showen, vind het altijd erg leuk om te zien wat iemand ervan gemaakt heeft!
    En wat een geld hè, al die babyspullen? 1 troost, bij de tweede hebben we het meeste al in huis.

Hier dus vannacht in ene om kwart voor drie een meisje met honger, toen weer om 5 of 6 uur ofzo, weet niet meer precies. Maar niet fijn! Wordt tijd dat ze gewoon om 10uur gaat slapen en om 7uur pas komt, haha dat is te mooi om waar te zijn! Ik moet zo werken dus ga de boel klaarmaken.

6. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: ja wordt zwaar he die laatste weken. En leuk als je foto's plaatst, ben benieuwd.
    Doorslapen gaat goed, was gelukkig een eenmalige actie van dr om om kwart voor 3 te komen.

@mammadoe: kwam ze zo vaak in die nacht? Jeetje wat zal je dan brak zijn. Als ik bij sommige hoor dat babys al om 8 uur op bed liggen dan denk ik, hoe krijg je dat voor elkaar?

Ga zo voor het eerst proberen rijstebloem te geven, ben benieuwd. Fruit heeft ze al 2 dagen op, gaat meer in dr mond dan eruit, is zoo grappig. En als ze een grote hap krijgt schrikt ze van de smaakexplosie ofzo:D.
    Gisteren ook peer geprobeerd maar dat vond ze minder, ze trok een gezicht, haha, maar las dat je het soms heeel veel moet proberen om ze te laten wennen aan de smaak.

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Mammadoe Gelukkig niet zwanger dus. Zou anders wel erg druk voor jullie worden, 2 kleintjes zo dicht op elkaar. Ze was wel lekker aan het spoken 's nachts zeg. Slaapt ze helemaal nog niet door of was dat toevallig een slechte nacht? Zag op fb dat je vandaag een lekker verwen dagje had, geniet er lekker van!

@Claudia Lastig dat je nu moet gaan solliciteren. Lukt het allemaal wel een beetje?

@Lwal Ben ook wel erg benieuwd naar de foto's! Bij jou schiet het nu ook al lekker op. En dat je nog veel wilt doen terwijl het eigenlijk niet gaat heb ik nu ook nog steeds. Eergisteren nog onkruid tussen de tegels vandaan zitten krabben, was m'n rug niet heel gelukkig mee ;)

@Linnie Vervelend dat ze nog steeds niet echt veel aankomt. Hoe is het gegaan met de rijstebloem? Ze kunnen zo leuk kijken als je ze weer eens wat nieuws geeft :D Wij zijn hier trouwens eerst met groente begonnen, en na een week of wat zijn we overgegaan op fruit.

Gisteren weer controle gehad bij de vk. Alles was nog steeds prima en ze lag mooi diep. Verder heb ik het gevoel dat ze zo tot week 42 kan blijven zitten. Nog geen gerommel/voorweeën of wat dan ook maar op een naderende bevalling kan wijzen. Meestal schijn je dat bij een tweede vaker te hebben, maar ik dus niet ;) Scheelt dat we het bij ons zoontje ook echt niet verwacht hadden die dag, dus daar hoop ik nu ook maar gewoon op.

Verder heb ik net als wat Lwal zegt dat ik zelf nog veel wil doen maar dat m'n lijf het daar niet meer echt mee eens is. Dat merk ik 's avonds dan altijd erg goed, kan me soms bijna niet meer omdraaien in bed door de pijn in m'n lijf. Maar ik heb ook niet echt veel zin om alleen maar met m'n voetjes in de lucht te gaan zitten. Heb nog genoeg te doen!

Ik heb wel geluk qua crèche deze week. Normaal gaat ons zoontje op dinsdag en woensdag, maar nu was er op woensdag niemand van z'n vaste leiding aanwezig en dan heeft ie het nooit zo naar z'n zin en manlief moet vannacht pas werken dus kleine is vandaag thuis gebleven en gaat dan morgen naar de crèche, dan is één van z'n vaste leidsters er wel. Dus vandaag kon manlief helpen, en morgen als ie slaapt gaat de kleine naar de crèche. Kan ik mooi op m'n gemakje nog wat schoon gaan maken.

8. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    Soliciteren me rot maar krijg weinig reactie! Heb nu dinsdag een gesprek maar dat is niet wat ik wil alleen moet dat vanuit het uwv dus ben benieuwd! Me verlof was 18 juni voor het laatst maar heb gelukkig bericht gekregen dat ik ww uitkering krijg tot half feb maar ik hoop al veel eerder ergens aan de slag te kunnen!
    @Lwal: Leuk dat het kamertje nu af is. Zeker elke dag even kijken hihi. Het begint nu idd zwaarder te worden.

@Mammadoe: Komt ze nog vaak in de nacht of was het 1malig?

@Linnie: Ik geef nu al een paar dagen rijstebloem voordat ze gaat slapen zodat ze langer vol zit maar heb nog niet eht idee dat het helpt. Maar ze drinkt het wel helemaal op want het is een lekker smaakje weer eens wat anders als melk hihi.

Verder hebben we gelukkig wat goede nachten van 10 tot 5 al zou ik het wel fijn vinden als ze nog een uurtje langer zou slapen hihih.

@Poemie:Wie weet begint het straks ineens hiih

9. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: morgen is het 7 juli;):)

@claudia: ze komt dus nog steeds in de nacht? En rijstebloem helpt dus ook niet.
    Ik doe de rijstebloem overdag, ze slaap in de nacht door.

Gister was ze weer op het kdv, en ze doet het daar zooo goed, ze heeft het heerlijk naar dr zin. En ze heeft gewoon een halve banaan gegeten:$. De dag ervoor had ze er ook al best goed van gegeten maar gister sloeg alles, haha.
    Verder heeft ze het gisteravond/nacht ook suuper gedaan, om half 10 laatste voeding gegeven en toen meteen gaan slapen, vanochtend om kwart voor 7 beetje wakker gemaakt voor dr voeding. Zoooo goed.
    Nu heeft ze lekker een papa ochtend, ik moet werken, en dan lekker weekend.

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hoi dames even kort. Heftige tijd we knokken. Het moet, we hebben samen een wonder die moet opgroeien met papa en mama. Ik hou zielsveel van hem.

@poemi ga eens bevallen joh ;p

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zit te twijfelen of het misschien aan het beginnen is of dat ik gewoon heel regelmatig harde buiken heb. Zit het nu even bij te houden, we gaan het zien!

12. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: was dat eenmalig dat ze zo vaak kwam 's nachts? Hoop voor je dat het nu ietsje beter gaat!

Linnie: Gaat goed dus met het fruit eten! Wat fijn.. En ze slaapt ook al zo goed! Je boft maar!

Poemi: Oehh spannend zeg! Wie weet komt de 7 juli voorspelling dan wel uit!! Hou je ons op de hoogte?
    En jij bent hartstikke gek dat je van de week nog onkruid hebt zitten krabben haha!

ML: Hoop voor je dat het allemaal goed komt!

Debby: Hoe gaat het met jou? Willen jullie het geslacht eigenlijk weten?

Brondy: Zag een echo op fb.. Heb je 3d echo gehad?

Hier vandaag op kraamvisite geweest, heerlijk geknuffeld! Toen bedacht ik ineens dat ik wel nieuwe lampen en trapbekleding wil.. Dus die hebben we meteen gekocht haha!
    Verder vandaag wat buikpijn steekjes gehad.. Heb ik nog niet eerder gehad. Misschien heeft het iets met indalen te maken? Voel dan ook best wat druk op mijn blaas

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Lwal, Hmmm zou best kunnen. Enne nesteldrang?

@Poemi... Haha hoe briljant als het dan toch 7 Juli wordt! Heeft het onkuid wieden misschien geholpen? ;) In ieder geval heeeeeel veel succes mocht het vannacht echt zover zijn. Op zich erg mooi qua termijn!

@Linnie, wow klinkt allemaal errug positief zeg! Kan ik jaloers op zijn! Ik had vandeweek dus 3 nachten waarbij ze rond 2/3 uur kwam en dan weer rond 5/6 uur. Ik ben helemaal gebroken ervan. Sowieso beginnen de gebroken nachten me erg op te breken. En wat eet ze al goed banaan zeg! Prak je het dan of meng je met mm? Of geef je gewoon een brok banaan? Ik wil misschien dat Avent stoom/blender apparaat kopen, lijkt me ideaal voor de hapjes.... Maar ja, dat kost allemaal weer....

@Lwal, hoe is het meid? Ben je al toe aan verlof? En je nieren nooit meer last van? Heb je nog foto's van je kamertje?

@Claudia, op wat voor soort banen ben je aan het solliciteren? Jammer dat dat zo moeizaam verloopt.

@Brondy, weer bijgekomen van je vakantie?

Kijken jullie ook generatie 2010? Wat een malloten af en toe hè? Dat jonge stel dat bewust voor een 2e gaan terwijl ze nog bij papa en mama wonen....?!?

Wij zijn lekker een weekendje weg met z'n drieën. Vanavond uit eten geweest en dat ging goed. En net met M. in bad geweest. Ik ben dol op badderen maar wij hebben er geen. Nu dus voor het eerst samen in bad geweest. Wat is dat magisch zeg!!! Heerlijk dat natte babylijfje tegen je aan!! *smelt*
    Morgen naar de dierentuin, truste!!

14. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: ennnn? we zijn benieuwd. zou toch wat zijn als het echt 7 juli wordt.

@ml: jeetje klinkt heftig allemaal zeg. en wat goed dat jullie er zo hard voor knokken. heel veel sterkte/succes.

@lwal: haha ineenes nieuwe trapbekleding en lampen:D
    Zou best indalen kunnen zijn, ik heb het nooit gevoeld dus weet niet hoe het voelt, maar je hoort het wel vaker.

@mammadoe: lkkerrr weekendje weg. en wat leuk in bad, wil ik ook al tijdje proberen maar nog niet van gekomen.
    Ik pak een klein stukje banaan, die kan je prakken tot het helemaal zacht is en eventueel een beetje gekookt water er bij(ik heb er gewoon water bij gedaan een paar druppels:)) En ik heb een staafmixer, paar seconde erin en banaan is geprakt.
    Maar jeetje dat ze weer zo vaak in de nacht komt, kan me voorstellen dat je het opbreekt. En je geeft ook nog best laat laatste voeding toch?
    Hier begon ze vannacht om 4.15 uur te piepen, speen erin en toen viel ze weer in slaap, toen om 4.45, wer speen erin, en toen werd ze om 5 uur wakker, toen maar gevoed. Ze heeft het zo af en toe dat ze ineens eerder komt. Heb haar gister om kwart voor 9 laatst gevoed dus zou ook kunnen natuurlijk dat ze dan wat vroeger komt. En nog heel klein beetje om 10 uur gegeven, maar dat was om ff in slaap te komen, haha.
    Veel plezier bij burger zoo, stond op facebook:)

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, toch nog behoorlijk onverwacht is vannacht om 00.10 uur onze kleine meid Faylinn geboren. Ze weegt 3240 gram en is 51 cm lang. De vk heeft wel gelijk gekregen, het ziekenhuis had ik nooit meer gehaald! Om 22.50 de vk gebeld met mijn verhaal van harde buiken, waarschijnlijk voorweeën of indalingsweeën dacht ze, probeer maar te slapen. Om 23.30 weer gebeld dat het toch wel serieus werd, om 23.40 was ze er, 23.50 9cm ontsluiting, 23.55 vliezen gebroken. Ze had wel in het vruchtwater gepoept maar ik kon al persen dus gewoon thuis gebleven. Om 00.10 is ze dus in record tempo geboren;) en hebben we net nog 7 juli gehaald. Kan het zelf nog niet helemaal bevatten, maar ze ligt nu dus toch echt naast me in haar bedje.

Dit is onze kleine meid:

Bijgevoegde bestanden:

16. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poemi: gefeliciteeeeerd!!! Wat een leuke naam!
    Jeetje wat een snelle bevalling zeg! Kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal kan bevatten! Maar je hebt echt een heel mooi meisje op de wereld gezet! En idd op 7 juli! Geniet ervan!!!

Mammadoe: Lekker zeg een weekendje weg! hoop voor jullie dat het weer een beetje lekker blijft!
    Ja ik ben echt toe aan mijn verlof.. Na vandaag nog 4x werken, dus het valt reuze mee! En mijn nieren voel ik af en toe nog wel, maar niet meer van die aanvallen. Moet wel elke 2 weken op controle bij de uroloog.
    Foto's van het kamertje ga ik vd week maken!

Linnie: Klinkt goed die nachten van jou!

Claudia: hoop voor je dat je snel een leuke baan gaat vinden! Wel fijn dat je uitkering iig tot februari loopt!
    En waarom geef jij rijstebloem? Of heb ik dat even gemist..

Ik ben nu aan het werk, maar er zijn geen kinderen op de groep.. Ben hier nu helemaal alleen. Dus ga het maar heeeeeel rustig aan doen!

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Waaaaah! Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd! Ook voor je twee mannen! Een heeel mooi meisje zeg! Heb je goed gedaan. En bizar he? Die datum! Wat een snelle bevalling zeg! Kijk je er met tevredenheid op terug? Nicht van ons had ook een snelle maar vond het daardoor weer te heftig omdat ze geen pauzes had tussen de weeën door. O o o wat een wondertje weer!!

@Linnie, ja heb laatst ook met de staafmixer gedaan. Gaat makkelijk, maar M. Kan er nog niet echt iets mee dus ik laat het gewoon nog even.
    Kan idd best zijn dat die tijden dan ook verschuiven. Hier was het vannacht top, net toen ik gin slapen om half 1 wilde ze eten en toen heeft ze tot 6.45 geslapen en daarna weer gelijk doorgeslapen tot kwart voor 10! Heerlijk!

We gaan idd vandaag naar de dierentuin! Ben benieuwd of ze er wat aan vindt, nou ja op de geitenboerderij kijkt ze ook veel naar de dieren, en anders vinden wij zelf het ook gewoon leuk :)
    Vannacht droomde ik dat ik een zwangerschapstest deed en zwanger was, ik was helemaal in shock!

18. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Lwal, ooooo nog maar 4x! Is te overzien. :) Wordt voor jou dus echt een heerlijke lange zomer. Lekker rustig aan doen vandaag.

19. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: jeeeeeeh gefeliciteerd met kleine faylinn, wat een leuke naam. En gewoon 7 juli, hoe bizar. En wat is het snel gegaan, je had dus voor je gevoel niet echt weeen en ineens mag je persen. Dan kan je het idd niet echt bevatten, maar ga nu heeerlijk genieten.

@lwal: nog maar 4x, lekker zeg. En vandaag heerlijk rustig dus. Best snel gegaan achteraf he.

@mammadoe: aah gelukkig goede nacht gehad. haha leuke droom. Ik denk vaak terug aan dat ik zwanger was en alles, zoo mooi, wil best wel weer, haha, maar eerst nog maar ff genieten van deze kleine meid.

Zooo ik heb net lekker ff gesport, ga het weer rustig opbouwen allemaal.

20. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hey meiden,

Heb geschitterd van afwezigheid, sorry......:)

@ poemi
    Zag het op FB, GEFELICITEERD!!!!! Jeetje wat een snelle bevalling fantastisch.
    Trouwens zij heeft een erg leuke naam, grappige is dat wij ook naar die naam gekeken hebben en in ons lijstje stond, voordat wij wisten dat het een jongen zou worden, hihi.

@ lwal
    Lekker zeg dat je nog maar 4x hoeft te werken, ik moet nog 10 weken zo ongeveer, pfffff
    Ja klopt, wij hebben vrijdag een 3D/4D echo gehad, deze vrouw doet het echt super leuk. De echoscopisten bij Fetura (waar ik normaal heen moet) zijn echt saaie pieten :( Zij vertelde ons alles en het staat ook op dvd, hihi.

@ linnie
    Wat fijn dat jullie kleine meid het zo goed doet op het kdv, dan wordt het wegbrengen vast ook steeds makkelijker.

@ ml
    Wat vervelend dat het nu rot gaat tussen jullie, hopelijk komen jullie er samen uit!!

Ik weet het allemaal niet meer dames sorry..... :)
    Maar ik ben inmiddels redelijk bijgekomen van de vakantie, hoewel ik zo weer weg zou willen hoor ;)
    Mijn buik is inmiddels al wel wat gegroeid, al denken velen dat ik nog maar 4 maand onderweg ben ipv 6, maar ach vind het niet zo heel erg. Begin nu wel harde buiken te krijgen als ik teveel heb gedaan/aan het doen ben, dus wordt gelijk afgestraft.
    Afgelopen donderdag controle gehad bij de vk en alles is goed, hij groeit goed dus dat is mooi. Vrijdag bij een extern iemand ook nog een 3D/4D echo gehad. Deze vrouw doet ook medische echo's en lief voor ons de kleine nog even helemaal na. Alles werd op dvd gezet dus ze ging eerst nog even naar het geslacht kijken zodat ze dat op de dvd kon vermijden. En het was toch overduidelijk een jongen :) hebben we de spulletjes niet voor niets in huis gehaald.
    Kinderkamer is nog niet af maar er komt steeds meer vordering in, eerst even de trapkast afmaken en dan de verwarmingen verplaatsen en dan kan ik eindelijk alles op z'n plaats zetten. Merk nu wel dat ik heel graag alles wil gaan wassen enzo. Zit zelfs al te bedenken welke kleertjes ingepakt moeten worden voor het ziekenhuis :)

Vraagje: hebben jullie een geboorteplan geschreven??
    Zit namelijk vooral met, wie bel je wanneer??
    Als het aan manlief ligt belt hij zijn ouders wanneer mijn vliezen gebroken zijn, maar ik zit er echt niet op te wachten dat zij dan al naast mijn bed staan voordat de kleine geboren is ;)

Heb ik verder nog veel gemist????

Deel Deze Pagina