@Lwal, fijn dat de baby ingedaald is en (neem ik aan) goed ligt! Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Wel irriant van die steken. Ik had die niet, geen idee wat het is... @Ml, dankjewel voor je adviezen, ik ga dan maar eens met het voetenbad beginnen. Het doet nog altijd zeer, kan er niet echt op staan en ga dan dus op de zijkant van mijn voet lopen, van ik van de laatste treden van de trap omdat ik door dat vreemde lopen mijn enkel verzwik Gaat lekker.... Verder hier echt aan het genieten van ons al niet meer zo heel erg kleine meisje. Langzaamaan begint het echt een mensje te worden. Ze stopt alles wat ze ziet in haar mond en maakt daarbij een enorm kabaal. Ook lacht ze standaard als je d'r aandacht geeft en duimt ze zo ontzettend schattig op haar duim. Ook gilt ze af en toe in ene erg hard. Gister zaten we in een pannenkoekenrestaurant toen ze dat deed. Voor het eerst schaamde ik me in het openbaar
@mammadoe succes met je badje ik herken het wel maar je moet wel even uitsluiten of er niets inzit. Waarschijnlijk weten we de oorzaak van het uitblijven van mijn menstruatie en de miskraam Vorige week bloed laten prikken na voor de zoveelste keer bij de dokter geweeest te zijn. Wat blijkt mijn schildklier doet nagenoeg niets. Dit zijn allemaal symptomen en min enorme veemoeidheid volgende week naar internist. Ik ga er maar niet meer op googlen wordt je niet vrolijk van. Morgen sterfdag van mijn papa
@mammadoe: ja doe het babyzwemmen in amstelveen. Je moet daar idd een soort abonnement afsluiten, dat vind ik ook wel het nadeel, maar aan de andere kant ga ik dan wel sneller, anders ben ik zo dat als ik even geen zin heb niet ga. Whaha, lekker poepen in bad. En wat lief dat je achtertuin helemaal gedaan is. @lwal: wat goed dat ze al ingedaald is. Daar kwam waarschijnlijk dus de pijn vandaan. @ml: okee, is te hopen dat het dan niet allemaal komt door je schildklier. Niet zo lekker. Zoo weer een lekker dagje gewerkt. Kleine ligt alweer half uurtje te slapen. Morgen weer vrij. Heb zaterdag trouwens fotoshoot, ben benieuwd.
@Linnie Wat leuk zo'n fotoshoot! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb ook wel eens zitten kijken voor het babyzwemmen met ons zoontje, maar leek me zo'n gedoe. En het was ook altijd rond de tijd van z'n voeding. Maar het is dus wel te doen allemaal? @Marilouise Aan de ene kant fijn dat ze wel wat gevonden hebben, maar het is niet leuk natuurlijk dat je schildklier niet goed werkt. Hebben ze daar medicijnen voor of iets dergelijks, of krijg je dat volgende week pas allemaal te horen? @Mammadoe Wat leuk dat jullie meisje zo aan het veranderen is, dan gaat het ineens toch wel snel. Hahaha lekker dat ze het badje heeft vol gepoept, fijn klusje om op te ruimen zeker? En wat super dat je zwager gewoon heel jullie tuin heeft gedaan! Scheelt jou weer een hoop werk. @Lwal Fijn dat ze al is ingedaald. En dat je nu last van je liezen hebt kan misschien ook wel komen doordat ze is ingedaald. Ik kreeg ook wel meer last toen ze was ingedaald. Hier is het maar druk met ons meisje. De borstvoeding is nu wel aardig op gang gekomen. Gisteren voor het eerst sinds zaterdag kwam er echt weer iets uit bij het kolven, begon met 5 cc, daarna 10, 15 en 25. Vanmorgen begon het met 40/50 cc en vanmiddag had ik zelfs een keer 85 cc. Daarna wel weer 60 cc, maar dat zal wel normaal zijn denk ik. Alleen het aanleggen lukt nu niet meer, ze word echt ontzettend boos als ik haar wil aanleggen. In overleg met de lactatiekundig is vanmiddag besloten dat ik haar even niet meer aanleg en ze krijgt nu de voeding die ik kolf met een speciaal flesje. Morgenochtend als de kraamverzorgster er weer is gaan we het weer proberen en dan hopen we die negatieve spiraal doorbroken te hebben. Ook gaan we dan een tepelhoedje gebruiken, misschien is het dan ook makkelijker voor haar om aan te happen. Afgelopen nacht was wel erg pittig. Alles bij elkaar misschien zo'n 2 uur geslapen. Hopelijk gaat het vannacht wel wat beter.
Mammadoe: Ja de baby ligt idd goed, scheelt weer! Wat leuk om te lezen dat jullie meisje al zoveel kan! Wat gaat dat dan allemaal snel zeg.. Lijkt me echt zo genieten om je meisje zo te zien! Linnie: Heb je een fotoshoot van de kleine laten doen? Ben erg benieuwd naar het resultaat!! Heb je al wat foto's? ML: Sterkte vandaag! En hoop voor je dat er niets ernstigs is met je schildklier! Hier vandaag wat gepoetst en gerommelt in huis.. Nu heb ik weer pijn down under. Net ff op google gezocht en denk dat het mijn bekken is.. Voel het in mijn schaambot/schede en vooral wanneer ik beweeg. Zolang ik lig valt het mee. Het is een andere pijn dan ik voelde met het indalen. Verder ook best benauwd vandaag.. Bleeehhh heb een klaagdag!! Ik wil gewoon vanalles doen! Verder net rondleiding gehad bij de kraamsuites in het zkh waar ik wil bevallen. Zag er allemaal erg netjes uit, dus dat is prettig!
Poemi: Fijn dat het nu wat beter gaat met de borstvoeding! Alleen jammer dat ze nog niet wil aanhappen, hoop voor je dat dat ook snel goed gaat. Zag je nieuwe foto's voorbij komen op fb, echt een mooi meisje! Wat vindt D. ervan dat hij nu een zusje heeft? En ja het zou best kunnen dat ik door het indalen nu die pijn voel.. Dat het wat meer drukt allemaal daar ofzo?
Hai meiden, @Ml, gisteren een beetje overleefd? Zal elk jaar wel weer een vreemde dag zijn. En wat erg van je schildklier! Mijn voet doet nog altijd zeer. Badje heeft niet geholpen, maar ik zie nu wel op de pijnlijke plek (aan de binnenkant van mijn voet) een adertje zitten ofzo... @Linnie, wat voor fotoshoot heb je zaterdag? Waar laat je dat doen? En slaapt je meisje nog steeds zo goed door? En voor hoelang moet je je dan aanmelden voor het babyzwemmen? @Poemi, fijn dat je productie op gang is gekomen! En wilt het aanhappen nu inmiddels al een beetje lukken? Korte nachten maak je zeg Maar kan je wel een beetje genieten? M. had niet het badje, maar het gewone bad volgepoept.....waar IK dus ook inzat.... @Lwal, had mij ook wel fijn geleken zo een kraamsuite. Maar het ziekenhuis is zo dichtbij dat ik het niet gedaan heb. Is dat overigens duur? En van die pijn op je schaambeen hoor je vaak zwangeren over ja. Ik heb daar nooit last van gehad. Maar ik had dan weer last van mijn stuitje, dus ik denk dat het er maar net vanaf hangt hoe de baby ligt. Hier weer gezeur gehad. Ik was gisteren werken in het oosten van het land. Rij ik op de snelweg naar huis, doet de auto (die we dus pas gekocht hebben) raar. Hij trilde en trok niet meer op, dus ik kon maar max 100 rijden. Net voor de afslag bij mijn woonplaats knalt er iets en maakt de auto een teeeeering lawaai. Kon hem nog net uitrollen tot het stoplicht. Wat een gezeur zeg!! :x Wat wel leuk is, is dat mijn vriend vanaf nu vakantie heeft! 7 weken!!! Leve het onderwijs
@poemi: las op Facebook dat ze inmiddels ook goed drinkt aan de borst, goed hoor. Wat lekker dat het toch gelukt is. @lwal: dat wilde ik nog zeggen idd, of het niet je bekken zijn die je voelt. Ik had dat ook heel erg, kon bijna niet meer lopen en draaien in bed en alles. Voelt helemaal beurs aan van onder of niet? @mammadoe: je moet een rittenkaart kopen van 12 keer. Maar de eerste keer kan je gewoon proefles doen. Volgende week is wel de laatste week voor de vakantie. Ze slaapt nog steeds wel heel goed, meestal rond 10 uur, wanneer ze wakker wordt verschilt echt per keer, de ene keer half 6, dan weer 7 uur. Van de week heeft ze ook weer van kwart voor 10 tot 7 geslapen, ik zat om half 7 alleen al beneden, kon niet meer slapen. Heb de fotoshoot in lisse, kadobon gekregen van een vriendin. Foto's zien er leuk uit en het is betaalbaar. Ben benieuwd. Maar niet zo lekker met je auto. Weet je al wat er was? Maar hoe gaat het met M?
@mammadoe vervelend dat de pijn weer terug is, kan je er misschien een foto van proberen te maken? Misschien dat ik het dan gelijk kan zien, Zoiezo even verstandig badje na 2-3 dagen te herhalen (ik heb nu 2 keer meegemaakt dat er wel wat in de voet zat 1 x een haar bij een vriendin die kapster is die was echt heel diep en met wortel en al en 1 x een naald van een boom) als je blijft weken is de kans groter dat als er wat in zit het eruit komt. Ik zou voor de zekerheid ook even zorgen dat je goed schoeisel met demping liefst zonder hak draagt. en even veel rek en strek en draaioefeningen blijft het nu aanhouden moet je wel even naar de dokter hoor. Deze dag blijft vreselijk wel bizar trouwens ik ben best wel zo van doe maar normaal doe je gek genoeg. maar we hebben al een aantal dingen meegemaakt dat ik inmiddels begin te denken er is meer. gisteren stond de klok (zo een antieke met een enorme klepel )ineens stil zonder reden om 19.10 niemand had eraan gezeten in de buurt geweest en hij was s'morgens nog opgedraaid. Het bizarre is dat mijn vader 6 jaar daarvoor om 19.10 in een soort coma begon te zakken dat was het laatste moment dat we contact konden maken en kort erna overleed hij. echt bizar. Mijn schildklier ja is afwachten de kans is groot dat het uitblijven van de menstruatie en of de verstoorde cyclus maar ook de miskraam daarmee te maken heeft. als je een verstoorde schildklier hebt is de kans dat je normaal zwanger raakt nihil en als je zwanger raakt kan de embryo eigenlijk niet innestelen. dus ik was wel van slag. Ik hoop dat het goed onder controle te krijgen is. Volgende week hoor ik meer moet in utrecht naar het antonius (dit ook omdat als ik zwanger wordt ik door alle ervaringen niet meer in het zh wil worden behandeld hier verderop) Afwachten dus ben benieuwd. @poemi wat fijn dat het goed gaat nu. @linnie leuk een fotoshoot, ik heb 7 november samen met r. een shoot is een verrassing voor N. @zwangere dames hoe is het met jullie?
@ML Wat bijzonder zeg, van die klok. En volgende week toch even spannend dus. @Mammadoe Dat is helemaal erg dan zeg! M'n jongste nichtje heeft daar ook een handje van. M'r broer heeft nog zo'n diepe douchebak dus die laten ze dan ook wel eens vol lopen met water. Zaten m'n 2 nichtjes en ons zoontje daar dus in, ging ze ook zitten poepen Wel balen van je auto zeg, hopelijk valt het allemaal wel mee. Kost altijd zoveel geld die dingen... @Lwal Ons zoontje is helemaal blij met z'n zusje. Nu voorlopig nog wel tenminste. Manlief is natuurlijk nog thuis dus hij krijgt z'n aandacht wel. Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als ik alleen met ze thuis ben. Hij wilt er nu in ieder geval telkens vast houden, en als ze beneden is krijgt ze ook een boekje van hem, moet ze ook lezen, allemaal dat soort dingen. Erg leuk dus. En die pijn die je trouwens echt van binnen voelt zeg maar, kan ook door je bekkenbodem komen. Misschien wordt het minder als je regelmatig oefeningen daarvoor doet. Kleine meid drinkt inderdaad inmiddels weer aan de borst, nog wel met tepelhoedje. Sinds gisteren drink ze bijna alleen nog maar aan de borst en ze was vandaag 40 gram aangekomen. Nog 40 gram te gaan en ze zit op haar geboortegewicht. Moet wel zeggen dat het af en toe best pittig is. Gisteren heeft ze van 16.30 tot 17.45 ongeveer aan de borst gelegen, en nog had ze denk ik honger. Heb toen nog gekolfd, 30 cc, en dat heeft ze toch nog met het flesje gehad. Gisterenavond was het helemaal feest. Eerst om 20.15, 20 minuutjes, toen viel ze in slaap. Vervolgens werd ze om 21.30 weer wakker, weer aangelegd, ben toen bezig geweest tot een uur of 11. Toen hebben we haar toch nog maar wat melk gegeven die ik nog had staan, zo'n 60 cc, en uiteindelijk is ze bij manlief in slaap gevallen. Vanmorgen ook weer zo 1,5 uur bezig geweest. @Linnie en Mammadoe Herkennen jullie dit van de eerste dagen, dat ze zo lang aan de borst ligt? Hoop toch wel dat ze binnenkort er iets minder lang over gaat doen, zeker als ik straks alleen thuis ben met 2 kids...
@ml: je gaat dan idd denken dat er meer is. Best eng of niet? Nou spannend allemaal met je schildklier, is te hopen dat het een beetje mee valt allemaal. @poemi: wat lekker dat het zo goed gaat. Ja ik herken het wel, maar dan vooral dat ze vaak wilde drinken, iedereen zei dan dat het regeldagen waren, maar die duurde bij mij dan echt weken. De eerste weken heb ik ook regelmatig op het punt gestaan om te stoppen omdat ik het heel zwaar vond, leek wel alsof ik alleen maar aan het voeden was. Maarrrr, het wordt beter hoor. Het is op het begin hard werken, maar nu is het heerlijk en ga ik steeds meer merken hoe makkelijk het is, juist omdat je het mag geven wanneer je wil. Maar kan me heek goed voorstellen dat het heel zwaar is met nog een kleine. Mijn kraamverzorgster zei me dat dit niet zo blijft, zo vaak voeden, en dat je uiteindelijk nog maar een paar ker per dag hoeft te voeden, dat heb al die tijd in mijn hoofd gehouden. De eerste weken vond ik echt hard werken en doorzetten, dus herken je verhaal zeker wel.
Mammadoe: Bah wat rot van je auto! Zuur geld is dat he.. Maar wel geluk dat het gebeurde toen je er al bijna was! En lekker dat je vent 7 weken vrij heeft! Werk jij gewoon door? Die kraamsuite is gewoon dezelfde prijs als bevallen zonder medische indicatie. Je mag daar (als alles goed gaat) ook max 24 uur blijven, dus het is niet zo dat je daar dagen kunt blijven. Linnie: Ja het voelt idd beurs van onder! Moet zeggen dat het vandaag wel wat beter gaat! Dacht dat je de fotoshoot al had gehad, maar verkeerd gelezen.. Morgen dus! Leuk cadeau zeg! ML: Bizar zeg van die klok! En idd erg spannend van je schildklier.. Ben erg benieuwd wat erut komt! Poemi: Fijn dat ze aan de borst drinkt! Wel pittig nu dus.. Hoe lang is je man nog vrij? Wat schattig hoe D. het doet met zijn zusje.. Hopen dat dat over een paar jaar nog zo is Gisteren laatste x zwangerschapsgym gehad, dus dat hebben we ook weer achter de rug. Vandaag is de box binnen gekomen.. Ik wilde hem nog ff op zolder zetten. Maar manlief wilde hem meteen in elkaar zetten, dus nu staat ie al. Wel even wennen zo'n gevaarte in de huiskamer!
Hey ladies, Fijn weekend iedereen... Ben beetje druk, zal snel op jullie reageren, maar hier even een foto van mijn buik met 23 weken (op onze trouwdag)
@brondy: mooi buikje hoor. Vandaag de fotoshoot gehad, echt super leuk. Wel intensief voor zo'n kleintje hoor. Maarr ze heeft het super gedaan. En ze nam ook alle tijd, heb dr tussendoor nog even gevoed, en toen ze moe werd lieten we dr gewoon ff slapen, maar dat duurde maar kort. Heb net de onbewerkte foto's op de mail gekregen, en ze zijn echt suuuper leuk geworden. Nu mag ik uitkiezen welke ik wil en dan gaat ze doe bewerken. Kan niet wachten.
@Linnie, oeee leuk die shoot! Ben benieuwd hoe ze geworden zijn. Lisse ben ik geboren en getogen Babyzwemmen heeft zomerstop? Jammer! En vanaf wanneer begint het dan weer? Maar bij zo'n rittenkaart ben je dus niet verplicht iedere week te komen toch? Hoe is het met J.? En d'r hapjes? Krijgt ze al een beetje door hoe ze moeten doorslikken en alles? Is het veel werk om steeds klaar te maken? Ik ben er nog altijd niet aan begonnen. Maar raad je me aan om dat ene spul (rijstebloem toch?) al door d'r flesje te doen? Ze is nl op het moment 's nachts best wel weer veel aan het spoken.... @Ml, het begint gelukkig al wat minder zeer te doen. Dus hopelijk ben ik er snel vanaf. En wel spannend dus je zh afspraak, aangezien dus ook je vruchtbaarheid er blijkbaar mee te maken heeft. Wel fijn dat je er dan nu achter komt, als je dan straks weer echt serieus wil proberen voor een 2e te gaan, dan is dat probleem al hopelijk opgelost en is het weer net als bij je 1e snel raak. @Poemi, wat goed dat ze nu wel goed kan drinken met een tepelhoedje! Ik herken het zeker wel hoor! Ik moest haar ook steeds wakker houden/maken en stimuleren door onder d'r voetje te kietelen, in d'r gezichtje te blazen etc. Het is in het begin wel een flinke bezigheid. Ik was alleen maar aan het voeden, zelf aan het eten en tussendoor even douchen en dan was de dag alweer voorbij haha. Maar nu is dat toch wel veel anders en drinkt ze minder vaak en ook veel sneller heeft ze mijn borst leeg gedronken. @Lwal, oooo ik dacht altijd dat men daar dan een paar dagen zou blijven ofzo. En wat is dan een reden om voor een kraamhotel te kiezen? Is het daar wat meer gezellig, huiselijk geloof ik? Ja zeker bagger van de auto. Op deze manier gaat er gewoon steeds veel geld uit en komt er weinig binnen. Ik werk namelijk wel, maar in de zomer is er zowat geen werk voor mij. Deze week excl. reistijd maar 4 uurtjes gewerkt. Dus dat tikt ook niet erg hard aan... En is idd schrikken he, zo'n enorme box in ene in je woonkamer! Wij hebben gisteren een niewe fotocamera gekocht! Echt een super ding! Hij maakt erg mooi foto's en kan enorm zoomen! Vandaag lekker een zwemles getolkt, dus heerlijk in het warme water gelegen. Deed me denken aan zwangerschapszwemmen, heerlijk! Vandaag een kinderverjaardag gehad en daar ons meisje kunnen showen. Morgen misschien even bij mijn broer en schoonzus eten, die is nu ruim 39 weken zwanger. Heeeeel spannend, want dan word ik eindelijk eens tanteeeee
@mammadoe: wow 39 weken alweer, wat gaat het snel. Spannend hoor. babyzwemmen begint volgens mij weer 3 september, wel jammer. Maar die strippenkaart die je koopt is ook voor 12 weken, dus als je een keer niet komt ben je die les kwijt. Je mag wel in diezelfde week inhalen op een andere dag. Maar ik weet niet of je met rijstebloem mag beginnen. Het is vanaf 4 maanden. Denk dat als je volgende keer naar het cb gaat dat ze er misschien wel over beginnen. Maar lees ook wel dat als je bv geeft je pas met 6 maanden hoeft bij te voeden. Ik moest wel omdat ze niet echt lekker aankwam. Maar buiten dat zou je natuurlijk best wel rijstebloem kunnen gebruiken denk ik hoor, en fruit hapje. Is echt leuk om te geven. Is niet zo veel werk om klaar te maken. Heb nu peer potje gegeven, wil het eigenlijk vers maar lukte me vorige keer niet om de peer goed te pureren. Maar ik eet zelf altijd harde en koude peren, die krijg je natuurlijk ook niet goed fijn, dus nu maar peren uit de koelkast leggen en laten rijpen voordat ik ze ga pureren. Maar peer vind ze wel heeel lekker, dr mondje gaat al open als ik de lepel in het potje doe, haha, echt zooo schattig. Wat grappig dat je uit lisse komt, ben je voor E naar Amstelveen gegaan?
Nou ik ben nogal een zwerfster geweest. Lisse, Nieuw-Vennep, Almere, Aalsmeer, Utrecht, Kudelstaart en nu dus Amstelveen haha. Mijn vriend zelf komt oorspronkelijk uit Aalsmeer. 't Was eigenlijk gewoon dat we hier een huis konden krijgen. Weet je waar ik al een tijd over zit te twijfelen om te kopen. Zo'n apparaat van Avent die stoomt eerst het eten en dan draai je hetzelfde ding om en dan blendert die de boel. Dus dan zou je ook peer kunnen stomen zelf en daarna fijn krijgen denk ik. CB zei de laatste x al dat ze wel al fruithapje mag, heb het 1x geprobeerd, maar ze wist zich er geen raad mee en vond het vies... Dus daarna maar even gelaten. Wat leuk dat ze bij jou al helemaal de smaakt te pakken heeft!! @Brondy, mooie buik zeg! En een goed figuur hoor!!
haha je hebt idd overal gewoond. Okee die ken ik niet dat apparaat, dat is idd ook handig, ook voor de groente denk ik toch? Ja die eerste keer fruithapje weten ze zich geen raad he, J. schrok elke keer van de smaak, echt schattig. En ze moeten natuurlijk leren van een lepel te eten. Ik heb de eerste weel banaan gegeven, en deze week peer, zodat ze een beetje de tijd heeft om aan die smaal te wennen. Peer vond ze van de week heerlijk, vandaag gaf ik haar ook weer en toen keek ze weer heel vies op het begin, maar na een paar happen kwam ze op gang. Ben ook wel benieuwd hoe ze groente vindt, maar ga dr nu maar eerst aan fruit laten wennen. Maar als het cb heeft gezegd dat ze al fruit mag lijkt het mij dat ze ook rijstebloem mag, je zou kunnen proberen wat ze ermee doet toch? Je hebt rijstebloem naturel en vanille smaak. Ik heb expres de naturel gepakt omdat ze anders misschien meteen went aan de lekkere vanille smaak en straks niets anders meer wilt. Weet niet of dat zo is hoor.
Dan ga ik dat maar eens kopen, en kijken hoe je ze dat vindt en hoe ze er op slaapt Hopelijk krijg ik dan wat betere nachten. Moet het eigenijk in een speciale fles/speen gegeven worden of kan dat gewoon prima gedronken worden uit een normale fles? Die blender is deze: Philips SCF 870/20 stomer/blender? Bestel nu bij wehkamp.nl Maar je hebt ook nog deze: Beaba Babycook solo stijl gipsy | Tijd te eten | Kinderverzorging EurekaKids Voordeel van deze is dat ie ook kan ontdooien....
Dat is idd een heel mooi apparaat, hoef je ook niet alles eerst te gaan koken. Gaat stomen ook sneller dan koken? Heb er niet echt ervaring mee. Maar je kan rijstebloem gewoon uit fles geven hoor. Bij mij past het door de speen. Er staat ook dat het bij borstvoeding dun blijft, en bij kv wordt het echt dikker. Weet niet hoe dik dan, maar bij mijn bv blijft het idd dun.