Brondy: ja ik heb idd 6 weken van te voren verlof. En ik plak er straks mijn vakantiedagen enzo nog aan, dus hoef pas 2 januari weer te beginnen! Poemi: Jeetje, echt een dagtaak! Ging het vandaag wat beter? Hoop ook voor je dat het regeldagen zijn.. Helemaal lastig natuurlijk omdat je ook nog de kleine man hebt. ML: Fijn dat het wat beter gaat tussen jullie. Succes morgen! Linnie: Gelukkig is ze weer een stuk fitter! Ik zag leuke foto's van J. op fb, ze lijkt wel heel veel op jou of niet? Mammadoe: En.. Is de appelmoes gelukt?? Leuk al die baby's binnenkort om je heen, ook leuk voor M. straks! Is je neefje al geboren? Efteling was wel te doen dacht ik, alleen vandaag weer veel last van mijn bekken/liezen. Dus weer iets rustiger aan gedaan nu. Viev: Fijn dat ze zo goed slaapt, en het logeren goed was gegaan! Jullie hebben dus ook een leuke avond gehad. Hier dus lekker verlof vanaf vandaag! Was toch wel gek zo werken voor de laatste keer.. Mijn mentorkinderen hadden het er een beetje moeilijk mee. Eentje had heel lief kleertjes voor de baby gekocht. Maar een heerlijk idee dat ik dit jaar niet meer aan werken hoef te denken
@ Lwal Wow jij hebt lekker lang verlof dan... *jaloers* Zoveel vakantiedagen heb ik helaas niet meer. In het begin was ik veel moe, dus toen vaak een dagje vrij genomen. Maar ik neem wel een maadje extra vrij denk ik. En je hebt inderdaad een mooie timing, gezien de weersvoorspellingen. @ Viev Wat lekker dat S al zo lang slaapt. En goed zeg dat ze nu al bij opa&oma geslapen heeft. Weet niet of ik dat zou kunnen, vooral niet bij mijn schoonouders Ideaal dat er dichtbij jullie een binnenspeeltuin en kinderboerderij wordt neergezet, kan S daar straks mooi spelen. Mijn nichtjes hadden voor onze bruiloft 4 mickey's van hout gemaakt, ze waren fuchsia, die hebben we antraciet geschilderd. Er hangt er nu 1 aan het ledikantje, er komt er nog 1 op de deur en de andere 2 op een (boven)kast. @ mammadoe ja beetje veel kleertjes ach ja, hoeven we zelf niet meer zoveel aan te schaffen Ah je hebt de blender/stomer binnen, ben benieuwd of de appelmoes gelukt is. Leuk zeg al die baby's in jullie familie, kunnen ze straks mooi met elkaar spelen. @ ML Succes vandaag!!! @ Linnie oke, bij jullie past ze dus nog wel iets langer de kleine maat. Het is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Fijn dat J weer beter is, wel balen dat je zo'n korte nacht gehad hebt.. @ poemi Ik sport vooral omdat ik het nog steeds betaal, eind deze maand ga ik ook echt wel aangeven dat ik het niet meer zo goed vol houd. En dan begin ik denk ik pas in Januari weer ofzo. Ah op die manier, nou een kraamfeest klinkt mij wel goed in de oren, al denk ik dat manlief dat maar niks vindt Hopelijk heeft jullie kleine meid niet al te lang last van de regeldagen. Even een vraagje: Hoe en wanneer hebben jullie de voogdij van jullie kleine geregeld. Ik bedoel als jullie beide komen te overlijden dan he. Heb laatst weer de discussie gehad met manlief maar we zijn er nog steeds niet over uit, pfffffffffffffffff
@Brondy Wij hebben hier nog steeds niets officieels geregeld rondom de voogdij. Moeten we nog steeds een keer doen @Lwal Jij hebt inderdaad lekker lang verlof. Geniet ervan! En de weersvoorspelingen zien er voorlopig weer wat beter uit @Viev Fijn dat Sara zo lang slaapt nu al en dat het logeren ook goed is gegaan. @Mammadoe Spannend hoor, dat je binnenkort tante word. Ben benieuwd of de appelmoes lukt. F. heeft nog maar 1x in de draagdoek gezeten, toen heeft m'n schoonzusje geholpen. Zelf lukt het me nog niet helemaal. @Linnie Gelukkig dat het nu beter gaat met d'r. Was een behoorlijk pittig nachtje dan. Hier inmiddels eigenlijk een beetje klaar met de bv. Zit nog steeds de halve dag met een baby aan de borst. Heb niet eens tijd voor m'n kleine mannetje en mis hem echt heel erg. Vanmorgen heeft m'n man hem ook nog eens naar m'n schoonouders gebracht, dus zit nu even lekker te janken, met voor de verandering weer eens een baby aan de borst
@poemi, ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel! succes! @brondy wij hebben nog niets officieel, maar er wel uitvoerig over gesproken, als er nu wat met ons gebeurd is mijn moeder degene die over R. zijn belangen gaat (is "standaard" moeder van de mama).
nou dan ga ik hier maar verder, net terug uit het ziekenhuis, ben aan het balen. Heb een fikse schildklierprobleem waarschijnlijk genetisch. Mijn lichaam wordt nu getest maar ze gaan ervanuit dat ik zelf antistoffen aanmaak tegen mijn schildklier. Heb nu medicijnen en ja hoor je leest het goed. Anticonceptie, de nuvaring het was of dit of een spiraaltje de pil mag ik niet meer. Het is nu afwachten wat het gaat doen met mijn schildklier en wat er uit het onderzoek komt hoor ik in september. Zolang mijn schildklier niet werkt zoals die moet werken mag ik absoluut niet zwanger worden, de kans op een zwangerschap is klein, de kans op een miskraam of vroeggeboorte en of kindje met ernstige afwijkingen heel groot. Dus mag echt niet, als het onder controle is en we willen ervoor gaan moet dat waarschijnlijk met heel veel controles en zh begeleiding. Voor nu heb ik even genoeg aan mezelf en wachten we af hopelijk slaat het snel aan en weinig last van de medicijnen. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen (ow mag ik nog wel meekletsen ondanks dat we er niet voor mogen gaan voorlopig? hoop het wel vindt het nog altijd leuk )
@ml: jeetje dat klinkt allemaal niet best. Wat erg voor je zeg. Hoop dat de medicijnen snel aanslaan. En tuurlijk mag je mee blijven kletsen. @poemi: aaah ik snap je wel hoor. Ze hebben het over regeldagen, maar het lijken wel weken he. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik kan alleen maar zeggen dat he waarschijnlijk beter wordt, maar ik was er op een gegeven moment ook echt klaar mee alleen ben toch doorgegaan, maar weet niet of ik dat ook had gedaan als ik nog een kleine had rondlopen zoals jij hoor. Die wil ook aandacht en je hebt dan gewoon niet de tijd om de hele dag bv te geven. Heb je wel al een keer een speentje geprobeerd? Ze zeggen dat het niet mag, maar misschien heeft ze enorme zuigbehoefte en geeft dat je wat meer rust. Bij mij gaf dat namelijk heeeel veel rust. En J gaf toen echt wel heel goed aan wanneer ze honger had. Mijn vriendin heeft net dr tweede gehad en met 3 dagen heeft ze hem een speen gegeven, had ze met de eerste niet gedaan maar die heeft het toen ook heel zwaar gehad. Nu bij deze tweede gaat het super. Misschien is het het porberen waard als je het nog niet geprobeerd hebt. @brondy: heb nog geen voogdij geregeld. @lwal: en hoe bevalt je verlof? Lekker he. @viev: wat goed dat ze doorslaapt. en 7 uur is een mooie tijd toch. Aah wat jammer dat je bij jou pas mag zwemmen vanaf 6 maanden, hier vanaf 3 maanden. Is echt super leuk.
@ML Wat heftig allemaal meis. En het duurt dan nog best wel lang voordat je meer weet. Veel sterkte in ieder geval met alles. En tuurlijk mag je hier gewoon gezellig mee blijven kletsen! @Linnie Ik heb er vanmorgen dus maar een speen ingestopt... Wilde er liever wat langer mee wachten i.v.m. eventuele verwarring, maar werd er nu echt gek van. Had net 1,5 uur met d'r aan de borst gezeten, leg ik haar in bed, wil ik net de was gaan doen, wordt ze weer wakker. Met speen in ligt ze nu heerlijk te slapen. Neem aan dat als ze honger zou hebben dat ze niet gaat slapen met die speen in maar dat ze dan wel gaat huilen. Hoe gaf J. dan aan dat ze honger had met speen in? Weet ik even waar ik op kan letten. Pfff... ik heb volgens mij wel eens verteld dat ik ook zo'n leuke schoonmoeder heb. Kon haar tijdens de zwangerschap eigenlijk prima negeren, terwijl manlief toen juist nergens tegen kon van haar. Nou, sinds F. geboren is komt bij mij de ergenis ook weer volop terug. Het begon er al mee dat toen ze hier de eerste keer kwam ze ons niet eens feliciteerde. Pas nadat manlief haar had aangesproken feliciteerde ze me. Pas was ze hier weer eens, lag F. eindelijk eens te slapen rond etenstijd waardoor we rustig met z'n drietjes konden eten, gaat ze heel de tijd aan d'r gezichtje zitten. Dus ik haar daarop aangesproken of ze dat niet wilde doen omdat ze eindelijk eens sliep, ging ze beledigd weg. Ze heeft ook al over m'n bv lopen zeuren (tegen manlief), ze vind dat ik niet genoeg en gezond eet (ik lus namelijk niet alles maar eet wel netjes m'n groente en fruit op een dag) en dat kan dan natuurlijk nooit goed zijn voor F. Ook zat ze te zeuren over dat de bv bij D. niet lukte, en nu bij F. dus wel, vond ze wel erg vreemd. Toen sprak m'n schoonvader haar er wel op aan dat zij dat ook had, bij de eerste lukte het niet en bij de tweede wel. Toen wist ze niets meer te zeggen... Echt om weer helemaal gek van te worden...
@poemi: J was wel paar weken ouder toen ze de speen kreeg, daarvoor pakte ze het niet. Maar ik merkte aan dr als ze honger had, dan spuugde ze dr speen uit, en bleef huilen, en lette op de tijd. Zou dr nu wel goed op letten en om de 3 uur wel geven. Hoop voor je dat dit wel werkt. Bij ons gaf die speen echt enorm veel rust. NU komt ze ook nog wel is na 2 uur hoor, maar vind ik niet erg. Maar het is niet meer constant. Jeetje wat irritant zeg je schoonmoeder. Je weet zelf wel of je goed eet of niet hoor. En je baby krijgt echt wel alles binnen. Ik moet zeggen dat ik helemaal niet let op wat ik eet.
@Linnie Ze heeft de speen uitgespuugd toen ze lag te slapen, dus ga er nu maar vanuit dat ze zich zoals gewoonlijk wel laat horen als ze honger heeft. Ze komt sowieso niet altijd zelf dus dan maak ik haar na zo'n 3 à 4 uur wakker. Vind de tijden alleen wel altijd lastig om aan te houden want ze heeft dus van 09.00 - 10.30 gedronken, dus ik houd nu maar 10.00 uur aan.
@poemi: wat goed dat ze lekker slaapt. J heeft vaak alleen maar speen nofig als ze even rust wil of moe is. Zodra ze slaapt spuugt ze het uit. Hoop dat dit misschien een beetje rust bij je geeft.
Poemi: kan me voorstellen dat het erg pittig is zo met de bv! Heeft het speentje nog een beetje rust gegeven? Hoop het voor je!! En wat irritant van je smoeder!! Dat kan je er dan nog wel ff bij hebben.. Waar bemoeit ze zich mee! Proberen je er niks van aan te trekken hoor.. Brondy: Wij hebben de voogdij ook nog niet geregeld. We willen mijn broer vragen, maar da komt er steeds niet van. Vind het ook best een beladen ding.. ML: Jeetje heftig zeg! Hoop dat je snel goede medicatie krijgt! En natuurlijk mag je hier mee kletsen! Linnie: Ja het is nog wat onwennig zo vrij zijn, maar dat komt wel goed Hoe zijn de foto's van J. eigenlijk geworden? Hier vandaag weer een babyshower gehad! Totaal niet verwacht.. Manlief had dit samen met een vriendin geregeld, omdat bij de 1e babyshower geen familie was. Dus nu verrast door moeder, sfamilie en nog wat vrienden. Erg leuk! Ik vond al dat manlief de afgelopen dagen nogal geheimzinnig deed, heb zelfs nog de opmerking gemaakt of hij een ander had ofzo haha! Nu weet ik dus waarom.. Nu lekker slapen en morgen heerlijk niks!
Jaaaaaa ik ben deze nacht tante geworden!!!! Was een hele lange bevalling voor mijn szus. Bij 6cm ontsluiting bleef ze hangen. Van 5 naar 10 en bevallen heeft ze ongeveer 12 uur over gedaan en ze kon geen ruggenprik meer krijgen. Arm kind. Maar mijn neefje is er!!! Lees een andere x even bij wat jullie geschreven hebben...
@lwal: wat leuk weer een babyshower. Je wordt lekker verwend dus. De foto's zijn echt heel mooi geworden. Moeten alleen nog even bewerkt worden door haar, dan zal ik ze zsm laten zien. @mammadoe: gefeliciteerd, wat leuk. En hoe voelt het om tante te zijn? Jaylie doet het zooo goed de laatste tijd, als ik dr op bed leg gaat ze slapen. Dus ik dacht gisteravond na dr voeding van 8 uur, leg dr op bed, want ze was ook moe. Ze viel in slaap en om 12 uur ofzo hoorde ik een beetje gejammer. Dus ga naar dr toe en draai dr op dr rug (ze slaapt op dr zij) en toen schrok ze heel erg, denk dat ze nog sliep. Nou toen was het natuurlijk huilen, heb ik dr bij me in bed genomen en nog even gevoed, daarna heeft ze weer geslapen tot kwart voor 8, en nu slaapt ze weer. Denk dat ik het toch blijf proberen zo vroeg naar bed voor haar, als ik dan om 12 uur nog een keer moet voeden vind ik dat niet erg, heb dan wel weer mijn avond terug, dat is ook wel lekker.
Mammadoe: Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Idd een pittige bevalling dan! Linnie: oh das goed, ben erg benieuwd naar het resultaat. Wat lekker dat ze zo goed slaapt! Hoop voor je dat ze dit ritme aanhoudt! De rest: Lekker van het weer aan het genieten? Ik heb even een vraagje.. Hoeveel pakken newborn luiers hadden jullie? Zag dat ze nu in de reclame zijn bij kruidvat, heb al 2 pakken liggen maar heb geen idee hoeveel slim is om in huis te hebben. En hadden jullie ook al een groter maatje klaar liggen? En gebruiken jullie alleen Pampers? Of is kruidvat merk ook prima? Hier gisteren alle babykleertjes enzo uitgewassen, wat ziet dat er schattig uit aan de waslijn zeg! Vanmorgen controle echo van mijn nieren gehad, was nog steeds hetzelfde. Dus nu gaan ze na de zwangerschap kijken of ze dan weer geslonken zijn. Straks hebben we bevallingsgesprek en liggingsecho, ben benieuwd! Verder ben ik lekker aan het genieten van mijn verlof zo met dit weer!
@ lwal Ik heb zon mail gehad van de kruidvat met 50% korting op de pampers. Dus ook maar vast aangeschaft, new born: 2 pak maat 1 en 3 pak maat 2 heb ik nu. Met deze aanbieding zijn ze goedkoper dan die van de kruidvat. Hoe ging t gesprek? En hoe ligt de kleine meid nu?? En jij bent wel flink verwend zeg, met 2 babyshowers!! Leuk hoor!! (stiekem klein beetje jaloers) @ mammadoe Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd dat je tante geworden bent!!!! Hoe bevalt je stomer/blender??? @ poemi Hoe gaat het met je?? Vervelend zon schoonmoeder, hoop echt niet dat mijn schoonmoeder ook zo gaat doen. Daar heb ik echt geen zin in. Ik kan haar nu al niet uitstaan, laat staan straks. Ze wil graag een x met mij koffie drinken, euh maar ik niet met jou... Dus heb maar gezegd dat ik geen ochtenden vrij ben, wat ook wel zo is trouwens. Maar toen zei ze: dan doen we het later wel een x. Ik dacht: neeeeeeeee niet langskomen als ik straks bevallen ben, wat moet ik dan zeggen?? Manlief zat mij al een beetje streng aan te kijken, hoezo mamas kindje @ marilouise Mooi dat de operatie goed gegaan is. Wel balen dat jullie nu niet aan een kleine mogen beginnen @ Linnie hoe gaat het met jou/jullie?? Gister weer controle gehad, alles was goed en stabiel. Ook de uitslagen van het bloedonderzoek waren terug en suiker-/ijzer gehalte waren goed. Ook maak ik geen anti-stoffen aan tegen de kleine dat is weer een opluchting. Over 2 weken moet ik alweer terug komen. Eigenlijk over 3 weken, maar dan zitten wij in Belgie. Ook maar gelijk gebeld voor de liggings-echo. Duurt nog even, ong 5 a 6 weken, maar voor we het weten is het zover. Hebben jullie nog leuke weekendplannen??
@brondy leuk is anders natuurlijk, maar het kost me zo weinig moeite het feit dat de kans op afwijkingen als het al lukt 99,9 % is maakt het makkelijk iedereen wil een gezond kindje dan ga ik me niet willens en wetens erop storten kijken hoe het loopt. Helaas de anticonceptie mee moeten stoppen ben er allergisch voor, nu maar gewoon condooms ben er nu al weer klaar mee. @lwal het ligt helemaal aan de grootte van je kindje, maar zo om en nabij de 3,5 kilo gebruik je maat 1 en 2 wel een week of 12 a een luier of 7/8 minimaal per dag dus reken maar uit. Hou er wel rekening mee dat het miscshien niet handig is heel veel in te slaan van pampers er zijn ook nog regelmatig kindjes "allergisch" voor. zou zonde zijn als je de kamer ermee vol hebt liggen.
@Marilouise Wat balen dat je ook nog eens allergisch bent voor de anticonceptie. Wordt je zo wel erg moeilijk gemaakt. @Brondy Fijn dat alles goed was bij de controle! En jij hebt ook al zo'n goede band met je schoonmoeder Mijn schoonmoeder komt nu gelukkig bijna niet meer langs sinds de geboorte van F., heerlijk hoor die rust. @Lwal Hoe was de liggingsecho? Ligt ze nu goed? En ik had 3 pakken maat 1, 3 pakken maat 2 en 4 pakken maat 4 in huis. De 3 pakken maat 1 zijn nu bijna op, je gebruikt een pak per week, dus daar heb ik toch nog wat extra pakken van nodig. @Linnie Hoe gaat het nu met de avonden? Werkt het wel goed om zo vroeg de laatste voeding te geven? Wel lekker als je de avond weer voor jezelf hebt. @Mammadoe Beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je neefje! Gaat alles goed met ze? En wat een lange bevalling zeg. Hier gaat het allemaal even behoorlijk kut, om maar even kort door de bocht te zijn. Gisteren besloten om te stoppen met de borstvoeding, ik trok het echt niet meer. Afgelopen maandag erachter gekomen dat m'n productie behoorlijk was teruggelopen. Ik ben toen begonnen met kolven om de 2 uur om m'n productie weer omhoog te krijgen, maar donderdag had ik nog steeds maar 50cc uit beide borsten, nooit genoeg voor ons meisje dus. Ik ben inmiddels helemaal op van het kolven, voeden, kolven, voeden, enz.... Alleen maar aanleggen durf ik ook niet aan met dit warme weer, en ze valt ook telkens in slaap aan de borst. Vanmorgen toevallig nog eens geprobeerd, 30 minuten bezig geweest, telkens wisselen ook, maar daarna dronk ze nog makkelijk 60cc fv weg, dus veel kan ze niet gedronken hebben. En daarna nog gekolfd, toen kwam er nog 60cc uit, maar ze krijgt het er gewoon zelf niet meer uit. Al met al was ik telkens ontzettend veel tijd kwijt, maar ik voel me nu wel ontzettend klote. Merk ook dat ons meisje nu veel meer last heeft van d'r darmpjes nu ze voornamelijk flesvoeding krijgt en daardoor voel ik me nog extra schuldig. Ik kon vanmorgen voor de verandering wel weer eens even weg met ons zoontje, dat was wel weer even genieten.