ML: Fijn dat de operatie goed is gegaan! Hoe lang moet hij nu herstellen? Wat vervelend dat je allergisch bent voor de anticonceptie, kun je niet een andere vorm genruiken? Brondy: ja die mail van de kruidvat heb ik dus net gemist.. Jammer! Fijn dat de controles weer goed waren! Voel je je ook goed? Geen last van de hitte? Poemi: he meid kan me voorstellen dat het even kut is! Maar je hebt het geprobeerd en nog een aardige tijd volgehouden ondanks dat het niet lekker liep.. Dus daar mag je al trots op zijn! En je wilt natuurlijk wel dat je meisje genoeg voeding binnen krijgt! Wel vervelend dat ze nu meer last heeft van krampjes, hopelijk went ze snel aan de kv. Thanks voor de tips vd luiers.. Jullie gebruiken dus allemaal echt pampers? Hoorde namelijk dat die van kruidvat merk net zo goed zijn. Liggingsecho was goed, ze is al helemaal ingedaalt dus ligt er al klaar voor. Dat voel ik ook wel, heb soms al het idee dat ik waggel De controles van mijn nieren waren ook weer hetzelfde, dus hoef pas na de bevalling terug om te kijken of het dan over is. Verder zijn mijn voeten enorm door de hitte en slaap ik slecht.. Hier regent het nu dus vind die verkoeling wel eventjes lekker! Heb ook wel echt genoten van het weer hoor, lekker terrasjes, bbq en lunchen!
@lwal, ik gebruik wisselend de luiers, de pampers gebruikte ik eerst het meest later werden ze veranderd "verbeterd" maar kon R. niet meer tegen de vernieuwde pamper nu gebruik ik pampers simply dry alleen als ze in de aanbieding zijn (dit zijn de oude variant pampers maar niet verkrijgbaar in de kleinste maten) Kruidvat luiers zijn ook wel heel goed, en de eigen merk etos ook dat zijn weer dezelfde als de albert heijn die vindt ik trouwens net zo fijn als pampers zijn ook heel soepel. R. gebruikt nu niet zo veel meer dus ik gebruik overdag pampers en voor de nacht heb ik van lidl eigen merk die zijn wat dikker maar zitten ook heel mooi. Toen r. geboren werd waren de pampers nog 8.99 per pak. Andere anticonceptie is geen mogelijkheid de pil mag ik niet meer doordat dit niet samen gaat met mijn andere medicijn, daarom moest ik de nuva ring of een spiraal dat zijn de enige wat samen gaat. Maar een spiraal wil ik echt niet werd me ook niet geadviseerd omdat ik niet natuurlijk bevallen ben en een gekantelde baarmoeder heb waardoor plaatsen en of verwijderen heel naar kan zijn. Daarbij heb ik geen zin steeds bij de dokter met mijn benen in de beugels te gaan. De nuvaring nu een 5 dagen in gehad maar werd helemaal gek, gelijk een infectie mega chagrijnig, veel vocht vasthouden maar echt die infectie was niet leuk alles beurs en dik en vies. blijkt een allergische reactie te zijn, ik ga nu menstruatie laten komen en het dan nog wel 1 keer proberen kijken wat er gebeurd, maar anders heb ik al een gezinsverpakking in huis. @lwal en brondy hebben jullie niet enorm veel last van de warmte?
@lwal herstellen hebben we eindelijk duidelijkheid over, nu een week volledig op krukken met ondersteunende belasting het is een wond van 10 cm 10 hechtingen ook. dus ene flinke plek geen kijkoperatie geweest. het loopt steeds vol vocht nog. Vanaf woensdag mag hij zonder krukken lopen proberen 2 weken na de operatie mag die gaan proberen te belasten met fietsen en de crosstrainer en na 5 weken hardloop training en beginne met voetballen als het allemaal met de pijn te doen is. half september gaan ze weer foto's maken en als dat goed is mag die alles weer. Hij is nu pijn medicatie aan het afbouwen dus ben benieuwd!
@ml: oke is dus allemaal wel positief na de operatie. dat is mooi. @lwal: kan me voorstellen dat je slecht slaapt nu met dit weer en dikke buik. Nog maar een paar weekjes. Spannend. En ik heb eigenlijk alleen nog maar pampers gebruikt. Misschien dat ik ook is ander merk ga proberen, maar pampers bevalt wel goed vind ik. Bij mij zit ze nog in maatje 2. @poemi: aah jammer dat het niet gelukt is, maar je hebt er echt alles aan gedaan. En nog een paar weken gefrustreerd rondlopen maakt het er natuurlijk ook niet beter op. Hoop dat je nu wat meer rust krijgt. @brondy: mooi dat alles nog steeds goed gaat. Hier heel druk gehad. Ennn, ze kan vanaf vandaag van dr rug naar dr buik rollen, echt zoooo goed.
@Linnie, wat knap!! En op hoeveel voedingen per dag zit ze nu? @Ml, gelukkig is de operatie goed gegaan. Wel een enorme jaap zeg! En wat een gekut met je anticonceptie! @Lwal, fijn dat ze goed is ingedaald! Zag een foto van je buik op fb. Mooi hoor! @Brondy, ik gebruikte in het begin pampers. Ik had 2 of 3 pakken maatje 1, 3 pakken maatje 2 en nog 3 pakken maatje 3. Op een gegeven moment ben ik over gegaan op kruitvat luiers. Maar die vind ik toch wat minder prettig. Ze zijn wat stugger en ze lekte vaak aan de zijkant een klein beetje poep door, waardoor d'r rompertje net een beetje vies werd. Dus nu weer pampers. Ze zit nu in maatje 3. @Poemi, wat balen zeg dat je productie niet goed ging! Kan me voorstellen dat je dan wel haar moet gaan bijvoeden! die buikkrampjes, wordt dat misschien minder als je die hypoallergene voeding koopt? (geen idee hoor...) @Viev, alles goed met jou en S? Hier is het wel ok. Ik heb griep en mijn knip doet in ene super zeer en ziet er vaag uit. Echt pijnlijk weer M. heeft vandeweek weer haar prikjes gehad en doet het goed. Het is echt genieten van haar. Soms lijkt het wel of ik aan haar vergroeit zit. Zelfs als ik even 2 uurtjes weg ga word ik er verdrietig van. Het lijkt wel een verslaving! Vandeweek heb ik 3,5 uur met dat mooie weer gereden voor niets. Door miscommunicatie was de afspraak verkeerd gepland. Toen heb ik even hard zitten janken! Al die moeite (kolven, melk eruit halen, meisje missen, benzine, wegsmelten zonder airco etc voor helemaal niets!)
@mammadoe: wat raar dat het ineens zo veel zeer doet. Ja het is ook een verslaving he, zei net nog dat ik gewoon verslaafd aan dr ben. Ik vond het heeerlijk om dr in de ochtend naast me neer te leggen, te voeden en dan saampjes weer lekker in slaap te vallen. Heel fout, maar vind het ook heerlijk als ze in de avond naast me in slaap valt als Dennis nog niet naar bed is. Ik heb geen vast aantal voedingen per dag. Vandaag zit ik op 5 denk ik. Maar soms ook 7. De ene keer komt ze wat vaker dan de andere keer. Hier heeft mevrouw ontdekt hoe ze kan schreeuwen om aandacht, haha, de hele dag, en waag het niet om het niet te doen. Vanochtend hoorde ik rare geluiden toen ze op bed lag, hoorde alsof ze elke keer maagzuur ofzo had, maar duurde best lang, dus ik ging even kijken. Zag niets, dus deed dr speen weer in en ze viel weer in slaap. Maar een half uur later hoorde ik weer dat ze wakker was dus ging weer ff kijken, toen zag ik dat ze had gespuugd, en hele grote gele vlek op dr matras. Wel raar. Dus ik haar verschoond want ze was helemaal niet en naast me neergelegd, normaal wil ze altijd eten maar nu viel ze weer in slaap. Heb haar toen nog 2 x horen kokhalsen en boeren, dus ik haar rechtop houden en spuugde ze weer. En na 2 uur werd ze weer wakker en begon te jammeren dus gaf dr eten. Toen hoorde ik ineens een gevaarlijk windje, binnen 2 seconden was dr hele romper aan de achterkant nat, echt niet overdreven. Had ze een enorme diarree luier, heb nog nooit zo'n poepluier bij dr gehad. Dus meteen in bad gedaan. Daarna nog een klein beetje laten eten en toen weer bij me gelegd, toen liet ze een boer en ze spuugde weer alles eruit, over mij heen, was echt zeiknat. Maar zoo zielig, denk dat ze echt last had van dr buikje. En daarna geen last meer gehad. Maar ook die diarree luier zag er echt raar uit. Ff in de gaten houden hoe dr volgende poepluier eruit ziet.
Aaaah zielig! Maar ook voor jou, want zo blijf je poetsen en verkleden... Dronk J. Met die hitte ook zoveel bij je? M. Dronk die warme nachten wel 4/5x per nacht. Ik was helemaal gesloopt.
@linnie klinkt als een virusje even goed in de gaten houden hoor met dat warme weer. @mammadoe zoals ik al zei ik ben helemaal gek van de etos luiers erg soepel en zijn bij onze plaskoning nooit doorgelekt. Jij gaat ook al hard naar de simply dry maten erg fijne luiers! wat een lieve foto met je neefje, ik kan me voorstellen dat je een baal momentje had. en dames dat verliefd zijn blijft hoor. Ik heb laatst weer vreselijk zitten huilen toen r. ging logeren. hier vandaag een rotdag gehad met een leuk momentje, R. is helemaal van slag. Papa is al de hele week thuis en loopt met die rare dingen en kan niets met hem, hij is echt dwars nu. Luisteren ho maar ik loop op mijn tenen omdat n. niets kan/ doet. N. loopt op zijn tenen omdat ik geirriteerd ben en hij niets kan. Leuk sfeertje dus als we niet uitkijken. In ieder geval r. ging naar bed en sliep dachten we n. en ik lagen ook op bed. Op een gegeven moment hoorde ik wat en ging kijken was die niet gaan slapen maar had alle luierzakjes uit de commode gehaald luiers overal en tot slot zichzelf zijn knuffels en zijn hele kamer onder de vicks gesmeerd. Die stond achterin de commode en we dachten dat die er niet bij kon. Alles zat onder. dus ik had gelukkig nog niet genoeg te doen en kon aan de schoonmaak, maar alles meurt ernaar. Wij worden voorlopig niet verkouden. en dan niet lachen best wel moeilijk heb toen r. niet keek stiekem gelachen ook toen n. vroeg waar zijn jouw oren voor om te luisteren toch kijkt die n. aan en zegt nee papa nu niet. hihi
@ml: hahaha je kon dus ook nog r zijn kamertje gaan opruimen. Lekker hoor vicks door het hele huis. En balen dat N niets kan doen en dat R dan zo dwars is. Ja let ook goed op, maar ze drinkt wel goed gelukkig, hoewel ze net na een paar uur nog een bijna lege luier had. Ik hou het in de gaten. @mammadoe: haha ja bleef poetsen, en vooral wassen, haar bedje en toen was ze helemaal door gelekt op ons bed. Zat iig al vroeg kant en klaar beneden. Maar ze kwam overdag wel iets vaker om te drinken, en was wat pieperig, maar in de nacht niet. Hoewel de laatste week wel paar keer per nachr wakker, maar als ik dr speen in doe slaapt ze weer. En ze keam trouwens maandag ofzo ook rond 4 uur al om te eten. Maar geeft niet. Maar jeetje M kwam dan wel heel vaak zeg, dan moet je echt kapot zijn de volgende dag. Slaapt ze nu wel weer iets beter?
@linnie gelukkig wel iets in de luier. Je kan ook zo weinig. R. heeft met dit weer ook minder natte luiers. Maar als ze ziek zijn is dat nog minder wat dat betreft kunnen ze dat beter in de winter hebben.
@Ml, ik zag het op fb idd. Wat een grap! En ja, ze vliegt door de maatjes heen, maar zal denk voorlopig nog ff op 3 zitten. Kzal eens wat Etosluiers proberen. @Linnie, o dus M. loopt de boel dus lekker te overdrijven.... Ja echt ze kwam zo ontzettend vaak! Echt enorm vermoeiend! Kwas dus ook blij toen het ging regenen! Afgelopen nacht was het koeler en kwam ze minder, volgens mij 2x...? Ik doe het inmiddels zo slaapdronken dat ik het niet meer goed kan bijhouden.... Nu slaapje doen en hopelijk lekker uitzieken!
@mammadoe, r. Zat ook heel lang op 3. maat 4 eigenlijk niet gehad, 5 al vanaf dat hij 14 maanden is. Beterschap hopelijk knap je snel op
ML: Haha die R! Ik zag een foto op fb, die heeft zich dus goed vermaakt Mammadoe: beterschap! En wat raar dat je dan weer last krijgt van je knip.. Hoop dat je je snel weer beter voelt! Oh mijn vk zei trouwens dat ik idd het carpale tunnel syndroom heb, lijkt nu ook wat erger te worden.. Kan mijn vingers 's ochtends niet buigen. Dus morgen toch maar even langs de apotheek! Linnie: Wat sneu dat ze zo ziekjes was.. Hoe gaat het nu? Hopelijk een goede nacht gehad! Wat leuk hoe jullie vertellen 'verslaafd' te zijn aan jullie meisjes.. Kan niet wachten tot ik dat gevoel ook heb! Hier zijn mijn voeten inmiddels enorm van de vocht! Mijn enkels waren gisteren ook nergens meer te vinden, maar dat is gelukkig iets geslonken door een nachtje voeten omhoog! Kan dus ook geen schoenen aan nu.. Een hoop vrienden van ons zijn zwanger of net bevallen.. Allemaal jongetjes tot nu toe! Echt typisch.. Ik hoop toch nog wel op een vriendinnetje voor ons meisje haha
@lwal: nog maar eventjes en dan heb je dat gevoel ook. oooh lijkt me echt niet lekker van die opgezwollen voeten en enkels. Ben je er al helemaal klaar voor? @mammadoe: hahaha, M denkt gewoon, zo het is warm, heb ik een goede reden om lekker vaal bij mama te willen drinken Alweer een beetje uitgeziekt? nou nu ligt dennis ziek op bed, kotsmisselijk en overgeven. MIsschien beetje buikgriep hier in huis. Ik werd vanochtend ook ineend heel misselijk en beetje draaierig, maar nu gaat het wel. Maar schrok wel, want eerste wat ik dacht was, zo voelde het vorig jaar ook. Maar dat zal wel niet hoor, hoop het niet tenminste.
Hoi meiden, Alles goed hier? Ook zo genoten van het mooie weer vorige week? Heb hier zwembadje in de tuin staan en goed gebruik van kunnen maken Met Sara gaat het ook allemaal goed! Ze is donderdag alweer 3 maanden. Krijgt dan dr tweede prikjes Vorige keer had ze er gelukkig niet zo veel last van, hopelijk dit keer ook niet! Lwal, lekker verlof! Wanneer moet je weer gaan werken straks? Hihi, en weer een babyshower gehad, leuk zeg!! Ik gebruik kruidvat merk van de luiers! Bevalt goed hoor! New born had ik echt veel pakken van liggen (wel die kleine pakjes die zo'n 2 dagen meegaan) Had er zeker 10 liggen en toen nog bijgekocht. Maar Sara heeft zeker een week of 5 in de newborn gepast. Dat is bij iedere baby ook weer anders natuurlijk Brondy, voogdij hebben wij niets voor geregeld.. eerlijk gezegd helemaal nooit bij stilgestaan.. Fijn dat het allemaal goed was bij de controle! Marilouise, het is allemaal wat bij jou zeg. Veel sterkte ermee! Fijn dat de operatie goed is gegaan! En r een klein deugenietje, haha. Linnie, hier in de buurt ergens anders mag je al wel gaan babyzwemmen (geen les zeg maar) willen we misschien binnenkort gaan doen! Heb jij nog tips voor wat je meeneemt enzo? Fijn dat Jaylie het zo goed doet! Wat leuk dat ze naar haar buik kan rollen, goed zeg! Wat zielig van het spugen en de diarree. Hopelijk gaat het al wat beter! Beterschap voor Dennis en hopelijk ben je niet zwanger Poemi, wat een vreemde schoonmoeder zeg Inderdaad proberen niets van aan te trekken. Wat jammer voor je dat je bent gestopt met de bv! Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt! Maar zal nu wellicht ook wat rust geven? Mammadoe, gefeliciteerd met je neefje!! Hier alles goed hoor Balen dat je griep hebt zeg! Beterschap!! Wat jammer van die verkeerde afspraak.. vooral met dat warme weer. Met m ook alles goed? Zielig he, die prikjes? Sara krijgt ze donderdag weer.
@Viev Gaat ook al hard zeg, alweer bijna 3 maanden oud. Prikjes zijn altijd zo sneu, hopelijk heeft ze er nu ook weer geen last van. @Linnie Hoe gaat het nu met de ziekenboeg bij jullie? Met dat soort dingen steek je elkaar altijd wel snel aan. Hopelijk is iedereen snel weer opgeknapt. @Lwal Vervelend dat je zo'n last hebt van vocht. Is het nu ook erger met die hitte of heb je er sowieso last van nu je zwanger bent? Fijn trouwens dat ze al helemaal is ingedaald. En wij hebben net wat kruidvat luiers geprobeerd, maatje 1 was op en we hadden zo'n gratis pakje van de kruidvat gekregen maar ik vind het zelf niets. Veel stugger dan de pampers. Wij blijven gewoon lekker bij de pampers dus. @Marilouise R. is lekker bezig geweest op z'n kamertje! Hier hoorde ik D. laatst ook in z'n kledingkast toen ie eigenlijk moest gaan slapen. Gelukkig hebben we alle 'gevaarlijke' dingen nog beneden staan op de babykamer, dus hij kan alleen maar met z'n kleding rommelen, maakt niet zo'n puinhoop. @Mammadoe Nog steeds last van je knip of is het wel weer over? Vreemd dat je daar nu ineens last van kreeg. Wel balen van die verkeerd geplande afspraak zeg, zeker met dit mooie weer. We gebruikten trouwens al hypoallergeen, omdat we d'r eerst bijvoeding bij de bv geven adviseren ze altijd hypoallergeen. Van het cb dachten ze dat het waarschijnlijk komt omdat ze uit de fles sneller drinkt dan aan de borst en dat ze daardoor meer last heeft. Hier inmiddels iets meer rust met de beslissing om te stoppen met bv. Afgelopen weekend had ik af en toe nog wel eens de neiging om het toch weer te proberen, vind het toch nog wel lastig om het los te laten, maar ik heb nu wel meer tijd om wat met m'n zoontje te doen, en dat vind ik toch ook wel belangrijk. Maar ik ben toch stiekem wel jaloers op de meiden waarbij het wel lukt, en ik snap nu ook wat minder goed waarom meiden het helemaal niet proberen, het is zo mooi. Is geen verwijt naar de meiden die het niet willen hoor, maar ik wilde gewoon zo graag dat het mij wel lukte dat het me wat moeite kost om te begrijpen dat als je gewoon genoeg melk hebt je het niet wilt proberen Vandaag nog op het cb geweest om te wegen, en ze weegt nu 3715 gram, afgelopen week dus 300 gram gegroeid. Ze is ook al zo aan het veranderen en ze kan zo lekker naar je kijken, echt leuk! Het is ook een heel ander kind (tot nu toe dan, even snel afkloppen) dan D. In mijn herinnering huilde hij heel veel en was ook echt ontroostbaar, als er visite was was ik blij hem uit handen te kunnen geven, vanaf week 2/3 waren we al aan het klooien met voeding enzo, echt verschrikkelijk. En F. wordt gewoon stil als je d'r vast houdt, drinkt 6 flesjes van 100 per dag en vind het ook prima zo. Ze heeft zo d'r wakkere momenten maar is wel stil te krijgen.
@poemi: gelukkig heb je wat rust met je beslissing. En ik snap dat je af en toe toch twijfelde en haar het liefst toch wilde aanleggen. En wat je nu zegt over als je genoeg borstvoeding hebt dat het zonde is om het niet te doen was voor mij de reden om door te gaan. Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan om te stoppen de eerste weken, maar ben doorgegaan omdat ik meer dan genoeg had en het zonde vond. En het is idd iets heeeel moois. En ook borstvoeding vind ik een soort van verslavend. Geef nu al bijna 5 maanden en vind het heeerlijk. Maar als ik het zo hoor is het dus een heel tevreden meisje, leuk hoor. @viev: fijn dat het goed gaat. En leuk als je gaat zwemmen. Ik zou zwemluier meenemen, 2 hydrofiele doeken, handdoekje. Het is echt super leuk vind ik. Hier alles goed. Maar wat was ze vermoeiend gister zeg, bijna niet geslapen overdag, en in de avond ook niet. Ging pas om 23 uur slapen ofzo, vervolgens 3x wakker geworden vannacht. Elke keer weer speen erin doen en dan sliep ze weer. Toen ze om half 6 vervolgens weer wakker werd maar meteen gevoed. Weet echt niet wat ze heeft. Maar dan vanochtend wel tot 12 uur slapen, en dus ook pas eten, ze was niet wakker te krijgen. Vind dat ze sowieso heel slecht drinkt de laatste week. Ze zeurt er ook gewoon niet om. Nu las ik een sprongetje waar ze volgens mij bijna in zit, maar ze heeft echt al die symptomen, zou het kunnen dat ze al eerder in een sprongetje zit? Verder is zer heeeel beweeglijk, rolt alle kanten op, en gooit zelfs dr billen omhoog om te proberen naar voren te komen. En alleen maar willen staan en zitten, ze heeft geen rust in dr lijfje, haha.
Nou dit verklaart een hoop, Mevrouw krijgt dr eerste tandje al. Kon ook niet lang meer duren, de hele dag kauwen, kwijlen. De diarree luiers, huilen, onrustig zijn, slecht slapen. Dat arme kind had gewoon last van dr tandje. Vanavond dacht ik al wat te voelen toen ze op mijn vinger aan het kauwen was maar kon het niet meer vinden, en net deed ze het weer en voelde ik het weer, toen nog een keer goed gevoeld en voelde ik een scherp randje. Ook gekeken, en zag een klein wit randje, echt nog heeel weinig hoor, maar kan toch niet anders dan dat het een tandje is. Best snel volgens mij. Ooooh wat wordt ze snel groot zeg.
Linnie: Ja ben er wel klaar voor! Heb nog een lijstje met dingetjes die ik wil doen en dan mag ze straks wel ietsje eerder komen van mij haha! Jouw kleine meid krijgt dus al tandjes, jeetje wat gaat dat snel! Maar verklaard dus idd wel een hoop! Is D. al iets fitter? Viev: Fijn dat alles goed gaat! En hoop ook voor je dat ze niet teveel last van de prikjes heeft! Ik ben vrij tot 2 januari.. Poemi: Dat vocht komt vooral door de warmte.. Helaas trekt het nu alleen niet zo weg ondanks dat het wat koeler is. Fijn dat je nu wat meer rust hebt gevonden in je beslissing.. En fijn dat ze het zo goed doet zeg! Hier zit vandaag even mijn buik in de weg haha.. Lijkt me toch wel heerlijk om straks weer een 'normaal' lichaam te hebben en alles te kunnen!
@lwal: hij voelt zich nu wel iets beter sinds vanmddag. Probeer nog heel even te genieten van je buikje, is zo bijzonder. Ik was al heel snel vergeten hoe het voelde. Maar weet ook dat je het behoorlijk zat kan zijn hoor, je wil weer gewoon kunnen bewegen en liggen.