@ marilouise Dat is dan wel begrijpelijk inderdaad. Als de kans zo groot is op een afwijking is het makkelijker om het niet te doen. Maar toch en dan ben je ook nog eens allergisch voor de anticonceptie @ poemi Ja mijn band met mijn schoonmoeder is ook zo fantastisch, maar ben bang dat zij helaas niet minder gaat komen als de kleine er is, maar juist meer. Oke, 1 pak per week, pfffffffffff. Toch maar proberen om in het begin hydrofile luiers te gebruiken eerste paar dagen kan de kraamzorg mij daar mooi bij helpen, haha. Hoe gaat het verder met je?? @ lwal Ja ik voel mij nog steeds goed en gelukkig ook geen last van de hitte. Hoe gaat het met jou? Lekker aan het genieten van je verlof?? Mooi dat je niet meer voor controle hoeft, voor je nieren. Haha, gevoel dat je waggelt ja?? @ mammadoe Ik heb de pampers nu alvast in huis, het was flink in de aanbieding en dus ook wat goedkoper dan die van de kv. Maar kruidvat toch iets minder fijn?? Naja we zien wel. Vervelend dat je de griep gehad hebt, voel jij je nu wel weer beter?? Ik kan mij heel goed voorstellen dat het moeilijk is om haar alleen te laten, denk dat ik er ook wel moeite mee zal gaan hebben straks. @ linnie Hihi, nou daar ben je mooi klaar mee dat ze nu gaat schreeuwen om aandacht. Hoe gaat het nu met de kleine meid?? Nog last van dr buikje?? Wauw nu al haar eerste tandje?? Is ze mooi optijd bij of niet?? @ viev Goed om te horen dat het goed gaat. Ah krijgt ze weer prikjes...?? Trouwens, sliepen jullie kleintjes na geboorte gelijk op d'r eigen kamertje? of eerst bij jullie op de kamer?? Hier gaat alles prima, soms wel flinke steek vlak boven mijn linker lies. En meneer is zo beweeglijk dat ik mij echt niet meer goed kan concentreren op mijn werk. Ook in slaap vallen wordt steeds lastiger, ookal ben ik moe. Heb een kussen onder mijn voeten gelegd, moet zeggen dat dat best fijn is. Ik kijk nu wel heel erg uit naar mijn verlof, ben al aan het aftellen, hoe erg is dat?? Heb besloten om mijn ouderschapsverlof zo op te nemen dat ik elke woensdag vrij ben en 1x in de 4 weken ook op donderdag vrij ben. Hopelijk gaat mijn baas hiermee accoord. Daarnaast neem ik na mijn zwangerschapdverlof ook nog lekker wat vakantiedagen op, zodat ik pas in februari weer hoef te beginnen (na mijn verjaardag) Nu nog even 5,5 week wachten, tussendoor gelukkig nog een weekje vrij, tot mijn verlof gaat beginnen. Dat is dan 5 weken van te voren, kwam voor mij het beste uit, ivm oud&nieuwe enzo.
Linnie: Ik geniet ook nog zeker van mijn buikje! Maar zo af en toe ben ik wel een beetje klaar mee.. Ben ook gewoon zo nieuwsgierig hoe het meisje wat erin zit eruit ziet! Hoe gaat het met J. en haar tandjes??? Brondy: Wij hebben nu toch een wiegje op onze slaapkamer gezet, heb er wel lang over getwijfelt. Wil haar ook niet te lang in de wieg hebben. Lekker zeg als je pas weer in februari weer hoeft te werken! En snapt heel goed dat je aan het aftellen bent, dat had ik ook! Mammadoe: las dat je nog steeds ziek bent.. Hoe gaat het nu? Hier gisteren foto's laten maken van mijn buik door een vriendin.. Wilde het in eerste instantie niet doen, maar ben er nu super blij mee! Verder heb ik het lekker druk in mijn verlof.. Heb elke dag leuke dingen gepland. Maar heb me wel voorgenomen dat ik het volgende week iets rustiger aan ga doen want ik voel het wel aan mijn lichaam.
@lwal: ja op een gegeven moment kan je niet meer wachten he. En ben je je buik ook echt zat. @brondy:lekker hoor zolang vrij. Hier best zwaar met haar en dr tandje. Maar volgens mij gaat het nu wel rustig aan wat beter, arm kind. Slaapt slecht, hoewel gister op het kdv bijna 4 uur achter elkaar. En als ze hier dan bijna slaapt poept ze dr hele luier weer vol, gaat aan de lopende band door dat tandje. Blijf ook wassen. En ze heeft tegenwoordig dat ze rond half 4 in de nacht wakker wordt, als ze dr speen weer heeft slaapt ze wel weer, maar was weer 3x vannacht, en ze sliep eindelijk hoorde ik dr flink poepen, dus ik er weer uit en maar verschoond. Maarrr ik doe het allemaal met liefde hoor
Jeetje.. Wat is het hier rustig de laatste tijd! Iedereen druk bezig? Ben toch wel benieuwd hoe het met iedereen gaat! Linnie: sneu dat ze er zo'n last van heeft.. Hoe gaat het nu? Hier weinig nieuws.. Heb een lekker rustig weekend en ben heeeeerlijk aan het genieten van mijn verlof!
Hoi hoi Hier alles prima, beetje druk weekend, maar ach dat overleven we ook wel weer volgend weekend lekker naar Belgie, paar daagjes met de tent, hopelijk blijft het droog. @Lwal Lekker hoor dat je even een rustig weekend hebt. En heerlijk verlof, ik moet nog 4,5 week werken (tussendoor dus even vrij) dan mag ik ook eindelijk. @Linnie inderdaad vervelend dat de kleine meid er zoveel last van heeft. Hoe gaat het nu met d'r? en met jou natuurlijk?? Hierbij nog een foto van mijn buik met 30 weken
@brondy: heel mooi buikje hoor, volgens mij ben jij zo weer plat na de bevalling. @lwal: ja is heeel rustig he. En wat een mooie foto's heb je zeg Hier gaat het nu weer goed, gelukkig. En dat was pas tandje 1, haha. Ben nu ook bezig om jaylie een beetje te drillen hoor, ze sliep echt veel te weinig, vertikte om te gaan slapen terwijl ze wel moe was. Ze ging de laatste dagen net zo laat slapen als ik en was dan om 6 uur weer wakker en sliep heeeel weinig overdag. Om in de avond weer laat te gaan slapen. Ben nu bezig om dr in bed te leggen zodra ik zie dat ze moe is, en door te blijven zetten als ze huilt. En moet zeggen, het gaat al beter. Gisteravond ook om 19.15 laatste voeding gekregen en heeft ze volgehouden tot vanochtend 7.00 uur. Ze ging om half 10 slapen. Best goed van dr. En nu ik weet dat ze zit kan wil ik dr steeds vroeger op bed leggen, na dr laatste voeding. Wil gewoon mijn avonden ook weer beetje terug. Buiten dat ik nu merk dat als ze dan geslapen heeft veeel vrolijker is, logisch natuurlijk. Maar ik vind het soms wel moeilijk als ze dan huilt om dr te laten liggen, het is ff doorzetten, maar wel beter voor haar.
@Linnie Ze is aardig vroeg met tandjes zeg! En het blijft erg vervelend als ze doorkomen. Bij D. kwamen er altijd een paar tegelijk door. In 1 week had ie dan bijvoorbeeld alle 4 de voortandjes onder, zo sneu. Is ze dan nu trouwens wakker vanaf de voeding om 19.15 tot 21.30? Kan me goed voorstellen dat je dan je avonden terug wilt hebben. En met zulke dingen is het altijd even doorzetten, maar na een paar dagen heb je er wel profijt van. @Lwal Mooie foto's van je buik zeg! Lekker aan het genieten van je verlof? Het begint nu al aardig op te schieten voor je Is nu trouwens ook alles al geregeld voor je moeder? Tijd terug moesten jullie op zoek naar een nieuwe plaats voor haar, maar het staat me eigenlijk niet meer bij of dat allemaal nog gelukt is @Brondy Wow, nog steeds zo'n mooi bescheiden buikje! Zie je het nog zitten om in een tent te slapen? En wat een lekker vooruitzicht, zo lang verlof. Maar je wilt daarna wel 4 dagen blijven werken als ik het goed lees? Hier gaat alles zo z'n gangetje. Voor het weekend weer flink getwijfeld of ik toch nog een doorstart wilde gaan proberen met de bv. Heb haar toen ook weer eventjes voor elke voeding aangelegd, maar vrijdag heb ik het maar definitief opgegeven. Het geeft nu zoveel meer rust om niet meer te hoeven kolven, aanleggen, flesje maken enz... Ik heb het idee dat we al een aardig ritme hebben inmiddels. 's Ochtends rond 06.00 krijgt ze d'r eerste flesje, gaat dan weer even slapen. Rond 07.00 wordt D. wakker en kunnen we met hem rustig ontbijten. Tussen 09.00 en 10.00 wordt ze weer wakker en krijgt een flesje. Daarna wilt ze meestal niet echt gaan slapen dus gaan we maar lekker wandelen ofzo. Ergens tussen 12.30 en 13.30 krijgt ze weer een flesje, is zo'n 1,5 uur wakker en gaat weer slapen. Vervolgens moeten we haar daarna 4 uur na de laatste voeding echt wakker maken voor de fles, is ze weer even wakker, en 's avonds weer hetzelfde verhaal, moeten we haar weer 4 uur na de laatste voeding wakker maken. Dat is meestal ergens tussen 20.30 en 22.00, dan krijgt ze de laatste fles en dan meld ze zich tussen 02.00 en 03.00 meestal weer. Verder is het nog steeds een heel tevreden meisje en huilt ze eigenlijk alleen als ze honger heeft of krampjes.
@Linnie, Dennis alweer beter? Wat had ie? Haha, heeft ze al tandjes? Ja, is volgens mij redelijk vroeg rond deze leeftijd, maar komt wel vaker voor. Hier ook een en al gekwijl, ik zit ook al steeds te voelen of er wat zit. Knap van je dat je dr zo aan het drillen bent! Mijn vriend zou wel willen dat ik dat ook deed. Als ze piept sta ik naast dr haha. Ik kan het nog niet. @Viev, prikjes afgelopen donderdag goed gegaan? @Poemi, wat grappig dat je de bv zo mooi vondt. Ik vind het ook super! Wel jammer dat je het zo graag wilt en het dan niet lukte. Bij mijn schoonzus is het ook niet gelukt. Je hoort het zo vaak. Soms vraag ik me dan af hoe ze dat in Afrika doen zonder kolven etc. Dan moet het wel. Of ze leggen dan maar de baby bij een andere mama aan haha. Maar fijn dat je meisje zo makkelijk is! Vaak hoor je juist andersom, dat jongentjes makkelijker zijn dan meiden. @Lwal, wow! Jij bent nu gewoon hoogzwanger! Wat gaat de tijd toch snel! Ja die buik kan idd flink in de weg zitten af en toe! Snap je nu dat ik he-le-maal gek werd toen ik 1,5 week overtijd was haha. Het is straks heerlijk om niet zwanger te zijn! Ik zou op termijn wel een 2e willen, maar dat zwanger zijn .pffff. Heb je eigenlijk een soort van idee hoe je wilt bevallen? Thuis/ziekenhuis, pijnbestrijding etc? En wat een mooie buikfotos op fb! @Brondy, hydrofiele luiers gebruiken en uitwassen bedoel je? Wat een werk lijkt me dat!! M. slaapt vanaf het begin op onze kamer naast ons bed. Het algemene advies is een half jaar op je eigen kamer, minder kans op wiegendood, beter horen wanneer de baby honger heeft en nog wel wat redenen geloof ik. Ik vind het ook zo zielig als je baby 9 maanden warm in je buik zat om gelijk in een bedje in een kamer alleen te leggen. Maar ja, je moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Maar ik vind het heerlijk qua nachtvoedingen, want ik kan haar in een slaapdronken toestand pakken en aanleggen en zo lekker slaperig blijven. Als ze dan klaar is met drinken ben ik met 2 tellen weer in slaap. Maar die laatste dagen tot je verlof zijn dus zwaar? Tsjah op een gegeven moment kan je alleen nog maar aan die baby denken hihi. En leuk klein buikje heb je! @Ml, hoe is het daar? Ik ben inmiddels weer wat beter, maar nog wel verkouden. Ben lang ziek geweest, ons meisje en erna mijn vriend aangestoken. Ik kon mijn rust niet pakken, want ik moest gewoon werken, moest naar een verjaardag en 2x de verjaardag van mijn vriend vieren. Nu weer gezijk met mijn moeder, want die was na een half uurtje weggelopen van de verjaardag, want ze had last van de mensen die buiten rookten. Ze heeft niemand gedag gezegd en mij dus vresleijk voor lul gezet. Moet nu eigenlijk met haar bellen maar ik zie er vresleijk tegenop. Met M. gaat het goed. Als ik hoor hoe andere meiden al ritmes hebben...hier niet echt. Ze slaapt wel altijd uit. Soms tot 9, soms tot 10, dus dat vind ik echt heel erg lekker. 's nachts komt ze soms 1x, soms 5. En overdag is ze het zonnetje in huis en is ze (ik denk omdat ze zo lang uitslaapt) bijna de hele dag wakker. Soms slaapt ze even een half uurtje, maar vaak niet langer. Verder zit ik erg hard na te denken over de bv. Ik moet over een week of 5 voor mijn werk 3 dagen weg van huis. En ik wil mijn klant eigenlijk niet steeds lastig vallen met mijn gekolf. Stel we gaan bijvoorbeeld een dagje naar een stad ofzo, dan moet ik ergens op de wc in een restaurant kolven, mijn gehandicapte klant alleen laten, en de rest van de dag met mijn melk rondlopen. Op de hotelkamer is geen koelkast of vriezer etc etc. Het is gewoon bijna niet te doen.... Maar ik geef zo graag bv en kan emotioneel nog geen afscheid ervan nemen. Dus soms lig er hier wakker van en weet ik niet wat de goede keuze is... Ik zit erover te denken om alleen nog in de avonden/nachten en ochtend bv te geven en dan overdag kv. Misschien kunnen mijn borsten dat aan.... En ik ben begonnen met fruithapjes, maar ze kotst erna steeds de hele boel onder, dus daar stop ik maar weer lekker mee haha.
@mammadoe: ik vind het ook heel moeilijk hoor. Maar ze begint nu echt een spelletje te spelen en merk dat ze veel meer slaap nodig heeft, gaat nu 2 dagen al goed en piept zo veek minder. Maar ik snap je twijfel over bv. Ik begin er nu een beetje klaar me te zijn, dat gekolf en alles, alleen kan er emotioneel ook nog geen afscheid van nemen. Merk dat ze ook veeel beter drinkt uit fles dan uit borst dus geef ook meer flesjes nu met borstvoeding, en dan moet ik steeds 2 borsten afkolven en dat vind ik heel veel werk. Ach zie wel hoe lang nog, kan zomaar zijn dat ik morgen besluit dat het klaar is. Maar je bent best lang ziek geweest he. En wat raar van je moeder. Je hebt er ook nog niet gesproken dus? @poemi: ah je wilde toch nog een keer proberen dus, maar nu echt klaar. En lekker dat het zo super goed gaat. Ja Jaylie is dan de hele avodn wakker, vaak ook nog bijna de hele middag, sliep erlke keer heeeel weinig overdag, dus zat idd de hele avond met haar. en wil nu gewoon beetje ritme voor dr, denk dat het dr goed doet. Merk ik nu al met die slaapjes overdag. Maar vind het zooo moeilijk, het liefst pak ik dr bij elk piepje terwijl ik ook weet dat ze een spel speelt af en toe.
Linnie: Knap dat haar nu aan het 'drillen' bent! Lijkt me ook wel erg lastig om er wat ritme in te brengen.. Vanaf welke leeftijd is het dan eigenlijk dat ze overdag nog maar 1 slaapje doen? Ik heb daar echt allemaal nog geen idee van! Mammadoe: jeetje je bent idd wel lang ziek geweest, en wat vervelend van je moeder!! Kan me voorstellen dat je nu even geen zin hebt om haar te spreken! Wel zuur dat het zo moet lopen.. En lastig wat je idd moet doen met de bv! Vooral je eigen gevoel volgen lijkt me? Jaaaa kan me heel goed voorstellen dat jij gek werd toen je over de 40 weken liep.. Moet er nu echt niet aan denken! Ik wil in het zkh bevallen.. Wil het zo lang mogelijk proberen zonder pijnstilling, maar anders ga ik denk ik voor dat pompje. Maar weet niet zo goed hoe ik ga reageren.. Misschien schreeuw ik na een uur wel om een ruggenprik haha! Poemi: Fijn dat het zo goed gaat met jullie meisje.. En dat je al een lekker ritme hebt! Ik zag wat foto's op fb van jullie meisje voorbij komen, wat een scheetje! Wat betreft mijn moeder.. Die staat nu op de wachtlijst voor een zorgappartement. Dus een eigen apartementje, waar een aantal keer per dag thuiszorg komt.. Die zitten in dat gebouw. Wel een erg grote stap vergeleken met waar ze nu zit, maar we willen haar deze kans nog geven. Brondy: Mooi bescheiden buikje heb je! En wat ben je verder nog slank zeg!!! Ik voel me af en toe echt een walvis haha! Hier een gezellig dagje met vriendinnen gehad.. Nu lekker op de bank! Heb sinds gisteren ag en toe zo'n licht ongesteldheidsgevoel. Misschien oefenweeen ofzo? Soms vind ik het ineens wel erg spannend dat ik binnen nu en max 5,5 week moeder ben! Wil nu ook mijn koffertje klaar hebben staan en enveloppen geschreven hebben.. Zodat dat allemaal geregeld is mocht ze eerder komen! Dus dat gaan we morgen maar doen haha..
@lwal spannende tijd zeg nog even en dan ben je mama. Hier was r. 1,5 toen hij naar 1 slaapje per dag ging @brondy wow wat een buik zo mooi bescheiden al kan er nog van alles gebeuren de laatste weken. @poemi lief jullie dochter en hopelijk brengt het wat rust nu je een definitieve keuze hebt gemaakt voor de fv al was het fijner geweest als het gewoon gelukt was. Ik herken het wel ik mocht R. geen bv geven en ik heb echt veel moeite gehad om niet toch te proberen. Maar ik was veel te bang dat een terugslag zou krijgen, maar was zo hard want tot 8 weken na de bevalling liep de melk in stralen uit mijn borsten vreselijk vond ik dat. @linnie wow wat leuk al een tandje wel jammer dat ze er zo een last van heeft R. had net als d. van poemi ook steeds tandjes tegelijk hij had met 5 maanden oud 5 tanden in 1 keer door nooit ergens last van gehad en met 6 maanden al zijn tanden. Uiteindelijk met 10,5 maand zijn gebit compleet inclusief alle kiezen wel handig nooit meer last van kiezenpoep. Kennisje van ons heeft een kindje van 5 weken en heeft haar eerste tandje al door, lijkt me echt raar. @mamadoe moeilijke keuze die je "moet" maken voor de bv. @debbie hoe is het met jou eigenlijk? Hier gaat het allemaal zijn gangetje, druk met r. hij is enorm ondeugend momenteel en als ik eerlijk ben zal ik blij zijn als hij weer naar school gaat. N. is weer werken gaat goed met zijn enkel hij fietst alweer, morgen mogen de hechtingen eruit.
@ml: wat goed dat het goed gaat met zijn enkel. En R is dus lekker ondeugend. Wow met 5 weken al dr eerste tandje, dat is wel heeel snel. Vandaag is moest ze naar het cb. Ze weegt nu 5510 gram en 63 cm lang. Ze is nog steeds een kleintje. Maar wel een klein drukte makertje.
Hallo dames, Linnie: Is ze nu wel wat meer aangekomen nu je de rijstebloem gebruikt? En jij kan dus gewoon lekker lang genieten van een echt klein meisje ML: R. dus lekker ondeugend! Wanneer gaat hij weer naar de psz? Hier vandaag 37 weken, dus ze mag komen Alles staat nu klaar, koffertje is ingepakt, geboorteversiering besteld.. dus ik kan lekker afwachten. Wil alleen nog vanalles gepoetst en opgeruimd hebben, hoezo nesteldrang Vorige week eindelijk de lamp op de babykamer opgehangen, dus kan nu eigenlijk wat foto's showen.
@Linnie, hmm dat is wel erg veel werk ja, kolven ipv direct uit de borst. Hier zijn flesjes nog altijd moeizame momenten. @Lwal, 37 Weken! Je mag gaan bevallen!! Spannend hoor! En echt een heeel leuk kamertje! Ik hou wel van die stijl! En echt een tof hip hobbelpaard zeg hihi. Ja je hebt van tevoren geen enkel idee hoe zeer een bevalling doet, dus dan kan je beter maar zo open mogelijk staan voor alles. Ik had eigenlijk hetzelfde idee, proberen natuurlijk, maar als ik pijnstilling wil dat pompje. @Ml, Fijn dat het weer goed gaat met N. En R. weer bijna naar school, zal ook wel weer rust geven, ga je dan ook meer werken? Ik ben super sacho!! Mijn trouwe klant (en een enorme grote bron van inkomsten) gaat vreemd met mijn zus. Opdrachten die ik normaal met hem deed voor mijn zwangerschapsverlof wil hij nu met haar gaan doen. Wat een eikel! Heb mijn zus laten weten dat ze maar moet zeggen dat ze het niet gaat doen, anders hebben we ruzie! Met M. gaat alles lekker. Ze is super zoet en gaat gelukkig steeds langer tussen de voedingen doen. Dan in de avond een beetje clusteren, maar overdag gaat het een stuk beter. Wel vaak nog 2 nachtvoedingen en dat sloopt wel! Ook is ze flink haar stem aan het uitproberen en rolt ze continu naar haar buik, dan weet ze niet hoe ze terug moet en gaat zitten jammeren haha. Claudia is hier trouwens nooit meer he?
Linnie: Ja heel gek dat daar straks echt een baby ligt! Poemi: Hoe gaat het met jou? En doet de kleine meid het nog steeds zo goed? ML: Nog een dikke week geduld met hem hebben dus Mammadoe: Thanks! En ik heb idd geen idee hoeveel pijn ik kan verwachten! Hoe reageerde je zus erop? Zou wel lullig zijn als ze die opdracht nu zou gaan doen.. Fijn dat M. het zo goed doet, kan me wel voorstellen dat die nachten wel beginnen op te breken! Klopt, heb Claudia hier al ff niet meer gezien. En Debby ook niet.. Zag wel op fb voorbij komen dat ze de 20 weken echo heeft gehad. Vraagje.. Ik heb als eerste pakje een broekje met vestje. Maar nu bedenk ik me net dat er een capuchon aan dat vestje zit. Is wel dunne stof, maar zou dat wel fijn zitten voor een pasgeboren baby? Had daar helemaal nog niet over nagedacht.. Wat denken jullie?
@lwal: als het een hele dunne capuchon is moet het wel kunnen denk ik, ik had een vestje met iets dikkere capuchon en ik vond dat niet zo lekker, heb het ook alleen maar aan gedaan toen ik het ziekenhuis uit ging. Ze krijgen natuurlijk ook nog een mutsje op. Maar zou het even aankijken, en neem voor de zekerheid nog iets anders mee toch. @mammadoe: wat fijn dat alles goed gaat met M. EN wat een rotstreek van die klant. Gaat je zus ook verder niet met hem in zee? En jeetje nog steeds 2 nachtvoedingen, pfff. Hier gaat alles goed. Volgens mij komt er een tweede tandje aan. Verder werpt dat ritme zijn vruchten af. Ze ligt vanaf half 9 te slapen, gister ook al. Ze wordt na 45 minuten wel wakker, maar als ik dr even oppak valt ze direct weer in slaap. Heeerlijk dit, geeft wel heel veel rust in de avond ipv de hele avond met haar bezig te zijn. Ook overdag een goed ritme, bijna echt vaste tijden. Zat van de week op 4 voedingen, maar was het cb niet heel happig op aangezien ze wel wat aan mag komen. Leek mij eigenlijk ook wel wat weinig. Wel is ze nu in de nacht nog steeds aan het spoken. Wordt een paar keer per nacht wakker, vaak rond dezelfde tijd. Rond 4 uur wordt ze ook wakker en gaat dan poepen:x. En soms als ik net weer lig dan nog een keer. Ondertussen is ze dan klaar wakker, als ze dan weer begint te piepen leg ik dr naast me neer, kan ik tenminste slapen. Maar ook dat zal wel overgaan, denk dat het allemaal met dr tandjes te maken heeft. Wel heel zielig, ze poept zoooo veel dat dr billetjes helemaal rood zijn.