@Femmy, GEFELCITEERD! Ben je nu voor het eerst tante? En hoe was de bevalling gegaan? Wat een geluk dat je moeder het niet heeft hoeven missen zeg! Was ze al over datum? @Lwal, ja idd erg druk zo rond de kerst voor jou! En van je schoonmoeder had ik onthouden ja. Jouw schoonmoeder is antilliaans toch? Is het een cultuurding of is zij gewoon zo? Families gaan daar natuurlijk veel intenser met elkaar om. Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt als je elkaar niet ligt. Dat word nog wat als je straks een kindje hebt. Dan loopt ze de deur bij je plat Enne, 1x kan voldoende zijn ja. Kan ook 5 dagen in je lichaam doorleven, dus nog geen zaad overboord @Poemi, wat ontzettend spannend voor je morgen!!! Wat was er bij die anderen dan? Geen kloppend hartje gevonden ofzo? Je moet maar zo denken, dat heb jij al gehad. Nu moet het gewoon goedkomen. Maar snap wel dat je flink zenuwachtig bent! Laat morgen maar gelijk weten hier!!! wbt behang, hij moest even wennen, maar mijn moeder had ik mee en samen hebben we hem kunnen overtuigen Mannen en hun bekrompen smaken..... @Linnie, dat zijn dan denk ik je hormonen in combinatie met alle andere drukte in je leven....Geniet maar lekker van je weekje vrij! Wat voor matrasje en hemeltje heb je gekocht? Ook hemeltje bij de babydump gekocht nu met die aanbieding? Morgen begint idd mijn zwangerschapscursus!! Ben heel benieuwd of er leuke, gezellige meiden tussenzitten of dat het allemaal saaie dozen van 40 zijn. En morgen ook weer naar de vk voor controle, vanaf dan moet ik vaker gaan komen, want het derde trimester staat voor de deur! Mijn buik heeft nu geloof ik ook weer een groeispurtje! @Marilouise, hopen dat al het knuffelen zijn vruchten afwerkt.... Wanneer mag je testen?
@mammadoe: ja denk dat de hormonen ook wel meespelen. Weet niet wat het is, maar voel me op het moment niet echt heel gelukkig, maar aan de andere kant ook weer wel. Miss dat het beter gaat als ik verder kan met de babykamer, kan ik mijn gedachten miss een beetje verzetten. Je buik is idd lekker gegroeid. Zal ook zo een foto neerzetten. Ja spannend hoe je groep is he, met de zwangerschapscursus. Je hoort soms dat je een heel gezellige groep kan hebben. Wanneer ging jij nou naar het ziekenhuis voor die opendag? December toch? Ik moet ook nog kijken voor borstvoedingcursus. Bekijk bijlage 205903
Ik heb me aangemeld voor 19 December, maar dat moet ik ff gaan afzeggen, want ik heb dan dus weer zwangerschapscursus. Dus dan ga ik in Januari er naartoe denk ik. Op donderdag 19 Januari is er bij Amstelring in Amstelveen een borstvoedingsavond van 19:00uur tot 22:00uur. Dus ik denk dat ik daar wel naartoe ga. Of jij moet ergens een betere weten? Zo! Jouw buik ik ook enorm gegroeid zeg! Paar weken geleden zag je bij jou nog niets! Maar ja, het mag ook wel hè? Gister zag ik een collega die ook zwanger is en zij is 20 weken, en ze was nog vrijwel helemaal plat. Kom ik met mijn dikke toeter terwijl ik slechts 6 weken verder ben dan zij!
Ja ik ben ook wel gegroeid, binnen hele korte tijd gaat het ineens heel snel. Als ik terugkijk naar 22 weken ofzo dan zie ik bijna niets, maar toen leek het voor mij al een klein buikje, haha. 19 januari heb ik zwangerschapscursus, dan kan ik niet. Volgens mij doen ze het ook nog via de kraamzorg die ik heb. Zag dat ze ook borstvoeding bespreken bij die avond in het ziekenhuis.
Het is ineens een drukte hier haha! Iedereen lekker aan het genieten van de vrije zondag? @ Femmy, gefeliciteerd met je neefje! Hoe heet ie? En gaat het met je zus ook goed? @ Lwal, gelukkig heeft het sporten geholpen! En meid, ik had deze maand geen ovu testen gedaan en ik wist niet (door onregelmatigheid) wann de eisprong was en is dus (waarschijnlijk) ook gelukt. Kop op!!! Dikke knuff xxx @ Poemi, ja toen heb ik er 3 gedaan! Daarna niet meer... maar werden wel donkerder. Idd heeeel spannend nu! Je kerstboom klinkt mooi! Zilve met paars @ Linnie, foto's vd kamer !!! Ga maar lekker genieten van je vrije week meid! @ Marilouise, lekker genieten van jullie avondje samen uit eet smakelijk! @ Linnie & Mammadoe, prachtige buiken Hoop dat ik over een aantal weken er ook eindelijk een kan plaatsen! @ Allemaal: dank voor jullie felicitaties. Ik heb het besef echt nog niet hoor! Dinsdag eerst nog een nieuwe test doen! Wij waren net bij Apres ski feestje en dat was me toch koud! Heb er helemaal rugpijn van, van het staan en verstijven van de kou. F. is er nu nog, k ben ff bij mn schoonouders bakkie aan het doen. Ga m rond 8 uur ophalen en dan lekker naar huus. Komt er eigenlijk nog wat leuks op TV?
@Mammadoe Er was er sowieso één bij die al wel het hartje had gezien eerder maar ook flink was terug gezet (9 dgn), dus dat maakt mij dan wel bang want ik ben ook al 5 dagen terug gezet, wat zou betekenen dat ik met 3 weken al positief testte, wat mij erg vreemd lijkt. Daardoor maak ik me toch wel een beetje druk Wow, je buik is idd al aardig gegroeid! @Linnie Geniet lekker van je weekje vrij, hopelijk kom je zo een beetje tot rust. En als je weer aan de slag moet komt de babykamer al bijna, dus weer iets om naar uit te kijken. En jij ook ineens zo'n mooie grote buik, leuk! @Debby Geen idee eigenlijk of er nog wat leuks komt, moet zo ook maar eens gaan kijken. Manlief is aan het werk dus ik zit alleen thuis.
@Linnie, in het ziekenhuis zal het vast minder uitgebreid zijn. Ik zag vanmiddag bij de Prénatal een boek over borstvoeding, bijna zo dik als de Koran! Laktatiekundigen hebben geloof ik ook wel eens van die avonden, dus als je echt wil, kan het vast wel ergens! Bij welke kraamzorg zit jij? Ik de kraamvogel. Ben benieuwd of het gaat bevallen. Maar ja, hangt toch ook af van wie er in je huis komt... @Debby, er komt echt weer vrij weinig op tv vanavond..... :x @Poemi, hmmm, misschien had je een erg vroege eisprong ofzo? Je kan niets doen dan afwachten vrees ik. Ik zal duimen dat alles goed is en klopt en friemelt!
@poemi: succes. Hoop voor je dat alles goed is. Maar ik was toen ook heel zenuwachtig, en ik merkte dat ik dat ook werd door het forum. Niet te geloven hoeveel miskramen maar ook idd bij de echo geen hartje. Maar op de een of andere manier onthoud je die slechte verhalen en niet de goede. Je hebt dan idd ook nog dat je bent teruggezet. Maar hartjes klopte vorige keer toch? Probeer je daar ook aan vast te houden, hoop dat je na de echo beetje gerustgesteld bent. @mammadoe: ik zit bij kraamzorg de waarden. Die hebben ook borstvoeding avonden, nou en anders maar niet hoor. Zal zonder die cursus vast ook wel goed komen Daar heb je ook de kraamzorg voor toch? hoop ook dat ik een leuke heb. Dinsdag moet ik bellen voor afspraak intake. Vind ik ook wel spannend.
Ja inderdaad, en mochten er problemen zijn dan hebben ze vaak ook laktatiedeskundigen waar je kontact mee op kan nemen. Die iktake stelde bij mij niet veel voor hoor. Een telefonisch gesprek van 15 minuten waarbij ze je gegevens noteren en even vertellen aan welke eisen (hoogte bed, spullen in huis etc) moet voldoen, wat je van de kraamzorg mag verwachten en ze vertelden mij het aantal dagen en uren dat ik kreeg. Was achteraf dus niet erg spannend!
@linnie je zit toch wel bij de een andere regio van de waarden dan mij he ??? Ik heb er echt heel slechte ervaringen mee, Laat je duidelijk voorlichten met de intake en denk even goed na of je een leerling zou willen of niet, die vraag gaan ze je stellen en wij hadden aangegeven geen stagair of iets en kregen een leerling met begeleider, bah vreselijke tijd gehad niets aan gehad ze zaten de hele dag aan tafel koffie te drinken en uiteindelijk liep ik alles op dag 5 na mijn keizersnee zelf te doen en heb ik beide dames eruit geschopt. Hier lekker wezen eten was gezellig. @mammadoe wanneer ik mag testen duurt nog even! heb nu ongeveer de eisprong!
Oke kwamen ze niet thuis bij jou dan? Volgens mij komen ze bij mij thuis langs. Moet dinsdag bellen voor een afspraak voor de intake. Zie het wel @marilouise: denk wel een andere regio. Maar denk dat het ook per kraamvrouw nog verschilt. Denk dat je ook beetje geluk moet hebben.
Nou dames, nog aardig wat afgekletst hier! Mammadoe: Nee mijn schoonmoeder is Nederlands en schoonvader is Surinaams. Dus het is gewoon Hollandse bemoeizucht van haar! Linnie: Vervelend dat het nog niet zo goed gaat.. Het is ook niet niks allemaal! Maar probeer naar de positieve dingen te kijken.. Je hebt een geweldig wonder in je buik! Mammadoe en Linnie: Wat een mooie buiken hebben jullie, gaat snel ineens (JALOERS) Debby: Thanks, lief van je! En niemand vragen gesteld dat je de bob was? Poemi: kan me voorstellen dat je onzeker bent.. Nog een nachtje en dan heb je hopelijk een heel mooi beweeglijk kindje gezien! Laat je even weten hoe het was? Had trouwens een reactie terug van Tamale vandaag.. Ze heeft het erg druk, ze gaat halve dagen werken want ze heeft veel last van haar bekken. Ze hebben een bod gedaan op een huis en nog geen reactie gehad.. Veel spanning en dus ook harde buiken. Ik heb een slaapdienstje nu, het was super rustig dus ik lig er al lekker in!
Haha, Hollandse bemoeizucht kan ook Jij denkt, rot op met je buik @linnie, ik kon kiezen, thuiskomen of bellen. Ik vond het makkelijker om te bellen, aangezien ik het druk met werk heb/had. En anders zou ik me verplicht voelen om de hele boel te gaan schrobben voor ze, geen zin in
Goedemorgen dames, We zitten officieel in de lappenmand bah weer mijn keel, man heeft vannacht helemaal niet geslapen het was zo zielig had hem vannacht huilend in bed hij heeft zaterdag gevoetbald en hij heeft nu.zoveel pijn hij zei vannacht ik moet kiezen , tussen stoppen met voetballen En opereren, dan kan die helemaal niets meer het doet hem echt pijn, hij heeft altijd leul.niveau gekeept, moest al lager gaan spelen en nu straks stoppen, maar dit gaat niet langer hij kan mu gewoon echt niet.lopen .
Mammadoe: nee joh, ik denk helemaal niet rot op met die buik! Vind het juist super mooi om te zien! Marilouise: vervelend van je man
@Marilouise Balen voor je man zeg. En wat betreft Kraamzorg De Waarden, die heb ik de vorige keer ook gehad maar het ligt denk ik echt niet aan de organisatie dat het bij jullie zo gelopen is. Wij hadden er ook eentje die aan het einde van d'r opleiding was, ze was al wat ouder (rond de 40) en ze was echt super. Ze deed alles in huis (was/stofzuigen/dweilen/toiletten enz.) en ze maakte zelfs elke dag een vers fruithapje voor manlief en mij. Ze heeft geen moment stil gezeten. Dus het ligt echt aan de persoon die je krijgt. @Lwal Gelukkig dat alles dus wel goed is met Tamale. Fijn dat je even een berichtje had gestuurd. Hollandse bemoeizucht Gezellig hoor! Bedankt nog voor jullie lieve bemoedigende berichtjes, ik laat vanmiddag zo snel mogelijk weten hoe het gegaan is.
Hey meiden, mijn neefje is 1 week te vroeg geboren, maar het gaat erg goed met hem. Hij is toch thuis geboren (dat wilde mijn zus ook heel graag, maar in canada is het niet zo'n gewoonte). Ze kreeg 's nachts weeen om 0900 's ochtens had ze 2 cm ontsluiting, om 15:00 4 com en om 1600 was hij geboren. het laatste uur had ze een weeenstorm. Het ging zo snel dat de assistent van de verloskundige er nog niet was en mijn moeder moest dus helpen. Maar het is allemaal goed gegaan. Hij heet Connor Simon. Simon is naar onze opa waar mijn zus een goede band mee had (hij is helaas 4 jaar geleden overleden) In Canada krijg je geen kraamzorg, de verloskundige komt wel langs voor controle maar verder niet, dus mijn moeder doet alles. Alleen de familie van mijn zwager is langs geweest. Mijn broer en ik vertrekken 1 januari voor een week naar Canada (ik heb er nu al zin in) Ik zal in mijn fotoalbum wel een foto zetten (als het lukt)
Poemi: Hoe laar heb je de echo? Ik denk aan je vandaag.. Femmy: ja kan me voorstellen dat je heel veel zin hebt om naar je zus te gaan!
@Femmy: Wow gefeliciteerd met het blije nieuws!!! Eindelijk tante!! En wat een mooi ventje!! Kijkt al lekker wijs de wereld in! Ik zag mooie buiken voorbij komen!! Zal er van de week eentje van de mijne plaatsen. Verder weinig gebeurd hier. Druk weekend gehad dus doen het deze week weer even rustig aan.