@debby: Dat heeft bij mij best wel lang geduurd, totdat mijn misselijkheid over was. Ik sliep gewoon heel slecht, en die misselijkheid erbij en ik was ook heel licht in mijn hoofd. Maar echt moe was ik niet, ben ik ook de hele zwangerschap niet geweest. Hoop voor je dat het incidenteel was
Hoi meiden, Linnie, mijn broeken passen nog mooi onder mijn buik, haha. Maar ben wel benieuwd wanneer ik een groeispurt ga krijgen Mammadoe, lekker bijgeslapen gister Fijn dat alles weer goed was bij de vk. Debby, ik heb nog geen foto geplaatst nee. Kan ik misschien van het weekend wel eens doen. Maar mijn broeken gaan nog gewoon dicht onder mijn buik(je) zeg maar. En mooie testen hoor Poemi, wat fijn dat alles goed was meid!! Super!! En mooie echo's! Ik zal van het weekend wel eens een foto plaatsen van mijn buik
Hej meiden, Ik heb wel drie kwartier gewerkt vandaag! (exclusief rijden dan hè) Dus lekker wat tijd voor de boodschapjes en het huishouden. Maar voel wel dat ik alweer helemaal stijf wordt en rugpijn krijg. Vervelend hoor! @Debby, Ik loop ook bij manuele therapie en hij legde uit dat er verschillende meningen zijn. Sommigen zeggen, liever niet in de eerste drie maanden, anderen vinden het juist in de laatste drie maanden niet zo'n goed idee. Op dit moment wordt ik af en toe wel gekraakt. Maar hij gaf wel aan dat hij het tot het minimum wil beperken, want echt duidelijke meningen zijn er dus niet. Tot nu toe heb ik nooit last ervan gehad. Hij heeft ook wel eens met naalden (dry neadling) gewerkt en met elektrische stroomstootjes tijdens mijn zwangerschap. Ik ben er zelf niet zo huiverig voor, aangezien ik hem wel vertrouw. Maar als je niet echt veel last van iets heb, zou ik het laten..... Ik begin me idd nu een beetje een jonge moeder te voelen! Terwijl ik dacht dat dat in eerste instantie wel meeviel. Ik ben net 27 geworden en had echt niet langer willen wachten hoor! @Lwal, werkse meid. Lange dag voor jou |||||||||||{pA-;|--> De poes zegt even gedag @Viev, ja leuk! Ben wel benieuwd naar je buikje! @Linnie, af en toe een goed gesprek kan verhelderend werken Het is maar een klein clubje, we zijn met 8. Op 1 na voor iedereen de eerste zwangerschap, maar toch allemaal 'omaatjes'. Voel me bijna een tienermoeder tussen hen in hahaha Ik kwam net bij het boodschappen doen een vrouwtje tegen van zwemmen en ze liep met een kersverse baby!!! Echt leuk om te zien! En bijna een soort bizar, dat uit iedere buik toch een kleintje komt op den duur. Geloof dat ik het nog steeds niet allemaal 100% besef! Ik ga weer verder aan de schoonmaak en mijn katten doodknuffelen
Ik hbe toen ik zwanger was ook geen cursussen gedaan, mijn vriendinnen ook niet en wij zijn allemaal inderdaad rond de 23 voor het eerst moeder geworden, moet eerlijk zeggen dat ik die behoefte niet had. Nu zou ik er misschien anders over denken. zou nu misschien ook wel borstvoeding willen geven ! Vandaag lekker met de kleine man in de storm gewandeld leuk !!! nu langzaam aan aan het eten beginnen, morgen vast de grote boodschappen doen voor de kerst met mijn opa samen, ik heb geen auto doordeweeks en donderdag heeft man kerstavond op het werk en vrijdag moet ik me voorbereiden op school zaterdag school en dan is het alweer laatste week voor kerst!!! altijd leuk !
Hey dames, Ik heb nog een leuk linkje voor gratis newborn luiers van de kruidvat! http://www.gratis.nl/wp-content/uplo...at_luiers.jpeg Gewoon een paar keer uitprinten en bij verschillende fillialen inleveren of in meerdere keren bij dezelfde kan ook! Altijd mooi meegenomen toch....Heb vannochtend het eerste pak gehaald! Verder alvast wat boodschappen (Vlees) voor de kerst gehaald en in de vriezer gedaan. Je kan het maar vast in huis hebben. @Debby: ziet er goed uit die test!!!
Bedankt voor al jullie reacties @Debby Dat is al een mooi streepje hoor! Ik had ook pas met 4w5d een knaltest. Mijn duimen draaien nog steeds heel hard voor een plakbeeb. Morgen lekker dagje vrij dus. Over manuele therapie zijn de meningen nogal verdeeld geloof ik. Ik zou van te voren even vragen voor de zekerheid hoe hun er over denken. Beter het zekere voor het onzekere. @Mammadoe Fijn dat alles weer goed was bij de vk. Bloeddruk is idd aardig laag! Bij mij met de cursus was ik ook één van de jongste. Al was er ook eentje bij die al de tweede kreeg en 21 jaar was. Dat vind ik dan wel weer een beetje té En zo'n baby komt idd uit je buik als het goed is @Linnie Zulke dingen kun je dan idd maar beter op tijd uitpraten voordat het echt misloopt. Toch nog met je werk bezig? @Marilouise Hou maar op over kerst. Ik heb nog totaal niets verzonnen/geregeld of wat dan ook Vandaag nog aan één collega verteld dat ik zwanger ben. Zij was ook op de hoogte van m'n bbz. Na de echo van gisteren zou ik het al wel aan iedereen willen vertellen, maar ben een beetje bang voor die reacties van: "het is nog wel vroeg hoor" en "het kan nog fout gaan"..
@ Poemi, je moet het gewoon lekker vertellen wanneer het goed voelt en lekker niks aantrekken van meningen van anderen! Afgelopen weekend op een verjaardag vertelden kennissen het, omdat het ontzettend opviel dat zij niet dronk etc... voor de zoveelste keer (veel verjaardagen) zij is nu 8,5 week, nog geen echo gehad. Dus tjah.... gewoon wanneer jij wilt!! @ Mammadoe, poeh, wat een enorm lange werkdag had jij hihi @ Manuele therapie, ik ga het indd dan wel even vragen voor de zekerheid. Heb het eigenlijk wel nodig.... veel vastzittende nek en last van mn rug. We zullen wel zien wat ie zegt. Ik ben me toch moe! Meteen na ut werk boodschappen gedaan, koken, kerstkaarten schrijven en ga nu eindeljik ff op de bank ploffen... pff... beetje teveel denk ik. Had niet verwacht dat ik dat al zo snel kon voelen en merke.... tjeeeeeeee....
Mammadoe: Zo lange werkdag jij gisteren Hoe gaat het nu met je rug? Haha ja als het goed is komt er wel een baby uit die dikke buik Debby: nog getest? Flink moe dus.. Had je dat de 1e keer dat je zwanger was ook? Poemi: Je moet het toch lekker vertellen wanneer jij je er goed bij voelt! Ik ken ook mensen die het meteen vertelden toen ze een positieve test hadden! Ik heb vandaag een dagje vrij. Ga zo met mijn moeder naar de stad, alvast mijn verjaardagscadeau uitzoeken. Daarna even met haar naar het ziekenhuis op controle, dan bij schoonouders eten en sporten. Dag zit dus alweer vol!
Goedemorgennn @ Lwal, jij dus ook al zo'n lekker drukke dag. Ik had het de eerste 2 keren ook wel, maar nu wel heel erg. Ik was vnnacht weer om 5 uur wakker. Ben er om8 uur maar uit gegaan en heb de badkamer gespoetst haha! Vriend nog ff lekker verder kunnen slapen.... Nu weer helemaal gebroken. Maar goed, ik moet nog even strijken dus ga weer ff verder. Vanmiddag naar de therapeut en met mn moeder ff naar de gyneacoloog. Vanavond Generale voor ons Kerstconcert en ik moet er al om kwart over 6 zijn!!! Pfff... lekker ff bij mama eten du
@mammadoe: ja leuk he als je die kleine baby's ziet. Dennis heeft dat ook zo erg, als hij ergens is waar hij alleen maar kinderwagens ziet dan zegt ie achteraf, oooh heb er zoo'n zin in om ook achter de kinderwagen te lopen. haha. Als je dan zo'n kleintje ziet dan heb je er helemaal zin in he. Ik besef ook nog niet dat er een baby uit mijn buik gaat komen, maar als ik er goed over nadenk wel en dan word het eng, dus denk ik er gewoon niet aan en laat het op me afkomen @debby: ik weet het niet precies met manuele therapie. Ik ben 1,5 maand geleden nog wel gekraakt. Maar hij zei wel dat hij dit na een bepaalde periode niet meer doet, en ik weet het dus niet meer zeker, maar ook de eerste periode niet doet. Maar dat weet ik dus niet meer zeker. ZOu het gewoon even vragen idd. @poemi: je moet het vertellen als je je er goed bij voelt. Ik doe er niet moeilijk over, de mensen om me heen wisten het allemaal heel snel. Ik kan mijn mond namenlijk ook niet houden, maar de hele menigte op facebook/hyves en alles heb ik pas verteld na de eerste echo. @lwal: geniet van je dagje. Ik ga zo ff online shoppen op hema. Vandaag hebben ze 15% korting, maar ik heb van mijn oom zijn personeelspas gekregen en dan krijg je erbovenop nog is 20% korting. Dus bij elkaar 35%. En op mode 25% + personeelskorting 45%. Dat is best lekker Gister de hele dag bezig geweest. Ging even naar shoppen met mijn zusje, maar binnen een half uur begon mijn buik weer helemaal gespannen te worden en harde buiken. Ging al een paar dagen goed, maar zodra ik dus echt iets ga doen dan komt het weer, zooo irritant.
Hey meiden, Ik heb deze keer geschitterd van afwezigheid Jullie hebben behoorlijk wat gekletst tijdens mijn vrije dagen/weekendje weg. Had wel een uurtje nodig Weet niet meer precies wat er allemaal gezegd is @ Debby Je bent weer zwanger, GEFELICITEERD!! Kun jij niet wat vruchtbaarheid verspreiden?? @ Poemi Fijn dat de echo goed was!! En je moet het gewoon vertellen wanneer jij wilt hoor!! Zag ook nog een 2-tal mooie buiken voorbij komen, wauw, *jaloers* Hopelijk heb ik over een tijdje ook zo'n mooie buik. En het wordt hier inderdaad steeds rustiger, is wel makkelijker bij te houden. Vrijdag was ik vrij, moest het een en ander nog even opruimen thuis. En om 16 uur zat ik in de trein richting Amersfoort, daar pikte manlief mij op en reden we naar Gent. Het was erg leuk en relaxt. Heb geen moment babygedachten gehad en dat is wel goed even. Maandag was ik ook nog vrij, heb even flink geboend in huis en 's middags met een vriendin even op pad geweest. Vreemd genoeg ben ik maar 1,5 dag ongesteld geweest. Heb niet getest want ik was echt wel goed ongesteld. En ja... Liever een kortere cyclus dan een langere
Hoi meiden, Mammadoe, gisteren maar 3 kwartier gewerkt, lekker hoor En leven je katten nog? Poemi, aan 1 collega verteld van de zwangerschap, wel fijne reactie gehad of niet? Lwal, lekker vrij dagje vandaag. Wat ga je uitzoeken voor je verjaardag? Veel plezier in ieder geval! Linnie, dat tikt wel lekker aan met die kortingen bij de hema! Brondy, heeft veel bij moeten lezen Fijn dat je een leuk en relaxt weekendje hebt gehad!
goedemiddag ik ben net met mijn opa alvast de grote boodschappen voor de kerst wezen doen! erg leuk ! we zijn gelijk even bij een leuke kindermodezaak geweest en heb even geshopt voor zoon, een mooi vest en een leuk rugby shirt allebei van name it, is hier een van de favorietere merken zit erg mooi bij zoonlief! en waren beiden in de uitverkoop dus dat is altijd leuk! vest is zeg maar zo een jas vest zo een hele dikke ! en hij is kobalt blauw staat super leuk ! zoon ligt nu lekker op bed, was doodop en hij wilde zonder slaapzak ben dus benieuwd of dat goed gaat hij slaapt namelijk altijd met al vanaf dat hij een week of 4 oud is ! dus ben benieuwd ! mijn eisprong is geweest ergens in het afgelopen weekend ongeveer of de dagen ervoor daar ergens, ik heb hem met mijn temp niet helemaal kunnen traceren omdat ik ook niet fit was en steeds verhoging had. wel ben ik nu weer enorm aan het dromen geslagen de meest bizarre dromen begin ik weer te krijgen. over slangen en krokodillen ( ik heb een fobie voor reptielen ) dus ik wordt iedere keer huilend wakker, en durf mijn bed dan niet uit, man werd er al moe van hij zei vanmorgen al, dis is een beetje herkenbaar dit had je ook toen je zwanger was van rins en ook voor je miskraam. dus we wachten lekker af. ! zou leuk zijn.
Vandaag voor ons wel een bijzondere dag, want we zijn naar de notaris geweest voor het officieel tekenen voor ons nieuwe huis! Het is nu echt van ons al staat er nog niks, toch wel bijzonder. Net nog even mijn moeder gesproken, die was wel even emotioneel. ze geniet volop, maar vind het jammer dat ze het niet kan delen met anderen. Mijn vader zit thuis in Nederland, want hij heeft vliegangst. Toch best lastig als je zo ver uitelkaar ben. Verder weinig te melden. Geniet van de laatste vrije dag (had er 5 achter elkaar) en dan morgen tot en met het weekend weer aan de arbeid.
@ femmy Leuk en gefeliciteerd! weet hoe dat is, hadden wij 1,5 jaar geleden Oja en natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte van jouw neefje!!
Hai! Vandaag toch echt wat meer gewerkt hoor Vanmorgen zat ik in een laboratorium, vanmiddag in het ziekenhuis en vanavond bij de acupuncturist. Lekker gevarieerd dagje dus @Poemi, ik herken je probleem wel. Sommigen zeiden dat ook tegen ons en dan voelde ik me een beetje soort van slecht, omdat ik het al verteld heb. Maar achteraf denk ik: Moet je toch echt lekker zelf weten. @Debby, laat je even weten wat je manueel therapeut zei? Vind ik wel interessant! En bizar dat je je nu al zo moe voelt! Had ik pas een stuk later en ook niet zo heel lang. Maar ja, laat je lijf maar lekker veel klachten geven, hoe meer hoe beter, dan ben je echt zwanger Enne, om 8 uur 's morgens de douche schrobben???? Hahaha, je spoort niet! @Lwal, en? Mooi cadeau gekregen? En weeeer sporten Jij bent echt goed bezig!!! De meeste vrouwen die net getrouwd zijn komen alleen nog maar aan @Linnie, WOW! Dikke korting! Handig qua babyspulletjes zeg!!! Jij hebt wel een hele lade met handige ooms! Grappig om te lezen dat jij er soms ook bewust niet aan denkt. Dat heb ik ook wel. Soms zelfs een beetje bang of ik mijn oude luie relaxte leventje niet teveel zal missen en dat ik overspoelt zal raken door alle verplichtingen (die ik uiteraard met liefde zal vervullen....maar toch!). @Brondy, Fijn dat je het naar je zin hebt gehad en even helemaal de babycraze uit je hoofd kon zetten! Maar je was inderdaad erg kort ongesteld zeg! Ik vind het toch wel vreemd....hoe lang ben je normaal ongesteld dan??? @Viev, poezen leven nog hihi. Ze hebben misschien wel wat kneuzingen @Marilouise, hopen dat die dromen dan iets te betekenen hebben voor je! @Femmy, idd een bijzondere dag! Gefeliciteerd!!! Wanneer begint de bouw? En niet leuk voor je vader en moeder nee.... Ik heb overigens ook een droom die op het moment steeds terugkeert. Ik droom dat ik in mijn buik de contouren van de baby heeel goed kan voelen. Dan voel ik echt het handje en de vingertjes. En dan trek ik het eruit ofzo, ik weet niet precies hoe of wat maar in ene ligt de baby dan onder de kwijl en troep op mijn buik. Heel apart. Misschien dat ik me geestelijk aan het voorbereiden ben op de bevalling....? Vannacht overigens weer kwaad mijn matras van de boxspring gerukt en weer op de babykamer gaan slapen. Wordt gek van dat gesnurk! Morgen spontaan een dag vrij, want mijn klant is ziek. Stiekem enorm blij, want ik verdien toch nog 50% terwijl ik lekker thuis zit en mijn vriend ik ook vrij, dus gaan we samen eens even de zolder onder handen nemen....
O ja, vanavond in de auto in ene zware pijn in mijn ... en mijn baarmoeder! Alsof er een mes in gestoken werd.....Was even bang dat dit weeën waren...maar even later was het weer weg. Iemand een idee wat dit kan zijn? Braxton hicks ofzo?
Mammadoe: ja ik ben weer wezen sporten! Sta eigenlijk ook van mezelf te kijken, maar ik vind het nu best leuk! En wat betrefd die pijn/messteken, ik weet dat een vriendin van mij het ook had. En lekker zeg dat je morgen onverwachts vrij bent! Femmy: nou gefeliciteerd, nu is het officieel! En wat vervelend van je ouders.. Kan je vader zijn kleinkind dus voorlopig niet zien Marilouise: nou spannend die dromen van jou! Brondy: fijn dat je zo"n leuke dagen hebt gehad en niet aan het babygedoe hebt gedacht! Wel vreemd dat je nu weer zo kort ongesteld was.. Ik heb nieuwe schoenen en een leuk jasje voor mijn verjaardag, lekker verwend dus! Was wel gezellig.. Maar ontzettend vermoeiend zo"n dag met mijn moeder op sleeptouw. Nu lekker slapen!
@ mammadoe Normaal ben ik zo'n 3 tot 4 dagen ongesteld, heel miss dat ik morgen toch een testje waag. Zaterdag hebben wij een gala en niemand hoeft te rijden, dus tja... Gelukkig ben ik niet zo'n wijn drinker dus zal het niet zo opvallen Wat fijn dat je vandaag onverwachts vrij bent, kun je mooi andere dingen doen inderdaad. @ Lwal Jij bent inderdaad wel goed verwend zeg, heerlijk. @ linnie Wat lekker veel korting Heb gister een make-up workshop gehad, beetje zoals Oriflame maar dan van een ander merk. Zaterdag gaat dat meisje mij opmaken voor het gala. Eind februari gaat zij een Wellness workshop geven bij mij thuis, dus mochten jullie zin hebben
@brondy: ja best veel korting. Leuk he die workshoppen. Is het niet toevallig van jaffra? @lwal: vermoeiend dagje gehad dus, maar wel een paar schoenen en jasje rijker . @mammadoe: volgens mij zijn die steken bandenpijn. Dat lees ik overal op internet, dat bandenpijn kan voelen als scherpe messteken. Geniet van je vrije dagje. @femmy: wat zonde dat je vader vliegangst heeft. Kan me voorstellen dat je moeder het zo graag wilt delen. Vandaag een druk dagje. Zometeen eerst cursus, daarna ff lunchen met een paar, daarna theetje doen bij een vriendin, naar huis koken en eten, om 7 uur weer naar de yoga en daarna naar verjaardag. Heb gister bij de hema wat spullen gekocht, kon ik lekker afstrepen op de lijst, dat voelt zo lekker.