Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Debby, tjonge jonge. 't Zit je echt allemaal niet mee zeg!
    Leuke mensen ook dat ze dat net voor de kerst even vertellen :s
    Hopelijk snel iets anders/beters/leukers te pakken, maar idd lastig nu met jullie kinderwens.

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Debby Wat ontzettend klote zo met je werk! Is ook wel behoorlijk onverwachts of niet? Hopelijk kunnen ze toch nog wat voor je doen. De kinderwens is dan wel lastig zo ja, want je wilt natuurlijk geen 3 jaar gaan wachten, maar die onzekerheid is ook niet echt geweldig..

@Lwal Hoe voel jij je? Ben je al een beetje aan het idee gewend? Vond je het niet super lastig om het voor je te houden met al die familie op bezoek?

@Mammadoe Leuk, zo'n onverwachts cadeautje! Met die echo ben ik trouwens 16w2d, dus het zou te zien moeten zijn als de beeb er goed voor ligt. Ze geven pas vanaf 18 weken 'garantie', als ze het dan niet zien mag je een week later terug komen, maar dat zit zo dicht op die 20-weken echo dat ik dan nog wel even zou kunnen wachten.

Iedereen de kerstdagen weer een beetje overleefd? Ben stiekem wel een beetje blij dat het weer voorbij is. Weer een beetje terug naar het normale leven hopelijk. De kalkoen is gisteren gelukkig wel gelukt. Is best veel werk, maar hij was ook wel erg lekker!

Straks controle bij de vk, hopelijk kunnen we dan het hartje horen. Van het weekend best wel weer wat bruinverlies ineens, dus dat hartje zou wel even een geruststelling zijn.

3. femmy79

femmy79 Actief lid

12 jun 2011
    255
    0
    0
    Den Haag
    @ debby: wat vervelend zeg. voor jullie geen leuke afsluiting van het jaar. Hopelijk vind je snel een leuke nieuwe baan.

De kerstdagen hebben we weer goed overleefd. Eerste kerstdag moest ik overdag werken en daarna bij mijn schoonouders gegeten. Tweede kerstdag zijn we naar mijn vader gegaan. Eerst nog even met mijn moeder geskyd en toen lekker gegeten.
    Vandaag ook wel een bijzondere dag, want we zijn officieel in ondertrouw!
    Vanmorgen vroeg zaten we bij het gemeentehuis.

Verder weinig te melden. Heb alleen al weer buikpijn, dus ik denk dat mijn menstruatie er weer zit aan te komen:(

4. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debby: Wat rot zeg.. Het zit jou ook echt allemaal niet mee he! Zag dat je het ook op fb had gezet, wel slim! Hoop dat je snel reacties krijgt! En idd wel erg lastig nu met de kinderwens.. Maar nog 3 jaar wachten, nee dat zou ik ook echt niet willen!
    Dikke knuffel vanuit hier! Duim voor je dat je snel goed nieuws krijgt!

Femmy: Nou gefeliciteerd met je ondertrouw! Het begin is gemaakt dus :)

Poemi: spannend straks weer controle bij de vk. Wel vervelend dat je nu bruinverlies hebt.. En hoe ben je eerste kerstdag nog doorgekomen in je eentje?

Hier gaat alles goed! Kan het nog steeds niet echt geloven.. Maar door mijn pijnlijke boobies word ik er continu aan herinnerd :D Zondag nog een clearblue test gedaan, die gaf 2-3 weken zwanger aan, dus klopt precies dan!
    Moet zeggen dat het toch vrij lastig was met de kerst.. Eerste kerstdag met familie kreeg ik continu vragen waarom ik niet dronk en moest ik de carpaccio overslaan, dus kwam de vraag: ben je zwanger?? Dit natuurlijk volop ontkent. Gisteren hadden we etentje met vrienden bij ons, dus maar gezegd dat ik me niet zo lekker voelde en daarom niet ging drinken. Ook hier weer een aantal gerechten moeten overslaan, maar verder gelukkig geen vragen gehad!

Heb het gisteren wel aan een vriendin verteld, zij is zelf vk dus kon mooi wat vragen stellen! En ik organiseer 14 januari samen met haar een diner voor de vriendinnenclub bij mij thuis. Dan wil ik het aan die meiden gaan vertellen, dus zij zit dan mee in het komplot,denk dat ze het anders toch wel door zouden hebben als ik weer niet drink.

Sorry, dat was wel heel veel over mezelf. Maar ik zit er ook zo vol van :)

5. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een vraagje.. Zou ik nu de vk al kunnen bellen? Of is dat nog te vroeg?

6. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Lwal, ja ik snap dat je er vol van bent! Is toch ook fantastisch dat het gelukt is! :D Daar mag je van genieten, er is al genoeg ellende in het leven, dit zijn de mooie dingen die het het waard maken!
    Je moet gewoon even zoeken welk vk-praktijk je naartoe zou willen en dan op de website staat meestal wel vanaf wanneer je mag bellen. Dit verschild per praktijk.

@Femmy, gefeliciteerd met je ondertrouw! Lijkt me toch al leuk en spannend :) En je menstruatie die waarschijnlijk weer komt.... bah! :x

@Poemi, wat irritant dat je bruinverlies had....nou ja het is gelukkig niet rood, dat scheelt al de helft. Hopelijk vanmiddag goed nieuws bij de vk en als je die hobbel genomen hebt is de kans enorm dat je over een paar maanden een gezond kindje in je armen mag nemen :)

Kerst alweer voorbij ja. Ik vind het wel heel erg jammer, want ik heb echt een gezellige topkerst gehad. Mijn vriend en ik hebben het zo gezellig gehad samen en met onze families! Op naar oud en nieuw! Dan gaan we het jaar in waarin we hopelijk allemaal (opnieuw) mama worden!!! :D:D:D

Vandaag ga ik bloed laten prikken voor de vk en bij een collega van mijn vriend kijken die zegt een mooie kinderstoel te hebben die we mogen overnemen.

Ik heb trouwens een nieuwe badjas nodig (mede voor straks in het ziekenhuis) weet iemand van jullie of die van de ikea lekker is? Of andere tips? Ik vind die van pip super leuk, maar die zijn minimaal €100,- en dat geld kan ik even beter gebruiken op dit moment!

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Femmy Gefeliciteerd met je ondertrouw! Aan de tijd van je berichtje te zien waren jullie waarschijnlijk één van de eerste vandaag :D Wel balen dat je toch weer ongi denkt te worden :(

@Lwal Het is ook allemaal wel een beetje onwerkelijk in het begin. Als je éénmaal de eerste echo hebt gehad en je je kindje echt hebt gezien wordt het allemaal wat echter. Had ik zelf in ieder geval. En wanneer je mag bellen naar je vk verschilt volgens mij. Bij ons is het met 6 weken maar ik heb zelf ook al met 5 weken gebeld. Vinden ze echt niet erg hoor! Eerste kerstdag is trouwens prima gegaan. Had allemaal plannen (even internetten, film kijken, wii-en) maar uiteindelijk heb ik alleen maar zitten lezen, heerlijk rustig dus!

@Mammadoe Geen idee. Ik had een goedkope badjas bij de v&d gehaald, een hele simpele. Draag zo'n ding nooit dus was idd puur alleen voor het ziekenhuis. En voor één dagje vind ik het al gauw goed.

Bij de vk is alles goed gegaan. Na wat zoeken kon ze toch het hartje vinden. Was nog wel heel vaag te horen, maar dat schijnt wel normaal te zijn voor 12 weken. Bij de eerste hebben we het hartje pas met 14 weken voor het eerst gehoord, toen was het echt duidelijk. Nu over 4 weekjes weer terug.

8. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hii allemaal,

@poemi: wat fijn dat je het hartje hebt kunnen horen.

@lwal: ik zou idd wat mammadoe zegt ook gewoon op internet kijken naar de verloskundigepraktijken.
    Lastig is het he, ontkennen. Vind het knap dat het je gelukt is met kerst.

@debby: dikke knuffel. Zit je ook allemaal niet mee :(

Hier gaat alles zijn gangetje. Lekker weer weekje vrij.

Zag net op facebook dat elsbeth zwanger is, toen dacht ik, die was toch al zwanger. Volgens mij is dat eels namenlijk. Dus ik kijk terug op haar profiel, en daar staat idd dat ze 29 weken zwanger is. Maar nu is ze 12 weken. Denk dat er iets niet goed is gegaan. Ze schreef ook ineens niets meer.

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Linnie Dat ben ik ;) Weet niet waar Eels gebleven is. Faylin ook al heel lang niet gezien. Zaten eerst samen in het andere juni topic.

10. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: Oooh ja, haha, snap eigenlijk niet hoe ik dan bij eels kom. Ik zag je bericht op facebook staan en raakte een beetje in de war. Stom he.
    Haha, en de link met de 12 weken zwanger en jou ging er dus ook niet in:). Zwangerschapsdementie??????
    Maar idd faylin schrijft hier ook al niet meer.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hahahah poemi ik zat net te kijken van wie is dat kwam er niet uit.

hier nog geen menstruatie te vinden, temp is al 3 dagen gezakt, baarmoedermond mega hoog, veel afscheiding, (heb ik nooit als ik ongesteld moet worden maar goed) snap er niets van, mega zere borsten een enorme ijzersmaak in mijn mond, vieze geur ook, loop alles onder te spugen, alles is vies stinkt en overal wordt ik misselijk van, de opvliegers vliegen me om de oren.
    Nou dat was het wel zo ongeveer.

testen wachten we nog even mee zelfbescherming voor onszelf. !

Hier 1e kerstdag leuk, 2e kerstdag gegeten bij schoonouders, helaas nichtje opgenomen met een longontsteking en gaat nog niet veeel beter nu (is 3 maandjes ouder dan onze kleine) dus was een beetje een rare dag, vanmorgen de auto een nieuwe voorruit gekregen dus al om 8 uur bij de garage, net met de hond naar de dierenarts heeft weer zo een mega bult nu weer medicijnen voor 1 week 3 soorten en is het volgende week niet beter latenb we haar inslapen !

12. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Poemi, gelukkig dat er een hartje klopte! Het is rond dat termijn niet makkelijk te vinden. Bij mij moesten ze toen ook eventjes zoeken. En ja er vallen er met de tijd toch aardig wat af hier op het forum. Er waren ook wel anderen die nu nooit meer schrijven....

Vandaag hebben wij wat kleding voor mijn vriend geshopt en ook een hele outfit voor de baby gekocht voor van het ziekenhuis naar huis (zit namelijk ook een jasje met van die schattige oortjes bij). Daarnaast hebben we via een collega van mijn vriend een kinderstoel overgenomen voor maar €15,- een goede stevige houten kinderstoel, die je kan omvormen naar een laag stoeltje met tafeltje. Superhandig! Maar die kan voorlopig nog even naar zolder :)

Ik zit onderhand weer beren in babykleertjes te hijsen en in mijn kinderwagen en bedje te leggen :) Haha, ik kan af en toe echt niet meer wachten!

13. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: bij de hunkemoller hebben ze volgens mij ook hele lekker badjassen! Lekker geshopt vandaag dus. En wat grappig van die beer met kinderkleding. Maargoed, kan het me voorstellen. Maar voor je het weet is het zover :D
    Ik vind nu de tijd tot ik de vk kan bellen al lang duren ;)

Poemi: Fijn dat het hartje klopte!! Weer lekker gerustgesteld dus.. Zag het idd ook op fb staan. Hoe reageerden je (s)ouders eigenlijk?

Marilouise: Nou spannend.. Op hoeveel dagen zit je nu in je cyclus?

Linnie: nog plannen voor je vrije week?

Ik heb een slaapdienst, kan zo gelukkig naar bed want ik ben kapot!! Weet niet of dat komt door de kerstdagen of door het zwanger zijn..
    Verder geen nieuws hier!

14. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    Hallo dames,

Hier leuke en drukke kerstdagen gehad. Teveel gegeten en toch nog over hebben....
    Stofzuiger ging 2e kerstdag kapot:x Kom ik gisteren thuis heeft manlief een nieuwe gekocht. Een Dyson!!:$ Hij dacht ik zal maar gelijk een goeie kopen voor als de beebs er straks zijn.

Deze week de hele week hele dagen werken.

@Marilouise: spannend! Als ik naar de symptonen kijk, lijkt het of je zwanger bent!!! Duim voor je. Wanneer ga je testen???

@Poemi: mooi geluid he? Dat hartje!!! En Leuke reacties gekregen op het blijde nieuws?

@Lwal: wel knap dat je je mond hebt kunnen houden! En ja wachten duurt altijd erg lang. Zo begin ik nu ook echt nieuwsgierig te worden en ik eigenlijk niet wachten tot ze er zijn. Maar ja laten we nog maar eventjes wachten!

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Lwal, slaapdienst weer overleefd? Ik had hetzelfde, je wilt gewoon actie in de tent als je zwanger bent. Ik wil van alles als je die twee strepen gezien hebt, maar er valt eigenlijk niets te doen hihi.
    Hunkemöller, o dat kan ook nog inderdaad. Nou ja, we hebben al op het programma staan om straks even naar ikea te rijden, dus dan kijken we eerst maar hoe we die vinden.

@Jessie, een dyson! Heerlijk zeg! Dat is toch anti allergie of zoiets? zonder stofzak?

16. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    Ja dat is inderdaad zo'n hypo allergeen zonder stofzuigzak!! Ideaal met een kat en straks 2 kleintjes!!!

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Nou idd! En dat zijn dure krengen weet ik!
    Maar een kat en kleintjes vind ik zelf geen probleem. Kinderen die opgroeien met dieren in huis zijn juist minder fijngevoelig voor al die allergieën.

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

Dames nog steeds niets van een ongesteldheid te bekennen en ik ben nu 2 dagen overtijd, als dit zo blijft gaan we zaterdag testen hebben we afgesproken.

morgen wasmachinen en droger ophalen.

Hond gaat helemaal niet goed dus druk druk !!!

19. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hey meiden,

heb even niets van me laten horen maar was een beetje druk.
    De 23e heb ik dus een taart gemaakt samen met mijn buurvrouw, zij kan het echt super goed en verkoopt ze ook, dus ik heb een soort van workshop bij haar gehad, haha. De 24e ben ik met een vriendin wezen lunchen, kerstnacht bij mijn omaatje, doen we al vanaf vroeger. Alleen toen was het gezelliger, want wij kleine kids kregen dan cadeautjes en dat hebben ze volgens mij afgeschaft, terwijl ik nog wel jonge nichtjes en neefje heb. Ach we eten nog wel samen, na middernacht :), bleven bij mijn ouders slapen omdat we geen zin hadden om heen en weer te rijden, want 1e kerstdag gingen we naar mijn schoonouders en die wonen zo'n 15 min van mijn ouders vandaan (mijn ouders wonen zo'n 15 min van omaatje)
    2e kerstdag kwamen mijn ouders en zusje bij ons, gourmetten en cadeautjes uitpakken :) hebben mooie bruikbare cadeautjes gekregen, helemaal happy.

1e kerstdag zaten we dus bij mijn souders, zij gaan een huis bouwen. Hebben foto's gezien van de eventuele keuken, verschrikkelijk. Maar ze waren er zelf ook niet tevreden mee. Hebben het er nog over gehad, met z'n 6en. Begint svader over: ja maar als de kleinkinderen op visite komen. Ik werd een beetje :x op gegeven moment, want elke keer weer die kleinkinderen. Dus heb ik gewoon gezegd: jullie hoeven nog geen rekening te houden met klein kinderen want die komen er voorlopig niet!!!!! Gelukkig was mijn szus ermee eens, zij studeert komend jaar af, als het goed is. En is daar ook nog helemaal niet mee bezig, gelukkig.

@ Lwal
    Waren die moodswings van eerder toch niet voor niets :p Had de foto van de test nog niet gezien, maar wat een knaller zeg, wouw. Wat goed dat jij je in hebt kunnen houden, weet niet of ik dat had gekund.

@ Debby
    het zit jullie niet mee zeg :( dikke knuffel voor jou en hopelijk heb je snel iets nieuws. Kan me voorstellen dat jullie nu twijfelen over de kinderwens, misschien wel wat rustiger aan doen. En wel wachten tot je een nieuw (jaar)contract hebt. Maar ik zou echt niet gaan wachten tot je een vaste aanstelling krijgt, want wat je zelf al zei: dat zegt tegenwoordig ook niet veel meer.

@ Poemi
    Gelukkig hebben jullie het hartje gehoord, dat zal inderdaad een hele opluchting geweest zijn.

@ marilouise
    Spannend hoor!!
    Wat sneu van jullie hond :(

Verder weet ik niet meer wat er gezegd is.
    Hier nog een paar foto's van mijn eerste eigen bekleedde taart

20. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brondy: Mooie taarten zeg! Had ze ook al op fb gezien. En wat vervelend van je svader zeg.. Ik begrijp dat je dat hebt gezegd. Mijn smoeder begint er ook vaak over, dus ik zeg dan ook dat het voorlopig nog niet gaat gebeuren en dan zeg ik wat we eerst allemaal nog willen doen (vakanties, verbouwen etc) Zij weet toch neit dat dit niet zo is. Het was zelfs zo erg dat toen ze laatst een nieuwe fiets kocht, ze alvast iets erop heeft laten maken zodat er een kinderzitje op kan!
    Zie trouwens dat jij alweer op de wachtbank zit..

Marilouise: Spannend zeg.. En dat je het zo lang volhoudt om niet te testen! Wat zielig van je hond..

Jessie: Haha nou heeft ie meteen een goede stofzuiger gekocht ja!! Ideaal!

Mammadoe: Nou ik wil inderdaad vanalles ondernemen! Pff.. wachten duurt idd enorm lang.
    Nog een badjas gevonden?

Vanmiddag even wezen lunchen met een oud studiegenootje, heel gezellig. Manlief heeft zijn pa naar schiphol gebracht, die vliegt naar Suriname omdat zijn moeder (oma dus) is overleden die daar woont. Dus smoeder en szusje komen hier zo mee eten.. Niet zo'n zin in eigenlijk!
    Merk dat ik nu al wat sneller moe ben.. Weet niet of dat al kan? Maar ik heb net een beetje gepoetst, en ben daarna echt even moe! Dus had eigenlijk zin in een avondje in mijn pyjama op de bank!

Deel Deze Pagina