Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Viev Leuk dat je de kleine eindelijk begint te voelen!

@Mammadoe Leuk, die blije doos. Zitten meestal wel wat leuke dingetjes in. Hoe was de echo trouwens? Wij krijgen helemaal geen groeiecho volgens mij :( Fijn dat de gipsplaten er ook op zitten. Dan gaat het best wel hard zo.

Zal ik m'n verhaal van de bevalling hier maar gewoon even neerzetten? Ook voor de andere zwangere misschien wel leuk om te lezen dat het niet zo'n drama hoeft te zijn ;)

@Linnie Wij willen het idd weten ja, we hebben zelfs over 3 weken een echo ervoor, hopelijk kunnen we het dan al zien. Vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van harde buiken. En het is idd misschien wel moeilijk om die kleine lieve konijntjes weg te doen, maar geeft misschien ook wel weer wat rust uiteindelijk. Nu zijn het er best wel veel natuurlijk.

@Lwal Het is bij ons een beetje combinatie van het onregelmatige werk van manlief, zorg voor de kleine en m'n eigen werk dat we nergens aan toe komen. Hahaha eerst overgeven, en dan aan de chips, lekker! :D En verf op waterbasis kan geen kwaad als je zwanger bent. Verf op terpetine basis moet je niet gebruiken.

Ik wilde over 2 weken een dagje vrij nemen, dan is manlief ook vrij en kleine naar de crèche, zouden we mooi tijd hebben om wat dingen te regelen. Kan ik misschien geen vrij krijgen, om een hele stomme reden. Was gelijk helemaal chagerijnig, want voordat manlief weer een keer vrij is op een dag dat de kleine naar de crèche is, is het al eind februari...

2. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: leuk de blije doos! Weet je al wat er allemaal in zit?

Poemi: ja ik vind het wel heel interessant om je bevallingsverhaal te lezen! En irritant als je nou toch geen vrij kunt krijgen!
    Hoe voel jij je verder eigenlijk? En heb je al een buikje?

Viev; Leuk dat je de kleine nu voelt!! En 14 weken tot je verlof.. Hopelijk vliegen die weken voorbij!

Linnie: Ahh dat zal wel moeilijk zijn ja je konijntjes weg doen! Maar hopelijk brengt het je wel iets meer rust..
    Had je eigenlijk nog bij de vk aangegeven van je harde buiken?

Brondy: hoe gaat het met jou? Heb je hier volgens mij al een paar dagen niet gezien..

De chips is er gisteren met moeite nog ingebleven, had er zoveel zin in! Vanmorgen weer hartstikke beroerd en gespuugd.. Nu voel ik me weer even prima, dus lekker gegeten!
    Gelukkig hoef ik deze week alleen maar het weekend te werken!
    Heb trouwens cupcakes besteld bij de vrouw die ook onze bruidstaart heeft gemaakt.. Ze gaat leuke roze/blauwe met speentjes,luiers,flesjes etc maken. En die geven we dan aan onze ouders en broers/zussen.. Hopen dat ze het meteen door hebben!

3. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: hoe was je echo?

@viev: aah leuk he als je de kleine gaat voelen.

@poemi: spannend over 3 weken. Ik had dat ook gedaan nog voor mijn 20 weken echo. Dan heb je na de 20 weken echo ook dubbele bevestiging toch.

@lwal: haha, misselijk, spugen en eetbuien. Leuke combi;) Maar leuk hoor die cupcakes, en vooral errug lekker.

harde buiken: heb het wel aangegeven bij de vk, verteld dat ik bij alles wat ik doe een harde buik krijg, bij van de bank omhoog komen, draaien, van zitten naar staan, van liggen naar staan, van lopen, van gewoon alleen maar liggen. Maar was volgens haar volkomen normaal:( En het kon komen door mijn buikspieren. Nu hoorde mijn oom dit en die is er niet zo mee eens, die zegt dat als ik niet plat wil straks ik nu echt rust moet gaan nemen en heel rustig aan ga doen met werken.
    En dan heb ik naast die harde buiken ook de hele dag een heeele gespannen buik, echt een rot gevoel.
    Maar als ik mensen spreek die ook zwanger zijn herkent niemand zo veel harde buiken en dat gespannen gevoel. Degene die het wel herkennen waarschuwen me. Word er best onzeker van hoor.
    Nu is het ook zo dat ik een echo moet laten maken voor mijn placenta rond de 32 weken. Die krijg ik nu bij 33+2. Dat maakt niet uit, maar mijn vorige afspraak was bij 28+4. Nu zit er dus bijna 5 weken tussen mijn controles terwijl ik al om de 3 weken zat en tegen die tijd al om de 2 hoor te zitten. Achteraf vind ik dat best wel raar. Zelfs op het begin zit er geen 5 weken tussen. Wat zouden jullie doen? Bellen?

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Linnie Gespannen gevoel herken ik wel, dat had ik bij de eerste ook constant. Maar ik had geen harde buiken. En volgens mij is dat idd ook echt een teken dat je rustig aan moet doen. Vreemd dat je vk er zo makkelijk over denkt, terwijl je oom die gyn is zegt dat het dus niet goed is. Over die afspraken: Bij onze praktijk zijn ze daar ook best makkelijk in. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee, maar als het jou niet lekker zit moet je zeker bellen! Misschien vragen of je die echo een weekje eerder kunt krijgen?

@Lwal Ik voel me gewoon wel goed eigenlijk. Wel heel erg moe nog steeds, maar heb het erg druk met werk en er loopt er hier natuurlijk ook al eentje rond die veel energie slurpt. In m'n fotoalbum staan trouwens wat foto's van m'n buik. Het zijn vooral m'n darmen die je ziet hoor ;) Wat een leuk idee van die cupcakes! Wanneer wil je het gaan vertellen?

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nu dan nog even mijn bevallingsverhaal. Ik heb het even gekopieerd uit een mailtje die ik in die tijd naar de meiden van ons zwangerschapsgym-clubje had gestuurd, hoef ik het allemaal niet opnieuw te typen ;)

Het begin van de bevalling is heel snel verlopen. Zaterdag 6 maart kreeg ik om 18.00 uur een keer voor het eerst wat last van m'n onderrug. Dit was zo'n beetje om de 10 á 15 minuten. Om 19.00 uur zijn we nog even op het gemakje naar de supermarkt gewandeld. Vanaf 20.45 uur zijn we toch maar eens de tijd bij gaan houden, het werd toch wel wat vervelender, maar ik had nog steeds niet het idee dat het echt weeen waren. Om 22.15 uur toch voor de zekerheid zelf de verloskundige gebeld want het was toch wel zo rond de 3 á 5 minuten, maar nog steeds alleen wat last van m'n rug en totaal niets in m'n buik (waar ik op zat te wachten ;)). De verloskundige dacht dat het dan misschien toch wel een begin kon zijn en ze vroeg ook of wij al wilde dat ze even langs kwam. Omdat ik toch wel een beetje onzeker was vond ik het wel prettig als ze even kwam kijken. Rond 22.45 uur was ze bij ons en ging ze toucheren. Bleek ik gewoon al bijna 8 cm ontsluiting te hebben. Toen moesten we toch wel snel beslissen of we nog naar het ziekenhuis wilde of dat we thuis zouden blijven. Omdat het al die tijd zo goed ging hadden we besloten het verder thuis te proberen. Uiteindelijk heeft ze rond 12 uur m'n vliezen gebroken en vanaf 00.50 uur mocht ik mee gaan persen. Helaas wilde de uitdrijving niet vlotten en is om 02.15 uur toch nog besloten dat ik naar het ziekenhuis moest, ook omdat de weeen niet krachtig genoeg waren. Het is niet prettig om met persweeen in een auto te zitten! Rond 02.30 uur waren we dan in het ziekenhuis en hebben ze een infuus aangelegd om de weeen weer op gang te brengen. Dit had helaas niet echt het gewenste resultaat en uiteindelijk is hij met behulp van de vacuumpomp om 03.25 uur geboren. Daarbij hebben ze me ook in moeten knippen, maar gelukkig heeft de gyneacoloog het heel netjes gehecht en de pijn wordt nu inmiddels wel wat minder. Om 05.30 uur zijn we naar een kraamkamer gebracht om een poging te doen nog wat te slapen. Mij is dit niet meer gelukt, maar T.imo heeft nog wel een oogje dicht kunnen doen. Om kwart over 9 zijn we naar huis vertrokken.

Nog even een leuk detail: Manlief heeft tot ik de verloskundige gebeld heb gewoon lekker zitten gamen op z'n playstation. Hij schreef wel netjes elke keer de tijd op dat ik dacht een wee te hebben :D

Verder is de bevalling mij echt allemaal reuze meegevallen. Ik kan nogal een bitch zijn dus manlief had zich er al op ingesteld dat ie zou worden afgesnauwd maar ik was echt super relaxt, heel ontspannen, terwijl ik eerst echt super bang was voor de bevalling. Ik geloof dat ik na anderhalf uur persen wel een keer gezegd heb dat het voor mij niet meer hoefde :) maar eigenlijk viel het best wel mee, ik hoopte alleen dat ze dus wat zouden doen dat het wat meer opschoot ;)

Nou, dat is mijn verhaal dus, valt best wel mee toch?

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

@poemi, ik wil bij een 2e ook zo'n bevalling, ik ga die van mij niet neerzetten, dan durft niemand meer.

7. marilouise

Dames vanavond om 18.55 uur hebben we onze lieve trouwe labrador uit haar lijden verlost ze is heel rustig ingeslapen de kans op verbetering met of zonder operatie was zo vreselijk klein dat we dit risico niet durfden te nemen, ook met de angst en het vreselijk grote risico dat de plek niet dicht zou gaan.

ze is heel vredig heen gegaan, en het enige dat we nu kunnen is denken aan het feit dat ze nog 3 lekkere en leuke en fijne jaren bij ons heeft gehad.

we missen haar nu al vreselijk

8. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poemi: Nou jouw bevalling lijkt zo idd wel mee te vallen, leuk om te lezen! En hoop voor je dat deze bevalling weer zo wordt!!
    Je buikje is toch mooi aan het groeien als ik zo de foto's zie, leuk!
    We willen het in het weekend van 14 januari gaan vertellen.. Aan onze ouders omdat we het niet veel langer voor ons kunnen houden. En ook aan mijn vriendinnen omdat we dan een etentje bij mij thuis hebben.. Dit doen we elk jaar en wordt vaak veel bij gedronken. Dus als ik nu weer niet drink hebben ze het denk ik zelf al door.. Dus een mooie gelegenheid om ze het allemaal tegelijk te vertellen!

Linnie: Nou ik zou het toch wel nogmaals aangeven bij je vk van je harde buiken. Het gaat wel om de gezondheid van je kindje en jou natuurlijk, als jij je zorgen maakt moeten ze hier maar wat mee doen!
    En ook zeggen dat je 5 weken ertussen te lang vindt! Ik vind echt dat je dat soort dingen gewoon moet aangeven!

Mammadoe: Hoe was de echo??

Marilouise: wat shit van je hond.. Knap dat jullie die beslissing hebben genomen, hoe moeilijk ook..

9. shadow85

shadow85 Niet meer actief

Ik heb nog niet alles teruggelezen maar ik zag een foto voorbij komen van een hele lieve mooie hond.Veel sterkte toegewenst voor jullie marilouise.

10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ marilouise
    Sterkte meis, het is zeker een goede beslissing maar een hele moeilijke.

@ lwal
    Ben er nog wel en lees wel mee, maar heb soms niet de puf om te reageren. Ik probeer wat minder bezig te zijn met het zwanger worden en daarom ben ik hier iets minder aanwezig. Miss dat dat gaat werken.
    Denk dat ik een dezer dagen ongesteld ga worden, heb alle symptomen van een naderende menstruatie. Geeft niks, volgende ronde gaat t ons lukken ;)

@ linnie
    Kan me voorstellen dat je de kleine konijntjes niet graag weg wilt doen.
    Ik zou bellen als ik jou was

@ poemi
    Vervelend dat jij dan geen vrij kan krijgen :(

@ mammadoe
    Hoe was de echo?
    Fijn dat t nu opschiet met d babykamer, hopelijk snel behang aan de muur.

11. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hej meiden

Marilouise, wat erg voor jullie dat jullie deze beslissing hebben moeten nemen. Mooie hond ook zeg! Even goed bij elkaar uithuilen. :(

@Linnie, ik heb vanmiddag mijn echo voor de placenta gehad bij 29,6, dus eerder zou ook mogen. Maar de echo's worden gedaan door een echoscopist en daarnaast lopen de gewone vk afspraken nu om de 3 weken bij mij. Zie jij echt geen vk in 5 weken tijd? Vind ik bij dit termijn niet normaal en ik zou zeker bellen en je zorgen uiten. Zou erg raar zijn als ze je daarin niet serieus zouden nemen. En qua harde buiken.....wel een beetje vaag dat ze zo reageren. Misschien willen ze er niet een te grote issue van maken, maar als je oom anders zegt wordt je wel onzeker. Gewoon die onzekerheid naar hen uiten en dan moeten ze je wel serieus nemen.

@Poemi, leuk om jouw verhaal te lezen :) Bizar dat je zo weinig last van die ontsluitingsweeën gehad hebt, daar teken ik voor! Hopelijk gaat het dit x bij jou hetzelfde en dan het liefst nog zonder vacuumpomp. Had hij daarna trouwens nog erge last daarvan?

@Lwal, o leuk idee die cupcakes! Zo leuk om mensen ermee te verassen! Eén van de leukste dingen van de zwangerschap al zeg ik het zelf! En supergoed moment om al je vriendinnen bij je (kerst)diner (toch?! als ik het goed onthouden heb...?) het te vertellen! Spannend hoor!!

@Brondy, Misschien wel een goed idee om iets minder via ZP er mee bezig te zijn, loslaten heeft ook bij Lwal geholpen, ik gun jou ook zo'n zelfde maand ;)

@Echo, was erg goed. De placenta is echt helemaal mee naar boven gegroeid, dus zal geen problemen gaan vormen. De baby zit precies goed qua groei en ik krijg geen 10-ponder (daar was ik een btje bang voor). Mijn vriend had ik thuisgelaten en mijn zusje was met me mee, want die wilde vanaf het begin al zo graag. Er was ook een vk in opleiding bij, die moest oefenen dus had ik een extra lange echo van 30 minuten!! :D Helemaal niet erg! :p
    Erna gelijk naar Prénatal gereden om het goede nieuws te vieren. Ik heb het meest schattige babypakje gekocht voor als het een meisje is! Dus nu zou ik het zo balen vinden als ik dat pakje nooit kan gebruiken en cadeau moet geven aan iemand! (was ook aardig aan de prijs...)

@Blije doos, ook gelijk meegenomen. Erg leuk! Zit een avent flesje in. Stuk of 10 pampers met erbij een coupon voor €15,- korting op pampers. Weleda gezichtscreme, leuke speen met i love mama erop, soort spuugdoek-achtige lap voor tijdens de borst/flesvoeding, een fabeltjeskrant slinger, minipotje sudocreme, kortingsbon van €2,50 voor de Prénatal, wat flyers en het blad geboorte.

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @marilouise: sterkte:(

@mammadoe: wat goed dat je placenta meegegroeid is, en lekker dat je geen 10 ponder krijgt.
    Hoop je stiekem dat het een meisje wordt? Hoop voor je dat je het pakje kan gaan gebruiken.
    Ik zie idd in die 5 weken geen vk. Miss morgen maar is bellen voor de zekerheid. De echo heb ik bij 33+2 weken, ik heb dan een afspraak bij een vk die, bedacht ik me achteraf, heeft gezegd dat ze placenta echo's niet doet omdat het niet haar specialiteit is en die verantwoordelijkheid niet wil, ben door een andere vk bij haar ingepland. Toen mijn zusje het hoorde zei ze meteen hetzelfde, die was erbij toen die vk dat zei. Miss ook maar ff checken voordat die echo anders nog later gemaakt gaat worden.

13. marilouise

Goedemorgen dames,

Ik zit helemaal stuk, vannacht vreselijk slecht geslapen en nu hele dikke ogen van het huilen. '

Man zat ook al helemaal stuk, hij heeft het ook nog eens mega druk op zijn werk.

We zijn nu aan het kijken naar een nieuwe hond, we zijn alles aan het afwegen het moet natuurlijk wel super gaan met onze kleine man. Dus als iemand nog tips heeft !

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Poemi, ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal als ie heel positief is ;) :D
    Balen dat je misschien geen dagje vrij kan krijgen!
    Inderdaad wel een positief verhaal :D Wel fijn dat je al 8cm ontsluiting had zonder dat je het wist eigenlijk, haha. Alleen wel jammer dat je alsnog naar het ziekenhuis moest. Maar wel fijn dat het je zo is meegevallen!

Lwal, wat een leuk idee van die cupcakes! Wanneer wilde je het gaan vertellen? In het weekend van 14 januari lees ik. Dat schiet al lekker op :)

Linnie, wel vervelend van die harde en gespannen buiken. En vreemd dat de verloskundige zegt dat het normaal is terwijl je van veel mensen hoort dat het niet zo is.. Ik zou er idd geen 5 weken tussen willen hebben zitten als je al zover zwanger bent. Dan in de controle enzo toch om de 2 a 3 weken? Gewoon bellen hoor!

Marilouise, veel sterkte met het verlies van jullie hond!

Mammadoe, wat fijn dat de echo goed was en dat je geen 10 ponder krijgt :D
    En nu maar hopen op een meisje dan, haha ;)
    Klinkt trouwens leuk die Blije Doos!

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Linnie, ik ben vandaag bij de vk geweest en vanaf nu moet ik alweer eens in de 2 weken. Dus dat jij 5 weken zou moeten wachten is echt niet normaal. Heb je al gebeld?

16. femmy79

femmy79 Actief lid

12 jun 2011
    255
    0
    0
    Den Haag
    Even een zwaai vanuit Canada! Knuffel lekker veel met mijn neefje! Geniet volop!

17. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Het is hier rustig de afgelopen dagen!

Brondy: ik hoop dat het helpt!! Ik was na het verzetten van mijn gedachten meteen zwanger, maar weet natuurlijk niet of dat er iets mee te maken heeft!
    En ben je ongesteld geworden?

Mammadoe: ja dat had je goed onthouden van mijn kerstdiner! Fijn dat je echo goed was.. En dat het geen 10 ponder wordt ;) denk je zelf dat het een meisje is?

Linnie: heb je de vk nog gebeld?

Shadow: Ben jij inmiddels nog ongesteld geworden?

Marilouise: Hoe gaat het nu?

Femmy: Lekker dat je zo aan het genieten bent! Ik zag wel een paar hele koude foto's op facebook!

Hier gelukkig niet meer gespuugd, gisteren ook al niet :) Nu wel een beetje grieperig.. Maar lekker op tijd naar bed vanavond!
    Morgen een dagje naar Landgraaf naar een neef van manlief en zijn vrouw.. Die hebben 3 kleine kids, dus is altijd wel leuk!

18. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Femmy, heerlijk! Knuffel er maar flink op los! Wanneer ga je terug?
    @Lwal, ja had het onthouden omdat ik het zo grappig vond om in Januari een kerstdiner te houden :)
    Wat valt er in Landgraaf te doen? Daar is Pinkoop toch altijd?
    Ik denk zelf dat het een jongen is, maar kan net zo goed een meisje zijn en ik wil een meisje dan iets leuk roze aan kunnen doen voor de foto's. Iemand hier heeft me een x de tip gegeven om voor beide sexe een pakje te kopen, wat het niet is kan ik dan cadeau doen aan iemand anders. Dit pakje was totaal wel iets van €50,- dus hou het liever zelf :p

Mijn vriend en ik hebben gisteren ons laatste weekendje weg samen geboekt, eind deze maand gaan we nog een weekendje naar Centerparks. Lekker chillen, want we hebben een eigen bruisbad en turks stoombad :-D
    Vanmiddag samen de zolder opgeruimd, morgen even afronden. We zijn goed bezig deze vakantie! Maar vind het gewoon prettig dat alles op orde is voor zowel de baby als de kraamverzorgster.
    Nu naar de verjaardag van mijn broer, morgen mijn vader aan de beurt en zaterdag ons nichtje..... Iets teveel van het goede....;)

19. marilouise

@mammadoe, ach weten wat het wordt is ook niet alles (ze kunnen er altijd naast zitten) ik had hele mooie roze pakjes in huis en toen bleek het bij een extra echo met 32 weken toch echt dat ins meisje een piemeltje had !

Nou dames ik kan vertellen wij krijgen gezinsuitbreiding !
    volgende week zaterdag gaan we onze nieuwe pup halen.
    Leuk, leuk, leuk.
    Kan nu al niet wachten tot volgende week !

20. shadow85

shadow85 Niet meer actief

Even een update vanaf hier.ben nog niet ongi geworden maar mijn eisprong was ook ca. 1 week later dan verwacht.ongi zit er wel aan te komen hoor.dacht eigenlijk gisteravond al.dat het maar snel komt dan kunnen we door.

Deel Deze Pagina