@Marilouise, suf genuffelt hahaha @Debby, Wordt jou ook helemaal niet kwalijk genomen dat je even geen zin hebt om hier gezellig mee te kletsen na alles wat er de laatste tijd op je afgekomen is. Heb je wel in je omgeving genoeg mensen om er eens goed over te kunnen praten? Het is ook maar te hopen dat er niets uit die test komt, want chromosomale afwijkingen kan vrij weinig aan veranderd worden of niet? Dan toch liever gewoon dat jullie 3x domme pech hebben gehad. En dat geknuffel rond je eisprong, oeps.... Verder met dat werk heeeeel erg lastig zeg! Ik zou gewoon bij beiden het hele sollicitatieproces doorlopen en dan kijken of je überhaupt ergens wordt aangenomen. Mocht dat bij beiden zijn, dan kan je tegen die tijd altijd nog de knoop doorhakken. Wel leuk dat je uit zoveel brieven gekozen was
@ Mammadoe, ja, gelukkig heb ik een lieve moeder, vriend, en een paar goede vriendinnen die op de hoogte zijn van al ons ge***k op de hoogte zijn. Kan mijn ei dus in principe wel kwijt, alhoewel ik anderen nooit wil 'belasten' met mijn problemen. Chromosomale afwijkingen kun je indd niet veranderen, maar ze kunnen er dan rekening mee houden. Het betekent dat je meer kans hebt op een kindje met een afwijking, waarbij je bijvoorbeeld voor IVF zou kunnen kiezen en ze vooraf kunnen testen (voor het in de vrouw geplaatst wordt) of het goed of niet goed is. Dus dan zijn er wel mogelijkheden. De kans dat wij uberhaupt geen kinderen zullen kunnen krijgen acht ik klein.
Nee die kans acht ik ook klein, hopelijk wordt het ook geen lang proces en mag jij ook snel een goede zwangerschap aankondigen! Gelukkig kan je er igg met mensen om je heen goed over praten, dat is wel belangrijk! Heb ik jullie al het eerste pakje laten zien voor als we een meisje krijgen? Zo ja....nou ja hier nog maar es een x
@debby: we vroegen ons allemaal al af hoe het met je ging. Maar snap heel goed dat je even geen zin had hoor. Het zit ook allemaal niet mee. Spannend de uitslag van de bloedtesten, wat duurt februari dan nog lang he. Ik weet niet wat ik zou dan als ik jou was met werk. Is er wel zicht op een vast contract bij de bedrijven? Bij de functie die je nu hebt niet, maar wel voor een andere functie? @mammadoe: leuk pakje. Nu hopen dat ze het aankan. Ja dat hoor ik ook over de aerosleep, dat ie hygienisch is en alles en idd zo in de was kan. Ik heb matras van babydump, zelfde materiaal en dekje van aerosleep. Ik had toen ook iets van 20% korting, en met het matrasje van babydump zelf kwam je goedkoper uit. En qua matrasje is er niet echt verschil, wij vonden die van babydump lekkerder aanvoelen. Ik dacht dat het weer allemaal beter ging bij mij, maar gister op mijn werk beetje ingestort. Voelde me zo niet goed, de hele ochtend ook heel duizelig geweest, durfte niet eens te douchen. Heb eigenlijk alleen maar gehuild, ook bij de yoga, bij mijn oma en thuis. Mijn werk heeft meteen geregeld dat ik vandaag vrij ben, en de maandagochtend en de woensdagen niet meer hoef te werken. De middagen alleen als het lukt. Dat is wel fijn. Ga nu maar wel ff de vk bellen, over de duizeligheid en het feit dat er 5 weken tussen de controles zitten.
@ Linnie, bij de huidige organisatie en dan de andere specialties zal ik een jaarcontract krijgen. Daarna moet het vast worden, omdat dit mijn 3e contract dan wordt (zelfde B.V.) Bij dat hotel moet ik maar eerst zien wat ze me bieden, ben gewoon heel bang dat ik daar als ik meld dat ik zwanger ben, niet verlengd krijg omdat het echt een FT baan is. Bij mijn huidige organsiatie is er mogelijkheid tot PT werken (heb vele voorbeelden in mn omgeving) Wat ontzettend vervelend jouw situatie zeg! Zou indd de VK ff bellen en op je strepen gaan staan! Wel fijn dat je werk zich zo goed aanpast aan je! @ Mammadoe, wat een snoezig pakje. Nou, nu dan maar hopen dat het een girly wordt!!!
Debby: Wat fijn om iets van je te lezen! Kan me heel goed voorstellen dat je er even geen zin in had.. Je gaat ook wel door een hele rotte periode! Spannend de uitslag van de bloedtest.. En wat gaan ze doen als daar niks uit komt? En dat zou wat zijn als je nou weer zwanger bent geraakt! Wat betreft je werk.. Ik zou ook beide procedures doorlopen, misschien dat je dan wat beter een keuze kunt maken. Maar wel zeker een compliment dat je bent uitgekozen om op gesprek te komen tussen al die brieven! Lief dat je ons even op de hoogte hebt gebracht van alles! Linnie: he wat vervelend dat het even niet zo lekker gaat.. Fijn dat ze op je werk zo begripvol zijn! En lekker rustig aan doen, vooral voor jezelf kiezen want dat is het nu het belangrijkste! Goed dat je de vk gaat bellen, ben benieuwd wat ze zeggen! Mammadoe: wat een schattig pakje!!! Heb je ook al iets voor als het een jongetje is? Hier gaan we zo naar onze ouders om het te vertellen.. Spanneeeeend!
@ debby logisch dat je er even wat minder was.je moet immers wel goed voor jezelf blijven zorgen en alles een plekje kunnen geven.ik zou ook nog beide opties open houden wat werk betreft. @ marilouise veel plezier morgen met de puppy. @ mammadoe wat een schattig pakje.zelfde vraag als lwal,heb je ook zo'n schattig jongenspakje? @ linnie wat vervelend die duizeligheid.is dat een zwangerschapskwaaltje of hoort dat eigenlijk niet? @ Hier gaan we weer de vruchtbare dagen in.tenminste,als mijn ei op tijd is
@Lwal, thanx Jij heeeeeel veel plezier met vertellen. Ben heel benieuwd hoe ze zullen reageren. Wordt het hun eerste kleinkind of zijn ze al grootouders? Zenuwachtig???? @Linnie, had je nog niet gebeld naar de vk over die 5 weken dan? Wanneer heb je voor het laatst iemand gezien, bloeddruk laten meten etc? Wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg. Fijn dat je werk in ieder geval flexibiliteit toont, want je moet nu wel echt op jezelf letten hoor. Desnoods met vervroegd zwangerschapsverlof als het zou mogen. Maar heb je vanmiddag dan de vk al gesproken? Hopelijk gaat alles goed met je, want maak me nu wel zorgen Hier moet ik wel lachen om mijn vriend, die zegt steeds: "ik ben zo toe aan het gezinsleven" "het duurt me nu te lang" etc etc. echt grappig! Hij heeft er helemaal zin in! Ik ook enorm en toch grijpt het me soms in ene naar de keel, bang dat ik het niet kan ofzo....
hier staat alles klaar voor de pup nu even tvoh afkijken en dan snel gaan slapen des te eerder is het morgenochtend 10 uur. vooralsnog geen tekenen van een menstruatie dus we wachten af ! ook dat is wel spannend, het is niet continue in mijn gedachten en dat scheelt wel ! @mammadoe lief pakje trouwens @lwal wat leuk reageerden ze leuk?
Stil hier!! Thuis na 11 uur werken. pfff ben helemaal stijf! @Marilouise, wat een knappert jullie pup! @Lwal, ik ben ook nieuwsgierig hoe je familie gereageert heeft..... @Linnie, hoe voel je je? @Debby, was jij niet jarig dit weekend, of jouw vriend.....zo ja.....GEFELICITEERD
Nou hier de kersverse hondenmama we zijn even gesloopt. Zoonlief om 5uur op de hele dag in de weer met tara (de pup). Ze is nog erg wereldvreemd wel leuk ze had nu een paar keer buiten geplast en ze is dan zo trots komt echt aan huppelen. Verder mega irritatie aan manlief hij is al werken niet fit steeds.dood moe valt al om half 8 in slap zelfs zittend aan de tafel. maar nee hij is niet moe dus zit steedsmet een slapende vent in de kamer. Want we gaan dan niet naar bed. N ubegint hij overdag ook doodmoe te raken. Dus ik zei ga eens maar de dokter maar dat is niet nodig. IkHeb besloten dat ik gewon een afspraak maak na komende week heeft hij toch vakantie.laat maar even bloed trekken misschien niets maar kan nooit kwaad vindt ik. Tot slot verjaardag van min schoonvader was drukte dag dus
Wat is het stil hier, iedereen lekker van het weekend aan het genieten. @marilouise: Hoe is de pup? @mammadoe: ja heb de vk gesproken. Toevallig belde ze mij zelf op om me door te sturen voor de placenta echo omdat ze die niet doet, dat was o.a. ook mijn vraag aan haar. Dus wel toevallig. De andere vk had de echo bij haar gepland, maar het zijn elke keer van die kleine dingetjes. Nu moet ik naar SAM voor die echo omdat het anders te lang gaat duren. De enorme duizeligheid die ik heb de laatste tijd komt waarschijnlijk door lage bloeddruk, heb de hele zwangerschap al een vrij lage bloeddruk. Moet zorgen dat ik iets zouts bij de hand heb en dat ik ga zitten als ik het heb. Verder gaat het nog niet heel lekker, en ik weet gewoon niet waar het door komt, denk dat het echt van alles bij elkaar is. Lig al 3 nachten te spoken, veel huilen, niet kunnen slapen, heel gespannen. Ik vind het bed ineens te klein, wil ruimte. De zwangerschapshormonen spelen volgens mij ook een grote rol. Morgen ga ik trouwens naar die voorlichtings avond in het ziekenhuis.
@ linnie zo te lezen zit je jezelf aardig in de weg. Heel vervelend lijkt me dat,maar helaas weinig aan te doen.Behalve misschien aan toe geven. @ marilouise heb je ergens een foto van de pup geplaatst? Wat leuk dat jullie zoontje er al meteen zo gek mee is. @ mammadoe vandaag lekker rustig aan doen he? en nog even volhouden dan heb je verlof
Ik doe zeker rustig aan. We zijn samen aan het zoeken/knopen doorhakken van babynamen. @linnie, Fijn dat je bij Sam terecht kan. En wat zeiden ze dan over die 5 weken? Gaven ze toe dat dat niet klopt? Bed te klein? Wij worden gewoon te groot voor het bed d Ben benieuwd hoe je het in het ziekenhuis vindt. Ik ga volgende maand pas omdat ik morgenavond gewoon nog cursus heb.
Hoi dames ik zal straks een foto plaatsen. Ik ben mega chagrijnig. niet eens door de pup, ze is super lief ondanks dat ze vannacht wat heeft zitten piepen en blaffen en ik daardoor al om half 3 buiten liep en daarna niet meer heb geslapen. Ik test negatief, wordt niet ongesteld weet 400 % zeker dat dat gisteren geweest had moeten zijn, ben er inmiddels zo klaar mee ik zit steeds in de rats, ga morgen bellen naar de dokter, wil a iets hebben dat mijn menstruatie nu doorzet nadat ik bloedgeprikt heb en ten 2e weten waardoor ik die de klok gelijk kon zetten op 28 dagen zelf het uur was altijd hetzelfde, nu ineens bijna niet meer ongesteld wordt en zo vreselijk onregelmatig. zo ik heb mijn hart gelucht maar eigenlijk ben ik mega bezorgd!
@mammadoe: enn, zijn de babynamen al gelukt? Over die 5 weken vond ze niet zo'n groot probleem. Ik blijf het toch wel een beetje raar vinden. haha, ja we worden gewoon te groot voor het bed. Ik lig ook niet meer lekker, maar als ik lekker wil liggen heb ik meer ruimte nodig en dat gaat dus niet. Best frustrerend. haha. Ik zit ook te denken om in februari naar de borstvoedingsavond te gaan. In januari kon ik niet, maar februari als het goed is wel. Had ik nog niet aan gedacht. Dus misschien dat ik me daar ook wel voor inschrijf. @marilouise: dat is idd vervelend als je ineens zo onregelmatig bent. MIss idd even de huisarts bellen. Sterkte. Wij zijn nu bezig met de geboortekaartjes. Ook wel leuk hoor. Ontwerp is klaar, alleen moeten we nu de kleuren nog beetje aanpassen en proefdruk laten maken.
@Marilouise, Balen dat je negatief testte. Tot wanneer was je altijd erg regelmatig dan? @Linnie, de namen zijn we redelijk over uit. Zitten nog een beetje te puzzelen met tweede/derde namen. En de meisjesvoornaam...... We blijven maar heen en weer gaan tussen twee namen. Ik wordt er gek van en kan geen keuze maken. De jongensnaam is overduidelijk, maar de meisjesnaam blijft moeilijk... Daarna ook op zoek gegaan naar geboortekaartjes. Nog zitten grienen omdat het niet wilde lukken en ik het helemaal zat werd Alles lijkt zo op elkaar. Zo uitgekauwd en onorigineel en als ik iets leuk vond, dan vond mijn vriend het weer niet leuk.... Nu hadden we eindelijk een site gevonden met kaartjes naar onze smaak, maar duuuuuur! 100 stuks 240,00
 125 stuks 265,00
 150 stuks 290,00
 175 stuks 315,00
 200 stuks 340,00 Ik vind dat toch wel erg veel geld..... En ook naar die borstvoedingsavond? Dan zouden we samen kunnen gaan Mijn vriend wil wel mee naar dingen, maar niet naar bv avond haha
Dit is trouwens een heerlijk topic om te lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/180628-genante-memorabele-bevallingsverhalen.html