@lwal: oooh die dagen voor je eerste echo lijken weken te duren he. Lekker hoor niets doen. @debby: wat fijn dat je met iemand er goed over hebt kunnen praten die hetzelfde meemaakt. Zal wel fijn zijn. @poemi: balen altijd he die autokosten, het is altijd veel en komt altijd ongelegen. @marilouise: aaah lief hondje. Ik heb vanochtend de echo gehad voor de placenta. Gelukkig is ie goed omhoog getrokken. Ze ligt wel nog steeds in stuit. En qua groei loopt ze 2 weken achter, maar is nog wel goed. Zag ook gewicht staan op dat formulier, staat 1740 gram. Is natuurlijk wel geschat, maar dacht dat ze al iets zwaarder zou zijn. Nu lekker even op de bank, ben de hele dag bezig geweest en kan nu niet meer. Morgen nog middagje werken en dan weer weekend. Heb deze week maar 2 middaagjes gewerkt dus mag niet zeuren
Hej meiden! Ik ben BLIJ!!! Ik wordt TANTE!!!!! Mijn broer en zijn vrouw waren hier net op de koffie en ze vertelde dat ze zwanger zijn! Ze dachten zelf 7 weken, vandaag een echo gehad en bleek dat ze al 14 weken is!!!! Dus onze kindjes zullen uiteindelijk maar 4 maanden schelen. Vind dat echt zo leuk! Groeit ons kind tenminste met leeftijdsgenootjes op. Verder zelf vandaag naar de vk geweest. Alles is goed, bloed was ook goed, bloeddruk nog altijd mooi laag en baby ligt met hoofdje beneden. @Linnie, fijn dat jouw placenta omhoog is, maar wel erg vervelend dat het kindje nog niet goed ligt.... Wordt je daar zenuwachtig van of is er nog een grote kans dat het op tijd goed zal komen te liggen? @Poemi, het geld vliegt er dus lekker bij jullie uit... @Debby, dat is wel heel fijn dat je het met iemand kan delen. Voel je je toch een stukje minder alleen daarin denk ik. @Lwal, beetje jammer dat het nieuws zich zo snel aan het verspreiden is.... @Shadow, nee niet luchtdicht opgerold. Was gewoon een plastic omheen en verder niet. Morgen ga ik terug met het matras op aanraden van de klantenservice. Jammer genoeg heeft die kater van ons op dat plastic zitten pissen hahaha. Gelukkig ben ik zwanger en moet mijn vriend het dus schoonmaken @Viev, o dus jij zit ook druk in dat topic te lezen Hoe is het verder met je? Heb jij nu al eens klachten, want jij hebt het anders wel heeeel makkelijk Vriend heeft vandaag van die ene wand het behang eraf getrokken, en opnieuw gewit. Staat veeeeeel beter! Volgende week dinsdag haalt hij de commode op bij familie, dus dan schiet het eindelijk op. Want ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden dat de boel nog altijd niet klaar is. Komend weekend ook verder geen tijd ervoor omdat we dan het weekendje weg hebben..... @Linnie, was je nou al naar die voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest? Afgelopen maandag zeker? Hoe was het? Ben wel benieuwd.
@mammadoe: gefeliciteerd, wat leuk dat je tante wordt. Ik ben maandag idd naar die avond geweest. Was wel leuk. Alles werd uitgelegd. Ook de verloskamers gezien. Best wel raar, wetende dat je daar ook ligt binnenkort. Maar ook legde ze uit hoe het gaat na de bevalling en alles. Vond het wel fijn dat ik er geweest ben.
@Debby Wat fijn dat je er met iemand over kunt praten die hetzelfde heeft meegemaakt. En je kittens zijn dus lekker bezig geweest @Viev Nog steeds niets gekocht? Knap hoor! Maar het lijkt me ook wel lastiger om wat te kopen als je niet weet wat het wordt. @Lwal Waren de pannekoeken lekker? Krijg er ook gelijk trek in! En je bent alweer een dagje dichter bij maandag! Moet je van het weekend nog wel werken? @Linnie Fijn dat alles goed was bij de echo. En als ze 2 weekjes achter loopt qua groei is het gewicht niet zo gek toch? Ik zit het nu trouwens even na te kijken in zo'n krantje waar de groei enzo per week staat, en daar staat bij 32 weken een gewicht van 1800 gram, dus dan is het best wel netjes toch? En lekker dat je nu zo'n rustig weekje heb. Volgende week laatste week toch? @Mammadoe Wat leuk dat je broer en schoonzus ook een kindje krijgen! Was het bij hun niet lastig om zwanger te worden? 4 maandjes verschil is idd niet veel, gezellig hoor! En hopelijk gaat het nog lukken met het matrasje vandaag. Gisteren hebben wij ook nog een nachtje weg geboekt, in februari, het weekend voor de 20-weken echo. Heb er wel zin in, we gaan dan naar Mechelen. We zijn er alleen nog steeds niet uit wat we nu met de vakantie gaan doen. Zo lastig nu allemaal...
Dooie boel hier @Linnie, oké nou ik ben benieuwd! En weet jij nu of er 24/7 aan anestesist aanwezig is? @Poemi, ja zei was al een jaar gestopt met de pil en geen eisprong/menstruatie erna gehad. Toen is ze begonnen met een hormonenkuur, maar achteraf blijkt dat ze toen al zwanger was, gewoon op natuurlijke wijze dus. Wanneer ben jij uitgerekend, toch middenin de zomer? Dan misschien niet echt handig om nog op vakantie te gaan....Misschien nog een weekendje of midweekje alleen ofzo vlakbij huis, net als wij dit weekend gaan doen... @Matrasje, vandaag omgeruild voor een andere van Aerosleep, maar precies hetzelfde probleem. GRRRR :x Net lekker gezwommen en gelachten en gekletst met andere meiden. Ik was nu gewoon 1 van de verst zwangeren!! Komt nu allemaal toch steeds dichterbij...... Morgen dus lekker weg naar Center Parks, heerlijk! Fijn weekend alvast allemaal!
Hallo dames, Het is idd rustig hier! Linnie: Fijn dat de echo goed was! Betekend het dat jullie gewoon een klein meisje krijgen? Of kan ze nog een groeispurt krijgen? Mammadoe: wat leuk dat je tante wordt, gefeliciteerd! Kun je het dus toch lekker met iemand delen! Ben wel benieuwd hoe het kamertje eruit ziet bij jullie, heb je geen foto's? Hoeveel wanden heb je nu behangen? Poemi: Lekker dat jullie nog een nachtje weg hebben geboekt! Willen jullie eigenlijk weten wat het geslacht is? Hier nu lekker 4 dagen vrij.. Kan niet wachten tot maandag! Vind het nu toch wel erg spannend! Hoorde gisteren op mijn werk weer een verhaal over iemand die met 10 weken een echo had en het hartje niet bleek te kloppen. Bij zo'n verhalen word ik toch wel een beetje bang! Verder al 3 dagen flinke hoofdpijn, denk dat het een soort migraine is.. Daae heb ik veel meer last van nu ik zwanger ben! En daardoor word ik 's ochtends extra misselijk.. Dus vanmorgen al boven de wc gehangen, bah!
@poemi: lekker hoor een nachtje weg. Ik zit er eigenlijk ook nog over te denken. @mammadoe: Geniet van je weekendje. Ja als het goed is kan je 24 uur per dag een ruggenprik krijgen. Het is alleen wel zo dat je daar wel soms op moet wachten als hij in een operatie zit of een spoedoperatie heeft. Ze heeft veel uitgelegd over pijnbestrijding en alle voor en nadelen op een rijtje gezet. Maar nog steeds met het matrasje? Wel raar, ligt het dan niet gewoon aan het bedje? Ik heb dit probleem niet. @lwal: Ooh lekker hoor 4 daagjes vrij. Haha, en ik herken het helemaal dat je zo zenuwachtig bent voor die eerste echo, ik hoorde ook ineens overal het verhaal dat het hartje dan niet klopte. Ik vond dat ook heel eng. Baby zal idd niet een heeel groot kindje worden denk ik, aangezien ze al met de 20 weken echo ook wat achter liep. Maar dat geeft niet. Was ook niets om zorgen over te maken. Ik was zelf ook een kleine baby. Maar ze gaat nog wel een groeispurt krijgen hoor als het goed is. Woensdag konden we de lamp ophalen voor in de babykamer, vandaag de gordijnen, en dan is het wel zo'n beetje af Geboortekaartjes zijn ook geregeld, nog even dingen aanpassen en dan de proefdruk laten maken. NOg maar 1 weekje werken, en werk niet zo veel meer. Ze hebben me gedeeltelijk ziek gemeld. Moet ook zeggen dat ik wel merk dat mijn buik iets rustiger is geworden.
Hey meiden Heb nog niets terug kunnen lezen want manlief heeft de laptop meegenomen Hier even een zwaai en spreek jullie dinsdag/woensdag wel weer. Oja mijn temperatuur is nog laag, ben benieuwd Joe het zal verlopen Iedereen alvast een goed weekend Liefs
Ben weer terug van weggeweest!!! Was de afgelopen dagen erg moe en had pijn in mijn rug en bekken. Had echt niet de puf om hier te reageren.. @Mammadoe wat leuk dat je tante wordt!!! En wat apart dat ze al 14 weken waren en hadden ze niks gemerkt?? Ik ben sinds gisteren met verlof gegaan. 2 weken eerder dan de 34 weken maar mijn lichaam gaf aan dat het genoeg is geweest. Vandaag weer controle bij de gyn gehad. Beebs doen het nog steeds goed! De 1 is 1756 gr en de ander is 1808 gr. De ondertste ligt nog wel steeds met de kont naar beneden... Hopen en duimen dat deze nog gaat draaien... Vanmiddag heb ik eindelijk de bellypaint gehad! Erg mooi resultaat:
Mamadoe: ja daar had ik nog niet op gereageerd.. Maar hoe ga je het nu doen met het matrasje? Lijkt me dan ook dat het aan je bedje ligt.. Jessie: lekker dat je nu bent verlof bent! Lijkt me ook wel erg zwaar met een tweeling! Fijn dat alles weer goed was! En mooi zeg die buiktekening? Kon je zelf bepalen wat er op kwam? Brondy: Hele fijne vakantie! Lekker genieten samen! En hopelijk een mooie baby maken Linnie: Ach een niet te groot kindje heeft ook voordelen met bevallen toch Lekker dat je nu bijna verlof hebt en je werk je gedeeltelijk ziek heeft gemeld! En helemaal fijn dat je buik nu rustiger is! Hier vandaag even de stad in geweest en veel babyspulletjes bekeken.. Heb me kunnen beheersen dus nog niks gekocht En zo lekker op de bank tvoh kijken. Jullie ook?
Ja ik ga ook tvoh kijken , Man heeft nu een week vakantie en we gaan heel veel doen, klussen om mijn praktijkruimte in orde te krijgen maar ook. inschrijven bij de kvk en alles, dus spannende tijd. we gaan komende tijd heel veel doen en plannen en hopen ook een keer leuk nieuws te melden maar zolang dat niet het geval is gaan we LEVEN en GENIETEN van ons wonder. verder gaan we de molen in voor onderzoeken, moet dinsdag naar de huisarts en krijg verwijzing mee. is al besproken. we willen weten wat er aan de hand is, vooralsnog doet mijn lichaam niet zo heel veel lijkt het op! ach proberen niet druk te maken en kijken wat er uit de onderzoeken straks gaat komen we beslissen daarna pas of we een traject in willen gaan. zo dit was mijn verhaal van nu even.
@Mammadoe Fijn weekend! Geniet nog maar even lekker van de rust nu het nog kan @Lwal Dat zijn nou net de verhalen die je niet wilt horen! Ik merk nu ook echt het verschil met m'n eerste zwangerschap, was toch een stukje zorgelozer toen. Zat ik niet zo veel op internet. En hier op het forum lees je ook behoorlijk wat drama verhalen, pff... moet je maar niet te veel aan denken.. Hoe laat heb je eigenlijk de echo? En wij willen zeker weten wat het wordt, we hopen het volgende week donderdag al te kunnen zien @Linnie Lekker dat alles nu wel zo'n beetje geregeld is! En ook fijn dat je niet meer zo'n last van je buik hebt, toch te veel stress/drukte geweest dus. @Brondy Jij ook een fijn weekend! Hopelijk ligt er genoeg sneeuw! @Jessie Wat mooi zo, je buik. En de kleintjes zijn al mooi op gewicht nu zeg! @Marilouise Succes dan maar alvast voor de komende week. Klinkt alsof je het erg druk gaat krijgen. Hier vanavond ook tvoh kijken. Al vind ik het wel jammer dat diegene die ik juist wel leuk vond er uit zijn.. Ik hoop dat de kleine zo eens in slaap valt, kan ik nog mooi even douchen. Vandaag trouwens ook een afspraak gemaakt voor 30 januari a.s. voor een gesprek met een gastouder. We willen misschien toch van de crèche af. Dus eens even kijken of dat wat is.
@Lwal: ja ik heb zelf bepaald wat er op kwam! Zij had een foto van deze op haar website staan maar dan met 1 baby. Heb toen gevraagd of ze em ook met 2 kon doen. Dat kon dus dat is em geworden. We willen em misschien op canvas zetten voorop de babykamer! @Marilouise: spannend beginnen met je eigen praktijkruimte!! Ik hoop voor je dat er wat duidelijkheid komt uit de onderzoeken!
Hallo dames, Het wordt hier echt steeds rustiger!! Jessie: Leuk als je die afbeelding ook op de babykamer doet! Poemi: We hebben morgen om 10.00 de echo, dus lekker op tijd gelukkig! Oh en spannend dan of je het donderdag al kunt zien!! Wat denk je zelf? Waarom willen jullie misschien overstappen naar een gastouder? Niet tevreden over het kdv? Marilouise: Drukke week dus! Hoop voor je dat er iets uit de onderzoeken komt.. Hier zo naar een verjaardag van een vriendin en verder niet zoveel!
@Lwal Succes zo bij de echo! Lekker dat het zo vroeg is, zit je niet heel de dag in spanning Ik hoop zelf op een meisje, maar manlief denkt nu toch wel weer dat het een jongetje is... En we zijn idd niet heel erg tevreden over de crèche. Zeker de babyperiode van zoonlief was niet echt geweldig... Nu willen we kijken of het met de tweede beter gaat bij een gastouder. En het zou ook wel een stuk goedkoper zijn
Echo was goed!! Mooi kloppend hartje gezien, dus ben helemaal gelukkig nu! Zal straks even een foto laten zien, als jullie dat boeiend vinden.. Ben nu niet thuis! Wij gaan even vieren dat alles goed is!