Hoi meiden, Lwal, heel veel mensen denken dat wij een jongetje krijgen en nu denk ik dat zelf ook, haha. Wat fijn dat de echo goed was!! Ik vond de eerste echo echt zo spannend toen. Idd lekker vieren dat alles goed! Linnie, fijn dat de placenta goed omhoog is gegaan! Alleen jammer dat jullie kindje nog niet goed ligt. En fijn dat je nog maar 1 weekje hoeft te werken! Mammadoe, wat leuk dat jullie tante en oom worden. Gefeliciteerd!! Mijn schoonzusje is een maandje later dan ik uitgerekend, leuk is dat he! Poemi, we hebben wel 3 neutrale pakjes gekocht, maar dat is alles. Komt nog wel goed, haha Leuk dat je binnenkort een nachtje weg gaat! Jessie, wat leuk die buikschildering!! En fijn dat je al met verlof bent! Hier druk bezig met de zolder te verbouwen. Woensdag wordt de vaste trap geplaatst, dus dan kan alles afgewerkt worden. Zal blij zijn als het klaar is. En dan gaan we aan de babykamer beginnen, daar heb ik echt zin in
Zo... weer even opnieuw beginnen. Mijn laatste week bij mijn werkgever is aangebroken, wel raar hoor. Vandaag een mail eruit naar mijn regio collega's dat maakt het wel definitief. Weet niet of ik het al verteld had maar heb mijn keuze gemaakt. Ik ga per 1 mrt beginnen bij de Rabobank als Verkoop en Service Adviseur. Ik ben dus nu een maandje 'vrij'. We wilden eerst in mrt op vakantie gaan, maar hebben dat nu vervroegd, gelukkig kon vriend dat nog regelen op het werk. Volgende week gaan we lekker even chillen in Egypte, lekker all inn, beetje duiken, eten, zonnen etc... Misschien nog 1 of 2x even een excursie maar doel is vooral genieten en bijkomen van de afgelopen periode. Helaas heeft F. van het weekend zijn enkelband gescheurd, dus wel moeten maar even kijken wat wel en niet kan volgende week. Maar dat staat ons vooral niet in de weg! Ik ben trouwens echt ongesteld de afgelopen dagen, dus dat is 'mooi'. Alleen even zien hoe het op vakantie gaat, want ja.. daar heb ik waarschijnlijk mijn vlgd eisprong alweer! Dus testen mee... of maar op zn beloop laten... Lwal, wat heerlijk dat de echo goed was, nu indd vieren en lekker genieten! Linnie, wat fijn dat de placenta omhoog is gegaan! Nog 1 weekje buffelen en dat lekker achteruit hangen he! Alleen jammer dat jullie kindje nog niet goed ligt, maar dat kan toch nog wel veranderen? Mammadoe, Gefeliciteerd!! Leuk voor jou en voor hen natuurlijk! Poemi, heerlijk dat jullie binnenkort een nachtje weg gaan... lekker relaxen! Jessie, mooi hoor, die buikschildering! Wat fijn dat je al met verlof bent, heb je denk ik indd wel nodig met 2 van die ukkies! Viev, wat fijn als je aan de slag kan met de kamer. Al helemaal bedacht hoe en wat je ervan wilt maken? Nou, ik ga nu weer ff lekker aan de slag... heel veel al overgedragen dus heeeel druk ben ik ook niet echt meer... fijne dag en week allemaal!!!
@Lwal Fijn dat alles goed was! En tuurlijk willen wij de foto zien!! @Viev Wat leuk dat jullie nu bijna aan de babykamer kunnen beginnen. Komt de baby op zolder, of moest die sowieso nog afgemaakt worden? @Debby Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wel lekker dat je niet gelijk door hoeft naar een andere baan. En een weekje Egypte is niet verkeerd! Balen dat F. z'n enkelband gescheurd heeft. Hopelijk kunnen jullie nog wel genoeg leuke dingen doen volgende week. Succes nog met je laatste weekje. Hier vanvond weer naar de vk. Zal blij zijn als we het hartje weer even kunnen horen. In een Juli 2012 topic was er eentje die er bij de pretecho met 16 weken achterkwam dat het kindje rond de 14 weken overleden was. Als ik dat soort dingen lees wordt ik toch wel weer een klein beetje bang.
Hallo allemaal, wij zijn weer terug van ons weekendje weg. Het was wel erg dubbel allemaal... Heel erg moeilijk verhaal. Mijn schoonzus die net zwanger blijkt te zijn, was vrijdag jarig, onderweg naar Center Parcs belde ik haar in de auto om te feliciteren. Al snel kreeg ik mijn broer aan de lijn en die vertelde mij dat haar vader/zijn schoonvader vermist werd. Hij had een briefje achtergelaten en is met de auto vertrokken. De volgende dag hebben ze zijn auto in een kanaal gevonden, maar hij zat er niet in. Nu is de politie al dagen op zoek naar zijn lichaam. Ze wilden dit weekend hem vertellen dat hij opa wordt. Ik vind het zo vreselijk voor haar! Ik ken die man ook al heel lang van alle verjaardagen etc en kan het niet bevatten.... Het weekend was daardoor wel wat anders dan we gehoopt hadden. Moeilijk om te genieten als mijn schoonzus en mijn broer door een hel gaan, net nadat ze op die roze wolk zaten. Daar zijn ze dus aardig vanaf geknalt! Krijg weer tranen in mijn ogen nu ik dit alles opschrijf. We hebben dus maar een beetje gerelaxed. Heel veel in ons bubbelbad gezeten, boekje lezen, filmpje kijken, zwemmen, sauna, uit eten gaan stadje bezoeken..... @Lwal, we hebben nu 1 wand behangen. Eerst waren dat er twee, maar het stond niet mooi dus heb ik besloten om die wand weer te witten. Het kamertje is nu een rommeltje en nog niet af en dus ook nog niet leuk om te laten zien. Woensdag komt de commode en dan kunnen we het plankje op gaan hangen. Week 5 komt de klamboe en schilderijtjes, gordijntjes en lampjes ben ik nu naar op zoek/mee bezig. Dus ik wil het liever laten zien als het al wat meer af is. Vervelend dat jij zo misselijk bent. Ik was van het weekend toen ik mijn vitamepil nam in ene kotsmisselijk en in ene kwam die hele vreselijke periode terug. Wat is dat toch vreselijk!!! Hopelijk snel weer bij je over! @Linnie, o fijn, dus altijd een anesthesist aanwezig J Matrasje idd vreemd. Ik ga maar weer terugh naar de winkel en dan ga ik gewoon alle matrasjes die ze verkopen proberen in het showroombedje. Jij nu je laatste weekje werken. Lekker hoor! Ik ga nog 1 weekje langer door. Fijn dat je al minder last heb van harde buiken. En jij bent inmiddels wel goed voorbereid! *jaloers* ik wil ook klaar zijn!!!! @Jessie, leuke buikschildering zeg! J Lijkt me echt zonde om het er dan weer af te moeten wassen! En lekker dat je met verlof bent! Hoe merkte je aan je lijf dat je moest stoppen? Mijn schoonzud dacht dat ze 7 weken zou zijn, maar bleek dus het dubbele J Zij had geen cyclus, dus daardoor ook natuurlijk moeilijk meetbaar voor haar. Ze was begonnen met hormonen vanwege die cyclus en ze dachten dus sindsdien zwanger te zijn toen ze een posi test hadden. Bleek dus al voor die hormoonkuur voor de bakker. @Marilouise, drukke tijden voor jou. Wel spannend hoor! En succes bij de dokter. @Poemi en Lwal, die drama verhalen kan je zelf ook een beetje uit de weg gaan. Ikzelf probeer daar zo weinig mogelijk over te lezen op dit forum. Laat mij maar lekker onwetend zijn op dat gebied @Lwal, Top dat de echo helemaal goed was! Nu kan je er extra van gaan genieten!!! En ja! Tuurlijk willen wij een foto zien! @Debby, wat heerlijk dat alles toch nu op zijn pootjes terecht komt. Ben je wel blij met je nieuwe uitdaging of had je het liever anders gezien? Wel jammer dat je een maand geld moet missen zeg! Maar heerlijk dat jullie lekker naar Egypte gaan! Zal daar nu wel goed weer zijn zeg!!! Balen van die enkelband alleen ..Hopelijk wil het een beetje snel genezen . Hé en nu ben je dus ongi, en daarmee sluit je de maand af waarin je even niet mocht proberen af toch!? Dus in Egypte mogen jullie gewoon weer proberen zwanger te worden? @Poemi, en? Hoe was het bij de vk?
O ja trouwens, wel heel leuk. De baby is nu goed voelbaar!!! Beweegt continu en 1 kant is steeds kijhard en dan zie je daar echt een bobbel zitten! En aan de andere kant voel je knietjes/beentjes ofzo, alsof mijn lichaam is overgenomen door aliens Heeeeel apart dit. Wel enorme last van bandenpijn en steken in mijn
@Mammadoe Jeetje zeg, wat een vervelend verhaal van je broer en schoonzus Kan me goed voorstellen dat je weekend dan niet zo wordt als je verwacht had. Veel sterkte ermee, en dan ook zeker voor je broer en schoonzus. Bij de vk was alles goed! Ik ben inmiddels al 3,5 kilo aangekomen Bloeddruk was goed en we hebben ook het hartje gehoord Nu dus donderdag de echo voor de geslachtsbepaling, vind het wel erg spannend hoor. Ik hoop eigenlijk zo erg op een meisje, dat ik denk ik wel even teleurgesteld zal zijn als het een jongetje blijkt te zijn
Hallo dames, Mammadoe: Wat een verschrikkelijk verhaal zeg.. Kan me voorstellen dat je weekendje dan een heel andere lading krijgt. Wat moet dit een verschrikkelijke periode voor je schoonzus zijn zeg.. Hoop dat ze hem snel vinden! Ik kijk hier op het forum ook niet naar die verhalen hoor, probeer het zo veel mogelijk te ontwijken! Maar je hoort toch wel ooit van die verhalen.. Kamertje bijna af dus, nou dan laat maar een foto zien als je helemaal klaar bent Wat leuk dat je de baby nu zo goed voelt, dat lijkt me echt heel speciaal Poemi: Fijn dat alles weer goed was en je het hartje weer hebt gehoord! Kan me voorstellen dat je graag ook een meisje zou willen.. maar zou proberen om er niet vanuit te gaan. Voordat je straks echt teleurgesteld raakt! Debby: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En wat lekker zeg even naar Egypte!!! Even lekker er tussenuit.. Zouden jullie nu eigenlijk wel weer zwanger mogen worden? Viev: Nou spannend dan of die voorspellingen goed zijn! En hebben jullie wel al een kamertje uitgezocht? Wij zijn vanmiddag even naar babypark geweest, beetje kamertjes gekeken en kinderwagens geprobeerd. We zijn allebei wel erg weg van de Joolz day.. Welke wagen hebben jullie eigenlijk allemaal? Ja sorry, jullie hebben dit onderwerp natuurlijk allemaal al lang gehad, maar voor mij is het allemaal nog zo nieuw! We waren net bij mijn moeder, en die zei dat ze ons graag de kinderwagen cadeau wil doen! Dus daar zijn we wel erg blij mee!
Hier een foto van mijn buik.. Die begint echt al wat te groeien, terwijl de baby pas 2 cm is! En de echo natuurlijk..
@mammadoe, jeetje zeg snap dat je niet optimaal hebt genoten van je weekend. @debby leuk lekker samen even naar egypte en een nieuwe baan fijn @lwal mooie echo en mooi buikje al @poemi fijn dat alles goed was bij de vk nu afwachten wat het wordt @viev wordt je niet steeds nieuwsgieriger naar wat het wordt Hier een mannetje die niet kan slapen, het hagelt enorm en de wind staat vol op zijn raam, steeds als het begint te hagelen dan komt hij gillen echt histerisch gillend zijn bed uit, net was ik boven toen het begon het lijkt wel of er geschoten wordt, snap wel dat het eng is. Nu ligt meneer dus bij papa in het grote bed, maar sliep net nog niet ! verder kan ik vertellen dat ik een megadip in mijn temp heb gehad het weekend, inclusief enorm veel helder slijm, en alles. dus nu moeten we toch weer 14 dagen afwachten voor er eventueel wat actie ondernomen kan worden (stomtoevallig hadden we vrijdagavond heel spontaan geknuffeld ) dus we wachten af.
@marilouise: hopen dat de vrijdagavond knuffel geholpen heeft @lwal: leuke foto's Joolz is mooie wagen. Ik heb bugaboo. Altijd handig he als je die krijgt, ik heb de wagen ook gekregen. @poemi: spannend donderdag. @mammadoe: jeetje wat een verhaal. Dus hij is nog steeds niet gevonden? Heel veel sterkte. Zoiets hakt er aardig in. @debby: gefeliciteerd met je nieuwe baan, en lekker een maandje vrij. Geniet van de vakantie. Heerlijk naar de zon.
Goedemorgennn, @ Poemi, wat fijn dat de echo goed is geweest! Spannend hoor, donderdag! Ik duim voor je voor een meisje, maar belangrijkst is dat alles goed gaat he! @ Lwal, leuk buikje indd en die echo . Wat leuk dat jullie al even voor spulletjes zijn weze kijken en wat lief van je moeder! Nu kun je lekker gaan dromen he! @ Marilouise, hihi, wie weet hebben jullie geluk deze maand dankzij vrijdag?? @ Mammadoe, jeeee!!! Wat een verhaal... krijg er kippenvel van... zo sneu! Hebben ze ondertussen al nieuws? Was er niet iets eigenaardigs aan die man te merken dan? Kan me voorstellen dat dit indd een schaduw brengt over jullie weekend. Je denkt er toch steeds aan... sterkte! Het klinkt niet echt best met die auto enzo... @ mijn zwangerschap: ik kon beter even niet zwanger worden tot we de uitslag van de test hebben en dat is 13 feb. Ivm eventuele chromosomale afwijkingen, dan kunnen we daar rekening mee houden ofzo. Dat ik nu ongi ben, betekent dat ik voor die tijd toch nog een eisprong heb, dus eigenlijk zijn dat 2 maanden... Aan de andere kant willen we zooo graag, dat ik soms heel graag 'per ongeluk' weer zwanger wíl worden, is dat gek??? Dank voor al jullie felicitetaies wbt mijn werk! sommige momenten voelt het nog even dubbel, maar heb nu besloten heel blij te zijn dat ik in deze tijden zo snel weer een baan heb en er met veel plezier naar uit ga kijken. En wat de toekomst ons brengt, zien we dan wel weer. Als ze mij eruit willen gooien ivm zwangerschap, dan doen ze dat maar lekker! Zo.
@debby: nee is niet raar hoor, als je zoo graag een kindje wilt is elke maand wachten te lang. Net bij de vk geweest. Alles was goed. Over 2 weken krijg ik weer een echo om te kijken of ze gedraaid is. Zo niet dan moeten we de opties gaan bekijken en alles. Spannend. Hoop echt dat ze draait. Gisterochtend weet ik bijna zeker dat ze anders lag, kon dr hoofdje niet voelen en voelde ook echt andere bewegingen. Maar in de avond voelde ik het hoofdje toch weer:x
Hi, @Poemi, gelukkig was alles goed En tsjah een meisje krijgen is wel leuk als je al een zoontje hebt natuurlijk. Heb je voor jezelf al besloten hoeveel kinderen je zou willen in totaal...2, 3? Ligt zeker ook aan het geslacht Spannend hoor! Enne, ik denk dat ik hetzelfde zou hebben als ik jou was, dus niet iets om je voor te schamen. Maar natuurlijk is gezondheid het belangrijkst. @Lwal, oeeee leuk al een heel klein schattig bobbeltje Lekker van genieten. In het begin kon ik ook niet wachten tot ik eindelijk een bobbel had om te showen. Nu zien mensen het van 10km afstand haha Wij hebben de Joolz day! Er staat een foto ervan in mijn fotoalbum. Ik ben zelf erg over de kinderwagen te spreken, maar moet hem natuurlijk nog wel in gebruik nemen..... Weet niet hoelang je nog wil wachten met kopen...... @Debby, wat vervelend dat je dan net je ei officieel zou moeten laten voor wat het is. Ik snap heel goed dat het gaat kriebelen.....Wat zou het ergste zijn wat er kan gebeuren als je het advies in de wind slaat? @Linnie, wat rot dat ze nog steeds niet gedraaid is! Hopelijk wil dat nog veranderen..... Lijkt me best wel eng...... @het nare verhaal, hij is nog altijd niet gevonden, dus afwachten maar Vandaag het hemeltje, een sitter en Aerosleep hoeslakentjes binnen gekregen. Langzaamaan gaat het de goede kant op Straks samen met mijn vriend naar de informatieavond van de vk-praktijk. Moeten we dus 7,50 p.p. voor betalen. Ligt het aan mij of is dat niet een beetje raar.....?
@Lwal Wat een mooie echo zeg! Je ziet echt al het begin van een kindje En je buikje begint idd ook al een beetje te komen! Lief van je moeder dat je de kinderwagen van haar krijgt. Wij hebben de Quinny Speedi, maar die hebben we dus al van zoonlief. Is een vrij forse wagen maar loopt heerlijk. We gebruiken hem nu nog steeds volop. @Marilouise Spannende 14 dagen dus! Ga heel hard voor je duimen Lukt alles een beetje met wat je allemaal wilde regelen deze week? @Debby Het is helemaal niet gek dat je toch wel weer graag zwanger wilt worden. Als het wachten op de uitslag alleen is voor eventuele chromosomale afwijkingen weet ik niet of het echt nut heeft om daar op te wachten, want dat is toch niet iets waar ze wat aan kunnen doen dan. Pff... Lekker duidelijk van mij of niet? Hopelijk snap je wat ik bedoel @Linnie Fijn dat alles goed was. Maar ze is al wel koppig dus Zo te lezen heeft ze nog wel genoeg ruimte om zelf te draaien? Dan kan het nog goed zijn dat ze dat toch nog doet. @Mammadoe Wij moesten toen ook 5,- betalen p.p. dacht ik, voor die info avond. Maar dat was er meer voor omdat ze ook een zaaltje afhuurde. Kost ook geld natuurlijk. En wij houden het 100% zeker bij 2, dus vandaar dat ik toch op een meisje hoop, al is gezondheid idd het belangrijkst. Zo, kleine ligt eindelijk te slapen. Hij had maar een half uurtje geslapen op de crèche dus was best moe en bij het naar bed brengen begon ie helemaal te flippen, en ik was ook nog eens alleen. Uiteindelijk gewoon maar in bed gelegd want er was echt niets mee te beginnnen. Nu is ie dus gelukkig stil. Vandaag toch nog zitten kijken voor een zwangerschapscursus, wordt die cursus van de vorige keer niet meer gegeven :x Nu dus alleen keuze uit zwangerschapsgym (eigenlijk gewoon fitness, maar dan 4x zo duur), iets met mensendieck ? lijkt mij niet leuk in ieder geval), of iets van zwangerschapsyoga, wat ik dus helemaal niets vind. Dus dan wordt het toch maar niets
@poemi, lief dat je het vraagt, het lukt helemaal niet , ik ben sinds gisteren al ziek. geen koorts maar enorme hoofdpijn en pijnlijke keel. we willen nog heel veel doen, ga morgen in ieder geval nieuw behang uitzoeken en verf, dan kan ik in ieder geval nog aan de slag met het kamertje, tevens wel wat spulletjes online gekocht. nu nog op zoek naar een mooie pedicure stoel
Hey meiden, hier ben ik even. de laatste dagen erg druk gehad, heb gesolliciteerd op een andere baan en aangenomen, mijn huidige baan moet ik per01 februari opzeggen en dan ga ik 01 april beginnen. Ik ga terug naar mijn 'oude' ziekenhuis, daar ben ik ook opgeleid. geen onzekerheid meer en geen lange afstanden rijden. Verder ben ik helaas weer ongesteld geworden. Heb er zo de balen van. Ik ga de moet nu echt verliezen en ben erg verdrietig. Ik weet niet wat we nu fout doen. Mijn lijf is heel sterk met geven van signalen (het doet alles volgens het boekje) maar zwanger worden lijkt gewoon niet te lukken. we gaan de komende 2 maanden maar beginnen met tempreturen, zodat als we naar de huisarts gaan alles kunnen laten zien. Ik ga wat meer afstand houden van het forum, ik wil er gewoon minder meer bezig zijn. Ik zal af en toe wel lezen en reageren. Ik hoop dat jullie deze beslissing begrijpen.
Hé Femmy, wat naar voor je/jullie zeg! Ik snap heel goed dat je dan geen zin hebt om met een stelletje zwangeren te kletsen. Heel erg veel succes en ik hoop snel positief nieuws van je te mogen lezen. @Marilouise, beterschap. Zal trouwens wel duur zijn zo'n pedicure stoel? @Poemi, ik doe ook de Mensendieck cursus. Hierbij wordt er vooral op je lichaamshouding en ademhaling gelet en krijg je algemen informatie over de bevalling. Tot nu toe heb ik nog niet heel veel nieuws geleerd. Jij hebt het allemaal al een keer meegemaakt, zal vast zonder cursus ook wel lukken. Bij een tweede zou ik ook echt geen cursus meer gaan doen denk ik. Gisteravond die infoavond gehad en dan weet ik vrijwel alles wat ze vertellen al.....Ik denk dat ik me iets te goed op internet en in de boeken aan het lezen ben. Verder word ik niet goed van mijn handen, de hele nacht en ochtend zijn ze enorm aan het tintelen en staan ze onder spanning, heel erg irritant en pijnlijk! :x
Hey meiden Zo heb alles eindelijk bij kunnen lezen, maar niet helemaal kunnen onthouden @ Mammadoe Wat leuk dat je tante wordt en helemaal leuk voor hun natuurlijk dat het toch gelukt is. Wel naar van haar vader, hopelijk komt hij gauw terug. Vervelend van je handen, is dat ook een van de zw-kwalen?? @ Debby Gefeliciteerd met je nieuwe baan en wat lekker dat jullie naar Egypte gaan!! Snap heel goed dat je weer wilt proberen zwanger te worden. Maar stel nou dat je toch zwanger raakt en weer een miskraam krijgt??? Dan denk je miss had ik toch maar even op de uitslag gewacht. @ Femmy Ontzettend balen zeg dat je ongi geworden bent en heel begrijpelijk dat je wat afstand neemt, dat had ik afgelopen maand ook. En verstandig dat je begint met temperaturen. Zo ben je de ha weer een stapje voor. Wel fijn dat je weer bij je oude baan terecht kon @ Lwal Mooie duidelijke echo en wat leuk dat je al een buikje begint te krijgen!! *jaloers* @ Linnie miss draait ze nog op tijd?? Is bij een vriendin van mij ook gebeurt, dat de kleine echt in de laatste week toch goed draaide. Hoe is het nu eigenlijk met jouw moeder?? @ Jessie Mooie buikschildering en wat een leuk idee om de foto op canvas af te laten drukken!! Sorry als ik niet overal op gereageerd heb, maar het was zoveel in 1x Wij hebben een super weekend gehad. Vrijdagavond vertrokken we en lazen wij op internet dat het daar de hele dag behoorlijk aan het sneeuwen was. Zaterdag bij aankomst strak blauwe lucht, maar met verse sneeuw op de pistes. Dus gelijk een goed begin. De 2 dagen erna ook alleen maar strak blauwe lucht en lekker veel zon. De pistes waren echt in topconditie. Nu weer aan het werk, gelukkig hoef ik maar 2 dagen te werken deze week. Vrijdag bruiloft van vrienden van ons en moeten er al om 18.45 uur zijn, heb geen zin om te haasten dus lekker vrij genomen. Oja wat betreft mijn zusje. De operatie ging goed, de cyste bleek 4 kilo vocht te bevatten en met al het weefsel erbij woog hij zo'n 5kg in totaal. Jullie kunnen je vast wel voorstellen wat voor buik ze inmiddels had. Haar eierstok/leider moet helaas wel verwijderd worden, ze heeft er nu dus nog maar 1. Heb niet gehoord dat ze het erg moeilijk heeft, emotioneel gezien. Gelukkig heeft ze nog geen sterke kinder wens, behalve dat ze heel graag tante wil worden. En dat laatste kan nog steeds Mijn temperatuur is inmiddels iets gestegen. We hebben tijdens de wintersport zeker wel geknuffeld. Dus hoop echt dat het deze keer gelukt is. Manlief vraagt nu gewoon elke ochtend: 'en? is je temp al verhoogd?' later zei hij: 'vanavond moeten we nog wel even gezellig doen, voor het geval dat' Hahah, wie is er nu meer mee bezig? hij of ik?
nou dames officieel in de ziekenboeg beland, vanmorgen even bij de huisarts geweest en een kuurtje meegekregen toch weer alle holtes ontstoken, baal ervan. nu snel opknappen, toen ik thuis kwam even flink gespuugd, nu voel ik me beter. hopelijk nu ook echt aan het opknappen, we willen vrijdag even naar duitsland spullen halen voor mijn praktijkje scheelt heel veel meer dan de helft met hier.