@mammadoe: lekkerrrr verlof. Heerliji he er niet uit hoeven met dit weer. @shadow: spannend, het is dus nog ff afwachten. @poemi: Aaaaaah ik herken je instort momentje hoor. En dan heb je ook nog een kleine rondlopen die heerlijk dwars is. Knuffel. @marilouise en poemi: sterkte met jullie kleintjes. Bij mij op de peuterspeelzaal hoor ik ook altijd heel veel verhalen van ouders die slapeloze nachten hebben en waarbij kinderen beslist niet willen eten. De welbekende peuterpubertijd. Hier eerste weekje verlof alweer voorbij, wat gaat het snel. Ik kan niet wachten tot woensdag, een echo om te kijken of de baby gedraaid is. Ik hoop het zoooooooooo.
Hallo dames, Mammadoe: lekker zeg je verlof! Geniet ervan! En helemaal heerlijk met dit weer. Hoe ga jij het straks eigenlijk doen met opvang? Want jij hebt natuurlijk ook geen vaste uren? Jessie: Ja kan me voorstellen dat het zwaar wordt nu! Is de verwachting wel dat je het tot 40 weken gaat redden? Of zeggen ze daar niks over? Shadow: Bij jou is het nog spannend dus.. Poemi: ja we zijn nu ook voor een gastgezin aan het kijken.. Heb alleen nog geen idee hoe die prijzen daar liggen. Hier zit wel een flexibel kdv, maar wat jij al zegt.. Dan betaal je ook veel meer! En even een instortmomentje dus.. Lekker laten gaan hoor! Dat mag toch gewoon als je zwanger bent en dan idd nog een kleine puber erbij! Lekker dat je dan bijna een weekje vrij bent, even bijtanken! Marilouise: jij dus ook al zo'n puber rondlopen.. Ik heb dus nog een fijne tijd tegoed over een paar jaar Linnie: spannend woensdag! Hoop echt voor je dat ze gedraait is!!! Hier dacht ik dat ik me langzaam steeds fitter ging voelen.. Minder moe en misselijk! Maar vandaag toch weer boven de pot gehangen en ontzettend moe! Gister en vandaag lekker met de hond de bossen in gegaan en vanavond krijgen we eyters.. De oma van manlief heeft heerlijk Surinaams eten voor ons gemaakt
Het is hier niet zo druk geweest zie ik. Iedereen nog bedankt voor de felicitaties Was vrijdag lekker druk, eerst cupcakes gemaakt en daarna gekookt voor mijn familie die kwam eten. Bij ons (ben half van Indonesische afkomst) is het heel normaal dat je je familie uitnodigde met eten als je je verjaardag viert. Het was 's avonds toch nog druk ondanks de sneeuw, in Twente heeft t bijna niet gesneeuwd dus dat scheelde enorm. Vandaag krijg ik ook nog een beetje visite heb ik wel zin in, mijn beste vriendin komt met d'r vriend en kleine. @ Lwal Wat vervelend dat je toch weer misselijk bent Verder wel alles goed? Wanneer heb jij de 1e echo? Ben nu 2 dagen overtijd, naja 1 dag eigenlIjk aangezien deze net begonnen is, maar van mijn temperatuur ben ik niets wijzer geworden dus ik wacht nog even af. Heb geen testen in huis, ga er morgen 1 halen als t nog nodig is. @ poemi Zat je er even doorheen? Hoe gaat t nu met je? Ik meette elke dag rond t zelfde tijdstip, maar ben er niet echt wijzer van geworden helaas, ga toch maar zo'n andere aanschaffen. @ mammadoe Heerlijk!! Geniet ervan!! @ linne Nog even volhouden meid!! Rustig aan doen. En inderdaad hopelijk is ze gedraaid. Hopelijk heb ik iedereen gehad zo, op de telefoon is t toch niet zo heel handig allemaal
Brondy: Nou spannend 2 dagen overtijd! Heb jij normaal wel een hele regelmatige cyclus? Hoop echt voor je dat het raak is!!! Ik heb 2 weken geleden een echo gehad en nu de 16e weer!
Hallo! Alles goed hier? @Brondy, spannend! Hopelijk hebben al die pendels gelijk gehad (ookal geloof ik geen snars van dat paranormale ). Ik ben benieuwd!!! @Poemi en Marilouise, o wat lijkt me dat naar voor jullie. Hopelijk duurt het niet tot 3,5 zeg Zal vast wel eerder over/minder zijn. @Linnie, ja heerlijk was het om te zien dat mijn eerste verlofdag heel Nederland vast stond Woensdag wordt dus super spannend voor je.... Heb je zelf het gevoel dat de trapjes/billetjes/hoofdje op andere plekken zijn? En mocht het nu toch in stuit liggen wordt het dan automatisch een keizersnede? @Lwal, nee geen vaste uren nee. Mijn schoonmoeder wil vast op de dinsdag oppassen en ik heb de baby voor 2 dagen kinderopvang ingeschreven. En dan zie ik wel of dat ik de praktijk een beetje wil en zo niet kan ik nog altijd een gastouder overwegen. Maar vind dat toch een beetje engig.... Hier gaat verder alles goed. Dit weekend had ik mijn vriend zijn nichtjes van 16 en 13 te logeren. Heerlijke massage gekregen van een van hun. We waren wezen bowlen, maar dat bleek voor mij best wel zwaar met mijn zere hand en zwangere lijf haha. Ik heb nu zo'n skeeler polsbeschermer om en hierdoor lijkt het ietsje beter te gaan, maar irritant is het nog altijd! Had ik al verteld eigenlijk dat de baby is ingedaald? Zit al heel diep met het hoofdje in het bekken en zal dus ook niet meer draaien. Dus die vage pijn van een tijd geleden kwam dus echt van het indalen!
@ Lwal Ja ik heb een heel regelmatige cyclus van 29 dagen, alle 6 rondes tot nu toe, maar had altijd de aankondiging met bruinige afscheiding en dat heb ik nu ook nog niet gehad. Zelfs na een heerlijke vrijpartij was er nog niets te zien Maar om de een of andere reden heb ik het gevoel dat ik gewoon een late eisprong heb gehad, dus ik wacht nog even met testen, denk dinsdag of misschien zaterdag pas. Durf niet meer zo goed na al die negatieve testen Oh mijn excuses, zit ik weer eens niet op te letten maar over iets meer dan een week de volgende, spannend hoor! @ mammadoe Hihi tja dat kan ik mij wel voorstellen dat bowlen eigenlijk iets te zwaar is voor jou. Maar de kids hebben het leuk gehad? Er zijn toch ook polsbandages? Lijkt me prettiger dan zo'n skate beschermer? Ik geloof er ook niet zo heel erg in, want er zijn er al heel wat die t niet goed hadden, dus tja
@brondy: spannend hoor. Je had idd toen die hoge temp ineens, dan snap ik wel dat je denkt dat het miss late eisprong was. Maar hopen natuurlijk dat het wat anders is @mammadoe: ik zou er ook niet aan moeten denken om te bowlen. Balen dat je zo veel last van je pols hebt. Maar wat goed dat de baby al helemaal ingedaald is. Ik heb geen idee meer hoe ze ligt. De ene keer denk ik dat ze miss wel gedraaid is, maar daarna denk ik ineens weer het hoofdje te voelen. Ze is nu ook heeel druk al een paar dagen. Zit onwijs in mijn ribben te duwen, moet me gewoon aanpassen met zitten want ze duwt gewoon door. Maar of het haar hoofdje of billen zijn, geen idee. Ik weet ook niet zo goed wat de verschillen zijn qua bewegingen met stuit of gewoon. Maar volgens mij is die van mij nog niet ingedaald,lijkt meer of ze zich innesteld in mijn ribben, haha.
@Linnie Wordt dus spannend komende woensdag. Hopelijk ligt ze gewoon netjes dan. Is eventueel uitwendig draaien een optie voor jullie, mocht ze nog in stuit liggen? @Brondy Bij jou ook erg spannend nu dus. Zou het niet heel toevallig zijn dat je ineens een late eisprong hebt nu je bent gaan temperaturen? Ik hoop dat die 2e temperatuur sprong gewoon door een innesteling is gekomen @Mammadoe Fijn dat de beeb al netjes is ingedaald. Die van ons is pas echt een beetje ingedaald na het breken van de vliezen door de vk. Ik had de instructie mee gekregen dat mochten de vliezen eerder breken dat ik dan plat moest gaan liggen. Vond het wel een beetje eng aan het einde @Lwal Balen dat het toch ineens weer wat minder gaat met je. Hopelijk gewoon een slechte dag gehad en gaat het nu weer beter met je. Hier gaat het gelukkig al weer wat beter, ook met de kleine. Ik kan het allemaal weer een beetje handelen. Vandaag wel iets doms gehad. Ik was m'n huissleutel kwijt en manlief was aan het werk. Gelukkig waren m'n schoonouders thuis dus kon ik toch naar buiten en gelijk de sleutel bij hun opgehaald. Kwam manlief m'n sleutels net tegen op de wc beneden. Hoe ze daar komen weet ik niet, want ik ga altijd boven (is het tenminste warm ), maar ik moet ze gisteren toch daar neergeld hebben. Heel stom
@Marilouise Hier gaat het eten trouwens ook alleen maar goed d.m.v. chantage. Heel erg, maar het werkt wel. Als hij een hapje neemt, mag hij met de auto/telefoon/knuffel spelen. En na de eerste hap gaat het allemaal wel redelijk.
@poemi, wij zitten hier met eten altijd de clown uit te hangen, hij is helemaal "gek " van klappen en kushandjes dus als hij een hapje neemt gaan wij als een stelletje gekken zitten klappen en kushandjes zitten geven (jullie snappen vast wel waarom wij voor etenstijd alvast de rolluiken naar beneden doen ) Nog wil dit niet altijd goed werken maar hij is momenteel weer helemaal gek van fruit dus de hele dag door snoept hij appel en mandarijn wil graag verse jus d orange dus zit wel goed . Net de schrik van ons leven gehad ik zat een appeltje te schillen voor hem met een mes uit het messenblok (wat ervoor bedoeld is ) de kleine komt ineens aanrennen en rent vol in de punt van het mes ik gillen man was buiten en kwam naar binnen de kleine huilen dus ik roepen pak doeken snel hij is in het mes gerend, dus man pakte al zijn telefoon van we moeten gelijk om hulp gaan bellen. dus ik tegen mezelf even rustig ademhalen en kijken dus gedaan, en er kwam geen bloed ga ik hem helemaal nakijken in zijn trui en zijn rompen zit echt een "snee" van een cm of 7/8 dwars door allebei heen en op zijn schoudertje zeg maar bij zijn sleutelbeen zit een ienimini klein schrammetje. verder helemaal niets. Ik heb echt zitten janken van schrik en opluchting snap er niets van echt bizar en ik voel me ook mega schuldig ik ben altijd mega voorzichtig, ik snap er nog steeds niets van. ben me echt kapot geschrokken. snap het echt niet riep al huilend tegen man ik gebruik nooit meer een mes en, nou ja denk dat jullie het wel snappen. Morgen moet ik naar het uwv voor evaluatie van mijn sollicitaties ben benieuwd.
@Marilouise: ik zou hetzelfde reageren hoor. Meid wat zal je geschrokken zijn... Hier verder alles wel zijn gangetje. Al had ik het van het weekend even helemaal gehad. Vrijdag op zaterdag zo slecht geslapen door de pijntjes. Ik zei s'morgens tegen manlief dat ik het ziekenhuis ging bellen om te vragen ze ze er die dag nog uit konden halen zo zat was ik het... Morgen weer naar de gyneacoloog en voor een echo. Ze zeggen er nog weinig over wat ze er van verwachten. We wachten maar gewoon af, meer kunnen we niet doen. Maar erg lang hoeft het van mij niet meer te duren..... Morgen avond komt er iemand van de kraamzorg langs, ben benieuwd of we alles in huis hebben.
@Jessie, wat vervelend al die pijntjes! Wat heb je voor pijnen dan? Snap dat het met twee in de buik naog eens extra belastend is allemaal. Blijft wel echt heel bijzonder dat je een tweeling krijgt! Ben heel benieuwd hoe het straks na de bevalling allemaal zal gaan! @Marilouise, dat is wel erg schrikken ja. Geluk bij een ongeluk dus! @Poemi, ja anders kan de navelstreng bij het zakken van de baby om het nekje gaan toch?! Daarom moeten sommige vrouwen ook door de brandweer horizontaal uit hun raam gehaald worden haha, hoef je je buren geen geboortekaartje door de bus te doen Maar dat vertrooide begint dus nu al Poemi? hahaha @Linnie, ja billetjes kunnen volgens mij voor ons leken net als een hoofdje aanvoelen. Die ribben is irritant. Ik heb het nu gelukkig wel iets minder, maar af en toe ligt de baby er zo lekker tegenaan te drukken en dan zit ik maar te proberen ruimte te maken voor mijn andere organen die ook nog wat ruimte willen haha @Brondy, ja ze hadden het zeker naar hun zin gehad. Die meiden hebben helemaal geen neefjes en nichtjes en zijn dus al 13 en 16 en zijn nu dus ontzettend blij dat ze eindelijk iemands nichtje worden Ook vinden ze het altijd leuk om met mij te kletsen enzo, omdat ik nog niet de leeftijd van hun ouders heb, maar wel weer oud genoeg om een soort rolmodel te zijn. Zo lief is dat! Goede tip van die polsdingen, want dat skate-ding helpt wel, maar die bandjes irriteren mijn huid wel flink. Oké wat zal ik deze verlofdag eens gaan doen.....
@poemi: gelukkig voel je je al wat beter. @jessie: ooh irritant van de pijntjes. Ik heb ook heel veel pijn in mijn bekken/schaambot/banden. Geen idee. Voelt al weken alsof ik van onderen bond en blauw ben. Opstaan gaat bijna niet, omdraaien in bed is verschrikkelijk want kan niet op mijn voeten leunen. En dan heb ik er nog maar 1 in mijn buik @marilouise: jeetje dat is zeker schrikken. Gelukkig niets ernstigs. @mammadoe: haha, lekker he verlof. Moet zeggen dat ik nog wel wat te doen heb. Straks ff nog wat spullen kopen voor de ziekenhuistas. En moet onderbroeken of boxers hebben voor na de bevalling. En moet nog dekentjes en lakentjes kopen, volgens de kraamzorg intake moeten er wiegdekentjes in het lediakntje omdat ledikantdekentjes te groot zijn Moest eigenlijk ook zorgen voor een wiegje voor in de slaapkamer bij ons, hebben net de kraamzorg weer gebeld en een andere consulente was heel anders. Ik vind dat er af en toe wel heel veel regels zijn hoor.
@LINNIE niet teveel van aan trekken hoor, volgens mij krijgen ze bij de kraamzorg geld voor iedere klant die ze hoogzwanger of net bevallen bij de babyzaak brengen. dan doe je nu wiegdekentjes en dan krijg je straks te horen dat die enkel niet warm genoeg zijn, wij hadden een ledikant deken en kregen te horen dat we een extra moesten kopen 1 was te weinig en hij was te groot wij hebben toen de tip gekregen van de kraamverzorgster deze gewoon 3 dubbel te doen hij was warm genoeg en precies groot genoeg. de eerste dagen heeft er zelfs nog een extra deken overheen gelegen gewoon doen wat je zelf wil en die wieg hoeft ook niet hoor is net wat je wil, wij hebben kleine nooit op de kamer gehad. @mammadoe lekker genieten van het winterzonnetje!
Brondy: Nou super spannend hoor! Zou het wel erg knap vinden als je zo lang kunt wachten met testen.. Maar snap heel goed dat je geen teleurstelling meer wil! Poemi: Haha lekkere 'zwangerschapsdementie' dus! Marilouise: Kan me voorstellen dat je bent geschrokken! Mammadoe: wat heb je vandaag nog gedaan? En fijn dat het helpt om iets van versteviging om je pols te doen! Linnie: Wat een gedoe zeg die regels van wat allemaal wel en niet mag!! Zeker als iedereen iets anders zegt.. Hier vandaag lekker vrij geweest! Met mijn moeder naar de stad geweest, heb mijn eerste positiebroek gekocht. Is misschien vroeg.. Maar ik heb echt al een buikje en mijn broeken zitten echt niet prettig meer! Zelfs niet met de elastiekjes, die tip heb ik mooi gebruikt Poemi! Verder van mijn moeder een leuk babypakje gekregen. We zijn vanavond uitgenodigd bij die vriendin waarvan ik stiekem al weet dat ze zwanger is, omdat haar vriend het tegen mijn man heeft gezegd. Ik denk dus dat ze het nu gaat vertellen.. Super spannend!
JEEEEEEEEEEEJJJJJJJ Brondy!!! Ik ben zoooooo blij voor je! Ik hoopte het zo na je verhaal van gisteren.. Wat heerlijk zeg! Gefeliciteerd!!! Lekker genieten van dit heerlijke nieuws!
Ja nou ik ben al een paar dagen overtijd en aangezien ik altijd regelmatig geweest ben, alle rondes 29 dagen, dan ga je toch denken. En nadat ik de test had gehaald kon ik niet wachten. Maar heb wel last van steekjes is dat normaal??? Hierbij mijn test