Brondy: En de vk al gebeld? En ook al een droge keel dus.. Mammadoe: Kijk de laatste spulletjes nog gekocht dus! Zag op fb dat je druk bezig bent je lijstjes af te werken. Linnie: He shit dat ze nog in een stuit ligt. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat draaien precies gaat.. Zie je er tegenop? Want dat zal geen prettige behandeling zijn lijkt me.. En slim dat je die voetreflex gaat proberen, wie weet helpt het! Viev: Lekker druk dus! Ben wel erg benieuwd naar je 3D foto's! Marilouise: niou ik hoop dat het contact tussen je man en die vriend weeer goed zal komen. Hier weer de halve dag in bed gelegen.. pff ik voel me echt een dweil! En ik dacht vorige week nog wel dat ik me zoveel beter voelde.. Ik heb ook zoveel hoofdpijn sinds ik zwanger ben, van die migraine hoofdpijn waar niets tegen helpt en dat minimaal 1 keer per week. Hebben jullie daar ook last van? Had voorheen ook wel hoofdpijn, maar niet zoveel als nu.. Verder besloten om het volgende week na de echo aan de kids op mijn werk te gaan vertellen. Wilde het eigenlijk zo lang mogelijk voor me houden ivm veiligheid (die kids kunnen dan wel eens gaan dreigen om je in je buik te schoppen) Maar ik kan mijn buik niet lang meer verbergen, dus ga het toch maar gewoon doen.
@ linnie Balen dat ze niet gedraaid is Hopelijk helpt de voetreflex en anders de draaipoging. @ viev Lekker druk inderdaad Ja goed hè mocht ook wel een x @ lwal Ja ik heb gebeld maar ze doen t normaal niet omdat dat zelden wordt vergoed en omdat je dan de baby nog niet goed ziet. Maar t mag wel, moet ik alleen wel doorgeven zodat ik een verwijsbriefje heb. Morgen dus even bellen met de instantie, want ik wil toch wel graag de vroege echo En blijkt dat ik met mijn huidige zorgverzekering vrij weinig vergoed krijg, maar als ik ga switchen betaal ik gelijk 40,- meer Haha, begint je buik nu goed te groeien? Ik hoop dat ik t op mijn werk stil kan houden tot na de termijn echo, als mijn buik niet al te snel groeit Waar zijn jullie verzekerd???
@lwal: balen van die hoofdpijn, ik heb ook een periode veel meer hoofdpijn gehad, alleen iets later, volgens mij rond de 16 weken. Maarrr, dat is over gegaan @brondy: ik ben verzekerd bij zorg en zekerheid. Ga wel switchen naar av gezin, krijg best veel vergoed. Ook zwangerschapscursus en borstvoedingscursus. @marilouise: Goed dat jullie er voor gaan met afvallen, en als je echt wilt moet het ook lukken toch? Je staat er iig achter. Heel veel succes. @stuit: Er werd gevraagd hoe het gaat zo'n draaipoging. Nu weet ik het natuurlijk niet precies maar ben wel ingelicht. Ik moet naar de verloskamers (dacht dat ik daar pas kwam te liggen als ik moest bevallen, haha) Weet ik vast hoe het is om daar te liggen Maar dan wordt er een hartfilmpje gemaakt van de baby een half uur. Dan gaan ze echo doen om goed te kijken hoe ze ligt, de placenta nakijken en vruchtwater. Dan gaan ze besllissen of ze gaan draaien, dat hangt dus van de echo af. Dan gaan ze de draaipoging doen. Daarna nog een keer een half uur hartfilmpje en dan naar huis als alles goed gaat, als de baby het iets minder doet blijf je daar nog wat langer zodat ze het allemaal in de gaten kunnen houden. Draaipoging heeft bijna geen risico's. Bij minder dan 1% moet er wel eens een spoedkeizersnede gedaan worden. Het kan ook zijn dat de vliezen breken, maar gebeurd ook zelden. Maar daarom doen ze het pas tegen 37 weken. Verder kan het voor de moeder vervelend zijn, maar hoeft niet. BIj de een gaat het makkelijk en bij de ander niet en die heeft nog paar dagen last van dr buik. Als de baby te veel weerstand biedt stoppen ze ook, en ook als het mij te veel wordt. Ik mag aangeven tot hoever ze mogen gaan. Lukt het niet, dan word ik meteen geinformeerd of een stuitbevalling veilig is en of dat kan. Nou dat was het eigenlijk wat ik weet. Vind het wel heeeel spannend en best eng. Maar de baby wordt goed in de gaten gehouden gelukkig.
Hej! Ons kamertje is zo goed als af: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/35778-show-babykamer-480.html#post12041536 @Linnie, wat onwijs vervelend dat ze niet gedraaid is! Hopelijk lukt het draaien en doet het niet al te veel pijn @Marilouise, 21 Feb afvallen, veel succes! Nu nog maar even genieten van het goede leven dan! @Viev, ja tot nu toe nog beredruk met alles af te ronden. Lastig dat je nu slechter slaapt. Hou je het qua werk dan nog wel vol? @Lwal, beetje jammer dat je je de hele tijd zo slecht voelt Hoofdpijn...hmmm ik heb wel vaak harde bonken in mijn kop, vk zei dat dit bij mij te maken had met een lage bloeddruk. @Brondy, ik zit bij het zilveren kruis. Vind het ideaal daar. Maar je mag toch alleen maar met oud en nieuw switchen?? @Shadow, wat klote voor je! Hoeveelste maand ga je nu in dan? Ik ben helemaal naar de klote! Vandaag boodschappen gedaan (daarna was ik al moe, maar ach... ), toen de fotolijstjes gevuld met plaatjes van het behang, vervolgens alle keukenkastjes leeggehaald, schoongemaakt en de inhoud in mandjes gestopt, zodat ik eindelijk eens het overzicht heb. Toen gekookt en daarna nog even in de babykamer bezig geweest Ben inmiddels verslaafd aan het kamertje!!
@brondy ik zat bij de agis erg goed met zwangerschap en alles en zit nu bij zilverenkruis man jaren bij gezeten geen ervaringen mee met zwangerschap, maar volgens mij mag je nu niet meer switchen, tenzij je van baan veranderd i.v.m. collectiviteits verandering (dit hadden wij afgelopen jaar maar moet je in 3 voud toestemming hebben ) of met 1 januari pas. @mammadoe we genieten zeker nog maar dat kunnen we straks ook nog ik houd erg van groenten en fruit en dat mag vrij veel. de meeste kilo's zijn van de medicijnen heb er zin in heb mijn eerste klant gehad !!!!
@Brondy: Wow meid van harte gefeliciteerd!!!!! Inderdaad hopen op een plakbaby!!! @Mamadoe: leuk kamertje. En nog even geduld voordat jullie wondertje erin ligt... Wij hadden afgelopen dinsdag weer een afspraak bij de gyn. Alles was goed. Baby's wegen 2337 en 2278 gram. Kindje 1 (dus die onderin ligt) ligt nog altijd wel in een stuit, maar voor alsnog mag ik het wel op een natuurlijke manier proberen. 21 februari mogen we weer terug komen en dan halen ze ook gelijk de psearrium eruit, dus denk dan zelf dat het niet lang meer duurt... Maar we wachten maar af.
@Jessie Spannend dus de komende tijd. Maar 36/37 weken bij een tweeling is volgens mij een mooie tijd toch? @Marilouise Leuk dat je je eerste klant gehad hebt. Hopelijk gaat het snel lopen. @Mammadoe Mooi kamertje zeg, erg leuk! @Shadow He, wat balen zeg Hopelijk idd volgende maand jouw maand! @Linnie Wat jammer dat ze nog niet gedraaid is. Toen ik zwanger was van de eerste was er eerst ook spraken van een stuit en heb me toen ook verdiept in zo'n draaipoging, maar zag het zelf niet zo zitten. Was gelukkig ook niet nodig. Hopelijk kunnen ze met dat voetreflex ook al wat bereiken. @Brondy Heb je al gebeld? Ik heb trouwens de echo met 7 weken ook gewoon zelf betaald. Ik ben begin dit jaar overgestapt naar FBTO, was nog betaalbaar en redelijk qua vergoedingen. Dacht ook dat dit alleen kon per 1 januari. @Lwal Balen dat je zo'n hoofdpijn hebt. Komt mij in ieder geval niet bekend voor. Misschien eens navragen bij de vk wat je er tegen zou kunnen doen. @Viev Je bent er maar druk mee zeg, met dat carnaval! Nog 2 weekjes en dan is het weer rustig toch? Vandaag eindelijk wat kleertjes gekocht voor de beeb! Nu maar hopen dat het over 1,5 week niet ineens een jongetje blijkt te zijn Kan het gelukkig nog wel ruilen binnen 30 dagen, dus de bon nog maar even bewaren.
@ verzekering Wat Marilouise zei klopt, maar voor zwangeren maken ze binnen CZ wel een uitzondering. Zit nu bij CZdirect en kan dus naar CZgezin gaan, denk dat ik dat maar doe voor de zekerheid, betaal dan wel bijna 40,- per maand meer, het is dat of ik moet bepaalde dingen zelf betalen en heb natuurlijk geen idee wat mij te wachten staat. @ poemi Heb gebeld maar ze deed behoorlijk moeilijk en wilde dus niet een afspraak maken voor week 7 à 8 dus maar een afspraak gemaakt als ik 10 weken ben. Zij zei dat ik de vk maar moest vragen of zij kan kijken of ze het hartje kan vinden (horen). Naja beetje jammer maar goed tis niet anders. @ jessie Bedankt Miss heb ik t gemist maar waarom heb jij een psearrium (pessarium?)?
@ mammadoe ik ben eind juni gestopt met de pil.maar duurt natuurlijk even voor alles goed en wel weer op gang is,dus weet niet of ik juli wel mee moet tellen
Brondy: jammer dat je pas met 10 weken een echo mag! Raar dat dat niet bij elke verloskundige hetzelfde is! Ik zit ook bij zilveren kruis, heb best een dure verzekering.. Maar vind het toch wel erg prettig om te weten dat ik veel vergoed krijg! Linnie: hmmm nou hoop dat dat draaien dan een beetje te doen is mocht het nodig zijn! Mammadoe: mooi kamertje zeg! Grappig, dat vestje wat boven de commode hangt heb ik van de week ook gekregen van mijn moeder! Jessie: nou spannend of de bevalling dan op gang zal komen.. Maar ik vraag me ook af waarom jij een pessarium hebt? Poemi: zag je pakje op fb.. Erg leuk!! Hoop voor jou ook dat het nog een meisje is! Shadow: balen weer ongesteld.. Je komt erg nuchter over, sta je er ook zo in? Hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn! Hier vandaag een redelijk hoofdpijn vrij dag Verder weinig bijzonders te melden..
Pessarium: Die heb ik voor een onderzoek. Bij meerlingzwangerschappen komt het vaak voor dat de baarmoedermong voortijdig open gaat staan en daardoor dus de bevalling te vroeg begint. Ze zijn nu bezig met een onderzoek om te kijken of het plaatsen van een pessarium voor de baarmoedermond dit tegen kan gaan. Deze gaat er dus bij 36 weken uit. Ik heb daarom zelf het gevoel dat de bevalling dan ook niet al te lang meer op zich zal laten wachten, omdat ze dan toch hebben zitten rommelen bij die baarmoedermond.
Nou dames , donderdag moet ik naar de dokter, miijn menstruatie is weer niet geweest ben heb vorige week getest spierwit, er staat nu een minuscuul licht streepje op de test , maar weet niet of dat een streep is of dat ik te goed aan het kijken ben, hoe dan ook er komt niets er gebeurd niets heb alle klote symptomen continue die op een menstruatie lijken, (mijn (.)(.) doen inmiddels zoveel zeer zodra man zich in de nacht omdraait in bed wordt ik gek van de (echt pijn )pijn . was het vanmorgen zo vreselijk zat heb gelijk gebeld, donderdag moet ik naar de huisarts , moet urine meenemen en we gaan dan bloedprikken en zal dan een verwijzing krijgen voor een echo waarschijnlijk ! en dan kijken of er niet per ongeluk toch nog wat weefsel is achter gebleven van de miskraam. baal ervan, we willen alles even opzij zetten maar wil wel dat mijn lichaam goed functioneert. wist niet dat je zo hevig kan verlangen naar ongesteld zijn !
@lwal ja ben er vrij nuchter onder.ik neem bewust wat afstand ervan anders laat ik mezelf juist teveel meesleuren en ben ik er nonstop mee bezig.en dat wil ik niet.jij ook alweer 11 weken zwanger zie ik.wat gaat dat toch snel
@Jessie, fijn dat het goed gaat met de kleintjes! Wel spannend dus ook bij jou met een kindje in stuit..... Ben zo benieuwd wanneer jij gaat bevallen! @Poemi, kleertjes gekocht, dus nu is het hek van de dam? @Brondy, even geduld dus. Een zwangerschap is sowieso één grote geduld-test Het hartje is in het begin niet (goed) hoorbaar omdat het nog achter het schaambeen zit geloof ik. Bij mij gingen ze toen ook zoeken en dan duurt dat echt nog wel lang voordat ze hem te pakken hebben. @Shadow, zou ik wel meetellen. Ik ben immers direct zwanger geraakt in Juni. Wel fijn hoe jij erin staat. Lijkt me prettiger dan dat je er heel erg obsessief mee bezig bent toch!? @Marilouise, zou je niet zwanger kunnen zijn dan? Ik was gister met mijn vriend op zoek naar een lamp van de babykamer. Helaas niet geslaagd en toen we thuiskwamen zat mijn hele woonkamer vol me familie en vrienden! Ik had het echt niet verwacht, want heb steeds geroepen dat het niet hoefde! Heb zoveel leuke cadeau's gehad! Lag 's avonds met een big smile in mijn bed na te genieten! Ik slaap overigens wel de laatste 2 nachten in ene niet meer goed. Hopelijk is het iets tijdelijks, maar ik vrees dat het moederinstinct in mij aan het wakker worden is ofzo! Vandaag lekker niets doen, want ik ben zo verrot van mijn eerste verlofweek. Heb het echt druk gehad stom genoeg!
@mammadoe leuk een babyshower super zeg. Ik en zwanger nu nee dan had ik toch al een keer positief moeten testen echt duidelijk nu heb mij ei met tempen en met test getraceerd op 21 januari dus dat is nu 3 weken geleden maar helaas . Ik heb vrijdagmorgen gebeld naar de dokter en moet er donderdag zijn, sinds vrijdag middag afscheiding met bruin best wel wat maar echt geen helder bloed. eerst dacht ik ik bel af maar er is nog geen ongi, dus ik test voor de zekerheid een woensdag nog een keer en ga donderdag gewoon wel naar de dokter, cyclus blijft toch ook vreemd ! Vandaag heerlijk geschaatst met mijn mannen en broertje en zijn vriendin was erg leuk ! kleine ook helemaal leuk op de ijzers! daarna lekker pannenkoeken gegeten zelf gebakken.
@Marilouise Vervelend dat je cyclus nog steeds zo rommelig is. Is zo geen pijl op te trekken als ik het lees. Wel een leuke dag gehad zo te lezen! @Mammadoe Las het al op je fb, leuk zeg, zo'n verrassing! Wel balen dat je nu slechter gaat slapen. Hopelijk gaat het komende nacht weer wat beter. @Lwal Bij jou gaat het ook al hard zeg, al over de 11 weken heen! Je had binnenkort toch weer een echo? @Brondy Bij onze vk doen ze in principe ook niet vroeger een echo maken dan rond de 9-11 weken. Tenzij er een aanleiding voor is. Bij ons was het met 12 weken nog heel lastig om het hartje te vinden, dus het kan best zijn dat ze het zo vroeg nog niet vinden maar daar moet je je dan ook niet druk om gaan maken! Onze vk gaat trouwens ook echt niet voor de 12 weken naar het hartje zoeken omdat de kans op onrust bij het niet kunnen vinden van het hartje erg groot is. Ik heb vrijdagavond voor het eerst een harde buik gehad. Vanmorgen toen ik in bed lag weer. M'n schoonzusje (3e jaars vk) gaf wel aan dat ik het even in de gaten moet houden en anders urine weg brengen om te checken of ik geen blaasontsteking heb. Nu eindelijk een weekje vrij, maar het is nu nog niet echt het relaxte weekje waar ik op gehoopt hebt. M'n moeder belde vrijdagmiddag toen ik onderweg naar huis was dat ze eindelijk de stap heeft genomen om iets aan haar drankprobleem te gaan doen, dus dat maakt toch wel wat los. Ze vond eerst zelf dat het allemaal wel mee viel, maar nu heeft ze toch wel door dat ze teveel dronk. Dus morgen gaan wij daar in ieder geval heen. Ga ik haar helpen met haar administratie, alles eens op orde brengen. Misschien later op de week ook nog een keer.
Mammadoe: leuk een babyshower!!! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je allemaal hebt gekregen.. Hoop ook dat je vannacht lekker kunt slapen. Nog even lekker alle rust mee pikken zo lang het nog kan! Marilouise: vervelend dat je cyclus zo raar is! Maar als je een licht positieve test had moet dat toch ergens vandaan komen? Jessie: ohja nu je het verteld herken ik het verhaal van de pessarium wel weer. Wel spannend zeg!!! Shadow: knap dat je zo nuchter bent zeg!! Poemi: Heftig verhaal van je moeder.. Dat brengt veel zorgen mee! Zouden daar ie harde buiken niet vandaan kunnen komen? Mijn moeder had ook een alcoholprobleem en heeft nooit de stap genomen om hulp te zoeken. Daarom is de schade nu onherstelbaar en kan ze niet meer voor zichzelf zorgen. Dus erg knap dat je moeder die stap neemt! Sterkte ermee! Hier weer een heftig weekend op mijn werk.. Gister avond bleek een van de kids een mes te hebben en was erg agressief! Best wel eng dus.. Was vannacht pas om half 2 thuis van m'n werk en werd vanmorgen gebeld of ik weer kon komen omdat de situatie onhoudbaar was! Lig nu helemaal kapot op de bank.. En met een beetje pech mag ik morgen weer op komen draven! Donderdag trouwens weer echo, heb er zin in!!
Ik weet niet of het een positieve test was als ik ga turen zou er iets kunnen staan en ik heb inmiddels geleerd dat als je niet gelijk iets ziet het vaak niet is. tevens als het wel zo is is dat natuurlijk niet goed ruim een week later en dan licht lees heel licht en sinds vrijdag bruin verlies. ik wil zo graag ongesteld worden !