@ poemi Wat heftig van jouw moeder, maar knap dat ze de stap neemt. Desondanks niet vergeten te genieten van je vrije week!! @ mammadoe Wat leuk zeg, verrast worden met een babyshower!! Ben ook wel benieuwd naar wat je gekregen hebt. @ lwal Spannend bijna de volgende echo... @ marilouise Vervelend zeg, hopelijk is er een verklaring voor. Ach ik moet maar gewoon geduld hebben wat betreft echo Vanavond komt een vrouw van MvM langs, moest natuurlijk wat ochtendurine bewaren, gelukkig nog een klein potje kunnen binden. Hopelijk is de test vanavond net zo knal als vorige week.
@Brondy, goed dat je mee gaat doen met MvM! Ik vond het een kleine moeite en je maakt er veel vrouwen gelukkig mee @Poemi, wat knap dat je moeder die stap durft te nemen. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat iemand zelf de keuze moet maken wil het kans van slagen hebben. Dus ik zal voor je duimen! En lief dat je haar wil helpen. @Marilouise, nou even de dokter maar afwachten dan... @Lwal, heftig werk heb jij af en toe zeg!!! Hou je zoveel werken wel vol met je zwangere lijf? Of heb je nog niet zoveel last van moeheid? Het misselijke al een beetje aan het minderen? Als je daar vanaf bent....dat was het ergste van de zwangerschap (vond ik dan....) Heb vannacht heerlijk geslapen en lekker pas om 11:30 wakker geworden! Wel gedroomd dat ik aan het werk was haha, dat is nou niet de bedoeling!!! @cadeau's: Ik heb gekregen: 2 grote knuffels, wat kleinere knuffeltjes, zo'n mobiel voor op de kinderwagen/MC, heel veel lekkere (en dure ) verzorgingsspulletjes, dagcreme, bodylotion, douchegel (ook 1tje van zwitsal voor mama, wist niet eens dat die bestond!), handverzorgingssetje. Ook hele leuke babykleertjes natuurlijk. Een suuuuupermooi dekentje die ook zo heerlijk zacht is! Speen, slabbetjes, schattige hydrofiele doekjes, gipsspul om van een babyhandje/voetje een afdruk te maken, nijntje muziek-ding, woezel en pip voorleesboek, nog wat andere boekjes voor mezelf, sokjes euhmmmm dat was het zo uit mijn hoofd wel ongeveer.... Vandaag ga ik beginnen aan die enorme babygarderobe. Heb nog niets gewassen omdat ik bang was dat alles dan zou gaan stinken door de weken heen in mijn kast. Dus deze week ga ik alles wassen. Ook maar eens aan mijn vluchtkoffertje gaan werken..... O ja, morgenavond heb ik de liggingsecho. Ben erg benieuwd, mijn buik hangt al best laag, dus baby zit al goed diep denk ik....
@mammadoe: leukkk babyshower. Is super leuk he als je echt geen vermoeden had. En spannend liggingsecho, maar de baby was al ingedaald toch? @lwal: jeetje weer zo'n heftig weekend. Leukkk bijna echo. Spannend. @shadow: vind het ook knap dat je zo nuchter bent. Ik ging er ook heel nuchter in maar was in een maand zwanger dus weet niet hoe ik zou zijn als het bij mij langer had geduurd. Maar ik wist wel dat het gemiddeld 9 maanden kan duren. Ik ging er ook vanuit dat het minimaal een half jaar zou gaan duren. Scheelt misschien ook wel als je er op die manier ingaat. Maar hoop dat het voor jou nu toch ook wel snel raak is hoor. @poemi: fijn he die harde buiken. IK had ze ook vroeg, vanaf 16 weken. Maar als ze vaak komen idd voor de zekerheid urine laten testen. Hier gaat alles zijn gangetje. Doe het heerlijk rustig aan, boek lezen, lekker zitten en af en toe ff weg. Ze ligt nog steeds heerlijk in stuit. Spannend vrijdag de draaipoging. Vrijdagmiddag zei ik tegen mijn vriend dat ik helemaal geen last heb van maagzuur, nou heb ik nooit maagzuur dus wist ook niet hoe het voelde. Nou vanaf die nacht heb ik het, wat is dat vervelend zeg. Vannacht ook weer de halve nacht last van gehad. Gelukkig nog maar paar weekjes, hoor ook vrouwen die het hun hele zwangerschap hebben. Zaterdag weer de hele dag harde buiken gehad, maar ze deden ook weer pijn, onderbuik en heel erg in mijn rug, zal toch geen voorbode zijn van dat als ik weeen krijg ik rug weeen ga krijgen Ik zie het wel. Vandaag lekker niets doen. Paar kleine dingetjes nog maar hoef de deur niet uit, heerlijk. Vermaak me prima zo op de bank met boek.
@mammadoe je hebt van zwitsal geurbuiltjes voor in de kast, ik heb ze toen na het wassen van de spulletjes in de kast gelegd rook best lekker (en ik houd niet eens van de zwitsal geur )
Mammadoe: ja ben heel erg moe en dat heb ik ook aangegeven op mijn werk. Dus hebben ze mij vandaag vrij gegeven! En ben al een paar dagen niet meer echt misselijk, hoop dat het zo blijft! Wel sinds een paar dagen zure oprispingen, maarja als dat alles is! Goed verwend jij dus! Echt leuk zeg.. Heb jij zelf eigenlijk veel kleertjes gekocht? Want jij had veel gekregen toch? Linnie:Goh dat klinkt lekker op de bank een boekje lezen! Nog even lekker genieten van de rust dus.. Balen toch weer die harde buiken! Brondy: begin jij al last te krijgen van kwaaltjes?
@lwal: lekker dat je niet echt misselijk meer bent. Op een gegeven moment vergeet je dan gewoon hoe het voelt om je goed te voelen, maar als de misselijkheid dan weg is is dat heerlijk. Ja die harde buiken, maar nu horen ze erbij hoor in deze periode. Ik maak me er niet meer zo druk over, vond het alleen heel irritant zaterdag na een hele dag, haha. En heb het boek uitgelezen vandaag Dan maar op naar de volgende, idd nog even heerlijk genieten van de rust.
Hey!! Kennen jullie me nog? Kom ook weer eens om de hoek kijken!! Ik zie leuke berichten, Lwal zwanger! Brondy zwanger! Wat een super leuk nieuws! ( zal zo eens even verder snuffelen ) HOe is het hier verder???? Hier alles goed, alleen behoorlijk gestresst allemaal! Er word druk geklust in ons nieuwe huis, maar afkrijgen gaan we het waarschijnlijk niet voor de bevalling. Ik zit niet helemaal lekker in mijn vel. ( mis Maurice heel erg, genieten is er niet bij, hij is 24/7 druk in het nieuwe huis ) En ik mis een eigen plekje..Zitten nu nog bij mn ouders in. Heb 3 weken geleden ook te horen gekregen dat mijn contract in augustus niet word verlengt door bezuiniging dus echt een leuk begin van het verlof zat er niet bij. Maar daar komen we vast wel weer doorheen... Ik ga eens even een stukje trerug lezen. Groetjess!
Poemie ook zwanger! Wat leuk!! Gefeliciteerd allemaal! Jessie: Hou jij het nog een beetje vol met 2 kleintjes in je buik? Marilouise: Ben je ondertussen al ongesteld?
Linnie: Vervelend he die harde buiken. JIj bent ook alweer zo ver!! Heb je alles al af? Mammadoe: Schattige babykamer! Jullie weten zelf ook neit wat het word? En idd, de zwitsal geurbuiltjes of van de robijn zijn heeerlijk!
@tamale: dat is een tijdje geleden. Balen dat je niet zo lekker in je vel zit. Kan me heel goed voorstellen dat je je eigen plek mist en maurice en dat genieten dan niet echt lukt. Ik ken het, gaat nu een weekje iets beter, maar hier speelden ook allerlei dingen en genieten kon ik niet. En nu wil je eigenlijk alleen maar genieten en vooral samen genieten. Hoop dat je nog wel een beetje je rust kan vinden.
Ik ben het nu officieel zat!!! Alles klaar thuis en nu moeten afwachten wanneer het begint. Plus al de kwaaltjes. Bij elk pijntje je afvragen of het nu dan begint. Nou van mij mag het!!! Het rommelt ook wel in die buik, maar niet consequent. En daar wordt ik dan weer zo prikkelbaar als 10 anderen van. Ben er klaar voor, kamer is er klaar voor, volgens mij zijn ze er zelf ook wel kaar voor dus van mij mogen ze komen! @Mammadoe: ik heb ook van die zwitsalgeurzakjes in de kast gelegd en de kleertjes in gespoten met eau de zwitsal! Ruikt nu echt lekker! Je bent in ieder geval goed verwend. @Poemi: wat knap van je moeder dat ze nu zelf de stap zet! Sterkte maar vergeet ook niet voor jezelf te zorgen! @Tamale: Welkom terug! Minder dat de verbouwing niet af is voor de bevalling en vooral rot dat je contract niet verlengd wordt. Ga je nu in je verlof nog op zoek naar iets nieuws of wacht je tot na de bevalling?
Linnie: He bah! Dat is vervelend. Gaat het nu wat beter met je? Jessie: Oh dat klinkt minder.. Maar bij een tweeling is het toch wel 'normaal' dat je veel eerder bevalt dan de uitgerekende datum? Ik hoop voor je dat je snel mag!! Ja van het contract is zeker zuur en ik voel me er ook erg rot over. We hebben er natuurlijk net een huis op gekocht en een 2e op komst.. Zit compleet in de zenuwen over hoe en óf we het gaan redden straks. Ik probeer nog wat dingen te regelen met mijn huidige werkgever, als deze niet willen helpen ga ik solliciteren bij andere kinderdagverblijven. maar aangezien het overal zo slecht gaat, vrees ik dat dat niks word. Het gaat maar om 4 maandjes die ik na augustus nog moet overbruggen om mijn diploma in handen te krijgen! Zooo ontzettend balen! heb al wel een nieuwe sollicitatiebrief opgesteld, dus ik ga ervoor!!
Tamale: Wat leuk om weer eens wat van je te lezen! Kan me voorstellen dat het even allemaal niet zo lekker gaat. Hoe lang verwachten jullie nog met de verbouwing bezig te zijn? Zal wel heftig zijn zo zonder je eigen plekje, en voor je ouders natuurlijk ook als er straks een baby is! Hoe wil je het nu gaan doen mbt werk? En ja ik ben zwanger, eindelijk!! Jessie: Ahh meid! Kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen, maar ik geloof heel goed dat het zwaar moet zijn! Hoop voor je dat ze maar snel mogen komen!!! Linnie: Oh wist niet dat het normaal is om harde buiken te hebben rond die tijd! Ik moet nog veel leren
Tamale: Oh lees dat je ondertussen al iets hebt gestuurd over je werk. Ontzettend zuur ja.. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt of je het straks wel gaat redden.. Er zal toch vast wel ergens een kinderdagverblijf zijn die jou wil hebben! Moet goed komen..
Lwal, super gaaf! Zat net op facebook de berichten terug te lezen en in december stuurde je nog zo zielig dat je nog steeds niet zwanger was.. Dan heb je zeker kort na dat berichtje een positieve test gehad? Top!!!! Voel je je goed? Ja opzicht is het ook wel weer handig, ze helpen me met Tara en zijn super leuk voor dr. Heb niks te klagen, en mijn moeder heeft nog liever dat het kindje vandaag word geboren dan morgen! Maar het is niet je eigen huis... en 90% van de tijd ben je niet even lekker alleen.. Scheelt wel dat mijn ouders in de kelder slapen , dus wij hebben wel de 1e verdieping voor ons alleen! Vanavond toevallig alleen.. Dus ik plof nu op de bank met een kop thee en dan doe ik helemaal niks meer!
@lwal: ze zeggen dat het normaal is dus ga daar maar vanuit @tamale: ja voel me nu iets beter, hebben afgelopen weekend ook ff alleen tijd met elkaar gehad, doet ook een hoop goed. Maar het gaat dus zo slecht op je werk dat er mensen weg moeten, dat is balen. En voor jou ook zeker omdat je idd nog met je opleiding zit. Ging het al slecht of komt dit allemaal door de crisis en de nieuwe regels met de belasting in de kinderopvang?
Zo, het is ineens weer druk geweest We zijn ook erg blij dat m'n moeder zelf de stap heeft genomen. We hebben het wel eens tegen haar gezegd, maar dan viel het volgens haar allemaal wel mee. Maar ze heeft gelukkig wel een goede drijfveer: haar kinderen en kleinkinderen. Daar wilt ze nog zo lang mogelijk van genieten. @Lwal Heftig dat het bij jouw moeder ook door de alcohol komt. Het maakt echt veel kapot Je maakt trouwens de laatste tijd wel wat vervelende dingen mee op je werk, net nu je zwanger bent. Gelukkig houden ze wel rekening met je en ben je nu een paar daagjes vrij. @Brondy Had je nog een mooie knaltest van MvM?? Succes de komende weken met het plassen in een fles @Mammadoe Jeetje zeg, je bent goed verwend met die babyshower! En gelukkig heb je vannacht ook weer een beetje fatsoenlijk geslapen. Spannend, morgen de echo. Maar zo te lezen ligt de beeb er al wel klaar voor @Linnie Fijn dat je een beetje van je verlof kunt genieten. Vrijdag zal idd wel spannend worden, hopelijk werkt ze dan wel een beetje mee. En ik heb trouwens ook alleen maar rugweeën gehad bij m'n bevalling maar vond het eigenlijk wel mee vallen, dus dat hoeft geen drama te zijn. @Tamale Hey! Welkom terug! Wat balen zeg, van al die stress. Op dat soort dingen zit je niet echt te wachten aan het einde van je zwangerschap. Zeker qua werk, hopelijk vind je snel wat dat je je daar tenminste niet druk over hoeft te maken maar zal ook wel erg lastig zijn zover als je nu al zwanger bent. Gelukkig vanavond een avondje alleen en even rust, geniet ervan! @Jessie Kan me wel voorstellen dat je het een beetje zat begint te worden. Zeker als het gaat rommelen maar er niet echt iets gebeurt. Hopelijk komen de beebs snel. Hier vandaag bij m'n moeder geweest, samen met manlief en de kleine. Moet nog wel een hoop gebeuren op administratief gebied. Na het nachtje weg blijven we met z'n allen daar nog een nachtje slapen zodat we zondag eens alles op een rijtje kunnen zetten, vooral op financieel gebied. Eens kijken wat ze aan vaste lasten heeft enzo. We hebben ook nog wat kleertjes gehad van m'n schoonzus, echt zo klein allemaal. Kan me echt niet voorstellen dat onze kleine man ook zó klein is geweest Krijg er zo wel steeds meer zin in.
Tamale: Ja voel me wel goed, ben op dit moment gelukkig niet meer misselijk. Wel ergggg moe, maar dat hoort erbij! Ik heb idd op kerstavond positief getest, dus niet lang nadat ik jou dat bericht stuurde Wat fijn dat je ouders zo behulpzaam zijn!!
Lwal: Wauw, op kerstavond! Wat lief en romantisch!! Balen he die misselijkheid! Ik had er beide keren tot ongeveer 18 weken last van.. ( en nu weer ) Idd het hoort erbij, maar het is heerlijk dat je tussendoor nog even de energie terug krijgt. Poemie: Heftig verhaal hoor! Wel fijn dat dat haar drijfveer is en dat mag ook wel! Hopelijk lukt het! Leuk he al die kleine kleertjes! Vind alleen wel dat een 56 van de hema bijv, veel klleiner is dan die van de prenatal. Zit echt zoveel verschil tussen dat ik soms even niet meer weet wat nou té klein is. Linnie: Oh lekker is dat hé! Gisteren heb ik ook een heerlijk dagje met Maurice en Tara gehad en daar haal je idd weer veel energie uit! Het ging al wel slechter bij onze organisatie door de bezuinigingen.. Ouders nemen gewoon veel minder uren af, of stappen over op gastouder/familie opvang! Heel erg hoor, en dat allemaal dankzij de regering.. Ze zorgen er alleen maar voor dat vrouwen stoppen met werken of minder gaan werken.. Ook niet best voor de economie lijkt me. Dus ik wist dat het slechter ging, maar aangezien ze al zoveel in mij geinvesteerd hebben, kwam het echt heel hard aan.. Had het niet verwacht. Moest het zelf op school horen van een klasgenoot! Dat was helemaal erg..