@tamale: Dat is idd heel erg als je het van een klasgenoot moet horen. Ja ouders gaan nu nadenken of ze de uren echt nodig hebben he. Bij ons valt het allemaal nog wel mee volgens mij. Hoewel op de bso wel een terugloop is, wachtlijsten zijn er niet meer. Scheelt ook wel dat we inmiddels een best grote organisatie zijn. Qua maten kleding scheelt het idd allemaal, bij hema en prenatal en alles. Zit zooo veel verschil in dat ik het ook heel lastig vind om nou de goede maten te kopen. @poemi: Hoop dat alles gaat lukken met je moeder.
Zo! Gezellig geweest hier!! Het is nu veel te laat en ben helemaal kapot van 20.000 hydrofielen te strijken en kattenkots opruimen, morgen weer een dag zou willen dat ik al net als Linnie en Jessie klaar ben met alles. Maar het werk lijkt maar niet op te houden Truste!
Het is hier inderdaad druk geweest zeg........ @ tamale Leuk dat je er weer bent en ja ik ben nu ook eindelijk zwanger Wat balen van je baan zeg en kan me voorstellen dat je nu een beetje stress hebt. @ lwal De klachten die ik heb zijn zere borsten (vooral 's avonds), af en toe krampen en heel lichtelijk misselijk (echt heel licht) Ik weet niet meer wat er allemaal gezegd is Oja ik had gister weer een knaltest, waarop de vrouw van MvM vroeg of ik zeker weet dat ik niet langer dan 5 weken zwanger ben We zullen t zien tijdens de 1e echo
Hallo lieve meiden! Allereerst: BRONDY!!! WAUW!!! Je geduld is dus eindelijk deze maand beloond, wat fijn zeg! Ik zat een beetje vanaf pag. 63 te scrollen en zag ineens een banner '5weken...' ik dacht: heee... wie is dat??? En ja hoor! Meid, van harte! Zo. Ik ben dus weer terug van onze vakantie, we hebben het heerlijk gehad. De afgelopen dagen meteen ff huisje aan de kant gemaakt en hadden een verjaardag van ons neefje, die werd 1. Had dus niet eerder tijd om hier te komen. Verder zijn er volgens mij geen grote nieuwsberichten van de afgelopen 2 wkn of wel? Mammadoe, Linnie en Jessie, lekker verlof! Genieten hoor! Is vast zo voorbij! Ik heb een hoop te vertellen... Afgelopen weekend op die verjaardag van ons neefje moest mn schoonzus ons spreken, voordat de rest allemaal kwam, ze stuurde een sms. Nou, ik wist dus al meteen wat er was... En ja hoor, ze is wéér per ongeluk zwanger geraakt. Nichtje is net 2, neefje net 1 en nu zwanger van de 3e!!!! Pfff... die krijgt het zwaaaaar! 3 kids binnen 3 jr. Ze vond het heel erg voor ons er moest er hard om huilen. Naja, nergens voor nodig natuurlijk. Ben benieuwd wat het wordt, gezien er tweelingen heersen in de familie... We worden dus weer oom en tante. Ik zei al tegen haar: wie weet nog wel samen zwanger, dat zou leuk zijn! Nou, dus ik wilde per se ook een test doen voor we daar heengingen. Uiteraard blanco blanco ( was 19 jan. ongesteld ) dus mijn NOD moet echt nog wel komen... Beetje teleurgesteld was ik wel, maja, we moesten de uitslag van de testen ook nog krijgen. En die hebben we gisteren gehad: ALLES IS GOED!!! We hebben geen afwijkingen!!!!! Waarschijnlijk dus gewoon 3 x domme pech gehad... We mogen nu gewoon weer normaal aan de slag en verder wordt er niets gedaan. Ik mag kiezen of ik gewoon naar VK wil of naar de gyn, maar er is geen verschil tussen. Sterke voorkeur voor de vk omdat ik het zh maar niets vindt! Ik ben niet ziek als ik zwanger ben!!! Als alles normaal gaat bij een volgende zwschap, dan wil ik gewoon naar de leuke praktijk bij de vk! Stiekem heb ik gisterochtend nóg een test gedaan... ik zag niets en heb m aan de kant gelegd. Toen ik gistermiddag thuis kwam, toch die van zaterdag en maandag ff vergeleken... en ik zag toch echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lichte streep.... ????? Wilde mijn vriend niets zeggen, want ik wil eerst tot einde vd week wachten maja, ik zou Debby niet zijn als ik mijn mond niet kan houden, dus toch gisteravond mijn test opgebiecht.. Hij ook superblij, hij zag het ook!! Meteen mijn buik de hele nacht tot we sliepen,aaien en praten tegen het 'vruchtje' etc... Ik weet dat je eigenlijk na een half uur ofzo niet meer mag aflezen, maja... we hebben eigenlijk achteraf iedere dag geklust rond de eisprong dus ja... Zou het dan nu echt?? Eind van de vakantie en van het weekend wel veel duizelingen en, net als vorige keren, ben ik al 4 ochtenden om half 7/7 uur wakker. En ik moest er zelfs vannacht 2 x uit om te plassen (Heb ik noooooooooit gehad). Ben wel erg bang.... Ik probeer het nu even van me af te zetten. Eind van de week nog maar even een test. Sorry dat dit best een ego bericht was, maar ik moest het echt even kwijt... Zal dan mijn banner ook maar weer even aanpassen. Ik hoop zo dat dit kleintje groot wordt!!! Dus eerst de week maar even afwachten en dan als het een knaller wordt, volgende week de VK maar weer bellen. Vanaf nu ga ik weer volop volgen... ik haak hier weer aan!
Debby: Wat een geweldig nieuws!!! Krijg er gewoon tranen van in mijn ogen (hoezo hormonen) Meid ik gun het je zo en hoop echt dat het deze keer goed gaat!!! En natuurlijk ook heerlijk nieuws dat er niks uit de testen is gekomen, dat moet toch ook een opluchting zijn! En het kan idd dat je gewoon pech hebt gehad, ik weet dat mijn nicht ook 3 miskramen heeft gehad en nu 2 gezonde zonen en zwanger van de derde! Kan me voorstellen dat je wel bang bent.. Maar probeer er ook een beetje van te genieten! Brondy: de kwaaltjes beginnen dus te komen! En weer een knaltest, fijn! Ik had ook meteen een knaller maar bleek niet verder te zijn.. Poemi: Succes met de administratie van je moeder.. Maar ook een beetje aan jezelf denken he! Tamale: Wat erg dat je het van een klasgenootje moest horen!! Hoe komt dat dan?
Debby: Wauw wat super gaaf!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!! En ik zeg altijd: Streepje= zwanger! Zo kwam ik er bij Tara achter en dit keer weer... Heeeeeeeel ietsiepiepsie streepje na een half uur... Maar wanneer je niet zwanger bent, verschijnt er geen streepje. ( tenzij je een test gebruikt die heel vaak valse resultaten weer geeft, maar die zijn er bijna niet meer ) Super leuk voor jullie , echt! Dus toch nog samen zwanger met je schoonzus! Ik zie nu trouwens pas je onderschrift. Heftig hoor, 3 keer! Maar ik ga heel hard duimen dat het nu goed mag blijven gaan!!!! Lwal: Mis communicatie met de managers van de 2 andere vestigingen waar 2 van mijn klas genoten werken. Hun hadden het die week al verteld, maar omdat ik met verlof ben, hadden ze nog geen contact met mij opgenomen. Niet eraan denkent dat ik die andere 2 natuurlijk op school zou zien. Beetje dom! Mammadoe: Aah heb je de kat ziek? En je hoeft ook niet alle hyrdofielen te strijken hé? Alleen 10 die je nodig hebt voor de bevalling. Anders nemen ze veel minder vocht op.
Ik lag gister al om half 10 in bed, was zoo beroerd en moe. Helemaal licht in mijn hoofd, kotsmisselijk en krampen. Werd ik om 12 uur weer wakker, mn hart ging als een gek te keer en zag allemaal sterretjes. Mn handen trilden ervan.. Ik behoorlijk in de stress want zo had ik me nog nooit gevoelt. Mn moeder kwam net van dr dienst uit t ziekenhuis en keek meteen mn bloeddruk na. Was wel wat aan de snelle kant maar dat kwam waarsch omdat ik zat te stressen. Toen heeft Maurice maar een glas zoetigheid voor me gepakt en daarna voelde ik me stukken beter!! Moet vanmiddag naar de verloskundige, dus zal het direct eens navragen.
@Debby Wow, wat super zeg!!! En wat zal het ook weer spannend zijn. Gelukkig geen gekke dingen uit de test gekomen. Ik ben heel hard aan het duimen voor een plakbeeb! @Mammadoe 20.000 hydrofielen, das wel heel erg veel Hopelijk ben je snel klaar met alles. @Tamale Dat was wel even schrikken dan gisterenavond. Gelukkig ging het na wat drinken al weer beter. Fijn dat je toch al een afspraak bij de vk had staan, kun je het idd mooi gelijk navragen. Pff.. Hier weer flinke stress gehad gisterenavond. Manlief heeft deze week ook vrij, maar is de week hiervoor ziek geweest. Gisteren had ie zich weer beter gebeld, wordt ie rond 22.00 uur gebeld door een collega: Ik weet dat je verlof hebt, maar je staat toch ingepland op het rooster Heel gezeik geweest, hij had namelijk maandag- en dinsdagnacht verlof opgenomen met cdc uren (uren van de baas) die dus niet in het systeem staan. Enige bewijs was dus het rooster, en dat was er daar uitgegooid, waarschijnlijk fout gegaan met die beter-melding. Heeft ie gisteren om 22.30 uur calimiteitenplanner gebeld en verhaal gedaan, dat ie dus ook echt niet ging komen. Voor afgelopen nacht was het dan ook geregeld, maar voor komende nacht moest ie vandaag nog regelen. Gelukkig heeft z;n eigen planner de fout erkend en heeft ie nu toch vrij komende nacht, maar het is altijd zo'n gezeik daar :x Gisterenavond weer spontaan last van harde buiken. Is dus toch wel een beetje stress gevoelig. Nu hopelijk nog even een beetje genieten van onze vakantie. We zijn net wel lekker wezen lunchen, voor Valentijn. We doen er niets aan, maar kleine is toch naar de crèche dus konden wij even rustig gaan eten met z'n tweetjes. Verder weinig plannen deze week. Vrijdag gaan we een nachtje naar Mechelen, en daarna dus naar m'n moeder. En dan maandag de 20-weken echo. Best wel spannend...
Poemie, wat een gezeur zeg! Fijn dat het geregeld is. Is je man al wat beter te pas? Spannend de 20 weken echo! Wat is het hier rustig zeg!!
Tamale: hoe was het bij de vk? Kon ze verklaren waar dat gisteren vandaan kwam? Lijkt me wel schrikken zeg! Echt schandalig van je werk zeg!! Kunnen ze dat wel zomaar doen in je verlof? Het is hier de laatste tijd idd een stuk rustiger! Poemi: Tjonge wat een gedoe zeg! Hoop dat jullie verder wel gewoon lekker van jullie weekje kunnen genieten! Hier een slaapdienstje, kids liggen in bed dus ik ook plat! Ben weer zooo moe.. Zei straks nog tegen D dat ik me een x een weekje ziek ga melden ofzo. Heb het echt ff nodig! Zoiets zou ik normaal nooit zeggen.. Maar merk dat ik echt geen zin heb om te werken als ik zo kapot ben! Hadden jullie dat ook? En wordt dat nog wel minder of moet ik me maar voorbereiden op nog een dikke 6 maanden met continu slaap? Haha sorry ik moest ff zeuren.. Heb het er natuurlijk allemaal graag voor over! Mijn collega werd naar huis gebeld door zijn vriendin.. Ze was zwanger en had al wat bloedverlies en nu was alles eruit gekomen. Zij helemaal in paniek, dus hij is halsoverkop naar huis gegaan. Echt zielig..
@debby: wat goed, gefeliciteerd, hoop voor je dat deze nu lekker blijft zitten. @poemi: niet zo lekker dat gezeur op het werk van je man. @lwal: ik was helemaal niet moe in het begin, nog steeds niet heel erg. Lichamelijk begin ik nu wel heel moe te worden. Maar snap je wel hoor met ziek melden, ik had dat een paar weken geleden dat ik helemaal op was en elke dag te veel leek. Maar gelukkig heb ik dat dus pas op het laatst, lijkt me niet fijn als je je elke dag zo moe voelt. Hier net lekker uit eten geweest. Heerlijk. Eten is best vermoeiend, haha, heb het zo ontzettend benauwd, heb soms echt het gevoel dat ik geen lucht meer krijg. Vanmiddag heeft mijn zusje foto's gemaakt, morgen nog meer. Ze vindt het helemaal leuk en is er heel druk mee. Stond ze daar met een bouwlamp en een zwart laken, haha.
@ Tamale, heee! Welkom terug @ Poemi, heb even terug gezocht wat er met je moeder is, maar jeetje, das wel heftig ja! (Snapte het even niet toen ik hier van alles las over je moeder) Wel goed dat ze de stap heeft gezet. Hoe is het nu? @ Lwal, wat vervelend voor die collega, ik weet helaas hoe het is... ze zullen wel erg verdrietig zijn nu. Ik snap wel dat je je ziek zou willen melden, maar probeer het van de positieve kant te bekijken he: je bent zwanger! Enne, je moet nog wel een tijdje hahaha Thanks voor jullie reacties! Ik twijfel zo ontzettend erg, vooral omdat het zooo licht pas was, je moet echt goed kijken. En ik had gister de hele dag een soort van steekjes, lichte krampjes ofzo. Was gister ook helemaal verdrietig er van. Zat even bij mn ouders en alles kwam eruit... Vanmorgen had ik maar weer een test gedaan (om mezelf ff nog gekker te maken) en die was weer helemaal wit. Nou, nu ga ik dus nog meer twijfelen... Dus ik ga maar ff (als het me lukt) even niet meer testen en gewoon het weekend afwachten. Ik moest het mn ouders wel vertellen want mijn schoonmoeder was er per ongeluk achter gekomen dat ik had getest, die is zoooo achterdochtig en ik kan niet liegen. Dus ja, voordat zij het doorlult aan mijn moeder (die word feuden tegen elkaar) kan ik het beter zelf even vertellen. Naja, nu ga ik me eerst maar ff concentreren op mn nieuwe baan. Ik ga zo kennis maken op de vestiging. Wel spannend.
@debby: misschien idd beter als je dan even niet test. Volgens mij staat er op de testen ook dat ze niet meer gelden na een bepaalde tijd en dat je binnen een bepaalde tijd een streep moet zien als je zwanger bent. En het is natuurlijk nog heel vroeg om te testen, misschien van het weekend weer testen. Probeer jezelf niet gek te maken. Hoop dat het positief is.
Lwal: Vk dacht aan een lage suikerspiegel, maar echt er iets mee doen heeft ze het niet over gehad?! Ja ze kunnen dat wel doen in mijn verlof, omdat het pas in augustus gebeurt en mijn contract niet word verlengt. Dus ben niet op staande voet ontslagen. Erg hé die moeheid, ik heb het bij beide gehad. En bij beide ging het gelukkig rond 16/18 weken weer weg. Rond 30 weken kreeg ik het weer terug. Dus iig een pauze van 12 weken. Wat zielig van je collega zeg! Schrikken.. Debby: idd! Even nog 2 dagen wachten met testen.. Je hebt een streepje gezien, dus hou je daar even aan vast!
Morgen is het dan zo ver, op naar de dokter. we hebben gisteren heel lang gesproken van hoe en wat, we willen nu wel actie ondernemen, maar willen dat eerst mijn lichaam 100% is en dan gaan we er pas voor. we gaan dus niet nu gelijk als en gek proberen zwanger te worden, laat eerst maar mijn cyclus op gang komen en alles en laten we eerst maar eens kijken wat er aan de hand is. sinds een vrijdag heb ik bruine afscheiding maar dan weer wel en dan weer niet stelt geen zak voor, ben wel blij dat ik mag ik heb ondertussen enorme buikpijn. dus we zullen zien. Vanmorgen om half 6 probeerde manlief zich aan te kleden en hij viel tegen de kast aan toen hij op 1 been stond dus echt een mega herrie zo vroeg, horen we ineens vanuit rins zijn slaapkamer ohhhh papa!!! echt op zo´n toon van wat ben je lomp we hebben natuurlijk helemaal dubbel gelegen. Hij begint ineens enorm te kletsen heeft het de hele dag over appels je lacht je helemaal suf steeds als die appel zegt komt die ook met een appel aan hij vindt ze erg lekker. maar meer dan 2 op een dag hoeft niet zo natuurlijk. verder is meneer een lekker boefje aan het worden , ik was vanmorgen dingen aan het inpakken wat ik aan kleding had verkocht, komt die aan met de duplo dus ik zo nee we gaan zo even naar de winkel we gaan niet de duplo uitpakken allemaal. straks mag dat en hij loopt weg en binnen 10 seconden mega herrie en meneertje had niet alleen de duplo maar ook de overige 2 speelgoedbakken uitgepakt een zooi niet normaal!
Hoi meiden, Hier ben ik ook weer Ga echt proberen van de week de 3d foto's hier te plaatsen! Vergeet het steeds 's avonds, zit dan ook niet zo vaak achter de computer. Brondy, ik ben bij CZ verzekerd, ben er erg tevreden over Jammer dat pas met 10 weken een echo mag.. ik had mijn eerste echo met 8,5 week. Linnie, bedankt voor de uitleg van de draaipoging! Kan me voorstellen dat je dat erg spannend vindt. Shadow, balen dat je ongi bent geworden meid! Mammadoe, fijn dat het kamertje klaar is! Echt leuk geworden!! Qua werk houdt ik het nog goed vol hoor. Scheelt dat ik maar 4 dagen werk en dan 3 dagen kan uitslapen Leuk dat je een babyshower hebt gehad! Jessie, wat fijn dat alles goed was met de baby's. En spannend dan, die afspraak op 21 februari.. das volgende week al! Poemi, komend weekend carnaval en daarna is het weer rustig idd! Leuk dat je kleertjes voor de beeb hebt gekocht! Echte meidekleding dus? Leuk dat je gisteren met zijn tweetjes bent gaan lunchen Lwal, je bent gewoon alweer bijna 12 weken zwanger zeg! Gaat wel snel! En wel heftig op je werk allemaal zeg! Tamale, hoi! Alweer 37 weekjes zwanger.. gaat snel de tijd! Balen van je werk zeg! Debby1, wat een goed nieuws zeg!! Hoop echt voor jullie dat alles nu goed blijft gaan!!
Hallo dames, Viev: En hoe gaat het verder met jou Debby: Hmm.. Misschien slim als je even een paar dagen wacht om jezelf niet helemaal gek te maken! En steekjes en krampjes kunnen erbij horen. Hoop voor je dat je van de week een hele mooie test in je handen mag houden! En ik bekijk het zeker van de positieve kant hoor! Soms gewoon vervelend die moeheid want zo ben ik helemaal niet. Tamale: Hmm.. ik heb toevallig vd week wat papieren van mijn werk gehad waarin staat dat je ontslagbescherming hebt tijdens de zwangerschap, verlof en 12 weken na de bevalling. Vandaar dat ik het vroeg.. Maar weet niet hoe het dan zit als ze het nu vertellen, maar je pas in augustus geen verlenging krijgt! En dan hoop ik dat mijn moeheid met een paar weken ook even verdwijnt Marilouise: Spannend morgen! Linnie: Eten vermoeiend haha, dat klinkt niet prettig! Eten is mijn hobby Nee maar zonder gein, dat is wel vervelend als je zo benauwd bent! Ik zag de foto's op je fb, heel mooi!! Doet je zusje ook iets met fotografie? Hier vanmiddag lekker met wat vriendinnen gaan lunchen en nu in mijn joggingbroekie op de bank!
@ lwal Vandaag de echo?? Spannend........ Vervelend die moeheid zeg, ik merk het vooral aan het eind van de werkweek. Ik werk full-time en heb gister maar even een dagje vrijgenomen en lekker koekjes gebakken met een vriendin Misschien inderdaad wel lekker om een weekje of dagje vrij te nemen. Maar wat vervelend voor die collega van jou zeg @ debby Ja goed he Ben ook super blij en kon het echt niet geloven toen ik getest had. Was al wel 3 dagen overtijd, maar toch. Jij natuurlijk ook gefeliciteerd, wat betreft steekjes en krampen, heb ik zo nu en dan ook hoor. En afgelopen maandag nog getest samen met een vrouw van MvM en toen was mijn test ook knal En inderdaad beter om nu even een paar dagen niet te testen. Zij liet mij een grafiek zien en je HCG loopt echt flink op na de 6 weken. @ viev Ik zit ook bij CZ, maar kon alleen binnen CZ overstappen. Ik zat eerst bij CZdirect en nu heb ik CZgezin. Welke heb jij?? Krijg jij veel vergoed?? @ mammadoe jij hebt veel lopen strijken zeg, poeh @ marilouise succes bij de dokter, hopelijk kunnen ze je helpen. Sommigen van jullie hadden toch een 9maanden dagboek?? Welke hebben jullie ookalweer??
Niets duidelijker onze huisarts wil geen medicijnene geven om het patroon een keer te doorbreken hij vindt zoiezo dat we de natuur zijn gang moeten laten gaan, en ja ik ben echt woest. toch nog tot eind mei afwachten anders terug nou geloof mij ik kom wel bij de gyn ook zonder huisarts, die heb ik er niet voor nodig, dus nee ben niets duidelijker ben erg boos !