@Marilouise Wat balen zeg, ben je nog geen stap verder gekomen Maar is het echt zo erg om tot eind mei te wachten?? Jullie wilden toch ook pas in 2013 echt voor een tweede gaan nu? @Brondy Mooie test van MvM. En zijn dat de koekjes die jullie gemaakt hebben? Zien er lekker uit! Ik heb trouwens het 9 maanden dagboek van Pauline Oud, maar dat heb ik gekregen van m'n verzekering dus niet zelf uitgezocht. Vind het wel een leuk boek, moet nu alleen weer eens van de afgelopen 4 weken gaan bijhouden @Lwal Hoe laat heb je de echo?? Wat vervelend nog trouwens van die collega Hier begint het nu langzaam aan wat beter te gaan qua vermoeidheid, maar om half 10 ga ik meestal nu wel slapen, anders trek ik het ook niet. @Debby Wat balen zeg, van die test weer. Maar het was ook nog wel erg vroeg. Misschien is het morgen of van het weekend wel wat duidelijker. Zo heel vroeg kan je HCG volgens mij ook nog behoorlijk schommelen, dus dat kan het ook verklaren. @Linnie Wat leuk dat je zus nu foto's van je maakt! Ik zag wat foto's ook op fb. Is je zus al langer bezig met fotograferen? Manlief wilt hier tegen het einde van de zwangerschap ook wat foto's gaan maken van mij, bij de eerste niet veel gedaan en vind dat nu echt wel zonde.. Ik was er eerst van overtuigd dat ik weer thuis wilde bevallen, maar las nu in de krant dat ze bij ons in het ziekenhuis ook In Zwang suites hebben. Dit is een stuk gezelliger dan zo'n verloskamer. Bij de eerste hadden ze maar één kraamsuite, dus de kans dat die vrij is, is vrij klein. Maar nu hebben ze dus 8 suites, waarvan 5 met eigen douche en toilet op de kamer. En het leukste, dit vond ik op de site van het ziekenhuis: De geboorte wordt vervolgens gevierd met een feestelijk drankje, fair trade chocolade en heerlijke natuurlijke verzorgingsproducten van Weleda. Dat was bij de eerste ook nog niet zo!
@poemi jij wilde toch ook zo snel mogelijk uitsluitsel hebben over alles? snap dit niet helemaal maar goed. Dames ik ga afstand nemen het valt me momenteel meer dan ooit op dat ik buiten de boot val, iedereen is zwanger en ja ik nog niet, en ach we zouden over alles kletsen maar ondertussen gaat het alleen nog maar over echo's zwangerschappen en alles en voel ik me meer de grote zeur, 9 van de 10 keer wordt er toch niet gereageerd op wat ik schrijf of het komt zo van niet zo zeuren, dit maakt me heel erg verdrietig dacht toch dat we leuk gekletst hadden met zijn allen.
@Marilouise Ik geloof dat het bij mij wel een iets andere situatie was, maar goed... Ik had van jou begrepen dat je het een beetje los wilde laten en je eerst op je eigen zaakje wilde richten. Vandaar mijn reactie, helaas niet goed begrepen dus...
Jij wilde toch ook weten toen je weer zwanger was of het goed zat, ik wil nu weten of ik uberhaubt nog zwanger kan worden, jij was toch ook bang heeft toch met gevoel te maken ik heb ook een gevoel! en nee aangezien er bij ons in de familie meerdere mensen op nog geen 30 jarige leeftijd in de overgang zijn beland zou ik het fijn vinden te weten waar ik aan toe ben !
Hallo dames, Poemi: Haha dat klinkt goed zo'n suite! En helemaal met die chocolade erbij! Brondy: lekker even een dagje vrij genomen. En die koekjes zien er heeeeeeel lekker uit! Ik heb ook het boek van Pauline Oud, gekregen van mijn schoonmoeder. Maar vind het ook een leuk boek, alleen wat Poemi al zegt.. Vergeet ook steeds het bij te houden! Marilouise: Vervelend van de huisarts! Jammer dat je het verder hier zo ervaart. Voor mijn gevoel wordt er ook genoeg over andere dingen gepraat, en tja.. het blijft natuurlijk een zwangerschapsforum dus dan krijg je dat het daar veel over gaat! Maar kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat jij als een van de weinig niet zwangeren mee kletst! En ik dacht ook dat jij bij Poemi de bbz bedoelde, dus snap wel dat Poemi zegt dat het een heel ander geval was toen. Maargoed, ik heb net de echo gehad.. Alles was goed! Hij/zij lag flink te bewegen en steeds met zijn knuistje bij of in zijn mond. Ik begon gewoon spontaan te huilen haha!
Hoi meiden, Nou, ik heb gisteren niet zoveel tijd gehad, maar ik ben dus toch ongesteld geworden... Jammer, maar op zich brengt het me ook wel even met beide benen op de grond. Ik bedoel, ik heb nu echt beseft dat ik me helemaal gek heb gemaakt... Hebben nu samen afgesproken dat we alles even vergeten, nu even flink ongesteld zijn voor de tweede maand en vanaf de komende eisprong er weer voor gaan. Ik ga dus ook weer ovu testen gebruiken. Dus indd toch niet handig om zo'n test later nog af te lezen. Ik heb alles nu weggedonderd haha @ Marilouise, jammer dat je het zo ervaart. Ik ben ook (nog) niet zwanger en ik moet zeggen dat ik me ook niet buiten gesloten voel. Mocht je lekkerder in je vel zitten, ben je natuurlijk altijd weer welkom. En, zoals Lwal zei, het is wel een zwangerschapsforum... @ Poemi, klinkt goed meid! Lijkt wel een hotel @ Lwal, had het al op FB gezien, maar mooie echo hoor!
Hoiii, @lwal: mooie echo. Leuk he als je het ziet bewegen en alles. Lekker genieten nu hoor. @poemi: Dat lijkt me ook wel wat zo'n kraamsuite hoor. Waar ik ga bevallen hebben ze dat niet, best jammer. @debby: aaah jammer. Over 2 weken er weer voor gaan. Was er al een beetje bang voor toen je zei dat je later op de test een lichte streep zag en de dag erna weer niets, omdat je een test na een bepaalde tijd niet betrouwbaar is. Weet je voor de volgende keer toch? NIet meer bewaren @marilouise: Miss hebben we je allemaal verkeerd begrepen, maar ik haalde er toch ook echt uit dat je niet meer zwanger wilde worden omdat je je pedicure wilde opzetten. Je hebt zelfs gezegd dat je hoopte dat je niet zwanger was. Maar je wilde wel mee blijven kletsen want je had het van je af gezet. En het is nou eenmaal een zwangerschapsforum dus er wordt veel over gepraat. En dat kan je ons ook niet kwalijk nemen. En ik ben iemand die niet altijd op je reageert omdat je zelf ook niet veel reageert op anderen vind ik. Maar dat is mijn mening. Foto's: mijn zusje doet verder niets met fotografie, maar ze vindt het wel heel leuk. Ze heeft ook wel een goede camera hoor. En ze is heel creatief dus heeft ze gewoon wat geprobeerd en is best goed gelukt Morgen de draaipoging, ben best gespannen.
Ik ben 1 van degene die het meest reageert als ik een keer een tip probeer te geven komt er ook nooit reactie op, toren jullie nog niet zwanger waren gaden jullie toch ook moeite om altijd te kijken enz. maar zwanger worden hoort vruchtbaarheid ook bij dacht ik? Maar het komt nu op mij over alsof ik maar niet moet zeuren, em ja ik wel nu niet zwanger worden , maar wel dat min lichaam functioneert en aamgezien er geen eisprong is zal dat ook niet kunnen nu, en ik zou graag zien dat dat verandert, maar goed ik zal voortaan alleen maar over zwangerschap praten en niet over mijn gezeur
Niemand heeft ooit gezegd dat je alleen mag praten over zwanger zijn. En er wordt verder echt wel veel gereageerd op jou, snap ook niet waar dit vandaan komt Weet ook niet wat je nu van ons verwacht. We hebben nooit iemand buitengesloten die niet zwanger was. Buiten dat je zelf mee wilde blijven praten en het allemaal niet erg vond. En dan wil je ineens niet meer mee praten en krijgen we verwijten over dat we over zwangerschap praten, en nu ga je ineens alleen nog maar over zwangeren praten. Ja vruchtbaarheid hoort ook bij dit forum, niemand heeft gezegd dat dat niet zo is en niemand heeft hier ooit gezegd dat je daar niet over mag praten. Er zijn er toch meerdere hier die niet zwanger waren? Hun hebben we ook niet verboden om er over te praten. Denk dat we je allemaal verkeerd begrepen hebben, en poemi vroeg gewoon iets aan je, en jij ziet dat blijkbaar als een aanval.
Ik ben daarstraks ingestort, de angst dat ook ik.niet meer vruchtbaar blijk te zijn zeker na de keizersnee, zit in mijn hoofd, ik kan niet accepteren dat het er 1zou blijven, ik heb alles in de ijskast moeten zetten ook om een hele mooie droom van een eigen bedrijf te verwezenlijken. Maar wel met pijn in mijn hart, die droom van een 2e is nu helemaal ongrijpbaar, heb nu het gevoel dat ik dit moet accepteren en dat is wat ik niet wil. Dit is wat ik nu voel, hoop dat jullie er wat mee kunnen ! @poemi was geen aanval het is een gevoel van onmacht maar denk dat jij als geen ander snapt dat je wil dat je lichaam juist functioneert! @lwal mooie echo, leuk dat het.nu bekend is @mammadoe zag een mega slanke taille voorbij komen super buik @linnie waar is jouw buikfoto, hoop dat de draaipoging meevalt, en anders sta je open voor een stuit bevalling? @debby, herkenbaar zeg zo een test nu ongesteld ga ervoor.komende maand! @brondy coole koekjes @poemi wij kregen in het zh champagne al dan niet.met.alcohol en ook allerlei lekker Zo en nu ga ik op de.bank met een fles wijn dat is mijn voordeel ;p
@marilouise: Dat is idd allemaal erg vervelend en snap ook dat het dan allemaal te veel wordt. Hoop ook echt voor je dat je wel vruchtbaar bent en dat alles goed gaat komen. Maar denk echt dat het onduidelijk was voor iedereen omdat je vorige week liet blijken dat je het allemaal van je af had gezet. Dan kunnen wij niet weten hoe je je er verder echt onder voelt. En als we dan ineens zo'n aanval krijgen dan vind ik dat niet helemaal eerlijk en schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat. Voel me bijna bezwaard om te praten over mijn zwangerschap en denk dat dat zeker niet de bedoeling is voor dit forum. En je mag natuurlijk praten over je onzekerheden wat betreft je vruchtbaarheid.
maakt niet uit linnie we wachten nog 1maand en als er dan nog niets is dan willen we naar de gyn. Ben natuurlijk bekend daar! Alles was teveel vandaag en net wat ik zeg we moeten ons verstand gebruiken en even wachten maar willen het eigenlijk niet! En als dan je lichaam ook nog niet werkt bah haat mezelf en mijn lichaam even! Dames sorry was niet zo bedoeld
@marilouise: is goed hoor Maar even zodat ik het goed begrijp, jullie willen het deze maand nog wel proberen dus? En als dat niet lukt naar de gyn.
Laten we het maar op een gevalletje hormonsters gooien @Marilouise Ik begrijp nu ook zeker wel dat het toch allemaal wat dieper bij je zit dan dat je hier eerst liet blijken. En je kunt hier altijd je verhaal kwijt. Wat ik trouwens bedoelde dat het bij mij wat anders zat, was omdat het ook erg gevaarlijk kan zijn, een bbz. Als je daar niet op tijd bij bent kan je eileider knappen met heel veel inwendig bloedverlies tot gevolg en nog allemaal nare dingen. Maar tuurlijk begrijp ik ook wel dat je nu wel eens wilt weten wat er bij jou aan de hand is. Geniet in ieder geval van je wijntje, dat is idd jouw voordeel nu @Linnie Spannend morgen, hoe laat moet je in het zkh zijn? Veel succes in ieder geval alvast, hopelijk werkt ze een beetje mee. @Debby Das toch wel weer even balen dan.. Ik had trouwens ook nog niet meegemaakt dat er later toch een streepje stond, na afleestijd, als ik niet zwanger was. Dus kan me wel voorstellen dat je het dan toch gaat denken. @Lwal Wat super dat alles weer goed was! Wat is nu de officiele datum? Heb je het nu ook al verteld aan de kids op je werk, of ga je dat nu nog doen? @Kraamsuites Bij de eerste hadden we die ook niet, is nog maar net geopend, maar vond het ook wel goed klinken Voordeel is dus ook mocht je toch overgedragen moeten worden aan de gyn kan je daar gewoon blijven. Zo, manlief is behang halen bij de praxis, voor kamer van de kleine man. We gaan misschien zondag zelf een poging wagen, al moet ik eerst maar zien of dat wel gaat lukken. Waarschijnlijk zal het uitlopen op een bijna-echtscheiding We hebben ook al een leuke kast en een leuk bedje gezien vandaag bij de Ikea, dus misschien krijgen we z'n kamer toch af voor z'n verjaardag. Morgen gaan we trouwens een nachtje weg, naar Mechelen. Dus morgenochtend eerst riching Zeeland om de kleine bij m'n schoonzus te brengen, en dan door naar België. Heb er wel zin in! Helaas geen biefstuk voor mij bij het eten maar goed, hebben we weer iets om naar uit te kijken
Nee we gaan voorlopig niet ervoor om zwanger te raken, we willen graag dat mijn lichaam het nu weer normaal gaat doen dus weer een menstruatie en eisprong, als dat komende maand weer uitblijft gaan we weer terug en moeten ze maar eens gaan kijken of alles wel helemaal schoon is vanbinnen. voordat we voor een nieuwe zwangerschap gaan is in de 2e helft van dit jaar ! eerst moet mijn lichaam gewoon weer "normaal werken" en dat stabiel blijven, dan kan ik in de tussentijd mooi mijn zaakje op poten zetten!
@ poemi, jouw lichaam vol hormonen en de mijne ook vol met hormonen als ze er niet uit komen moeten ze toch ergens blijven. veel plezier met jullie nachtje weg. vanmiddag heb ik een dekbedovertrek van woezel en pip voor de kleine man gekocht ik twijfelde of hij het wel leuk vond, maar hij heeft toen ik hem liet zien een kwartier lang dat ding staan kussen dus zit wel goed
@poemi: haha, ja lekker al die hormonen van vrouwen he. Maar moet morgen om 2 uur. Lekker morgen een nachtje weg. @marilouise: Er zijn ook pillen toch om de cyclus weer op gang te brengen? Maar die wil de huisarts ook nog niet geven?
@linnie, ja die zijn er maar daar wil hij zoiezo niet aan beginnen dat gaat tegen de natuur in zei hij letterlijk ?:x Ik hoop dat de draaipoging lukt morgen zie je er tegenop en heb je al nagedacht oevr wat als ?
@marilouise: huh oke, dacht dat dat best vaak wordt gedaan als het allemaal te lang duurt. Zal vast wel tegen de natuur ingaan, maar vind dat paracetamol dan ook tegen de natuur in gaat. Of misschien heel kortzichtig van mij. Ja zie er best tegenop maar weet niet zo goed waarom. Ik mag altijd stop zeggen. Maar denk dat het meer dat als het niet lukt ik een keuze moet gaan maken wat ik moet doen. En vind dat best moeilijk. Heb geprobeerd me er niet zo druk over te maken, maar doe het onbewust dus wel kom ik achter. Maar vind de keuze tussen een keizersnede en stuitbevalling wel moeilijk. Eigenlijk hoop ik dat ik straks gewoon geen keus heb
Op naar de wijn , gtst, en wie is de mol, als we nog puf hebben ook nog 6e zintuig plaats delict, maar dat ligt aan hoe lekker de wijn is ! fijne avond dames !