Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

@ linnie, ja dat dacht ik ook, maar mijn schoonmoeder zei ook al dat onze huisarts er soms een wat aparte denkwijze op na houdt. dus vandaar dat we het gewoon nog 1 maand afwachten en anders gewoon actie gaan ondernemen.

Ja wat kan ik zeggen, mij is de keizersnee heel erg meegevallen, ondanks dat dat niet gepland en onder narcose was, het herstel was wel redelijk goed ging makkelijker dan ik had verwacht, stuitbevalling ik weet ook niet wat ik zou doen, vriendin van ons die d'r dochter lag in ene stuit ze hadden gekozen voor een ks, ze was net 37 weken ging voor controle naar de vk en die zei bij controle heb jij niets in de gaten je hebt weeen, nee had ze niet door ze ging kijken bleek ze al 7 cm ontsluiting te hebben dus ze hebben als de wiederweerga haar vriend gebeld spullen gehaald en ziekenhuis toe en er was geen tijd meer voor een ks ze was er al 5 minuten daarna, dus ja niet alles is negatief.

ik hoop dat je niet hoeft te kiezen maar laat je anders goed voorlichten veel succes morgen !

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @marilouise: Ik ben heel slecht in keuzes maken, heb soms liever de keus:)
    Maar hoor idd van stuitbevallingen dat dat ook heel goed kan gaan.
    Laat me gewoon idd goed voorlichten.
    En bizar gewoon 7 cm ontsluiting en niets gemerkt hebben. Lijkt me wel wat.
    Fijne avond en geniet van het wijntje.

3. shadow85

shadow85 Niet meer actief

Heb niet alles gevolgd en teruggelezen.
    @debby zag dat je ongesteld bent geworden,echt balen joh!niet leuk hoe je lichaam je voor de gek kunt houden.

4. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hé meiden,

Ik heb geschitterd van afwezigheid. Wel regelmatig meegelezen, maar vaak geen zin om te typen omdat ik dan zo een last krijg van die tintelende klotehand! :x En bovendien ook belachelijk druk met voorbereiden op de komst van de baby.

Maarre ijzig sfeertje hier. Niet echt leuk ;) Misschien ietwat laat maar ik wil toch er even op reageren. Marilouise, het viel mij al lange tijd op dat jij juist degene bent die vrijwel nergens op reageert en alleen even je eigen verhaal afsteekt. Ik bemerk bij mijzelf dan ook heel erg de nijging om niet op jou te reageren. Heeft niet met of je wel of niet zwanger bent te maken, maar door de manier hoe jij je binnen dit forum soms opsteld. Ik zal maar niet meer zeggen, als ik al niet teveel gezegd heb...;)

@Tamale, leuk dat je ook weer komt buurten! Laatste loodjes meid. Wat een vebouwing bij jullie zeg! Had tijdje geleden de foto's van het huis op fb gezien! :$ Maar het is het aan het einde van de rit vast allemaal waard! Wel super klote van je werk!

@Debby, wat een rollercoaster zit jij in :( Echt niet leuk meer. Ik gun jou nu ook echt een zorgeloze zwangerschap! Hoe was het kennismaken op je nieuwe werk? Aardige collega's?

@Lwal, mooi echo! Wat schattig dat je moest huilen :)

@Linnie, wat ontzettend spannend morgen! Heel erg veel succes. Wie weet lukt het gewoon en hoef je helemaal geen keuze te maken en kan je gewoon een normale bevalling tegemoet gaan! Ik zal voor je duimen!

@Poemi, druk aan de klus dus! Blijft je zoontje dan op zijn eigen kamer en dan maken jullie in een andere kamer de babykamer? Heel veel plezier met je weekendje!

@De rest, ik weet het allemaal ff niet meer..... :(

@Hier, gaat alles wel goed. Ben een beetje stresserig omdat ik rust wil, maar ik kan het nog niet pakken aangezien er nog zoveel gedaan moet worden. Ben bergen babykleding aan het wassen en strijken. Heb heel veel kleding hele tijd terug gehad en nu snap ik dat daar dus ook nadelen aan verbonden zitten haha. Ik denk dat de baby niet eens alles 1 xtje aan kan zoveel is het allemaal bij elkaar!!! :$
    Vandeweek de laatste echo gehad en we krijgen een grotere baby. Ben benieuwd.....ze zitten volgens mij met die metingen er vrij vaak naast. De baby zou nu 3200gram wegen.....en geboren worden zo rond de 8 pond. Voordeel van grotere baby's is dat

Ik heb trouwens ook dat 9 maanden dagboek van Pauline Oud, hou er ook mijn gewicht en buikomvang in bij. Maar ik heb er €15.- voor moeten lappen!!

5. marilouise

@mammadoe, vaak zitten ze er met een handmatige schatting wel naast, met de echo kunnen ze het exact zeggen, ennnn ik zeg er niets meer over nieuwe dag nieuwe start, zal erop letten.:)
    Dus nog niet van het "ergste" uitgaan hoor!
    Vond wel een mooie buik hoor wow ik was met een zeekoe op het eind!

Hier vannacht eindelijk behoorlijk geslapen, zal wel door de wijn komen

@zwangere dames gaan jullie allemaal bv geven lijkt me zo mooi

6. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Goedemorgen,

Er is wat afgekletst zeg, ben wel blij dat ik gister niet alles gelezen heb. Ga er maar niet meer op in, behalve dat ik wel eens ben met Linnie en Mammadoe.

@ Marilouise
    Balen dat jullie huisarts zo reageert, dan inderdaad maar zelf gelijk de gyna bellen. Hopelijk komt alles weer op de rit deze maand.

@ Lwal
    Mooie echo zeg!!!
    Kan niet wachten totdat ik eindelijk de 1e echo krijgt. Ben dan net 9 weken.

@ Linnie
    spannend vandaag, succes en ik duim voor je dat je geen keuze hoeft te maken!!

@ mammadoe
    vervelend dat je zo'n last hebt van je vingers. Niet teveeel stressen he! Hihi teveel kleertjes ja?
    Toen een vriendin van mij zwanger was vertelde ze dat zij in 1 bepaalde maat nog niets had, dus toen ze bevallen was had ik kleertjes gekocht in die maat. Maar kan me voorstellen dat het veel werk is. Moet je alles strijken????

@ Debby
    Echt balen dat je toch ongesteld bent geworden :( Ik gooide de test altijd gelijk weg nadat ik zag dat hij omo-wit was. Eneuh misschien wat later testen de volgende x?? Echt wachten tot je een paar dagen overtijd bent??

@ poemi
    Nice, nou als ze dat bij ons in het ziekenhuis doen dan wil ik ook wel in het ziekenhuis bevallen ;)

@ 9maanden dagboek
    Ik heb ook die van Pauline Oud gekocht. Had op mijn verjaardag een cadeaubon van de bruna gekregen, dus die kon ik nu mooi gebruiken :)

@ borstvoeding
    Dat wil ik wel gaan geven, maar alleen de weken dat ik met verlof ben. Heb op dit moment niet zoveel zin om op mijn werk te gaan kolfen :) miss dat ik er tzt anders over denk, maar ik heb nog genoeg tijd om daarover na te denken.

@ babybadje
    Wat voor babybadje hebben jullie?
    Met thermostaat of zonder? en wat zijn eigenlijk de voor-/nadelen??
    Ik heb namelijk even zitten speuren op marktplaats, wil niet al teveel geld uitgeven ;)

Heb ik nu iedereen gehad :(

Met mij gaat het nog prima, nog niet zoveel last van misselijkheid gelukkig. Wel aan het einde van een werkweek ontzettend moe. Vanmorgen nog een digitale test gedaan, deze had ik nog in huis en is niet langer houdbaar dan 12-2012 dus tja. 3+ gaf hij aan :)

7. marilouise

@brondy, misschien helpt het om je keus te maken voor wat voor badje je wil om aan te kijken hoe je het wilt gebruiken, vrienden van ons dat jochie wordt morgen 3 en zit nog in het babybadje dus die gebruiken hem heel intensief, wij hebben hem in de kraamweek 3 keer gebruikt daarna is die naar zolder gegaan kleine gaat altijd mee onder de douche, hij vindt en vond dat veel fijner, ik was dus heel blij met mijn badje van de hema (hele set was toen 20 euro inclusief standaard waar ook een tummy tub op kan )

Ik zou nu misschien wel eerder een tummy tub aanschaffen in plaats van een badje ! ze schijnen dat vaak ook erg lekker te vinden !

Boek van pauline oud is erg mooi, heb toen een andere gekregen weet niet meer hoe die heet.

@alle dames, misschien een tip moeten jullie zelf weten, er zijn hier ook een aantal dames die een ouder verloren zijn, ik had heel erg de behoefte tijdens en na mijn zwangerschap aan herinneringen van mijn ouders, helaas heb ik helemaal niets van mijn vader behalve enkele foto's, ik wist dus ook gelijk dat ik wel wat wil maken voor de kleine vanaf de zwangerschap maar ook over zijn leventje, vanauit de tijd dat ik bij de burna werkte wist ik dat er boeken zijn van pap vertel eens of mam vertel eens ook zijn ze er voor opa en oma.
    Tegenwoordig hebben ze ook pap en mam vertel eens kan je dus individueel in schrijven maar ook als stel/ouder tevens is er ruimte voor stukjes van overige familieleden en ook veel voor tekeningen foto's

Is een mega mooi boek wij houden hem heel trouw bij
    Zo einde tip

8. marilouise

Ik bedoel natuurlijk niet dat het alleen geschikt is voor mensen die een ouder moeten missen maar misschien dat die straks of nu dat gevoel herkennen.

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Good morning!
    Ik ben weer eens een normale tijd wakker ipv de afgelopen! Mijn hele dag/nacht ritme lag een beetje op zijn gat. Werd me vooral duidelijk toen ik vandeweek wakker werd toen mijn vriend uit z'n werk kwam. Was het dus gewoon al 2 uur in de middag!!:)

@Marilouise, Thanx, ben idd erg blij met hoe ik er tot nu toe uit zie. Alleen begin ik volgens mij nu wel echt op op te zwellen. Gister na het zwangerschapszwemmen moest ik echt zoooo wringen en moeilijk doen om mijn Uggs aan te krijgen.... :(
    En dat boek van mam vertel es heb ik idd wel eens iemand cadeau gedaan. Is leuk ja!

@Brondy, ja had het werk echt onderschat!!! Alles strijken, tsjah het MOET niet natuurlijk. Denk niet dat de kraamzorg me een schop verkoopt als ik het niet gedaan heb. Maar ze raden het wel aan ofzo. Dus tsjah dan doe je dat als zwangere met al je nesteldrang ook maar netjes hihi :p Houd me van de straat! Als alles netjes gestreken in de kast ligt zal ik wel es een foto hier plaatsen :)
    Hopen dat je misselijkheid uitblijft! Gister sprak ik een meid die 40 weken zwanger is en ze zei dat de enige kwaal die ze tot nu toe gehad heeft maagzuur was :$ Zou ik voor tekenen!!!
    Dat babybadje heb ik ook via marktplaats. Kan je toch gemakkelijk schoonmaken! Ik heb die van bebe-jou (ofzo?!) met standaard en zo'n interne thermometer (super handig!!) voor twee tientjes. Zelf nog een bebejou tummytub bij de prenatal erbij gekocht, want die past ook weer op diezelfde standaard. Ideaal! Wij hebben zelf geen ligbad, dus ik vermoed hem veel te gaan gebruiken. Mensen met een ligbad gaan al snel over op een soort zitje in het bad.

@borstvoeding, ben ik helemaal voor!! Maar geen idee hoe ik dat ga doen met werk, aangezien ik niet middden in een vergadering kan zeggen, wacht even ik moet er ff tussenuit om te kolven ;)
    Ook hoop ik dat het qua tepels goedkomt....vind ze nogal oppervlakkig, heb niet van die enorme tullen hihi :)

@Linnie, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag!

10. marilouise

@mammadoe ohoho niet meer in de uggs passen ? hmm gelukkig komt het einde in zicht voor je, geniet nog even van je buik is vreemd hoor als "die straks weer leeg is " .
    kwaaltjes hmmm zo min mogelijk is fijn, maar het hoort er ook een beetje bij! Mijn oma zou zeggen je krijgt het niet voor niets !

hier afgelopen week voor de kleine man weer nieuwe kleding gekocht echt super mooie broeken, en een zeer mooi voorjaarsjasje, kan niet wachten tot het voorjaar. het gaat allemaal al zo hard, kleine zit alweer in maat 92, had net nog de kleertjes maat 50 in mijn handen daar verzoop die nog in toen die net geboren was. gaat zo hard !

11. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Goeiemoggel!

Nou, nou... een hoop geklets, indd niet zo'n leuk sfeertje, jammer. Maar ik sluit me bij Mammadoe aan.

Heb enorme haast, gaan zo even naar Landal met mijn vriend, schoonzus en dr twee kindjes. Spelen in het speelbos en lekker bakkie drinken. Zin in :) mn oude collega's even zien en lekker dollen met ons nichtje.

Dank voor jullie lieve reacties. Ik heb me er goed bij neergelegd hoor en er indd van geleerd. Geen vroege testen meer én niet laat aflezen (had het ook nog nooit eerder gedaan/meegemaakt, was btw K2v5)

@ Mammadoe, ben benieuwd naar de voorraad! Haha, zou ik ook hebben hoor, hoop krijgen, maar ook telkens als je wat ziet... ;)

@ Lwal, leuk hoor, die dingen allemaal uitzoeken... ik heb toen via MP al een wipstoeltje van Nijntje zilver besteld, die ligt boven te wachten ;) ik denk dat voor ons MP ook een goede keus zou zijn, omdat wij dit jaar ook nog eens onze tuin moeten aanleggen en bestraten, gaat ook een boel kosten. En nog steeds wel een beetje naweeen van het kopen van het huis, financieel gezien. Geen dikke spaarrekening haha!

Boek van Pauline Oud ligt hier sinds mijn eerste zwangerschap ook al te wachten om ingevuld te worden.... :( wordt nu toch verdorie wel eens tijd!!!

@ Linnie, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel succes vandaag!! Duim, duim, duim....

Nou, ik ga er vandoor... spreek jullie later weer. Zo niet, fijn weekend alvast!

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Iedereen bedankt voor het succes wensen. Ben helemaal zenuwachtig, en eigenlijk weet ik nou niet precies waarom. Ik hou ook gewoon niet zo van dokters en ziekenhuizen en alles.

Ennnn, mijn beste vriendinnetje is vanochtend bevallen van een meisje, zooo leuk. Nu komt het echt heeeel dichtbij.

@debby: de pauline oudt hoeft vast niet lang meer te wachten, daar hopen we op toch?

@marilouise: volgens mij kan je je dan niet meer voorstellen dat hij in dat maatje heeft gepast. Zoo klein.

@mammadoe: nou voor alleen maar maagzuur zou ik ook tekenen. Heb liever dat mijn bekken een beetje meewerken, wat een drama is dat zeg.

@brondy: ik heb babyjou badje met zo'n thermostaat en het water kan er makkelijk via een slang uit.
    Borstvoeding wil ik ook gaan geven. Maar zoals ik het nu zie ook totdat ik werk. Maar wacht wel af hoe het gaat lopen. Miss lukt het wel niet en miss vind ik het veeel te leuk.

Nou ik ga nu snel douchen, hoor net dat ik eerder moet komen voor een echo, en moet me nog inschrijven in het ziekenhuis.

13. marilouise

@linnie succes

14. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    Hoi Dames,

Zo echt schandalig hoe lang dit geleden is. Heb altijd wel een beetje mee gelezen maar ben te lam geweest om te reageren.
    Beetje druk gehad aan gezien mijn vriend op skivakantie 3 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen en nu aan het revalideren is. Ben ik er nog moe van van die stress maar verder alles goed! Zie dat me laatste mail 24 dec was dat is wel erg. Tijd gaat zo snel

Maar @ Brondy: Wat super dat jullie zwanger zijn zeg. Hihihih Jammer dat je nog even moet wachten op je echo las ik. Verder wel alles goed? Hoe was je vakantie? Volgens mij gingen jullie gelijk wel met ons een paar weken geleden.

@ Linnie: Spannend voor jou de laatste loodjes. Suc6 straks. Ben je het al beu?

@Debby: Heb echt respect voor je dat je zo positief bent!! Wat fijn dat alles goed is en dat jullie er gewoon weer voor kunnen gaan! Zal vast wel snel raak zijn aangezien jullie alle 2 zo vruchtbaar zijn als het maar kan. Fijne dag.

@Mammadoe: Je Ugs niet meer aan grrr dat is welminder. Jullie krijgen een grote Baby!! Ze zeggen dat je een grote baby er makkelijker uitperst dan een kleintje.
    Jij hebt wel veel kleertjes zeg!!

Mijn vriendin haar kleintje is nu een jaar dus ik heb heel veel spullen van haar kwa tummytub paraplu voor op de kinderwagen dat soort dingen. Scheelt wel heel veel om het niet te hoeven kopen.

Ik ben om ik ga ook proberen borstvoeding te geven hopen dat het lukt.

Hebben jullie echt al speciale borstvoedingsbh gehaald?

Fijn weekend dames. Hier is de carnaval begonnen dus ga zo veel mogelijk proberen mee te maken zonder de drank dan.

15. marilouise

@ claudi6a wat heeft je vriend gedaan dan ? revalidatie klinkt nooit goed

16. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Marilouise: De eerste dag liepen ze naar het busje om de piste op te gaan. Toen voor het appartement gleed hij uit op het trappetje! Opzich nog niet zo erg maar hij is met zijn han d op de zijkant van zijn skies gevallen! Toen sneed de ski de pees en zenuwenen in zijn hand door! Dus overal bloed en naar het ziekenhuis! Daar lag hij binnen 1 uur op de operatie tafel. Hij moest 3 dagen blijven dus daar heb ik toen ook gezeten pfff. Maar zijn wond is nu aan het herstellen en hij heeft nu een constant een slaapend gevoel in zijn had maar dat komt door de zenuw! Ze durven niet te zeggen of hij zijn gevoel ooit weer terug krijgt. Kan wel een jaar over heen gaan.

Jullie hadden toch een nieuw hondje? Hoe is het daarmee?

17. marilouise

@claudi6a jeetje zeg dat schiet niet op , hopelijk komt het goed.

Onze pup gaat heel goed, ze is op kleine enthousiasme ongelukjes na is ze zindelijk, de kleine en tara (zo heet ze ) zijn spik en span samen . leuk om te zien, al is de kleine vandaag ondeugend naar haar toe dus moet regelmatig ingrijpen nu. De katten zijn nog steeds niet gewend, dat is wel lastig! komt wel goed heeft tijd nodig

18. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Heeej Claudia ook gezellig weer terug :D In ene waren er idd wat meiden verdwenen! Wat een akelig verhaal van je vriend! Ik zie het al weer helemaal voor me. Hebben jullie daarna uberhaupt nog kunnen genieten van de vakantie?
    Voedingsbh's heb ik 2 dagen terug bij v&d gehaald (veel meer keuze dan bij de lingeriezaak waar ze 1 oma bh'tje hadden). Maar het advies is zo laat mogelijk doen, omdat ze op het einde en na de bevalling nog flink gaan groeien!

@Linnie, wat leuk dat je beste vriendin bevallen is! Jongentje of meisje? Kunnen jullie straks lekker veel playdates hebben! En hoe is de draaipoging gegaan???? Heb jij zo'n last nog van je bekken dan?

@Ml, ja denk dat ik straks echt enorm mijn bolle buik ga missen!!! Maar R. was prematuur toch? Ik zal blij zijn als onze baby maatje 50 gaat passen, zou echt super zonde zijn anders!!

@Debby, ga je dan gewoon een middagje naar Landal, of het hele weekend? Iig heel veel plezier!

Ik heb net slaapkamergeluk gehaald voor op de babykamer, is een plantje, staat erg gezellig! Ook nog wat extra hangertjes en lekkere geurbuiltjes gekocht, kast ruikt gelijk heerlijk!
    Nu naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Vind het wel leuk om mijn grote buik aan iedereen daar te showen. En echt bizar te bedenken dat de volgende verjaardag van haar mijn kind misschien al zal lopen :$

19. marilouise

@mammadoe bizar he de tijd vliegt. R was inderdaad officieel prematuur hij kwam met net 4 minuten 36 weken en 5 dagen, dus volgens de regels moest hij ook in de couveuse, zijn gewicht was 3,5 kilo maar hij viel veel af doordat hij zoveel vocht bij zich had door mijn ziek zijn,

Maar dan nog hoor mijn schoonmoeder zei al die tijd jij moet beginnen met maat 62 die dacht dat ik een reus zou krijgen ofzo? :$
    Maar r heeft 6 weken in maat 50 gezeten de eerste 2 weken paste zelfs maat 44 nog. en als je dat nu ziet bizar !

Ben je er huiverig voor dat je kindje heel groot zal worden ?

20. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Marilouise: Geduld is een schone zaak hihih. Wel leuk hoor.

@Mammadoe: Nou wel iets we hebben alleen maar binnen kunnen zitten. Dus mijn relaxt plannen van sauna en zwemmen zijn jammer genoeg ook niet door gegaan.
    Oke dan ga ik denk over een paar weekjes pas kijken.
    Ben je al nerveus of valt dat wel mee? Hoe lang ga je nog zwemmen? Mijn Yoga is nu even afgelopen.

Deel Deze Pagina