@mammadoe: ja zo denk ik er dus ook over bij een ks. En heb er echt wel vrede mee hoor als het niet anders kan en als het het beste is voor de baby. Maar daarom vind ik stuitbevalling wel de moeite waard van proberen. Heb me nog steeds niet ingeschreven voor zaterdag. Maar moet ik wel gaan doen, denk dat het toch wel handig is om voorbereid te zijn, nu weet ik echt niets en kunnen ze me van alles wijs maken. Leukkk, greys anatomy. @Debby: Lekker he zo ff vrij. En dat is idd moeilijk als iedereen om je heen zwanger is. En dat valt natuurlijk alleen maar meer op omdat je zelf ook zo graag wilt. We blijven positief en hopen dat jij snel ook weer zwanger bent. En ik luister idd ook niet te veel naar meningen. Ik volg vooral mijn eigen gevoel. Als ik met mensen praat word ik af en toe ook helemaal gek van al hun meningen en ervaringen over stuit. Hier op forum niet hoor. Zeg af en toe ook gewoon niet meer dat ze in stuit ligt. @marilouise: is altijd weer schrikken als je hoort dat er iemand is overleden die je kent. Leuk naar de 9 maanden beurs. Ik moet er op dit moment niet aan denken
Mammadoe: Thanks! Ik heb al een sollicitatiebrief geschreven.. Maar ga ze straks versturen als ik bevallen ben. Dan hoop ik het nu nog even los te kunnen laten. Ze denken dat de verbouwing nog ongeveer 5 weken gaat duren.. Ik ben heel benieuwd.. Heb de rest vd week gezellige dingen afgesproken dus hopelijk kan ik dan even mijn gedachten verzetten. Haha ja.. als je zwanger bent mag je soms best even van de hormonen gebruik maken vind ik. Zijn ze daar al aan het bevallen ja? Dan komt het dichtbij hé! Vanaf morgen mag je thuis bevallen.. Spannend! Hahah! Ik zou dan wel even wachten met de foto maken totdat de grootste vouwen er een beetje uit zijn! Lwal: Moeilijk hé, namen! Wat ben ik blij dat wij daar al een hele tijd uit zijn. Maar het was weer even moeilijk. Durf niet zo goed aan de bel te trekken bij de dokter, omdat ik de vorige keer ook niet serieus ben genomen. Maar over een weekje weer naar de vk, hopelijk heb ik dan iemand waar ik me wel fijn bij voel en dus mijn gevoelens kan bespreken. Succes met het kiezen van een naam! Linnie: Dankje.. Het komt vast wel goed, maar soms heb je ineens zo'n enorme inzinking. Knap dat je dat aan durft! Denk er nog rustig even over na. Wel een fijn gevoel dat ze inderdaad klaar staan, mocht er its mis gaan. Maar je moet sowiezo in het ziekenhuis bevallen bij stuitligging? Poemie: Dankjewel! Heb het neit aangekaart nog.. Maar ben het wel van plan. Had alleen vlak voor de afspraak een gesprek met maurice ( hij praatte, ik huilde zeg maar ) En daarna voelde ik me een stukje beter. Fijn dat jullie de naam hebben! En nu volhouden, haha. Gaan jullie het aan iemand bekend maken? Mogen jullie met 36 weken met verlof? Wij waren verplicht (cao) om met 34 weken te gaan. Vond ik helemaal niet erg. Ik heb 2 weken vooraf en 2 weken achteraf.. Jessie: Wauw wat spannend! Bijzonder hoor... Marilouise: heftig! Nee, ik zou er graag heen zijn gegaan, maar lijkt me niet zo fijn op het moment. Debby: Ik kan het me voorstellen hoor.. Hoop echt dat het snel raak is voor jullie. Dankjewel! Ik doe mijn best. En jij bankhangse!
Bedankt voor de lieve berichtjes! Doet me goed.. Alles was goed bij de vk.. madam lag in de startblokken.. Lag al hartstikke vast met dr koppie. Ben heel benieuwd hoe het dit keer begint. Vorige week het proefkaartje binnen gekregen, hartstikke leuk! Moet alleen nog achter de adressen aan. Dat word zo langzamerhand wel tijd denk ik..
Dames.. Even snel! Ging net naar de wc en bij het afvegen had ik roze/bruin slijm!! Schrik me helemaal kapot! Een vriendin van mij is vk dus die heb ik gebeld.. Zij zegt natuurlijk even in de gaten houden en zo lang het niet rood is en buikkrampen is er 'niks' aan de hand. Maarja.. Ik lig hier jankend op de bank. Ben echt heel bang nu..
@Lwal, Dat is wel schrikken ja. Hopelijk is er niets aan de hand. Als ik wel eens dat programma: "I didn't know i was pregnant" kijk dan zijn die vrouwen ook vaak 'ongesteld' geworden en dan verteld zo'n arts dat veel vrouwen lichte bloedingen tijdens de zwangerschap hebben en dat dit normaal is, tenzij het heel veel rood bloed is. Morgen maar wel even met je eigen vk bellen denk ik. Wel super schrikken, sterkte. @Tamale, goed om te lezen dat ik niet de enige ben die wat trager is met adressen en kaartjes hihi. 5 weken is wel te overzien toch? Je moet er wat voor opgeven, maar dan zit je ook wel in in je droomhuis met je schattige meiden! @Linnie, inschrijven is zo gepiept! Gisteravond wezen ze de bezoekers in het ziekenhuis er ook weer op dat het erg veel voordelen heeft om er een beetje over geleerd/gehoord te hebben. Dus dat geloof ik wel. Kan je misschien wel tepelkloven en borstontstekingen schelen
Als het goed is krijgen we dan een datum te horen wanneer we worden ingeleid. Ik ga zelf dan het liefst voor de donderdag. Zou het niet leuk vinden als ze de 29e worden geboren. @Linnie: je moet je ook niet teveel aantrekken van anderen. Elke bevalling is anders en uiteindelijk ben jij de gene die het moet doen en niet zij. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! @Lwal: dat is even schrikken inderdaad! Toch maar even je eigen vk ook bellen morgen.
@lwal: oooh dat is schrikken. Goed in de gaten houden en zodra het echt rood wordt de vk bellen. Maar het hoeft niets te betekenen, heb wel vaak gelezen dat het allemaal nu zo goed doorbloed is dat je wel is wat kan verliezen. Doe rustig aan en hou goed in de gaten. En morgen anders sowieso ff de vk bellen en het bespreken, miss kan je even langs komen om ze te laten kijken. @tamale: haha ja kaartjes, ik ben daar dus ook best langzaam mee, heb ook eigenlijk helemaal geen zin om alles te doen, haha. NU nog adressen schrijven. Maar zo te lezen hebben er meerdere daar dus last van. En spannend dat ze al helemaal vast zit. Kan nu elk moment gebeuren he. @mammadoe: Ja daarom is het ook wel goed dat ik ga zaterdag hoor
@Jessie, nee de 29e zou ik niet vrijwillig voor kiezen nee! @Linnie, haha jij ook al niet!? Ik wil ff bij de bruna kijken voor stickers en dan wil ik de adressen daarop gaan printen. Ga toch echt niet met mijn tintelende jatje al die adressen schrijven als ik ook gewoon van mijn kleine ventje / meisje (NU WIL IK HET EINDELIJK ES WETEN!!!!) kan genieten.....
@allen, wat hebben.jullie gekletst zeg! Lees later even rustig terug, en reageer dan heb zojuist bizar nieuws gehooord heb even tijd nodig dit te verwerken dan zal ik het jullie ook vertellen nu even @lwal is het gestopt? Heb je nog.je vk gebeld? Schrikken hoor!
Lwal: Ooh dat is schrikken meid! Bah! Hopelijk is het gewoon een gesprongen vaatje. Dikke knuffel! Mammadoe: 5 weken is zeker te overzien. Maar omdat ik er geen verstand van heb, en ik ga er nu langs, kan ik me niet voorstellen dat het over 5 weken al klaar is. Wat een rotzooi!! Haha jij ook laat met de adressen.. Ach tijd zat nog even! ( ga ik dan maar vanuit ) Linnie: Dat kan wel idd, maar daar ga ik niet vanuit. Tara was bijna 2 weken overtijd, dus ga er nu vanuit dat het weer zo uitkomt ongeveer. En volgende week komt helemaaaaaaaal niet uit! Maurice gaat dan een week proefdraaien bij misschien wel zijn toekomstige baan.. Eigenlijk hebben ze hem al praktisch aangenomen, het is alleen nog even onderhandelen over ht loon. Maar hij krijgt daar opleidingen en hij ziet hogere functies tegemoet. Dus dat zou super zijn! Dus beeb moet nog even 1,5 week blijven zitten! Marilouise: Dat klinkt niet goed.
Wauw wat hebben jullie veel gekletst Even kijken of ik t onthouden heb.... @ 9maandenbeurs Ja wij gaan wel wilde al heel lang gaan, maar vond t onzin als ik tzt niet zwanger zou zijn, aangezien wij nog kindloos zijn. Maar nu ik zwanger ben gaan we natuurlijk wel en zelfs manlief vindt t leuk om mee te gaan @ namen Wij hebben er al een aantal uitgezocht. Hopen echt dat geen van de bekende die gaan gebruiken. 4 vrienden van ons zijn zwanger, die zijn (veel) eerder uitgerekend dan ik, dus wordt even afwachten. @ tamale Heb jouw verhaal nog niet gelezen, maar doe rustig aan meid! Dikke digi knuffel Wat een verbouwing zeg, maar het resultaat wordt vast heel mooi en dan hoef je voorlopig ook niet weer. @ lwal Dat is schrikken hoe is t nu?? @ kaartjes Ik zou de adressen ook uitprinten op etiketten. Maar heb gelukkig alle adressen al, nog van onze bruiloft, dus dat scheelt weer @ linnie Oké, ik zou denk ik ook voor een stuit gaan hoor. Vooral als ze dan toch klaar staan mocht t anders moeten. @ jessie Spannend!!!! Inderdaad, de 29e is niet zo'n leuke datum. @ debby Heerlijk nog even geen werk.. Vervelend hè dat je nu iedereen in je omgeving zwanger ziet worden dat vond ik ook super irritant. Heb een buurvrouw die ook in no-time zwanger was en dingen deed die eigenlijk niet goed zijn voor de beeb, zoals roken @ poemi Lekker al over 14 weken met verlof, denk dat ik dan op vakantie ga hihi, nou ik heb t helaas ook niet van mijn pa georfen, maar manlief heeft gelukkig geen 2 linkerhanden Hier gaat t oké, beetje hoofdpijn en zo nu en dan misselijk. Gelukkig niet extreem, maar wel van de vieze smaak in jè mond. Ook na het drinken van thee, dat is wel balen. En op mijn werk mijn tanden poetsen is beetje raar dus 's morgens goed aan de poets en 's avonds, maar t helpt nog niet zoveel. Ach ja, als t hierbij blijft vind ik t niet zo erg. Oja heb net t weekendje Milaan geboekt Nee hoor zij heeft geen zuipweekend in gedachten maar wil wel gaan shoppen en site seeing ach dan moeten we maar wat vaker rust nemen.
Nou dames gelukkig is het niet ernstig althans niet direct voor de familie wel een beetje raar . Mijn vader leeft niet meer zoals velen van jullie weten, hij had een aantal goede vrienden, en 3 beste vrienden zeg maar, deze kende hij via de waterpolo, en ze waren ook als gezinnen met elkaar bevriend. Mijn moeder gaat nog steeds sporten met de vrouw van 1 van hen, nu zei mijn moeder steeds dit gaat niet goed enzo in dat huwelijk ze had het steeds over een ander en die ander is de beste vriend van haar man. Nu is het dus zo dat zei haar gevoelens heeft geuit naar de beste vriend van haar man , deze heeft dus ook gevoelens voor haar, nu zijn zij een stel hij si al bij haar ingetrokken en samen hebben ze tegen haar man gezegd toen hij terugkwam van zakenreis dat het beter was als hij in het huis van die andere man ging samen met de zoon van die man. en dat heeft hij gedaan, dus de vrouw gaat nu met de beste vriend van haar man en haar man woont in het huis van de beste vriend met de zoon van de beste vriend. ik kon mijn mond niet meer dichtdoen, zijn reactie klopt helemaal niet (hij heeft een zware blaasontsteking en fikse medicijnen gekregen en is helemaal van de wereld, hij is echt een beer van een kerel die erg veel moeite heeft om zijn agressie in bedwang te houden (ex libanon ganger en heeft de nodige trauma's) ) Ik vindt het echt zo ene bizar raar verhaal, zei al tegen mijn ma dit hoor je normaal in soaps dit kan niet echt maar het is dus echt (helaas nog wel 4 kids in betrokken ) zo einde bericht ! Nu over de rest @tamale en mammadoe jullie zijn echt relaxt zeg met die kaartjes en adressen geweldig. ik moest alles klaar hebben met 34 weken van mezelf (had ik dan zo sterk het gevoel dat meneer eerder zou komen ) . @lwal is het gestopt ? @jessie spannend hoor , hoop dat ze vanzelf komen inleiden kan zo eindeloos duren. en de 29e zou ook niet mijn keus zijn! Dames is er iemand die een dwarse peuter wil lenen we zitten er middenin hoor de welbekende peuterpuberteit alles wat mama wil doen we niet of gaan we huilen of schreeuwen . en bij papa zijn we poeslief. (af en toe erg frustrerend) hij heeft ook zo zijn lieve momenten hoor ! @brondy hoe is het bij jou, veel last van kwaaltjes? of heb ik daar overheen gekeken.
Oja volgens mij heb ik t ooit wel eens vertelt.... Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren (oktober 2010) hebben wij hun als cadeau een deel van de reis naar Indonesië cadeau gedaan. Vorig jaar gingen ze niet omdat zij mij trouwjurk betaald hebben en zij hebben t niet al te breed. Dit jaar wille. Ze persee in september/oktober gaan, maar laat ik nou net in Oktober zijn uitgerekend. Onze planning was om het pad na de 1e echo te vertellen, maar ze moeten voor t einde van deze maand beslissen anders worden de vliegtickets duurder. Hoe kan ik ze overtuigen dat t niet handig is om in september te gaan, zonder te verraden dat ik zwanger ben?????
Hallo dames, Vannacht natuurlijk geen oog dicht gedaan en elk uur ff naar de wc gegaan om te checken, maar steeds niks. Net ga ik plassen en had ik wel weer wat bruin slijm bij het afvegen.. Nu weet ik wel dat bruin 'goed' is en oud bloed betekend. Dus denk dat ik het nu nog even afwacht, dat is ook wat die vriendin zei. Maar jeetje wat maak ik me een zorgen.. Werd vanmorgen ook nog eens strontberoerd (grieperig) wakker dus heb me ziek gemeld op mijn werk. Doe ik normaal nooit zo snel, maar zie het nu echt niet ziet zitten om te gaan werken. Manlief belt me elk uur om te vragen hoe het met me gaat, super lief! Marilouise: Wat een verhaal zeg.. Zoiets verwacht je niet nee bij normale volwassen mensen. Brondy: Ik zou het als ik jou was toch tegen je ouders vertellen. Want een goede smoes kan ik zo niet verzinnen.. Jessie: Jeetje wat een raar idee dat je volgende week gewoon moeder bent! Hoop ook voor je dat het niet de 29e wordt.. Zou je niet kunnen vragen of ze daar rekening mee willen houden? Geen idee of ze dat doen hoor? Ben wel erg benieuwd naar jouw buik trouwens, heb je geen foto? Linnie: Knap dat je voor de stuit bevalling kiest! En groot gelijkt dat je het gaat proberen! Poemi: over 14 weken, dat is al snel! Heeerlijk vooruitzicht zeg! Tamale: Oh dan moet ze nog wel 1,5 week blijven zitten ja! Benen goed bij elkaar houden Mammadoe: Bedankt voor de site, zal eens kijken of er iets leuks bij staat Kaarten: Ik zou ze ook uitprinten! Ik heb gelukkig ook alle adressen nog van de bruiloft. 9 maanden beurs: Wij zijn ook van plan om te gaan, ben benieuwd of manlief het iets vindt! Maar dan moet ik me wel wat fitter voelen dan nu!
Hahaha, dus nog een nadeel van ongetrouwd zwanger zijn @Lwal, 'gelukkig' nu alleen bruin bloedverlies. Hopelijk is er dan niets aan de hand. Ga je wel je vk vandaag bellen of wacht je even af? Wanneer is je volgende afspraak/echo? Heeft niet iemand in jouw omgeving zo'n doptone apparaatje? Maar ja, met jouw termijn is het hartje vinden echt lastig, dus misschien wordt je dan juist nog meer ongerust @Brondy, Die arme ouders van je hihi. Nee, ik zou ze het dan maar gaan vertellen hoor! Zou ze wel op het hart drukken dat ze het verder aan niemand vertellen. Maar als je nu een miskraam zou krijgen, zou je dit toch ook wel met je ouders delen? Dus dan heb je niets te verliezen. @ML, wat een soap idd! Vind ik echt het laagste van het laagste om met de beste vriend van je man er vandoor te gaan! bah! @Tamale, dat klinkt veelbelovend voor je vriend. Als straks je huisje af is en hij die mooie baan met toekomstperspectief te pakken heb en jij je baby op je arm en T. als trotse grote zus ernaast, dan weet ik zeker dat je het allemaal al weer een stuk rooskleuriger inziet! Enne die 5 weken, nou ja, in de praktijk vallen altijd dingen tegen, dus zou voor jezelf wel een slag om de arm nemen en er 1 of 2 weekjes bijplakken, dan kan het alleen maar meevallen. @Hier, pas om 2 uur gaan slapen en iets na 12en wakker Ik zit weer niet helemaal in het goede ritme vrees ik..... Verder vandaag precies 37 weken, dus baby mag officieel geboren worden Er rommelt nog niets dus zal wel nog even duren. Begin er wel echt zin in te krijgen.... Verver een vraagje aan de mama's hier. Jullie kraamtijd, hoe hebben jullie die ervaren. Ik hoor en lees zoveel negatieve verhalen over opdringerige schoonmoeders, veel lang blijvende visite, visite die domme dingen bij de baby doen. Mensen die kwaad worden als ze de baby niet mogen vasthouden. Heb gister over een kraamfeest gehad, maar hier voelt mijn vriend niets voor. Maar wil echt voorkomen dat ik straks op mijn kraamtijd terugkijk en denk, wat een gezijk en stress was dat! Wil gewoon bijkomen van de bevalling en genieten van elkaar en de baby en mij kunnen richten op de bv....... Hebben jullie tips hoe ik dit vantevoren al in goede banen kan leiden?
En o ja, onze directe familie, ouders, broers, zussen en nichtjes zijn in totaal 14 mensen. Die staan met z'n allen de eerste dag op de stoep, dat kan niet anders. Is dit teveel en zouden jullie dan je baby van hand tot hand laten gaan (mocht hij/zij wakker zijn uiteraard!). Het is allemaal zo'n close familie dat ik toch moeilijk aan bijv mijn zus kan vragen of ze een andere x wil langskomen.... @Linnie en Jessie, hebben jullie hier ook al over nagedacht? Wat zijn jullie ideeën hierover?
@mammadoe: heb er wel een beetje over nagedacht. Ouders mijn zusje en zijn ouders en zusje komen natuurlijk wel de eerste dag langs. En wil ook heel graag dat mijn opa en oma komen. Zijn soort tweede ouders voor mij. Dus ik ga er wel vanuit dat de eerste dag best druk wordt. Qua vasthouden weet ik het echt niet, als echt iedereen tegelijk komt kan ik niet beloven dat ze allemaal de kleine kunnen vasthouden, ook omdat je niet weet met borstvoeding. Voor de rest denk ik dat ik 2x per dag bezoek wil en miss niet in de avond, dat die gewoon voor mijn vriend en mij is. Ik laat het een klein beetje op me afkomen omdat ik niet weet hoe ik me ga voelen en alles. Maar ze zullen eerst bellen voordat ze komen dus dan kijk ik wel hoe ik me voel en wanneer het het beste uitkomt. Ik vind het ook heel lastig. Maar ik heb gelukkig geen bemoeizuchtige mensen om me heen