Mammadoe: Jij was vannacht weer lekker bezig! Haha ritme is dus echt even kwijt? Wat leuk van de nichtjes dat ze al een heel plan hebben! Ik ga er ook vanuit dat het gewoon goed zit bij mij, heel veel vrouwen blijken bruinverlies te hebben, en nu is het weer over! Moet 5 maart weer naar de vk. En die misselijkheid, hoop eigenlijk dat het door de griep kwam! Want had er al 2 weken geen last meer van! Poemi: wanneer is je zoontje jarig dan? Dat is wel een rare dag dan zondag, waaraan is je nichtje overleden? Of heb je dat al eens verteld? Brondy: Ben benieuwd of je ouders erin gaan trappen! Wanneer heb je de echo? En weet je al hoe je het gaat vertellen? Ik geloof toch ook wel dat je kindje minder eenkennig is wanneer je mensen hem vast laat houden. Het moet natuurlijk voor het kindje wel fijn zijn, maar ik denk echt dat het alleen maar goed is! Hoop dat ik tegen die tijd wel zo'n makkelijke mama wordt! Hier de klok net rond geslapen, had het nodig denk ik! Voel me nu weer ietsje fitter.. Soms denk ik dan.. Als ons kindje er straks is dan kan het zo lang uitslapen en luieren niet meer!!!
@Mamadoe: of het nu een ks of gewone bevalling wordt, we willen toch eerst even wat tijd voor ons zelf met de kleintjes. Dan pas belt manlief de moeders. Hieronder een foto van mij. Was hier 34 weken zwanger. Ondertussen alweer gegroeid hoor....
@lwal: ja gek idee he dat je straks niet meer zo lang kan slapen, ik denk dat ook heel vaak. Gelukkig is dat het bruinverlies gestopt, denk ook dat het dan niets was. Met de doppler trouwens hoorde ik het hartje al met nog net geen 11 weken. Maar in jouw geval zou ik het miss ook niet doen omdat je al onzeker was/bent door dat bruinverlies. @brondy: Lastig hoor die beslissing met wel of niet vertellen. Vind het trouwens knap van degene die het zo goed voor zich kunnen houden, ik kan dat dus echt niet, haha. En mijn moeder doorziet mij zooo snel. @poemi: wist ook niet dat je nichtje geboren en overleden is. Bij de geboorte? En leuk een glijbaan @mammadoe: gisteravond zat ie toch te twijfelen of hij mee wil, want hij wil nog sporten en moet nog wat dingen doen. Hoeveel wasjes heb je wel al niet gedaan, haha. Hij kan nu een 0 uren contract krijgen bij een detacheringsburo. NIet echt ideaal. Maar voordeel is wel dat hij dan wel weer een beetje in de reclamebranche zit, en hoe langer hij daar niet in zit hoe moeilijker het wordt om er weer in te komen. En je mag 30% bijverdienen bij een uitkering en alles wat je meer verdient wordt afgetrokken. Maar moet ie nog even goed met uwv afstemmen, en verder moet ie maar snel verder zoeken naar een baan Ik moet nog boodschappen doen en heb er zooooo geen zin in:x
@jessie, mooi buikkie hoor. @dames begrijp me neit verkeerd hoor, was geen hysterische moeder die haar kind niet af wilde geven, hier was de situatie denk ik iets anders, als waarvoor ik bij jullie hoop en duim, R. heeft natuurlijk eerst op de ic gelegen en later nog 3 dagen op de kinderafdeling ik zag hem maar 2 keer per dag eventjes. de eerste keer dat ik hem vast had was hij al bijna een halve dag oud en mocht maar 5 minuutjes vanuit de couveuse. Toen we eenmaal thuis waren had ik het er heel moeilijk mee met name dat de eerste 2 dagen iedereen hem gezien had en bij hem was geweest en ik maar heel kort even mocht en de keren dat ik hem even bij me mocht hebben was er wel iemand bij. Dat heeft me heel erg opgebroken, en nog steeds doet dit heel veel pijn. Toen we thuis waren hebben we de tijd voor onszelf genomen en ook gezegd de 1e en 2e dag thuis willen we niemand zien dit lukte goed en deed ons heel goed. Na verloop van tijd mocht de familie hem vasthouden alleen flesjes geven hebben wij altijd zelf gedaan, dit kwam ook door het vele spugen hij spuugde je altijd onder dit vond ik niet fijn voor een ander. Uiteindelijk gingen de oma's wel eens oppassen en hebben ze natuurlijk ook de fles gegeven. dit heeft wel een maand of 2/3 geduurd. in die tijd ging die ook wel bij een ander op schoot wij vonden het alleen niet fijn als die in grote gezelschappen van hand tot hand ging dus ik bedoel met een verjaardag ofzo, dan bleef die bij ons of bij de oma's we hebben hem toen hij 2 weken oud was ook niet naar een familiefeest meegenomen je had de familie moeten horen, hij was zoveel afgevallen dat we pas de dag ervoor voor het eerst 1 keer 10 minuutjes buiten waren geweest, dus zag dat niet zitten en toen heeft de andere oma opgepast voor ons rustig maar de familie vond het niet leuk, wij zagen het niet zitten 80 man boven die bak en een koude zaal. Ach iedereen doet het op zijn eigen manier denk ik. Later ging hij gewoon overal opschoot en nog steeds gaat die naar iedereen toe en eenkennig is die echt niet op straat zegt hij tegen iedereen gedag echt prachtig om te zien! loop je te wandelen hoor je ineens weer hoi, of daag naast je ! @lwal gelukkig dat het over is je gevoel volgen is vaak wel goed hoor! @ poemi ja ik was vroeg een heerlijke vroege vogel in huis ik weet het even niet meer wat er allemaal gekletst is ! Ga zo naar ene voorlichting over zelfstandig ondernemen!
@marilouise: het hangt ook per situatie af hoe je met je kind omgaat toch. Met een moeilijke start wordt er vaak ook aangeraden om het kind niet van hand tot hand te laten gaan. Snap ook dat je hem niet naar het feest hebt meegenomen als je die dag ervoor voor het eerst 10 minuten buiten bent geweest. Denk echt dat het per situatie afhangt. Als je maar luistert naar je gevoel, dat het is belangrijkste
@ linnie, inderdaad, denk dat dat het belangrijkste is en een ander kan zeggen wat die wil, en zelf kan je ook alles zeggen, maar je weet het toch niet hoor.
@Marilouise Het hangt ook idd van de situatie af. Die van ons huilde zo veel dat we juist blij waren als iemand anders hem even stil kreeg. En iedereen moet ook doen waar hij/zij zich goed bij voelt. @Linnie Toch nog best wel lastig dus om ander werk te vinden. Hopelijk doen ze bij het UVW niet al te moeilijk over dat detacheringsbureau, het is toch wel fijn als ie een beetje aan het werk kan, al is het een 0 uren contract. @Jessie Mooie buik zeg! @Brondy Succes zondag op de beurs! Het zal wel gezellig druk zijn Hopelijk gaan je ouders je geloven over die reis. @Lwal Als je geluk hebt krijg je een kindje dat altijd lief tot 9 uur slaapt, je hoort die verhalen wel eens, dus het kan wel Hier is het meestal ergens tussen 6 en 7 uur. D.uncan is 7 maart jarig, dus nog een kleine 2 weken. En het is trouwens vandaag dat m'n nichtje geboren en overleden is. M'n jongste nichtje is precies op dezelfde dag geboren, maar dan dus 2 jaar later. Bij m'n middelste nichtje was met de termijnecho te zien dat ze nog een open buikje had, dit kon nog wegtrekken maar was anders ook operabel geweest. Bij echo's die later volgde bleken er steeds meer dingen niet goed te zijn: missend onderarmpje, open middenrif, waardoor het hartje niet op de goede plek zat, en nog wat dingen. Sommige dingen waren wel operabel, maar uiteindelijk hebben ze met een week of 20/21 te horen gekregen dat ze niets voor het kindje konden doen na de geboorte omdat er gewoon teveel mis was, dus het kindje zou overlijden tijdens of na de geboorte, als ze in de buik al bleef leven. M'n schoonzusje en broer hebben besloten om de zwangerschap niet af te breken, maar de natuur z'n gang te laten gaan. Uiteindelijk is ze met 38,5 week geboren en m'n nichtje heeft het nog een uur volgehouden, wat vrij wonderbaarlijk was, maar daarna is ze dus overleden
@Marilouise, nou ik snap het helemaal hoor! Als moeder weet je zelf echt wel wat het beste voor je kind is. Ik ga gewoon mijn gevoel volgen. Als kersverse moeder moet je denk ik leren op goed je eigen grenzen te bewaken. @Poemi, hoe zit dat precies met je nichtje(s) dan? Is dat in hetzelfde gezin en die meid van 1 is daarna gekomen ofzo? Zal wel een heftig verhaal zijn. Wanneer is je zoontje jarig? En wat een leuk cadeau!! Zal ie vast heel blij mee zijn! @Brondy, denk je dat je ouders je geloven en niet zelf checken of het volgeboekt is? Dan kan je het doen, maar zou lullig zijn als achteraf blijkt dat ze zelfstandig toch geboekt hebben en ze dus een keuze moeten maken. @Lwal, gelukkig voel je je alweer ietsie beter. En dan zal die misselijkheid wel te maken hebben met een griepje of iets en niet met de zwangerschap. Gelukkig maar. Dat misselijk zijn is echt k.u.t. En w.b.t. dat slapen, echt hè?!?!?! Ik maak me er zo een zorgen over hoe ik dat zal ervaren. Hopelijk heeft ons kind net zo'n talent voor slapen als zijn/haar ouders hihi Gisteravond ging ik pas half 3 slapen, maar vanmorgen redelijk op tijd wakker, dus nu helemaal verrot en dikke ogen. Dus ik ga vanavond dan lekker op tijd naar bed en kom ik hopelijk weer een btje in het gewone ritme. @Jessie, o das wel slim ja. Misschien doen wij dat ook wel. Ook allemaal afhankelijk van hoelaat ik beval denk ik. Wat een buik zeg! Echt mooi hoor! Gewoon 2 mensen in je buik hahaha hoe bizar! Al zenuwachtig aan het worden? @Linnie, O, nou ja dat is wel goed om toch verbintenis met de arbeidsmarkt te houden. Hoelanger je thuis zit, hoe moeilijk je weer aan de slag kan. Hopelijk vindt ie wel snel iets voor fulltime dan. Ja erg he?! Boodschappen doen kijk ik de laatste tijd ook zooooo tegenop! Dat gesjouw met die klotetassen :x @Debby, Hoe was Hengeloooooo? @Hier, net naar de vk geweest. Alles was gewoon goed, daarna even naar het winkelcentrumpje vlakbij geweest en alvast een leuk voorleesboekje voor de kleine gehaald Nu aan het twijfelen of ik nog ff naar de v&d zal rijden om een pyjama met knoopjes te halen. Ik slaap normaal met niets aan (heeeeerlijk) dus niets in huis om mee te slapen als de kraamzorg er is en in het ziekenhuis enzo. Zit ook te twijfelen of een magnetronsellerisator nog handig of overbodig is.... Vanavond weer lekker zwemmen
@Poemi, wat onzettend vreselijk zeg! Wat een verdriet zal dat (geweest) zijn! Dat gun je helemaal niemand om mee te maken! En knappe keuze ook, om de natuur z'n gang te laten gaan en de zwangerschap te voldragen. Dat moet ook zwaar geweest zijn.... En hoe bizar dat je andere nichtje op dezelfde dag is geboren. Zal wel erg dubbel zijn....
Even snel Wij hebben toch besloten het vanavond te gaan vertellen. Mijn ouders geloofden t, maar mijn vader klonk heel teleurgesteld aan de telefoon want ze wilden toch echt heel graag vanaf midden september naar Indonesië. Ik moest bijna huilen, stomme hormonen. En wil natuurlijk niet hebben dat ze nog 3 weken blijven zitten, dus toch vanavond maar ff gaan. Oja ik wilde graag van doe sokjes kopen met I ❤ opa/oma erop, zag ze bij babydump, hopelijk kan ik ze ook hier in de stad vinden
Oeeeee leuk leuk leuk! Wat zullen ze blij zijn!!! 1e kleinkind toch? Bij de v&d hebben ze dat soort dingen wel. Succes!
Marilouise: is denk ook zeker van de situatie afhankelijk. Maar ik wil zelf gewoon graag een makkelijke mama worden, omdat ik denk dat dat voordelen heeft! Maar wie weet wil ik hem/haar tegen die tijd wel aan niemand geven.. We zullen zien! Jessie: Wow mooie buik!!! Gek ja dat daar 2 mensjes in zitten! En dat die er volgende week uit zijn Poemi: Ik hoop dat ik zo'n voorbeeldig slapend kindje krijg, maar ben er bang voor En erg heftig zeg van je nichtje! Erg sterk van ze dat ze de zwangerschap hebben voortgezet.. Weet niet of ik dat zou kunnen hoor! Mammadoe: Een pyjama met knoopjes lijkt me niet zo handig.. Als je dan snel moet plassen, voordat je alle knopen open hebt :s Ik had zo eentje vroeger haha, trauma's! Je kan toch ook een hempje met broek(je) doen? Dat zou ik tenminste doen.. Dat zwemmen van jou klinkt wel heerlijk, dat doe je al een tijdje toch? Brondy; Spanneeeeend!!! Wat leuk! Ben benieuwd hoe ze reageren? Laat je nog weten hoe ze reageren? Is iemand toevallig ook Dr. Phil aan het kijken? Want een achterlijk wijf zeg! En dat arme kind.. Word er helemaal boos van!
@mammadoe en lwal denk dat je pyama top met knoopjes bedoeld super handig met bv zit je.niet gelijkk bloot
Ja idd. Heb het bovenstuk nu met knoopjes en daaronder een gewone broek. Had pas bij de zeeman al zo'n lang shirt gehaald. Maar ja, das dus helemaal niet handig wees een kennis me op.... Vandaar nog maar 1 bijgehaald en dan goed Dat zwemmen doe ik sinds dat ik 19'weken zwanger ben en bevalt zo super goed! Toch een klein btje beweging. Ff gewichtloos in het water is ook heerlijk en aan het einde nog 'aquamassage' en stiekem is dat hetgeen waarom ik trouw ga. Dan zweef je m.b.v. Zwembandje in je nek en rubber ding in de knieholtes in het water, gaat er een rustig muziekje op en trekt en zigzagt de andere zwangere je door het water. Maar daarnaast ook echt een goeie manier om met andere zwangeren lekker te keuvelen over alles. We douchen haast langer dan we zwemmen hihi
@lwal ik moest wel lachen, dacht jij aan die pyama pakjes van de baby's? hihihi Hier een bloedchagrijnig mannetje kleine dan he de grote man heeft weekend! dus die gaat nu lekker naar bed !!! morgen ga ik met mijn moeder naar de huishoud annex negenmaandenbeurs, morgenavond gaan we heb er zin in, vindt het ook heel erg gaaf om samen met mijn moeder iets te doen! Vanmiddag naar het uwv geweest dat was zeer frustrerend en totaal niet op mij van toepassing was best nijdig beetje zonde van mijn tijd:x @poemi heftig zeg! blijft een beladen dag (zie het bij mijn s- zus ook die is een 2ling verloren met 24 weken nadat ze eerst zwanger was van een 10-ling en nadat er 1 vanzelf was "gestopt" hebben ze er 7 gereduceerd uiteindelijk had ze niets ) blijft heftig en dan ook nog verjaardag op dezelfde dag hoe bizar @brondy spannend, ben benieuwd wat je ouders vinden, ga je het ook je schoonouders vertellen? @mammadoe, heb je nu alles klaar ? @linnie jij ook alles startklaar ? @jessie ook alles klaar?? Nou dames kom op met die babyboom!!! (ben mega nieuwsgierig naar de baby's , namen en jullie als mama's )
@mammadoe: Goed hoor dat je nog steeds zwemt. Had mij toch ook wel heel lekker geleken. Dat dan maar bij een een tweede. Ik heb ook van alles gehaald voor na de bevalling, haha. Had echt geen idee. Heb maar twee pyjama broeken gehaald, paar hemdjes, en nu ook nog een shirt met knoopjes idd. Heb echt geen idee wat ik nodig ga hebben. @lwal: hahahha, ik snapte al niet zo goed wat je bedoelde, ik zie zo'n pyjama al helemaal voor me, haha. Zat trouwens ook naar dr phil te kijken. Echt erg ja, en ze bleef ook maar schreeuwen. Leek wel een strafkamp. Zo zielig. @ml: veel plezier morgen. Maar dat is ook een verhaal zeg van je s-zus. Een 10ling. Maar dan uiteindelijk niets overhouden, dat is wel heel heftig. Heeft ze nu ondertussen wel een kindje? Jammer dat het uwv dus niets was. Verder hier alles een beetje klaar. Alleen mijn ziekenhuistas nog niet, en kaartje, adressen. Haha, heb gewoon echt nergens meer zin in. @poemi: wat een naar verhaal van je nichtje. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
Het is zeker bizar dat ze op dezelfde dag geboren zijn. Van de middelste was ze 4 maart uitgerekend (ik trouwens een jaar later van ons zoontje) en van de jongste 19 februari, en allebei precies op dezelfde dag. Is ook wel lastig, want dan lijkt het net of je het overleden kindje soort van vergeet, omdat je toch een leuke dag wilt voor de jongste. @Marilouise Wat moest je bij het UVW doen dan? Heb ik misschien gemist. Leuk dat je gezellig samen met je moeder naar de beurs gaat, zal ook wel erg druk zijn denk ik! @Mammadoe Klinkt echt heerlijk dat zwemmen. Zou er zelf ook echt een keer voor moeten gaan kijken eigenlijk... Fijn dat alles ook weer goed was bij de vk. Nu maar wachten totdat de baby zin heeft om te komen Je bent er volgens mij wel redelijk klaar voor, als ik alles zo lees. @Lwal Wat was er bij dr. phil? Keek het vroeger nog wel eens, maar nu met de kleine gaat dat niet meer. Later op de avond is het geloof ik ook nog, maar dan vergeet ik het altijd.. @Brondy Wat leuk dat je het toch gaat vertellen! Met die sokjes is ook een heel leuk idee, hopelijk heb je ze nog kunnen vinden. Gaan jullie ook gelijk bij je schoonouders langs dan? Vanmorgen lekker geshopt met de kleine. Ik heb al de eerste 2 pakken luiers in huis voor de beeb Bij de kruidvat was dinsdag de aanbieding met je voordeelkaart 50% korting op new-baby, en 25% korting op de rest, max. 2 pakken. Manlief had het gelukkig geactiveerd, dus vandaag maar gelijk new baby gehaald, kreeg je meer korting En op gaat het toch wel. Ik heb nog wat spulletjes voor het taarten maken gehaald en een nieuw boek, had nog steeds een boekenbon liggen van m'n verjaardag. Ook weer nieuwe schoenen gekocht voor de kleine man. Z'n derde paar al, en hij loopt pas sinds oktober op echte schoenen. Eind december hadden we al nieuwe schoenen gekocht, en nu dus weer, 2 maanden later. Hopelijk groeien z'n voeten nu even iets minder hard, want het wordt een beetje dure bedoening zo, elke 2 maanden nieuwe schoenen. Net had die kleine trouwens nog wat grappigs. Er lag een klein badeendje op z'n kamer, dus die nam ie mee naar de badkamer. Gooit ie het eendje zo in de wc en zegt: Eendje zwemmen! Ja, dat klopt, maar dat hoort ie niet in de wc te doen
@ linnie was idd bizar was overstimulatie na hormoonbehandeling, nu heeft ze 2 kindjes 1 met ivf en 1 cadeautje kwam vanzelf 11 maanen later, zien allebei in dezelfde leeftijd als r. Van ons @poemi was voorlichting over starten als zelfstandige na je uitkering NietVan toepassing op mij dus! Mijn uitkering loopt volgende maand af. Leuk he die peuters hier ook leuke acties en de wc.is zo leuk!