Linnie.. Ik word helemaal zenuwachtig van jou haha! Helemaal als Marilouise zegt dat jij gaat bevallen.. Nou, ben erg benieuwd! Maar dan moet je het hier wel even laten weten
@lwal: hahaha, twee weken voor de uitgerekende datum begin ik het ineens echt te beseffen en daar word ik zenuwachtig van. Gewoon leuke zenuwen hoor. Maar ik denk dat het echt nog minimaal een week duurt hoor, dus nog niet zenuwachtig zijn😉
Hoi meiden, Hier ben ik weer! Carnaval is weer voorbij, dus hoop nu wat meer tijd voor jullie te hebben! Hier gaat verder alles goed! Nog steeds geen klachten etc. Nog 6 weekjes werken en dan heb ik verlof Ga even een stuk teruglezen, jullie hebben veel gekletst afgelopen tijd Heb niet alles kunnen lezen. Brondy, ik heb de CZ Zorg-op-maatpolis (natura). Vind dat ik tot nu toe veel vergoed krijg. Heb de combinatietest vergoed gekregen en krijg ook voor 100euro een zwangerschapscursus vergoed. Ik heb trouwens het 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Echt leuk hoor! En wij hebben een babybadje met thermostaat. Leuk dat je het aan je ouders hebt verteld!! Poemi, klinkt wel goed die suite zeg!! Vooral met dat feestelijke drankje en die chocolade, haha. En fijn dat de 20 weken echo goed was! Mooie buikfoto ook! Lwal, wat fijn dat alles goed was bij de 12 weken echo! Mooie echo ook! Debby1, wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden! Mammadoe, beetje stresserig geweest lees ik. Is al je babykleding nu gewassen en gestreken? Hopelijk ben je weer wat minder stresserig haha. Lijkt me idd erg spannend om te lezen dat ze bij de maart mama's al aan het bevallen zijn! Duurt niet meer zo lang nu.. Wat leuk dat je broer en zijn vrouw voogd willen zijn! Claudi6a, leuk om je ook weer even hier te zien! Wel schrikken van je vriend zeg! Heb je nog leuk gecarnavald? Linnie, wat jammer dat de draaipoging niet is gelukt Wel spannend dat je gewoon wilt bevallen! Zal vast allemaal wel goedkomen! En idd een spannend idee dat het nu gewoon ieder moment kan beginnen! Jessie, een spannende week voor je dus, komende week! En grote buik zeg tjee, wel mooi hoor! Marilouise, leuk dat er veel Woezel en Pip was op de 9 maanden beurs. Vind ik zelf ook heel leuk Zo, nu even Ik hou van Holland kijken
Wat is het hier toch altijd super rustig in het weekend @Viev, fijn dat je je goed voelt en geen klachten hebt. Ben je al echt aan het aftellen naar je verlof of valt het wel mee? Ik ben vandaag zoooo druk geweest Eerst ben ik te voet naar het ziekenhuis gegaan (werd een beetje stijf van al dat bank/bed hangen van afgelopen dagen) Daar 2uur een kwartier bv informatie gekregen. Was erg nuttig en interessant. Was alleen mijn mobiel vergeten en heb dan altijd het gevoel of ik gehandicapt ben Daarna haalde mijn vriend mij op en zijn we gelijk doorgereden naar een kinderverjaardag. Daar tijdje gezeten en gegeten en vervolgens even snel bij mijn broer en schoonzus langs om iets op te halen. Blijken ze morgen naar de 9maandenbeurs te gaan en een kaartje over te hebben. Vroegen ze of ik mee wilde en mijn broer zei dat als ik het zat ben hij me best wel in een rolstoel wil rondduwen hahaha Daarna nog even snel bij mijn ouders langs. Die wonen daar 5 minuutjes vandaan. Had mijn vader al ff niet gezien en vond het wel leuk dat hij me nog hoogzwanger zag. De schat wilde met me op de foto, dus stiekem even gedaan, want mijn ene zus zat in de woonkamer en zou misschien pijnlijk zijn voor haar.... Toen voelde ik me in ene echt niet goed worden. Warm, misselijk, last van mijn darmen. Begon bijna te twijfelen of het niet de bevalling was die voor de deur stond ofzo. Dus ik wilde naar huis. Nu thuis en flink aan de dunne :x Dus gewoon niet zo lekker van alle drukte in combi met het vette verjaardagseten.... Nu maar lekker slapen, want morgen dus de 9maandenbeurs. Ben benieuwd!
Ahhhh werd net gebeld r. Mag vanaf komende week naar de psz vindt het lek maar hij wordt zo snel groot, Net heeft de kat zich boos gemaakt helaas moest r. het ontgelden hij is vol in zijn gezicht geraakt zo zielig en zo schrikken maandag maar eens overkregen met de dierenarts ze is zo dominant naar.hem toe . @viev leuke carnaval gehad?
Hallo dames, Viev: Carnaval overleefd dus? Gaat verder nog steeds alles goed met jou? Mammadoe: dus toch naar de negen maandenbeurs. Was het een beetje te doen?? Nog last van je darmen, of was het toch de bevalling Marilouise: wat sneu dat de kat R in zijn gezicht heeft geraakt? Is het een diepe snee? Slim dat je ff naar de dierenarts gaat! Hier gisteren niet meer naar de negenmaanden beurs gegaan, hadden er beiden geen zin in meer in! Dus zijn we naar babypark gegaan.. Eindelijk een leuk kamertje gezien, dus denk dat die het wordt! Daarna bij schoonouders gegeten.. Zij vertelden dat ze graag een box cadeau willen doen. Super lief! Alleen mogen we hem niet zelf mee uitzoeken, want ze hebben al iets op het oog.. Daar heb ik dan moeite mee, want ik wel iets fatsoenlijks. Maar ik denk dat ze een beperkt budget hebben en het daarom zo doen, maarja dan leg ik liever zelf wat bij zodat ik weet dat ik iets degelijks heb! Maar vinden jullie dat ik dat zo tegen ze kan zeggen? Wil niet ondankbaar overkomen, want ik weet dat ze het niet breed hebben. Verder vandaag weer een paar uurtjes aan het werk, maar had me beter nog een dag ziek kunnen melden! Straks nog even theetje doen met wat vriendinnen..
Goedemorgen, @lwal: Lastig met de box. Ik snap je gevoel wel. Ik wil ook graag de controle hebben over de spullen. Aan de ene kant vind je dat je niet moet zeuren want je krijgt het, maar aan de andere kant wil je graag weten wat er gekocht wordt. Is toch iets wat in je huiskamer komt te staan. Ik vind ook een hoop boxen niet zo mooi. En we wilden er graag een la onder ivm met ruimte. Maar ik zou ook bang zijn dat er iets komt wat ik helemaal niet mooi zou vinden en daar me dood aan zou ergeren. Maar je voelt je dan zo ondankbaar. @marilouise: leuk naar de psz. Ik sta ook op psz. Maar is voor ouders idd altijd wel spannend. Gelukkig vinden de meeste kinderen het helemaal leuk @viev: heerlijk hoor helemaal geen klachten. @mammadoe: hoe gaat het met je darmen? Bij mijn zijn mijn darmen nu iets rustiger geworden. Blijf wel een beetje last houden, zeurderige pijn, harde buiken. Gister de hele dag door naar de wc gerend. Mijn oom(gyn) belde gister en hij zegt dat dit waarschijnlijk voorweeen zijn, dat diarree en alles daarmee te maken hebben, en omdat mijn harde buiken een erge druk naar beneden geven. Ze doen geen pijn maar dat hoeft ook niet zegt ie, moet het in de gaten houden, als het om de 10 minuten komt moet ik miss toch ff met ziekenhuis overleggen omdat het ook ontsluiting kan geven en ik toch een stuitkindje heb. Maar het kan ook stoppen en nog 2 weken duren. Wel spannend hoor.
@lwal, ik zou proberen te overleggen met je schoonouders en aangeven dat je een paar wensen hebt, dat hebben wij ook gedaan mijn opa en oma hadden de kinderwagen al betaald, 2e hands maar ze wilden ons ook een box geven dus wij hadden gezegd van nou hij moet in hoogte verstelbaar zijn en we willen er graag een opberglade onder en dan een witte of een lichte kleur hout, nou we hebben een supermooie white wash box gekregen echt super mooi en die had 10 ,- gekost via marktplaats met 3 boxkleden erbij voor een jongen (zij wisten niet dat het een jongen werd maar was er erg blij mee ) probeer het op die manier, geld bijleggen voorstellen vindt ik gelijk zo hmmmm weet niet hoe je dat zegt! overkomen , ze willen toch ook graag iets geven, moeilijk ! @linnie spannend, dus het rommelt gewoon lekker bij je . wie weet ! @mammadoe al beurs moe? R. is scarface momenteel echt erg ziet het eruit, heb het gisteren gelijk schoongemaakt met ontsmettingsmiddel de bikkel bleef keurig zitten zei alleen auw. daarna voor het nara bed gaan ingesmeerd met calendulan, dit heb ik voor we zelf naar bed gingen nog een keer gedaan en vanmorgen weer, de diepste plek begint al wat mooier te worden, maar hoop heel erg dat alles weg trekt. :x
@marilouise: aah wat een bikkel. Gelukkig is helpt de calendulan dus wel. Idd hopen dat het mooi wegtrekt en niet gaat ontsteken.
Moeeeeeee!!! Maar heb het wel leuk gehad! Heb een draagdOek gekocht, helemaal blij mee! En niet meer last van me darmen en misselijk. Mijn vriend had het gisteravond ook, dus waarschijnlijk op die verjaardag iets verkeerd gegeten.... Ga nu ff rusten, klets ik later wat meer.
Hey! Mammadoe: Over de kraamtijd, ik denk dat je gewoon duidelijk moet zijn., MAar niet te huiverig. Ik heb me met Tara heel bang laten maken door al dat soort verhalen, we waren daardoor behoorlijk terughoudend en dat is ons uiteindelijk flink tegen gevallen! Mijn schoonouders gingen die week op vakantie voor 4 weken, dus daar hadden we geluk mee! Maar dit keer niet, dus ik hoop dat ze begrijpen dat we onze rust hard nodig zijn. Zou als ik jou was wel duidelijk op het kaartje zetten dat voordat iemand op bezoek komt, ze even moeten bellen. Ik vond NIKS irritanten dan bezoek wanneer je er echt niet op zit te wachten! Bij Tara hadden we het ook op het kaartje gezet, maar sommige mensen luisteren daar niet na. Een bevriend stel van ons zou toen om 15:00 komen.. Stonden ze er al om 12:00, want ach ze waren toch in de buurt. Ja jammer dan! 12:00 tot 15:00 was onze rusttijd. Was niet zo best voor onze vriendschap, want erg leuk vonden ze het niet dat ze na 5 minuten alweer weg konden. En familie is toch helemaal niet raar dat je die de volgende dag bijv laat komen? Ik heb de eerste dagen Tara alleen vast laten houden wanneer ze wakker was of de fles moest/net had gehad. Ik ging haar er echt niet voor uit bed halen. En naar mijn inziens moet je dat ook niet willen, je zou het zelf ook niet leuk vinden als je uit bed word geplukt en van arm op arm gaat. Ze ging wel eens van arm op arm, maar ik haalde haar er niet voor uit haar bedje. En als ze moest slapen, ging ze ook echt naar bed. Niet van: oh er komt visite, dan leg ik haar wel in de box te slapen. Dat was trouwens alleen de eerste kwetsbare weekjes zo. Daarna ging ze lekker bij iedereen op schoot als ze wakker was ( die tijd dat ze slapen, slapen, slapen is zo voorbij ) Dan zijn ze wat langer wakker maar hebben ze toch een mooi slaapritme opgebouwt. Tara is btw ook nooooit eenkennig geweest en ze slaapt heeeerlijk! Ik wil alleen mensen die heel dichtbij ons staan de eerste dag op bezoek, en daar horen mijn schoonzussen etc niet bij.. Zeggen we ook gewoon dat ze die dag zelf nog niet welkom zijn. En de eerste dag is zo bijzonder, voor jezelf is het ook zo raar! Ineens ben je neit meer met zn 2en, maar samen met een wondertje.. Vaak voel je jezelf alsof je bent overreden door een bus..Ik zou het lekker rustig houden. Sorry voor het hele verhaal! Poemie, waarom word je daar verdrietig van? Je hebt een prachtig bescheiden buikje! Ow jeetje wat heftig verhaal van je nichtje.. Vreselijk! Sterkte! Lwal: Dat zal ook zeker zo zijn. Maar de eerste 3/4 weekjes slapen ze nog zooveel. Dan is het zo belangrijk dat ze niet constant gestoord worden en dat ze in een ritme kunnen vallen. Die eerste weekjes hebben neit zoveel te maken met eenkennigheid. Brondy: Haha wat leuk!! Linnie: Wat schattig, haha! Het is toch ook heel spannend! Vooral die harde buiken etc... Aaaaah! Marilouise: Oeii dat is gevaarlijk! ZOu de kat niet meer in de buurt laten.. Brrr. Lwal: Misschien kun je dat aangeven? Van goh: Mocht een leuke te duur worden, dan doen wij er graag zelf iets bij! Of zoek even op internet, en als je een leuke ziet speel je dat door naar je schoonouders. Zodat ze wel weten wat jullie mooi vinden/willen. Anders is het ook zo zonde! HEt staat wel in je woonkamer voor minimaal een jaar.. Mammadoe: Ik zeg: respect! Wat ben je nog druk zeg.. Helemaal naar die beurs! Moest er niet aan denken. Was het leuke dan de jonge gezinnenbeurs? En slaap lekekr!
Bij mij is het een beetje rommelig vandaag.. Heb veel harde buiken en af en toe zijn ze behoorlijk gevoelig! Heb dit nog niet eerder gehad, dus ik ben benieuwd hoe 'echt' dit is.. Voor het zelfde geld is het niks natuurlijk.. Maar er is wel iets aan de hand. MOrgenochtend naar een vriendin net als dinsdag ochten en dinsdagmiddag naar de vk. Verder druk in huis.. Aan het schuren/verven etc. Leuk is anders, maar t moet gebeuren hé! Ik hou jullie op de hoogte! Fijne avond iedereen!
Wat spannend zeg die rommelende/harde buiken van jullie!!! Hou ons maar op de hoogte! Tamale: ik vind het ook zeker goed als je je kindje lekker laat slapen en niet wakker maakt. Slim hoe je het hebt aangepakt met Tara! Linnie: spannend als je oom dat zo zegt! Marilouise: oh wat sneu zeg dat die krassen zo diep zijn! Ik zou de kat ook bij hem weg houden nu.. Mammadoe: Knap dat je het hebt volgehouden op de beurs! Ja denk dat ik maar even aan mijn schoonouders moet uitleggen wat voor box we willen!
@ hoog zwangeren Spannend allemaal hoor, ben ook echt benieuwd naar jullie baby's en hoe ze gaan heten.... Leuk leuk...... @ Lwal Lastig hoor, wat betreft de box. Logisch dat je een fatsoenlijke wilt, maar inderdaad misschien vinden zij het ondankbaar als je zegt dat je er wel wat bij wilt doen als hij te duur is voor hun. Al besloten of je een echo doet met 16 weken??? Oja mijn ouders zeiden dat ze nu helemaal niet in September weg en dat ze nu volgend jaar mei gaan. @ Marilouise wat naar voor R dat hij gekrabt is door jullie kat maar wat een bikkel zeg!! Hopelijk trekt het weer helemaal weg. @ viev Ik wilde gewoon binnen CZ overstappen en kreeg al allemaal volders opgestuurd met waar ik dan uit kan kiezen. Krijg ik later een brief dat het helemaal niet mogelijk is :x zitten ze mij dus helemaal voor de gek te houden. Stomme lui!!!! :x:x:x:x:x Hier gaat het prima, nog niet zoveel klachten. Maar ben nog wel een beetje moe van het weekend, gelukkig vrijdag vrij Zaterdag overdag eerst sporten, toen naar de ikea, wat opruim bakken gehaald en ff neuzen bij de kinderhoek daarna door naar Aalten en hebben wij een 'babykamer' gekocht. Manlief vond alles veel te duur, bij elke babywinkel, helaas. Dus toen hebben we besloten om het kamertje (ledikant en commode) van marktplaats te halen. Gelukkig een leuke goedkope kunnen vinden. Maar ik wilde sowieso wat dingen aanpassen, dus dan is het zonde om een nieuwe dure aan te schaffen. Ik ben helemaal Disney fan en tijdens onze bruiloft hebben mijn nichtjes mickey hoofden gemaakt uit hout (mdf denk ik) en roze geschilderd (fuchsia was ons thema kleur) deze hebben ze bewaard en gaan wij antraciet schilderen en op het bedje plakken en in de slaapkamer Zondag naar de 9maandenbeurs geweest, ik vond het wel leuk ondanks dat het best druk was. We hebben wat kinderwagens uitgeprobeerd, zelfs manlief. En we zijn op 3 merken uitgekomen: Bugaboo Donkey, Recaro Babyzen/June en Easywalker Het is een behoorlijk uitgave zeg, dus manlief zei: miss een goed idee om te overleggen met mijn ouders, die hebben daar vast wel verstand van. (met als insteek dat hopelijk zijn ouders een steentje bij willen dragen ) Vrijdag eindelijk de intake. Nog 2 weken werken en dan de echo, spannend.....
@Mamadoe: ik zeg respect dat je nog naar de beurs bent geweest...Ik moet er echt niet aan denken. Ben al kapot als ik over de parkeerplaats bij de supermarkt moet lopen... @Linnie & Tamale: hier van het weekend ook harde buiken gehad... Spannend hoor. Denk dat de mijne gewoon blijven zitten en dat ik dan eind van de week ingeleid ga worden.. Verder rustig weekend gehad. Zaterdagavond bij mijn schoonzus geweest om aan een trouwgids/krant te beginnen voor mijn andere schoonzus. Die trouwt 27 april.
Goedemorgen! Wat ben ik brak en stijf zeg! Pffff! Kon gisteravond niet eens in slaap vallen ondanks dat ik zo afgemat was! Zat om 1 uur nog beneden met een mok warme melk @Jessie, ben ook wel verbaasd over mezelf! Toen ik vanaf het punt waar mijn vriend me afzette richting ingang liep kreeg ik pijn daar benee! Hele scherpe steken in mijn baarmoedermond ofzo denk ik. Toen dacht ik echt: Waar ben ik aan begonnen!!! Maar heb uiteindelijk al met al een uurtje 4/5 op de beurs rondgelopen, vind het eigenlijk ook wel bizar dat ik het heb volgehouden! Nou meid......wat een spannende week voor jou zeg! Hoe gaat het er nu precies uitzien? Wanneer moet je naar de gyn enzo? @Brondy, wat grappig dat jij er ook was!! Vond je het leuk? Geen bekenden tegengekomen die zeiden.....jij ook hier???? hihi En wat zijn jullie snel met alles beslissen en aankopen zeg! Echo schiet dus al op! Spannend zeg! @Lwal, lastig met je box idd, maar je schoonouders willen vast niet een cadeau geven waar je niet blij mee bent. Dus gewoon even nadenken hoe je op een toch dankbare manier kan brengen wat jouw ideeën hierover zijn....En in het ergste geval.....als je de box niets vind, dan zet je hem bij hun thuis voor als ze oppassen en koop je zelf je eigen....of is dat niets? @Tamale, jij ook al aan het rommelen. Spannend zeg! Kan bij jou nu echt elk moment gebeuren Thanks voor het vertellen van jouw ervaringen m.b.t. de kraamtijd. Het zal uiteindelijk vast wel goedkomen, want ik ben nu goed voorbereid op wat ik wil en niet wil en hoe ik het voor me zie. @Ml, voelt R. zich al weer wat beter na zijn kat-incident? Zielig hoor! Maar ja, kan gebeuren met huisdieren. @Linnie, nog niets doorgezet??? Veel last van je buik? @Hier, ik ga straks naar mijn zusje, dan gaan we een gipsen buik maken Zin in! Maar wel nog erg brak dus dat is wel minder. Verder gaat ze ook nog wat mooie foto's proberen maken, maar zal vast niet zo mooi en proffesioneel eruit gaan zien als bij Linnie Die vond ik echt mooi! Verder had ik paar dagen terug de fotograaf van mijn zusjes trouwen gemailt ivm een foto voor het geboortekaartje. Nu had ik gisteren een mail terug dat ze het gratis (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) wil doen, omdat ze newbornfotografie aan het opzetten is, en materiaal nodig heeft voor de folders etc! Dus dan komt ze paar dagen na de geboorte een shoot doen van 3 uur lang, terwijl de baby slaapt enzo. Dan hoeven we alleen voor het fotobestand of evt. afdrukken geld te betalen. Scheelt ons dus dik geld en dan hebben we enorm veel prachtige foto's om voor altijd naar te kijken!! Helemaal happy ermee! En ook nog leuk. Heb op de beurs een draagdoek gekocht! Zit al hard te oefenen met knopen enzo. Ipv baby maar een knuffel erin. Maar mijn mama-instinct gaat echt aan als ik die knuffel draag. Dan wil ik in ene echt dat de baby er NU is heerlijk knuffelen en bij me dragen.
Goedemorgen meiden! Pfoeee, jullie hebben er dit weekend lekker op los gekletst! Het is te merken dat jullie echt kriebels hebben, verlof hebben en dat de kids zich nu wel eens mogen melden!! Ik ben echt megaaa druk, dus kan jullie niet bijhouden hoor! Had dan wel ruim 3 weken vrij, maar alles wat ik wilde doen, moet ik nu nog ff in mn laatste dagen doen haha! Vanavond belastingaangifte, hoop dat we nog even wat centjes terug krijgen @ alle hoogzwangeren, succes de komende dagen met de laatste loodjes! Ben zoooo benieuwd wie zich als eerste meldt? En zooo benieuwd naar de namen, geslachten (bij wie het niet bekend is) en de verhalen! Hoop dat het voor jullie allemaal zal meevallen! Jessie, wat is bij jullie precies de planning nu? Mammadoe, respect meid!!! Naar de 9maanden beurs..pfff! Oh, heb je trouwens widm nu wel gekeken al? Ik moet even boodschapjes doen... tot straks...