Mammadoe: En?? Hoe gaat het nu met de buik? Zou wel leuk zijn idd als je op de uitgerekende datum bevalt! En zwanger zijn is idd een mooi excuus om niet te hoeven sporten (schandalig) Maar ik wil wel gaan zwemmen ofzo, maar moet nog uitzoeken of hier iets zit in de buurt. Claudia: Haha die arme vent van jou Nee logisch toch dat je af en toe wat sneller geïrriteerd bent! Dat heb ik nu al ooit, laat staan als ik ook zover ben Poemi: Klinkt goed die cursus van jou!! Hier vanmorgen weer eens gespuugd, alleen was ik dus op mijn werk.. Niet zo prettig! Verder heb ik weeeeeeer hoofdpijn, heb het de laatste tijd bijna elke dag. Echt heel vervelend.. Ik voel ook dat alles vast zit in m'n nek. Vanaf wanneer gingen jullie eigenlijk je kindje voelen? Ik weet dat sommigen het al met 16 weken voelen..Maarja, ik zou ook niet weten wat ik moet voelen!
Goedemorgen dames, ik ben doodop, manlief zijn enkel speelt weer op vanuit het niets, dus die lag weer helemaal dope in bed en kon niets verdragen. Kleine wordt de laatste week om 6 uur wakker dus dat is een half uurtje langer gelukkig, het afvallen gaat erg goed merk alleen dat mijn lichaam me nu even niet warm kan houden dus heb het de hele dag koud. straks maar even naar de stad fietsen, heb mijn zinnen gezet op een broek voor r. hopen dat ze hem nog hebben. @mammadoe hoe is het met je buik? @tamale hoe gaat het met jou en N. ? en met m. en T. natuurlijk @linnie weet niet of ik het al had gezegd maar een mooi meisje hoor, en die stuwing vond ik ook vreselijk (en ik mocht geen bv geven dus vond het ook vreselijk doelloos ) weet wel dat manlief toen zijn ogen uitkeek, hij moest mij helpen douchen en wist niet wat die zag, zei toen ook heel mooi, wow nu zijn ze enorm en mag ik er niets mee ook! gelukkig gaat de bv nu goed bij je fijn hoor ! @brondy lekker blijven sporten zolang het gaat hoor, heb je alleen maar profijt van. @kindje voelen ik voelde R. Voor het eerst 1 dag voor onze bruiloft was toen 20 weken en 6 dagen! op onze bruiloft voelde ik hem toen heel veel vond dat heel bijzonder was net of hij er toch ook bij was. Ik vond dat 1e gevoel heel bijzonder, ik vond het voelen als een soort gekriebel/ gefladder/ geplop in mijn buik wist wel gelijk dat het het kindje was. R. liet zich nooit zo goed voelen, mijn schoonmoeder wilde altijd aan mijn buik zitten (vond dat vreselijk van iedereen hoor alleen man en ik mochten eraan komen ) en we hadden het toen met kerst was een 34 weken en hij was heel erg druk je zag echt mijn buik bewegen dus ze kwam naast me zitten en legde haar hand op mijn buik gelijk helemaal stil toen ze weg was ging die weer verder dus hebben ook wel vreselijk gelachen (misschien heel herkenbaar toen al geen schootkindje ) Nou dames ik ga actief doen misschien wordt het dan nog wat vandaag !
@ linnie nou snoep buien??? Meer de hele dag ik neem 4 sneetjes brood mee naar m'n werk en ontbijt met brinta. Dan zeggen ze, moet je meer brood meenemen, maar daar heb ik geen zin in. We hebben hier ook cup-a-soup, maar gister had een collega van mij dat (zit met hem op 1 kantoor) en ik ging bijna over mijn nek van de lucht dus deur maar open gelaten. Dus ik neem als extra's choco prince, prince ministars en sultana mee. En vaak heb ik daar nog niet genoeg aan, oja de peer mag niet vergeten worden Maar t vervelende is, dat ik na alles wat ik eet of drink zo'n vieze smaak in mijn mond heb Lekker dat jullie het zonder hulp kunnen redden nu. Maar wat stom dat jullie zo vaak een ander kregen, dat lijkt me echt niet prettig. @ lwal He bah, toch weer overgegeven Hahaha, oke. Naja ik kijk wel hoelang ik het sporten vol hou, probeer het tot de zomervakantie. Ik doe aan curves en dat is maar een halfuurtje dus opzich. Oja en mijn taekwondo, maar dat is contactsport, dus doe ik alleen nog de techniekles mee, dan hoef je elkaar niet aan te raken. Nee helaas, krijg met 12 weken geen echo maar 2 april heb ik controle bij de vk en dan ben ik net 12 weken. Wij willen ook het geslacht weten dus dan maar wachten tot de 16 weken. Bij ons kun je trouwens gewoon zwangerschapzwemmen bij het zwembad hier in de stad (we hebben er maar 1). Is hier op donderdagavond, dat vind ik wel minder. @ mammadoe En.....??? Oke, zo zeg, 30 weken pfffffff Dat ga ik niet redden denk ik. Sowieso heb ik zomers minder zin en zit ik liever in t zonnetje Het wordt inderdaad steeds moeilijker om mijn mond te houden hoor, maar vind t nu wel belangrijk dat eerst mijn schoonouders en schoonzusje t te weten krijgen van ons en niet perongeluk van een ander. @ poemi hihi, maar je gaat straks ook weer sporten zie ik. Goed bezig hoor!! Hoe gaat het nu met je?? Vervelend dat je zolang ziekig bent @ claudia misschien toch de hormonen Mijn man is zo slim om ook fel te reageren als ik een uitbrander heb, dus dan is de hele avond verpest. Nog even volhouden en dan heb je weer een nieuwe bezigheid Hier gaat t nog steeds prima. Gister nog lekker met een vriendin uit eten geweest voor haar verjaardag. Zij kreeg een lekkere cocktail, vraagt ze: wil je proeven???? Ik zo ja lekker.. Oja zegt ze, sorry gewoonte Zij wist t als eerste, want wilde toch mijn vreugde ook met iemand anders delen en ook mijn verdriet mocht t nodig zijn (gelukkig is dat laatste niet van toepassing )
Goede baby-loze morgen Alles zit nog op z'n plek hoor.... 40 weken zwanger Heb zelfs heerlijk geslapen! En weer eens uitgeslapen, wat me afgelopen tijd steeds niet zo goed lukte. Dus ben nu wel goed uitgerust, dus kom maar op! Had vanmorgen een sms gekregen van een van die meiden met wie ik gisteren nog in het zwembad lag. Zij is 3 dagen korter zwanger dan ik en vannacht bevallen. Krijg inmiddels het gevoel dat iedereen bevalt behalve ik hihi. Een beetje wat Tamale bij T. had. @Tamale en Jessie, alles goed meiden? Ben benieuwd hoe jullie je voelen en hoe het met jullie kleintjes gaat! (@Jessie, die foto met die voetjes van de 1 en hoofdje van de ander....echt té schattig ) @Lwal, wat irritant dat je zo lang last blijf houden van spugen! Ik voelde het kindje voor het eerst tijdens de 20 weken echo. Maar was toen 19 weken. Ik vond het in het begin een beetje engig/viezig voelen Nu af en toe nog hoor! Voel nu steeds de schouders van de baby daar beneden draaien, wat een eng gevoeletje is dat! @Ml, hahaha ik zie het al helemaal voor me hoe je man naar de enorme borsten aan het staren is!! En vervelend voor jou en je man dat die weer zo'n last van zijn enkel heeft @Brondy, hmmm lekker coctailtje! Mijn vriend zat vandezomer in Thailand ook lekker in het zwembad te hangen met een cocktail, toen werd ik toch wel even lichtelijk jaloers hoor! Ik ben zelf dol op Caipirinha, zooooo lekker! Die ga ik echt ergens scoren zodra het weer kan! Fijne dag iedereen!
@Poemi, o ja, gisteravond zag ik de Grey's aflevering die vandeweek op tv was. Dus ben nu helemaal bij
Goedemorgen, @mammadoe: oooh nog steeds geen baby. Wel spannend he, wetende dat het echt elk moment kan gebeuren nu. Gelukkig heb je nu goed geslapen. Stuwing is trouwens best gevoelig idd. Ze voelen aan als lood en pijnlijk. Het was bij mij ineens over, nu zijn ze veeel soepeler en doen ze geen pijn. @brondy: die vieze smaak is heeel herkenbaar, heb ik ook gehad. Vreselijk was dat. Heeft wel een paar weken geduurd. @marilouise: dank je. Ze is ook echt een schatje. Haha ja borsten zijn dan echt joekels he. Arme mannen, juist dan mogen ze er echt niets mee. En wat lekker dat het afvallen zo goed gaat. @lwal: aaah weer gespuugd, je blijft er last van houden he. Die erge hoofdpijn had ik ook in die tijd, echt elke dag. @claudia: hahah, leuk he die hormonen. Hier heeerlijk geslapen vannacht, 1 uur nog gegeten, en toen pas om 7 uur. Gewoon 6 uur kunnen slapen Nou moet ik zeggen dat ik de nachten sowieso nog wel mee vind vallen, ze slaapt best goed. In de avond soms wat onrustig, en nu ook al de hele ochtend. Heeft constant honger. Maar weet dat tussen dag 10 en 14 de regeldagen zijn, en dan moet je ze meer aanleggen.
Wow Linnie, geluksvogel! Je hebt een doorslapertje Mag dat trouwens bij zulke jonge baby's 6 uur doorslapen? Heeft de kraamzorg iets gezegd over hoelang max. tussen de voedingen in? Ik lees wel es dat mama's de baby wakker maken voor een voeding. Ik zou denken, als het slaapt, lekker laten slapen Hoelang heeft die stuwing al met al geduurd? @Brondy, ik had dat idd ook, die vieze smaak in de mond. Heeft bij mij ook wel een heel tijdje geduurd idd @Debby, zag op fb dat je je toets gehaald had Gefeliciteerd! Was dat de enige of volgen er nog meer?
In de nacht mag je er max 6 uur tussen hebben. Overdag max 4. Nee als ze slaapt in de nacht ga ik dr ook zeker niet wakker maken na 4 uur, laat dr lekker slapen.
@mammadoe ik gun je je babytje zo. denk dat het afwachten vreselijk is . dus toch maar weer aan de slag meis met lokken! @linnie fijn dat alles zo goed gaat @debby fijn dat je je toets gehaald hebt @brondy vervelend die smaak zo vies en met die cup a soup hihi herkenbaar, toen ik zwanger was van r. had ik nog een hele drukke baan, erg veel uren en heel veel koffie en opeens zat op kantoor te werken had al de paar bakken koffie op, was er pauze kwam een collega aan met koffie (en ik drink hem altijd zwart zonder iets ) en ja hoor koffie voor mijn neus 4 collega's erbij met koffie en ik werd me beroerd, maar moest nog mijn koffie op drinken ook wilde ik niets laten blijken (volgens mij was ik groen )daarna heel snel naar de wc gegaan en lekker alles uitgespuugd daarna was ik klaar met de koffie. hihi @lwal nog gespuugd vandaag ? zo terug uit de stad, heb mijn super broek voor r. gescoord een camouflage broek (r. was tot 7 maanden altijd in het wit lichtblauw echt een echte baby geen spijkerbroekjes of wat dan ook vond ik echt niet mooi (bij r. ) nu vindt ik het erg leuk als hij stoer is )
Hoi meiden, Marilouise, het gaat idd al best wel opschieten! Vervelend dat je nu zo moe bent! En lekker geshopt! Jessie, wat leuk een jongen en een meisje. VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat? Mammadoe, ja gaat opeens snel he! Moet nog wel wat kleine dingen kopen hoor, maar voor de rest hebben we alles! En jij nog steeds niet bevallen.. wel jammer zeg!! Vooral omdat iedereen hier nu aan het bevallen is. Kan me goed voorstellen dat je ook wilt! (al denk je daar tijdens de bevalling misschien wel anders over, hihi ) Claudi6a, nu dus elke week naar de vk. Fijn dat alles goed was! Linnie, wat fijn dat je je goed voelt! En nu lekker met zijn drietjes, zonder de kraamhulp. Lekker genieten! Debby1, balen dat je voor je 1ste examen bent gezakt. Brondy, wat fijn dat de echo goed was!! Gefeliciteerd! Lwal, 21 maart echo, gaat ook alweer opschieten! Ben benieuwd wat het geslacht is bij jullie! Heb je zelf een idee? Ik voelde de kleine pas rond 20/21 weken.. Maar sommige voelen het idd al veel eerder! Ik voelde een soort plopjes in mijn buik. Poemi, leuk dat je toch nog zo'n cursus hebt gevonden! Was het leuk?
@Ml, ja op een gegeven moment moet je mannetje lekker stoer worden @Viev, lekker dat je vrijwel alles hebt En voel je je verder nog goed? Of is het al zwaar aan het worden? @Linnie, o 6 uur! Nou als ze dat dus ook doet, dan mag je in je handjes knijpen zeg! Heeeeerlijk lijkt me dat! Ik ben nu al vaker wakker ivm plassen Maar dan kan je er natuurlijk snel weer in en als je moet voeden dan zit je wel even.... Ik ben echt mega trots op mezelf! Heb net mijn laatste factuurtjes van mijn bedrijf eindelijk verwerkt, een lijstje gemaakt met alles wat mijn vriend moet regelen na de geboorte incl. openingstijden, telefoonnummers etc. Erkenningsbewijs weer even opgezocht enzo. EN......als klap op de vuurpijl zijn die klote adresstickers me eindelijk gelukt! Scheelt weer, dan hoeven we niet te schrijven (nog altijd last van tintelende vingers, dus schrijven is dan errug k*t). Nu ben ik er echt klaar voor en mag het komen Ik voel overigens wel gerommel hoor. Een soort druk van dat hoofdje naar beneden....maar ja, ik weet niet meer zo goed wat ik er allemaal van moet denken.
@mammadoe, niet stil gaan zitten doorgaan misschien werkt het, hij/zij wacht gewoon tot je er klaar voor bent en die adresstickers waren natuurlijk nog niet klaar, staat je ziekenhuistas klaar ? anders wacht hij/zij daar ook nog op, koelkast vol en huppa dan zal je zien !
@mammadoe: ze zeggen blijven lopen. Bij mij heeft dat knuffelen misschien wel geholpen. Uur later kreeg ik pijnlijke harde buiken die in de avond wel stopten, volgende ochtend braken vliezen en kwam ik in het ziekenhuis met ruim 4 cm. Miss ideetje?
Ja daar zit ik ook de hele tijd al aan te denken Maar moet er eigenlijk niet echt aan denken. Ik krijg zo een bandenpijn van seks! hihi. Net telefoontje gekregen van het kinderdagverblijf waar ik vorige week was wezen kijken en ze hebben plaats voor ons kindje Dus dat is ook alweer dichtgetimmert. 66,-per dag (08:00-18:00). Is wel normaal toch?
Hoi meiden, Ben ik weer! Heerlijk aan het genieten van een vrije dag Hele huis is aan de kant, heb wat blauwe druifjes in de voortuin gezet, helemaal de voorjaarskriebels. Heerlijk. Ben nog steeds niet ongi, maar heb dus al sinds het weekend soms niets, maar soms hele donkergele/lichtbruine afscheiding. Kent iemand dit ook? Heb ik nog nooit zoveel dagen gehad... meestal 1 of 2 voor de ongi... @ Toets, heb m indd gehaald! 1 foutje. Denk de 1e veel moeite had met de vraagstelling en dat ik teveel na ging denken 'wat als ze dit bedoelen...' of wat als.... Hierna moet ik over 4 wkn voor Wet of Financieel Toezicht... schijn heeeel moeilijk te zijn, velen doen er meerdere keren over.Nou, ik ga mn best doen om die in 1 x te halen... En daarna moet ik nog meer hoor.. Lenen, verzekeren etc etc @ Mammadoe,THE day spannend hoor! Hopelijk kun je snel aan die caiparinha. Jammie!!! Wel spannend dat het nu een beetje begint te rommelen en goed dat je nu alles gereed hebt! Wie weet een goed teken voor de beeb? @ Linnie , wat fijn dat alles goed gaat met de borstvoeding nu. Klinkt niet erg lekker hoe dat ging jou met de kraamzorg, lijkt me ook niet fijn als je telkens een ander hebt. @ Lwal, oooeeehhh... nog een weekje! Zelf enig idee of gevoel wat het is? Wat balen dat je weer over hebt gegeven @ ML, leuk hooor,die jongens kleren shoppen! Ik houd ook wel van stoere kleren voor jongetjes. Mijn schoonzus gebruikt wel veel spijkerbroekjes, heeel leuk vind ik dat. Alleen doet ze dat ook voor dr dochtertje en dat vind ik minder... dan houd ik meer van meisje, echt meisje dingen @ Brondy, heerlijk dat alles goed was!! Lekker genieten nu! @ Poemi, balen dat je je nog steeds niet fit voelt... En wat fijn van die zwanger en fit cursus!
@LWal: Ja echt heel erg! Ik voelde volgens mij bij 23 weken pas wat voor het eerts! Miss wel eerder maar dat heb je dan niet door. Balen dat je je niet zo goed voelt zeg! @Brondy: Ja idd dan is heel de avond verpest altijd erg zonde als je er op terug kijkt. Maar ja wat doe je eraan. @Linnie: Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat! Nog last van de wond of valt dat wel mee? @Viev: Gaat opschieten!!! @Mammadoe: Wij betalen 6,20 per uur dus niet per dag dus scheelt 0,40 per uur. Wij zitten in een dorp miss dat dat scheelt. Je krijgt toch ook nog terug van de belastingdienst? Hoeveel dagen willen jullie hem/haar naar de kdv brengen? @Debby: Nee dat heb ik niet gehad wel toen ik al een paar weken zwanger was. Als ik iemand vergeten ben sorry.
Linnie: Wat heerlijk dat ze al zo goed doorslaapt! En jij had dus ook zo'n hoofdpijn.. Is dat na een tijdje vanzelf weer over gegaan? Marilouise: Nee gelukkig niet meer gespuugd! En leuk stoere kleertjes! Brondy: vervelend zo'n vieze smaak!! Viev: Nee echt geen idee wat het geslacht is! Iedereen denkt een jongetje, maar ik weet het niet. En wat denk jij van jullie kindje jongetje/meisje? Mammadoe: Goed bezig dat je al die zaken nog afgerond hebt. Nu mag de baby dus echt komen.. En wie weet heeft hij/zij er wel op zitten wachten Fijn dat je nu een plekje hebt op het kdv! Volgens mij liggen de prijzen hier rond 6/6,50 per uur. Debby: Goed dat je de toets nu wel hebt gemaakt.. Maar wel erg spannend of je nu wel/niet zwanger bent! Wanneer wil je anders gaan testen? Was vanmiddag bij de apotheek en had van iemand de tip gekregen om paracetamol zetpillen te gebruiken tegen de hoofdpijn. Ik had ze al afgerekend en toen begon ze ineens te twijfelen of het wel mag bij zwangerschap... Blijkt dus niet te mogen want het kan weeen opwekken. Ben blij dat ze het net op tijd bedacht, maar nu zit ik wel nog steeds met die hoofdpijn
@ lwal , gelukkig indd op tijd achter gekomen zeg! Maar nu dus geen pijnstillers ... Wbt testen, pas echt na mijn nod, na mijn vorige blunder. @ claudia, had je dat meerdere dagen tijdens je zwangerschap? Heb het al sinds het weekend... Denk eigenlijk dat ik ongi wordt, maar zien het wel...
@debby: spannend, ik duim voor jullie. @lwal: ja ging bij mij vanzelf weer over. Heb het volgens mij wel een paar weken gehad hoor. Oeehh maar goed dat ze er nog net op tijd achter kwamen. @claudia: ja voel de wond nog wel hoor, maar gaat echt steeds beter. Voel elke dag verbetering. @mammadoe: Haha, aah joh, als het daarna door zou zetten voel je niets meer van die bandenpijn. Ik had trouwens ook heel veel pijn van mijn bekken/banden, sinds ze eruit is heb ik nergens meer last van gehad, zooo lekker.
@Debby, o dus je zit voorlopig nog flink onder de toetsen... En wel spannend hoe dus nu zit met die afscheiding....Ik hoop echt dat je nu eens geluk zal hebben, want je hebt de laatste maanden genoeg narigheid achter de rug. Ik zal voor je duimen! @Claudia, na ja, dat is geen enorm verschil per uur. En hij bevalt me zo op het eerste oog goed, is vlakbij en op de route als ik naar me werk ga en bovendien zijn ze redelijk flexibel. Ik heb nog geen idee wat ik van de belastingdienst ga terugkrijgen, dat zien we tegen die tijd wel. Ik ga natuurlijk ook minder werken, dus alles wordt financieel weer anders, dus ook de hoeveelheid toeslag. En bovendien ligt mijn salaris niet vast omdat ik ZZP-er ben. @Lwal, helpen gewone paracetamol tabletten niet dan? @Linnie, haha dus ik moet er dan maar aan gaan geloven. Hmm es kijken of ik mijn vent nog kan verleiden met zo'n dikke buik En relaxed dat je buik steeds beter aanvoelt.