Hoi hoi, Hier nog niks hoor! Wel super buikpijn maar het is echt constante pijn in me bovenbuik. net of er iets van binnen scheurt kan het niet uitleggen. Verder ben ik te lui om iets te doen. Mag nu wel komen want ben er even klaar mee.
@claudia: kan me voorstellen dat je niets meer doet. Geniet nog even van het niets doen en rust uit, kan zomaar ineens allemaal beginnen
@claudi6a succes met de laatste loodjes @linnie, ja volgende week de uitslag! Dus wel spannend! , wel goed drinken hoor erg belangrijk
Viev: gefeliciteerd met je mannetje! En lekker druk weekend dus! Ml:Kan me voorstellen dat je je veel zorgen maken. Maar proberen een beetje rustig aan te doen hoor,, Linnie: Fijn dat je kleine meid het zo goed doet! En dat gaat snel met die kilo's zeg! Das dan wel een groot voordeel van borstvoeding Maar idd goed drinken en voor jezelf zorgen! Claudia: Hoop voor je dat het snel zover is!! Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent! Mammadoe: Mooie foto op fb van je meisje!! Ik zit eindelijk op de bank.. Vanmiddag eerst weer bij een gastouder gaan kijken, was echjt 10x niks!! Ik denk dat we maar voor de eerste gaan waar we zijn geweest, ook al was zij niet zo flexibel.. Ons gevoel was er wel goed bij! Daarna de 'babykamer' leeg gehaald en logeerkamer opgeruimd.. Wat een zooooooi! We wilden onze kast naar de logeerkamer verhuizen, maar dat ging niet zo goed. Nu issie waarschijnlijk kapot.. Kan er nog wel bij met al die grote uitgaven! Verder bij schoonouders gaan eten en nog even op ziekenbezoek bij een vriendin. Ben KAPOT nu! Morgen weer verder met de opruimwoede!
Hoi! Kwam even spieken of Claudia al aan het puffen was, maar helaas even doorbijten nog! @Viev, nog gefeliciteerd. Ik heb het zoo druk met deze melkfabriek haha. Dag bestaat echt uit douchen, eten, slapen, kolven en borsten haha Vanmiddag voor het eerst een vriendin op bezoek, leuk! O, en heb steeds nachtmerries over ruzies met mijn schoonmoeder :s die komt ook vandaag dus ben benieuwd of ze voorspellend zijn haha. Moet die kleine weer gaan voeden. Iedereen op wie ik niet gereageerd heb een dikke knuffel en Claudia, zet hem op mocht het straks zover zijn. Xxx
Jeetje het is hier echt uitgestorven de laatste dagen!! Claudia: Nog steeds geen nieuws? Snap dat het helemaal zat bent! Je moest vandaag weer naar de verloskundige toch? Mammadoe: Haha lekker druk met de borstvoeding dus. Loopt het nu beter? En heb je het druk met kraamvisite enzo? Of valt het mee? Linnie: Hoe gaat het bij jou nu met het eten van de kleine meid? Jessie en Tamale: Hoe gaat het bij jullie???? Hier vanmorgen controle bij de verloskundige gehad.. Alles was weer goed! Ik vind het dan weer zo'n wonder dat er echt een babytje in mijn buik groeit! Ze gaf wel aan dat het voor mij slim is om een ondersteunende buikband of ondergoed te dragen omdat ik wat last heb van mijn rug en hier voorheen ook al voor bij de fysio heb gelopen. Heeft iemand van jullie dit ook gebruikt? En zo ja, helpt dat echt? Verder ben ik vandaag vrij, maar zo nog even wat dingetjes voor mijn werk doen! En dan weer in huis aan de slag, we hebben dit weekend veel opgeruimd en uitgezocht. Dus daar ga ik nog maar even mee verder! Verder wordt de kinderwagen morgen al geleverd!! Een stuk sneller dus..
@Lwal: lekker toch dat de kinderwagen er al zo snel is. Alleen wel jammer dat je nog zolang moet wachten voor dat jullie hummeltje er in ligt. En wat fijn dat alles weer goed was bij de vk! Ik heb er geen ervaring mee met zo'n band of ondergoed. Maar als ik jou was zou ik het zeker gebruiken. Kan geen kwaad toch en anders heb je straks alleen je zelf ermee. @Claudia: Nog steeds niks????? @Mammadoe: Lekker he? constant bezig met voeden..Ben nu wel blij dat wij zijn overgestapt op flesvoeding. Met twee ben je echt constant bezig met voeden en kolven... Nu kan ik er wel eens eentje afgeven aan vistite als die er toevallig zijn. Hier gaat ie wel z'n gangetje. Mag van de huisarts alweer lekker autorijden en ben sinds vrijdag ook weer met de pil begonnen. Verder is het echt aanpassen. Zeker voor manlief! Die kan zijn geduld nog wel eens verliezen omdat hij een planning voor zichzelf heeft gemaakt met dingen die hij gedaan wil hebben die dag. Maar ja baby's leven niet volgens jouw planning maar jij moet volgens die van hun leven. En dat wil er bij hem nog niet altijd in. Dan huilt een van de twee, heeft een schone luier en volle maag maar blijft huilen en dan verliest ie zijn geduld omdat ie dan niet snapt wat er aan de hand is. Dan staat hij soms "te schreeuwen" boven de box en dan wordt ik daar weer boos en verdrietig van. Jullie snappen dus wel dat dat soms voor een confrontatie zorgt, maar over het algemeen gaat het goed hoor...haha
Goedemorgen wat is het rustig geweest de afgelopen dagen. (hoef zo niet veel terug te reageren en lezen hihihi) een hele hoop gedoe gehad het weekend, in ieder geval was niet leuk. s.familie zeg maar. r. wordt gewoon genegeerd, doet me veel pijn, en ook s.zus die gewoon een machtspelletje ofzo aan het doen is over de rug van een peuter van 2 bah hoe volwassen ben je dan, in ieder geval man en ik zijn al vanaf november aan het vechten om eruit te komen toen is het gedonder begonnen rond dat gezeik met 5-12 zeg maar. in ieder geval n. snapt eindelijk wat ik bedoel en er is nu actie in dat wil zeggen voorlopig even weinig tot geen contact van onze kant. tevens sinds gisteren ben ik voor mezelf begonnen ! @jessie ik snap wat je bedoelt bij ons was ik het die daar "last " van had, komt vanzelf goed hoor meis @mammadoe succes met je melk/ borsten fabriek @linnie gaat het goed met je meisje ? @claudia nog niets ? @lwal ik heb helaas wel ervaringen met buik/ steun banden en heb er vreselijk voor op mijn lazer gekregen van de fysio en later in het revalidatie centrum. je moet heel voorzichtig zijn dat je ze goed gebruikt en alleen op de momenten dat je last hebt, als je dit verkeerd doet ga je juist klachten maken doordat je spieren niet meer hoeven te werken bij het dragen van de band. (even een tip probeer je te focussen op je spieren die van links naar rechts over je buik loopt onder je navel ga eens op je rug liggen en trek je navel in met opgetrokken knieen dan voel je hem, probeer je bewust te worden van die spier die doet heel veel opvangen voor je rug (geleerd tijdens revalidatie ) dus meis doe er wel voorzichtig mee kan helaas vertellen dat het niet fijn is als je een jaar na je bevalling nog niet volledig zelf voor je kindje kan zorgen en of lekker kan wandelen dat is wat er bij mij gebeurde ) ik ga guppie naar schooltje brengen hij heeft paasbrunch !!! fijne dag geniet van de zon!!!
Hoi dames, Het is hier net zo rustig als in mijn buik!!!:x Nog nergens last van. Moet zo idd weer naar de vk dus ben benieuwd hoe het verder gaat. Ze zullen nu toch nog niks gaan doen. Reageer straks weer.
Nou heb beetje een plan! als er niks gebeurd voor vrijdag moet ik vrijdag bellen om me die dag te laten strippen! als het dan nog geen effect heeft heb ik voor dinsdag een afspraak voor een ctg bij de gnc om te bespreken wat we dan gaan doen! Dus gewoon verder met wachten hihih. Hoop toch wel dat het voor vrijdag er is want strippen is geen pretje hoorde ik al.
Jessie: Kan me voorstellen dat het af en toe moeilijk is, ook voor je man! En jullie hebben ook nog eens 2 hummeltjes! Ik denk ook dat het voor een man een nog grotere verandering is dan voor een vrouw. Jij hebt ze immers al 9 maanden bij je gedragen. Marilouise: Vervelend van je schoonfamilie weer! Misschien is het dan maar goed om even afstand te nemen voordat het helemaal uit de hand loopt. En thanks voor de tip.. Raar dat de vk dat dan wel adviseert. Ik wil het nu ook nog even afkijken. Claudia: Nou in ieder geval iets van een plan dus.. Hoop ook voor je dat je niet tot vrijdag hoeft te wachten!! Hier verder geen nieuws..
@jessie: volgens mij is het voor vrouwen ook wel iets makkelijker aanpassen dan voor mannen. Merk het hier ook, ik kom soms ook nergens aan toe, nou jammer dan. Maar als Dennis haar een uur heeft als ik erg moe ben en ze huilt dan baalt ie dat hij niet heeft kunnen doen wat hij wilde. Tja, dat heb ik nou elke dag zeg ik, haha. Maar als ik weg moet kan ik het redelijk goed plannen. Zorg dat ik klaar ben en zei. Maar hij kan dat dus niet, ik sta vervolgens weer op hem te wachten terwijl hij alleen maar hoeft te eten en aan te kleden. Ik heb dan al gegeten, gedouched, haar 2x gevoed, in bad gedaan, alle spullen gepakt etc. Daar kan ik echt boos om worden. Heb dan echt het idee dat ik de enige ben die overal aan moet denken en plant. Mannen, grrr, haha. @ml: idd lekker afstand nemen van sfamilie. Heel kinderachtig om het over de rug van een kind te spelen. En gefeliciteerd, nu officieel voor jezelf. Kan wel een pedicure behandeling gebruiken. @claudia: Ooh hopen dat het er voor vrijdag is. Heb je al van alles geprobeerd?? @lwal: is je kinderwagen al binnen? Hier gaat het super. Slaap top in de nacht. Gister om half 10 laatste voeding, dan slaapt ze tot 5 uur, daarna weer geslapen tot 9 uur. Slaap beter dan toen ik zwanger was, haha. Vandaag naar consultatiebureau geweest. Alles was goed. Ze is nu 52,3 cm en 3600 gram. Daarna was ze de hele middag knock out. haha. Borstvoeding gaat nog steeds super. Wilde eerst met 4 weken afbouwen. maar vind het eigenlijk zooo zonde omdat het juist zo goed gaat. Misschien toch maar kolf kopen dan, kan ze ook wennen aan flesje. Wil gewoon eigenlijk nog niet stoppen. Maar is ook wel lekker als ik afgekolfde melk achter de hand heb.
@claudia wordt dus spannend. @lwal hier adviseerde de verloskundige het ook hoor, maar kreeg vreselijk op mijn donder. de fysio en ook de artsen zeiden het is heel makkelijk want de patient heeft gedurende de zwangerschap geen tot weinig klachten meer maar daarna begint het gedonder pas, even wat mij heel erg goed heeft geholpen zijn de licht corrigerende hemdjes van de action die zijn er tot en met xxxl en super elastisch deze geven heel licht steun, maar vanaf de borsten tot en met de billen zeg maar en nergens heel veel meer. en ze kosten ook geen gods vermogen iets van 3,50 ofzo. enne als je wat meer last hebt een dagje een sjaal (dun soort ) helemaal glad maken en even omknopen en strak dat verlicht maar dan doe je het maar een paar uur (dat is de grote fout die mensen ermee maken ow als ik een band om heb heb ik geen last meer dus ik voel niets dus ik ga door , en dan ga je heel snel te ver!) succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt!
niet toevallig een keertje hier in de buurt, als man nou op korte termijn geopereerd kan worden neem ik mijn spullen wel mee
Hej Meiden! Het was ook van mijn kant rustig. Ben alleen maar met borsten en flessen in de weer Ik moest gister zelfs eerst 15 minuten kolven, dan 10-15 min per borst aanleggen, dan de luier verschonen, dan de afgekolfde moedermelk van twee sessies voeden, dan wat ze nog te kort komt aanvullen met kunstvoeding en daarna weer een kolfsessie voor de volgende voeding. Vandaag de vk aan de lijn gehad en die zei dat dit te zwaar voor mij is om vol te houden en dan ik nog aar 1 x hoef te kolven en dat dan in de koelkast kan bewaren tot ik voldoende heb voor 1 hele voeding moedermelk. En dan de andere voedingen dus gewoon aanleggen en daarna kunstvoeding. Maar ik doe het met alle liefde, want ik wil gewoon dat ik straks de kunstvoeding uit het raam kan gooien en volledige bv kan geven. Verder vandaag de kraamverzorgster voor het laatst geweest zo'n lieve meid was het. Heb het echt getroffen met haar. Ze bereidde zelfs het avondeten voor! Kon me vriend het daarna in de oven gooien en klaar! Maar morgen komt gelukkig mijn zus voor me zorgen/kramen. Verder komen alle hormonen eruit Ik zweet me als ik slaap hélemaal het gompes!!! Dan ben ik gewoon zijknat, echt vies!! Hadden anderen dit ook na de bevalling? @Ml, jammer dat het weer gezeur is met de s.familie, misschien wel verstandig om ze even links te laten liggen, je hebt al genoeg aan je hoofd nu. @Claudia, ja strippen is zeker pijnlijk, wordt je niet blij van Hopelijk komt het voor die tijd uit zichzelf. Wat is eigenlijk nou jou plan? Begin je thuis, ga je poliklinisch? @Lwal, ben jij nou eigenlijk inmiddels al helemaal van de misselijkheid af? @Jessie, ik snap dat met twee baby's voeden ook een hele dagtaak zou zijn ja. En ik vrees dat wat onenigheid met je partner er af en toe bij zal gaan horen in deze nieuwe (en soms stressvolle) situatie. Hier dan een foto van ons heerlijke prinsesje:
@ml: haha deal @mammadoe: jeeetje, dat is voeden/kolven is een fulltime baan voor je. Ik moest in het ziekenhuis ook zo veel, + een paar uur huid op huid contact. Ik hield het niet vol en werd me meteen gezegd dat het echt niet nodig was om zoo veel te kolven. Ik zat er in het ziekenhuis toen nogal doorheen, kon niet eens mijn middag eten opeten, deed ik om half 3, maar moest wel rusten van ze kwamen ze zeggen, dat ik zei dat ik nog moest eten. Ben door de dagen in het ziekenhuis bijna gestopt met borstvoeding. Heb er nu ik dit schrijf nog steeds wel frustraties over. Maaarr, gelukkig gaat het nu wel goed bij je, en is idd lekker als je straks volledig bv kan geven, ook zonder dat kolven, geeft een hoop rust hoor. En wat een leuke foto
@ mammadoe wow mooie foto en meis denk wel een klein beetje aan jezelf hoor, zorg goed voor jezelf in deze pittige borst/ kolf situatie !
Hoi meiden, Na chaotische dagen kom ik ook weer eens spieken, wat erg benieuwd hoe het met Claudia is, maar nog geen nieuws... Heb niet alles helemaal bijgelezen... @ Jessie, kan me voorstellen dat het voor je man wennen is, dat lijkt me ook het lastigst, dat je niet weet war er aan de hand is... Maar kan me nog beter voorstellen dat je je dan zo verdrietig kan voelen. En zeker met 2 is het natuurlijk dubbel wennen. @ Lwal, my Goddd, ik keek ff op jouw banner, jij zit gewoon al bijna op de helft!!! Gaat echt snel he! Leuk dat je je kinderwage al krijgt @ ML, hoe is het om nu echt begonnen te zijn?? EN hoe is het verder met je? Wat een gedoe soms met die s familie's he! Pfff... Wel goed dat je nu even afstand neemt. Want anders escaleert het misshcien alleen maar... @ Mammadoe, prachtige foto! Wauwie!!! Zal wel ff wennen zijn zonder die kraamverzorgster, maar ook wel lekker dat je nu het huis weer voor jullie zelf hebt of niet? Hier zie ik op mn banner mn vruchtbaarste dag hihi... ben benieuwd of het zo is? Vanmorgen en gister geknuffeld... Misschien morgen ook maar ff mn vriendje overhalen, haha?? Op de ovu test was vanmorgen weinig te zien... Heb de banner op 30 dgn staan, dus... Ik merk ook dat ik toch weer meer de 'drang' krijg om zwanger te raken en echt jaloers ben op anderen... pfff... ik wil ook! Zondag feestje van mn oma en dan ga ik de vrouw van mn neef ook zien, jeeeuuujj... :S net 12 wkn zwanger... Maar als ik er dan weer aan denk om zwanger te zijn, ben ik ook weer erg bang dat het misschien mis gaat... Ach, we zullen zien of het deze mnd lukt. Einde vd maand, zijn we een jaar gestopt met de pil.... Verder weinig nieuws. Vriend heeft dus in het zh gelegen met blinde darm ontsteking, en we hebben sinds een halve week een nieuw poes erbij. Zusje van die andere, erg leuk. Vandaag ff lekker vrij geweest, morgen weer aan de slag. Werk is erg leuk, maar heeeeel druk n heeeeel vermoeiend.... @ Claudia, ik hoop dat de beeb zich snel zal melden!! Ik denk aan je en duim voor je