Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: scheelt weer, geboortekaartje ook geregeld dus. Balen van het behang. Irritant he dat eeuwige getwijfel.

@viev: spannend de laatste loodjes.

@mammadoe: wat goed dat de borstvoeding volledig op gang is.
    Aah meen je niet, dat is irritant als je even wilt liggen. Zou ik ook echt boos op worden. Wordt snel vergeten dat je eigeijk nog steeds herstellende bent. En je kan je echt snel moe voelen.
    Ik vraag me ook al af hoe ik dit straks allemaal moet gaan doen als ik weer werk. Ze gaat wel naar dezelfde opvang maar niet zelfde locatie. Zie er nu al tegenop, weet nu eindelijk wat al die ouders voelen als ze hun kindje voor het eerst wegbrengen. Kan het me iig nu goed voorstellen.

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Mammadoe Bedankt, je hebt meer weer aan het twijfelen gebracht over het geboortekaartje :D :D Maar vind al dat getwijfel idd vreselijk irritant! En wat fijn dat jij alweer bijna op je eigen gewicht zit, netjes gedaan hoor! En de bv loopt ook helemaal goed. Zal wel een opluchting zijn dat je dat kolfapparaat weer weg kunt brengen. Wel vervelend trouwens, die situatie met je vriend. Ze kunnen zich af en toe zo zielig/moe voelen en dan vergeten ze voor het gemak even dat jij diegene bent die net bevallen is :(

@Viev Lekker dat je niet meer zoveel hoeft te doen, kun je extra genieten van je verlof :) Straks wordt het al druk zat ;)

3. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnie: Ja het zal wel flink druk zijn! Maar wel een beetje rustig aan doen hoor.. Je krijgt natuurlijk niet voor niks last van je litteken!
    Ik probeer me wel ooit voor te stellen hoe het is als straks de kleine er is.. Hoeveel tijd je dan nog voor jezelf hebt enzo.

Poemi: Ik had wel gewoon gegeten en zelfs nog een boterham bij in de auto.. Weet ook niet wat het was.
    Krijgen we nog een foto van jouw buik te zien :D

Viev: Lekker met verlof!! Nu flink genieten.. Heb je zelf een vermoeden wat het geslacht van jullie kindje is?

Mammadoe: Jep de Joolz! We krijgen dat onderstel niet ingeklapt.. Dus als jij een goede tip hebt is hij erg welkom!!
    En wat vervelend van je vent! Soms lijken mannen het echt niet te snappen! Heb je het nog wel uitgepraat met hem?
    En wat fijn dat de bv zo goed loopt nu!!

Ik lig nu in bed op me werk.. Hopen dat ik zo lekker kan slapen!

4. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Haha grappig! Ja ik was dus ook naar de winkel terug, want kreeg hem maar niet ingeklapt. Eerst moet je zorgen datde handgreep zo ver mogelijk ingeschoven is. Dan druk je aan beide kanten op dat grijze knopje eronder. Ik zet dan mijn voet op de rem om tegendruk te geven. Dan moet je dus de stang no iets meer erin duwen en daarna kan je hem naar beneden duwen. Hopelijk snap je de uitleg.... Maar die voet onderop zetten maakt het makkelijker.

@Poemi, kaartjes zijn besteld nu toch? dus ik zou niet meer twijfelen.... :)

Hier heeft M geloof ik een regeldagje....ze is al de hele dag aan de zuip pffff hopelijk gaat dat vannacht niet door, want ik wil lekker slapen!

5. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    O en ja heb het uitgepraat met hem en hij snapt me wel en heeft zijn excuses aangeboden. We waren om 9 uur klaar met eten....pfff

6. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: maak gebruik van alle tijd die je nu voor jezelf hebt, dat is straks weg:). Had nooit gedacht dat het zoo druk zou zijn. Maar het is wel superleuk. En bij borstvoeding moet je als vrouw alles tusseb de voedingen doen en ik weet nooit precies wanneer ze komt. Als je flesvoeding geeft kan de man het nog geven, scheelt ook weer wat hoor.

@mammadoe: ooh lekker die regeldag. Moet zeggen dat jaylie er volgens mij ruim 3 weken last van heeft gehad lijkt wel, haha. Werd er gek van. Maar regeldagen duren nooit zo lang. Heb op een gegeven moment op het punt gestaan om te stoppen, was alleen maar aan hetvoeden en zooo moe. De laatste dagen lijkt het erop alsof er regelmaat in komt. Echt top.
    En gelukkig heb je het uitgepraat en begrijpt hij het.

7. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: Bedankt voor je reactie! Heb het idee dat we dat allemaal wel hebben gedaan, maar ga het zo nog een x proberen!!
    En.. Nog een beetje kunnen slapen of is M. nog de hele nacht gekomen?
    En fijn dat het nu uitgepraat is!

Linnie: Fijn dat je nu wat regelmaat begint te krijgen!!
    En ja ik geniet ook zeker van de rust.. Ben dan wel heel bewust van dat dit straks heel anders zal zijn.

Hier echt heeeerlijk geslapen op mijn werk.. Vrijdag de 20 weken echo! Begint nu toch wel erg spannend te worden!

8. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Nou vannacht was mevrouw tot half 2 aan het huilen en drinken en onrustig doen. Echt irritant is dat zeg!
    @Linnie, toch twijfel ik dan, krijgt ze niet genoeg bv of heeft ze echt een regeldag. En ze had ook nog eens 5 of 6 poepluiers achter elkaar. Vaag hoor!

@Lwal, lekker geslapen. Dat is fijn. Maar mag jij überhaupt nog nachtdiensten draaien in deze fase van je zwangerschap? Is dat niet middels je cao verboden?
    En die kinderwagen, echt waar, ik dacht ook dat ie stuk was, maar is gewoon erg lastig in het begin. Hadden ze van mij wel wat makkelijker kunnen maken. Verder heb ik hem nu een paar dagen gebruikt en echt een topding hoor! Hij rijdt zoooo lekker!
    Nog even over draagdoeken en andere buikdragers. Jij zei dat je vriend zo'n buikdrager wilt waar je de baby zo in kan doen. Laat je dan wel goed informeren, want ik hoor altijd veel over dat zulke babynbjörn achtige dragers slecht zouden zijn voor de heupjes ofzo. Dat je er dus wel 1 koopt die ergonomisch getest/verantwoord is.

De foto's van de fotograaf zijn klaar en staan op fb. Zoooo mooi! Helemaal in love!

9. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh onrustig nachtje gehad dus! Hoop voor je dat het eenmalig was..
    En wat een mooie foto's zeg, wow!! Ik heb altijd gezegd dat ik geen shoot wil doen, maar als ik dit zo zie begin ik toch flink te twijfelen!
    En die kinderwagen.. Tja in de winkel zag het er zo makkelijk uit! Heb de gebruiksaanwijzing er nu bij gepakt, maar daar staat het ook niet zo duidelijk in. Fijn om te horen dat hij zo goed bevalt!
    En ik mag zelf bepalen of ik nog slaapdiensten draai, ik hoef het nu dus niet meer. Maar merk dat het wel erg makkelijk uren maken is zo.. Dus ik kijk gewoon hoe lang ik het vol ga houden.

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Lwal Vrijdag komt nu idd wel heel erg dichtbij. Maar bij Fontys hadden ze toch al wel een hoop dingen bekeken? Hopelijk krijg je de kinderwagen met de tips van Mammadoe wel in elkaar. Meestal idd een handigheidje die je even onder de knie moet zien te krijgen. Oh, kwam trouwens ook nog wat tegen over buikdragers. Wij hebben er één van babybjörn liggen maar vond het echt een rotding. Gelukkig tweedehands gekocht, anders was het helemaal zonde geweest. Heb dat ding één keer geprobeerd en toen weer in de kast gegooid.

@Mammadoe Wow, wat een mooie foto's zeg! Echt super gaaf! Wel jammer dat ze zo onrustig was vannacht. Gelukkig alles uitgepraat met je vriend. Hopelijk heeft ie er ook echt wat van opgestoken ;)

@Linnie Fijn dat J. iets meer regelmaat begint te krijgen, maakt het voor jou ook allemaal iets makkelijker.

Zal vanavond wel een nieuwe foto maken van m'n buik, zal ik hem hier ook even showen ;) Vandaag weer werken, heb echt helemaal geen zin. En dan vanavond ook nog naar de gym. Komt een vk een praatje houden. Zit daar niet heel erg op te wachten en vind het hele theorie gedeelte van de cursus niet echt goed, maar het sporten is wel leuk en gezellig.

11. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: ooh irritant he. Ik dacht het toen ook hoor dat ik niet genoeg voeding had. Maar ze zeggen dat je moet blijven aanleggen. Maar is best zwaar he. Ik vroeg mezelf toen echt af waar ik aan begonnen was met bv.
    Maar wat een leuke fotos. Echt super. Wij willen ook nog, liefste bij enjoy, maar ze is zooo duur. Maar jouw fotos zijn ook echt leuk. Heeft ze een website?

12. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Klopt in het boekje staat dat niet duidelijk nee. Ik heb zelfs YouTube filmpjes gekeken en toen kwam ik er nog niet uit haha.
    Die shoot zoals deze fotografe hem doet is voor zo'n kleine niet vervelend. Ze slaapt gewoon en er wordt echt heel veel de tijd genomen en belang van het kindje staat echt centraal. Dat doet die fotografe erg goed. Wij waren in eerste instantie nl ook wat huiverig, maar hebben achteraf niets te klagen en heb nu fantastische foto's om voor altijd nog eens te zien hoe een schatje ze als baby was. :D welke zouden jullie uitvergroten voor aan de muur?

13. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    ik zou die in die mand laten vergroten of die met het haarbandje in, die is ook echt heel mooi voor aan de muur denk ik. Lastig he om te kiezen.

14. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Linnie, Vivian Drenth Newborn Fotografie @ Vivian Drenth als het goed is. Ze heeft haar studio in jouw woonplaats! En blijven aanleggen deed ik ook. Maar toch denk je dan, hallo! Je bent nu al een paar uur achter elkaar aan het drinken?!?!? Vaag, maar het zal wel.

15. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Thanks.
    Maar je vraagt je idd af hoe ze nou nog honger kunnen hebben. Ik zat ook de hee avond met een baby aan mijn borst. Maar moet zeggen dat ze iets van 4 weken toch wel echt heeeel onregelmatig was, behalve in de nacht.

16. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe:Nou ik heb je tips opgevolgd, op de site van Joolz gekeken.. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar! Er valt geen beweging in dat ding te krijgen. Grrr daar word ik chagrijnig van! Dus zo toch maar naar Babydump!
    Ik vind die foto met dat roze haarbandje ook heel mooi!

Poemi: Nou ben benieuwd naar je foto!
    Klopt ze hebben bij fontys wel al wat organen bekeken, maar vind nog steeds spannend!

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Linnie, en na 4 weken kwam er wat regelmaat in? Om de hoeveel tijd komt ze nu bij jou?

@Lwal, ja tis ook lastig. Je moet het je dan idd even in de winkel laten voordoen, het is erg lastig uit te leggen.

Ik heb een druk dagje! Vanmorgen tante op kraamvisite gehad, was erg gezellig. Toen met kleine naar CB geweest, daar zou een laktatiekundige zijn, maar die was er niet :( wel even laten wegen en ze was super gegroeid weer, dus gaat gewoon goed met de bv dus. advies gekregen om voor ik de kolf terug breng ik nog even mijn vriezer vol gooi met melk. Dus 20 van die Avent bakjes gehaald in de stad, dus ik kan weer gaan kolven, bleh hekel aan :( ook nog boodschapjes gedaan voor de eerste keer na de bevalling. Toen kwam opa nog eventjes een flitsbezoekje brengen, en vanavond mijn broer en schoonzus op visite. Dus nu snel nog even slapen!
    Heb trouwens nu voor het eerst met de maxi cosi, de Easybase en de joolz adapters gewerkt, maar werkt echt ideaal! Kan ik iedereen aanraden!

18. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: zoo je mag aardig wat gaan kolven dus.
    Ik had al zo'n setje van medela doordat ik ook moest kolven na de ks. Nu heb ik een thuiskolf gekocht van medela. Geef haar nu af en toe flesje, zodat ze het straks niet gaat weigeren. En wel handig om iets achter de hand te hebben.
    Maar lekker druk dagje gehad dus. Volgende keer bij het cb zeker ook dr eerste prikjes. Zoo zielig.
    Maar ze komt nu wat regelmatiger lijkt het. Hoewel ze vandaag wat eerder kwam. Maar de laatste dagen komt ze ongeveer elke 3 uur. Laatste voeding vaak rond 10 uur/ half 11. In de ochtend komt ze dan vaak tussen 6 en 7 uur. Soms ook later. En in de avond komt ze ook soms wat vaker.

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Lwal Is het nog gelukt bij de Babydump met de wagen?

@Mammadoe Toch nog even kolven dus, maar wel voor de laatste keer! Wel fijn dat ze zo goed gegroeid is, betekend in ieder geval dat ze genoeg voeding krijgt.

Zo, volgens mij is mijn schoonmoeder dement aan het worden ofzo. Manlief belde haar net om te vragen of ze 28 april konden oppassen omdat wij dan allebei een vrijgezellenfeestje hebben. Was ze zeer verbaasd dat ik meeging met het feestje van de bruid, want daar wist ze helemaal niets van. We hebben het gelukkig nog maar een keer of 5 verteld :( En zo zijn er veel meer dingen, dat ze er stellig van overtuigd is dat wij iets nog niet verteld/gevraagd hadden, terwijl wij dat toch echt wel gedaan hadden...

Zo maar gaan omkleden en dan naar de gym. Oh ja, ook nog even een foto van m'n buik:

20. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: wow mooie buik.
    lekker als je denkt dat ze oppast en ze vergeet het die dag. Denk je echt dat ze dement is? Dat is niet zo best.
    Veel plezier op de gym

Deel Deze Pagina