Mammadoe: Stom dat er geen lactatiedeskundige was! Maar fijn dat ze zo is gegroeit, dan krijgt ze dus idd genoeg binnen. En nu dus weer aan het kolven, wat is daar dan eigenlijk de reden van? Poemi: Wow, mooie buik zeg! Je bent verder ook nog super slank, ben er maar trots op! Wat raar dan van je schoonmoeder! Hoop voor jullie dat ze niet serieus dement gaat worden, dat is echt een hel! Merkt je man het ook? Gymze! Linnie: Lekker zeg die regelmaat! Jij kan dus 's nachts nog aardig wat slapen! Of valt het mee? Het is gelukt met de kinderwagen, ik deed het gewoon verkeerd. Snap nu jouw uitleg dus ook Mammadoe Mijn moeder was even mee gegaan, we hebben nog 2 leuke setjes gekocht. Wat zijn die meisjes kleren toch leuuukkkk! Dat gaat me nog veel geld kosten Verder vanmiddag nog met een vriendin gaan lunchen en geshopt. Toen nog boodschappen en koken.. We zouden vanavond nog weg gaan, maar dat heb ik afgebeld! Ik doe helemaal NIKS meer vandaag
Hier alles goed gegaan gisteren en vandaag ook weer. Ze wachten goed op elkaar met voeden. Gisterenavond alleen zo zielig. Kleine meid was aan het jammeren en piepen. Had haar bij me genomen en op een gegeven moment gaf ik haar wat water. Komt het er op een gegeven moment met golven weer uit. Alles er onder incluis ikzelf. Echt zo zielig. Vanmorgen waren ze om 4 uur weer wakker helaas. En niet meer in slaap willen vallen.... @Mamadoe: wat een mooie foto's van jullie kleine meid!! @poemi: mooie buik zeg! Schoonouders: vervelend ja. Gelukkig hebben wij dat probleem niet gehad dat ze in het zk zaten te wachten en hadden wij afgesproken dat wij eerst wat tijd met z'n viertjes wilden hebben voordat de moeders zouden komen. Echt doen wat jij wilt en eerst de tijd nemen voor jullie als nieuw gezinnetje en lekker van de baby genieten voordat alle drukte van visite begint. Je hebt er hard voor moeten werken dus mag je er ook zeker van genieten!!!
@lwal: jaa leuke kleertjes zijn er he. Gelukkig is het dus gelukt met de kinderwagen. Is altijd wel ff oefenen. @jessie: 4 uur wakker, dat is vroeg, ben je niet helemaal kapot nu dan. Vind het knap hoor hoe je het alleen doet met 2 babys. Vind 1 al best druk.
@Linnie, welke heb je dan gekocht en wat kost zo'n ding? En dan passen die tubetjes en flesjes enzo allemaal weer gewoon op dat thuisding? bij mij komt M. in de nacht ook gewoon om de 3 à 4 uur. Lijkt me heerlijk om gewoon de nacht te kunnen doorslapen! @Lwal, ja je moet het ff zien hè? Maar wel slecht dus dat dat gewoon voor de consument niet duidelijk is. En dat kolven ga ik dus nog even doen om een voorraadje in te vriezen, zodat ik af en toe van huis weg kan en mijn vriend of de oppas ofzo dan een flesje moedermelk kan geven. Dan kan je eens wat langer weg, of naar mijn werk.... @Poemi, wow wat een mooie grote buik al! En idd nog lekker slank! Hoe oud is je schoonmoeder dan? Is dat zwangerschapsgym wat jij deed? Bevalt het? Geen van de zwangeren hier die zwemmen? @Jessie, fijn dat ze netjes hun 'beurt' afwachten! Maar na 4en had je helemaal niet meer geslapen? Hier draai ik me na de voeding van 6/7 uur altijd nog even lekker om. Vond je man het vervelend om weg te zijn van jou en de kinderen?? Nou laatste melk zit er weer in, ik ga snel slapen voordat ze weer komt @Jessie, @Jessie
@mammadoe: ik heb de medela swing. Omdat ik twijfelde heb ik hem op marktplaats gekocht voor veel minder geld. En omdat ik zelf de spullen heb waar de melk in gaat en de slangetjes en alles vond ik het niet zo erg om tweedehands te kopen. Maar als je de spullen van medela hebt passen die er op. De swing is wel een enkele, geen dubbele, nieuw kost ie 130 euro (koop niet bij prenatal, daar 160 euro). Nou in de nacht om de 3 a 4 uur is ook wel netjes toch, beter dan elke 2 uur. Maar die uren gaan zoo snel als je slaapt J. slaap al een paar weken door in de nacht. Van de week kwam ze toevallig een keer om 4 uur. Hopen dat het zo blijft. Hier vertikt er iemand om te gaan slapen, even kijken of ze nog wat wilt eten en dan lekker naar bed. Weltrusten iedereen
Hi allemaal... Ff kort.berichtje, want ik haat type op de telefoon. Helaas is me laptop vreemd aan het doen met internet... Mammadoe, mooe fotos op FB!! Gelukkig weer uitgepraat met er mannetje! Linnie, ook jij lwuke fotos van de kleine meid zag ik fijn dat het ook zou goed gaat. Kersverse mamas nu wachten op de zon!!! Kunnen jullie lekker wandelen! Lwal, spannend de echo, maar had jij niet al extra gehad? Gaat verder hoed toch? Poemi, mooie buik!! Wauwie! Hier verder lekker druk. Vlgd week woensdag examen, al druk aam het leren... Ene natuurlijk op de wachtbank... Pfff Nou, irriteer me alweer aan mn twl... Dus baaaai
@Debby, ja is altijd irritant hè? Ik heb er ook een hekel aan, vooral als ik op veel moet reageren. Weer een examen dus. Krijg je dan op je werk tijd om ervoor te leren of moet je dat echt thuis doen? @Linnie, die heb ik ook in de kast liggen! Gekregen van iemand die ik ken. Maar dacht hem niet te gaan gebruiken, omdat ze van medela op de 9maandenbeurs zeiden dat de swing tweedehands eventueel ook nog melkresten in de motor kan hebben dus dat ik echt beter een nieuwe moest kopen. Maar nu twijfel ik, want die krenge zijn duur!!! En ik wil maar 5 maanden bv geven want erna is het niet meer te combineren met mijn werk. Dan misschien alleen nog een voeding in de avond ofzo. Maar die swing kan je maar 9e per week gebruiken zeggen ze, snap dat niet helemaal...? Wie bepaald dat, waarom zou je hem niet meer kunnen gebruiken? Nou de melk zit weer in de meid, dus ik draai me nog even lekker om!
@Linnie Ik weet niet zo goed wat ik van m'n schoonmoeder moet denken. Ik heb ook vaak zat het idee dat ze gewoon niet naar ons luisterd. Is een beetje begonnen met de geboorte van de kleine. Sindsdien bestaan wij niet meer als persoon ofzo Maar nu begint dat vergeten wel erg op te vallen, dus manlief moet binnenkort z'n vader maar eens aanspreken of hem dat ook opvalt. Is de kleine meid nog lang wakker gebleven gisteren? @Lwal Over dat slank zijn heb ik m'n eigen gedachten hoor Maar gelukkig werkt de kinderwagen toch wel zoals het hoort. Als iemand anders het even laat zien ziet het er allemaal ook veel simpeler uit dan als je het zelf moet doen. @Jessie Pff.. hopelijk worden ze niet al te vaak om 4 uur wakker.. En misschien vond ze water niet lekker? @Mammadoe M'n schoonmoeder is 58, dus nog niet heel erg oud vind ik zelf. Het is idd zwangerschapsgym, wel erg leuk. Eerst kwartiertje thee drinken en de bloeddruk wordt dan opgemeten. Dan 3 kwartier circuit fitness en daarna nog een half uurtje theorie. Ik heb ook wel gekeken voor dat zwemmen, maar dat is in een dorp hier in de buurt en als ik dan met de auto zou moeten gaan vind ik het eigenlijk al te ver Zou dat van die kolf ook niet een verkooppraatje kunnen zijn van de fabrikant, zodat ze meer kolven kunnen verkopen? Ik heb er geen verstand van hoor, maar misschien kun je op internet meer info er over vinden? @Debby Jeetje zeg, je hebt het maar druk met leren en examens. En ook op de wachtbank, spannend. Al een dag in gedachte wanneer je eventueel zou willen gaan testen? Gisteren praatje gehad van een vk bij de gym, heel algemeen. Vond het eigenlijk een beetje zonde van m'n tijd maar toch maar braaf blijven zitten. En gisterenavond kwamen ze ook nog het kraampakket brengen. Zat weer een leuk boek bij. Ik had al het 9 maanden dagboek gehad van Pauline Oud, en bij het kraampakket zat het boek Baby's eerste jaar van Pauline Oud. En ik geloof dat we straks ook nog een boek krijgen voor de kraamvisite. Vandaag even de stad in. M'n broer en schoonzusje zijn beide afgelopen weekend jarig geweest en daar gaan we dit weekend heen. Dus nog even een cadeautje uitzoeken. De kleine blijft dan gelijk een nachtje slapen bij hun, wilde m'n nichtje zo graag. En onze kleine vind dat ook helemaal geweldig. Voor ons wel veel heen en weer rijden, maar ook wel lekker wat tijd voor onszelf. Kunnen we weer voor behang gaan kijken
Goedemorgennn, Nou, mn laptoppie is weer klaar voor gebruik Fijn! @ Mammadoe, ik krijg op mn werk halve dag tijd om te leren, halve dag meedraaien. Dus dat vind ik wel zeer positief. @ Poemi, indd wel ff handig om dat te checken bij je schoonvader... Is nog wel jong, maar je weet t nooit he... Wel sneu dan! Of ze is indd 'oostindisch vergeetachtig'. Je ziet er echt mooi uit hoor! Wel lekker dat jullie ff tijd voor jezelf hebben dan vh weekend. Al een idee wat je wilt met behang? Ik wil na het weekend gaan testen. Woensdag wordt mn schoonmoeder 50 en dan wil ik het zeker weten (is ook mn NOD) i.v.m. hapjes en drankjes etc Vandaag ben ik vrij, dus nog even extra tijd besteden aan oefenexamens... gisteren 1 gedaan, 6 ft teveel... 't is best wel moeilijk, maarja. De gemiddeld collega doet er 2 a 3 x over om het te halen, dus als ik de eerste x zak is er ook geen man overboord! Vriendlief is nu ook nog lekker thuis tot 13uur, dus ff lekker samen koffie drinken, gtst kijken enzo... beetje kalm aan doen deze ochtend! Fijne dag allemaal!
@debby: lekker he zo'n rustig ochtendje. Spannend bijna testen. Zal Voor je duimen. @poemi: 58 is nog best jong. Zou niet zo lekker zijn als het echt dementie is. Misschien luisterd ze idd niet zo goed, zou ook nog kunnen. J is gaan slapen. 5 minuten aan de borst en ze sliep, voor ff, haha. In bed werd ze na een tijdje wakker, was krijsen. Maar dennis was nog beneden dus die heeft haar meegenomen en ineens viel ze weer in slaap. Ze boerde veel zei hij dus misschien zat dat dwars. @mammadoe: de swing is juist voor vaker gebruik. Je hebt er nog een en die is wel voor max 9x per week. En die zet je ook direct aan het flesje. Die ik heb zit aan een apparaatje met slangetje, net zoals de ziekenhuiskolf. Heb je ook de symphonie? Maar dan zouden er daar ook melkresten in moeten kunnen zitten, zit op dezelfde manier aan gesloten. Bij die andere van medela kan ik me eerder voorstellen dat daar melkresten in kunnen zitten omdat dat motortje direct op het flesje zit aangesloten.
Eindelijk tijd en puf om te reageren... @ Lwal Vandaag 20 weken zie ik, jeej je bent nu op de helft Oepsie, deed je t niet goed met het opvouwen van de kinderwagen? Ziet er ook zo makkelijk uit als je het de verkoper ziet doen. @ mammadoe zag de fto's van de kleine meid op fb. Mooie foto's zeg en wat een leuke meid hebben jullie!! @ poemi Wat een mooie buik heb je en wat lwal ook al zei, je bent nog mooi slank. Hoeveel kg ben je tot nu toe aangekomen?? @ viev Ben benieuwd wat jullie gaan krijgen..... pffffffffff, ik weet t allemaal niet meer Wij gaan vanavond weer even kijken naar de kinderwagen. Zag toevallig dat er op MP door een babywinkel werd geadverteerd, met 30% korting. Dus dat scheelt best wat. Misschien een beetje vroeg, maar waarschijnlijk hebben we na vanavond al een kinderwagen Ha ook mijn eerste positiekleding besteld en binnen (via H&M), hebben ze een verkeerd artikel geleverd en ook nog eens een maat kleiner, hoe dom is dan??? Nog een paar uurtjes werken en dan eindelijk vrij. Heb zo geen zin meer.
@Debby Pff.. nog bijna een week in spanning dus. Ik ben heel hard aan het duimen voor je! En lekker hoor, zo'n rustig ochtendje. @Linnie Zal dat idd wel dwars hebben gezeten. Wel fijn dat D. haar dus even mee naar beneden had genomen. Kon jij tenminste gaan slapen. @Brondy Wij hadden onze kinderwagen ook al zo vroeg in huis hoor! Je hebt het uiteindelijk toch nodig, en als je hem dan kan kopen met een leuke korting is dat mooi meegenomen. Vervelend van de H&M, maar volgens mij kost het dan toch niets om dit terug te sturen en het juiste artikel weer op te laten sturen? Hoe gaat het met jouw buikje eigenlijk, begint het al een beetje te komen? Ik zit trouwens inmiddels al zeker op de +10 kilo denk ik zo, en voel me dan ook alles behalve slank Krijg net een mailtje over dat vrijgezellenfeestje dat ze een late afzegger hebben en dat hierdoor het bedrag dus hoger is geworden, nu 61,50 pp. Dit is incl. eten maar excl. drinken. Ik vind het zelf vrij prijzig, of ligt dat aan mij? Misschien een stomme vraag hoor, maar heb eigenlijk geen idee wat een beetje normaal is
@ poemi Dat is toch best netjes 10 kilo??? Ja er begint wat te groeien haha, mijn gewone spijkerbroeken zitten niet fijn als ik achter t bureau zit, staant wil nog wel. En panty's zitten ook eigenlijk een beetje te strak. Maar toch maar even wat aangeschaft. Nee kost inderdaad niets, is hun fout. Euhm, nou geen idee. Volgens mij heb ik bij een vriendin 55 euro moeten betalen, incl eten en 10 euro voorschot drankjes. Maar wat ik begrepen heb is dat mijn vriendinnen bij mijn feestje rond de 100 euro kwijt waren (hadden een fotoshoot)
hallo dames, Ik zal even wat laten horen van mezelf, ben de afgelopen dagen vreselijk druk geweest met werken en nog. ik had hier niet eens op durven hopen, gisteren 5 mensen op 1 dag dus helemaal super vanavond ook nog iemand doen. en ik vindt het super leuk, maar moet nu heel stiekem wel zeggen dat ik blij ben dat het bijna weekend is het is even erg pittig zeg maar weer in het ritme komen maar je zal me niet horen klagen ) Verder hier een mega ondeugende peuter, die enorm bijdehand wordt en alles zelf wil doen, of de hele dag nee zegt ook leuk ! @brondy leuk hoor de kinderwagen kopen wij hadden hem ook al vroeg in huis! @lwal bijna de 20 weken echo altijd spannend @linnie heerlijk dat jullie meisje zo lekker slaapt houden zo @mammadoe, super mooie foto's en wat kan je verlangen naar een nacht zonder onderbrekingen he ? je hebt in ieder geval wat moois om tegen aan te kijken snachts! @jessie en waren s. en i. gegroeid? @poemi super mooie buik best al wel flink toch ? @debby spannend duim voor je ! het afvallen gaat goed hier goed vol te houden moet mezelf regelmatig dwingen in ieder geval iets te eten dat ik gewoon echt geen trek heb !! nou snel eten koken en dan weer aan het werk !!
@Brondy Mmm... Dan is het dus redelijk normaal. Ik heb alleen niet zo super veel met haar, dus misschien dat ik het daarom best veel vind Zag trouwens in je handtekening staan dat je in juli een pretecho hebt, wat leuk! Is het ook 3D/4D? @Marilouise Wat fijn dat het allemaal zo goed loopt! Hoe doe je dat eigenlijk met de kleine dan? Kan hij er gewoon bij blijven?
@poemi, ik doe het grotendeels s avonds en als ik.aanvraag genoeg heb een volle dag en dan heb ik oppas! Ideaal zo.
@ml: wat super dat het zo goed gaat. Heb je het allemaal niet voor niets gedaan iig. En lekker dat je een oppas hebt als je overdag moet werken. Je hebt het dus lekker druk. @poemi: Ik heb echt geen idee wat normaal is, maar ik vind het ook veel geld exl. drankjes als je eigenlijk niet zo veel met diegene hebt. Hier even op mijn werk geweest, op de naschoolse opvang, morgenochtend even naar de peuters. De kids vonden het helemaal leuk, is leuk om te zien.
Poemi: Nou ik vind echt dat je er goed uit ziet! En krijg je die boeken bij de gym? Wat leuk!! Ik heb een x een stuk meer moeten betalen voor een vrijgezellenfeest, maar weet ook niet goed wat normaal is! Debby: Spannend na het weekend testen!! Heb je er zelf een gevoel bij? En lekker druk met leren dus! Brondy: Groot gelijk dat je de kinderwagen al besteld als er zoveel korting op zit nu! Is het nog gelukt? En buikje begint dus te groeien.. Foto??? Marilouise: Fijn dat je het zo druk hebt! En dan kan je lekker je eigen uren een beetje inplannen! Linnie: Leuk dat je op je werk bent geweest! Wanneer moet je wanneer beginnen met werken? Mammadoe: Ik twijfel wel om ook te gaan zwemmen.. Hielp dat bij jou ook bij de last van je rug? Hier net thuis van een lange werkdag (9.00 tot 20.30) Maar nu wel lekker weekend tot dinsdag! Ben de afgelopen dagen veel te druk geweest en dat voel ik nu wel aan mijn rug, dus eveb een beetje kalmpjes! Vandaag 20 weken zwanger, op de helft al!! Nu mag ik gaan aftellen
@lwal: wow is een lange dag. Maar nu wel lekker weekend. En je bent op de helft, lekker gevoel he. Ik moet 11 juni volgens mij weer beginnen. Heb er nog geen zin in, en al helemaal niet om jaylie naar de opvang te brengen, kan nu al huilen als ik eraan denk dat ik haar moet achterlaten bij mensen die ze niet kent, en dat terwijl ik zelf in de kinderopvang zit.
Jippie S en I zijn super gegroeid. Allebei een kilo en S zelfs 1089 gr. I weegt nu 3606 en S 4134!! Verder ook alles goed. Bij S hoorde ze heel erg in de verte een kleine ruis op z'n hartje maar daar moest ik me geen zorgen om maken. Alleen als ik voor I voor na-controle bij de kinderarts in het zh ben vraag ik nog wel even of ze even naar S willen luisteren... @mamadoe: normaal gesproken draaien wij ons ook nog even lekker om. Vanmorgen was het half 6 dus dat was wel weer lekker. Alleen toen manlief wegging begonnen ze te huilen dus heb ze toen maar bij me op bed genomen. En natuurlijk niet stil worden. Dan is het wel lastig als ze allebei huilen en je in je eentje bent...