Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Testen, nee ik ga nog niet testen... woensdag is mijn NOD, dus ik wil mezelf eigenlijk niet teleurstellen. Heb ook geen test in huis, dus ik wacht nog even af.

@ Mammadoe,wat balen als je zo moet 'ruziën'... niet leuk... Misschien hoort de huishoudtic wel bij je moederschap indd!! Volhouden zou ik zeggen ;) alles op orde houden is natuurlijk wel fijn!

@ Linnie, wat balen van die koortslip! Hopelijk is het snel over!

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Goedemorgen dames.

Lekker weekend allemaal gehad?
    Ik heb gisteren een meeting gehad met een aantal zp dames was erg gezellig.
    verder een lekker gaar weekendje best druk maar weinig boeiends

ik zie hier gewoon gesprekken over 2e kindjes voorbij komen hihi moest wel lachen (wordt wel weer minder hoor )

@mammadoe gek idee he dat ze zo snel groot wordt?
    @linnie lekker genieten van je kleine meid
    @lwal weet niet meer of ik al gereageerd had op je echo maar fijn dat die goed was, en leuk hoor d. ook de baby al gevoeld zo mooi is dat !

ik weet het allemaal niet meer druk met van alles en mijn hoofd is een vergietje !!!

@mammadoe ja ik heb de juiste keuze gemaakt het is echt mega leuk! en goed te combineren !

@brondy het afvallen is een echte aanrader super geen honger voel me goed en de kilo's verdwijnen krijg nu ook echt leuke reacties !!!

@viev hoe is het bij jou ?

@claudia hoe is het met het kersverse gezinnetje !

3. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Debby, o dacht dat ik iets terug had gelezen dat je na het weekend zou testen. Maar zou idd maar even op je NOD wachten om teleurstellingen te voorkomen.

@Linnie, nou dat is dus precies wat die kleine hier af en toe heeft. Huilen en huilen en dan blijf ik haar maar aanleggen. Maar is echt niet continu, af en toe eens en hoort er gewoon bij, is dan vast een regeldagje of clusteren. Gisteravond ook weer tot half 2 bezig geweest. Maar in de nacht komt ze eens in de 3 á 4 uur, dus dat os gewoon netjes en hoe het hoort.

@Ml, top dat het zo bevalt en al die complimenten over je afvallen is nog eens een extra stimulans! Wat grappig zo'n zp meeting. Op wat voor soort plek deden jullie dat? Bij iemand thuis? en iedereen de kids mee?

4. marilouise

@mammadoe bij 1 van de meiden thuis, de meeste hadden de kids bij papa gelaten maar er waren er ook wel een paar mee was echt leuk

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ Lwal
    Wat leuk dat manlief de kleine nu ook gevoeld heeft..
    Ben de foto vergeten :) zal ik vanavond echt doen. Je ziet er nog niet zo heel veel van hoor. En ik heb t gevoel dat m'n buik nu niet meer groeit :$ naja over 2 weken de echo.

@ poemi
    wat een leuk behang zeg!!

@ linnie & mammadoe
    Hihi, nu al aan het fantaseren over een 2e???
    Wel fijn dat jullie meisjes het zo goed doen zeg..

@ marilouise
    Zow al 2 maten kleiner?? Netjes zeg!!
    Nou dan ga ik het zeker nog een x met mijn zusje over hebben.

@ Debby
    Hmmmm lastig zeg, maar ik zou inderdaad doen wat Poemi zei. Als je wel ongi wordt deze ronde, dan eerst een maandje temperaturen. Dat raadde mijn vk destijds ook aan. Ik zette t ook in FertilityFriend (ze hebben ook een ap voor oa je Iphone, ook erg handig)

Ik dacht een rustig weekendje te hebben maar uiteindelijk toch weer vol gepland. Vrijdag wilden we nog naar dansles, maar toen stonden we in de file en was de les al begonnen voordat we eruit waren :(
    Zaterdag eerst wezen trainen en daarna snel naar mijn beste vriendin, even bijgekletst. Toen nog verjaardag van mijn tante, had wel een jurkje aan, maar je kon het alleen zien zo gauw ze het wisten.
    Zondag moest manlief natuurlijk F1 kijken en daarna snel naar onze (regionale) danswedstrijd in Hardenberg. Dachten dat we niet goed genoeg geoefend hadden maar werden toch 1e :D
    Toen we eindelijk thuis waren zijn we heerlijk uit eten geweest, eerst had ik zin in een voorgerecht, maar was goed dat we dat toch maar niet gedaan hadden. Ik kreeg mijn hoofdgerecht nu al niet op :)

En zoals ik al zei, ik heb t gevoel dat mijn buik niet echt verder groeit :( had gister even flinke steek, hoewel het er volgens mij bij kan horen maak ik mij lichtelijk zorgen. Maar goed, over 2 weken weer een echo gelukkig.

6. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Ml, gezellig :)
    @Brondy, klinkt als een erg gezellig weekend! En gefliciteerd met de eerst plaats! Van de hoeveel??
    En die groei, ach soms lijkt dat voor je gevoel even stil te staan, maar zal vast nog wel goed zitten hoor, maak je maar geen zorgen, is alleen maar slecht voor dat wondertje in je buik.

Vannacht met de kleine op gezeten tot half 2. Maar wel lekker samen uitgeslapen tot 11 :D ideaal.
    Nu eindelijk me klaar maken, want mijn moeder en zusje komen straks langs op visite. Hopelijk gunt de kleine me even de tijd om te douchen...

7. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    Hoi dames,

Heb niet terug gelezen!

Het is best pittig. Vandaag voor het eerst alleen maar het gaat me goed af.
    De nachten gaan ook wel goed al blijft het pijnlijk als je eruit moet.
    Morgen ga ik weer kijken of ik kan reageren ben zo moe ga weer slapen.

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Claudia Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat. Eerste dagje alleen is toch wel spannend.

@Mammadoe Jeetje zeg, ze heeft het behoorlijk laat gemaakt! Maar goed, als je dan kunt uitslapen tot half 11 compenseerd het wel een beetje ;) Wel vervelend dat je vriend juist zo onzeker is over de bv, terwijl jij het zo graag geeft. En zolang ze goed groeit heeft ze er voldoende aan toch? Als het goed is is ons behang eind deze week al binnen, dus dat schiet wel op.

@Brondy Gefeliciteerd met de eerste plaats! En een zwangerschap is altijd wel spannend in het begin. Pas als je de baby gaat voelen heb je er zelf ook een beetje 'controle' over, maar als je de beeb dan een keer wat minder voelt maak je je daar ook weer druk over hoor ;) Misschien kwam die steek van je banden? Die gaan nu ook aardig oprekken.

@Marilouise Leuk zeg, zo'n meeting. Was dat met de meiden die je kende van de eerste zwangeschap ofzo?

@Lwal Je voelt haar al wel vroeg zo goed dan, voor een eerste kindje. En dan ook nog met de placenta aan de voorkant. Maar wel fijn toch?

@Linnie Balen van die koortslip zeg. Is het inmiddels al wat minder? En jullie zijn al aan een tweede aan het denken?? Bij ons kwam dat pas na een jaar ofzo ;)

@Debby Hoe staat het er bij jou voor? Is het al helemaal weg of is het juist meer geworden? Nog 2 dagen wachten, spannend!

Vanmorgen op controle geweest bij de vk. Alles was weer netjes, bloeddruk was 110/60, gewicht inmiddels 74 kg :) IJzer is ook weer geprik, dit zat op 7,4 (moet geloof ik minimaal 4 zijn). Kleine meid lag nu nog lekker in stuit maar ze heeft nog heel wat weekjes om te draaien gelukkig. Donderdag hebben we de pretecho, ben echt zo benieuwd hoe ze er uit zal zien!

9. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hallo allemaal!

@ Mammadoe, klopt hoor, dat zei ik ook eerst. Maar ben van gedachten veranderd vh weekend haha!

@ ML, wat leuk zo'n meeting! Doe jij trouwens 1 of ander speciaal dieet dan of ben je gewoon aan het opletten?

@ Brondy, gefeliciteerd met de prijs! Wat goed! Zag het al op FB :) wil je dat nog lang door de zwangerschap doen of kijk je gewoon hoe het gaat? Wat dans je eigenlijk? Latin of Ballroom?

@ Poemi, het gaat aardig.... Ben wel argwanend telkens als ik naar de WC ga, maar gisteren en vandaag (afkloppen!!!) niets meer gehad! Alleen beetje wittig/gelig wat ik zo kon zien... Dus wie weet... wel heeeeel spannend weer hoor...
    Pretecho 3D? Wat fijn dat alles goed was vandaag, heerlijk gevoel weer denk ik he!

Ik ben bang dat als ik zwnger ben, ik toch weer gods in de stress zal zitten, zeker omdat ik toch wat geks had afgelopen week. Maar goed... we wachten gewoon ff rustig af. Ben wel zoooo benieuwd. Ben nu op alles aan het letten. Heb ineens allemaal iniminiepuistjes op mn voorhoofd. Heb ik normaal nooit! Wel de 1e keer dat ik zwanger was... Maar normaal rond mijn ongi altijd 1,2 of 3 dikke pukkels. Verder toch weer heel moe, maarja, dat zei vorige maand ook niets... Heb wel nog steeds een gek gevoel in mn buik, maar niet meer echt die steken v. vorige week... :S
    Morgen ben ik vrij, misschien toch even een testje halen voor woe ochtend?! :D Verder mezelf nu niet gek maken...
    Ben iig iets beter gehumeurd dan afgelopen week, my godddd... ik was net een klein kind, zo lag ik vrijdag op de bank te janken...

Morgen nog ff hard aan de studie voor woensdag, dan mn examen. Verder voor schoonmoeder aan de gang, die wordt woensdag 50. Sarah pop maken, spandoek etc...
    Ze krijgt van ons een nachtje kurhaus, met ontbijt, diner, musical Wicked, helemaal chique de friemel voor hun doen. Vond het wel een leuk idee! Delen we met z'n allen... Verder viert ze het niet groots, gewoon woensdagavond verjaardag. Vind ik wel stom, ik moet gewoon donderdag werken! Dus ga gewoon op tijd nr huis toe...

Zo, verder weinig nieuws, ga vanavond ff chill op de bank en keihard duimen!!! :D

10. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @debby: spannend hoor. Zou toch wel zomaar kunnen hoor, je verliest nu niets meer.
    En wel een leuk kado hoor voor je smoeder dr verjaardag.

@poemi: fijn dat alles weer goed was bij de vk. Leuk donderdag pretecho.
    Koortslip is wel al minder, heb van die compeed pads, maar heb het idee dat dat het alleen maar erger maakt. Zodra ik de pads af doe komt er een korst op, en als ik de pad op heb gaat de korst weer weg en wordt het erger. Nu heb ik geen pad meer op, let gewoon goed op dat ik het niet aanraak en vooral Jaylie geen kusjes geef en niet in dr ogen zit en alles.
    haha, we denken nog niet aan een tweede hoor. Maar het al die gevoelens kriebelen meer, was zooo leuk allemaal. Nee eerst lekker van deze kleine meid genieten. en Dennis moet er nog niet aan denken, niet om nog een kleine maar om mijn buien in die 9 maanden. Achteraf zie ik nu ook wel in dat ik echt een heks was. Maar vond het op dat moment allemaal niet hoor.

@claudia: dat is hard werken he als je voor het eerst alleen bent.

@mammadoe: weer tot 2 uur? gelukkig heb je wel uit kunnen slapen.

@brondy: gefeliciteerd met jullie danswedstrijd. Leuk hoor.
    En buik komt wel hoor. Zijn tot nu toe waarschijnlijk nog grotendeels darmen. Volgens mij komt rond deze tijd je baarmoeder boven je schaambot. Bij mij zagen mensen het pas vanaf 21 weken ofzo, en toen was het nog gokken. Dus het groeien gaat wel komen hoor:):)

@ml: leuk die meeting. MOeten wij ook nog eens allemaal doen he:)

Hier alles goed. Vanochtend bij vriendin geweest, was gezellig. Nog 2 maandjes en dan heeft ze ook weer een kleintje erbij.

Jaylie heeft om 3 uur voor het laatst gegeten en ligt nu nog steeds te slapen in dr bedje. Doet ze goed, heb ik ff lekker rustig kunnen koken en eten.
    Morgen moet ik weer na de gyneacoloog voor de nacontrole. Zal ik morgen ook wel te horen krijgen dat ik weer alles mag doen hoop ik.

11. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debby: Wat spannend! Het zo inderdaad toch zomaar eens zo kunnen zijn met al die dingen die je voelt. Knap dat je gaat wachten tot woensdag! Ik duim zeker voor je, het is je echt gegunt!

ML: Leuk zo'n meeting! Is dat clubje nog van je vorige zwangerschap?

Mammadoe: Vervelend dat je ruzie krijgt met je vent over de voeding. Het zal voor hem ook allemaal erg wennen zijn.
    En vannacht een latertje dus! Hoop voor je dat ze komende nacht eerder gaat slapen!

Brondy: Gefeliciteerd met je 1e plaats! En dat je buik niet groeit is niet zo gek volgens mij.. De groeispurt komt later pas.
    Anders moet je elke week/2 weken een foto maken van je buik, dan zie je het verschil heel goed!

Claudia: Hoe is je eerste dag alleen gegaan?

Poemi; Jaa heel fijn om het al zo te kunnen voelen! Fijn dat het weer goed was bij de vk. En hoe gaat het nu verder met jou? Zit je al iets beter in je vel? Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu met je moeder gaat.. Heeft ze het nog doorgezet? Als je dat niet wil vertellen snap ik het ok goed hoor!
    En je hebt een 3d echo dus? Leuk!!

Hier vandaag lekker vrij geweest.. Vanmorgen met mijn moeder mee op controle in het zkh geweest. Daarna samen de stad in gegaan en flink geshopt. Verder vanavond even lekker niks meer..
    Morgen heb ik weer een echo bij de Fontys.. Haha heb er nu gewoon elke week eentje!

12. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnie: Fijn dat je koortslip minder wordt! Is D. eigenlijk ook nog thuis? Hij heeft nog geen werk toch?
    Ze heeft lekker lang geslapen vanmiddag dus!

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Lwal Wéér een echo morgen :$ Wat een luxe zeg :) Hadden jullie trouwens al een nieuwe plek gevonden voor je moeder? (klinkt een beetje stom, sorry :)) Daar waren jullie een tijdje geleden toch druk mee bezig? Mijn moeder heeft het inderdaad nog doorgezet. Ze is nu weer heel langzaam het werken aan het opbouwen maar ik geloof dat het allemaal wel goed gaat. Wij merken in ieder geval een flink verschil. Relatie tussen m'n moeder en zus is ook stukken beter geworden. Ze belt mij ook nog maar 1x per week ofzo, terwijl ik haar eerst wel 3/4x per week aan de telefoon had met telkens hetzelfde verhaal.... En met mij gaat het eigenlijk ook wel goed, voel me een stuk rustiger. Zit nu wel weer heel erg te twijfelen of ik verder wil met die psycholoog. Kost ook echt wel een hoop geld en vind dat nu eigenlijk een beetje zonde :)

@Linnie Jij had idd ook behoorlijk last van je hormonen tijdens de zwangerschap. Merk je nu echt al goed het verschil? Mijn man is ook niet echt dol op me tijdens een zwangerschap :) En wat slaapt J. nu goed zeg! Hopelijk betekend dat niet dat ze vanavond/vannacht gaat spoken... Ga je trouwens morgen nog aangeven bij de gyn dat je het allemaal niet zo lekker vond lopen met de bevalling, en vooral daarna dan?

@Debby Dan zou het toch nog wel eens goed kunnen zijn dat het toch iets met de innesteling te maken had. Anders is het wel heel vreemd. Je kunt altijd een testje halen toch? Dan weet je ook of je woensdagavond wat kunt drinken of niet, ook niet onbelangrijk! Wat een leuk cadeau trouwens voor je schoonmoeder! En wat is ze nog jong.

14. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Poemi, haha, ja pas 50 :) schoonzus is net 29 en vriend en broertje zijn 27. Dus ze was er vroeg bij! Maar kan zich wel als een bejaarde gedragen... pfff... klagen enzo... en ze heeft de ziekte van Lyme... dus mijn moeder wordt dit jr 52 en die lijkt veeel jonger dan zij.
    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt wbt mijn cyclus! :)

@ Linnie, fijn dat de koortslip minder wordt! Ff al je kusjes opsparen en dan kun je ze weer geven ;) en wat heerlijk dat ze zo lekker sliep! Enne, spannend die nacontrole, zou fijn zijn als je nu alles weer mag! Je was toch een fanatiek sporter?

Pfff.. ik zit de hele avond al te zenuwen op de bank! Ben zo benieuwd... wil zo graag met jullie meekletsen over dikke buiken,kotsen,slapen,niet slapen,plassen etc! ;)

15. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poemi: Ja luxe he! Super knap van je moeder dat ze het heeft doorgezet.. En ook erg fijn voor jullie. Zal wel een hele opluchting zijn.
    En super dat jij je weer wat fijner voelt! Misschien zou je nog 1x naar de psych kunnen gaan en dan aangeven dat je je al een stuk beter voelt? Dan kan je ook kijken wat hij/zij ervan vindt. Krijg je niks vergoed van je verzekering?
    We zijn nog steeds bezig met uit te zoeken waar mijn moeder heen kan, schiet nog niet zo op! Maar donderdag hebben we weer een gesprek, dus hopelijk krijgen we dan nieuws!

Debby: ahh ik snap je zenuwen zo goed!! Hoop ook dat je binnenkort kotsmisselijk en doodmoe boven de wc hangt hihi ;)
    Is je NOD ook woensdag?

16. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    O o....Ben een beetje bang. Net in ene alles onder het bloed!!! Ik had al een tijdje geen helder rood bloedverlies meer. Slechts een ietsiepietsie bruinig. Net in ene mijn hele bed vol met dikke stolsels erin. Moest zelfs even douchen zo smerig was ik..... Morgen ga ik de vk bellen want ik vind het super raar. Las op internet dat het kan betekenen dat er nog resten placenta achtergebleven zijn, ik hoop het toch niet zeg..... Nou ik ga maar proberen te slapen. Wat een klotezooi!

17. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Mammadoe Jeetje zeg, dat is even flink schrikken! Hopelijk is het niets gek. Ben benieuwd wat de vk zegt.

@Lwal Is dus nog behoorlijk moeilijk dan om wat nieuws voor je moeder te vinden, hopelijk idd donderdag goed nieuws. En wat betreft die verzekering. Je krijgt 5 behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering, op een eigen bijdrage van 20,- na. Maar het gaat dan eerst nog van je eigen risico af. Dus 4 gesprekken zou mij al 300,- kosten (80,- per x). Ik geef m'n geld dan liever aan andere dingen uit :)

@Debby Wel jammer dat ze zich dan zo oud gedraagt, maar de ziekte van lyme is niet al te prettig zeg. Maar jouw moeder is ook nog jong hoor! En hopelijk mag jij ook snel klagen over zwangerschapsklachtjes. Ga je nog een test halen vandaag? Je moet ons niet al te lang in spanning laten hoor :p

18. marilouise

@mammadoe, dat is wel even schrikken, ik heb altijd begrepen dat het tot ongeveer 6 weken kan duren voor het helemaal stopt en dan met tussenpozen wel en niet. maar ik zou wel even bellen hoor.

@meeting, nee eigenlijk niet met meiden van mijn 1e zwangerschap, allemaal meiden die ik via het forum heb leren kennen. 1 kende ik er al !

@lwal jij boft met al die echo's. straks zie je alleen nog maar een bordje please give me some private ! ;)

@poemi hoe is het met behangen ?

@brondy leuk danswedstrijd doen jullie dat al lang en hebben jullie het al bekend gemaakt ?

19. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: Oh dat is schrikken ja! Hoe is het nu? Ben ook erg benieuwd wat de vk zegt!

Poemi: Ja dat is dan nogal wat geld.. Belachelijk eigenlijk!

ML: Haha ja dan sta ik toch raar te kijken ;)

Hier zo weer werken.. Slecht geslapen vannacht! Allerlei rare/vervelende dromen gehad.. Bah!

Fijne dag allemaal!

20. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Nou dames, ik zal jullie niet langer in spanning laten zitten:

Deel Deze Pagina