@viev: lekker he verlof, geniet er van. @mammadoe: gelukkig weer lekker thuis. Jammer dat je geen bv mag geven, maar morgen wel weer gelukkig. Maar zonde he dat he al die melk weg moet gooien nu. Ik ben nog niet aan het afbouwen, ik kan het niet, vind bv eigenlijk veeel te leuk en speciaal. En als ik ga afbouwen ga ik voor mijn werk denk ik kv en bv geven. Ik heb ook genoeg melk gelukkig, vanmiddag 120cc uit 1 borst gekolfd, en kwam Nog meer maar vond het genoeg. Maar wil nu weer proberen elke dag 1x flesje te geven want ze weigerde fles vandaag in het ziekenhuis, uiteindelijk dronk ze nadat we het goed hadden opgewarmd maar ze dronk niet goed. Dus toch maar vaker oefenen. @jessie: ik heb vandaag na controle gehad. Ik had vorige week ook last van wond, hoewel meer aan de boven en zijkant, maar dat is dus normaal. @brondy: die geslachtsbepsling valt ook onder pretecho. Hier de nacontrole goed gegaan. Zat daar wel met een onrustig en huilend kind, afspradk viel precies tijdens voedingstijd. Maar heb een uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was. En jaylie deed een beetje moteilijk met dr flesje. Uiteindelijk heeft ze wel wat gedronken maar bleef onrustig. Arm kind.
@Debby Jeehhh!!! Wat goed zeg!! GEFELICITEERD!! Test ziet er ook netjes uit. Was ie de vorige keer niet een stuk lichter? Het zal ook zeker wel spannend zijn de komende weken. Met 7 weken moeten ze in ieder geval een hartje zien kloppen, volgens mij wachten ze daarom liever tot dat termijn. Maar misschien mag je ook wel iets eerder komen, zeker met jouw geschiedenis. Nou, duimen voor een posi test is gelukt, nu gaan we duimen voor een plakbeeb! @Mammadoe Wat vervelend zeg. Gelukkig heb je alles inmiddels al wel achter de rug. En je wordt gelijk lekker verwend door je schoonmoeder, ook niet verkeerd! Wel vervelend dat je zo lang geen bv mag geven, maar je weet nu tenminste wel dat je genoeg melk hebt. @Lwal Hoe was jouw echo vanavond? En was je man deze keer mee? @Brondy Vervelend dat je nog steeds zo onzeker bent over de zwangerschap. Je bent toch al een aardig eindje op weg inmiddels. Hopelijk neemt de echo over 2 weekjes de laatste onzekerheid weg. @Viev Hopelijk laat de kleine dan ook niet meer te lang op zich wachten. @Marilouise Wat rot van al die dromen, zeker die waarin je kleine niet meer wakker zou worden. Kan me voorstellen dat je door dat spoken niet echt goed uitrust. Hier weer een dagje dichter bij m'n verlof! Zo gaan we eens een lijst maken voor de geboortjekaartjes. Weten we een beetje hoeveel we er moeten bestellen (nee, dat hadden we dus nog niet gedaan ). Morgenavond hebben we trouwens partneravond van de gym, mag manlief ook mee gaan sporten En daarna wordt ze geleerd hoe ze ons moeten masseren bij rugweeën, al heb ik dat de vorige keer ook niet echt nodig gehad
@Linnie Een uur wachten is wel erg lang zeg, zeker met zo'n kleintje erbij. Fijn dat de bv nu ook zo goed gaat dat je er nog even lekker verder mee gaat. Het aanwennen van het flesje is wel makkelijk ja, ook als jullie een keer met z'n tweetjes weg willen.
@Linnie, O ja!!! Jij had vandaag controle! Grappig, waren we dus weer dezelfde dag in het ziekenhuis zonder elkaar gezien te hebben! Hoelaat was je daar? Want ik moest me eerst voor de echo melden op de poli, en toen zat het daar bomvol! Mensen waren ook al 3 kwartier of langer aan het wachten Gelukkig ik niet, ik ging voor Ik had vandaag ook in ene het belang door van af en toe een flesje geven. En leuk dat je nog steeds bv wil geven. Het is natuurlijk ook niet alles of niets. Als je werkt kan je er ook voor kiezen om nog maar 1 of 2 voedingen per dag te geven en de rest kv. @Ml, nog even geduld dus voor de uitslag. En enge dromen zijn dat @Viev, fijn dat je babytje goed ligt! En het gelukkig nog niet zat! Kan wel in ene omslaan hoor!! En dan ben je het gelijk goed zat hihi Ga voor jezelf maar uit van 42 weken, dan kan het alleen maar meevallen. @Poemi, o relaxxxx ik was daar nog veeel later mee Maar zat me ook behoorlijk dwars dus misschien wel slimmer hoe jullie het aanpakken hihi. Ik ga die borsten nog even leegkolven en dan lekker slapen. Ik ben zooooo verkouden echt niet meer leuk
Mammadoe: Lekker weer thuis dus, gelukkig! Nu nog even rustig aan doen dan.. Wat lief van je schoonmoeder, die heeft je lekker verwent! En mooi dat je de discussie met je vent nu kan sluiten Beterschap met je verkoudheid! Jessie: Oh hoop ook niet voor je dat jullie ook ziek worden! Buikgriep is ook zo lekker besmettelijk! Viev: lekker aan het genieten van je verlof dus. Hoe voel je je lichamelijk? Is het nog een beetje te doen? ML: Wat stom dat de uitslag er nog niet was!! Spannend dus nog.. En bah die dromen van jou, nee dan slaap je niet lekker! Nu lekker rustig aan doen dus Linnie: Slim dat je gaat oefenen met de fles! En een uur wachten is wel erg lang! Kan me goed voorstellen dat je meisje onrustig werd. Poemi: Goed dat je dat nu allemaal al regelt. En je man dus mee naar de gym.. Vindt ie dat heel erg of valt het mee? Je hoort toch altijd van die horrorverhalen dat mannen niet mee willen. Debby: Hoe is het?? Lekker het goede nieuws gevierd met je vriend? Hier was de echo weer leuk! Ik had de nicht van mijn moeder (mijn 2e moeder zeg maar, die laatst in het zkh lag) meegenomen! Manlief kon helaas niet weer niet. Ik voelde vanmiddag al vanalles in mijn blaas, was al bang dat ik weer blaasontsteking kreeg.. Maar het bleek ons meisje te zijn die lekker daar lag te trappelen met haar voetjes Ze vroegen weer of ik vaker wil komen, dus voor mei weer afspraak erbij! We hebben van mijn moeders nicht een muurschildering gekregen voor de babykamer! Althans, we mogen wat uitzoeken en zij betaald haha.. Erg leuk, dus nu gaan bedenken wat we dan willen!
@lwal: ooh heerlijk gevoel he dat getrappel in je blaas. Ik had op een gegeven moment het idee dat dr voet er bijna uit kwam zetten, haha. Maar gewoon weer een echo in mei, ze wordt iig goed in de gaten gehouden zo @mammadoe: ik was er om 15.15, toen had ik de afspraak. Even over half vijf was ik pas klaar. Ja we zijn wel vaak tegelijk in het zkh he zonder elkaar tegen te komen, haha. Ja ik kon toch niet stoppen met bv. Vind het ook zooo'n fijn moment samen van jaylie en mij. en vind het echt een rust moment voor dr, lekker vertrouwd bij dr mama liggen drinken. Had niet verwacht dat ik bv zoo leuk zou vinden. @poemi: morgen krijg je lekker massage dus. niet verkeerd. ja we moeten echt goed gaan oefenen met flesje. zaterdag gaan we voor het eerst samen even uit eten, dus moet ik kolven voor mijn ouders. ben benieuwd.
@Linnie, ik zat trouwens dus ook met die kleine in de volle wachtkamer en toen had ze ook honger, dus heb ik haar daar gewoon geborstvoed (zeg je dat zo?) Als ik op pad ga heb ik altijd een extra grote hydrofiel mee van Aiden & Anis (kan dat je het anders schrijft hoor) en die gooi ik eroverheen niemand die wat ziet. Ideale doeken zijn dat, met hele leuke printjes!! Nu net klaar de meid weer met de borst te voeden. Fijn, alles weer normaal. Ze is klaar dus ga maar weer snel slapen.
@Lwal, leuk die muurschildering! Hoe gaat dat in zijn werk dan? Een sticker of echt iemand die een mooie voorstelling op je wand komt schilderen? En weer een echo binnenkort, echt leuk zoveel! @Linnie, die doeken die ik bedoel zijn van 'Aden + Anais', dus ietsje anders dan dat ik vannacht schreef Hier een lekkere nacht gehad. Begin lekker kunnen doorslapen omdat mijn vriend de kleine kv gaf. Meid kwam daarna wat minder vaak voor de borst, eens in de 4uur en heb lekker het klokje rond geslapen. Vandaag maar lekker rustig aan doen, heb ik wel verdiend dacht ik zo
@mammadoe: verveel je je Ik vind het op zich ook niet erg om bv te geven in de wachtkamer, maar ik wist niet wanneer ik aan de beurt was, en dan zal je net zien dat ik aan de beurt ben als ik haar net aangelegd heb. Maar heb nu wel geleerd dat we goed moeten oefenen met flesje, haha. Vandaag alleen nog niet gedaan, haha, vind de borst veeel te makkelijk. Maar lekker lang geslapen dus? Om de 4 uur is lekker toch. Ik hoorde jaylie vanochtend maar ze was nog niet echt wakker, heb haar eruit gehaald want mijn borst deed zoooo'n zeer, knapte bijna. En alles was zeiknat, zoogkompres heeft het niet gehouden, haha.
even snel voordat ik het weer vergeet, 2 foto's Met grijze shirt is rond 12 weken, met roze gestreept shirt is rond 14 weken
@Brondy, wat een ontzettend schattig buikje heb je al!! @Linnie, ja verveelde me een beetje. Was qua energie niveau tot niets in staat, en toen viel hier ook niets te kletsen hihi. Ja borst is makkelijker dan eerst een flesje te moeten warmen. Maar J. slaap al op d'r eigen kamertje of niet? Vannacht heeft M. voor het eerst in d'r ledikantje geslapen. We waren het zat steeds de kinderwagen naar bedeneden en naar boven te moeten sjouwen. Nog wel lekker bij ons op de kamer, zodat ik haar hongersignaaltjes hoor en op tijd wakker wordt. Ben toch wel weer erg verrot, buikpijn, hoofdpijn en super moe! We zouden eigenlijk vanavond kraamvisite krijgen, maar heb ik mooi afgezegd!
@brondy wat een lief buikje heb je al !!!je ziet het wel hoor !!! @mammadoe lekker rustig aan doen hoor !
@mammadoe: lekker rustig aan doen hoor. Sliep ze goed in dr ledikantje? Hier slaapt ze vanaf het begin in dr ledikantje. Slaapt ook op dr eigen kamer, maar die ligt naast onze kamer en we hebben de deuren nooit helemaal dicht. Ik hoor ook echt elk geluidje. @brondy: schattig buikje @ml: hoe gaat het met jou? Misschien heb ik iets gemist hoor, maar was de uitslag van je moeder goed?
Mammadoe: Beterschap!! Hoop voor je dat je je snel beter gaat voelen! En die muurschildering kunnen we zelf uitkiezen wat we willen en zij maakt dat dan op de muur.. Maar ik zag nu dat die vrouw ook doeken schildert, misschien wil ik dat wel liever en dan iets met de naam. Dan kunnen we die altijd nog ergens anders neerhangen als er een 2e mocht komen! Linnie: je hebt lekker veel melk dus haha! Brondy: mooi buikje al! Je ziet het al wel hoor! Verder is het hier erg rustig vandaag.. Iedereen druk? Ik lange werkdag gehad, ben helemaal kapot! En morgen weer vroeg beginnen! Maar daarna heb ik dan ook weekend..
@Mammadoe Balen dat je toch nog wel last hebt van die behandeling. Kan je idd beter aan jezelf denken en de kraamvisite een andere keer laten komen. Heb je vannacht een beetje goed kunnen slapen? Knap je misschien ook wat sneller op. @Lwal Fijn dat de echo weer goed was. Leuk ook dat je de nicht van je moeder hebt meegenomen. En helemaal leuk dat je van haar een muurschildering krijgt! Misschien is zo'n doek eigenlijk wel een beter idee. Zou zonde zijn als je het bij een 2e moet overschilderen/behangen omdat het niet bij de nieuwe beeb past. In mei alweer een echo, wat een luxe zeg! Dat is echo nr. 5 of 6 dan inmiddels of niet?? Wel lekker dat je daar zo dichtbij woont. @Brondy Je hebt al een mooi beginnend buikje hoor! Hij wordt vanzelf groter @Debby Hoe gaat het met jou? Alweer een beetje aan het idee gewend? @Linnie Kan me goed voorstellen dat de borst een stuk makkelijker is dan een flesje. Is een stuk minder werk Wat leuk dat jullie zaterdag voor het eerst met z'n tweetjes uit eten gaan. Maar zou wel handig zijn als je ouders haar een flesje kunnen geven als ze honger heeft. Ben trouwens wel een beetje jaloers dat de bv zo goed gaat bij jullie Ik zou het zo graag ook willen kunnen geven. Gisteren de partneravond gehad van de gym. Was wel grappig. Lag alleen de helft van de tijd dubbel van het lachen Aan het einde hebben we altijd een half uurtje info en ontspanningsoefeningen. Nu moesten de mannen dus onze buik gaan voelen, en daarna de buik gaan wiegen, kon alleen maar lachen Nou ja, m'n lachspieren zijn in ieder geval ook weer getraind. Straks om 11 uur hebben we de pretecho. Heb er wel zin in! Kleine gaat wel mee, hopelijk kan ie zich een beetje vermaken tijdens de echo en hoeft manlief niet alleen met hem bezig te zijn.
hihi dank jullie wel @ poemi Ik weet wel zeker dat de echo van volgende al mijn zorgen weg zal nemen. Weet niet waarom, maar soms hoor je van die horror verhalen en die blijven toch een beetje in mijn hoofd spoken Spannend over iets meer dan een uurtje de pretecho, leuk hoor. @ linnie oke dus toch wel. Fijn zeg dat je zoveel bortvoeding produceert. Ben wel heel benieuwd hoe dat straks bij mij zal gaan. En het is dus toch wel lastig om bv af te bouwen?? hmmmmm @ mammadoe Fijn dat het goed gegaan is. Leuk dat je zo verwend bent door je schoonmoeder, wel fijn dan he.. Mooi dat je nu die discussie met je vriend kunt afsluiten, scheelt weer. @ lwal weer een goede echo gehad en je mag nog vaker terug komen? altijd leuk natuurlijk. Heb toch nog even zitten googlen, maar kon zo niks vinden. Ach ja, maakt ook niet uit, moet het maar hiermee doen @ ml Hoe gaat het nu met je?? @ viev gelukkig nog niet zat van de zwangerschap. Nou miss komt de kleine wel leker snel. Ben heel benieuwd wat jullie krijgen. Gisteren was ik lekker vrij en heb ik weer een taart gemaakt iemand van de taekwondo was jarig en hij had mij uitgenodigd. Hij was er super blij mee dus dat was wel leuk. (hij werd 17 maar loopt geestelijk wat achter) Vandaag weer hard aan het werk en morgen BHV cursus.
@poemi, leuk de pretecho, zijn vaak super mooie duidelijke foto's met deze termijn. ik heb nu de afgelopen 2 nachten wel redelijk geslapen, alleen nu zit mijn nek helemaal vast heel fijn . maar in ieder geval geen stomme dromen meer. heb wel een mannetje die eigenlijk overdag niet meer wil slapen maar dat nog niet redt nu houden we hem op overdag in de hoop dat hij erom gaat vragen. volgens mij is dat moment ongeveer 10 minuten verwijderd van nu, hij wil niets meer kan alleen maar huilen en in zijn ogen wrijven. dus nog even doorbikkelen !
@marilouise Gelukkig geen gekke dromen meer dus. Hoelang slaapt jullie kleine eigenlijk overdag dan? @Brondy Je hoort idd vaak zat van die nare verhalen, maar een weekje wachten nog is gelukkig nog wel te overzien. Hier vanmorgen dus de echo gehad en ze werkte gelukkig goed mee! Ze was wel erg druk in het begin maar het gezichtje was wel goed in beeld te krijgen. Wel regelmatig een voet of hand voor het gezicht, maar het zat niet al teveel in de weg. Toen we net naar het hartje gingen kreeg ze de hik en dat was echt heel duidelijk te zien, je zag telkens het middenrif samentrek, heel apart! Aan het einde van de echo hield ze het zelf ook voor gezien en draaide ze met d'r koppie naar m'n rug. Ze had al wel grote voetjes, 5,88 cm, terwijl de voetjes normaal zo'n 6 á 7 cm zijn bij de geboorte. Die heeft ze denk ik dan van d'r vader De 2 andere metingen die ze heeft gedaan kwamen juist iets minder ver uit, scheelde 4 dagen. Ga wel even foto's spammen hoor! Op deze foto meent manlief iets van mij terug te zien: