Ja hoor na 2,5 week durfde ik wel weer (had gewoon mega veel zin ) vond het ook wel eng. maar deed eigenlijk helemaal geen pijn. moest alleen wel opletten dat man niet op mijn buik leunde, maar ging wel goed. litteken aanraken deed ik vanaf het begin al heel veel de hechtingen trokken een beetje dus ik zat er altijd aan te friemelen dat ze niet vast gingen zitten.
Hoi meiden, Mammadoe, wat een mooie profielfoto heb je!! Fijn dat de visite van de buurman mee viel Hier is het nog goed vol te houden tot nu toe! Wel fijn dat jullie een schoonmaakster krijgen! Poemi, wanneer ga je met verlof? O, nog 5 weekjes lees ik, gaat ook alweer snel zeg! Gaaf die 3d echo's! Lwal, ik voel me nog steeds erg goed, ook lichamelijk. Vind het erg fijn dat het zo gaat Wat leuk dat jullie een muurschildering krijgen! Heb je al een idee wat voor iets je wilt? Lees dat je iets van een doek wilt, leuk zeg! En van het weekend lekker de babykamer schilderen! Wel apart, die kennissen van je! Kan me voorstellen dat je zo thuis was. Linnie, en hoe is het uiteten gisteren geweest? fijn dat het zo goed is gegaan! Klinkt goed, die tournedos Fijn dat de kleine het zo goed doet! Leuk om te lezen Brondy, mooie foto's van je buikje! Begint nu echt te komen he? En over 5 dagen al geslachtsbepaling zie ik, dat gaat wel opschieten nu zeg! Debby, hoop echt dat het goed blijft gaan! Wel jammer dat je voor je examen bent gezakt. Claudi6a, leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Toch wel snel gegaan idd!
@ poemi, nog een leuke dag gehad en leuke dingen kunnen verzinnen? hier scheen nog ff de zon... die echo krijg ik sowieso 7 wkn, maar wou proberen nog iets eerder.. maar nu ben ik alweer wat geruster, en ik had gekeken in mn agenda en qua rooster, ben ik maandag 30 apr vrij (maja, das koninginnedag) en die week erna 9 mei, dus dat zou mooi zijn (is 7 wkn) dus ga het daar op gooien. Wil dit namelijk nog echt niet melden bij mn nieuwe werk. @ viev, begint bij jou nu ook echt op te schieten he! woooww... spannend hoor! @ linnie, lekker met de kleine meid gekroeld in bed tot 12 uur? Oh, wat lijkt me dat heerlijk!
Zo nog even snel reageren, want ben heeeel moe! @Lwal, dat zijn ook gewoon leuke kleuren voor een babykamer! Ben benieuwd hoe het eindresultaat straks is! En was het etentje lekker? Ik vond er niets aan toen ik zwanger was. Je mag toch niets lekkers @Debby, ik trek me zeker niets van mijn smoeder aan. Maar vind het gewoon bloedirritant! Zij heeft altijd flesvoeding gegeven en ziet daardoor misschien wat minder de waarde/voordelen van bv in ofzo. Ik was vandaag bij mijn moeder en zij vertelde dat haar kinderen ook gewoon continu aan de borst hingen. Niet alleen voor eten maar de borst is ook een stukje troost voor een baby, lekker dicht bij mama. Ik zag dat van die borrel idd op facebook staan, vond het wel grappig ja En die veranderlijke afscheiding kan ik je niet mee helpen. Ik heb nooit afscheiding gehad tijdens de zwangerschap. @Claudia, klinkt als een super bevalling! Ben stiekem wel een beetje jaloers zeg! Had ook graag een 'normale' bevalling gewilt. Maar ja, dan maar bij de tweede proberen de droombevalling te krijgen @Linnie, lekker toch!? Beetje opladen zo op zondag Ja, mag de eerste 6 weken niet in bad en geen seks. En voorbehoedsmiddelen ga ik toch echt wel direct weer gebruiken, voor M. was ook maar 1x proberen nodig haha. Ik neem daarom maar even geen risico's. Eerst condooms (of gewoon geen seks haha) en dan vanaf 8 weken laat ik denk de Mirena (hormoonspiraaltje) plaatsen. Vroeger ook gehad, ideaal ding! @6 weken, ik vloei op dit moment nog steeds (helderrood) door de curettage en mijn clitoris doet nog zeer (geen idee waarom dat ding zeer doet ) dus voorlopig nog even geen feest in de slaapkamer hoor! Ik kan wel even zonder, tijdens de zwangerschap was het ook af en toe behoorlijk rustig in de slaapkamer hihi @Poemi, ik was diegene met die knip/hechtingen ja....au! Niet lekker! Gelukkig nu vrijwel geen last meer van. Toen ik weer terug moest naar het ziekenhuis kreeg ik ook een inwendige echo, was ik wel ff bang van, maar dat ging gelukkig goed. Je schijnt overigens ook gewoon enorm opgedroogd te zijn na een bevalling, waardoor het ook meer pijn kan doen. @Ml, ieuw aan je hechtingen pielen @Viev, dankje! Ja schatje is het he? Wat heb jij toch een heerlijke zwangerschap zeg! Rommelt het inmiddels al bij je? Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen? Heb je niet een buikfoto voor ons?? Vriend was vandaag naar Ajax, dus ik ben met M. gezelligvoor het eerst naar opa en oma geweest. Lekker daar gegeten, over mijn smoeder geroddeld , helemaal gezellig. Nu slapen, want ben echt super moe. Hopelijk een goede nacht net weinig voedingen en poepluiers nadat ik mevrouw net verschoont heb.... Truste allemaal en voor de werkende dames, werkze morgen!
Nou.... hier ineens tussen de middag bruine afscheiding en meer dan de vorige keren, schrok me weer dood! Heb VK gebeld en moet het in de gaten houden, maarja dat deed ik natuurlijk al! Grrrr... waarom zit het niet mee?? Ga nu ff mn werk proberen vrij te regelen vlgd week donderdag, dan kan ik komen en anders pas die woe erop als ik vrij ben.... Nou, ik heb gebeld, kan dus donderdag 3 mei smiddags vrij krijgen en heb nu een plekkie om 13.15 Ben nu niets meer verloren by the way.... wel raar allemaal hoor. Maja, die assistente zei al, kan zelfs door een keer niezen komen of 'persen' bij je ontlasting. Dus ik geloof er maar in, dat de vorige MK allemaal ineens helderrood waren!
@debby: gelukkig is het nu weer weg, maar zal elke keer weer schrikken zijn. En zolang het niet rood is zit het als het goed is nog goed. En alles is natuurlijk heel goed doorbloed, maar met jouw geschiedenis ben je toch wat angstiger. Wat zal je blij zijn als je de 12 weken voorbij bent he. @mammadoe: wist helemaal niet dat je geen sex mag hebben, is volgens mij niet tegen mij gezegd, maar misschien omdat ik niet vaginaal bevallen ben. En wat gek dat je clitoris zo'n zeer doet, of ben je daarnaar toe uitgescheurd ofzo, dan kan ik me wel indenken dat het daar zeer doet denk ik. Hier alles goed hoor, en zooo leuk, jaylie is vandaag alleen maar aan het lachen. Echt leuk. En ze groeit zoo hard, wordt echt groot en lang nu. Denk dat ze in 3 weken tijd wel een paar cm gegroeid is. Iedereen zegt ook dat ze lang wordt. Ik zie het aan het verschoningsmatje in de luiertas
ML: Wow, na 2,5 week alweer.. Dat is idd wel snel! Poemi: Ohja natuurlijk, dat is het behang wat je hier laatst liet zien.. Even vergeten! Gisteren nog iets leuks kunnen bedenken om te doen? Viev: Heerlijke zwangerschap heb jij zeg!! Mammadoe: Hier is het ook erg rustig in de slaapkamer hoor! En wat raar van je clitoris? En uit eten is idd een heel stuk minder aan nu!! En jij gaat dus voor een spiraaltje.. Kun je dan wel meteen weer zwanger worden als je hem laat verwijderen? Ik ben ook alvast een beetje aan het nadenken wat voor anticonceptie ik straks wil gaan gebruiken! Debby: He bah.. Ja dat is zeker weer schrikken! Maar.. Bruin bloed is idd oud bloed, dus zegt eigenlijk niets! Fijn dat je volgende week al een echo hebt.. Kun je dan ook al hartactie zien? Linnie: Wat leuk dat ze zo lacht! Is dat echt al als reactie op jou? Of meer een stuiplachje? Foto??? Hier eigenlijk geen nieuws..
@Viev Hopelijk gaat straks je bevalling net als je hele zwangerschap, zonder problemen! @Mammadoe Lekkere omschrijving: Opgedroogd zijn Maar dat klopt ook wel ja. Daardoor trok dat litteken toch ook wel wat meer. Wat een leuk onderwerp zeg Maar zolang je vloeit mag het volgens mij sowieso niet, omdat het dan nog niet genezen is van binnen. En bij jou duurt het nu natuurlijk ook wat langer door die curretage. Hoe is M. trouwens de nacht doorgekomen? Is er al weer wat meer rust op het gebied van bv? @Debby He bah, het blijft wel erg spannend zo. Maar je mag al wel vroeg komen voor de echo, dat is wel weer fijn. Vorige keren had je dus trouwens niet van die bruine afscheiding maar gelijk rood? Dan hoeft het nu niet perse gelijk een slecht teken te zijn. Duimen draaien hier nog steeds door! @Linnie Wat leuk dat ze zo vrolijk is! Het echte baby-achtige begint er al een beetje af te gaan nu ze zo hard groeit? @Lwal We zijn gisteren nog de eendjes wezen voeren en naar de speeltuin aan het eind van de straat geweest, tussen de buien door. Al met al nog wel een aardig dagje. Hier heel even een klaag-momentje over manlief (heb ik geloof ik nog niet zo vaak gehad hier ). Hij had al een gedeelte van het behang van de muur gehaald, en daarbij ook eigenlijk de helft van de muur. Nou ja, de witte verflaag dan die er op zat. Dus nu moet de helft van de muur gerepareerd worden voordat we kunnen behangen. Ik ben vandaag zelf ook nog bezig geweest met het behang, maar dan dus op de goede manier en dan gaat de muur dus niet kapot. Kan er dan zo kwaad om worden dat ie niet geluisterd heeft en de muur nu dus verpest heeft :x En ik heb ook nog eens last van m'n lijf gekregen omdat ik er zelf weer mee bezig bent geweest... We hebben wel de proefdruk in PDF gehad van het geboortekaartje, dus ook wel een beetje leuk bericht vandaag M'n moeder logeert nu ook een paar daagjes bij ons, is vandaag gekomen en blijft tot donderdag, dat is dus wel gezellig. Zegt ze vanavond bij het eten: N. en J. (zus en schoonzus) denken dat de baby ...... gaat heten, dat vonden ze wel bij mij passen. Is dat dus gewoon weer een deel van de naam!! M'n zus had een tijdje geleden al gezegd dat ze dacht dat er ..... in zat. Alles bij elkaar is het dus de naam die wij ons meisje willen geven. Echt wel heel bizar. Heb die naam nog nooit genoemd bij hun.
@ linnie, wat leuk dat ze zo vrolijk is, zeg! idd wat lwal zegt: foto? En ja, ik zal indd heeeel blij zijn. Maar ook al na de echo als ik eindelijk eens wat gezien heb! @ lwal, er is een kans dat er hartactie te zien/horen is ja. Iets meer dan 6 wkn. ben heel benieuwd. Leef nu echt met de dag. Ik had zojuist een ex collega vh uitzendbureau aan de telefoon, zo leuk! Zij werkte bij een specialty en ik zag haar ongeveer 1 x per week. Op enig moment kwam kinderwens ter sprake en vertelde zij dat ze al 3jr bezig waren etc... er was met beiden niets mis, en ze gingen voor bepaalde hormoonbehandelingen. Helaas kan dat 5 x en heeft dat niets opgeleverd. In feb. toen ik al weg was, liet ze mij dat weten en vertelde ze dat ze aan IVF ging beginnen. Moest vanavond aan dr denken en stuurde een sms. Toen belde ze: 7 weken zwanger! Zo blij voor haar en ja, ik kan niet liegen, dus toen ze het mij vroeg, heb ik het verteld. Gewoon zo fijn met een soort van lotgenoot te praten, ook al is het een andere situatie. Dus, zij woensdag echo, ik donderdag. En we hebben afgesproken als het bij beiden goed zit en we door de 3/4 maanden zijn we dan eens koffie gaan drinken en buiken bewonderen. Heeeel benieuwd...
@ poemi, wat vervelend, die mannen kunnen zo onbenullig zijn he! Nou, hopelijk valt het nog goed te fixen! En klagen mag hier he wel weer heel toevallig van die naam! ben heel benieuwd hoe jullie meisje gaat heten! Wel rustig aan doen met je lichaam he!
@Debby, wat super dat jullie nu beiden zwanger zijn zeg! Zou toch leuk zijn als het bij beiden goed zal gaan en jullie samen zwanger zijn! @Linnie, schattig he dat lachen?!! M. doet het ook sinds een paar dagen en ik smul ervan! Zijn geen stuipjes meer maar echt oprecht lachen naar de mobiel en naar mij. @Poemi, bv is gelukkig weer ietsje rustiger geworden. En dat van je man klinkt erg herkenbaar. Misschien zijn alle mannen in de basis toch hetzelfde hihi, plak daar 2 linker handen op en je bent als vrouw de klos! Hoe voel jij je nu trouwens, emotioneel gezien, op het moment? Gaat het voor je gevoel al wat beter? @Hier, wat een K.U.T. nacht :x:x:x Ik werd rond 2 uur wakker van M. op bv te geven en in ene komt er een pijn in mijn bovenbuik opzetten!!! Ik wist niet waar ik het zoeken moest! Echt ergere pijn dan weeën! Ik janken en kermen, en ik ben echt wel een bikkel als het om pijn gaat, dus mijn vriend schrok er nogal van. Die heeft toen naar de verlos afdeling in het ziekenhuis gebeld. Hij wilde eerst een ambulance bellen, maar dat vond ik dan weer overdreven. En toen hij met ze aan de lijn zat trok in ene de pijn weer helemaal weg, net zoals het gekomen was..... Achteraf dus weer die pijn die ik tijdens de zwangerschap ook had. Alleen was hij nu net zo heftig als de allereerste x. Niet normaal! Dus vanmorgen werd ik terug gebeld door een verloskundige van de afdeling. Tijdens de vergadering hadden ze besloten dat ik toch nog maar weer even voor een echo moet langs komen. Ikzelf denk dat het iets anders is in mijn lichaam, wat los staat van de hele zwangerschap. Maar ik had afgelopen 2 dagen wel in ene veel pijn in een eierstok, dus ik weet het ook allemaal niet meer hoor Ik weet niet of het hierdoor kwam of iets anders maar M. was helemaal van slag. Huilen en niet willen slapen, maar ook niet aan de borst of krampjes. Zodra ik het licht uit deed ging ze weer huilen. Mijn vriend is uiteindelijk maar op de bank gaan slapen om toch nog wat slaap te krijgen en ik tot een uur of 5/6 eigenlijk bijna niet geslapen. Dus nu lekker moe, maar ik moet er wel uit, want straks naar de tandarts Dat ook nog eens......
Zo jullie hebben lekker veel gekletst de afgelopen paar dagen. heb t alleen niet allemaal kunnen onthouden @ debby volgens mij las ik dat je toch een vroege echo aangevraagd hebt?? En die bij 7 weken krijg je ook nog gewoon?? Volgens mij las ik ook iets over sex na de zwangerschap?? Nou laten wij maar eerst de zwangerschap doorkomen. Mijn libido is op dit moment nog niet zo hoog, beetje jammer. Hopelijk komt hij nu weer een beetje terug. @ viev Je bent het nog niet zat?? Alles nu al wel helemaal af en voorbereid?? Nou ik ben even afwezig geweest. Heb vrijdag weer een cursus BHV (herhaling) gehad, lekker kort dagje 's avonds lekker uit eten geweest met een vriendin. Zaterdag poetsen in huis en naar verjaardag van mijn achternichtje (van 2), 's avonds alleen en optijd in bed. Zondag richting Amersfoort, lunchen (high tea) met een stel vriendinnen, was erg gezellig. Tegen avond eten weer thuis, maar geen zin om te koken manlief was t hele weekend (vanaf vrijdag) in Duitsland voor een wedstrijd, kwam zondag pas om 1 uur 's nachts thuis. Gelukkig heeft hij wel gewonnen en staad hij 2e in t (duitse)kampioenschap. Maandag was ik ook nog vrij en ben ik bij een kinderdagopvang geweest. Manlief kon niet mee ivm werk, maar we zijn er wel uit welke t eventueel zou worden. Willen nog wel naar 2 gastouders, kijken of ons dat wat lijkt. Ja en vrijdag de geslachtsbepalings echo, vind t erg spannend
@ Mammadoe, jeetje wat een verhaal, pfff.. hopelijk weten ze snel wat het is, zodat je er wat aan kan doen! En de tandarts? Was dat gewoon controle? Ben benieuwd hoe het nu met je is?? Knuffel!!! @ Brondy, deze is volgens mij ipv de 7 wkn. Maar ik verwacht er nog wel 1 te krijgen voor de 12 weken hoor! Ga er iig dan wel op aandringen. Spannend bij jou die echo, whieee! Voorkeur? Stiekem?
Even snel tussendoor een update, Heb waarschijnlijk galstenen Mag na 19:00 bellen voor de uitslag van het bloedprikken. Lekker gezijk allemaal weer
@Mammadoe Wat vervelend allemaal zeg! Weet je al meer? Het zit je niet echt mee allemaal zo na de bevalling @Debby Wat toevallig zeg, van je ex-collega. Hopelijk kunnen jullie straks gezellig een kopje koffie drinken! Hoe gaat het nu met jou eigenlijk? Is de afscheiding weer helemaal weg? @Brondy Spannend hoor, vrijdag de echo. Wat zegt je gevoel? Leek de kinderopvang je wel wat? Hier heeft m'n broer weer wat losgemaakt hoor. We hebben in 2004 een stuk land van m'n vader gehad in de hoop dat het ooit bouwgrond wordt. Nu is m'n broer bezig voor een hypotheek en begonnen ze dus moeilijk te doen over dat land want daar zou hij een huis op hebben staan. Hij was alleen de akte kwijt dus heb ik hem die van mij gemaild zodat hij kan aantonen dat het landbouwgrond is. Maar toen kwam hij wel met het puntje aangifte belastingdienst, hoe wij dat deden. Dus ik zei al dat wij daar nooit iets mee deden omdat we toch niet over dat heffingsvrije vermogen heen zouden gaan. Maar ik rekenden altijd nog met de waarde van 2004: zo'n 25.000 p.p.. Nooit over nagedacht dat het wel eens meer waard zou kunnen zijn, ben ik nu eens gaan rekenen met de gemiddelde grondprijs van jan. 2012 en komen we op zo'n 40.000,- p.p. uit, oeps! Als je dat samen met ons spaargeld doet komen we dus wel boven het heffingsvrije vermogen uit. Wordt toch eens tijd om het goed uit te zoeken want heb geen zin in gezeik met de belastingdienst straks.
Zo eindelijk even tijd om te reageren.. Mammadoe: Jeetje het zit je ook niet mee he de laatste tijd! Maar wel goed dat ze nu meteen gaan onderzoeken.. Heb je de uitslag al? Debby: Wat toevallig van die oud collega zeg, idd fijn dat je het met iemand kunt delen nu. Hoe is het nu verder? Nog bruinverlies gehad? Poemi: Oh lekker zo'n vent! Hier nog zo eentje met linkse handen.. Daar heb je het dan mooi mee getroffen En goed dat je daar zo achter komt via je broer, is idd iets om uit te zoeken! Wel lekker idee trouwens dat de waarde zo is gestegen! Brondy: Goed dat je de kinderopvang aan het uitzoeken bent! En vrijdag de echo.. spannend!! Wat denk je zelf dat het is? Ik denk eeeennnnnn... Jongetje! Hier net weer een echo gehad bij de fontys.. Was weer helemaal leuk! Madame was heeeeel druk, continu lekker in mijn blaas aan het trappen.. Manlief en schoonmoeder waren mee, dus ik heb mijn verplichting weer gedaan Nu half mei weer en dan ga ik maar proberen of ik nog vaker mag haha. Is toch wel een beetje verslavend zo vaak mogen spieken!
@ mammadoe Wat vervelend meid, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid. Beterschap in ieder geval. @ poemi Wow dat is een verschil, moet je inderdaad maar wel eens gaan uitzoeken voordat de belastingdienst daar moeilijk over gaat doen. De kinderopvang beviel mij wel, maar er was er nog 1 die ons ook goed/leuk lijkt. En we gaan toch voor die, prijstechnisch is die uiteindelijk het goedkoopst. Hebben ons bij die ook al ingeschreven, zij gaf aan dat je dat beter wel kunt doen ivm de dagen die wij graag willen (dinsdag/donderdag is het altijd druk). @ Debby Oke, ja moet je ook echt wel doen anders. Maar denk wel dat je later nog een echo krijgt. Ik kreeg geen extra echo omdat ik net over de 9 weken was, als ik 1 a 2 weken eerder geweest was dan had ik dat wel gehad. Dus dan mag jij er wel helemaal vanuit gaan. Wachten duurt nu wel lang he @ Lwal Ik denk zelf ook een jongen, mijn buurvrouw/vriendin denkt dat wij een meisje krijgen, dus ben toch wel heel benieuwd. Hihi, dat geloof ik graag, dat het vake spieken verslavend wordt.