Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ mammadoe
    Ja en dat je zoveel spierpijn hebt dat je gewoon niet weer hoe je moet staan of zitten.

Eneuh ik maak de tussenstand even anders want
    wij krijgen een Jongen

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

HiHIhi brondy , maakt de keuze voor de andere mannen wat beperkter, maar zag net dat j.a.n.n.e.k.e bevallen is van een meisje dus komt helemaal goed, maar super leuk gefeliciteerd, en ga maar heel veel extra hydrofielen kopen!!! het is zo leuk zo'n zwiepend piemeltje met verschonen!!!

3. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brondy: Heee wat leuk een jongetje!!! Haal je mooi het gemiddelde hier een beetje omhoog! Nu kan je lekker stoere kleertjes gaan shoppen!

Mammadoe: Vervelend dat kibbelen, maar kan het me wel heel goed voorstellen! En lief van die bloemen! Probeerd hij het toch een beetje goed te maken!
    Slim dat je even een weekje geen visite krijgt, wat tijd samen is ook belangrijk.

Debby: Kan me voorstellen dat je het eng vond om weer te knuffelen. HIer heeft het een heel stuk langer geduurd voordat ik weer durfde/wilde ;)

Linnie: Ja ga denk ik idd maar een voedingskussen halen! En vervelend dat J. weer even zo onrustig is. Zou wel lekker zijn als het weer beter wordt, je hebt het tot nu toe nog niet echt getroffen he met het weer!

Hier een k*t dag!! Heb ontzettende pijn in mijn rug, de pijn zit rechtsonder en trekt dan via mijn zij naar mijn buik.. dit heb ik nog niet gehad. Die pijn heb ik dan steeds een half uur ofzo, en dan trekt het weer even weg. Totdat ik dan weer buk of ga verzitten en dan begint het weer opnieuw! Ik weet ook niet goed wat het is.. Want het voelt heel anders dan de rugpijn die ik had.
    Verder ook nog eens lekker last van de hormonen, dus flink lopen snauwen tegen mijn vent. We gingen shoppen, maar dat was dus niet zo gezellig!

Hierbij nog een foto van mijn buik, vandaag gemaakt. Scheelt wel veel of ik een jurkje aan heb zoals op de foto.. dan lijkt hij gigantisch voor mijn gevoel!

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Brondy Wat leuk, een jongetje!!! Dat is de 2e dan volgens mij tot nu toe. Nu lekker gaan genieten van je zwangerschap, je niet meer druk maken en heel veel gaan shoppen!!

@Lwal Wat vervelend van die pijn in je rug. Heb je gisteren misschien teveel gedaan? Of een verkeerde beweging gemaakt ofzo? En ook flink last van die hormonsters dus ;) Je hebt al wel een mooi buikje hoor, groeit goed zo te zien!

@Mammadoe Wat lekker zeg, volgende week even een weekje vrij van visite. Nu hopen dat het ook echt mooi weer wordt, kunnen jullie lekker even met z'n drietjes genieten. En dat kibbelen is volgens mij vrij normaal. Hier heeft het denk ik wel een jaar geduurd voordat het wat rustiger werd :) Maar wij hadden dan ook een slechte slaper en gebroken nachten zijn echt heel slecht voor je humeur. Dus zo gek is het bij jullie ook niet. Heb je trouwens al een afspraak gemaakt voor die echo? Die pijn moet toch ergens vandaan komen??

@Debby Fijn dat het nog steeds goed gaat. Gaat de goede kant op zo! Nog maar een klein weekje tot de 1e echo.

@Linnie Vervelend dat ze weer zo onrustig is. Hopelijk is het na een paar daagjes weer wat beter. Heb je trouwens nog de puf gevonden om te gaan sporten? Bij mij heeft het wel langer geduurd voordat ik weer in de sportschool kwam :)

@Viev Mooie buik hoor! Kleine heeft het nog steeds goed naar de zin? Zou mooi zijn als het nu geboren wordt, als je toch niets meer gepland hebt staan ;)

@Marilouise Fijn dat de uitslag van je moeder goed was!

Vandaag werd ik gebeld door de kraamzorg om een afspraak te plannen voor een telefonische intake. Heb de afspraak 12 juni staan, ben ik al 36 weken! Vind het zelf vrij laat, maar goed, zal vast wel goed komen.

Ik denk dat de kleine ook nog steeds in stuit lig, voel de hik nog steeds onderin. Dacht eerst dus dat dat betekende dat ze goed zou liggen, maar dan schijn je de hik bovenin te voelen ;) We hebben nog wel aardig wat weekjes te gaan en ik heb ook zat vruchtwater, dus draaien moet nog kunnen. Moet ze het ook willen natuurlijk... Ons zoontje heeft vanaf het begin al wel goed gelegen, dus vind het dan wel weer een soort van spannend, al slaat dat nergens op.

5. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Brondy, EEN JONGENTJEEEE :D Gefeliciteerd! Al gelijk aan het idee gewend? Je man zeker helemaal blij met een zoon? Wordt zijn naam in ieder geval doorgegeven :p
    En die pijn moet je echt even opletten. Want is 1 v.d. symptomen van het HELLP-syndroom waar ze bang van waren dat ik het had. Is je bloeddruk wel goed? Ik zou het in ieder geval zeker aangeven bij de vk. Maar hopelijk is het niets.

@Lwal, wat een lief buikje zeg! En vaag die pijn! Is het geen bandenpijn ofzo? Jij dus ook al zo gezellig met je vent ;)

@Poemi, een jaar??? :$ O nee, dat hoop ik niet hier, want wordt er nu al gek van!
    36 weken ga je vast wel halen ;) Kan me voorstellen dat je toch wat zenuwachtig wordt van die stuit. Mijn nicht had het ook, maar is toch in een wat later stadium nog gedraaid. Ik heb trouwens nooit de hik gevoeld tijdens de zwangerschap :(

Vriend heeft nu een week vakantie dus gaan we lekker genieten! Heerlijk!
    Komende zondag zal ik weer met mijn werk geconfronteerd worden, want dan komt een klant van mijn op kraamvisite. Zij is doof en blind, dus communicatie gaat dan op de tast. Kan ik weer een beetje inkomen. Ik zit ook al flink tegen M. te gebaren en dat vind ze erg leuk om te zien :) Over een aantal maanden zal ze haar eerste gebaartje terug maken en zal ik smelten (ze gebaren eerder dan dat ze praten).

@Debby, hoe is het? Geen bruinverlies meer gehad? Nog altijd vaak je ondergoed aan het checken?

@Linnie, al wat minder last van de regeldagen? Hoe oud is ze nu geteld vanaf de uitgerekende datum? Misschien dat ze een sprongentje heeft (volgens de oei ik groei visie) Is bij 7,5 week het tweede sprongentje en duurt ie 2 weken.

Nou ik ga de meid verschonen en lekker slapen! Goed weekend allemaal!

6. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @brondy: wat leuk een jongen:). Nu lekker allemaal stoere kleertjes kopen.

@mammadoe: heb ik idd ook gehoord tijdens mijn opleiding, dat baby's eerder gebarentaal kunnen, en ook gebaren al heel snel snappen. Zoo leuk lijkt me dat, en heel bijzonder. Ze kunnen zich veel beter en sneller uiten he.
    uhmm ze is maandag 8 weken, maar dat is dus een week eerder, ze is dus vanaf de uitgerekende datum bijna 7 weken.
    Maar vandaag is de hele dag drama geweest, elke 2 uur willen eten en dan weer huilen. Werd echt helemaal gek. En vanavond om 20.15 uur nog voeding gegeven, daarna weer huilen en ineens viel ze in slaap. Net nog geprobeerd wakker te maken om te kijken of ze nog wilt eten maar dat wilde ze niet echt, nu ligt ze weer te slapen. Kan ook niet anders als je de hele dag wakker bent geweest en gehuild hebt;). Nu hopen dat ze niet ineens vannacht wakker gaat worden omdat ze vroeg de laatste voeding heeft gehad.

@poemi: ooh nog steeds stuit, de hik voel je idd onderin, ik voelde het ook altijd onderin. Maar hopen dat ze nog gaat draaien. Bij mij lag ze bij de 20 weken echo al in stuit en volgens mij heeft ze niet echt gedraaid, voelde ook altijd getrap in mijn blaas. En bij de andere echo's ook al die tijd in stuit. Maar bij jou heeft ze nog even om te draaien.

@lwal: ooh leuk he die hormonen:p. Lijkt wel alsof iedereen kibbels heeft. Maar komt allemaal wel goed.

Nou ik ga lekker naar bed, ben al een beetje laat.
    Slaap lekker iedereen.

7. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: mooi schattig buikje hoor. Nu wel goed zichtbaar, leuk he. Lekker van genieten.

8. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Linnie, jij boft toch maar dat ze altijd al doorslaapt. Ik ben alweer blij dat dit pas weer de eerste nachtvoeding is nadat ik de laatste om half 12 gegeven heb...
    En ja, het deel van de hersenen dat visuele informatie verwerkt is eerder ontwikkeld dan het spraakgebied. Dus kindje zou mi der gefrustreerd zijn omdat het dus al eerder kan aangeven wat het wil.
    Ik denk wel dat j. Dan nu in een sprongentje zit. Zal als ik de tijd kan vinden eens lezen wat je kan doen.

9. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: ja ik bof zeker, ben nu pas weer aan het voeden.
    Maar je gaat M. ook verder gebarentaal leren?
    Ja misschien zit ze in een sprongetje, hoort zoveel huilen daar ook bij?

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Mammadoe Paar maanden geleden stond er ook iets in een krantje (jij&je kinderen) over dat gebaren, en daar zaten ook een stuk of 24 kaartjes met gebaren bij die je aan je beeb kunt leren. Schijnt idd heel handig te zijn omdat ze dan al aan kunnen geven wat er is voor ze kunnen praten. Helemaal handig dat jij al gebarentaal kent natuurlijk :)

@Linnie Gelukkig dat ze vannacht in ieder geval goed geslapen heeft, maar van die slechte dagen kun je idd behoorlijk gek worden. En tijdens een sprongetje huilen baby's idd meer, kunnen slechter gaan eten/slapen, willen bezig gehouden worden, enz. enz.....

Hoe onze beeb met de 20-weken echo lag weet ik niet zeker, niet naar gevraagd eigenlijk, maar ze zat wel veel met dat echo-apparaat boven bij m'n buik, terwijl het bij m'n zoontje veel laag was. En met 24 weken heeft de vk ook gekeken hoe ze lag en toen voelde ze het koppie ook bovenin. Met 28 weken dus weer, en met de echo met 28,5 week ook nog. En nu dus nog steeds denk ik ;) Ik hoop wel dat ze gewoon gaat draaien want ik zou namelijk echt niet weten wat ik moet doen als ze in stuit blijft liggen, veel te moeilijk die keuzes :)

Ik ben zelf al weer een tijdje wakker maar hoor nu pas de kleine man weer wakker worden. Ga hem dus maar uit bed halen, kan ik gelijk manlief er ook uit schoppen :p

11. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mammadoe: Leuk dat je haar gebarentaal gaat leren! Wanneer ga jij eigenlijk weer beginnen met werken?
    En lekker samen een week vrij! Het weer wordt als het goed is beter..

Poemi: Hmm hoop ook voor je dat ze nog gaat draaien! Jij bent steeds wel vroeg wakker zeg..

Linnie: Lekker dat ze nog zo goed heeft doorgeslapen! Daar heb je het idd wel goed mee getroffen!

De pijn hier is gelukkig minder.. Gister een paar x op het punt gestaan om de vk te bellen! Maar 's avonds trok het gelukkig een heel stuk weg.. Mijn vriendin (die ook vk is) zei dat het mijn bekken kunnen zijn op bandenpijn. Maar bandenpijn voelde toch wel heel anders!
    Verder weer een rotnacht gehad.. Kon weer geen houding vinden dus sliep al slecht. Manlief was uit met vrienden en kwam om 4.30 flink bezopen thuis :x Toen kon ik helemaal niet meer slapen en nu moet ik weer gaan werken.. Blehhh!

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: ja de keuze als ze in stuit blijft liggen is best lastig. Ik heb echt van alles gedaan, moxa, voetrefelx, versies, probeerde toen gewoon te bevallen maar uiteindelijk werd het ks.
    Maar over de moxa hoor je veel positieve verhalen, ik ben het alleen veel te gaan doen.

@lwal: gelukkig is de pijn minder geworden. Maar vk's zeggen volgens mij wel heel snel dat het wel banden zullen zijn. Goed opletten en als je twijfelt toch maar bellen.

Nou gister ben ik niet gaan sporten, lukte echt niet, ze was veel te onrustig. We gaan proberen straks te sporten, maar eigenlijk vind ik het nu te slecht weer om te gaan, haha. Maar lijkt me ook wel lekker om even te gaan. Maar ff kijken hoe ze zo wakker wordt, voorlopig zit er nu iig al 2 uur tussen de voedingen.

13. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnie: Ja dat idee heb ik ook, dat ze snel zeggen dat het de banden zijn!
    Nog gaan sporten? Hoe gaat het met haar vandaag?

Vraagje.. Hebben jullie toevallig tips waar ik zwangerschapsleggings kan kopen voor onder mijn jurkjes? Kan nergens iets gevonden krijgen.. Behalve in het zwart, en die heb ik juist al!
    Heb een 'klein' concentratieprobleem vandaag dus ben nu maar aan het internetshoppen!

14. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hey meiden, zie dat mn bericht via telefoon niet is aangekomen gisteravond..
    hier ff een kort berichtje, want ik ben KAPOT,
    pffff... Alles gaat nog steeds prima. Geen bruin meer gehad, en ben er minder geobsedeerd mee bezig.
    Vanmorgen ff in Zutphen gedwarreld, geurtje gekocht en ff over de Markt gelopen, koffie gedronken en stiekem met vriend ff in Prenatal gekoekeloerd ;)
    Vanmiddag ff naar mn broertje in Nijmegen geweest en ff terrasje gepakt. Maar ben nu echt dood van al dat slenteren. Vanmiddag ook voor het eerst ineens een misselijke vlaag, pff... stond bijna op het punt om langs de weg je weet wel.. ;)
    Mn buik is heeeel erg opgezet, lijk wel 4 mnd zwanger ofzo... en ben dus erg moe en zere borsten. Heuj!!! Blij mee hahaha

@ Brondy, a BOYYYY jeeeeejjjj :D:D lekker genieten nu! Echo was verder dus ook goed?

@ Mammadoe, leuk die gebarentaal! :)

@ Lwal, mooie buik hoor, echt mooiii

@ linnie, alweer gesport las ik? goed bezig!

15. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ poemi, hopelijk komt het met de stuitligging nog goed, zou wel fijn zijn... weet verder niet echt hoe dat werkt, maar snap heel goed dat je het wel spannend vindt hoor!

16. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    Hoi dames,

Wat schandalig zeg!! heb al heeeel lang niks meer laten horen! Echt 1 x knipperen met je ogen en de week is voorbij.

Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen de voedingen? en in de nacht?

Bij ons heeft ze nu al 2 nachten achter elkaar om 11 uur de laatste voeding en dan komt ze rond half 5 weer dus dat is wel weer lekker naar 3 weken 5 uurtjes achter elkaar slapen!

@Linnie: Nu komt er bijna geen visite meer en daar ben ik heeel blij om! het is heel leuk al die aandacht maar op een gegeven moment is het wel genoeg. Vooral als mensen het echt als een uitstapje zien!

@Debby: Blij dat alles nog goed gaat!!

@Viev: Wat een mooi buikje heb je zeg!

@Marilouise: Wat goed dat je je sport wilt op gaan pakken! Ik zat altijd in de bloemen maar had na de dood van mijn vader geen creatievetijd meer dus ben er toen mee gestopt! Snap helemaal wat je bedoelt, wel erg fijn dat je nu weer zin krijgt. Met ons meisje gaat het goed ze doet het super en huilt weinig!

@Brondy: Een jongen joeoeoeoeoeo! de 2e.

@Lwal: Wat een mooi buikje heb je zeg!

@Mammadoe: Wat leuk met de gebaren. Hoop dat het verder goed met je gaat!

Hier nog een foto van onze meid! al veranderd ze met de dag moet ik zeggen!

Gister pasfoto's laten maken voor der id! Echt schandalig gevaarlijk ze moest gewoon op een krukje zitten en ik mocht er alleen maar met mijn hand der hoofd ondersteunen! We gaan over 2 weken naar frankrijk dus moest het wel anders had ik het echt nog niet gedaan!

17. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Even snel
    @ mammadoe
    Mijn bloeddruk was best laag en is nu beter maar nog niet echt hoog. Maar ik zal t zeker melden bij de vk, donderdag hebben wij toch controle.

Fijn weekend nog allemaal en bedankt voor de felicitaties
    Kan allen geen foto sturen vanaf mijn mob, doe ik dinsdag ff

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

goedemorgen allemaal. Ik weet even niet meer wat er allemaal gezegd is, ben gesloopt al 2 nachten op rij slecht slapen door mezelf en door manlief.

iedereen veel plezier het weekend en morgen met wat die gaat doen

liefs

19. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Claudi6a, wat een mooie poppetje :D fijn dat het zo goed gaat en ik snap wel dat het erbij in schiet soms hoor, heb ik zelfs zonder baby haha! Kan me voorstellen nu ff lekker tijd voor jezelf zonder visite! Geniet ervan!

@ Brondy, beter aan de lage kant dan hoog, hoorde ik weleens, of klopt dat niet?

Morgen Koninginnedag, wel zin zin. Maja, niet drinken dus ik maak me al 2 dagen druk hoe ik dat ga regelen... Want ja, normaal drink ik altijd wel een paar biertjes! Nog goede tips, haha? Want één is onze beste vriend en die weet wel dat we mk hebben gehad enzo...

20. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debby: wat heerlijk dat je al die kwaaltjes voelt :D
    En lastig wat je voor smoesje moet gebruiken.. Je hebt antibiotica want je hebt keelontsteking? Dat zou meteen verklaren waarom je moe bent..
    Of je drinkt niet omdat je de dag erna moet werken en het bij je nieuwe baan niet kan maken om niet fit te zijn?
    Succes!

Claudia: Wat een ontzettend mooi poppetje heb je! Kan me voorstellen dat je het druk hebt.. Wel lekker dat je nu minder visite krijgt!

Brondy: Ja ben wel benieuwd naar je echo foto!!

ML: vervelend dat je zo slecht slaapt!

Hier super lekker geslapen vannacht :D bijna klokje rond! Oh dat had ik even nodig!
    Vanavond hebben we een surpiseparty van een neef/vriend van manlief in Landgraaf. Morgen gaan we een dagje naar zee met vrienden, 1 stelletje is ook zwanger en de andere hebben een baby! Lekker degelijk dus ;)
    Wat gaan jullie allemaal doen?

We zijn trouwens helemaal uit de precieze naam voor ons meisje nu! Roepnaam wisten we al, maar 2e naam twijfelde we over.. Nu zijn we er allebei helemaal blij mee! Kan niet wachten tot we de naam mogen gaan gebruiken!

Deel Deze Pagina