@Lwal, echt vervelend voor je dat je naast de gewone zwangerschapskwaaltjes nu dit er ook bij hebt. Maar de verleiding zal nu wel groot zijn om disney af te zeggen. Zou het gewoon doen, stel dat je daar van die aanvallen krijgt, dat is echt nix! @Ml, ik heb net in het oei ik groei boek zitten lezen en denk nu ook aan een spongetje. Ze is huilerig en aanhankelijk en wil continu aandacht en bij me zijn en tegen me aan of gewoon aan de tepel hangen zonder er iets mee te doen. Het is ook idd dat ze op het moment nieuwe type geluidjes maakt en veel meer aan het lachen is enzo. @Brondy, ik zou het echt doen. Tijdens zo'n sprongetje is het een life saver! Die doek van mij was 50.- is nog wel te doen vond ik zelf. En ik heb een mensendieck zwangerschapscursus gedaan omdat ik in die periode last had van mijn bekken. Maar ik vond het flut. Was maar een klein groepje, iedereen een stuk ouder dan ik en ik leerde bijna niets nieuws. Als je zelf nieuwsgierig bent en wat boeken erover leest en op internet en zp leest weet je bijna alles al. Het enige wat ik er aan heb gehad is dat ik wist welke spieren je moest gebruiken bij het persen en hierdoor was M. er snel uit! Als ik jou was zou ik kijken of je in de buurt kan zwangerschapszwemmen, veel gezelliger en idd gewichtloos zijn is straks als zeekoetje erg lekker Ik heb net voor het eerst met M. samen gedouched. Echt magisch!
@ml: haha ruziende eenden. Nog nooit meegemaakt, maar ze kunnen dus aardig tekeer gaan begrijp ik. @brondy: ik ben naar de yoga geweest. Vond er op zich niet veel aan. Weet ook niet of ik er veel aan gehad heb omdat ik niet gewoon ben bevallen. Volgende keer lijkt het zwemmen van mammadoe mij ook wel wat. @lwal: jeetje wat vervelend die pijn. Zou het ook zeker niet zien zitten om met die pijn naar disney te gaan, je bent dan toch liever lekker thuis. @mammadoe: miss idd een sprongetje. maar lekker uit eten geweest dus, gezellig. Heb je nog wel een beetje rustig kunnen eten met M? Heb hier een slapend kind de hele dag, moest dr gewoon om half 8 vanomrgen wakker maken want ik moest naar de tandarts. Ze ligt nu al 2 uur bij me te slapen, maar wel onrustig slapen, wordt ze ineens huilend wakker en dan wieg ik dr en valt ze weer in slaap. donderdag krijgt ze dr eerste prikjes
@ Brondy, lekker gebarbecued? En mooie echo hoor! Lekker genieten nu he! @ Mammadoe, zal indd wat secuurder zijn met scheren Helaas kan ik je niet echt helpen met het gedrag van M. Weet indd wel dat een draagdoek ideaal is, van mn schoonzusje. @ Lwal, wat balen he.... hopelijk komt het er snel uit! Beter dat je je ff ziekgemeld hebt, gewoon even rustig aan doen. Maar je had toch sowieso niet zon zin in Disney? @ ML, was je mooi klaar mee, met die eenden! Jeetje... en wat fijn dat je al aardig klanten opbouwt nu! Mooi! @ Linnie, wat een prinsesje die dochter van jullie! Lekker slapen Wel spannend de prikjes! Maar misschien gaat het wel heel goed erna? Hier vandaag weer zere borsten dus beter gevoel. Toch tussen de middag na een dag of 5 weer bruine afscheiding gehad. Maar ja... daar is (nog) niets ergs aan... Morgen de herkansing van het examen, hoop dat ik het haal. Dus vanavond nog ff wat lezen en dan op tijd naar bed
@Debby Morgen dus ook wel een spannende dag, of maak je je er niet echt druk om? @Linnie Wat sneu dat je d'r wakker moest maken. Prikjes zijn nooit leuk, hopelijk krijgt ze er geen last van. @Mammadoe Hopelijk is het idd een sprongetje. Dan zou het over een paar daagjes al wel weer over moeten zijn. Maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad. Wel fijn dat de draagdoek zo goed helpt dan. Ik krijg er eentje van m'n schoonzusje, incl. de bijbehorende knooplessen Ben erg benieuwd. @Brondy Mooie echo! Kleine ligt lekker opgekruld zo te zien Ik doe een zwanger&fit cursus. 3 kwartier begeleid fitnessen en daarna nog een half uurtje theorie. Vind de theorie niet zo bijzonder, maar komt misschien ook wel omdat het de 2e is. Het sporten vind ik wel leuk, en vooral ook het contact met andere zwangere, heb er niet zoveel in mijn omgeving..... @Lwal Je hebt nu wel een mooi excuus om niet mee te gaan naar Disney. Je moet er toch niet aan denken dat je daar zoveel pijn krijgt? Hebben ze trouwens niet gezegd hoe lang het kan duren dan? 6 dagen is al best wel lang vind ik, als je telkens ook zo'n pijn hebt. @Marilouise Leuk zeg, die eenden Heb je eerst zo'n last van dromen enzo, en dan nu van die beesten.. Zo nog eens de laatste wijziging doorgeven voor het geboortekaartje, dan is ie helemaal klaar. Gekke is alleen dat ik niet meer vanaf mijn laptop kan mailen dus moet ik zo eerst die van manlief even aangooien. Ben nu toch wel blij met de keuze om hetzelfde kaartje als van zoonlief te gebruiken, maar dan in het roze, ziet er echt heel leuk uit. Nog 4 weekjes werken en dan alweer verlof. Het gaat nu toch wel ineens hard zeg. A.s. maandag ook alweer naar de vk, heb het idee dat ik er net geweest ben. Kijken of mevrouw al gedraaid is. Ik voel nu af en toe al wel wat schopjes wat meer naar de zijkant van m'n buik, maar volgens mij ligt d'r koppie dan bij m'n anders zijkant, dus dan zou ze dwars liggen. Vind het maar lastig om het goed te voelen dus we wachten nog maar even af.
@ poemi, ohh spannend weer de VK en jeeeeej, wat gaat dat indd ineens snel bij jou! Nog maar 4 weken joh! Ben erg benieuwd naar jullie kaartje! Ook wel naar andere kaartjes trouwens, als er nog meiden zijn die het willen laten zien. Ik word nu wel een beetje zenuwachtig voor morgen ja, maar meer het idee: "wat nou als ik weer zak? wat kan ik dan nog doen eraan?" maarja, de vorige keer wist ik net dat ik zwanger was en toen was ik aardig van slag, dus misschien was dat de reden ook wel, minder geconcentreerd. En had maar 1 fout teveel... dus hopelijk komt het nu gewoon goed!
Brondy: Knap dat je het voor jezelf gaat houden! Ik heb me ook aangemeld voor een zwanger en fit cursus, heb het idee dat ik dat moet doen haha. En verder wil ik misschien ook gaan zwemmen. ML: Lekker druk met klanten dus, fijn! Mammadoe: Lekker zeg samen douchen! Wanneer moet jij nou weer naar het zkh voor je galstenen? En wat gaan ze eraan doen? Linnie: Ze sliep dus lekker veel vandaag! En zielig de prikjes donderdag.. Debby: Succes morgen! Hoop dat je het haalt! En dan al bijna de echo!! Klopt, ik heb sowieso niet zoveel zin in Disney.. Poemi: Nee ze hebben niet gezegd hoe lang het kan duren, maar hoorde van iemand dat het bij hem 2 weken had geduurd! En nog maar 4 weken werken.. Wat gaat dat snel zeg! Hier ging het sinds vanmiddag redelijk goed, had al hoop dat ik hem misschien uit had geplast. Maar net toch weer veel pijn.. Nu maar naar bed! Bij de kruidvat zijn de voedingskussens nu erg goedkoop, dat had ik tegen manlief gezegd. Is hij er vanuit zijn werk eentje gaan halen voor mij als verrassing, zodat ik lekker kon slapen. De schat!
@Debby, Heel veel succes morgen, hopelijk haal je hem nu wel nu je van de eerste schrik bekomen bent. @Poemi, Bijna verlof dus! Schiet echt al op! Ik vond het ook altijd moeilijk om te voelen hoe de baby lag hoor! En leuk dat je ook een draagdoek krijgt! Ben benieuwd of hij jou ook zo zal bevallen! @Linnie, eerst wel rustig gegeten maar daarna krijste ze de boel bij elkaar, dus gaf ik haar de borst met zo'n grote hydrofiel eroverheen. Ik zat ook een beetje in de hoek, dus dat ging wel. Maar toen deed ze weer zo gefrustreerd aan de borst en moest ik met haar naar buiten. Zat ik echt op een stapel stenen tegels achter het restaurant te voeden.... Voelde me net een drugsgebruiker ofzo haha. Ik zat trouwens te denken....onze uitgerekende datums verschilde maar 3 dagen. Die sprongentjes theorie gaat uit van de uitgerekende datum en niet van de leeftijd van het kind. Dus dan klopt het wel dat jou meid en mijn meid beiden nu een sprongentje hebben. Ben nu hard over het sprongentje aan het lezen tijdens de voedingen, zodat ik weet hoe en wat. Erg interessant! M. is nu weer enorm relaxed.... Ze ligt al de heeeeele namiddag en avond te slapen! Ideaal!
@Lwal, lekker geslapen met je voedingskussen? Balen dat die steen nog niet uitgeplast is. Maar het kunnen er toch ook best meerdere zijn? Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo van mijn bovenbuik. En als ze dan stenen zouden zien (wat ik hoop, want dan wordt het probleem ten minste verholpen) dan vermoed ik dat ze me op de wachtlijst zetten voor een operatie om mijn galblaas eruit te halen. Vannacht weer ellende met de meid. Echt zo zielig een ontroostbare baby! En je moet zelf ook oppassen dat je niet gefrustreerd wordt. Maar het was weer tot 2uur/half3 feest.... Helemaal gebroken. Ze ligt nu bovenop me te slapen, dus maar kijken of ik op deze manier in slaap kan vallen.... @Debby, zet hem op hè?!
Sorry dames hier drama, schoonmoeder is gisteren avond laat opgenomen. Wordt vanmorgen nog gekatheteriseerd. Sinds vanmorgen vroeg is r. Mega ziek hij spuugt continue en kan helemaal niets binnen houden zijn net bij de dokter geweest en hij is nog niet uitgedroogd, moeten het aankijken tot 12 uur en anders naar het ziekenhuis. Hij spuugt gal. Zijn braaksel is bijna zwart, get vermoeden bestaat dat hij vreselijk verstopt zit en dit e nu aan de verkeerde kant uitkomt. Dus ik ga mijn zieke mannetje weer verschonen IkDenkj aan jullie meiden
@ml: jeetje gaat niet zo lekker dus. Hoe gaat het nu met je smoeder. En natuurlijk met R.? Spuugt ie nog steeds? Hoop dat ie snel weer beter wordt. Sterkte @debby: beetj laat maar succes vandaag En hoe is het gegaan? @lwal:"Aah lief dat hij een voedingskussen heeft gekocht, vond je het lekker slapen of niet? @poemi: lastig te voelen he hoe de kleine zit, ik voelde duidelijk het hoofdje boven zitten, die bewoog ook heel veel. En schopjes voelde ik echt naar beneden, leek soms ook wel of ze mijn darmen eruit schopte. Maar dat hangt natuurlijk ook weer ervan af hoe je kindje in stuit ligt. Misschien is ze bij jou nu dan wel al een kwart gedraaid, zou mooi zijn Zolang ze nog wel verder draait natuurlijk. @mammadoe: ooh ja, qua uitgerekende datum verschillen ze natuurlijk niet zo veel. Ze wil echt niet in slaap komen in de avond/nacht he. Kan je idd best gefrustreerd van raken, hoewel je dat niet wilt. Hier lekker tot 10 uur uitgeslapen, wel om 7 uur nog ff gevoed hoor, maar daarna heb ik dr naast me gelegd en hebben gezellig uitgeslapen saampies Maar ze doet het eigenlijk de hele dag heeel goed, maar in de avond begint ze elke keer onrustig te worden en ook onrustig in slaap te vallen. Ze begint nu ook weer wakker te worden, ga dr ff uit bed halen.
Mammadoe: Oh spannend morgen, ben benieuwd wat ze dan gaan doen! En wat sneu dat ze zo ontroostbaar was.. Kan me voorstellen dat je daar zelf ook gefrutreerd van wordt. Hoe gaat het nu? ML: Oh bah wat schrikken van je moeder! Hoe gaat het nu? En hoe gaat het nu met de kleine man? Beterschap ermee! Linnie: Ja dat lag lekker met het voedingskussen! Lekker uitgeslapen samen dus, dat lijkt me echt heerlijk! Wanneer moet jij weer beginnen met werken? Hier vandaag de dokter gebeld, kon ik vrijdag pas terecht. Het is een praktijk met meerdere artsen en op dit moment is er maar eentje aan het werk. Ga echt niet tot vrijdag wachten, dus ga nu morgenvroeg naar het inloopspreekuur. Maar dan hebben ze nooit zoveel tijd.. Verder weinig nieuws.. Net met babypark gebeld en de kamer komt de 25e. Heb zoooveel zin om het te gaan inrichten
@Ml, wat een ellende allemaal en zo zielig voor je zoontje Waarvoor is je smoeder nu opgenomen dan? @Lwal, ja dan gaat het echt leven als je die meubeltjes in je huis hebt staan. Heerlijk! En idd lekker morgenochtend naar het inloopspreekuur. @Linnie, ja drama die avonden! Gisternacht was mijn vriend tot 2.45uur met haar wakker geweest. Hij had mij laten slapen gelukkig maar ben alsnog helemaal kapot want voor mij was het ook nie vroeg en dan weer voedingen erbij. Pffff Vanavond is mijn vriend naar Ajax en dan worden ze kampioen (jeeeej) maar dan gaat hij vast en zeker de stad in om te feesten en moet ik het dus in mijn eentje zien te rooien. Dus ga nu nog even slapen om kracht bij de tanken....zie er best wel even tegenop om alleen al die niet te stillen huilbuien te moeten doorstaan....
@ Lwal. Wat een lieve verrassing van je vriend. Die aanbieding zag ik ook al, maar ik houd me nog even in hahaha! En balen dat het nog niet over is 25e schiet al op! tijd gaat supersnel, dus nog heeeel ff geduld voor het kamertje @ Mammadoe, wat sneu weer van M. hopelijk ging het vandaag wat beter? @ ML, veel sterkte en succes!!! @ Linnie, ik wil ook echt zo een baby! Wauw!! Tot 10 uur lekker in bed Nou, op het nippertje heb ik mn examen gehaald. Maar goed; geslaagd is geslaagd! En nu, weer gewone afscheiding, helemaal goed dus. Wel heeeeeel spannend morgen, ben zoooo benieuwd! Hihi Mijn vriend zei al dat dit geluksweek wordt; én slagen én een goede echo Nou, nog aar uurtjes en dan nr huis. Ff nagels laten doen en vanavond orkest. Wel sneu, één van onze leden is overleden vorige week vrijdag. En nu hebben we a.s. vrijdag begrafenis. zijn wens was dat wij (hij was 83, maar nog wel spelend/actief lid) met de vereniging de begrafenis omlijsten. Zal wel even heftig zijn. Ook omdat zijn zoon en schoondochter ook mee doen... Vanavond ff de muziek uitzoeken.
@DEBBY GEFELICITEERD ik duim voor de geluksweek. @mammadoe irritant zeg die huilbuien. en dan ook nog in de nachten. bah. breekt je op @Lwal heerlijk slapen met een voedingskussen, ik heb hem verder nooit gebruikt maar daarvoor wel. wel erg lief dat die die gehaald heeft. @linnie heerlijke baby hebben jullie zeg! s. moeder was vorige week al in het z.huis geweest voor de fietstest, ze was al langere tijd benauwd en steeds druk op de borst, maar er loopt zoveel niet lekker dus ze dacht stress, maar uit de fietstest kwam zurrstoftekort, dus ze moest binnen toen en 3 weken al gekatheteriseerd worden. maar de 30e had ze al heel veel last en dat werd steeds meer, dus gisteren heeft s.vader haar in de auto gezet en naar de hap gebracht en die wilden toch opnemen, gelukkig. ze is vandaag gekatheteriseerd ze geen vernauwingen wel blijkt de bloedsomloop te traag, maar verder weten wij ook nog niets, dus zit nu op man en mijn opa en oma te wachten dan gaan we erheen. r. is gestopt met spugen, hij is nu nog zo slap als een vaatdoek, en heel hangerig, hij heeft volgens mij vandaag al meer bij me gelegen als de afgelopen 2 jaar. hij heeft een hele lage temp. 35,6 en is heel timide, dat het spugen gestopt is ben ik wel blij mee en er kwam net ook een konijnenkeuteltje uit, dus mogelijk zit er schot in. morgen moet ik met hem terug en krijgt hij eventueel een klysma als het niet op gang komt ze denken dat het daarvandaan komt, (hij heeft nog nooit verstopt gezeten dus dit is echt nieuw voor ons )zijn spuug was op het laatst bijna zwart. hij is doordat hij zo slap is/was heel hard gevallen op zijn kin dus die is nu ook echt zwart, morgen maar gelijk even laten kijken, ze zei als hij heel erg opknapt mag je afbellen, maar ik ga gewoon beter teveel dan te weinig gekeken toch. dan maar een overbezorgde moeder.
@Mammadoe: Ik heb 4 dagen borstvoeding geprobeerd maar het deed echt te pijn dus na de lactatiekundige is geweest ben ik ermee gestopt. Wat balen dat je niet weet wat er met m is! @Lwal: Hopen dat je nierstenen snel weg zijn want daar wordt je niet vrolijk van. @Debby: Gelukkig was het zoiets maar snap dat ej daar al para van werd! Ik heb ook een tijdje bruine afscheiding gehad! Ze zeiden tegen mij dat het oud bloed was van het innestelen van het eitje! @Brondy: Ik ben naar zwangerschapsyoga geweest maar moet zeggen dat sommige dingen wel handig is kwa adem haling maar op het moment dat ik echte weeen had wist ik niks meer! @Poemie: Bijna verlof!! Lekker hoor. @M: Suc6 met je smoeder en met je kleine mannetje!! Hier alles goed! Volgende week krijgt onze dame der eerste prikjes! Lijkt me zo zielig. Volgende week donderdag ga ik lekker met me ventje uit eten en dan blijft de kleine bij me moeder slapen zodat wij een goede nachtrust hebben om veilig de weg op te gaan naar Frankrijk! Heerlijk 10 dagen met het gezin weg hihih. Vandaag voor het eerst met Elize naar vriendinnen geweest en me oma! Lekker drukke dag maar het ging super goed. Morgen ga ik weer rustig aan doen dat neem ik me elke dag weer voor. Alle zwangere vrouwen hebben last van nestel drang dat heb ik niet gehad ik krijg het nu lijkt het op! Ik ga voetbal kijken hopen dat mijn club vanavond wel kampioen wordt hihihi. Vriend is voor PSV dus het is altijd zo leuk met voetbal kijken.
Hey Ladies Ben ik ook weer even... @ ml Wat sneu van R, gelukkig spuugd hij nu niet meer. Hopelijk knapt hij gauw weer op. @ lwal tot nu toe lukt het ons om het voor onszelf te houden en wij hebben er veel lol om. Velen denken dat wij een meisje krijgen of pesten manlief ermee. Manlief wil graag dat onze kleine vent ook gaat karten Leuk dat de meubels voor de babykamer in aantoch zijn, de kamer op zich is er helemaal klaar voor?? @ Linnie Jij hebt lekker uit kunnen slapen gister. @ mammadoe Hoe is het gister gegaan?? Was ze nog weer erg ontroostbaar?? @ poemi Geboortekaartjes nu helemaal klaar?? En nog maar 4 weken tot verlof, lekker zeg!! @ Claudia Lekker nog een weekje en dan vakantie. En wat vond je vriend van de wedstrijd? baalde hij erg?? @ Debby Gefeliciteerd met het behalen van je examen. Miss wordt dit inderdaad jullie geluksweek. Hopelijk kunnen ze vandaag wat zien met de echo. Wat sneu van die man, kan me voorstellen dat dat vrijdag even heftig wordt. Heb ik nu iedereen gehad???? Wij hebben nog niets gekocht, er komen nu steeds meer zomerkleertjes en daar hebben wij niet zo heel veel aan, aangezien de kleine in de winter geboren wordt Voor de echo hadden wij al wel een heel leuk nijntje pakje gekocht, unisex. Ben ook eindelijk klaar met MvM, wel fijn dat ik nu weer gewoon naar het toilet kan zeg. Vanavond controle bij de vk, ben voor de verandering helemaal niet zenuwachtig.
goedemorgen dames! @debby succes bij de echo! @brondy lekker genieten hoor je verdient het. @poemi druk???? @mammadoe hoe is het nu met m.? de avond overleefd? vanmorgen met r. terug geweest hij bleef maar boeren en hikken tevens zat er een grote schijf ter hoogte van zijn middenrif. Meneer heeft een ontsteking van zijn maag/ maagwand. het ergste hebebn we gehad, maar de komende 2 weken zullen pittig zijn hij mag een week alleen maar lichte en neutrale smaken en voedsel eten en 2 weken mag hij absoluut niet spugen in verband met bloedingen. tevens heeft hij iets om zijn ontlasting weer op gang te brengen. hij heeft net al 1 x gepoept na de medicijnen en dat was een steen zo hard hij ging vreselijk tekeer was zo zielig. nu slaapt hij.
Mammadoe: hoe is het gisteren met M. gegaan? Je vriend zal wel een hele leuke avond gehad hebben?? Debby: Gefeliciteerd! Ik hoop ook op een geluksweek voor je! Hoe laat heb je de echo? Duim voor je dat het allemaal goed is! Claudia: Lekker zeg volgende week naar Frankrijk! Vindt je dat niet spannend met je kleine meisje? Brondy: Leuk om mensen zo in de waan te laten! Ga je het kamertje ook neutraal houden dan? Lastig he met de kleertjes.. Ik weet ook niet goed wat ik allemaal nodig heb! Eind augustus kan het bloedheet en koud zijn! ML: ahh arm mannetje! Hopen dat hij zich snel beter voelt. Vanmorgen bij de dokter geweest, heb 2uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was Daardoor haalde ik mijn afspraak bij de vk niet meer, maar die kon ik gelukkig een uurtje later verzetten. Ik krijg nu vanmiddag een echo van mijn nieren.. Dokter dacht ook dat het wel nierstenen zijn maar wil het wel zeker weten. Verder was de controle bij de vk weer goed! Ik sprak net een collega, aangegeven dat het weekendje euro disney voor mij zo niet door gaat. Maakt ze een paar opmerkingen waardoor ik het gevoel krijg dat ze aan mijn verhaal twijfelt.. Ze zei ze: 'Nou als je dan zondag weer fit bent kun je mooi bij de kampioenschapswedstrijd van D. gaan kijken'. En: 'Volgens mijn schoonzus die in het zkh werkt duren nierstenen nooit zo lang'. Misschien zoek ik er wel teveel achter, maar vond het niet prettig..
@lwal wat een misselijke opmerkingen van je collega, ik zou dan gewoon zeggen van begrijp dat je jaloers bent en wil ruilen, nou graag. ach man zulke mensen echt geen energie in steken hoor zonde van je tijd. enne kleertjes die hele kleintjes kleed je niet zo heel erg bloot hoor, zou alleen rekening houden met rompertjes lange mouw, dat je in de kleinste maatjes gewoon wat meer korte mouw en mouwloos hebt. en bovenkleding blijft toch veelal gewoon lange mouwen en lange pijpen. ze hebben vaak al moeite genoeg zich warm te houden, laagjes werkt ook goed, kan je makkelijk aan of uittrekken, of een dekentje is zo weg te halen hoor. niet druk om maken komt echt wel goed.