Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @viev: gefeliciteerd met jullie kleine wondertje. Lekker gaan genieten.

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

@viev wat leuk gefeliciteerd, en weer een meid erbij. wat krijgen die paar mannen een keuze zeg. geniet lekker van je meisje hoor en laat je lekker verwennen en een super naam.

@dames waar ik nu benieuwd naar ben de dames die al bevallen zijn de andere mag ook natuurlijk, hoe zou jullie kindje heten als het het andere geslacht was, ik vindt dat altijd leuk om te weten.
    R. zou dan ja komt die dan A.mber R.oos geheten hebben.
    Dez e naam gebruiken we bij een 2e niet meer zoiezo we vinden het echt de naam die van hem/ haar geweest was anders.
    Moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn zinnen heb gezet op een meisjesnaam, maar moet manlief nog overtuigen en gewoon heel hard oefenen voor een meid;)

R. gaat best wel goed vandaag, wel pieperig en heeft zich 2 keer tot zijn nek in de str..nt gewerkt altijd fijn, dacht dat ik daar wel een beetje vanaf was helaas, tevens is hij 1,5 kilo afgevallen sinds hij ziek is geweest hij weegt nu nog maar 13,8 bij een lengte van ruim 95 cm , lang dun en lekker zeggen wij dan.

3. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Lwal: Ja vind het wel spannend maar heb er ook super veel zin in! Heerlijk uitrusten met zijn 3en. Hopen dat die nierstuwing snel weg is zeg! Kan je er nu niet bij hebben.

@Debby: Wat super fijn dat het allemaal goed is. en fijn dat je snel weer een echo krijgt.

@Poemie: Nog maar een paar weekjes en dan kan je lekker met verlof!! Heerlijk.

@Brondy: Erg leuk dat je de kleine nu ook echt voelt!

@Linnie: Oh wat balen van die prikjes zeg! Ik moet maandag en zit er nu al tegen op zeg!!

@Viev: GEFELICITEERD met jullie dochter. Wisten jullie het nou wel of niet? Geniet ervan en rust lekker uit.

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @ml: idd hard oefenen voor een meisje.
    Wij hadden nog geen jongensnaam.
    Ooh lekker gepoept dus, nou iig goed dat het er allemaal uit komt.

@claudia: veel sterkte alvast. Tijdens prikje heb ik me groor gehouden, maar toen ze er thuis zo veel last van had vond ik het wel moeilijk.
    Maar niet ieder kindje heeft er last van. Je kan beter wel voor de zekerheid zetpil halen. Heb ik gister gebruikt en binnen een uur kon ze weer beetje lachen en was de koorts gezakt..

5. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Viev: Gefeliciteerd met je dochtertje! Alweer een meisje erbij!! Geniet ervan! Ben heel benieuwd naar je verhaal

Ik zit al uren op de ehbo! De dokter vond het toch belangrijk dat mijn nierfuncties nu onderzocht worden.. Als die wel goed zijn zullen ze waarschijnlijk niks doen! Nu is het dus wachten op de uitslagen van de uroloog..

Ik reageer straks nog wel op de rest

6. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Linnie: Waar heb je de zetpil gehaald? Miss alvast even halen ergens voor de zekerheid.

@Lwal: Balen zeg! Suc6

7. marilouise

@claudia je kan zetpillen gewoon bij de drogist zelfs bij de supermarkt halen zetpillen staat op de verpakking de hoeveelheid die je moet hebben, etos wordt je ook fijn geholpen, de apotheek kan je ze trouwens ook gewoon kopen, is wel makkelijk om in huis te hebben hoor. zo zijn er nog wel een paar dingen die fijn zijn om in huis te hebben standaard ik heb echt zo een medicijnkastje tegenwoordig (en dan ligt alles erin behalve paracetamol voor ons hihi)

@lwal en hoe is het nu dan?

@mammadoe leef je nog ???? of ben je uitgeput? dikkeknuffel

8. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: sterkte. Weet je inmiddels al wat meer?

@claudia: kan je gewoon bij de apotheek halen.

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Joehoe! Nou idd Ml, hier een uitgeputte moeder die ff niet meer de puf had hihi. Kijken hoeveel ik nog over jullie weet (omroep max is er niets bij, geheugentraining voor ex-zwangeren dit!)

@Viev, van harte gefeliciteerd met Sara! Leuke naam gekozen! Alles hopelijk goed met beiden? Erg benieuwd naar je bevallingsverhaal! Geniet maar eerst lekker van je wonder!

@Lwal, hmm nierstuwing dus. Hoe was de nierfunctie? Wel lekker bagger dit. Hopelijk kunnen ze je in ieder geval van de pijn afhelpen? En die collega....helemaal niets van aantrekken! Jaloerse doos wil gewoon zelf met d'r luie reet op de bank zitten!

@Ml, wat een ellende met je zoontje! Echt sneu. Gelukkig nu weer wat aan de betere hand, maar relatief echt veel afgevallen!

@Linnie, aaaaah wat zielig dat die baby's dus zo naar worden van die prikjes!! Hoeveel kreeg ze er eigenlijk? En was dus een lekker latertje geworden. Weet ik gelijk dat als M. d'r prikje moet ik de volgende dag helemaal niets inplan :D

@Claudia, moet jij door je vakantie eerder voor de prikjes ofzo? M. Hoeft nl. pas bij 8 weken....? En op CB hadden ze mij geadviseerd om 120mg zetpillen te kopen en die dan voor de eerste prikjes door de midden te knippen, want alle prikjes erna moeten ze 120mg en als je 60mg voor de eerste keer apart zou kopen heb je daarna niets meer aan die pillen. Scheelt weer geld.

@Poemi, awwww *smelt* teentje auw hihi. Wat een schatje zeg! Maar halleluja, weet dus dat ik in ieder geval geen dure merkschoenen ga kopen voor M! En wat irritant van je werk zeg! Afwachten maar even.

@Debby, jaaaaa! Ben zo blij voor je! Wat leuk ook dat ze het filmpje op USB voor je wilde zetten!!! Nu verder duimen tot die 12 weken grens maar dit keer MOET het gewoon goed gaan! En nog gefeliciteerd met het behalen van je toets! Sneller dan je gemiddelde collega ;)

@Brondy, kleine man moet dus gaan karten? Dure hobby hihi

@Cinnepinnetje, haiiiii! Alles goed?

Iedereen gehad???

Hier dus even zwaar geweest! M. zit overduidelijk in een sprongentje. Maar resulteerd dus in huilen en dan vooral in de avond en begin nacht. Dus gemiddeld wordt het steeds 2/3uur :( gisteravond gelukkig half 1 en minder huilen dus hopelijk zijn we er doorheen. Gelukkig is E. vrij deze week en helpt hij echt veel op dat soort momenten. Die avond alleen had ik overigens overleefd :) gisternacht heb ik haar gewoon de hele nacht in mijn armen gehad tijdens het slapen. Heeeeerlijk!
    Verder heeft hij zijn toets weer niet gehaald. Echt kut! Hij had een 8.8 voor Engels een 7.2 voor Nederlands maar voor het specifieke vak wat hij dan wil studeren een 5 :( Dus nu gaat ie het via een andere onderwijsinstelling nog eens toetsen en dan hopelijk met nog wat extra studeren een half puntje hoger. Maar we zijn er wel zuur van!
    Jullie hadden het dus op fb al gelezen. Bij de echo waren allemaal kleine galsteentjes te zien. Dus dat gegeven wordt aan de HA doorgegeven en die moet dan ff een doorverwijzing naar de chirurg leveren zodat ik het traject inkan. Echoscopist zei dat mij galblaas er waarschijnlijk wel uit moet...dus wéér een operatie! Ik ben er wel over verbaasd wat een zwangerschap met een vrouw haar lichaam doet! Toch een zwaardere aanslag op mijn lichaam dan ik van te voren kon vermoeden. Ben dan toch blij dat ik in Nederland woon ipv Afrika ofzo. Daar was ik al 10e doodgebloed of overleden aan het een of ander. Maar wel een beetje jammer dat ik er volgend jaar €400.- voor moet betalen ja! Grrr
    Vanmiddag gaan we naar een kinderverjaardag en deze ochtend nog even familie op viste, maar ik ga nog even slapen want heb wel wat in te halen na deze dagen....

10. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    Hoi Dames,

Hier ben ik ook weer eens... Kom er soms gewoon niet eens aan toe om een pc aan te zetten... Ben s'avonds echt gesloopt als ik de hele dag met die kleintjes in de weer ben geweest. En vooral in de avond heeft altijd wel 1 van de 2 of beiden hun huiluurtje... Dus dan kom ik er helemaal niet aan toe.

Viev: wat geweldig weer een meid in de groep!!!!

@Lwal: minder dat de arts toch even naar de nierfuncties wilde kijken.. Ik hoop dat alles in orde is.

Verder weet ik het even niet meer. Hier verder wel alles goed. Zijn sinds gisteren over op 5 flessen. Is nog even afwachten hoe ze er op reageren. Kregen eerst om 12 uur de laatste fles en sliepen dan door tot 6 en dan moest ik ze wakker maken.. Nu krijgen ze om 11 de laatste fles en proberen we tot 7 uur... S was om 6 uur al wakker dus die een uur bij ons bed zoet gehouden met de tut en I werd pas om half 8 wakker:$

Donderdag krijgen ze hun eerste prikjes.... Ben benieuwd hoeveel ze zijn gegroeid....

11. cinnepinnetje

cinnepinnetje Actief lid

27 jul 2011
    204
    0
    0
    Overijssel
    @Viev, Van harte gefeliciteerd met je dochter. een hele schattige naam heeft ze:D Geniet lekker van elkaar!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik lees af en toe wel mee, maar heb niet altijd zin en tijd om berichtjes te typen... Maar ik vind het wel erg leuk om mee te lezen hoe het met jullie baby's en zwangerschappen gaat!!!
    Met mij gaat het verder heel erg goed.

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: jeetje de zwangerschap heeft bij jou wel een lange nasleep he. Echt vervelend. En idd weer een operatie, zit je niet echt op te wachten met een baby. En zit je ook weer met je borstvoeding dan, mag je weer gaan kolven.
    Maar huilt M bij jou alleen in de avond en nacht? Bij mij huilt ze sinds een week dus ook in de avond en nacht veel, heel onrustig en niet willen of kunnen slapen terwijl ze heel moe is. Ik ga wel vroeg naar bed maar Dennis neemt haar vaak mee naar beneden om in slaap te krijgen. Misschoen zitten we dan wel tegelijk in een sprongetje.
    Maar ze kreeg 2 prikjes, in elke been een. Op zich gaat het de volgende dag wel weer goed, maar diezelfde dag zou ik gewoon lekker niets doen. Veel baby's slapen zich er ook doorheen hoor.

@jessie: kan me voorstellen dat je uitgeput bent in de avond hoor, is ook wel heeel druk 2 kleintjes denk ik. Ik ben soms met eentje al de hele dag bezig.
    Spannend de prikjes.

Ik ga straks naar een babyshower van een vriendinntje. Leukleuk. Alleen Jaylie blijft bij dennis en krijgt dan dis flesje. Maar hoop zo dat ze eruit gaat drinken, gister was het nog niet gelukt. Echt lastig, hoop zo dat het gaat lukken, hoe moet ik anders straks werken als ze fles weigert.

Iedereen fijn weekend.

13. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: Lastig zeg dat ze 's avonds zo onrustig is! Ja dat zal wel opbreken. En nu dus weer een operatie, jouw lichaam heeft het idd zwaar te verduren gehad met de hele zwangerschap/bevalling. Hoe gaat het nu met de pijn? Want het duurt wel lang voordat ze echt iets gaan doen he
    En balen dat hij de toets weer niet heeft gehaald, heeft dat nu nog consequenties?

Jessie: Kan me voorstellen dat het enorm druk is! Lekker zeg dat ze zo goed doorslapen.. Kun je 'snachts toch een beetje uitrusten!

Linnie: Hoop ook voor je dat ze uit het flesje gaat drinken! J. is dus ook onrustig 's avonds..

Hier gister dus lang op de ehbo gezeten.. Nierfuncties waren gelukkig goed! Weer een echo gehad van beide nieren, ze zijn allebei vergroot, maar vooral de rechter. Mijn nieren kunnen de urine niet goed kwijt omdat de baby mijn urineleiders verdrukt. Voor nu zwaardere pijnstillers meegekregen en moet onder controle blijven van de uroloog. Wanneer de pijn erger wordt moet ik bellen en dan kunnen ze me opnemen om pijnstilling te geven via infuus. Maar zo erg is het nu gelukkig niet! In het uiterste geval kunnen ze een buisje in mijn urineleider zetten zodat die open bijft.
    Voor nu dus afwachten hoe het verder gaat, het kan vanzelf minder worden. Maar het kan ook erger worden omdat de baarmoeder groeit!

14. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Mammadoe: Nee ik had niet eens aangegeven dat we op vakantie gingen! Dus ik weet het ook niet. Miss is het overal verschillend. Thanks voor de info voor de zetpil!

@M: Thanks ga ik die al halen want als je het niet hebt is het minder!

Dames: Hebben jullie nog tips voor dingen die ik echt mee MOET nemen op vakantie??? alles is een half uur rijden dus wil wel alles bij hebben! Jullie hebben nu al weer wat meer ervaring dus vandaar.

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Bah bah bah, vannacht weer een aanval gehad een uur lang de ergste pijn van mijn leven! Werd misselijk dus moest overgeven boven de pot, blijkt mijn bekkenbodem nog erg zwak want ik pies mezelf helemaal onder door de krach van het overgeven :( daarna liggen kronkelen en kreunen van de pijn. Heb zitten schreeuwen, bidden en geroepen om hulp, zoveel pijn. Is echt niet leuk meer dit. Ik wil echt snel geholpen worden desnoods moet ik naar een ziekenhuis is Groningen!!

@Claudia, ik zou iig een hoofddekseltje voor de kleine halen, zodat dr bolletje niet verbrand en het de zon uit de ogen weg neemt. Zag bij de Prénatal eergister zelfs zonnebrilletjes voor baby's, maar lijkt me voor de kleine weer niet zo lekker zitten.
    En vaag dat het termijn voor de prikjes zo verschilt!

@Lwal, wat een narigheid meid! Hopelijk zijn buisjes n dat soort enge dingen niet nodig. Maar de baby gaat nog erg veel groeien, wat verwachten ze daar dan van?

@Linnie, heeft J. nog uit het flesje gedronken? Ik moet ook echt eens gaan oefenen met de kleine, want die weigerde hem ook de laatste x. Heb daarom al een tommee tippie geval gehaald. Hopelijk accepteerd ze die wel... Maar heb steeds geen zin om te proberen, zo'n gedoe om het op te moeten warmen. Borst erin en klaar. Ik heb ook al zo'n hekel om die vitaminiedruppeltjes te geven!

@Jessie, wow dat zijn lekkere nachten *jaloers* maar jij kan dat natuurlijk dubbel zo hard gebruiken.
    Ik ga bijna denken dat ik iets verkeerds doe met M. Dat ik 's nachts er ook gewoon regelmatig uit moet. Maar als ik op internet lees zijn jullie de geluksvogels en ik de regel.
    Jouw kleintjes dus ook al aan de prikjes.

@Cin, fijn dat het bij jou goed gaat.

16. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: gelukkig waren je nierfuncties goed. En goed dat het wel in de gaten wordt gehouden, nu hopen dat je niet te veel pijn blijft hebben.

@mammadoe: wat vervelend die aanvallen, nu idd hopen dat je snel geholpen wordt.
    Bij mij pakt ze nog steeds niet de fles, op de tommee tippie kauwt ze nu alleen maar terwijl ze daar op het begin wel uit dronk.
    Ikprobeer het echt elke dag, maar is idd een hoop gedoe, borst is makkelijker. Ik kolf dus gewoon elke dag om te oefenen maar kan uiteindelijk alle melk weggooien, echt zonde.

Jaylie heeft nu overdag best een goed ritme, alleen in de avond is het drama nu. Eerst kreeg ze om half 11 nog beetje eten en viel ze meteen in slaap, nu niet meer, ze wordt klaar wakker. En slapen ho maar. Om half 1 hebben we haar voor de zoveelste keer in bes gelegd, maar ze wordt wakker zodra ze in dr bed ligt. Ze begon weer te piepen, nog miet echt huilen maar hebben dr laten liggen, na 10 minuten sliep ze. Ze was ook echt doodmoe.
    Zometeen gaan we even shoppen, ff lekker wat doen.

17. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Linnie, wat balen dat Jaylie zoveel last had van die prikjes! Kan me voorstellen dat je er dan zelf ook een beetje verdrietig van wordt... Hoe gaat het nu met de fles? Hoe was de babyshower?

@ Viev, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan!
    Leuke naam ook!

@ Mammadoe, wat een dagen heb je achter de rug! En wat balen van E. dat hij het net niet gehaald heeft. Hopelijk gaat het via een ander instituut wel lukken. Wel lekker dat hij even vrij is en je kan steunen in deze drukke dagen.

@ Lwal, gelukkig waren je nierfuncties goed. Nu hopen dat je niet meer teveel van die pijn aanvallen krijgt... vermoeiend zeg..

Nou, hier gaat het gelukkig nog steeds goed. Vandaag wel een cruciale dag, het ging steeds mis op zondag... verder ben ik niet zo bijgelovig, maar ja... ;)
    Gisteren mn ouders ook weer helemaal in de 7e hemel. Helemaal leuk. Pfff.. heb me toch een spierpijn. Hoop ik tenminste...
    We hebben vrijdag gevolleybald en nu bij mn schouderbladen enzo, zoooo veel pijn. Kan mn rug bijna niet draaien, auw. Hoop niet dat ik iets verrekt heb.
    Verder eigenlijk weinig nieuws. Mn vriendje is nu voetballen en vanmiddag eerste elftal kijken. Dus ik ga zo ff heelijk lang douchen en dan aan de was beginnen. Ligt heel veel, dus kan mn lol op hahah!

18. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Mammadoe: Dat is toch echt kut voor je zeg!!
    Ik denk dat ik verkeerd heb gekeken weet nu niet zeker of ze een prikje krijgt! Ik kijk in het boek en staat er afspraak arts! en 30-5 1ste vacinatie! Dus denk dat ik het verkeerd heb als dat zo is moet ze met 8 weken. Ik heb idd al een mooi roze petje hihih.

19. marilouise

@ mammadoe, zeiden ze bij jou se 120 mg door te knippen? Hier werd gezegd door het ziekenhuis dit nooit te doen de dosering zit niet in de hele zetpil. Snap het ook niet een doosje kost geloof ik 1,50 en ik heb nu nog steeds lagere dosering in huis eb als hij niet fit is, maar niet ziek genoeg geef ik die wel eens. Ik zou er wel voorzichtig mee zijn hoor.

Hier moe van alles, ik reageer later meer.

20. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Ml, ja arts van het CB zei dit. Zou wel vaag zijn als dat een slecht advies is.

@Claudia, o vandaar! Ja arts bezoek bij 1 maand en bij 2 maanden prikjes.

@Debby, de zondag overleefd? Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen :D jij ook???

@Linnie, ja echt een sprongetje. Het enige dat ze dan wil is bij je zijn. Misschien dan toch even bij je in bed nemen of vind je dat eng? Ik had het ook vandeweek gedaan en sliep een stuk rustiger!
    En ik heb vandaag dan eindelijk weer Es' een flesje geprobeerd. Zij krijsen! Maar toen gaf ik haar de borst en toen ze tevreden lag te lurken snel een wisseltruc gedaan en toen dronk ze uit die tommee tippie! Helemaal top! Misschien accepteerd J. hem op die manier wel...

Vandaag naar het babykamertje van mijn aankomende neefje wezen kijken, erg leuk! M. is inmiddels weer dat zoete makkelijke kind als voorheen. De hele middag slapen en mijn familie klagen dat ze saai is hihi. Verder keelpijn (had ik al, maar dat zuur van het overgeven heeft het nog erger gemaakt) en spierpijn in mijn bovenrug van die aanval van gisteren. De hele dag nog een raar gevoel in mijn bovenbuik. Morgen de HA bellen en hopelijk actie maken!

Deel Deze Pagina