Nou, ik ben eind april gestopt. Toen gewoon ongi geworden wanneer het ook zou moeten als ik de pil nog zou slikken in mei... en vorige week donderdag dus niet ongi. Was nog niet zo bewust bezig met mn cyclus, ik had zoiets van: ik zie het wel... Maar nu begint het allemaal wat meer door te dringen en als het van jullie zo lees, wil ik dus ook weten waar ik zit. Maarja, als ik niet ongesteld wordt!!!!:%$^&!!@) Vroeger was ik ook enorm onregelmatig (voor de pil) misschien dat dat ook meespeelt... Heb trouwens ook ff op die site gekeken! Indd veel goedkoper. Doe jij van die sticks bestellen? Heb je er ervaring mee Tara? Ik zeg: op naar 23 juni voor jou! Spannend
He balen! Dan hoop ik dat je snel ongesteld bent en een beetje met je cyclus bezig kan! Hoop stiekem natuurlijk dat je gewoon zwanger bent... afwachten! Ik heb wel ervaring met de cassetes en ik vond ze ideaal! Je kan de precieze hoeveelheid er makkelijk in doseren en dat vond ik wel wat zekerder. Maar de dipsticks vond ik ook prima hoor, maar dan wel via een beker en niet in de urine hhouden. Dan was ik altijd bang dat ik het niet lang genoeg deed. En zeek ik meer over mijn handen dan over de test
Whahaha! Dat had ik de eerste keer toen ik ooit testte ook ja! Ok, dus die cassettes... zal van de week eens kijken Ik ga ook een tukkie doen! Slaap lekker allemaal!
Jeeeezus wat hebben jullie veel gekletst hier!! Ik ben een avondje weg geweest en moet eerst 20 minuten bijlezen haha.. Balen Debby1 dat de test negatief is Maar wie weet ben je nog te vroeg met testen? Anders hoop ik dat je snel ongesteld wordt en naar de volgende ronde gaat! Ik heb vanaf 1 juni mijn ontrekkingsbloeding gehad.. Dus ga er nu een beetje vanuit dat ik dan begin juli weer ongesteld moet worden? Heb mezelf voorgenomen om 3 juli een testje te doen (als ik dan nog niet ongesteld ben) Ohhh kan nu al niet meer wachten tot het zover is. Nou slaap lekker allemaal.. Zal morgen mijn best doen om wat actiever mee te doen zodat ik het allemaal bij kan houden
Je moet zo actief zijn als je zelf wilt! Heb net even gekeken en ik mag 5 Juli mijn eerste zwangerschapstest doen Er vanuit gaande dat ik een normale cyclus zou hebben moet ik de volgende in Thailand doen Hoe gaaf als ik er daar achter kom dat ik zwanger ben! Moet ik ff een internetcafé vinden om het hier te laten weten hihi! Nou nu ga ik écht slapen. Morgen een heeeeeeeeeeeele lange werkdag van 10:00 tot 11:00 een gesprek bij een leerplichtambtenaar...ben benieuwd! Welteruste!
Nou heb weer een hoop gemist lees ik. Maar ja, mocht niet achter de laptop tijdens de film, haha, snap ik ook wel hoor. Maar Debby je hebt dus de test gedaan: wat balen. En frsutrerend dat je dan nog niet ongi bent geworden. maakt je ook onzeker he. Ik zou dan ook denken dat er iets mis is enzo hoor. Maar de eerste keer werd je wel op tijd ongi toch? Ben benieuwd of ik de tweede keer ook op tijd ben dan. Maar komt wel goed, je bent natuurlijk ook pas bezig, maar is wel een teleurstelling. Maarre, gaan jullie allemaal met testen werken nu? heb echt wat gemist he. Sensitest is ook wel goedkoop toch? Heb ik aantal testen van, van een vriendin gekregen die pas bevallen is. Had ze niet meer nodig, hahah. Maar jullie gaan allemaal dus testen? Vanaf wanneer kan je dan eigenlijk testen? Ik vind het eigenlijk ook wel spannend om te wachten of ik ongi ga worden, haha. Ik moet 5 juli ofzo weer ongi worden. Duurt nog zoooo lang. Nou slaap lekker allemaal. Denk zomaar tot morgen
Weet niet of ik jullie kan bijhouden, maar ga het toch maar proberen. Ik ben vandaag in ieder geval de eerste! @Mammadoe Als ik nu deze maand gelijk zwanger zou zijn, dan zou ik dus weer ergens in maart uitgerekend zijn, en mijn man en mijn zoontje zijn dan ook al jarig. Komt me dus gewoon niet zo goed uit. Bij de eerste was ik in de tweede ronde al zwanger, terwijl ik toen ook eigenlijk ook nog wat maandjes wilde wachten (eind april gestopt). We gingen toen in september trouwen en wilde daarna eigenlijk pas zwanger worden maar dus wel eerder gestopt om m'n cyclus eens te bekijken. Uiteindelijk was ik op m'n bruiloft dus al 14 weken zwanger. Ik ben nu wel bang dat het misschien langer gaat duren en dat lijkt mij dan wel teleurstellend. Gebruiken sommige van jullie ook al ovulatietesten? Ik wil er nu wel mee beginnen, heb al een pakketje van Sensitest in huis (24 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten). Maar dat is meer gewoon omdat ik al bezig wil zijn met zwanger worden en zo kan ik tenminste al iets doen. Ben wel benieuwd hoe en of het een beetje werkt. @Tara86 Voor jou wordt het zo te lezen als eerste spannend? Ik vind het eigenlijk een beetje te veel om alles terug te lezen, maar is dit voor jullie je eerste/tweede (of meer natuurlijk) kindje?
Lwal, ik ben benieuwd of je je voornemen om dan pas te testen volhoud! Spannend he! Ik wou dat we 1,5 week verder waren.. Mammadoe, moet je neit vergeten testen mee te nemen! Wanneer vertrekken jullie? Linnie: Geen ovulatietesten hoor, daar ga ik niet aan beginnen. Maar ze zwangerschapstesten MOET ik gewoon in huis hebben! Haha. Sensitest is idd ook wel goedkoop, maar die van zwangerenkids zijn nog goedkoper. Hier een lange dag naar school, geeeeen zin in. Daarna een half uur rijden om mijn dochtertje op te halen want die is altijd bij opa en oma en die staan vanmiddag op de camping. Ook mijn vriend wegbrengen die heeft vanavond feest, dus ik ben vannacht voor het eerst alleen thuis met Tara! :O Hopelijk slaap ik een beetje! Maar jullie horen nog van me vanavond. Fijne dag iedereen!
@Debby:, wat jammer zeg! Hopelijk is alles snel weer op de rit, of hoe je dat dan ook zegt. Ga maar lekker genieten op vakantie en probeer je gedachten iets minder op je cyclus en zwangerschap te focussen, daar heb je wel weer tijd voor als je thuis bent! Hoe lang ga je? Hopelijk mooi weer! @Thara: ja idd, wij lijken wel op elkaar. Mijn nickname is ook de naam van mijn dochter . Over dat gillende kind in de supermarkt, jaaaaaa! dat is mij kind! Ik heb daar nu wel beter mee leren omgaan. Ik ga het vooral niet uit de weg. Als je gaat sussen om dat er andere mensen staan te kijken, dat hebben ze gelijk in de gaten en werkt averechts! Ik neem altijd de tijd als ik boodschappen ga doen, daarmee is de helft van frustratie al weg! Ik sta haar altijd midden in de albert heijn op te voeden. Netjes op mijn knietjes, aankijken, duidelijk praten en zeggen wat er afgesproken is en wat het plan is. Dan kan ze helemaal door het lint gaan en idd gaan liggen gillen etc. Dan loop ik vaak een rondje. En als het echt heel erg is kijk ik ook lekker naar haar van ; 'shit, van wie is dat onopgevoede kind' en het rondje daarna is het weer mijn kind . Werkt goed. Dan komt het niet vaak voor. Meestal als ze heel erg moe is. Ik heb altijd veel EHBO gekeken of met die Nanny, hoe heet dat ook al weer? Erg leerzaam. Ik voed isa niet heel streng op, maar ik denk dat je het een heleboel pas kunt bepalen als je ziet wat voor soort kindje je hebt. Isa is heel rustig en voorzichtig, aanhankelijk. Motorisch niet zo snel maar praat als de beste van nederland . Zij mag qua speelgoed een heleboel omdat ze daarin gestimuleerd moet worden. Qua eten moet zij meer geremd worden omdat ze alles lekker vind en de goeie genen heeft van mijn familie en makkelijk boven het gemiddelde komt met gewicht. Door dat ze zo goed praat en communicatief gericht is snapt ze alles ook wel heel goed wat ik zeg, dat is mijn voordeel dan weer. Tv kijken mag ook gewoon. Daar had ik in het begin meer moeite mee, maar ik zat even tegen het overspannen aan en toen zij mijn moeder, van denk je dat ze daar nou slechter van wordt? Ze vind het heerlijk en ik kon zo ook even mijn rust pakken. Dan zitten we gewoon gezellig samen op de bank, is ook wat waard. Ach het gaat allemaal zo snel, voor je het weet loopt je baby en ligt het idd in de supermarkt te krijsen terwijl je dacht dat dat pas met 4 jaar zou zijn haha! Jeej, ik wil er nog een! Dolgraag, zo leuk is het! Ik kan volgens mij de 31e testen, maar moet dat nog even nakijken. Ik heb op mijn telefoon nu zo'n app, maar snap ook daar nog niet zo veel van. Het heet ladysCalander Free. (niet betaald). Iemand van jullie daar ervaring mee? Of andere nederlandstalige leuke app? Zag dat er echt hele leuke app's zijn voor als je zwanger bent! Nou groetjes! Ik ga ff spulletjes pakken, manlief en ik gaan een weekendje op een zeilbootje (klussen haha) overnachten, gekregen voor moederdag en dochter gaat naar oma. Heerlijk, zo lang geleden dat we even met zijn tweetjes wat leuks gingen doen!
Goedemorgen! Het maakt niet uit als het te snel gaat. Je bent niet verplicht om alles na te lezen. Et blijkt wel dat we graag kletsen en dan is het vast niet erg om eens te herhalen. Ik ben 26 en ga nu voor de eerst nadat we een eengezinswoning hebben sinds begin dit jaar. Ik ben die ene die in dubio zit wbt Thailand. Ik vertrek overigens 16 Juli, zo'n 5 weekjes nog.... Zit nu in de wachtkamer bij de leerplicht ambtenaar om een gesprek te tolken. Kan ik zien hoe de toekomst eruit ziet als mijn kind los gaat Lekker zeg zo'n zeiltrip geniet ervan! Ik ga aan het werk!
Goedemorgen! @Isa: het was indd erg jammer, maar ik ga gewoon even afwachten hoe het nu verder gaat met mijn cyclus enzo.. Ik ga overigens niet op vakantie hoor ben in maart al geweest naar Mexico! Wat lekker dat je gaat zeilen, hopelijk is het mooi weer maar als ik zo uit mijn kantoor kijk; ziet er veelbelovend uit! Kreeg net al een kandidaat met korte broek en slippers, dus het zal wel lekker zijn buiten! Lijkt me trouwens heerlijk als je zo'n babbelaar als dochter hebt! Lekker gezellig en dat motorische kan toch nog wel goed komen of blijft ze daarin achter? Kan me voor stellen dat dat nog moeilijk beoordelen is, nu ze nog jong is? @ Tara: jij zal wel een vrolijke meid ophalen vandaag, leuk zeg, met opa en oma op de camping andere kindjes enzo.... Ik ben dit weekend homie alonie... mijn vent gaat een weekend weg!!!! Geen oefeningen dus voor ons Ga gewoon ff lekker ontspannen, leuke dingen doen met vriendinnen! En dan volgende week weer aan de gang haha! Ach, we hebben geen haast... maar toch! Nu je er zo mee bezig bent, wil je in eens dat het toch meteen raak is :S Ik ga weer even aan de slag, werkze, leerze allemaal! Liefs @ Mammadoe: 16 juli!!! Dan zal je al wel aan het aftellen zijn heeeerlijk lijkt me, Thailand!
Goedemorgennn allemaal, @poemi: Ikga voor mijn eerste kindje.Bij de eerste ronde was je dus al snel zwanger, lekker hoor. Ik wil wel wel zwanger zijn in augustus.september, dan beval je voor de zomer en heb je verlof in de zomer. hahhaha. Dat lijkt me mooi. Maar als het nu gebeurd klaag ik natuurlijk niet. Ik heb trouwens ook zo'n app op mijn iphone. Het heet p tracker lite. Is wel grappig. Je kan er alles op bijhouden. En ook per dag aangeven waar je last van hebt enzo. Doe ik meestal allemaal wel, misschien zie ik dat er een ritme in komt dan ofzo. @isa: Heeeel veel plezier dit weekend. Geniet er lekker van. Ik ga vanavond weer ff salsadansen en morgen de hele dag bachata Wel zwaar maar zoooo leuk.
Ow, wie gaat er dan naar frankrijk??? Nou goed, Mexico, gaaf zeg! Wat vond je ervan? Isa blijft niet achter in haar motoriek maar is gewoon heel voorzichtig. Het is nu over maar wilde overal een 'handje' bij. Elke stoeptegel die scheef lag zeg maar. Dus rustig koffie drinken bij een vriendin was er niet bij. Maar goed, dat hebben we gehad. Echt grappig, ze begint nu lekker te rennen enzo en durft steeds meer, ook nu zelf van de glijbaan. Nu is dus het moment dat ik lekker op een bankje kan gaan zitten in de speeltuin en geniet van het zonnetje terwijl ik naar mijn meisje kijk . Vergeleken met mijn buurjongetje is het zo'n ander kind. die klom met 11 maanden al op de eetkamertafel. isa heeft dat tot op heden nog steeds niet bedacht! Ik ga zeker genieten van het weekendje, al hebben we wat turbulentie in de familie van mijn man, de broer van mijn man zit sinds dindsag weer in een psychose. Hij keert zich enorm tegen zijn familie zegt de meest lelijke dingen.(hij is ernstig drugs verslaafd al 15 jaar) Het voelt wel dubbel om te gaan. We zijn niet echte praters wat dit onderwerp betreft, en ik zie gewoon dat mijn vent er last van heeft. het was de bedoeling dat dit ons weekendje zou worden om 'raak te schieten' al klopt mijn cyclus niet helemaal, maar het idee zeg maar. Dus dat romantische ervan is er voor mijn gevoel echt wel af. Ik hoop zo dat het gezellig wordt en dat we lekker verliefd kunnen doen en dat mijn man niet al te verdrietig is.. Aangezien ieder huisje zijn kruisje heeft, wat zijn onderwerpen waar jullie moeilijk over kunnen hebben?
Oh wat erg Isa. Kan me voorstellen dat het heel erg is. En dat jullie hoofd er ook niet echt naar staat om een weekendje weg te gaan. Het blijft toch spoken. Het is een beetje je een dubbel gevoel he. Je wilt weg maar toch ook weer niet. En het is idd heel erg als je ziet dat je mannetje er heel veel verdriet van heeft. Het enige wat je kan doen is er voor hem zijn. Ik heb niet echt iets waar ik liever niet over praat. Wat we niet tegen iedereen zeggen is dat mijn vriend minder vruchtbaar is. Als ik daaraan denk word ik meteen weer bang. Bang dat het niet gaat lukken. Zijn zaad is gewoon goed als het goed is gelukkig. Hij heeft vroeger waarschijnlijk een kneuzing opgelopen in zijn ballen. Een paar jaar geleden werd dat een vochtbal op zijn zaadleiders. Hij moest geopereerd worden. Ze hebben het van een zaadleider weggehaald en van de andere niet omdat hij anders nog minder vruchtbaar zou zijn. Alleen als het gaat groeien moet het wel geopereerd worden. Dus dat hopen we niet. Het is alleen zo dat 1 zaadleider nu dus vernauwd is, en daardoor is hij minder vruchtbaar. 60/70% nu vruchtbaar volgens mij zoiets. VAlt dus op zich nog wel mee. En het zegt ook niets. Ken iemand die dat ook was en daar was het in 1x raak. Maar het maakt me wel bang, dat zeg ik alleen niet tegen mijn vriend. Want die maakt zich echt zorgen. Die wil zich het liefst al laten testen of hij nog wel vruchtbaar is. Wel zielig. Dus over een paar maanden ofzo gaan we wel voor ovu testen, dan vergroot je je kans miss. Nou wens jullie heel veel sterkte. En probeer maar een beetje te genieten samen.
Hej Isa, Ik herken je verhaal wel een beetje. Mijn vriend zijn broer heeft ook een verslavingsprobleem, alcohol.... Als het dan met zijn broer slecht gaat is hij ook erg down en maakt hij zich zorgen. Ik kan het dan ook makkelijker van me af zetten dan hij. Het jammere is dat hij bij mijn schoonmoeder woont en dat het sfeertje daar soms er onder te lijden heeft. Wel vervelend dat dit dan juist in jullie romantische weekend moet gebeuren..... Nou ik ga de sportschool maar eens in, om nog even wat vetweefsel weg te werken en bikini-ready te zijn zonnebankje erbij (mag je eigenlijk onder de zonnebank als je zwanger bent?) Ow en wat ik me nog afvroeg. Als je ongesteld bent, en je drinkt dan en eet rauw vlees etc. Is dat dan toch al slecht voor je baby mocht je de volgende eisprong zwanger worden???
Goed van je mammadoe naar de sportschool. ZOu ik ook weer wat vake moeten doen. Sinds ik ben geminderd met les geven is het hopeloos met me. En maar zeuren dat ik aankom, haha, maar vooral niet gaan sporten. Maar je stelt goede vragen. heb werkelijk geen idee. Ik dacht dat je niet in de volle zon mocht zitten als je zwanger bent, maar zonnebank weet ik niet. En volgens mij mag je het niet te heet krijgen omdat de baby in je buik die hitte niet weg kan zweten zeg maar. Zo is het iig wel bij sporten met zwangere vragen. Veel drinken en niet oververhit raken. Over rauw vlees weet ik niet. Maar ik denk dat je wel gewoon mag eten hoor zolang je niet zwanger bent. Zou biefstukje nu nog niet willen missen hoor Ga zo ff naar intratuin, kijken of ze nog leuke dingetjes hebben voor in mijn huisje. Leukleuk.
@ linnie27; dat is ook niet echt iets wat je aan de grote klok hangt. Zoiezo zijn dat persoonlijke onderwerpen niet, des te fijner om het hier even te posten. Wel spannend dan voor jullie! Ik zat ook te denken aan ovutesten, maar eerst maar eens zonder, anders zou ik voor mezelf de romantiek er gelijk af halen, terwijl dat misschien in eerste instantie niet echt nodig is. Daarnaast heb ik geen idee hoe mijn cyclus in elkaar zit. Hopelijk ondervinden jullie er geen hinder van! @mammadoe: ow wat lekker zeg. Ik heb in de maand juni de woensdagen vrijgenomen, ik ga dan altijd in mijn eentje squashen en daarna ook lekker douchen en dan even shoppen. Zonnebanken deed ik in de winter dan ook vooraf. Heerlijk! Ik durf niet zo te zeggen of het eten van rauw vlees dan al schadelijk zou zijn. Ik heb zoiets van dat dat pas in gaat als je weet dat je zwanger bent. Met de vorige zwangerschap heb ik gewoon in de zon gelegen, het risico van een zwangerschapsmasker nam ik voor lief (geen last van gehad), vanaf 18 weken zijn geloof ik de ogen ontwikkeld en kunnen ze licht en donker onderscheiden maar of zonnebank dan schadelijk is? tja. (ik hield me een beetje voor van vroeger wisten ze dat ook allemaal niet, anders mag je straks niet eens meer fietsen ofzo.) Lekker doen waar je je goed bij voelt, lijkt mij het beste. Stress schijnt schadelijker te zijn dan roken tijdens de zwangerschap.