inderdaad met een inwendige echo kunnen ze het al wel zien ja, wij hebben toen ik toendertijd opgenomen werd met 13 weken in het ziekenhuis toen een uitgebreide inwendige echo gehad en toen was het op de grens zij de gyn toen met het hartje kunnen horen toen lukte het heel kort maar we hebben het toen ook goed zien kloppen week later bij de vk konden ze het horen.
Hi dames, Uurtje geleden een test gedaan met kv2v5, 3 dagen voor NOD. Op de test zie je het echt bijna niet, maar op de foto zie ik toch een beetje een 2e lijn, niet? ImageShack® - Online Photo and Video Hosting ImageShack® - Online Photo and Video Hosting Morgen weer testen, maar dan met ochtendurine. Ik hoop het zooooooooooooo!!!!
@Satire Ik zie toch ook wel een heel vaag tweede lijntje!! Hopelijk morgen een duidelijker resultaat, maar ziet er wel hoopvol uit hoor, spannend!! @Jessie Komt idd een hoop bij kijken. Nu weer wachten op de volgende afspraak dus. Het is een hoop wachten, wachten en nog eens wachten . Hopelijk kun je snel terecht voor de termijnecho. Kan je tenminste wel het hartje zien! @Linnie Hoe was de intake? Had je ook een beetje vertrouwen in deze vk? Wij zaten bij een praktijk met 2 teams van 3 vk's. Je zat dan bij één van deze teams, maar bij de bevalling kon er zelfs nog iemand bij zijn van het andere team, als je eigen team al bezet was. 1 vk van ons team kon ik het echt totaal niet mee vinden en had er ook echt geen vertrouwen in. Gelukkig haar niet gehad met de bevalling, maar je zult die pech maar wel hebben @Marilouise Maar als je wel een normale cyclus hebt, met zo'n late eisprong, heb je dan ook niet minder kans om zwanger te worden? Dacht dat je wel een lf van zo'n 10 dagen nodig had om het een kans te geven om in te nestelen enzo? M'n temp is nog steeds netjes hoog! Ik heb nog niet zo'n stabiele temp gehad in de laatste 3 weken. Manlief en ik zijn er alleen wel van overtuigd dat het niet raak is, dus dat is wel minder. Denk niet dat ik het kan laten om straks te gaan testen, maar ik reken eigenlijk nergens op.
@Satire: Het is toch ook zo! Maakt niet uit hoe licht de lijn is een lijn is een lijn hihihihihi. Spannend. Succes Zo was het bij mij ieder geval.
De kans neemt niet echt af heeft de gyn mij verteld hij vond het alleen vreemd dat mijn cyclus wel heel regelmatig is, maar hoeft gene problemen te geven. ik ben zeer zwaar verdrietig om niets, baal even van alles, mijn moeder wordt over 2 weken 50 en mijn papa is overleden toen hij 50 was ik weet niet zou liever dit jaar overslaan en haar 51e verjaardag vieren, en steeds weer besef ik dan ineens dat ik hem zo vreselijk mis. we waren 2 handen op 1 buik en dat mis ik zo er is nooit meer iemand geweest die zo hetzelfde voelde als ik die wist wat ik doormaakte aan de hand van lichaamstaal, blik, woorden ik mis het gewoon. sorry voor mijn ego bericht ik ga weer even verder met een potje janken.
Ja hoop ik inderdaad dat ik snel terecht kan voor de termijn echo. Moet dan ook gelijk een besluit maken over een combinatie test. Dat is gelijk zo'n prenatale screening. Gaan ze een kans bereken voor een kindje met down of andere afwijkingen. Maar geloof niet dat ik dat laat doen. Risico is bij mij heel laag, krijg het niet vergoed en ze kunnen niks nauwkeurig aangeven, dus dan weet je nog niks. Misschien straks maar gelijk even bellen als het nog kan. en anders maandag gelijk!!!! @satire: Inderdaad een heel licht streepje. Morgen vast een donkerder streepje! Duim voor je. @marilouise: van mij ook een dikke knuffel. Mijn oma is maandag een jaar geleden overleden. Had ook een hele goede band met haar. Is echt heel moeilijk vooral nu ik zwanger ben! Is natuurlijk niet te vergelijken met een vader.
Hiii heb de intake gehad. Helemaal goed gegaan. Bloed afgenomen, alleen is het nu heel geveoelig eromheen, heb ik nog nooit gehad. En had een lage bloeddruk, maar dat zat er wel in met mijn duizelingen. 8 september heb ik weer een afspraak en dan gaan we voor het eerst het hartje horen als het goed is, zoooo leuk. @satire: spannend hoor, maar een streep is een streep, zou morgen nog een test doen of straks nog een andere. @marilousie: heel veel sterkte. @jessie: wij hebben net daar besloten dat we niet voor de combinatietest gaan. Ook omdat we heel weinig risico hebben, het wordt idd niet vergoedt, en ze heeft heel goed uitgelegd hoe het in zijn werk gaat. Maak me er nu helemaal niet druk om maar ben bang dat ik dat door die test wel krijg. En als je na de test kans hebt op 1 op 300 bijvoorbeeld gaan ze niet verder onderzoeken dmv vruchtwaterpunctie, dat mag pas bij 1 op 199 kans. Nu is dat een paar op de 10.000, dus dan ga je je zoo druk maken de hele zwangerschap en dat wil ik niet.
@Linnie Vervelend dat je nog steeds last hebt van duizelingen. Had je voor de zwangerschap ook al last van een lage bloeddruk? Weer iets om naar uit te kijken dan, 8 september! @Jessie Heb je al gebeld voor de termijnecho? Wat betreft de combinatietest, daar hadden wij dus ook niet voor gekozen. En als ze dan niet verder gaan onderzoeken omdat het risico niet groot genoeg bij je is ga je je alleen meer heel erg druk lopen maken, zoals linnie zegt, en dat is ook niet echt goed voor de zwangerschap. Ik heb me al super druk lopen maken om een foto die ik mee had gekregen bij de echo want daar dacht ik dus een verdikte nekplooi op te zien (alsof ik daar verstand van heb ) maar toen zei de echoscopiste ook dat als ze iets vreemds op merken wat ze niet vertrouwen dat ze dat wel zeggen, zodat je altijd nog voor verder onderzoek kunt kiezen. Bij mij was het dan wel niet zolang geleden dat m'n schoonzusje bevallen was van een meisje met heel wat afwijkingen die na de bevalling is overleden, dus daar was ik toen wel heel erg bang voor, zo komt het dan wel dichtbij...
@poemi: weet eigenlijk niet of ik ervoor ook een lage bloeddruk had. Zit wel een beetje in de familie hoor. Maar echt dit hele lichte gevoel in mijn hoofd heb ik vanaf het moment dat ik zwanger ben, nog voordat ik het wist. Maar weet nog de eerste ochtend dat ik het had want toen was ik weekendje weg, en dat was 5 dagen ofzo na mijn eisprong. Maar het kan verder geen kwaad, zoute drop mag ik eten en bouillon en alles.
zo voel me weer wat beter, nou eigenlijk niet ben daarstraks tegen de vlakte gegaan had een extreem lage suiker 2,6 voelde het maar kwam vanuit het niets normaal voel ik het geleidelijk aankomen, nu was ik rins uit bed aan het halen begon te zweten en dacht dit gaat niet goed ben snel naar beneden gegaan en gelijk geprikt zo laag gelijk dextro en aanmaak gaan drinken en man gebeld dit gaat niet goed zei ik dus hij stond al op punt naar huis te gaan en zei alleen is alles veilig voor rins ja dit was maar goed ook want na 20 minuten ben ik idd flauw gevallen, man kwam vlak erna thuis rins zat bij me maar was wel weer even eng. (heb dit vroeger heel vaak gehad ) vervolgens enorm aan het overgeven gegaan en gelijk gaan eten man wel even de hap gebeld we mochten het aankijken omdat ik ermee bekend ben maar moet maandag zoiezo even naar de huisarts en bloedprikken even kijken voor de zekerheid. we hebben ook bloeddruk gemeten deze is voor mijn doen laag 110/ 70 kan geen kwaad zeiden ze dus aankijken anders naar de hap. nu wel wat opgeknapt voel me wel nog slapjes.
Goedenavond! Mijn eerste werkdag zit er weer op. Was erg leuk! Dagje Apenheul en terrasjes pakken...kan erger hihi. Wel een lange dag, maar ik heb het redelijk goed volgehouden. Overigens niet normaal hoeveel zwangeren en kinderwagens je daar ziet!!!! hartje horen: Op dit moment zit de beeb nog achter het schaambeen, daarom kunnen ze niet met zo'n doplerapparaat het hartje horen. Met een inwendige echo kan je hem wel al zien ja. Satire: WOW!! Ik zie volgens mij ook een vaag streepje, dus het kan bijna niet anders dan dat je zwanger bent...toch!? Wat spannend. Hij zal morgenochtend wel uitsluitsel geven. Was deze van ochtendurine?? Linnie en Jessie: Leuk dat jullie intakes goed gedaan zijn. Jessie, ik kreeg ook geen echo bij de intake. Maar voordeel is: als wij hem later hebben dan zie je ook al veel meer!! Kan echt niet wachen op de mijne... 1,5 week wachten. Marilouise: gaat lekker bij jou zeg, sterkte.
@mammadoe: ja je kan ergere werkdagen hebben Ja dat is zeker het voordeel dat je als je je echo met 12 weken hebt meer ziet. Vind het ook wel jammer dat ik nu tot 20 weken moet wachten, maar als ik het hartje hoor over 4 weken vind ik het ook goed. En ben wel blij dat ik nu uit de onzekerheid ben die ik had.
Ik heb de termijnecho aangevraagt zonder combitest. We hebben het er over gehad ook nog even vrienden nagevraagd die zelf ook zwanger zijn en vonden dat het geen uitsluitsel gaf. We hebben 2 september de termijnecho!!! Dus schiet al op. Hebben ook besloten om op mijn verjaardag te vertellen dat ik zwanger ben. Vier het de 27e voor vrienden en de 28e voor de familie. Dan zitten we bijna op 11 weken dus denk wel dat het risico dan niet zo heel groot meer is. @linnie: wel spannend he zo'n intake? Veel info krijg je mee. Ik ga maandag even bloedprikken. Mijn bloedruk was goed. Alleen gaan ze mij wat vaker bloedprikken omdat mijn bmi iets aan de hoge kant is en daarom een verhoogd risico heb op zwangerschapsdiabetes. @marilouise: doe je wel rustig aan??? Je moet ons niet zo laten schrikken hoor. jakkie. Hoop voor je dat je je snel weer beterder voelt. Zijn nog even wezen shoppen vanmiddag. Even wat wijde kleding gekocht. Begin namelijk al best een buikje te krijgen en wil het toch nog even voor me houden.
@jessie: oooh spannend hoor de echo. Ja je mag ervanuit gaan dat met 11 weken het wel goed zit denk ik hoor. Wat leuk dat je al een buikje krijgt. Bij mij valt het nog mee. Wel heb ik dat jeans irriteren en leggings ook vaak. Maar heb ook continue last van mijn darmen, en dan is iets straks aan sowieso niet lekker.