Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Mogguh!
    Poemi, wat vervelend dat je denkt dat je ongi gaat worden :x Hopelijk vergis je je, ik had ook vette krampen in die tijd en dacht toen ook dat mijn ongi eraan zat te komen...... Maar dat je temp gezakt is, is natuurlijk geen goed zaak.... Vind je het trouwens makkelijk dat tempen? Had naar je kaartje gekeken laatst, maar ziet er echt super ingewikkelt uit!

mmmm mijn vriend belde even tussendoor. Die is met wat collega's in Limburg en gaat een lekker vlaai voor me meenemen :p

Brondy: altijd leuk om bloemen van je man te krijgen, en nu moet hij het volhouden ;)

Linnie: Ja dat soort sportactiviteiten had ik ook in gedachten, beetje rustig aan :) Weet jij dat...zijn er speciale spiergroepen die je kan trainen tegen bekkeninstabiliteit? En die misschien helpen bij de bevalling?

Nou ik ben net aardig actief geweest, zorgverzekeraar gebeld (Ik heb nu zilveren kruis 3***, maar mag dit dus per januari omhoog gooien naar 4**** en dan hoef ik geen eigen bijdrage meer de betalen voor kraamzorg en de poliklinische bevalling, ik betaal maandelijks dan wel wat meer, maar dat haal ik er dus dubbel en dwars uit!), aangemeld voor kraamzorg (de kraamvogel, iemand ervaring mee???) en een afspraak bij de tandarts en de fysio gemaakt. pffff ;)
    Straks nog even werken in de middag en dan vond ik het wel weer actief genoeg :p (ik heb nu een smoes op lui te zijn and i'm loving it!)

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even snel tussendoor, zit namelijk op m'n werk, maar het heeft echt doorgezet. Had toch nog stiekem gehoop dat het wat anders was, maar helaas :( Ben wel een beetje verdrietig nu en moet nog tot 16.45 werken... Had zo gehoopt dat het nu ook in de 2e ronde raak zou zijn, net als bij m'n zoontje. Nu wel een cyclus van maar 28 dagen, en dus een lf van 9 of 10 dagen. Hopelijk gaat dat geen probleem worden :(

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

@mammadoe hier helaas een bekkeninstabiliteit expert heeft bij mij na de bevalling doorgezet en heb uiteindelijk moeten revalideren in rotterdam en daar ook opnieuw moeten leren lopen tegengaan kan je het bijna niet 1 ding ga niet heel fanatiek je rechte buikspieren en je billen en dijbenen trainen dit zijn je spieren die als eerste gaan compenseren bij bekkenproblemen de spiergroepen die je wel mag trainen als het kan zijn dwarse buikspier (navel intrekken en aanspannen zover het gaat), schuine buikspieren.

ik zelf ben er nog wel huiverig voor dat het terugkomt bij mij maar we duimen ben goed hersteld en de kans dat ik het opnieuw krijg is net zo groot als dat iemand het voor het eerst krijgt!

4. marilouise

hier net een rot bericht vriendin die gisteren bevallen is is gisterenavond laat met de ambulance terug naar het ziekenhuis gebracht i.v.m. enorm bloedverlies ze is vannacht nog gecurreteerd en op de ic gelegd sinds een half uur is ze weer op zaal en herenigd met haar zoontje.

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ poemi
    Dat is echt balen. Ondanks dat het bij mij nog niet doorgezet is heb ik wel het gevoel dat het gaat komen, had net heeel klein beetje heel licht roze bij afvegen :(

@ mammadoe
    dat is zeker leuk :) hopelijk houdt hij dat vol idd

@ marilouise
    Dat is geen goed nieuws inderdaad, hopelijk komt ze er snel weer bovenop.

6. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hè wat balen al die ongi's! We willen baby's!!!
    Bedankt voor de tips Marilouise. Ik loop altijd al voor mijn rsi bij de fysio en zal hem bij mijn volgende afspraak eens wat preventieve oefeningen vragen. Want lijkt me echt heel vervelend om te hebben!
    Nou ik moet aan het werk! Groetjes!

7. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Satire, verteld aan zus van zwangerschap. Heb je dat ook weer gehad :)

Marilouise, gefeliciteerd met je vriendin!

Poemi, jij ook je ei eerder, fijn is dat he! Heb gisteravond weer getest en nu heb ik geen 2de streepje meer. Lijkt erop dat de eisprong dus voorbij is. Voor de zekerheid wel ff doortesten, maar ben wel benieuwd over 14 dagen!
    En veel sportieve plannen samen met je zus, gezellig :)
    Wat jammer dat je ongesteld bent geworden zeg! Maar een cyclus van 28 dagen is wel netjes. En een lf van 10 is wel goed toch dacht ik.

Debby1, weer balen voor je zeg! Hopelijk wordt je nu snel ongesteld Misschien volgende periode ovulatietesten gebruiken of lijkt je dat niks?

Linnie27, leuk dat ze leuk reageerden bij het sporten!! Wat voor sportles geef je?

Brondy, das lief van je man zeg!

Hoeveel dagen na de eisprong worden jullie ongesteld? Want dat kan varieren van 10 tot 14 dagen ofzo toch?

8. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hoi meiden, hier een kort berichtje, ben weer eens MEGA druk op mn werk, maar wilde wel ff laten weten dak aan jullie denk. Vandaag broertje jarig, dus vanavond ben ik niet van de partij ;) niet teveel kletsen he! haha...

Mammadoe, over die kaas: volgens mij kun je dat ook wel ff hier stellen aan een verloskundige op het forum, daar zag ik dat soort vragen ook voorbij komen. fijn dat je nu weer wat zaken op orde hebt, brengt altijd rust he! Goed bezig :)

Viev, ja wil indd wel komende mnd gaan beginnen met OVU, eerst niet, maar nu ik dit heb toch wel. Ook overlegd met vriend en die vindt het prima (eerst zeiden we pas na 6 mnd)

Poemi, balen van je ongi! nu maar hopen dat ut snel voorbij is en door naar de volgende ronde!

Brondy, hopelijk zet het niet door... maarja, je voelt het zelf natuurlijk het beste aan. Balennnnn :(

Marilouise, hopen dat je vriendin snel weer naar huis mag! Is ook niet echt leuk zo de eerste dagen beleven.... bah...

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    #2769 Brondy, 17 aug 2011
    Laatst bewerkt: 17 aug 2011
    ongesteldheid nog niet doorgezet, maar heb wel ontzettende steek vlak boven mijn lies aan de linkerkant :(:(
    Doet echt pijn gewoon. :x

Vorige maand toen ik ongesteld werd was het gevoel heel anders, had ik zo'n gevoel van... oooh ik moet naar het toilet.... zoveel kramp in mijn onderbuik

Kan ik vanavond testen? mag ik dan wel drinken? drinken als in water of thee of limonade.... ;)

@ Debby
    gefeliciteerd met je broertje

@ viev
    eigenlijk niet op gelet de vorige keer, dus zou het niet precies weten. Maar nu had ik volgens de banner mijn ei vrijdag de 5e, zou betekenen 2 weken als ik morgen/overmorgen ongi word

10. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @brondy: wil je vanavond testen? Volgens mij kan je alles drinken hoor, ik heb daar helemaal niet bij nagedacht. Als er hcg in je urine zit gaat dat er niet uit door bepaald drinken denk ik. Nou spannend hoor.

@viev: Heb geen idee hoeveel dagen na mijn ei ik ongesteld werd, denk rond de 14.
    Ik geef nu nog maar 1 uur in de week les, cardioshape. Verder kan ik steppen, zumba geven. En heb xco gegeven, en dat is de les die ik het allermeeste mis.

@debby: gefeliciteerd met je broertje. Veel plezier vanavond.

@mammadoe: Ik durf je niet te zeggen wat je kan doen tegen bekkeninstabiliteit. Kan me indenken dat het sowieso goed is om oefeningen voor je rug te doen. Schuine buikspieren schijnen ook nog goed te zijn want die helpen de buik te dragen. Maar voor echt oefeningen zou ik het zeker even aan de fysio vragen.
    Ga je nog zwangerschapsgym doen? Ik wil graag de yoga gaan doen, lijkt me best lekker.

@poemi: oooh geen goed nieuws. Op naar de volgende ronde.

11. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    Hallootjes

Ben ik weer eens een keertje. Erg druk gehad dus was s'avonds echt uit geteld.
    Heb het gisteren noodgedwongen op mijn werk verteld. Collega kwam met een softijsje....
    Dus toen we gisterenavond ook maar even bij de schoonzussen langs geweest om het te vertellen. Hele leuke reacties gekregen!!!
    Van het weekend gaan we het dan ook maar aan mijn kant vertellen bij mijn vader, broertje en opa's en oma.

Las even snel van alle ongi's:x Zou zo leuk zijn als we allemaal zwanger zijn!!!!

12. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Wat balen al die dames die alweer ongesteld zijn geworden zeg...weet ff niet wie het zei: maar we willen baby's hier!!!!

@marilouise, hier gisteren nog een geitenkaasjes salade genuttigd en dat gaat vanavond ook mijn side dish worden: ik vond nl op diverse sites dat melk die voor geitenkaasjes gebruikt wordt standaard gepasteuriseerd wordt!!! Thank god :)

Zie hier een link:Verloskundigenpraktijk het Ooievaarsnest

Zo en dan nu even de uk ophalen, hopelijk vandaag een betere dag op het kdv, gisteren tot een half uur voordat ik terugkwam gehuild...uk had slecht/niet gegeten: kwam erachter dat ze hem dan ook maar geen melk aan hebben geboden!!! GRRRR dus ik vanochtend maar verteld dat ie gister(verdeeld over avond en nacht) 3(!!!!!) flessen melk leegdronk....oeh ik ben pissig dat ze dat zelf niet bedacht hebben!

Mss dat ik vanavond nog kom kletsen maar kan ook zijn dat we lekker buiten gaan chillen, en op tijd naar bed na deze feestnacht omdat uk zo'n honger/dorst had!

Voor iedereen een kus en een zwaai, ik heb dus alweer niet alles teruggelezen, hoop dat jullie me dat vergeven ;)

13. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @brondy, hoe geconcentreerder de urine (dus mss eventjes ophouden) hoe beter het streepje zal zijn, maar ik denk dat je wel een testje kunt wagen hoor, ben benieuwd, maar idd alleen testen als je zelf zo voelt (laat ons maar lekker nieuwsgierig afwachten, dat geeft hélemaal niks) :)

14. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    He Dames, toch nog ff snel:

IK BEN ONGESTELD! Eindelijk!!! Beetje jammer ook wel, maar toch ook wel fijn dat het nu er is... en hoe! Ik moest net gewoon even plassen,zit mn hele slipje vol :S heb niets gemerkt (bah,sorry voor de details) en ik heb dus ook die propjes...? Denk dat dat allemaal rotzooi is. Nou, nu hopen dat het snel weer over is haha en op naar de volgende ronde....

Ga vandaag of morgen dat temperaturen maar eens uitzoeken en ovu testen bestellen.

Nou, doeiiiiiii ff snel eten en dan ben ik weg! Liefs

15. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Banner ook maar ff aangepast, heb m nu maar op 35 dgn gezet (da's de max die je kan kiezen.... ) dus niet echt kloppend,maar goed.

16. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Brondy, Ja je mag gewoon drinken, maar beter een paar uur van de voren niet veel glazen drinken, want dan is je urine minder geconcentreerd en is het voor de test lastiger om het HcG hormoon op te sporen.
    @Debby, EINDELIJK!!!! ;) Wat een lange cyclus zeg! Hopelijk was het je laatste...als je begrijpt wat ik bedoel.
    @Linnie, ja denk wel dat ik tzt wel een cursus ga volgen, yoga is niets voor mij (heb al geen evenwicht zonder zo'n toeter voorop hihi).

Softijs???? Heb het gelijk zitten googelen want daar wist ik dus niets van.....maar op zich kan het wel, maar je moet wel zeker zijn dat dat apparaat vaak schoongemaakt word.

Ik was gister nog vergeten te vertellen, in Antwerpen zit een disney winkel, was echt zo ontzettend leuk! Hebben ze dus ook allemaal schattige babykleertjes! Maar ze hadden niet echt uniseks dingen dus heb niets gekocht, maar wel echt super leuke spullen hebben ze daar!
    Vandaag na mijn tolkopdracht in de buurt van een babydump dus even gaan spieken. LEUK!!!! Heb weer eens naar de kinderwagens staan gapen, en die man daar zei dat hij de Joolz het beste vond, beter dan de bugaboo en ze hebben daar laagste prijsgarantie en als je hem nu al besteld, en hij word later in je zwangerschap goedkoper, word de prijs aangepast. En als er iets mis gaat met de zwangerschap dan kan je alles kosteloos annuleren. Klinkt allemaal erg aantrekkelijk dus. Heb ook zooooo een leuk babykamertje gezien. Maar koop geen complete, want ik krijg al wat dingen. Had ik al verteld dat ik de wieg van mijn ouders kan krijgen waar ik zelf ook in gelegen heb?? Leuk! :D Heb trouwens toch ook maar zo'n 9 maanden dagboek gekocht. Wel erg leuk :)

17. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    Haai,

Heb niet alles terug gelezen. Heb het erg druk gehad.
    Net wat spulletjes van me moeder gekregen.
    3 rompertjes met lange mouwen, hele mooie badjas met oortjes eraan, sokjes met een mutsje!! Ben er erg blij mee! Het is echt onwerkelijk allemaal.
    Zag iets met softijs voorbij komen.... Wat is daarmee dan?
    @Debby: Fijn dat je nu ongesteld bent. En gefeliciteerd met je broertje.
    @Mammadoe: Leuk dat je jouw kindje in je eigen wiegje kan laten slapen. Leuk leuk. Ben je nog misselijk?

Verder probeer ik vanavond of morgen nog te lezen.

18. marilouise

@debby eindelijk ik was ook zo blij toen het na 40 dage eindelijk op gang kwam, nu hopen dat het snel over is en dan snel raak !

19. cinnepinnetje

cinnepinnetje Actief lid

27 jul 2011
    204
    0
    0
    Overijssel
    Hey,

Wat jammer dat jullie ongi zijn geworden zeg... Op naar de volgende ronde... Hoop dat we snel allemaal zwanger zijn;)

Vanavond ben ik te vinden op t forum! Ben jarig en krijg zo visite, dus heb ook niet alles terug gelezen!
    Morgen MRI spannend en dinsdag uitslag....

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Debby Eindelijke! Dan gaan we gelijk op nu dus, spannend! Je kunt ook ergens anders een banner aanmaken. Ik heb die van lilypie (???) en daar kun je ook langere cyclussen kiezen. Maar als je naar het gemiddelde kijkt zou je met 35 dagen ook wel goed zitten. Temperaturen is echt heel simpel hoor! Elke dag proberen zelfde tijdstip, 's morgens voor opstaan, temp noteren en dan invullen bij fertilityfriend.com. Veel plezier vanavond!

@Brondy En en en Al getest???

@derest Sorry, niet alles terug gelezen, even geen zin in :(

Ik voel me echt alsof ik super ongesteld zou moeten zijn, maar het valt nog reuze mee. Ging vanmorgen kijken, had echt het gevoel dat ik zou moeten doorlekken, zo erg zeg maar (sorry voor de info :)) maar het was eigenlijk nog vrij weinig. Zal morgen dan wel echt beginnen....

Nu lekker in bed, filmpje kijken, even mezelf zielig vinden. Morgen weer een nieuwe dag!

Deel Deze Pagina