@Linnie Ik liet m'n haar ook gewoon verfen toen ik zwanger was. Kon geloof ik niet zo super veel kwaad. @Debby Als je straks zwanger bent heb je ook echt een goed doel om te stoppen. Dan is het niet meer alleen schadelijk voor jezelf, maar ook voor je kleintje. Extra motiverend. Rokende moeders achter de kinderwagen vind ik ook echt geen gezicht. Laatst waren we op een verjaardag en daar staken de ouders ook een peuk op terwijl hun kinderen naast hun op de bank zaten. Zo fout. Maar goed, die ouders bleven ook tot 23.00 uur zitten met kinderen van 4 en 6 jaar oud ofzo terwijl de jongste echt heel moe was, dus die zijn toch al niet helemaal wijs
@ Poemi, ja je hebt gelijk en ik zou het niet op mn geweten willen hebben dat er misschien later iets mis zou zijn met het kindje en dat dat mijn schuld is omdat ik rookte. Vre-se-lijk zulke ouders! Waar wordt er nou tegenwoordig nog binnen gerookt dan?! :S Ik heb trouwens net mn banner ff aangepast. Ik las op apothekers website (dat merk) dat je het beste kunt starten met ovu testen, uitgaande van je kortste cyclus, dus dat was bij mij 29 dgn.
Dames kan ik mijn ei nu al hebben is vroeg toch eerste dag menstruatie was vorige week woensdag (het heftigst daarvoor 4 dagen rood/roze afscheiding) was echt vers bloed afscheiding geen oud bloed was echt niet bruin zeg maar ) sorry voor de details. maar heb een kramperig gevoel in mijn buik en enorme last van afscheiding. nu maar hopen dat het mij ei is hebben gisteren nog geklust vandaag echt geen puf voor ovulatietesten hebben we niet wil man echt niet. roken ik ben nu 3,5 jaar gestopt rookte op mijn hoogtepunt 1,5 pakje per dag later 1 hele en op het einde ongeveer ene halve per dag man is gelijk met mij gestopt rookte ook een pakje per dag nooit meer 1 aangeraakt! achter de kinderwagen enzo vindt het niet kunnen ! faylin gefeliciteerd hier is mannetje thuis gebleven hij is heel erg "bang"voor onweer hij is keeper bij het voetbal en heeft het toen hij klein was meegemaakt dat een keeper geraakt is door de bliksem sindsdien als er onweer is is hij er niet ! vanavond gestoeid met kleine man hij is zo schattig momenteel was hij nog karnemelk aan het drinken voor het naar bed gaan kwam die heel schattig bij me liggen vervolgens boos worden dat er niets meer uit zijn beker kwam.
@ faylin GEFELICITEERD!!! leuk leuk, toch nog weer een zwangere deze maand @ marilouise hoeveel dagen zijn het dan in totaal? Roken: ik heb heb nooit gerookt, wel geprobeerd, maar vond het zo vies, bleegh. Manlief rookt ook niet, dus die hoeft ook niet te stoppen Heb volgende week een vrijgezellenfeest, gaan cocktailshaken. Leuk idee maar wat moet ik doen? wel of geen alcohol? lastig hoor. Dat is nog niet mijn ei dus maakt voor 1x toch niet uit? Ik heb echt last van mijn buik niet meer normaal. Ook mijn darmen zijn van slag. Opgeblazen buik, lijk zwanger maar helaas.
@Marilouise Dan zou je nu op dag 9 zitten? Lijkt mij vrij vroeg, maar wie weet. Misschien duurt het nog een aantal dagen voordat je ei echt springt. Zou nog niet stoppen met knuffelen hoor! Voor hetzelfde geld is het iets anders. @Brondy Balen dat je zo last van je ongi hebt. Moet zeggen dat ik er deze keer ook veel meer last van heb dan vorige keer. Heb jij dat ook? Denk trouwens dat je wel gewoon alcohol kunt drinken dan hoor. Zit je nog ongeveer een week voor je ei toch? Denk niet dat het kwaad kan. Nu kun je er nog even van genieten!
ja tenzij die vrijdag dat de rode afscheiding begon dat dat wel menstruatie begin was dan zit ik nu op dag 13 dus dat kan wel natuurlijk, vandaag komt er niets van mannetje slaapt al en mijn spierenb zullen het me niet in dank afnemen maar morgen maar weer eens aande slag.
@ poemi Ja ik zit dan ongeveer een week voor mijn ei. Heb inderdaad ook meer last dan de vorige keer, echt vervelend :x Kon me ook niet zo heel goed concentreren op werk vandaag, hopelijk gaat het morgen beter.
@ Brondy: volgens mij kan een drankje nu geen kwaad toch. Balen indd dat je last heb. Ik eigenlijk niet, maar ben wel gruwelijk ongesteld. Heel veel en ook 'propjes' zeg maar. Het lijkt wel een lekkage haha komt vast omdat het wat langer heeft geduurd bij mij. Ik zou gewoon ff lekker onder een dekentje op de bank gaan, met een bakkie thee! @ Marilouise, ik weet het eigenlijk niet. Zou gewoon lekker de komende 2 wkn om de dag knuffelen ofzo
@Brondi, ja voor je ei zou ik er gewoon nog van genieten Limonade shaken kan je straks nog 9 maanden doen @Marilouise, wat zielig dat ie zo bang is voor onweer. @verfen, ik word een beetje moe van al die tegenstrijdige dingen. Dit wel, nee toch niet en andersom. Soms weet ik het ook niet meer @Poemi, ik was als kind al dol op geheimschrift en geheimtaal, dus nog niet missen @Debby, ik had de dipsticks, werkte prima. Enne ja, je moet uitgaan van de kortste, om te voorkomen dat je hem niet al gehad hebt en voor jan doedel zit te testen. Woon je in de buurt? Heb hier nog een stapeltje liggen Ik zit helemaal in te storten en ga dus gewoon lekker pitten. Truste!
@ Mammadoe, ik zou ze gewoon bewaren voor als je voor een tweede wilt gaan of zit er houdbaarheid op? Slaap lekker meid!
@Brondy Dat teleurstellende gevoel helpt denk ik ook niet echt mee Even extra lief voor jezelf zijn! En volgende week gewoon lekker genieten van dat vrijgezellenfeestje @Marilouise Als je zo'n beetje om de dag knuffelt zou het ook wel goed moeten komen. @Mammadoe Slaap lekker! Zag net in het rooster van manlief dat m'n eisprong waarschijnlijk weer is in het weekend dat hij zaterdag en zondag nacht heeft, net als afgelopen maand. Heb hem maar alvast verteld dat we dan zaterdag óf zondag toch maar even moeten knuffelen, al is het maar 5 minuten Wil hem niet weer missen...
Dat zou zeker wel een beetje meespelen ja, de teleurstelling Morgen komt een vriendin met d'r vriend eten en zaterdag verjaardag van een andere vriendin, dus afleiding genoeg komend weekend weekend daarop maar echt gaan genieten van het vrijgezellenfeestje, hopelijk kan ik met iemand meerijden, hihi @ poemi Groot gelijk, niet weer je ei missen. Zou zonde zijn, want dit is onze ronde
Jullie hebben er weer wat afgepraat vandaag... Faylinn Gefeliciteerd met je zwangerschap... Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik vond de mri-scan helemaal niet eng... Je ligt in een kleine koker, maar ik vond het niet erg was met ongeveer 30 min klaar En ik las iets over roken en zwanger zijn, dat vind ik niet kunnen ook niet waar de kinderen bij zijn... Ik heb gelukkig nog nooit gerookt en hoef er ook niet mee te stoppen
Hii allemaal, Is lekker druk vanavond weer he. Sporten ging wel. 20 minuten op de loopband (niet rennen hoor), en 20 minuten gefietst. Heb mijn best weer gedaan. Alleen errug veel last van mijn maag/darmen, heb het idee dat de kip tandoori niet goed is gevallen bij mijn maag. En heb de heele dag honger, als ik heb gegeten heb ik meteen weer honger. Heb net eiwit shakie genomen en honger is grotendeels weg, dus werkt wel. @mammadoe: ja ik word er ook moe van hoor al die tegenstrijdige verhalen. Daarom doe ik ook gewoon mij ding en laat ik alleen de dingen waarvan ik echt weet dat het niet goed is, en dat staat ook overal, zoals biefstuk. Verder rook ik niet en drink ik niet, leef gezond. Maar anders kan je straks echt niets meer doen want dan is zit overal wel wat in of op wat niet goed zou zijn. Btw, softijs schijn je wel te mogen hoor, alleen is bacterie gevoelig, maar dat is algemeen bekend. Dat is ook een risico als je niet zwanger bent. Gelukkig hou ik er niet zo van. Maar ken iemand die er heeel ziek van is geweest. Maar mijn oom (gyneacoloog) heeft meteen gezegd tegen me dat ik alles moet blijven doen wat ik deed, ik hoef niets te laten nog. Behalve dat eten dan. Hij zegt dat de baby heel veel kan hebben. En mijn vk heeft dat ook nog gezegd vorige week. Dus je moet gewoon lekker je ding doen, en doen wat goed voelt. En iedereen heeft wel een mening maar het gaat om jou toch.
Bedankt voor alle felicitaties! Ik doe morgen toch nog even zo'n clearblue digital test, voor de zekerheid. Het is nu twee weken na mijn eisprong. Dus dan ben ik toch 2 weken zwanger? Of tellen ze dat anders? @Poemi: We hadden niet echt veel tijd voor elkaar. We hebben rond mijn eisprong 1x kunnen knuffelen. Gelijk raak dus. Haha... @Linnie: Ik voel met niet echt lekker. Ben al een week misselijk. Maar daar ben ik alleen maar blij mee. Ik heb hier alles voor over. @Mammadoe: Ik ben hier inderdaad gekomen toen jij op vakantie was. Het was voor mij nu de 2e ronde, dus toch wel snel.
@debby: hihi, dank u. als je echt alles moet geloven moeten zwangere vrouwen volgens mij in qarantaine 9 maanden, haha. Maar ik doe gewoon lekker mijn ding en wat goed voelt.
@faylin: lekker he die misselijkheid, haha. OP een gegeven moment word je dat wel zat hoor, maar is idd voor een goed doel en zou zeker niet terug willen. Maar je moet rekenen vanaf eerste dag laatste menstruatie. Ze gaan uit van 40 weken zwangerschap. Officieel ben je ongeveer 38 weken zwanger. Is een ouderwetse manier van rekenen omdat ze vroeger niet de apparatuur hadden om goed te meten. En dat zit er zo ingebakken dat ze het nu op 40 weken houden. Zo is het mij uitgelegd. Maar heel officieel zou je dan idd 2 weken zwanger zijn. Maar hier gaan ze dus uit van dan al 4 weken zwanger. Klinkt beter he
@Linnie: Dat klinkt inderdaad beter, 4 weken! Wat is nu eigenijk de volgende stap. Moet ik nu gelijk de dokter bellen of hoeft dat niet? Zover was ik eigenlijk nog niet
@faylin: nee je mag meteen de verloskundige bellen. Kan je ff op internet kijken welke dat is in jullie woonplaats. Op de site staat vaak ook allemaal info. Weet dat je bij sommige pas hoeft te bellen met 7 weken ofzo, en bij andere kan je meteen bellen.