Hmm ja roken en drinken zijn heel slecht. Gister weer berichten op het nieuws gehoord over roken tijdens een zwangerschap. Maar drinken kan nog meer kwaad. Paar maanden geleden bijscholing gehad en schrok nogal toen ik hoorde dat na een glas alcohol je baby al een aantal minuten geen zuurstof krijgt. Echt niet doen dus! Voor mij geen babyboom, ik zit gezellig aan de criminaliteit minds. Heb daarstrax al gezellig babytime gehad op mijn werk. Mijn werk is idd erg leuk. Vooral als je bij leuke mensen terecht komt. Morgen laatste dag. Altijd gek om afscheid te nemen, maar hoort er helaas ook bij. Lijkt me wel raar om strax zelf ook kraamzorg te krijgen. Ben zo gewend om voor andere mensen te zorgen dat ik me waarschijnlijk ongemakkelijk zou voelen als het andersom is.
Dag dames, ik was inderdaad even babyboom kijken. Heerlijk. Ik heb vorige week bij mijn schoonzusje even al haar 'oude' tijdschriftjes opgehaald. Kekmama, ouders van nu en dat zo dingen. Erg leuk maar maakt me echt een beetje gek. Wil ook zo graag maar ben tegelijker tijd de laatste tijd ook wel erg moe. Soms vraag ik me af hoe mensen het allemaal wel niet doen met 2 kindjes. Maar ik doe dan net alsof nog nooit iemand dat ooit eerder heeft gehad haha! Dus het zal ongetwijfeld zwaar zijn maar ook zo leuk! Hebben jullie voorkeur voor meisje of jongetje mocht het zover komen? Ik zou wel graag een jongetje wil (heb isa natuurlijk al). Gewoon omdat me dat zo anders lijkt. Isa is een echt meisje meisje, popje, prinsesje, knuffelen, kettinkjes, nagellak en met haar keukentje spelen. Mijn man die wil graag nog een meisje! Toen we tijdens mijn vorige zwangerschap tegen onze verwachtingen in toch wisten dat we een meisje zouden krijgen was vooral mijn vent een beetje van slag. "wat ga ik dan met een meisje doen"? Hij had voetballen en vissen voor ogen. Maar nu roept hij dat hij het ook leuk zou vinden om alleen maar meiden te krijgen! Waar kijken jullie die bevallingsverhalen?
Hihi ik heb genoeg bevallingsverhalen lifestyle gezien. Maar op tv is het afgelopen volgens mij. Mij maakt het niet veel uit, of het een jongen of meisje wordt. Eerst wilde ik wel graag een meisje, maar nu lijkt me een jongen ook erg leuk! Hebben jullie, als we toch op de zaken vooruitlopen, al over namen nagedacht?
Bevallingsverhalen is toch elke dag om 19:30 op tv? Volgens mij net5, maar dat weet ik niet zeker! Voorkeur: Heb ik niet, allebei lijkt me super leuk! 2 meiden lijkt me onwijs gezellig, een jongetje lijkt me ook erg leuk omdat je dan idd van beiden wat hebt en het weer heel anders is. Het maakt me echt niet uit! Isa: Dat denk ik soms ook wel hoor: pfff, hoe zou het met 2 kids zijn? Denk dat het best wel even wennen zal zijn, maar dat komt vast goed! Hoe oud is jou dochtertje nu? Steeph: Jeetje, dat dat zo schadelijk is! Pf,.. HOu jij wel eens contact met mensen waar je hebt gewerkt? Het lijkt mij onwijs mooi werk, dat je zo betrokken bent iedere keer bij het begin van een leven! En afscheid nemen, lijkt mij ook moeilijk!!
isa is nu 2,5. Als het aan mij had gelegen dan waren we al veel eerder voor een 2e gegaan, zo rond isa's eerste verjaardag. Maar manlief zag dat niet zitten. Gelukkig maar, onze relatie dip kwam toen ook en daar zijn we gelukkig veel beter uit gekomen. We zijn allebei veranderd en ouder geworden en minder naief dan een anderhalf jaar geleden. Nu past het en praktisch, financieel maar ook gevoelsmatig veel beter. Namen, ja daar hebben wij het wel over: Aangezien ik jullie toch niet 'ken' (no offence!) Isa heet Isa Oukje (mijn man heet Ouke) Voor een meisje vinden wij leuk: Sanne, Tess/Tessa, Eefje, Fenne, Jolien, Philien Jongen: Otto, Job, Tom, Pelle zoiets zeg maar, manlief zou hier wel wat commentaar op hebben maar ach.. dat vechten we nog wel uit als het zover is. Over de naam isa heb ik ook uiteindelijk 'gewonnen' van de naam Tess! Lynn vond ik ook leuk maar mijn schoonzusje beviel 3 maanden eerder van 'een' lynn. Mijn andere nichtje heet Saar. Vind ik ook leuk maar ook wel een beetje kak. Net als Noor en Fleur, allebei leuk maar kak. ben benieuwd waar jullie mee komen!
Tara: nee hou eigenlijk geen contact met de mensen. Zijn er zowiezo te veel. En hoe leuk mijn werk ook is, het blijft ergens ook werk. Sommige mensen kom ik nog wel eens tegen of zo. Das wel leuk maar daar blijft het ook bij. Bevallingsverhalen komt om 20.00 op rtl8. Haha het gekibbel over babynamen komt bekend voor. Als we het er al ovder hebben merken we duidelijk dat we niet echt dezelfde smaak hebben. Dat wordt dus nog wat. Voor een meisje vind ik Fenna wel leuk, maar ook Myrthe, Emma, Nore, Julie, Isa(bel) en Aiden. Jongensnamen vind ik moeilijker, maar Rens vind ik een leuke naam. Maar ook Chris, Finn, Levi, Lucas en Xavi. Pff volgens mij denk ik hier te veel over na.
Hallo dames, daar ben ik ook weer! Ff voor kort, want ik ben kapot, ga zo lekker slapie doen Heb dus ook niet alles bijgelezen! Sorry! Heb net 2 dagen training gehad tot vanavond 19uur en daarna nog een vergadering...Gaar dus nu! @Tara, ik zou gewoon testen wanneer je er zin in hebt, je weet maar nooit kunt het toch zo nog een keer doen? Wel spannend en houd ons op de hoogte he! Ik heb ook nog wel wat pijntjes/kwaaltjes maar nu ik ongi ben valt het me 100% mee. Ik had verwacht dat het heel erg extreem zou zijn, omdat dat ook had vóór de pil. Maar alleen dag 1 was om de 1,5 uur een tampon wisselen (super plus, helemaal vol) maar nu is het prima te doen. Aflopende zaak alweer! Kunnen we weer mooi gaan oefenen... @claudia, 16 weken wachten om te vertellen is wel errug lang.... ppffff dat kan ikniet denk ik bij mij weten 2 vriendinnen dat ik gestopt ben en mijn moeder. Kon het niet laten Was vriendje eerst niet blij mee, maar die kent me haha... Verder heb ik nu ff niet zoveel te vertellen eigenlijk... Morgen ben ik lekker vrij, dan neem ik weer de tijd voor jullie! Eindelijk een beetje rust hier in huis, vriendje weer terug, ikke weer weg, maar nu ook weer lekker thuis. Morgen ff rustig aan doen & dan alweer lekker weekend bijna. De dagen vliegen rondom de feestdagen!!! HEERLIJK! Tot morgen meisjes
Hihi, toch nog ff meepraten over namen! Steeph, beetje dezelfde smaak Meisjes: Fay, Sam, Esmee, Fenna, Senna, Zoë, Roos, Sterre, Isa, Naomi. Jongens: Mick, Sam, Sem, Levi, Mees, Cas, Finn, Quinten, Daimy. Moeilijk he! Ik hoor overigens ook nog wel graag leuke/mooie namen en ideeen!!! Tips zijn altijd welkom
Fay en Zoe vind ik idd ook super leuk! Esmee heb ik ook wel eens genoemd! Van de jongens namen vinden wij Cas ook erg leuk! En vernoemen? Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het wel leuk, naar een vriend/vriendin of familie lid. Als we een zoontje zullen krijgen wil ik hem graag coen noemen (zoals mijn vader) maar meneer vind dat maar niks. zit nu lekker met isa op de bank, moet dan altijd weer heel veel moed verzamelen om in actie te komen! haha! Zo maar ff weekboodschappen doen en ff langs ikea ofzo, moet even een weegschaal hebben die het doet en een lange spiegel (ga nog steeds op de rand van het bad staan om mezelf enigzins te kunnen zien) haha! En de rest van het cadeautje voor vaderdag afronden; heb voor vriend een maffia boek, weekendje weg naar winterberg via vakantieveilingen, fotolijst met foto's van mij en isa en zelf gemaakte kusjes erom heen (met lippenstift gedaan!) en isa heeft op het kinderdagverblijf een soort puntzak gemaakt met snoep. Voor mijn eigen papa gaan we denk ik voor een dagje een valk (zeilboot) huren, maar dat moet ik nog even leuk verpakken Dat is wel erg prijzig, maar wel leuk. wat doen jullie?
Pfff heel bericht op mijn iPhone zitten tikken druk ik ergens op, alles weg. Leve het touchscreen. Vanavond maar weer dan... Werkse allemaal!
hiii, Zat gisteravond bevallingsverhalen, babyboom en een heeele leuke film te kijken. Just go with it, kennen jullie die? Ik hou van die films. haha. Maarre jullie hadden het over namen zag ik, ik heb nog geen flauw idee. We hebben gelukkig wel beetje dezelfde smaak. Moet leuk, kort en krachtig zijn. Ik wilde eerst altijd graag een jongen, en nu we echt zijn begonnen vind ik een meisje toch ook wel heeel erg leuk. Maar ja, maakt me niet uit. @mammadoe: dat is balen, eindelijk bericht klaar op je iphone, is ie weg. Nou werkse dan maar he. @isa: ik ga niet vernoemen, ben bang dat je dan scheve gezichten krijgt. En heb ik niet zo veel zin in. Zooo je hebt aardig wat gedaan voor vaderdag. Leuk hoor.
Namen! Wij zitten niet echt op 1 lijn dus dat wordt nog wat! Dussss nog druk verzinnen. hahah. En weer aan het werk doeii
Wat een ellende! Vanavond weer een bericht getikt, doet mijn muis ontzettend raar, bericht weer gewist! Ik geef het op! Gister was ik erg druk, hele avond nog in de sportschool gehangen, lekker de sauna ingeweest en onder de zonnebank. 's avonds nog even 'geknuffelt'. Vriendlief moet er wel even aan wennen dat ik in ene veel vaker wil haha. Is hij niet meer zo gewend....als hij zich maar geen zaaddonor begint te voelen! Jongen of meisje maakt me niet uit. Het enige wat ik niet wil is 3 zoons ofzo....wil niet als vrouw in mijn eigen huis onderdrukt worden door de mening van 4 mannen...pffff en alleen meiden, dan krijg je denk alleen maar gekibbel en jaloezie. Dus het liefst gemengt. Misschien wel leuk om als eerst een zoon te krijgen, aangezien er nog niemand in de familie is met een zoon, en iemand dan de familienaam van mijn vriends overleden vader kan voortzetten Namen hebben we nog niet. Ik heb mijzelf wel de druk opgelegd dat het een mooie en bijzondere naam moet zijn, omdat de mijne ook zo apart is. Ik ga hem daarom ook hier niet noemen (1 en 1 =2). Mocht je hem willen weten kan je me een privébericht sturen en kan ik het je vertellen. Wie weet inspiratie voor jouw eigen baby.... Lijkt me wel leuk om op die manier 'vernoemd' te worden Even een vraagje: Weten jullie hoe een eisprong voelt. Ik had vanmiddag namelijk aan 1 kant een steek en dacht misschien is dat een eisprong. Zou wel vroeg zijn....wel goed dan dat we gister geknuffelt hebben. We zijn er echt heel erg aan toe. Tijdens het eten zet mijn vriend ook net zijn glad hard neer en zegt hij:" Ja ik ben er klaar mee, je moet nu gewoon zwanger worden!!!" hahaha. Vind ik wel schattig. Ben blij dat we allebij even graag willen, ondanks dat wij vrouwen er dan nog anders mee omgaan. Op zich wel logisch omdat met hun lichaam niets gebeurd. Nu lekker een vrije avond, en ik begin maar eens met babyboom inhalen....als ik genoeg tissues in huis heb..... Met jullie alles goed? Nog zwangerschaps/ovu testen gedaan, ovulaties, twijfels gehad??
@MAmmadoe: Ik probeer mezelf zo druk mogelijk te houden want wordt helemaal gek hahahaha wil zo graag nu nu nu nu nu. Ik hoop eigenlijk volgende week ongesteld te worden. Ik hoop ze dat dat gelijk normaal is. Wat leuk van je vriend! Ze zijn er ook gewoon mee bezig. Lezen jullie ook wel eens andere forums? over zwangerschap en mensen die al veel eerder gestopt zijn met de pil. weet dat ik het eigenlijk niet moet doen maar heb het gedaan en je wordt er dan niet vrolijk van omdat je dan denkt dat het bij jezelf ook zo kan zijn! NIET doen dus. Volgens mij hebben we het allemaal erg druk want het is nu rustig zeg. Fijne avond allemaal.
Nou ja, ik heb het dus van heel dichtbij meegemaakt. Mijn zus en haar man zijn 7 jaar geleden begonnen met proberen en tot nu toe nog geen kind. Ze hebben allemaal IVF behandelingen ed. gedaan, maar toch niets. Ik zag hoe mijn zus er aan onderdoor ging. Nu zitten ze in de laatste fase van de adoptie: adoptieverwachting..... Maar is toch iets anders dan je eigen biologische kind krijgen denk ik. Geen gelijkenis. Emoties en verzet van het kind op latere leeftijd enzo.... Maar automatisch denk ik dat ik wel hetzelfde zla hebben..... Je zegt trouwens dat je hoopt ongesteld te worden, maar nog beter.....NIET ongesteld worden!!! Misschien een NOD-lijstje maken?
Zooo lekker eten, net gewerkt, gedouched, gekookt, afgewassen, en nu lekker bankhangen de hele avond. @mammadoe: heb echt geen idee hoe een eisprong moet voelen. Had trouwens 2 weken voor mijn ongi wel een ovutest gedaan en was negatief, maar werd wel 2 weken later en 1 dag ongi. Raar he. Was benieuwd of ik op tijd mijn eisprong had. Ik moet maandag of dinsdag mijn eisprong krijgen, ga goed opletten of ik wat voel. Voel nu helemaal niets iig. Nou ben nu wel benieuwd naar je naam dan. Miss word je idd wel vernoemd door 1 van ons. hahahhaha. Soms hoor ik heele leuke namen, maar dat zijn dan mensen die je kent, en dan is het zo stom om ook die naam te kiezen. Maar ja. Maar wel leuk dat je vriend zo graag wilt. Heb gister ook babyboom gekeken, maar je kan rustig een uur huilen hoor. Zoo mooi allemaal en zielig natuurlijk. Maarre miss idd NOD lijstje maken, heb alleen geen idee hoe dat moet @claudi6a: Ik lees af en toe ook wel is, en dan zie je dat ze al een jaar bezig zijn ofzo, dan word je toch wel beetje bang. Maar ga van het positieve uit toch.
Nou Linnie, je hebt gelijk! Superzielig, dat stel dat hun kindje gaat verliezen....En supermooie momenten ook. Ik moet dinsdag/woensdag mijn eisprong krijgen, dus dan zitten we dicht op elkaar Het kan overigens ook dat je de vorige keer geen eisprong gehad heb. Dat zou door het ontpillen volgens mij wel kunnen. Hopelijk dit keer wel dan! Misschien ben je over een paar dagen al zwanger.....ik hoop het voor je! Dan ik erachteraan.... En hoe zit dat nou met testen. Als je een test heb, waarbij je vroeg kan testen, wanneer kan dat dan. Eerder dan je NOD toch?
Ja erg he dat stel dat hun kindje gaat verliezen. En miss zitten de geboorte van hun baby en sterfdag van hun kindje wel heeel dicht bij elkaar. Lijkt me zoo zwaar. Maar kan je gewoon ongi worden zonder een eisprong te hebben gehad? Dat zou dan miss ook verklaren waarom het geen pijn deed en niet zo heel veel was. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je kan testen als je zo'n test hebt. Heb ik me eigenlijk nog helemaal niet in verdiept.