Hello! Ben weer bij getankt na het weekend! Had inderdaad wel kleding nodig. Aangezien de broeken die nog enigzins lekker zitten, zomerbroeken zijn. Vandaag bij de gyn geweest. Weinig te vertellen. Moet over 2 weken weer terug komen omdat ze dan een baarmoedermond onderzoek gaan doen. Dit in verband met dat bij een tweeling deze nog al eens open kan gaan staan. Willen ze dus goed in de gaten houden. Weet niet meer wie het vroeg maar het is een 2-eiïge tweeling! Hieronder een foto van mijn buikje bij 12 weken!
Hoi meiden, Hier weer eens een druk weekend achter de rug en zowaaaar, heb ik mn mond kunnen houden. Mn vriend ook zo schattig, 'ik wil het wel tegen iedereen vertellen want ja, ik ben zoooo blij dat ik papa wordt'. Eventjes geduld schatje.... Pfff... ik dacht dat ik moeilijk mn mondje kan houden hahaha! Vandaag wel moeilijk bij mn manager, wou het ook zooo graag vertellen. Herkennen jullie dat? @ Viev, je kijkt je ogen uit hoor, bij de Prenatal! Erg leuk Maar weten jouw ouders/schoonouders het nog niet? @ Jessie, leuk dat shoppen! Ik ben zooo benieuwd naar jouw buik? @ Tamale, wat leuk ff met vrienden er tussenuit net vakantie gehad en nu alweer haha! Geniet ervan! Waar gaan jullie heen? @ Isa, dank je! Dat genieten doen we zeker wel hoor! Op zich ook wel fijn dat we deze week ff met z'n tweeen eraan kunnen 'wennen'. En we willen niet echt dat mn schoonzus en schoonmoeder er mee gaan bemoeien dus ik maak alvast de afspraak met de VK enzo. Alleen die zijn alleen te bereiken tussen 8 en 12 dus was te laat vandaag... @ Mammadoe, mooie buik echt hoor! Enne, ben je nog veel moe? Hoe was het bij de VK? Waarvoor moest je erheen dan eigenlijk? @ Lwal, ik duim voor je dat deze ronde raak is! Geniet nog maar ff lekker daar! En indd. gewoon afwachten, je kan er niets meer aan doen @ Jessie, oh, nu zie ik je foto! Mooi hoor @ Zwangeren, ik heb een heeeeeeele opgezette buik, lijk wel op Jessie kan bijna niet naar de wc en mn darmen borrelen de hele tijd. Herkenbaar? Enne, ik word iedere ochtend vét vroeg wakker (normaal nooit voor de wekker) en dan ook écht wakker wakker. Vanmorgen om 6.45 uur??! Ook herkenbaar? Verder ben ik niet zo misselijk ofzo, afkloppen en hopen dat het zo blijft. Zit nu in mn 5e week. Wanneer begon bij jullie de misselijkheid? Heb wel steeds nog duizelingen en ik ben heeeeeeeeeeel erg moe. Nou, nu heb ik jullie wel genoeg gestalkt xxx
Debby1, hihi goed van je dat je je mond hebt kunnen houden Wij hebben het idd nog niet verteld aan ouders/schoonouders. Willen toch graag wachten tot de eerste echo. En ik ben ook niet misselijk hoor! Heb eigenlijk amper kwaaltjes
Hallo Dames, Ik ben het weekend flink ziek geweest van mijn stomme verkoudheid heb t hele weekend in bed gelegen:S... Maar vandaag weer gaan werken... Ik heb niet alles terug gelezen hoor! Sorry!!! @Jessie wat heb je al ene mooi buikje, leuk hoor positiekleding... En leuke shirtjes gekocht voor de baby's... @Marilouise, ik was vorige week ook zo misselijk, en vanaf donderdag ging het alleen maar slechter. Heb daarna vrijdag, zaterdag en zondag op bed gelegen met erge verkoudheid en een giga zere keel:S... Hoop niet dat jij dit hebt!!! Ik kan vrijdag al testen K ben zo benieuwd, k voel me heel anders dan de vorige twee maanden!!! Heb veel last van mijn buik, ook wat afscheiding... Ik moet woensdag weer naar het ziekenhuis voor de pijn wat ik toen had, had nog een afspraak staan dus moet wel ff gaan... Maar voor die tijd moet ik een test doen, zodat ik door kan geven of ik eventueel zwanger ben, want daar vroeg ze de vorige keer ook naar... Ik hoop niet dat het woensdag al te vroeg is om te testen!!! Wat denken jullie!
Hii allemaal, @jessie: leuke buikfoto. @debby: Jaa al die kwaaltjes ken ik. Darmen zaten bij mij muurvast. Nu nog af en toe maar heb ik lang last van gehad. Had niet echt een opgezette buik. En vroeg wakker had ik ook, is nu pas sinds 2 weken weg. Kan nu pas weer een beetje uitslapen. Was ook in het weekend toen rond half 7 wakker. Misselijk kwam bij mij pas echt rond de 6-7 weken. Maar wel meteen heel heftig. De hele dag. Ook daardoor kon ik niet lekker slapen. En duizelingen had ik ook, elke dag licht in mijn hoofd, had ook een te lage bloeddruk. 2 weken geleden bij de vk weer opgemeten en toen was ie eindelijk goed, sinds die tijd ook niet meer dizzy. Duss, geniet nog even van het niet misselijk zijn @cinnepinnetje: Uhmm als je een hele gevoelige test hebt kan je woensdag wel proberen te testen. Maar soms kan het ook nog wel te vroeg zijn. Spannend hoor. Ik was gisteren bij mijn oom en tante brabant. Hij is gyneacoloog dus had al even gevoeld en naar het hartje geluisterd. En als klap op de vuurpijl zegt ie, we gaan na het eten wel even langs het ziekenhuis, zal ik ff echo maken. Helemaal onverwacht maar super leuk. Dus gisteravond om 10 uur nog een echo gehad. Hij heeft alles uitgelegd en alles goed laten zien, van alle kanten de baby laten zien. En het bewoog ook echt goed, leek ook wel of ie de hik had. haah Enn heb heele goede echo foto's nu. Ben er echt super blij mee.
:x:x:xIK BEN JALOERS LINNIE!!!! Doe mij ook zo'n oom!!!! Super gaaf dat hij dat even voor je doet zeg! Leuk leuk leuk! Wil je een leuke echo-foto hier online zetten? Ben wel benieuwd hoe onze kleintjes er in deze periode uitzien. @Cinnepinnetje, spannend weer naar het ziekenhuis! Hopelijk alleen maar positief nieuws voor jou deze week Maar ziet er wel veelbelovend uit Vervelend dat je het hele weekend ziek geweest ben. Gelukkig, zoals ik al zei, wel snel weer over. En of het te vroeg is.....dat weet je nooit. Had je een posit ovutest gehad? In principe zou je dan 14 dagen na je ei positief moeten kunnen testen. @Debby, Nee ben niet veel moe, was wel verrot van de vorige week. Maar zwangerschapsmoeheid niet bepaald last van. Dat was gelukkig maar van korte duur. Ik ging gewoon voor controle naar de vk. Dat moet in deze face eens per 4 weken ongeveer. Bloeddruk hebben ze gemeten, mijn vragen beantwoord, mijn baarmoeder gevoeld (zit al tot de helft van mijn navel ) en heb EINDELIJK het hartje van ons schatje gehoord. Bonkte er flink op los, dus alles was goed. Ik hoopte stiekem nog op een vlugge echo, maar helaas ..... Verder herken ik niet veel van jouw kwaaltjes. Die moeheid had ik pas eind eerste kwartaal toen ik weer aan het werk moest. In de eerste weken had ik al weinig werk, dat scheelde natuurlijk. Duizelig ben ik nooit geweest (op 1x flauwvallen in Thailand na) en die darmen had en heb ik nog altijd geen last van. Ik at en de eerste weken ook super veel volkoren- brood -ontbijtkoek -pasta en lekker veel water erbij, dat helpt echt goed. Btje vies, maar ik legde net keutels hahaha. En die misselijkheid, heb ff teruggekeken en dat begon bij mij in week 7 ongeveer en net als Linnie, meteen heftig en de hele dag door (ik had zwaar onderschat hoe naar je je daardoor voelt). @Viev, oeeee wat spannend om te vertellen dat weekend! Ik snap wel dat je de dagen voorbij aan het kijken bent. Heb je al een idee hoe je het wilt gaan vertellen?? @Jessie, nog een klein schattig beginnend buikje! Straks gaat ie vast en zeker hard! Issie nu (foto is 2 weken geleden toch?) al stuk gegroeid of valt het mee? Toen een kennis zaterdag mijn buik zag, zei ze dat zij bij haar zwangerschap op het eind pas zo'n buik als ik had..... Mijn vriend en ik wogen als baby beiden 9 pond....dus ik vrees het ergste haha Verder voel ik mij top. Alleen mijn rug is niet normaal. De vk zei ook dat het nogal vroeg was voor heftige rugpijn. Maar het is de hele dag door en 's avonds het ergste. Net uit mijn bed om even naar het toilet te lopen en ik had echt vreselijke pijn, kan er wel om janken...... Vrijdag naar de fysio en dan eens kijken wat hij zegt....
he debby! Ik heb nu ook al echt een buik. Heb het vandaag naast me neer gelegd. Tis gewoon zo. Dat van die darmen, heel herkenbaar, en dat vroeg wakker worden!! gelukkig duurde bij mij dat maar een week, wordt nog steeds wel beter wakker dan anders, maar dat was heel typisch eigenlijk Misselijkheid begon met 6 en halve week. De misselijkheid word minder heb ik het idee! af en toe nog met vlagen! mooie buik mammadoe en jessie! verder niet zo veel te melden en zit half een filmpje te kijken. sorry, morgen meer ! Fijne avond allemaal!!
@Debby Goed dat je je nog hebt kunnen inhouden. Is ook wel leuk toch om zo een geheimpje te hebben met z'n tweeën? @Jessie Leuk hoor, een 2-eiige tweeling. Goed dat ze je extra in de gaten houden. Mooie buik al hoor! @Marilouise Vervelend dat je zo misselijk bent. Kan wel een virusje zijn. M'n broer, zus en moeder hadden er laatst ook last van. @Viev Nog maar anderhalve week, schiet al aardig op zo! @Cinnepinnetje Ik zou dan wel een extra gevoelig test gebruiken. Ze gaan toch geen rare dingen doen woensdag? Stel dat je wel zwanger bent maar de test nog negatief is? Hopelijk is het een goed teken dat je je anders voelt dan de maanden hiervoor. @Linnie Wat leuk dat je nog een extra echo gehad hebt. Handig zo'n oom Tijdens de zwangerschap had m'n zoontje echt wel 3x per dag de hik, zo grappig als je dat straks ook kunt voelen Manlief zou nog even langs z'n zus gaan, die is bezig met een cursus massage en had een proefpersoon nodig. Nu zou ie rond 9 uur wel weer terug zijn, we moeten morgen namelijk allebei vroeg eruit (hij 04.30 uur en ik 05.20 uur) maar hij is nog steeds niet terug :x Hij heeft z'n telefoon ook niet bij en dan kan ik dus echt niet gaan slapen voordat hij thuis is.
@ Cinnepinnetje, Dat kun je best proberen toch? Wel positief dat je je anders voelt dan anders, ben heeeeel benieuwd!
@Mammadoe Leuk dat je het hartje gehoord hebt. Fysio kan nooit kwaad. Ik heb er ook een tijdje gelopen halverwege de zwangerschap vanwege rugpijn en veel last van m'n stuitje. Met oefeningen e.d. ging het weer wat beter. En wat buiken betreft. Ik heb op zwangerschapsgym gezeten en daar was ook een vrouw waarvan ik dacht net zwanger aan haar buik te zien, en die was gewoon al net zover als de rest met de dikke buiken, zo'n 28 weken ofzo.
@ Mammadoe, Linnie en Isa: Dank jullie voor de reacties! Wel en niet herkenbaar dus! Maar iedereen zo zijn eigen kwaaltjes denk ik... Ik ga nu ff op de bank hangen met mn vriendje. Fijne avond nog! xxx
Dank jullie wel voor jullie reacties, als het goed is gaan ze niets met mijn buik doen... Maar moet het wel doorgeven als k zwanger ben. Voor het geval dat je nog een scan willen maken... Als die woensdag nog negatief is dat doe ik vrijdag of zaterdag n testje... K laat het jullie weten wat k getest heb... @marilouise ben je al ongesteld geworden? Ik hoop het... @poemi, hoe gaat het nu met je? K las dat werken je wat afleiding geeft gelukkig...
@mammadoe: wat vervelend dat je zo veel pijn in je rug hebt. Idd fysio kan nooit kwaad. Hoop voor je dat je dit niet je hele zwangerschap houdt hoor. Ik ga ff eren echo foto erop zetten.
ja lief he, reed ie op zondagavond voor mij nog even naar het ziekenhuis om echo te maken. Was helemaal niemand daar, best raar. En errug handig zo'n oom hoor. Hij woont alleen 1,5 uur rijden bij me vandaan. ANders had ik hem ook wel graag bij mijn bevalling gewild eigenlijk
Wow! Mooie echo Lin! Liep altijd al bij de fysio voor mijn RSI, dus nu dit er ook nog bij, maar liever heb ik die vent helemaal niet nodig @Cin, nou geen scan laten doen hoor! Paar dagen wachten zal weinig kwaad kunnen toch?! @Poemi, Wat zijn dat voor monsterlijke tijden Als die zus nog eens iemand zoekt Ja bij mij zit het ook laag richting mijn stuitje. @zwangeren, hebben jullie al vermoedens wat het wordt? Jongenmeisje??? Ik heb het idee dat het een jongentje is, maar zal het pas over een half jaartje zeker weten.... Jullie al snel de geslachtsbepalende echo?
@mammadoe wil jij het niet weten wat het wordt? Als k zwanger zou zijn zou k het wel willen weten maar manlief twijfelt...
@mammadoe: ik weet het niet wat het wordt. Iedereen denkt een meisje, ik neig ook eerder naar een meisje. Maar kan net zo goed een jongen zijn. Dennis dacht altijd een meisje, maar na de echo van gister denkt ie een jongen, hij vindt de echo op een jongen lijken hahahhaa. Ik had van de week al een echo geboekt bij een echo bureau omdat ik toch wel een mooie echo wilde van deze tijd. Niet wetende dat ik gisteravond een echo zou krijgen. Maar die heb ik over 2 weken, met geslachtsbepaling.
hier nog steeds niet ongesteld! heb mega pijn in mijn buik en ga zo ook naar de dokter heb vannacht bijna niet geslapen, van de pijn in mijn buik wordt er echt gek van ! en maak me ook best zorgen inmiddels, trouwens ik heb ook pijn in mijn keel dus heb ook een virusje