@ isa: ja leuk he die snelle reacties, nou heb ik vakantie deze week dus alle tijd, hihi. Maar je de eerste dag van je menstruatie is de eerste dag van je cyclus. Jaja, ben al goed bezig met inlezen, een maand geleden snapte ik er nog helemaal niets van. Ik zit in de kinderopvang. DRaai peuterspeelzaal en bso. Heel leuk. Hihi, heb je als doktersassistent weer wat geleerd toch?
Hallo allemaal, Mag ik hier ook mee komen kletsen? Ik heb op zaterdag 28 mei mijn laatste pil geslikt en heb dus net mijn ontrekkingsbloeding achter de rug. Ik klets daarom ook al mee bij het 'gestopt met de pil in mei' stukje. Maar eigenlijk is juni pas de eerste maand dat we het dus gaan proberen. @ mammadoe: wat leuk dat je naar Thailand gaat! Mijn aanstaande en ik zijn daar vorig jaar ook 18 dagen geweest (ben daar ook ten huwelijk gevraagd) Vond het daar super! Waar ga je precies heen? Wij hebben Bangkok, Kao Sok, Koh samui, Koh phi phi gehad. Het klopt wel wat Isa zegt, je hebt daar zoveel verschillende geuren door elkaar, daar werd ik ook sowieso al misselijk van. Toch vond ik het daar verder reuze meevallen, vooral op de eilanden! Wij gaan naar Tanzania en Zanzibar voor huwelijksreis, en heb het een en ander uitgezocht of het te doen is met een eventuele zwangerschap. Maar vond de verhalen redelijk positief, er zijn echt veel mensen die nog gaan reizen!
Over het werk.. Ik werk als groepsbegeleider op een behandelgroep met moeilijk opvoedbare kinderen. Ik werk daarom onregelmatige diensten, dus vaak overdag vrij!
Oeps ik denk dat het ontpillen met zich meeneemt dat ik er meer zin van krijg. Net met mijn vriend geklust zonder bescherming dus (en stiekem ook nog even met mijn benen omhoog gelegen) Ik weet echt niet wat ik willlllll! We vertrekken 16 Juli, begin in Bangkok en dan naar de river kwai, vervolgens met een nachttrein naar het zuiden, Koh Samui, Kho Phi Phi gaan we in een poepieluxe resort mijn vriends verjaardag vieren en daarna afluiten op Krabi. Ik hoorde ook inderdaad dat het er erg stinkt....maar ja daar ben ik maar 2 dagen @Linnie: Ik heb precies hetzelfde, het sleept je 's morgens uit je bed @isa, rood vlees? Ja dat zou ik ook vreselijk missen, maar ik ben nu al gestopt omdat ik nu al een beetje gezonder wil eten. Je weet maar nooit @Debby, ja fijn he?! Om gewoon een nieuw topic te beginnen, ergens anders heb je het gevoel dat je hun intieme clubje verstoord en hou ik het allemaal ook niet zo bij. Dus jij denkt dat je wel gewoon naar de sauna kan, met wat aanpassingen mocht je zwanger zijn? Ik ben er dol op! In de sportschool hier hebben we een stoom en een droge en ik ga soms niet eens sporten maar gewoon daar lekker relaxen @Tara: Welkom , bedoel je dat je ook jong en onverwacht zwanger werd? Wat een termen inderdaad allemaal net las ik ook weer, BI (?) blijkt bekkeninstabiliteit. De eerste dag of het forum zag ik overal NOD staan. Ik voelde me net een soort aliën: Weet jij niet eens wat een NOD is???? Waar ik overigens ook net achter kwam, is dat je onder het venster waar je tikt alle recente opmerkingen kan teruglezen, waardoor je makkelijker op elkaar kan terugkoppelen Nu mijn beroep.....Ik merk dat als ik dingen over zwangerschap google, ik vaak regelrecht op deze pagina uitkom. En aangezien mijn beroep nogal specifiek is kan ik niet alles vertellen, maar ik ben in ieder geval tolk. Van welke taal hou ik dan maar achterwege....Vind het wel lekker om anoniem te kunnen kletsen
Isa: Hoi! Idd wat Linny zegt, de eerste wanneer je ongesteld zou moeten worden! Mammadoe: Waarom weet je niet wat je wilt? Over het zwanger worden ja of nee, of iets heeeeeel anders! ( sorry, ben nogal nieuwschierig ) En idd, jonge moeder en overwachts zwanger!
@Lwal: Wat leuk dat je gaat trouwen! Wanneer stap je in het huwelijksbootje. En een leuke huwelijksreis zeg! Had eerder verwacht dat Thailand wel zou gaan, maar Tanzania en Zanzibar niet haha. Via wat heb jij uitgezocht of het verantwoord was om zwanger te reizen? Enne succes met het proberen Is overigens de ontrekkingsbloed hevig en kort of zeurend en lang? Ik zit namelijk nog te wachten op de mijne en onderwijl voel ik van alles in mijn buik gebeuren....
@Tara86 Ik weet precies wat ik wil: EEN BABYYYY Maar, ik hoor zoveel verschillende verhalen over reizen met een baby, dat ik nu niet weet wat ik ga doen. Luisteren naar mijn hart en gewoon proberen er vanuit gaande dat het toch niet in 1 klap raak is, of toch netjes wachten tot we op vakantie zijn en tot die tijd andere voorbehoedsmiddelen gebruiken....
Kom net van het toilet en had wat bloed Betekend dat stap 1 in het masterplan al gezet is Wat staat me hierna te wachten. Begint na deze bloeding mijn cyclus? (Ik wil ook zo een leuke banner onder mijn naam :x)
@mammadoe: haha, miss heeft dat klussen geholpen met ongi te worden Als het doorzet zou dit de eerste dag van je cyclus zijn. Maar weet niet of het dan 7 of 8 mei is, haha. Het is op het randje. Lukt het je niet om de banner te plaatsen?
Ja inderdaad! Wordt het toch samen zwangerschapsgym! Denk je nu echt dat het een maand duurt voor ik ongesteld wordt? Ben immers middenin de strip gestopt. Dus als ik door gegaan was met de pil zou ik over een week of 2 ongesteld worden....Of had jij nou netjes je strip afgemaakt?
Ja toch samen zwangerschapsgym Maar ik was ook midden in de strip gestopt. Daarna na 4 dagen onttrekkingsbloeding gehad. En daarna na 29 dagen echt ongesteld geworden. Dus als het goed is duurt het nu nog 4 weken voor je ongi wordt. Maar nu hoor je ook heel veel dat het langer kan duren voor je lichaam het weer zelf regelt. Als je meteen regelmatig bent zou je over 14 dagen het vruchtbaarst zijn. hihi. Leuk he
Ja zeker leuk! Dat bied hoop voor de toekomst Maar wie weet heb ik een hele lange cyclus, zie ik hier op het forum ook bij veel meiden en voordat ik aan de pil en spiraaltjes ging, was ik heel weinig ongesteld, eens in de drie maanden ongeveer. Hoop niet dat ik dat nu weer krijg :S Ik wacht gewoon lekker af Heb jij al eens een test gedaan? Wanneer kan dat in je cyclus (moet nog veel leren merk je?! )
Nee is zeker niet te hopen dat je nu weer zo onregelmatig ongesteld gaat worden. Dan is er geen touw aan vast te knopen. Of je moet aan de ovu testen gaan. Ik heb er wel paar maar gebruik ze nog niet. Ben bang dat het spontane er dan vanaf gaat. En ik vind die onzekerheid ook wel spannend, dat je niet precies weet wanneer je vruchtbaar bent. haha. Maar als het te lang duurt ga ik ze wel gebruiken hoor Ik heb verder geen test nog gedaan, zwangerschapstest bedoel je toch? Volgens mij kan je testen zodra je overtijd bent. Maar sommige testen al eerder omdat ze denken dat ze zwanger zijn doordat ze innesteling hebben gevoeld ofzo. Maar weet daar verder eigenlijk ook heel weinig van. Weet wel dat je je pas na de innesteling kan testen. En die is een paar dagen tot een week ofzo na je ovulatie. Snap je het nog? hahah. Ik nauwelijks hoor.
Nee is een duidelijk verhaal hoor Je hebt gelijk qua dat spontane. Seks moet niet gaan aanvoelen als een verplichting. Eerst maar eens gewoon doen wat we al deden, maar dan zonder voorbehoedsmiddel, en dan maar kijken wat het oplevert.....daarna kunnen we altijd nog aan die testen of temperaturen. Nou ik ga lekker slapen. Wie weet tot morgen!
Mammadoe, aahaa! Vandaar! Moeilijke keuze dus.. Ik las er gisteren ook al een ander topic over gelezen, weet niet wat ik had gedaan. Nu wij hiermee zijn begonnen, zou ik het heeeeel moeilijk vinden om er nog even mee te wachten! En over de ongesteldheid, toen ik middenin de pil stoptie werd ik 3 dagen daarna ongesteld en had ik meteen een 'normale' cyclus van 30 dagen. Pff, kunnen jullie de dagen ook wel weg kijken? Wat gaat de tijd nu langzaam zeg! Is het ook nog van dat weer waar je sloom van word. Nu bezig met huiswerk, 3 verslagen voor volgende week vrijdag. En vanmiddag werken van 13 tot 17. Vanavond vergadering. Ennn daarnaaa, babyboom herhaling in bed kijken!
Ja ik kan de dagen ook wel weg kijken. Eerst nog 11 dagen ofzo wachten tot ovulatie, en dan ook nog is 2 weken wachten of je ongesteld gaat worden Duurt zooo lang en heb al zo weinig geduld. Je hebt een druk dagje dus Tara. Ik klein beetje maar wel leuk, mijn lieve mannetje is vandaag 30 geworden. En idd babyboom vanavond, heb alleen nog de eerste aflevering gezien omdat daarna ik elke keer niet thuis was. En vanavond visite, gaat dus ook niet lukken. Hoe laat komt de herhaling dan?