Ooh meiden, ik ben zooo zenuwachtig voor maandag!! Pff. Ik hoop zó dat alles goed is. Zat veelste veel te neuzen bij het forum: echo's en onderzoeken. Nare berichten en dat trek je je toch aan.. Heb er aan de andere kant ook wel weer zin in, dus het is een beetje dubbel! Vind het wel erg jammer dat het hier zo rustig wordt, maar ben bang dat mijn gedachten waarheid gaan worden.. Namelijk dat het voor de niet zwangeren, niet leuk is om constant verhalen aan te horen van de wel zwangeren... Ik voel me best wel schuldig als ik hier berichtjes plaats over de zwangerschap, want ik wil niemand voor het hoofd stoten. Hopelijk vind niemand het heel vervelend.. Sorry iig..
Tamale: ja spannend maandag! Had je dat de vorige zwangerschap ook dat je zo zenuwachtig was? Nou probeer je niet te druk te maken he!! En als ik naar mezelf kijk.. Ik vind het juist leuk om de verhalen van de zwangeren te lezen! Weet ik ook een beetje wat ik kan verwachten! En natuurlijk ben ik wel eens jaloers en denk ik: ik wil ooookk!! Maarja dat heb ik ook als ik een zwangere vrouw op straat zie lopen. Dus als het aan mij ligt mogen jullie lekker blijven vertellen Vind het ook wel jammer dat het steeds rustiger wordt!! Hoop dat we nog wel gezellig kunnen blijven kletsen..
@tamale: ooh ik ken dat gevoel hoor, heb ook veel zitten lezen bij die echo's en onderzoeken, en veel nare berichten idd. Word er ook wel een beetje zenuwachtig door. Maar is idd een stuk rustiger, en begrijp je wel. Ik heb dat ook dat ik me schuldig voel voor mijn zwangerschapsverhalen. En zeker na al die nare berichten de laatste weken vind ik het lullig om dan te schrijven. En anders voor de zwangeren iets anders openen om te kunnen kletsen en op di topic daar niet zo veel over praten. Dus als de nie zwangeren er last van hebben moeten jullie het eerlijk zeggen hoor.
Hey meiden, Ik ben al een kleine stukje uit het diepe dal aan het klimmen, denk namelijk dat ik dit weekend m'n ei ga krijgen. Althans, dat hoop ik, wel even m'n temp afwachten. Als ik weet dat m'n lijf weer doet wat ie moet doen voel ik me al weer een stukje beter. @Zwangere Vooral niet bezwaard voelen om het hier over je zwangerschap te hebben! Af en toe is het wel een beetje confronterend, maar dan kom ik hier zelf even wat minder totdat ik me weer wat beter voel. En dan vind ik het ook juist weer leuk om alles van jullie te lezen @Brondy Balen zeg! Zeker na die positieve ovu-testen denk je dat het wel raak zou moeten zijn. Dan ga je je idd afvragen wat je er nog meer voor moet doen. Op zp staat een stukje over hoe groot de kans is dat je zwanger raakt per maand, weet niet of je dat al gevonden hebt? Kansen om zwanger te worden - Zwangerschapspagina Daaruit blijkt dat zelfs als je supervruchtbaar bent de kans 'nog' maar 60% per maand is dat je zwanger raakt. Dus raar is het niet, maar wel erg klote @Marilouise 9 graden is idd wel erg koud. Doet je verwarming het inmiddels weer? @Femmy Veel plezier dit weekend! @Tamale Je moet idd niet al te veel gaan lezen op internet wat er allemaal wel niet fout kan zitten! Wel goed dat je er over na denkt, want sommige zien het alleen maar als een pret-echo, terwijl dat het toch echt niet is. Maar niet te veel gaan nadenken dus! Hoe laat heb je de echo? En je vooral niet schuldig voelen tegenover ons, niet-zwangere! Ik heb trouwens juist het idee dat het wat rustiger is van de kant van de zwangere, maar dat komt misschien door het schuldgevoel. Het is echt niet mijn bedoeling om iemand hier een schuldgevoel aan te praten, gewoon lekker genieten van het zwanger zijn! Onze tijd komt nog wel @Linnie Ik heb er echt geen last van hoor! Als het me even te veel wordt kom ik hier gewoon even niet kijken Dus zeker niet schuldig voelen. @Lwal Ik ben het helemaal met jou eens! Wij hadden trouwens ook nog een financiele meevaller, kregen nog 400,- terug van de belastingdienst voor de kinderopvangtoeslag 2010. Misschien voel ik me daar ook wel wat beter door
@poemi: wat spannend weer je ei dit weekend. Heb je ook weer het gevoel da je er mee bezig bent denk ik. En natuurlijk de meevaller van de belastingdienst, is altijd leuk. Maar gelukkig dat je het niet erg vindt, is wel voor mij althans soms heel dubbel om erover te praten na jouw verhaal en debby.
Goede morgen dames. Ik vind het ook moeilijk hoor om zo blij en opgewekt over mijn zwangerschap te praten (en het zijn er nog 2 ook). Ik zou veel liever zien dat we allemaal zwanger zijn! Wij hadden gisteren nog een tegenvaller. Manlief ging de nieuwe auto ophalen, was ie nog niet klaar:x Hadden ze de distributieriem nog niet vervangen, wat ze wel zouden doen volgens de afspraak en de autopapieren lagen nog op de andere vestiging Echt als je toch weet dat de auto die dag opgehaald wordt dan zorg er je toch voor dat alles gemaakt en aanwezig is????:x Nu maar hopen dat we em van de week kunnen halen voordat we naar Duitsland gaan. Nog 1 weekje werken en dan hebben we een weekje vakantie en dan als we terug komen die maandag hebben we de 20 weken echo. Maak me daar nog niet echt druk over, misschien omdat ik maandag ook nog een echo krijg.
Hallo Dames, Ik heb een paar dagen niet geweest en jullie hebben er al weer veel afgekletst... Ik heb niets terug gelezen, sorry... Komende week zal ik nog minder aanwezig zijn op het forum... Ik heb mijn schoonzusje(13) voor een week bij ons thuis... Een aangezien ze nogal nieuwsgierig is, mijd ik de site! Wat ik snel zag was dat jij Brondy toch ongesteld bent geworden... K had het je zo gegund deze maand...
Hier doet de verwarming het weer, De knop zat helemaal vast ofzo was maar een kleinigheidje maar goed. @Tamale, ik heb de verwarming op Rins zijn kamertje s'nachts nooit aan staan hoor, heb hier zelf een hekel aan krijg er vreselijke hoofdpijn van dus slaap ook altijd met het raam open, Rins wel raam dicht maar we doen altijd even de boel opendraaien voor hij naar bed gaat dat het een beetje behaaglijk is 9 graden is wel fris voor zo een mannetje, het was vannacht 14 graden op zijn kamertje. Hij vindt het zelf ook lekker om in een slaapzak onder zijn dekbedje te liggen . Hier een druk weekend vanmiddag eten bij vrienden, morgen brunchen voor verjaardag opa en oma en morgenmiddag naar verjaardag neefje. Ik begin hele stomme dingen te voelen, hoop dat het bij het zwanger worden hoort en niet bij het ongesteld zijn. Heb al flink bonje gehad met mijn lief, mijn humeur is vreselijk, verder zeer pijnlijk borsten, daarbij van de week felle steken gedurende 1 uur bij mijn schaambeen, en sinds gisteren morgen kots misselijk in de morgen heb vanmorgen de wc pot goed gezien. dit heb ik bij rins op de felle steken niet gehad dus ben benieuwd heb met man afgesproken dat we pas samen gaan testen als ik 2 dagen overtijd ben! Nu ga ik een loempia en frikadel speciaal maken zo'n zin in !
Hoi meiden, Ik schitter ook steeds door afwezigheid moet ik zeggen. Ik ben zo druk met werk, overlijden van mijn oma en het huis inrichten en opruimen etc. Dat het er niet veel van gekomen is. Hoe is het met iedereen? Brondy toch ongesteld geworden :x Irritant zeg! zwangeren voelen zich schuldig om te praten over zwangerschap.....tjah is wel lastig idd, maar lees liever dingen over zwanger zijn en/of zwanger worden etc dan prietpraat over koetjes en kalfjes. Vandaag een lange werkdag achter de rug en komende week lekker rustig ivm herfstvakantie. Ga wel druk in de weer met de babykamer etc. Heb me inmiddels ook opgegeven voor zwangerschapscursus, zo 1 waarbij de man 1x mee zou gaan. Vond ik wel genoeg. Vannacht had ik voor het eerst in ons nieuwe bed geslapen, wat is dat lekker zeg!!!! Dit is gewoon het bed waarin mijn baby straks ligt Alles begint steeds reëlere vormen aan te nemen.....spannend! Poemi, succes met je ei hopelijk is het weer gelijk raak! Fijn weekend iedereen verder!
@Jessie Balen van de auto zeg! Jullie gaan dus met vakantie naar Duitsland? Hopelijk is de auto dan wel klaar. @Marilouise Klinkt wel hoopvol! @Mammadoe Ik heb ook zo'n cursus gedaan, is best leuk hoor. En één keer voor de mannen is voldoende hoor! Fijn dat je bed zo goed bevalt. Ik had gehoopt vandaag duidelijkheid te krijgen of ik gisteren m'n ei al heb gehad. Had namelijk een positieve ovu-test en vanaf 's middags behoorlijk last van m'n onderrug en buik dus keek er al helemaal uit om vanmorgen te tempen in de hoop dat ie ook gestegen was, maar helaas... Zoonlief gooide even roet in het eten. Hij werd om 03.30 uur wakker, even eruit geweest en ik dacht eigenlijk wel weer verder te kunnen slapen. Ik denk dat ie last had van z'n buik, want in z'n bed ging ie echt niet meer slapen. Om 05.30 uur maar bij mij in bed genomen en is ie op mij in slaap gevallen, maar zelf slapen lukt dan echt niet. Manlief kwam om 06.15 uur terug van z'n werk dus toen de kleine nog in z'n eigen bed gelegd. Uiteindelijk tot 06.45 uur wakker geweest en toen werd om 07.30 uur de kleine al weer wakker. Tempen had dus niet veel zin meer. Hopelijk gaat het vannacht beter want ben toch wel erg nieuwsgierig.
Marilouise: Nou hoop voor je dat het raak is dan. Wanneer kun je testen? Mammadoe: Flink druk geweest dus. Lekker dat je het de komende week rustiger hebt dan! Wat ga je allemaal doen voor de babykamer? En fijn dat je bed zo lekker sliep! Poemi: He balen dat je nu niet hebt kunnen tempen! Maar je heb in ieder geval je ei gehad dus Heb je op het goede moment gesekst? Ik hoop echt voor je dat het snel weer raak is! Hier weinig nieuws.. Ben aan het wachten tot ik kan testen, maar dat duurt nog even! Vanaf wanneer na de bevruchting kan je eigenlijk dingen gaan merken? Verder moet ik vandaag weer werken van 11.00 tot 22.00. Heb nu maar 1 kind op de groep, dus is ontzettend saai!
Haaii! Lwal: Nee , dat had ik een stuk minder! Op de dag zelf was ik wel zenuwachtig, maar Maurice zei gister ook al: met Tara zagen we het wel wat meer als pretecho. Je wist wel dat het medisch was, maar nu we al een kleine hebben.. Is het toch wel even heel spannend! Ik ben blij dat je het niet vervelend vind als we over zwangerschap praten.. Ik zie dat je over 11 dagen mag testen, spannend! Heb je duidelijk je ei gevoeld? Linnie: Ben gelukkig niet de enige ! Stom is dat hé, eigenlijk wil je sommige dingen niet eens lezen, maar je doet het toch. Ik werd gister wel heel zenuwachtig, mijn schoonouders zaten hier. En toen zei hij: goh, ben jij om een reden zo zenuwachtig dan? Want je hoort wel eens dat vrouwen onbewust toch een slecht gevoel hadden en dat dit uitkwam tijdens de 20 weken echo. Toen schrok ik wel, want ik heb namelijk vanaf het begin al zoiets: Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit goed zit. De eerste ronde zwanger, ik voel me goed etc.. Dus iedere goede echo tot nu toe, was echt HEEL fijn.. Daarom ben ik wel extra zenuwachtig. Voel me soms gewoon lullig dat wij meteen zwanger waren en dat andere mensen er soms zo'n moeite mee hebben. Poemie: Spannend! Heb je je ei al gehad naar je idee? Wat fijn van die meevaller, ik moet altijd even moed verzamelen om een belastingdienst envelop te openen! Ik vind het fijn om te horen dat je het neit heel vervelend vind. En inderdaad: Jullie tijd komt nog wel! We hebben de echo morgenochtend 9:00. Heerlijk vroeg, zodat we niet de hele dag lopen te piekeren! Jessie: Jeetje, dat is slordig! Snap dat je er even pissig om bent. Wat fijn dat je zo vaak een echo krijgt! Blijft dat zo in de rest van de zwangerschap? Cinnepinnetje: Veel plezier deze week! Volgende week mag je al testen, spannend! Marolouise: Oja, dat is wel een goeie idd! NOu, dat klinkt erg hoopvol allemaal! Ik hoop het voor jullie. NOg even geduld dus, knap hoor. Mammadoe: Jaa, hoe bevalt het bed?? Slaaptie echt echt echt fijn? Leuk, wanneer begin je met die cursus? Pomie: Pff, zwaar nachtje voor je! Ik ben benieuwd naar je temp.
Ik werd vanmorgen wakker en ik dacht: Ik wil tot morgenochtend in bed blijven liggen. Vind het onwijs spannend, hopelijk kom ik vanavond een beetje op tijd in slaap. Gelukkig heb ik hem morgen om 9:00 al! Vriendin komt hier op Tara passen en mijn moeder gaat met mij en Maurice mee. Ik laat jullie het morgen direct weten! Verder voel ik me goed, maar ik krijg steeds meer last van mijn bekken en mijn knieen. Heb al knie problemen en zooltjes, maar het word er niet beter op zo. Waggel nu af en toe al, vreselijk! Fijne dag iedereen!
Spannend Tamale!! Erg fijn dat je hem al om 9.00 heb idd, en laat het ons maar snel weten dan, want ik ben wel nieuwsgierig! Heb mijn ei deze maand niet zo duidelijk gevoeld als de vorige maanden (had ik nu toch maar ovu testen besteld) Maar ik denk dat ik hem woensdag gehad hebt. We hebben elke dag gesekst, dus hopelijk heeft hij raak geschoten
Oh kunnen de zwangeren hier niet nog een x foto's van de buiken showen? Ben wel benieuwd hoe jullie er inmiddels uit zien!
@lwal: Lekker rustig dan als je maar 1 kindje hebt op de groep, duurt de dag dan niet heel lang? Ik weet niet precies vanaf wanneer je iets kan gaan voelen, naar mijn idee voelde ik helemaal nies, achteraf wel. Een week na mijn ei werd ik heel duizelig en licht in mijn hoofd wakker, en dat heeft wel 2 tot 3 maanden aangehouden. En ik werd grieperig paar dagen voor mijn nod, en toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk misselijk was. Maar verder geen pijnlijke borsten ofzo. Is echt voor iedereen anders, en veel hebben heel veel symptomen maar worden toch ongi. Oooh ja, en ik had klein beetje bruin/bloed verlies paar dagen voor mijn nod. En op de dag zelf was het weer over. Duim voor je @tamale: Ik dacht ook al da ik gek was dat ik die verhalen ga lezen, mijn vriend zegt dat ik dat helemaal niet moet doen dat ik mezelf alleen maar gek maak. Maar dit heb ik met veel dingen hoor, ben bang voor vliegen maar toch blijf ik aircrash investigation kijken Maar we moeten ervan uit gaan dat het allemaal goed zit toch. En op internet lees je altijd de slechte verhalen, terwijl er veeel meer goede zijn. Maar je weet het natuurlijk nooit. en je hoort idd dat vrouwen soms al het gevoel hebben dat het niet goed zit en daar idd achter komen bij de 20 weken echo. Maar denk dat iedereen wel zenuwachtig is hoor, gaat goed komen. Maar we zijn idd snel zwanger geraakt, heb ook het gevoel dat je soms dan zo'n stempel krijgt met dat het je dan makkelijk af is gegaan allemaal. Bij sommige topics lees je wel is van die opmerkingen. Wel jammer. Ik heb het idee dat ik haar nu wel voel hoor. Maar heb ook het idee dat ze soms echt naar beneden trapt. Ik voel heeel vaak gek gevoel in mijn buik, alsof ze ergens tegenaan duwt, maar is niet mijn buik. eerst dacht ik dat het wat anders was, maar dat gevoel heb ik nu al bijna een week en heek vaak per dag, dus denk dat het dan toch de baby is. Denk dat we toch wel de naam hebben, we kijken niet eens verder meer En we noemen haar ook al zo. Nu maar hopen dat de 20 weken echo ook een meisje zegt Ooh ja, de kasten in de schuur staan hoor, jeeeeeh. Nu kunnen we rustig aan met alles gaan beginnen.
@Tamale Fijn dat jullie al zo vroeg kunnen morgen! Niet echt een heel handige opmerking van je schoonvader . Toen ik zwanger was van de eerste en de 20-weken echo kreeg was net een half jaartje daarvoor m'n nichtje geboren met allemaal afwijkingen (uur na bevalling overleden) dus ik haalde ook de ergste dingen in m'n hoofd. Gelukkig ben je morgen van die spanning af. Zal aan je denken en kom ook zeker even kijken of er al nieuws van je is. Wel minder dat je al last krijgt van je bekken. Had je daar bij Tara ook al last van? @Lwal Als je het elke dag hebt gedaan heb je ook geen ovu-testen nodig Ik dacht dat je ongeveer 5-6 dagen (kan ook later) na je ei de innesteling hebt en dan kan je al dingen gaan merken. Wij hebben het denk ik ook wel goed gedaan deze maand. Woensdagavond, vrijdagavond en zaterdagmiddag (kleine op bed, nog even snel voordat de visite kwam, man wist niet wat ie meemaakte ). En ik denk dat ik dus gisterenavond m'n ei had. Moet wel goed zitten dus Kleine man is nog steeds niet helemaal lekker. Heb vandaag denk ik al 7 diaree luiers verschoond. Manlief heeft nachtdienst gehad, dus vannacht alles alleen kunnen doen, en nu dus ook weer Vanavond heeft ie ook weer nacht, dus sta er weer alleen voor. Op zulke momenten denk ik wel eens: hoe moet dat met een tweede erbij
@Linnie Fijn dat de kasten eindelijk staan! Leuk dat je de kleine ook al voelt. Wel bijzonder toch? En dit is ook echt wel een topic waar veel meiden de eerste ronde zwanger waren, kom je hier op zp niet veel tegen. Maar dat is alleen maar fijn toch? Kan je zelf niet veel aan doen, beetje jammer dat anderen daar dan opmerkingen over maken.
@poemi: nou dan zou je idd denken dat jullie het goed gedaan hebben deze maand. Nu maar afwachten. Hoop het voor je. Ooh lekker diarree luiers, dat zijn de lekkerste he. haha. Ik kan goed tegen poepluiers op mijn werk hoor, maar diarree vind ik iets minder, en zeker als ze dan ook nog helemaal onder zitten. Maar ja, hoort erij Maar is idd wel jammer dat je er nu dan alleen voor staat. Wordt met twee idd nog wel veel drukker. Maar dat gaat je wel lukken hoor