@tamale: ja als het goed is blijf ik de gehele zwangerschap onder strengere controle dan bij een 1-ling. Elke keer als ik voor controle kom maken ze een echo. Gewoon om goed in de gaten te houden dat ze allebei goed groeien. Gisterenavond heeft lief me lekker uit eten genomen. Daarna nog even drankje gedaan in de binnenstad. Straks even naar mijn oma en nog even naar mijn moeder en opa. Verder lekker rustig weekend en dan morgen voor een echo naar het ziekenhuis samen met mijn schoonmoeder.
Linnie en Tamale: Jullie hoeven je echt niet lullig te voelen omdat jullie zo snel zwanger waren hoor! Jullie zijn gewoon geluksvogels en daar moet je lekker van genieten! Belachelijk als er mensen zijn die daar opmerkingen over maken! Poemi: Ah sneu van je mannetje, heeft hij er ook veel last van? En vervelend dat je het nu allemaal alleen moet doen. Maar ik weet zeker dat het met een 2e ook gaat lukken.. Wij vrouwen zijn er gewoon voor gemaakt om dat soort dingen aan te kunnen Ah kijk jij hebt dus ook op het goede moment gesekst. Ben benieuwd of we iets geen merken dan! Linnie: Ja mijn dag duurt verschrikkelijk lang! Vandaar dat ik gewoon lekker achter de pc gekropen ben en het kind hier op de groep is aan het schilderen. En fijn dat de kasten eindelijk zijn verplaatst! Nu kun je lekker aan de slag toch? Ben benieuwd naar je naam.. Haha zou wat zijn als het nu toch geen meisje blijkt te zijn! jessie: Wat leuk dat je mannetje je mee uit eten heeft genomen! En wel fijn dat je zoveel echo's krijgt!
@lwal: gelukkig heb ik die opmerking ook nooit gehad hoor. Maar je leest wel is die discussies. Elke zwangerschap blijft bijzonder vind ik. En we zijn idd geluksvogels. Daar ben ik me heel goed van bewust. Stomme is dat ik me nog steeds niet voor kan stellen dat ik straks een kindje heb. Echt heel raar. haha j zou toch wat zijn als ze dna zeggen dat het een jongetje wordt. Maar ze heeft een paar keer gekeken en zag echt niets wat op een jongetje zou lijken. Maar je hoort het wel hoor, dat ze het mis hebben gehad. Maar gaan we maar niet van uit. Trouwens de naam mag je wel weten hoor, weten alleen nog niet hoe we het gaan schrijven: jayli of jaylee. Grote kans dat het deze naam wordt. Ga wel nog ff verder kijken hoor voor de zekerheid.
Goedenavond allemaal, Hier ben ik dan weer, zal even kort verslag geven van mijn zaterdagavond en zondag, Gisterenavond naar vrienden geweest daar lekker gegeten, zij zijn al 7 jaar bezig voor kindjes en gaan nu starten met ivf, ze had eindelijk een zelf groeiend eitje laatst en ze was overtijd maar ze is afgelopen maandag hard van de trap gevallen en nu is er zoiezo niets meer. nu zijn ze officieel gestart voor ivf. vanmorgen hebben we feest gehad letterlijk en figuurlijk, Rins wakker om 5.00 uur en feesten joepie niet meer kunnen slapen, we moesten om 11.00 uur op de brunch zijn. Mijn opa is vandaag 75 geworden, erg gezellig. Daarna door naar familie want neefje werd ook 3 vandaag, dus ook daar gefeest nu helemaal kapot op de bank kleine had niet geslapen overdag 2x paar minuutjes 5 totaal. Maar hij was wel lief (op rondvliegende frikadel stukjes na ) Wel stomme dingen meegemaakt vandaag, ik ben dus zo beroerd als wat, continue misselijk na alles wat ik eet of drink (alleen spa rood verdraag ik wel herkenbaar van Rins) ik heb vandaag bij de brunch 3 keer over moeten geven en onderweg naar huis weer en nu net weer. het zweet breekt me uit steeds. Merk dat de misselijkheid echt heel erg is geworden hoop dat dit wel een goed teken is. Verder heb ik een oude dame opgevangen bij de brunch ze werd niet goed in het toilet (heb voor mijn laatste werkgever bhv gedaan) dus heb haar even samen met een familielid opgevangen en neergelegd en mensen ingeschakeld toen kwamen er 2 leidinggevenden van de zaak aan dus ben weer weggegaan.
Hey meiden, ik weer terug van het weekendje weg. Gisteren avond weer thuis gekomen, want mijn vriend moet vandaag alweer werken. het weekend was heerlijk, lekker ontspannend en nog mooi weer ook. Ik wil natuurlijk graag jullie verhalen blijven lezen, maar als ik het lees, denk ik 'ik wil dit ook, waarom gaat het niet zo snel bij ons.' Maar ik vind het heerlijk om hier mijn frustraties te uiten. Bedoel je gaat niet elke maand even bij je vriendinnen uithuilen. Mijn vriend is heel nuchter, die heeft zo van volgende maand weer een kans. Terwijl ik elke maand flink baal als ik weer ongesteld wordt. Verder had ik vanacht gedroomd dat ik ongesteld geworden was, het was zo echt, dat ik vanmorgen chagarijnig naar de wc ging en toen bleek dat er niks aan de hand te zijn! Gisteren bij het opstaan flink duizelig en misselijk, maar vandaag weer nergens last van.
@ femmy Spannend hoor, over 2 dagen kun je al testen... Of ga je eerder testen?? @ marilouise Nou dat klinkt wel als een zwangere... Ga je wachten met testen?? Hoop het zo voor jullie.. @ mammadoe Lekker he, zo'n boxspring van de Ikea. Die hebben wij ook. Zaterdag hebben wij een nieuwe dekbed gekocht. De oude paste eigenlijk niet op een 180 breed bed. Nu hebben wij een 240*220 deken (dons en veren) gekocht, echt heerlijk. @ poemi Ja dat had ik al wel gelezen, maar toch hoop je dat het sneller gebeurt @ zwangere Ik vind het ook gewoon leuk om jullie verhalen te horen hoor. Tuurlijk ben ik wel jaloers dat het bij jullie snel ging, maar dat geeft verder niets. Ben ook wel bewust dat jullie geluk gehad hebben. En natuurlijk is het zo dat de pil niet bij iedereen even snel uit het lichaam is. Ik ben sinds gister middag niet meer ongesteld, dus maar 2,5 dag. Manlief liep gister te zeuren of ik niet toch even wilde testen aangezien ik er nu al vanaf ben. Heb het niet gedaan, weet zeker dat er niets zit. Ga wel weer ovu-testen gebruiken deze maand. Oja ik ben nog niet zwanger, maar kijk ook wel eens tussen de forums waar het dus niet snel gaat, het zwanger worden. En dus waar ze beginnen aan alternatieven. Ik hoop zo dat het bij ons niet nodig is. Gelukkig zitten wij 'nog maar' in ronde 4, dus er is nog hoop genoeg.
Marilouise: Nou dat zijn nogal wat kwalen. Wat denk je er zelf van? Femmy: Nou bij jou zou het dus ook wel eens raak kunnen zijn! Wanneer ga je testen? Knap dat je het nog niet hebt gedaan Jij was erg blij dus toen je vanmorgen naar de wc ging Linnie: Mooie naam!! Lijkt me wel lastig om echt definitief voor een naam te kiezen.. maar ik vind deze al heel mooi! Tamale: Hoe was het?????? Heb aan je gedacht om 9.00 uur! Dus laat maar snel weten hoe het was! Brondy: Oh maar 2,5 dag, was je heftig ongesteld? Wel lief dat je man zo mee denkt erover! Ik durf dat niet te lezen over de vrouwen waar het zwanger worden niet lukt.. Ben veel te bang dat ik dan dingen herken ofzo. Hier lekker een dagje vrij.. Ga denk ik lekker luieren en een beetje aanmodderen in het huis!
Goeiemorgen!!! Héhé, daar waren we weer! Alles is goed gegaan! Kindje is gelukkig helemaal goed gekeurd, alles kon goed bekeken worden!! Blaasje was mooi gevuld, en toen ineens: floeps! Weg.. lekker geplast haha! En het isss...... EEN MEISJE!!! Helemaal super, we zijn echt helemaal gelukkig. Gaan zo lekker Enschede in om vast wat te shoppen! Ik ga vanavond bij lezen en reageren!! Liefss!!!
@ tamale Wat leuk een meisje!! Gefeliciteerd... @ lwal Was minder heftig dan anders, dat had ik gelijk al gezegt tegen manlief. Maar toch denk ik niet dat er wat zit. Hoewel een vriendin van mij ook echt gewoon ongesteld was (1 dag) bleek ze bij de echo al langer zwanger te zijn.
Jeej Tamale wat fijn!!! En dat was je gevoel dus toch goed.. Want je dacht zelf toch dat het een meisje zou zijn? Kunnen de baby en Tara straks lekker samen spelen, super leuk! Nou geniet van jullie dagje! Brondy: Ja volgens mij was Linnie ook een dag 'ongesteld' en die bleek toen ook zwanger te zijn. Als je er echt van overtuigd bent dat er niks zit is het goed. Maar anders zou een testje nooit kwaad kunnen toch?
@brondy ik zou toch maar eens een testje wagen ! @lwal ik werd vanmorgen wakker en had weer nergens last van komt steeds in de loop van de dag ! Ik weet het zelf niet hoop het natuurlijk anders ben ik gewoon grieperig dat kan ook natuurlijk
@Tamale Een meisje!! Leuk!! Fijn dat alles ook goed was. @Brondy 2,5 dag is niet lang nee. Ik ben zelfs 4/5 dagen 'ongesteld' geweest toen ik zwanger was, ook toen het wel goed zat. Ben benieuwd wanneer je gaat testen! Je maakt het zo toch wel spannend. Hoop het zo voor je! En 4 rondes is nog niet echt lang, maar als je het graag wilt is het wel al veeeel te lang. Maar nog niet gelijk van het ergste uit gaan! Eerst maar eens testen! @Marilouise Klinkt allemaal goed! Wanneer ga je testen??? @Lwal Lekker hoor, dagje vrij. @Femmy Gelukkig nog niets dus. Is zeker niet lekker wakker worden na zo'n droom. Ga je al eerder een testje wagen? Mijn temperatuur was vanmorgen mooi hoog, dus ga er van uit dat ik zaterdag/zondag m'n ei heb gehad. Ben er zo blij mee! Was best wel bang dat het allemaal veel langer zou duren, genoeg van die verhalen gelezen... Nu ben ik wel al een beetje bang dat het misschien weer fout zou kunnen zitten, maar goed, het moet eerst maar eens raak zijn. Ga er wel een beetje van uit dat als het raak is dat ik dat volgende week maandag/dinsdag ergens al weet want heb 2x een innesteling gehad met best wel wat bloedverlies, dus dat moet ik echt wel merken.
Brondy: Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou denk ik wel een testje doen als ik jou was.. Poemi: Oh fijn dat je temp nu hoger is! Kan me voorstellen dat je je snel weer zorgen gaat maken of het allemaal wel goed zou zijn. Als je nu zwanger bent, krijg je dan ook meer controles? Marilouise: Nou hoop voor je dat het geen griep is!
denk dat ik vanmiddag dan maar even een testje ga doen. Ze zijn toch ook niet zo heel duur. Maar vanmiddag eerst even mijn nieuwe schoenen passen en hopelijk kopen. Heb de nieuwe pump van Pink Ribbon besteld
Nou dames we willen proberen met testen te wachten tot ik echt over tijd ben dus pas op zijn vroegst na het weekend als dat lukt, ik heb vandaag een shitdag en ga echt aan alles twijfelen wat voel ik hoe voel ik me. Man zei al maak je niet druk jij hebt nooit last van je niet lekker voelen en of buikgriep hij zegt zou wel erg toevallig zijn net nu ja volgende week kan gaan testen dat het zo is. Verder voel ik me nu super goed het is echt geen misselijkheid in de ochtend maar echt in de avond, gisterenavond ben ik gaan twijfelen of het wel echt mijn eisprong was dus ovutestjes gaan doen deze zijn licht positief echt heel licht man werd erg moe van me. En ik ook enorm van mezelf. mijn temp is trouwens een stuk hoger dan normaal, ik heb normaal 36,2 -36,4 en vanaf vorige week al 36,7 tot 37,1 dus weet niet we hebben een temp expert. Ik wil zoiezo het weekend wachten met testen zaterdag is de verjaardag van mijn papa en dat vindt ik altijd erg moeilijk. Maar man wil graag dat ik dan toch een testje waag, hij zegt als het zo is is dat een hele mooie lading voor deze moeilijke dag.
Hoi meiden, Brondy, balen dat je ongesteld bent geworden! Lwal, we hebben het na de eerste echo al wel tegen de (schoon)ouders en broers en zus verteld. De rest van de wereld willen we het na de 12 weken echo vertellen Ik heb trouwens bijna geen symptomen gehad. Ik droom wel iedere nacht, al vanaf een week voordat ik positief testte. Een week of 2 na de positieve test kreeg ik een hoop pukkels. Maar die zijn inmiddels ook weer verdwenen gelukkig. Verder nergens last van. Tamale, vandaag 20 weken echo, spannend zeg!! Wat leuk dat alles goed was!! En een meisje!! Gefeliciteerd!! Poemi, financiële meevaller, altijd leuk En zou leuk zijn als het deze maand raak is! Jessie, wat balen dat de auto nog niet klaar was. Wel een beetje apart idd, ze weten toch dat jullie hem op kwamen halen. En jij alweer 18 weken zwanger! Wat gaat het toch hard zeg (bij anderen dan, haha). Je hebt nu al een flinke buik zeker? Mammadoe, ik denk dat ik zo'n cursus ook wel wil gaan doen. En misschien gaan zwangerschapszwemmen. Dat schijnt ook erg leuk te zijn Marilouise, hopelijk is het raak deze maand! @ verhalen, ik lees ook vaak de negatieve verhalen etc. maar dat moet ik eigenlijk maar gewoon niet doen Linnie, leuk dat je de baby al een beetje voelt! En dat je al een naam hebt! En fijn dat de kasten in de schuur staan, kun je lekker aan de slag
@Viev Fijn dat je nog steeds nergens last van hebt. Zo wil je zeker nog wel 10x zwanger zijn? @Marilouise Je temp gaat normaal gesproken na je ei omhoog, dus als je eerst 36,2-36,4 hebt en nu 36,7-37,1 zou ik er maar gewoon vanuit gaan dat je je ei hebt gehad. Zegt alleen helaas nu nog niets over wel/niet zwanger. Heb je anders ook een heel licht streepje op je ovu-test? Of zijn ze dan echt wit? Ze kunnen reageren op een zwangerschap. Zou wel mooi zijn als je een positieve test hebt op de verjaardag van je vader toch? @Brondy Wow, wat een hak zeg! Wel mooie schoenen. Hopelijk zitten ze ook lekker. @Lwal Als ik zwanger ben krijg ik wel een vroege echo. Arts in het zkh had het over 7 weken omdat dan ook het hartje te zien moet zijn, maar denk niet dat ik het zolang trek, dus ga proberen zo vroeg mogelijk. Ik wil als eerste weten of het wel op de goede plek zit, daarna ga ik me wel zorgen maken over het wel/niet kloppen van het hartje
@poemi, ik had eerst helemaal geen streepje op ovu test later wat licht en met eisprong knal ondanks dat ik veel gedronken had volgende dag was die alweer omo wit en nu verschijnt er echt een licht roze streepje! nou ja we wachten af ga wel een test in huis halen. enne de misselijkheid is hier weer in alle hevigheid toegeslagen, het enige dat ik dan verdraag is koffie en spa rood verder overal beroerd van en alles overgeven dus ik probeer zoveel mogelijk te doen in de ochtend! ik heb wel heel erg last van mijn temp, veel warmte verschijnselen. we wachten af. hoop dat dit wat betekend.