Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Lwal Wat apart dat die vrouw van je collega dacht dat jullie bezig waren om zwanger te worden. Over die ovu-testen, sommige hebben tot aan hun ei een licht streepje, dan een knalstreep, dan wit, andere hebben ineens een knalstreep, en dan ook weer helemaal wit. Heb je vandaag nog een test gedaan? Pff... na 7 dagen werken mag je ook wel een dagje vrij zijn zeg!

@Jessie Mooie foto's! Wat zijn ze al groot zo. Fijn dat de babykamer al op begint te schieten.

@Mammadoe Das wel heel toevallig dat je Tamale nog tegen komt ook!

@Linnie Zolang de beeb gewoon goed groeit is het juist wel lekker dat je niet zo veel aankomt. Hoeft er straks ook weer minder af ;)

@Tamale Toen wij er vorig jaar waren, waren er zelfs mensen die hadden een baby van nog geen week oud bij, dat doe je toch gewoon niet??? En jouw gewicht blijft ook netjes op pijl dus, ben jaloers! Eng trouwens dat je bijna bent flauw gevallen, gelukkig is het net goed gegaan en werd je goed geholpen.

@Femmy Gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat je een tablet hebt gehad, kun je er inmiddels al een beetje mee overweg?

@Brondy Met genoeg afleiding lukt het dus wel om het testen uit te stellen. Moet je maar veel plannen deze week! Zaterdag is zo te lezen al geregeld, nu de rest van de week nog.

@Viev Fijn dat alles weer goed was bij de vk. Leuk, 20-weken echo net voor kerst!

@Debby Je zit ook nog voor je NOD dus zo gek is het niet dat de teststreep nog niet net zo donker is als de controle streep. Bij mij was dat pas met 4w5d dacht ik. M'n testen staan in m'n fotoalbum, kun je ze vergelijken. Drukke week zo met je werk en het orkest, idd wel jezelf ook een beetje rust gunnen.

Ik ben toch langzaam aan behoorlijk zenuwachtig aan het worden. Heb al een paar keer gelezen dat er nog niets te zien was met 5 weken, dus ik hoop toch echt dat ze bij mij wel wat zien, anders weten we nog niets. Hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht, al die spanning, bah :( En nog een kleine die afgelopen nacht weer 2 uur aan het spoken is geweest, niet goed voor je rust :) En ik ben al zo moe.... Zo nog even wat was opvouwen en dan Grey's Anatomy kijken. Daarna m'n bed maar in, dan is het sneller morgen ;)

2. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ debby
    Ik durf niet eerder te testen ;) al zou ik het heel graag willen. Vrijdag is mijn NOD en ik ben tot nu toe altijd exact op mijn NOD toch ongesteld geworden, als het niet 's morgens was dan wel 's avonds. En zaterdag ben ik veel te druk en laat thuis. Dus het wordt toch echt pas zondag. Heb hier nog wel een gevoelige test liggen, maar durf echt niet, na al die keren negatief getest te hebben.
    Heb nu trouwens wel last van mijn beide liezen, alsof je spierpijn hebt. Ook is mijn buik ronder dan normaal, was opgeblazen zonder dat gevoel te hebben zeg maar. En had vandaag toch wel veel last van mijn borsten. Maar durf echt niet te hopen, hoe stom is dat :(
    Hoe vroeg voor NOD heb jij getest eigenlijk? en met welk merk?

@ poemi
    dat komt wel goed, moet woensdag en donderdag trainen. En op de een of andere manier test ik het liefst in de ochtend. Als ik geen bruinverlies heb de komende dagen, dan test ik heel miss vrijdag al.
    Ik ga zo ook even Grey's anatomie kijken :)

@ viev
    fijn dat alles goed is, op naar de 20 weken :)

@ lwal
    gefeli met jullie 7 jaar samen zijn, kan me wel voorstellen dat dat nu niet meer zoveel voostelt als je eenmaal getrouwd bent. Wij zijn donderdag 5 jaar samen, maar hebben ook niets gepland hoor. Ga liever volgende maand wat leuks doen als we een half jaar getrouwd zijn ;)

3. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tamale: Fijn dat het niks ergs was die moedervlekken

Viev: fijn dat de echo goed was!! en 22 december is zo toch?? Wil jij weten wat het geslacht is?

Debby: Je zit nog voor je NOD, dus is niet zo raar dat je streep nog niet zo donker is toch?

Poemi: Hoe laat moet je morgen? kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent! laat je hier morgen even iets weten? Ik denk dat het gewoon goed zit bij jou :)

Brondy: Nou dat zijn aardig wat kwaaltjes die jij voelt :) Hoop echt voor je dat het raak is!!

Hier net weer een ovu test gedaan.. En de streep wordt elke dag een stukje donkerder, best raar!
    Ik lig ook weer lekker op de bank greys anatomy te kijken!

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Brondy Hihihi toch misschien stiekem eerder testen?? :D

@Lwal Als ie steeds iets donkerder wordt zit je ei er wel aan te komen denk ik. Ik heb de echo om 09.45 uur. Heb een ochtend vrij genomen dus ik vertrek rond half 12 richting m'n werk. Denk dat het wel moet lukken om hier het resultaat even te laten weten. :)

5. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Femmy, gefeliciteerd met je verjaardag!! Erg gaaf zo'n tablet. Kan je lekker op de bank zwangerschapspagina-en
    @Poemi, heb je morgen al die echo? Spannend, hopelijk valt er wel iets te zien, anders ga je je misschien zorgen maken terwijl het wellicht niet nodig is...
    @Tamale, ja, ik zag aan je blik dat je even niet wist hoe je me moest plaatsen :) kan het me voorstellen als je niet wist dat ik er ook zou zijn. Ik wist dat er een kans inzat dat ik je tegen het lijf zou lopen. Ik heb dat overigens wel eens, dat ik denk Linnie ergens te zien, omdat zij hier in de buurt woont. Ik heb ook zo'n zwitsal pakketje gekocht, maar ik wil die tas hebben, die is echt leuk!!! Daarnaast nog
    2 mooie inbakerdoeken, een borstvoedingarmbandje, een mommy-hook en een abonnement op een blad genomen.
    Maar vraagje, mag je als je zwanger bent neusspray gebruiken?
    @Lwal, hopelijk kan je binnenkort je ei vinden!!!!
    @Viev, fijn dat alles goed was bij de vk. En hopelijk wordt je 20 weken echo een kerstcadeautje :) ik ben ook wel nieuwsgierig of je het geslacht wil weten.....
    @de rest....ik weet het niet meer.

Hier alles goed. Weinig nieuws. Lekker gewerkt en af en toe liedjes voor mijn buik aan het zingen :) En ik ga samen met mijn zusje een babyshower voor mijn zus organiseren. Ben nog nooit bij 1 geweest, jullie ervaring mee of leuke ideeën?Het is sowieso allemaal wat lastiger aangezien het nu adoptie betreft....

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Debby: Bij mij duurde het ook wat langer voordat de teststreep net zo donker was als de c streep hoor! :)

Poemi: Jaa dat zag ik gister idd ook! :$ Kleine beebjes van een week oud, zoveel huilende kinderen etc.. Wat hebben ze er toch aan?;)
    Ik hoop en duim voor je dat er morgen duidelijk iets te zien is voor je geruststelling! HEEL veel succes en ik hoop dat je een beetje slaapt vannacht!!!!

Lwal: Is toch goed dat hij donkerder word? Of heb ik iets gemist?:)

Mammadoe: Tas van de zwitsal?? Heb ik niet eens gezien??
    En ja je mag de neusspray wel gebruiken! :)
    Ik heb geen idee over de babyshower! Lijkt me erg leuk om eens mee te maken, maar helaas doet niemand er hier aan.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben de echo vanavond gehad! :D

Was erg leuk! Het is echt 100% zeker een meid, zo gaaf!
    Het was een korte geslachtsbepaling echo, maar we hebben ook wat 3D echo's mee gekregen! :)
    Ze was nog wel echt mager, normaal voor dit termijn natuurlijk! maar wel erg gaaf om dr eens goed te zien! Zal zo wat echo's plaatsen! :D

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Meteen het eerste beeld wat we hadden. Eindelijk eens een redelijk duidelijke foto van de zijkant.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Lekker eigenwijs dr handjes voor haar gezichtje!! Hopelijk kunnen jullie er wat uit halen! ;)

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

& hier lijkt het alsof dr handjes heeft gevouwen. Ook zie je haar gezicht een stuk duidelijker! :D Moet wel wennen aan het 3D beeld, maar vind het erg leuk om ze er bij te krijgen!

11. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tamale: ik wist niet dat je die echo vanavond had! Maar mooi hoor :) Fijn dat het nu zeker weten een meisje is!
    Voor zover ik weet heb je bij ovu testen alleen een knaltest en loopt hij normaal gesproken niet op. Maar we zullen zien!

Mammadoe: wij hadden laatst een babyshower. Best simpel, degene waar het voor was was niet thuis. Wij hebben haar huis versierd, allerlei hapjes (tapa's) en haar opgewacht en toen ze thuis kwam het 'surprise' moment! We hadden allemaal een cadeau van 15 euro gekocht met een kaartje/briefje/gedichtje erbij. Was erg leuk!
    Maar je kunt ook spelletjes doen, of een babyquiz om te kijken wat ze allemaal weet over baby's/kinderen!

12. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Tamala, wat leuk zeg die 3d foto's! Wel mager idd, normaal zie je 3d echo's van een iets later stadium waarin ze al wat dikker zijn. Maar wel bijzonder hoor! En ze is al aan het bidden, dat is een goed teken :)
    @Lwal, O bij diegene zelf thuis is wel lache, dan schrikt ze zich echt de longen uit haar lijf als in ene iedereen thuis zit hihi.

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hier heerlijk geslapen maar het opstaan viel me zwaar, een hoofd vol watten zeg maar, ik moet deze week even naar de huisarts ik moet neusspray doorgebruiken van de kno arts maar deze mag je niet bij een zwangerschapswens en of zwangerschap dus maar even om een vervangend middel vragen, moet eerlijk zeggen dat ik hem nu al meer dan een maand niet heb gebruikt, maar goed doe nu gewoon 2 x per dag met zoutoplossing.

Vanmorgen moeten we met rins naar de kno arts precies op tijd hij heeft aan beide kant weer looporen is altijd zo zielig. hij slaat ook steeds op zijn oren eigenlijk hoop ik gewoon dat deze arts hem buisjes wil geven.

Vandaag weer een beetje nijdig geworden op mijn s-familie. ben er een beetje klaar mee en ga ze ook niets meer vragen ook. Het is toch altijd teveel moeite. We hadden gevraagd voor oppas voor donderdagavond gelijk na het eten zodat wij even de boodschappen kunnen doen zonder hem, heb toch wat meer nodig voor mijn verjaardag zaterdag. en is gewoon niet altijd even makkelijk met hem, s-vader wilde graag oppassen die vond het al helemaal leuk. Kom ik gisteren s-moeder tegen en ja ik moet eerst oppassen in r.dam en weet niet hoe laat ik klaar ben, nou zegt man maar dan is pa toch thuis ja maar we moeten ook nog eten en ik zal wel moe zijn. ze zou bellen naar r.dam tot hoe laat ze moest blijven daar en dan ons bellen gisterenavond. ze heeft niet gebeld man zei al hoeft ook niet meer we nemen hem wel mee. het is steeds weer wat we vragen nooit wat. lossen alles zelf op.

zo even mijn hart gelucht.

14. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ mammadoe
    Ik heb vorig jaar ook een babyshower gehad van een vriendin. Net als bij Lwal was het bij haar thuis georganiseerd. Bij ons was het zo dat iedereen een baby foto van zichzelf mee moest nemen en de desbetreffende zwangere moest raden wie het was. En inderdaad ook met hapjes en een mini gebakje. De cadeau'tjes waren bij ons niet verplicht, uiteindelijk neemt iedereen wel wat mee.

@ tamala
    Wat gaaf zeg, de foto's. Wat kun je d'r al goed zien.
    Toch een paar weg moeten halen? dat lijkt mij ook geen fijne lucht :( doet dat zeer trouwens, heb t nog niet mee hoeven maken.

@ poemi
    ik twijvel wel heel erg ;) ga denk ik op z'n vroegst vrijdag testen, als ik dat vol hou ;)

15. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Brondy, ik weet het niet exact, maar ik zou ronde de 8e/9e mijn NOD kunnen hebben. Dus dat betekent zo'n 4 dagen ervoor. Met Kruidvat 2 voor 5 testen gedaan.
    Spannend voor jou hoor!! Je voelt je dus wel anders dan normaal? Ben zoooo benieuwd!!! Ik gun het je enorm! Ik duim!

@ Poemi, pfff, ik ben gewoon zenuwappig voor jou!!! Hoop zo dat het goed zit nu!!

@ Tamale, wat een mooie foto's!! Wauw :D Fijn dat je nu 100% hebt :)

@ Marilouise, succes met Rins!

Ik heb vanmorgen de VK gebeld. Ook zij gaan voor mij duimen, zooo lief zijn ze daar!
    Ik heb 22 november intake + counselling gesprek en 6 december de eerste (vroege) echo. Wel spannend allemaal hoor!! Ben zooo benieuwd.

Ik ga nu ff aan de bak, kom straks nog wel ff spieken....

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Net terug van het ziekenhuis en hierbij HET bewijs dat het in ieder geval op de goede plek zit :D

17. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ze kwamen trouwens op een zwangerschapsduur van 5 weken. Er is een vruchtzakje te zien en waarschijnlijk ook een dooierzak. 28 november intake bij de vk.

@Tamale Leuk die foto's!

@Debby Fijn dat je een vroege echo krijgt!

Zo nog naar m'n werk, echt helemaal geen zin in :(

18. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poemi: Wat fijn!!! Ik snap niet veel van de echo, haha.. Maar heerlijk dat het op de goede plek zit! En nu lekker genieten!

Debby: fijn dat de verloskundigen zo lief zijn! En 6 december is het zo :D

Verder hier weinig nieuws te melden..

19. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Poemi, ooohhh wat fijn meid! Wat een spanning he, pfff :D Nu op naar de volgende echo!

@ Lwal, ja dat is het zeker! Die week ervoor zijn we nog een weekje naar Center Parcs, dus zo voorbij :)

20. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Lwal, 22 december duurt niet zo lang meer nee! En 5 december nog een controle om het hartje te luisteren dus dat scheelt ook alweer ;) We willen niet weten wat het wordt.
    Bij jou bijna je eisprong dus!

Mammadoe, wat leuk dat je een babyshower voor je zus gaat organiseren! Ik heb er zelf geen ervaring mee..

Tamale, wat leuk dat je gisteravond een echo hebt gehad! En dat het nog steeds een meid is, haha.
    Wat een mooie duidelijke echo's zeg! Wij willen ook graag een 3d echo laten doen over een paar weken. Echt mooi!

Brondy, klinkt leuk die babyshower die je bij een vriendin hebt gehad!

Poemi, wat ontzettend fijn meid!!! :D

Debby, fijn dat je een vroege echo krijgt!

Deel Deze Pagina