Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Jessie De naam klinkt alleen al vies. Hopelijk kun je het een beetje wegkrijgen... Wel goed dat ze je zo in de gaten houden. Ze kunnen zwangerschapsdiabetes beter maar uitsluiten.

@Shadow Lekker dagje vrij, was het nog gezellig bij je zus?

@Viev Leuk dat je je buikje een beetje begint te zien nu!

@Brondy Dat lijkt me ook echt niets, zo'n vakantie! En toch vrijdag testen dus, spannend!

@Tamale Wat fijn dat jullie een bod hebben gehad op jullie huis! Hopelijk komen jullie er een beetje uit met de onderhandelingen. Zou leuk zijn om de babykamer in jullie nieuwe huis te kunnen makken. Voor jullie dus ook flink schrikken bij de Ikea. We willen nu toch maar gaan kijken voor zo'n naamtag. Als we hem kwijtraken weten ze in ieder geval wel waar ze moeten zijn ;)

@Mammadoe Lekker relaxed dagje gehad vandaag? En wat slecht van het UWV zeg! Is al ruim 2 maanden geleden.

@Linnie Dus toch een nestje ;) Wat sneu dat 1 konijntje het niet overleefd heeft. Met de andere die niet zo actief was gaat het nu wel goed mee?

@Debby Volgens mij moet een wildwaterbaan niet veel kwaad kunnen, maar als je het navraagd bij de vk heb je zekerheid. Kan me goed voorstellen dat je het wel een beetje eng idee vind.

@Lwal Een hele dag met je schoonmoeder :$ Respect!!! Wat een leuke foto van je hond trouwens! Niet echt opgevoed, maar goed ;)

Vanmorgen de kleine naar de creche gebracht. Kwam gelijk een meisje helemaal blij naar hem toe, die bij hem op de groep zit. Vervolgens gaat ze zo'n loopauto voor hem halen, en daarna nog 1 voor zichzelf. Even later komt ze met blokken aanzetten voor hem, echt zo schattig! Manlief bracht hem gisteren weg, gelijk naar z'n eigen groep, en er was 1 jongetje met mama net voor hem maar alle kindjes kwamen gelijk op D. af, en z'n naam roepen enzo, dat andere jongetje zagen ze helemaal niet staan. Hij is nu al populair bij de meisjes :D

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @jessie: Veel succes morgen. Hoop dat het goed is.

@tamale: wat goed een bod voor je huis. Zou wel lekker zijn he als het weg is.

@viev: aah leuk he als ze je buikje gaan zien.

@debby: konijnen zijn binnen, dus hebben geen last van de kou;)

Ik heb de kleintjes nog niet gezien vandaag, maar zag wel hooi en vacht bewegen en ga dr vanuit dat het goed gaat. Pip voedt ze wel volgens mij, gaat eerst allemaal vacht plukken van dr borst en daarna gaat ze het nest in voor een paar minuten, dus denk dat ze wel voor ze zorgt.

Morgenochtend weer een echo, ze gaan weer grootte van bovenbeen meten om te kijken of het gegroeid is.

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Linnie Succes en veel plezier morgen bij de echo. Hopelijk is alles netjes gegroeid. Wel leuk dat je de beeb weer kunt zien :)

4. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Goedemorgen

@ linnie
    En? is de kleine gegroeid?

@ poemi
    hahah, dat wordt later nog wat met jullie ventje. Wordt hij een echte casanova ;)

@ Jessie
    hopelijk kunnen ze het uitsluiten. Succes vandaag.

@ viev
    leuk dat je nu een buikje begint te krijgen.

Hier gister een flinke huilbui gehad :(
    Toen ik 's avonds naar het toilet ging had ik toch weer licht buine/roze afscheiding. Dat was de laatste 2x een aankondiging van mijn menstruatie. Heb nu dus niet meer het vertrouwen dat ik eventueel wel zwanger ben. Toen we in bed lagen ben ik tegen manlief aan gaan liggen en werd ik er heel verdrietig van. Ben er nog niet eerder zo verdrietig om geweest, echt stom dit :)
    Naja nu dus gewoon even afwachten wanneer het doorzet.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hallo!!

Over het huis: Wij hebben nog geen ander huis en dat gaat ook wel moeilijk worden. We kunnen namelijk toch geen hypotheek krijgen aangezien mijn werk de intentieverklaring niet in wil vullen. :( En dan begin je tegenwoordig helemaal niks meer. We willen weg uit Almelo namelijk., terug naar waar we altijd hebben gewoont
    Dus moeten we gaan huren. We staan lang genoeg in geschreven maar er komt bijna niks vrij.
    De kans is dus heeeeel groot dat we eerst een tijd bij mn ouders in komen.. ( joepie;)) Maar dan kunnen we wel flink sparen en op huizenjacht. Het is niet anders he!

Lwal: Vind je het werk nog wel leuk om te doen dan? HOeveel ga je werken als je straks een kindje hebt? Of heb je daar nog niet over nagedacht?

Brondy: Hele dikke knuffel! IK hoop echt dat het gewoon niks is en je ongesteldheid uitblijft. :( En je morgen een mooie knaltest vast hebt.

Debby: Tara is hartstikke trots en verteld trots rond dat ze een zusje krijgt! ;) Ze is er ook van overtuigd dat de baby Bibi gaat heten. Zusje van haar vriendinnetje heet ook zo namelijk, nu móét haar zusje natuurlijk ook Bibi heten. ;) Zal haar dat even tegenvallen!

Jessie: Gedver! NOu succes met het prikken/drankje en nog eens prikken.Hopelijk is het niks.

Poemi: Dat is wel een goeie idd! Als je eens naar zo'n grote keten ofzo gaat, misschien wel handig om dat bij je te hebben.
    Haha lief zeg dat ze zo gek met hem zijn op de creche!

Linnie: Succes met de echo vanmorgen! Laat je het ons nog even weten??

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik ben echt flink pissig en over de zeik dat ze maar niet terug bellen over het tegenbod! :x
    Dat er even overheen gaat oke, maar we hebben eergister al gebelt! En het is bij ons en de makelaar al bekent tot hoe hoog hij waarschijnlijk wil gaan, dus zo lang heeftie echt niet nodig om het af te slaan lijkt me.
    Kan daar echt niet tegen. je bent zo rete zenuwachtig en je kan nog niks regelen zolang er niks zeker is. En het moet allemaal op zo'n kort termijn gebeuren nog! Dus ik ben echt chaggerijnig. BEL NU EENS TERUGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!:(

7. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @brondy: knuffel voor jou.

@tamale: hopen dat je vandaag wat hoort. Kan je je wel lekker laten verwennen door je ouders als jullie daar tijdelijk gaan wonen, scheelt een hoop huishouden, haha:D

Ik heb om 11 uur de afspraak voor de echo. Ben benieuwd, maar moet eerlijk zeggen dat ik me echt niet druk maak hoor. We zien het wel.
    Zo ook nog maar ff naar het nestje kijken, of ze nog allemaal leven.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

@brondy knuffel vanaf hier.

@tamale balen dat het zolang duurt, en respect ik moet er niet aan denken weer bij mijn moeder te gaan wonen.

@linnie hoe was de echo ?

9. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Shadow, leuk dat je gisteren vrij was!

Jessie, gaaf dat je je buik laat beschilderen! Weet je al wat voor een ontwerp?

Poemi, hihi je zoontje al populair bij de meiden, dat wordt nog wat later :D;)

Linnie, succes met de echo vandaag.

Brondy, wat balen meid van je afscheiding.. Kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt.

Tamale, hopelijk belt hij snel terug over het bod! Die onzekerheid is ook niks.

10. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Haiii!!!
    Gister hier de hele dag niet geweest omdat ik lag te bubbelen, stomen en een gratis 20minuten massage kreeg. Was pas laat thuis en lekker rozig en super ontspannen mijn bedje in gekropen!
    @Tara, ja je mag gewoon de sauna in als je zwanger bent, alleen niet in je eerste 3 maanden. Maar als je het niet gewend ben, kan je beter maar niet in ene de sauna in tijdens je zwangerschap. Ikzelf vind het heerlijk, dus ik ging al regelmatig. Volgende week ga ik alweer ivm werk. Arme ik :p
    @Brondy, wat super irritant die afscheiding. Kan me voorstellen dat je vreest dat het niet veel goeds beloofd. Denk dat elke maand de teleurstelling weer iets groter zal zijn dan de maand ervoor. Het zou makkelijker zijn als je van tevoren wist....de 7e poging ben je zwanger. Dan kan je het wat meer loslaten. Hopelijk is het toch vals alarm....

@Linnie, en? Echo goed gegaan? Wat leuk dat je konijntjes in huis staan. Lekker warm voor ze :)

@Tara, wat irritant dat gewacht. Spannende tijden. En terug naar je ouders? Wat lief van ze dat ze dan echt 4 mensen, waaronder een baby'tje in huis nemen. Zouden de mijne niet zo snel doen vrees is. Kan je het goed met ze vinden?

@Jessie, hopelijk is het onderzoek voor je suiker goed gegaan. Ik heb zelf besloten wat minder te gaan snoepen. Liet me een beetje gaan en was in 1 week 1,1kg aangekomen. Daar schrok ik wel een btje van...

@Viev, ik wil zelf ook niet weten of het een jongentje of een meisje is. En ik geniet er zo van dat ik het niet weet. Qua spulletjes kopen wel jammer, maar ik kan niet wachten tot het moment dat het geboren wordt en ik het dan zie/hoor. Eigenlijk wil ik dat mijn vriend het me dan verteld ipv de dokter.

@Poemi, hmmm jij gaat het nog zwaar krijgen al hij in de pubertijd zit haha

Ik was net in gesprek met een docent hier, en eindelijk snapte ik waar mensen het over hebben als ze zeggen dat Jan en alleman met hun mening klaar staan over jouw baby, zwangerschap of opvoeding. Ze zei af en toe zulke domme irritante dingen. Ik werd er echt gek van! Laat me gewoon met rust!!! En het erge is, ze heeft zelf niet eens kinderen. Af en toe leken het wel van die jaloerzige opmerkingen..... Nou ja, lekker laten hangen....

11. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    Nou mijn bloedsuiker was toch iets te hoog vanochtend. Maar ik wacht maar even af wat de gyneacoloog woensdag ervan zegt. Maar is toch wel even schrikken.

Ik had nog wel iets leuks vanochtend. Onze goede vrienden waren volgende week uitgerekend.
    Zij zouden een geplande keizersnee krijgen. Ze wisten de datum al maar hielden dit nog geheim.
    Nou moest ik vanochtend naar het ziekenhuis voor dat glucoseprikken en toe reed ik achter ze:(.
    Dus bij het ziekenhuis aangekomen zei ik sorry dit was niet de bedoeling. Dus toen wist ik dat ze om 10 uur voor de keizersnede moest. Ze hebben een mooie meid erbij: Maud.
    Wel een klein beetje jammer want dat was ook de naam die wij in gedachten hadden voor een dochter...
    Maar ben heel blij voor ze en had er al rekening meegehouden en we hebben al een andere meisjesnaam..

@Mamadoe: dat klinkt lekker gratis massage!!!

@Brondy: wat kl*te die afscheiding. Ik hoop dat het niks betekend en dat je straks toch posi test!!! Duim voor je!

@Viev: weet nog niet zeker wat ik laat schilderen. Suggesties iemand??

12. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hi meiden,

Ik kom ff snel voorbij en dan ff lekker helemaal niets. Ben echt GAAAR van onze salesweek. Pfff.. alle deuren af, altijd je glimlach op. En alleen maar nee horen. Morgen nog een dag en dan lekker weekend.

@ Jessie, wat een narigheid met sapjes enzo.. bah bah. Hopelijk alles goed gekomen nu?

@ Poemi, whaha! Die knul van jou valt dus in de smaak! Lief joh :)

@ Linnie, hoe was de echo?

@ Brondy :(:( wat stommm, dat wil je nu ook niet meer, snap ik!! Hoe is het nu, heeft het doorgezet? Was je vriendje wel een beetje lief voor je en je troosten?

@ Tamale, wat stom dat ze je in afwachting laten... bah! Hopelijk positief bericht. Kan me voor stellen dat het ff lastig is bij je ouders in.. maar ach: voor het goede doel! Enne... misschien is Bibi een leuke bijnaam? ;)

@ Jessie, nou even afwachten dus! Spannend hoor. En wat een toeval met die vriendin! HIer vorige week bij kennissen ook een Maud geboren ;)

13. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

hier ben ik ook weer even!

Linnie: Ben erg benieuwd hoe je echo is gegaan!

Tamale: Wat irritant zeg! heb je inmiddels al iets gehoord van een tegenbod? Lijkt me wel erg heftig om weer bij je ouders te gaan wonen! Zie je dat zelf wel een beetje zitten? Raar trouwens dat je werkgever geen intentieverklaring wil geven, ze zitten dan toch nog nergens aan vast en kunnen jou ermee helpen!
    Over mijn werk: ik heb het redelijk naar mijn zin, zou wel graag regelmatig willen werken. maar heb hele leuke collega's dus dat scheelt. Ik werk nu 32 uur en wil straks naar 28 of 30 uur, met het onregelmatige is dat gelukkig wel goed te doen met kinderen.

Poemi: Hihi wat schattig dat je mannetje zo populair is! Dan smelt je zeker wel helemaal?

Brondy: Wat klote zeg!! Kan me zooo voorstellen hoe jij je voelt. Hoe is het nu? Heeft het doorgezet of niet?

Jessie: vervelend dat je suiker te hoog was, ben wel benieuwd wat je gyneacoloog ervan zegt!
    Toevallig dat jullie dezelfde naam hadden als jullie vrienden!

Mammadoe; Wat irritant ja zo iemand die jou vanalles gaat vertellen! helemaal als diegene zelf geen kinderen heeft.. ik heb echt een hekel aan van die betweters!

Hier inmiddels al 4 :$ positieve ovulatie testen! Gisterochtend en avond.. dus ik dacht dan test ik vanmorgen nog maar eens, nog steeds 2 dikke strepen.. en net weer! Is dit normaal? Ik dacht dat die piek maar kort duurde?

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

goedenavond dames even een ego berichtje ik ben zo trots op mezelf, IK had toch verteld over de s familie, nu kregen we vandaag een sms dat we 4 december sinterklaas vieren, maar de afgelopen jaren hebben we zo een gezeur gehad met sinterklaas. Ik was al nijdig dat er niet over de datum even werd geiinformeerd of iemand ook kan in plaats van besluiten.
    en vervolgens kwam de vraag wat doen we met de cadeaus, nu is mijn man vooralsnog de laatste die kinderen heeft gekregen. Daarvoor was het ieder jaar zo dat iedereen een cadeautje kocht voor de kindjes die er al waren en de 1 gaf hier 5 euro aan uit en de ander gaf er 20 aan uit. toen ik zwanger was is dit afgeschaft er werd alleen nog een cadeautje gekocht voor de kinderen van jezelf. vervolgens wij vieren sinterklaas en kerst en vervolgens is rins jarig dus wij vinden dat een 25 euro maximaal geven we eraan uit voor de kleine maar zijn zussen dus 100 tot 200 euro en het is dus echt niet leuk meer. het verschil is zo groot. wij kunnen en willen financieel niet meer eraan uitgeven. nu is mijn man zo teleurgesteld en heeft echt het gevoel dat onze zoon niet de moeite waard is voor de overige familie. (het is een gevoel he ) dus we hebben een beetje een meningsverschil erover gehad maar ik heb de discussie nooit aan durven gaan met mijn schoonzus. en nu zegt de ene dus nee we doen geen cadeaus voor de andere kids is te verwarrend en wil ook niet de overige cadeaus thuis doen is ook te verwarrend nota bene degene die kinderen heeft die niet meer geloven. de andere snapt ons beiden, maar ik heb zojuist gewoon gezegd dat de irritatie zo hoog is over de manier van doen dat als het net zo is als voorgaande jaren dat er voor ons geen lol aan is, en wij niet mee doen met de sinterklaasviering. Ik weet dat het niet netjes is heb het natuurlijk eerder op de avond uitgebreid besproken met mijn man, en hij stond hier volledig achter. einde ego bericht ben zo trots:D

Ik heb mijn verjaardag boodschappen binnen morgen een dagje cake en cupcakes bakken en zaterdag feestje ! (man zei net al misschien komen ze allemaal niet meer, kan er dan niet wakker van liggen ben trots )

ik lees heel trouw mee maar heb momenteel de puf niet om op iedereen te reageren ben chronisch vermoeid! weet echt niet wat het is ben ook een beetje grieperig, verder vandaag te horen gekregen dat het kindje van mijn beste vriendin is opgenomen in het ziekenhuis hij is van augustus. en huilt hele dagen heeft enorm veel allergien en waarschijnlijk ook ernstige reflux ze gaan dit de komende week uitgebreid onderzoeken.

verder ben ik heel hard aan het leren heb 26 november mijn eerste examens!

15. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: knuffelse ;)

@jessie: wat grappig van die vrienden. wel heel toevallig. En wat balen dat je glucose toch wat te hoog was.

@marilouise: klinkt allemaal erg lastig. Succes. Enn lekker hoor, cupakes maken.

Sorry voor mijn late reactie maar de echo was goed. Goed gegroeid, blijft allemaal wel onder het gemiddelde maar groeit in verhouding gewoon goed. Het is voorlopig nog een fijn kindje.
    Vandaag een konijntje laten inslapen, was zooo zwak ook, verschil was heel groot met de andere twee, die zijn echt goed gegroeid, deze niet en zou het ook niet redden. Toen Dennis bij de dierenarts kwam leek het al meer dood dan levend. Dus nu nog 2 over.

16. shadow85

shadow85 Niet meer actief

@ brondy ik duim voor je dat het niet doorzet en loos alarm is.

@ tamale balen dat het zo lang duurt met dat tegenbod.al iets gehoord ondertussen?

@ marilouise you go girl!:) is af en toe nodig om voor jezelf ( en je gezin ) op te komen. een ander doet het niet voor je.

@ lwal ik heb geen ervaring met ovutesten maar dacht idd ook dat de piek maar kort was.

@ jessie jammer dat jullie naam nu al vergeven is.

@ mammadoe lekker ontspannen,heerlijk! mag je eigenlijk wel in de sauna als je zwanger bent?

@ linnie was de echo goed?

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Lwal, zet anders ff foto's ervan op, want het is wel vreemd. Soms als vrouwen zwanger zijn blijven er 2 strepen zichtbaar. Maar je zit pas op dag 16, dus dat zou wel heel vreemd zijn....was je vorige menstruatie wel overtuigend??? Je weet zeker dat ze even donker zijn? Ik weet namelijk dat sommige vrouwen 2x per dag een testje doen, aangezien soms het resultaat 2 strepen maar zo kort wordt weergegeven dat wanneer ze slechts 1x24uur doen, ze dan hun positieve test missen. Dan is hij bijv 's avonds posi terwijl hij in de ochtend nog neg. was....

18. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    mammadoe; ik heb een foto bijgevoegd! Vanmorgen weer getest, en nog steeds een donkere streep (zie onderste test) Heb de afgelopen dagen 2x per dag getest. Vorige maand gewoon ongesteld geweest, de eerste dag heel heftig met flinke krampen, de andere dagen wat licht.
    Misschien dat jullie iets zien op die testen?

Linnie; fijn dat de echo goed was!

De rest: sorry weet ik even niet meer.. moet nu gaan werken!

19. femmy79

femmy79 Actief lid

12 jun 2011
    255
    0
    0
    Den Haag
    Hey meiden, ik ben hier even niet geweest, maar ik had het erg druk.
    De tablet die ik gehad heb bevalt het super, zit nu bijna niet meer achter mijn laptop:D, lekker op de bank.
    Verder hebben we sinds woensdag een nieuw kitten (die heb ik ook van mijn vriend gehad). We zijn eerst naar het asiel gegaan en gevraagd wat nu het best was voor onze kat. Daar adviseerde ze toch een kitten, want een volwassen kat accepteerd beter en snellen een kitten dan een volwassen kat, dus woensdagmiddag kwam ik met een kitten thuis. Hij is nog wel jong ongeveer 2 maanden, hij is gevonden zonder moeder of broertjes/zusjes. maar hij is zo lief! Echt een pluizenbol.
    de kennismaking met onze kat gaat goed, ze blaast en gromd een beetje, als de kitten in de buurt komt, maar ze gaat hem steeds meer opzoeken, dus we hebben er vertrouwen in dat het allemaal goed komt!

@ lwal: mijn testen (zo te zien van hetzelfde merk) waren ook een paar dagen positief, maar deze testen zijn ook extra gevoelig, ik had ook nog een 'gewone' ovulatie test en die werd snel minder donker.

@ Brondy: heeft het nog doorgezet? Ik weet hoe je je voelt. Mijn NOD zit er ook aan te komen, maar nog geen enkele teken van zwangerschap. dikke knuffel voor jouw.

@ tamale: en nog wat gehuurd van huis?

Wij hebben nu eindelijk het woningborg certificaat binnen (dat houd in als de huidige bouwer van ons huis failliet gaat, dan wordt het door een andere bouwer afgebouwd) dus de laatste papieren kunnen nu naar de notaris en kunnen we een afspraak maken voor het tekenen:cool:

20. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Helaas is het vanmorgen toch echt doorgebroken :(:x
    Bedankt voor alle knuffels :) dat heeft me wel weer opgevrolijkt.

@ lwal
    Ik teste maar 1x per dag ('s middags) en had 2 dagen een positieve test. En volgens mij is 2 a 3 dagen wel normaal hoor. Jij zit nu op jouw 3e positieve dag toch? Mocht hij daarna nog positief zijn dan even een zwangerschapstest doen???

@ femmy
    Goed dat je het even nagevraagt heb over kittens. wel leuk toch zo'n kleintje erbij?
    Super dat je de papieren binnen hebt, dat scheelt een hoop gedoe mocht het je overkomen.

@ mammadoe
    precies, wist je maar van te voren hoelang het zou gaan duren. Nu gaat er toch door je hoofd of alles wel goed zit in je lichaam. Maar ik heb een hele stabiele cyclus, dus eigenlijk verwacht ik geen narigheid maar toch. Hoe langer het duurt, hoe raarder je gaat denken ;)

@ linnie
    Wat sneu dat je toch een een kleintje in hebt moeten laten slapen, maar waarschijnlijk wel beter zo. En fijn dat de echo goed was.

@ debby
    Ja mijn man was echt super lief en had alle begrip ervoor. Hij baalde ook ontzettend deze keer.

@ marilouise
    goeie zet! soms is dat nodig.
    Ik ben helemaal niet van sinterklaas (zolang er geen kids zijn). Maar mijn s familie wil dat elk jaar vieren, niemand heeft kleine kinderen. Wij doen lootjes per huis (zijn met 4 stellen in totaal) en moeten dan een gedicht voor elkaar schrijven.

@ Tamale
    hebben ze nog gereageerd???

Deel Deze Pagina