Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

@mammadoe, dat je vatbaarder bent klopt wel een vriendin van mij is vanaf dag 1 dat ze zwanger was tot dat ze bevallen was verkouden geweest. beterschap, het heerst trouwens ook heel erg hier al 4 dagen bezig nu had flink kunne bijverdienen met mijn 0900 stem

@jessie, ik heb bij de zwangerschap van rins ook diabetes gehad, bij mij kwamen ze er pas bij 28 weken achter. Als ze er eerder achter komen is het vaak veel beter te behandelen. (probeer alleen ervoor te waken dat je niet van hot naar her gestuurd wordt continue, ik moest op een gegeven moment naar de internist, de diabetesvepleegkundige, gyn, en dat allemaal op verschillende dagen en achteraf bleek zoals de dibatesverpleegkundige ook telefonisch kon)
    @mammadoe, het heeft niet direct te maken met snoepbuien, het is meer een hormonen kwestie, je alvleesklier staakt waardoor je insuline wat door het lichaam aangemaakt wordt onregelmatig wordt, eten van buitenaf is maar een kleine toevoeging hiervan maar wel het eerste te controleren.

@jessie hoop dat ze het bij jou onder controle kunnen krijgen je weet nu waarschijnlijk wel gelijk dat je bij 38 weken altijd je kindjes hebt. (ik werd bij goed 36 weken ingeleid maar ik was niet in te stellen in het korte tijdsbestek en heb veel insuline moeten spuiten) enne je kan nu nog vaker genieten van de echo's (altijd het positieve ervan in blijven zien ) sterkte ermee.

man moest net naar de tandarts, komt die daar om 7.15 tandarts al te laat kan die het gaatje niet meer vinden wat die moest vullen. dus man maar naar zijn werk door gegaan. hij baalde flink en heeft ook gelijk gezegd je hoeft geen rekening te sturen, zo ja doe ik mijn uren declareren bij jou. weinig meegemaakt dat die zo boos was.

Morgen gaan we uiteten met mijn nicht en haar vriend zij zijn nu ook een jaar bezig en het wil nog niet lukken. Nu is welhaar schoonzus (vrouw van broer) zwanger en die zit nu continue van ja wij zijn tenmisnte snel en dat soort rot opmerkingen te maken zo zielig.

van het weekend al gehoord van vrienden van ons, die zijn nu 7 jaar bezig en waren begonnen met voorbereidingen voor ivf maar nu had ze overstimulatie waren in eerste 2 dagen geen eitjes vervolgens moest ze ophogen waren er in 2 dagen ineens 42 eitjes dus moest ze gelijk stoppen dit kan levensbedreigende situaties opleveren je eierstok kan erdoor gaan kantelen. Zij is nu al zover dat ze praat over adoptie. maar hij wil daar nog niet aan.

Ik heb heel sterk het gevoel dat het bij ons niet raak is weet niet waarom. een gevoel.

2. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @jessie
    Dat is balen zeg!
    Hopelijk hoef je alleen een dieet te krijgen en niet te spuiten. Kun je je van te voren laten controleren of je daar vatbaar voor bent?

@mammadoe
    Wow :$ dat verwacht je toch niet, al helemaal niet als jij zo snel zwanger bent. Wel erg sneu voor ze. Wat gaan ze nu doen?
    Hoeveel broers en zussen heb jij?

@lwal
    Vermoeid doordat je niet fit bent of?
    Wel leuke dingen gekocht? Of alleen gekeken?

Hier beetje moe, laatste paar dagen gaan wij eigenlijk te laat slapen. Heb een opgezette buik en kwam er achter dat ik na de stop met de pil gewoon 2kilo ben aangekomen :$:(

3. marilouise

@brondy zou jij niet gewoon toch even een testje doen?

4. marilouise

voel veel voor een pyama dag vandaag kleine komt steeds lekker bij me zitten lekker hangen houd van die tutteldagen van hem

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Brondy Er is geloof ik een topic met meiden die allemaal een maansteen hebben gekocht, heb je daar al eens gekeken? En heb je nu pas voor het eerst sinds het stoppen met de pil gewogen, of heb je die 2 kilo er geleidelijk aan zien komen? Anders misschien toch een testje wagen? Moe, aankomen, opgezette buik :(

@Jessie Dat is wel balen dan zeg! Hopelijk kom je met een dieet al ver en hoef je niet te gaan spuiten.

@Mammadoe Dat is idd wel bizar. En ook wel vervelend voor jou, want het wordt zo idd een beladen onderwerp :( Maar volgens mij kun je bij het ontbreken van een cyclus één of ander hormoon spuiten waardoor het wel op gang zou moeten komen (volgens mij van MvM). Of zijn ze daar ook al mee bezig? En goed dat je toch even rust neemt! Even op het gemakje uitzieken. Hier eigenlijk nog niet heel veel te merken van het zwanger zijn :( Ben wat sneller moe, beetje prikkelbaar :) maar dat is het eigenlijk wel. Heb geen testen meer gedaan want die van de kruidvat was al zo donker als ie kon worden dus daar heb ik niet zo heel veel aan. Nu dus maar de echo volgende week afwachten.

@Marilouise Wel een beetje balen voor je man dan. Kun je al zo vroeg terecht bij jullie tandarts??

Ik had vanmorgen om 09.00 bij de kapper moeten zijn voor de kleine en ik had geen wekker gezet. Hij is normaal wel rond een uur of 7 wakker. Vanmorgen was ie dus pas om 08.50 wakker, oeps! Hij is vannacht wel een paar keer wakker geweest en vanmorgen had manlief hem nog verschoont toen ie thuis kwam van z'n werk. Nu de afspraak verzet naar 11.30, dat moet ik wel kunnen halen :)

6. marilouise

`@poemi onze tandarts kan je al vanaf 7.15 in de ochtend terecht dus dat is ideaal.

krijg net bericht dat een oudoom is overleden vannacht in zijn slaap hij heeft vorige week te horen gekregen dat hij kanker had wat niet meer te verhelpen was is opgenomen in het ziekenhuis en na 2 dagen naar een hospice gelukkig maar meneer woonde in zeeland en was al een aantal jaren weduwnaar en geen familie daar dus is helemaal alleen gestorven. gelukkig wel in het hospice, dat is een kleine troost en hij heeft een mooie respectabele leeftijd bereikt van 79 jaar. blijft verdrietig. Mijn opa en oma hadden nog erg goed kontakt met hem.

7. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    @Marilouise: Ik krijg zoiezo al veel echo's ivm mijn tweelingzwangerschap! Moet volgende week donderdag naar de diëtiste. En ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik ze niet 40 weken voldraag maar je weet het nooit he? Ben ook heel blij dat ze er nu al achter zijn gekomen.
    Gecondoleerd met je oudoom. Hij heeft in ieder geval geen lange en pijnlijke lijdens weg gehad, alleen wel zielig dat hij alleen was.

@Brondy: je kan het altijd aanvragen voor de zekerhied. Ik had geluk dat we op mijn werk een inloopmiddag hadden voor diabetes. Heb me toen laten prikken uit nieuwsgierigheid, maar achteraf ben ik nu wel blij dat ik het gedaan heb.

@Mammadoe: dat is wel vervelend dat het bij 2 gezinsleden overkomt dat ze niet zwanger kunnen worden. Dan voel je je zo schuldig he?

8. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @ Marilouse, haha 0900-stem, gemiste kans zo te horen! En fijn om te weten dat ik toch af en toe eens stiekem een snoep bui kan hebben :)
    @Brondy, Nee dat verwacht je niet. Wat ze nu gaan doen weet ik niet, want ik heb het dus via een ander familielid gehoord en zij hebben het ons nooit zelf verteld....Dus daar wacht ik dan eerst maar even op. Wij waren thuis met 3 meiden en 1 jongen. Haha je dacht zeker al, zo'n gereformeerd gezin met 12 kinderen, gelukkig niet!
    Jij 2kg aangekomen, acht je moet maar zo denken.....eitjes floreren in vet :)
    @Poemi, na ja, je bent nu pas 6w5d. Toen voelde ik me ook geen haartje anders hoor. Begon echt pas bij week 8 of 9 met misselijkheid. Dus komt vast wel goed.
    @Marilousi, gecondoleerd, dat is dan snel gegaan, heeft hij iig niet lang hoeve lijden.

@Jessie, nou ja, schuldig....Niemand kan er iets aan doen natuurlijk, maar je voelt je in ieder geval niet meer vrij om openlijk over te praten en van te genieten als we met z'n allen bij elkaar zijn ofzo. Had liever gehad dat we allemaal zwanger waren en we allemaal neefjes en nichtjes in dezelfde leeftijdscategorie hadden die dan lekker met elkaar kunnen spelen. Maar op zich hoeven mijn broer en schoonzus wellicht niet zo'n lange weg af te leggen als mijn zus (8jaar!) en is het met wat kleine medische snel verholpen....;)

@Claudia, leuk buikje op facebook zeg! Volgens mij had ik jouw buik nog helemaal niet gezien!

@Linnie, ik heb met opgegeven voor de open avond in het ziekenhuis. Dit moet je in je 7e maand bezoeken, dus ik pak die van 19 December :)

Ik voel me gelukkig iets beter. Mijn keel is minder ontstoken en ben wat minder vaak wakker geworden vannacht. Dat gaat de goede kant op :)

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hahaha, volgens mij heb ik moeite met het typen van Marilouise's naam....:D

10. marilouise

Ach leuke variant.;)

11. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @Mammadoe: Ik heb ook geprobeerd om hier foto's op te zetten maar krijg het niet voor elkaar.
    Wat naar van je broer zeg. snap dat het een zware lading krijgt zo. Niet fijn.
    Ik heb ons kind ingeschreven bij het kinderdag verblijf en ga maandag aan de yoga dus ben benieuwd.

12. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hey meiden,

Na 2 drukke dagen eindelijk weer ff een vrije avond op de bank. Ff bijlezen hoor....

@ Poemi, jazeker blijft het zwaar k u t... :( maar ik hoop inderdaad dat er wel een onderzoekje komt ofzo. Ik heb ook een voorbeeld van een nicht van mn vriend waarbij de eisprong net telaat of te vroeg komt waardoor het niet blijft 'kleven' ofzo, zij heeft ook 2 x MK gehad (zijn bezig voor de 2e). Uhm, wat is MA (na 10/11 wkn)???

@ Brondy, dat voor mn 26e is gewoon wat ik heel graag wilde...
    Ik word 10 januari 26.... dus we zien wel. Belangrijkste is natuurlijk dat er nu gewoon eentje blijft zitten ;) Kan me trouwens die jaloezie voorstellen hoor... zo heb ik op hyves ook alweer 2 bekenden zwanger zien worden! grrr
    Wat leuk zo'n ladies night! veel plezier!

@ Marilouise, goed nieuws vd hond!! YES! Enneuh, gecondoleerd met je oudoom... (ps: ik typ jouw naam ook vaak eerst fout hahaha ;) )

@ Mammadoe, thanks... is niet altijd even makkelijk hoor. Zo heb ik maandag ff flink zitten janken op mn werk!
    Denk indd dat zo'n cursus niet per se nodig is, maar ach, is toch wel leuk toch?

@ Jessie, he wat balen die diabetes. Houdt je daar verder niets aan over na de zwangerschap? Hopelijk is het een beetje binnen de perken te houden! Hopelijk heeft de dietiste een goed plan! Succes!

@ Mammadoe, wat een bericht van je broer zeg... :( hebben ze daar niets over verteld toen jij het goede nieuws vertelde?? Zo zie je maar weer hoe gelukkig men zich kan prijzen! Een baby krijg je echt en is een wonder... Hoe is het nu met je zus en de adoptie eigenlijk?

Zoo... nu is het tijd voor Exp. Robinson, fijne avond allemaal!

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Expeditie was weer leuk :D
    Claudia, Krijg je het niet voor elkaar? Hoe dat zo?
    Debby, op je werk! Dan gingen je collega's wel vragen stellen of niet? Mijn broer had idd niets tegen mij verteld. Ik heb dit via via gehoord (mijn familie is het ergste roddelcircuit dat er is) dus als ze er uiteindelijk over zouden beginnen, moet ik dus doen alsof ik nog niets wist. Alhoewel ikzelf ook wel een vermoeden had dat er iets niet helemaal lukte. :(

14. marilouise

Expeditie was inderdaad erg leuk, vanavond lekker uit eten met mijn nicht en haar man en mijn man natuurlijk.
    Mijn moeder komt op de kleine passen. en ik ben zo vreselijk relaxed over zwanger worden het komt wanneer het komt denk ik nu heb zelfs mijn banner aangepast naar onze lieve zoon, (ben druk op het moment dat zal wel meespelen en geeft me schijnbaar meer rust ) voelt erg goed moet ik zeggen.

we blijven natuurlijk hard oefenen. (het is voor mij heel bijzonder ik maak me altijd zo enorm druk om alles en nu )

15. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Goedemorgennn,

Bijna weekend! Pff, ben eraan toe. Nou, ik heb voor de zekerheid vanmorgen een testje gedaan, geen enkel streepje meer zichtbaar :(
    Allemaal nog leuke plannen dit weekend? Wij zijn lekker morgen en zondag samen vrij. Morgen even lekker samen wandelen op de Posbank denk ik (met hond van mn ouders) als het mooi weer is. Lekker genieten en misschien ff naar All Stars. Verder moet ik zondag nog even de Sint inhalen met muziekver.
    Vanavond gaan we bij een hele goede vriend borrelen en ff Apeldoorn in, wel gezelllig, heb er zin in.

@ Mammadoe, wij hebben maar een heel klein team (5 incl mij, over 2 vestigingen waar mijn manager over gaat) en op maandag zitten we samen. We hadden overleg, maar iedereen was te laat (we gaan half 9m open) en onze regiomanager was er. Die flipte enorm, begon te schreeeuwen etc etc... en dat was na mijn weekend, de druppel, normaal kan ik dat best hendelen. Blijkbaar was ik toch meer een emo wrakje dan ik dacht. Dus ikke weggelopen en toen kwam mijn collegaatje mij achterna. We zijn allemaal heel close, ze wisten ook van de vorige keer...
    Wel sneu hoor voor je broer, hoop dat ze snel succes hebben voor ze. Hihi, zo'n roddelfamilie hahaha, herkenbaar (schoonfamilie)

@ Marilouise, wat een goede instelling! Knap hoor....

16. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    #4956 Brondy, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
    @ Debby
    Kan me voorstellen dat je dan toch knapt :(
    En balen van je test *knuffel*
    Oke op die manier, ik hoop dat ik nog op mijn 26e zwanger wordt. Ben eind Januari jarig ;) Had ook liever vorig jaar al, maar manlief wilde persee eerst trouwen en tja dan moet je geven en nemen natuurlijk.

@ Poemi
    Geen idee eigenlijk, 2 weken geleden heb ik gewogen en ik zie ook aan mijn lijf dat ik wel iets dikker ben op bepaalde plekken. (helaas niet op mijn kont ;)) Ben van mijzelf niet dik (maat 36), dus als ik vriendinnen dat vertel zeggen ze: jij dik/aangekomen??? ;) Wel jammer dat ze dan niet snappen dat ik best weet dat ik niet dik ben maar ik zelf wel zie dat mijn figuur veranderd is.
    Is het nog gelukt met de kapper???

@ marilouise
    Wat een goede instelling zeg! Ik ga daar maar eens een voorbeeld aan nemen, hahah.
    Gecondoleerd met je oudoom....

@ jessie
    Oke, dat is goed om te weten. Denk tzt dat ik het dan wel even aan ga vragen.

@ mammadoe
    hahaha, dat is een goeie ;)
    Dan zijn jullie nog met best veel thuis. Volgens mij zie je dat niet zoveel meer. Wij zijn maar met z'n 2en (heb nog een zusje), maar verwacht niet dat zij uberhaupt aan kinderen begint. Zij wil heel graag een suikertante worden, ziet het al helemaal voor zich, hahah.

Wij gaan vanavond naar dansles. Morgen overdags niet zo heel veel gelukkig, 's avonds ga ik stappen met een vriendin (gaan naar Zak in Uelsen) er komt echt een vette line-up. Hou wel van dezelfde muziekstyle als Claudia ;)
    Zondagmiddag is manlief niet thuis en ga ik golfen met een andere vriendin. Druk druk druk ;)

Oja en gisteren hebben wij een vakantie geboekt, naja vakantie ;)
    Weekendje wintersport, in frankrijk :)

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Wat hebben jullie allemaal een leuke en drukke weekenden. Ik heb helemaal niets op het programma staan! Maar vind het eigenlijk wel heerlijk, want ik ben nog niet helemaal fit.
    @Debby, ja dat kan je er op zo'n moment dan even niet bijhebben. Ja echt een roddelfamilie. Mijn broer vertelde het in vertrouwen aan mijn zus, deze vertelde het aan mijn moeder, zij op haar beurt aan mijn zusje en zij weer aan mij....Ik hou er niet zo van. Mijn broer verteld het in vertrouwen en dan wordt daar toch geen rekening mee gehouden, terwijl mijn vooral mijn zus zou moeten weten hoe moeilijk het is voor ze zal zijn.
    @Brondy, lekker zeg! Wanneer ga je dan? Enne ja, grotere familie, vond ik vroeger niet leuk, maar tegenwoordig wel heel erg gezellig!

Ik had een tijd terug een hele doos vol met (jongens)babykleding gekregen via het iemand op het werk. Gisteravond heb ik die helemaal uitgezocht op maten en soorten kleding enzo. Het is echt bizat hoeveel ik gekregen heb! Mijn hele kast zit al bijna vol! :$ Zitten af en toe ook superleuke dingen tussen, overall wel wat kleurloos, blauw, bruin, wit. Zal je net zien, krijgen we een meisje hihi. :p
    Vanavond naar de vk, ben benieuwd!

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ mammadoe
    Dat kan ik mij voorstellen. Denk ook dat jouw broer het daarom wel tegen jouw zus gezegd heeft. Omdat zij weet hoe het is als het niet zo gauw wil.
    Wij gaan naar Superdévoluy, is niet zo'n groot skigebied, maar voor 3 dagen genoeg. Gaan wel met de bus, anders is een weekend echt niet te doen. Dit was ook een mooi goedkope optie. Gaan trouwens in Januari.

19. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: Bah wat rot van je broer! en idd zo dus 2x in een familie.. Zo zie je maar hoe speciaal het is als je wel zwanger kunt raken! Maar kan me voorstellen dat het zo voor jou ook wel heel dubbel is.
    Ik zag de foto van de kleertjes op fb haha, dat zijn er een hoop! wel heel fijn zeg.. Maarrr ik denk dat jij een meisje krijgt ;) Nog steeds niet fit dus? Nog lekker rustig aan dan dit weekend..

Brondy: lekker een paar daagjes skien! En je bent dus aangekomen en je hebt een opgeblazen buik? Echt super knap dat je nog steeds niet hebt getest, dat doen er niet veel na denk ik haha!

Debby: Ja kan me ook voorstellen dat je dan een keer knapt.. En dat is ook volkomen normaal! Fijn dat je zo'n goede band hebt met je collega en het daar ook bij kwijt kan. Als je dan een keer niet lekker in je vel zit kan je het ook gewoon aangeven.

Marilouise: Goede instelling!! Knap als je zo kunt denken.. Ik moet zeggen dat ik er deze maand ook ietsje minder mee bezig ben!

Hoop dat ik iedereen zo heb gehad.. Ik heb al weekend, deze week maar 2x hoeven te werken echt heeerlijk zo een keertje!
    Mijn plannen dit weekend.. Vanmiddag even naar de stad, manlief is best wat afgevallen dus zijn trouwring is veel te groot, die moet dus verkleind worden. Vanavond lekker met hapjes op de bank the voice kijken. Morgen verjaardag van de tweeling van D's nichtje.. Het jongetje is zijn petekindje! En zondag nog geen plannen!

Hier zoals ik al zei deze maand wat minder mee bezig met: ben ik zwanger??? Denk er natuurlijk nog wel heel veel aan.. Heb soms het idee dat ik vanalles voel, zoals nog steeds een beetje slapjes en raar gevoel.. maar van de andere kant heb ik het idee dat ik helemaal niks voel. Volgende week zullen we het weten ;)

20. marilouise

van de week was het gewoon of er een last van me afviel en ik kan het "gewoon" naast me neer leggen. wel een fijngevoel.

vanmiddag komen ze weer voor de verwarming man heeft vanmorgen gebeld en heel boos geworden dat als ze nu niet komen en het probleem oplossen er een klacht ingediend gaat worden over ze bij de woningbouw.
    hopelijk helpt het. ze komen vanmiddag weer.
    het is weer de radiator op rins zijn kamer hij doet niets alleen nu met die kou steeds, is die hele kamer helemaal vol vocht steeds maar de radiator doet het niet dus krijg het er ook niet uitgestookt ben er zo pissig over het is echt steenkoud op zijn kamertje.

Ik ga zo lekker aan het strijken, joehoe (mijn grote hobby en dat meen ik serieus heb een vreselijke hekel aan ongestreken spullen en rommel in de kast alles moet strak en netjes ) (het enige dat ik niet strijk is onderbroeken en sokken)

ow ja man had gebeld naar de verwarmingscentrale zeiden ze we sturen gelijk iemand die kant uit nou zegt man na 16.00 uur is die welkom maar we hebben nu al 2 maal onze zoon wakker gehad door jullie en jullie leveren vooralsnog toch niet behoorlijk werk dus na 16.00 uur zijn jullie welkom, ja meneer onze welgemeende excuses we snappen het . gewoon trots op mijn man zo is die normaal nooit. ik mocht al niet meer bellen omdat die bang was dat ik ze erdoorheen zou trekken .

de hond gaat een stukje beter de plek lijkt iets kleiner te worden. ze is ook weer enorm actief, al heeft ze nog wel pijnstillers.

Deel Deze Pagina