Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steeph1985

Steeph1985 Actief lid

8 jun 2011
    182
    0
    0
    Kraamverzorgster
    Limburg
    Haha, ja stiekem wel heel handig. Jammer genoeg zijn wij niet zomaar kunnen stoppen. Omdat ik geboren ben met hartafwijkingen moest ik eerst ff door de cardioloog laten checken of mijn hart in orde was. Ook al een eerste bezoekje aan de gyneacoloog gebracht en de situatie besproken. Gelukkig was alles helemaal in orde en mogen wij ook lekker gehoor geven aan onze kinderwens.

Ook leuke dat jullie bijna allemaal zo'n beetje van mijn leeftijd zijn. Soms is het trouwens ook echt te erg hoezeer je met het kinderen krijgen bezig kan zijn. Mijn man vindt het ook allemaal wel spannend maar kan het veel beter naast zich neerleggen dan ik. Op het moment niets leukers om lekker te bedenken hoe je de kinderkamer graag wil hebben en welke kinderwagen je het leukst vindt en noem maar op. Lijkt me alleen dat als het wat langer duurt om zwanger te worden, dat het dan juist moeilijker lijkt om daar tegenaan te hikken.

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Gelukkig dat alles goed was en jullie nu kunnen beginnen. Niet zo lekker een geboren hartafwijking denk ik. Lijkt me best wel eng.
    Ja is leuk dat iedereen een beetje van dezelfde leeftijd is.
    En heerlijk he om naar babykamers te kijken en kinderwagens enzo.
    Wij weten zo;n beetje al alles wat we willen hebben, haha. Echt heel erg.
    maar zoooo leuk.
    Maar jij ziet natuurlijk ook heel veel babykamers, dus hebt vast wel leuke ideeen opgedaan.

3. Steeph1985

Steeph1985 Actief lid

8 jun 2011
    182
    0
    0
    Kraamverzorgster
    Limburg
    Hey Linnie,

Valt best mee hoor. Ben als baby geopereerd, en nu kan ik gelukkig alles doen en laten wat ik wil.

Ik heb een nichtje van net 6 jaar. En mijn tante heeft het kamertje bewaard, dus das bij ons al geregeld. Maar natuurlijk moeten we er zelf ook wat kleur aan toevoegen. En dan kan ik idd ook een hoop inspiratie opdoen bij de mensen waar ik thuis kom. Maar er is zoveel leuks te krijgen! Maar we komen er wel uit.

Het leuke vind ik ook dat er nu steeds meer vriendinnen ook graag kindjes willen dus die vinden het niet erg om eindeloos over gangmaken te filosoferen. Alleen vrouwen kunnen dat soort onderwerpen eindeloos bepraten, haha.

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Ooh gelukkig dat je er dus geen last van hebt.
    Wel handig dat je al een babykamer hebt, scheelt ook weer een hoop geld toch.
    Mijn beste vriendin is ook bezig zwanger te worden. Echt heel leuk. is leuk om die ervaringen te kunnen delen met je vriendinnen, en natuurlijk hier op het forum;)

5. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Dames, jullie zijn lekker bezig hahaha! Eerst weer ff 20 minuten doorgelezen!
    Nieuwe forumgenoten:WELKOM! :D wordt een gezellige bende hier.
    Ben nog steeds op mn werk, ff ontspannen nu! ;)

Over dat ontbijten van jullie, ik loop toevallig bij een diëtiste en die heeft mij van de week hierover geïnformeerd. Je moet iig ontbijten met 2 boterhammen, volkoren!!! Lunch ook 2 of 3 en later nog 1 of 2. De vezels die erin zitten zijn enorm belangrijk. Daarnaast gaf ze aan dat de man ook rekening kan houden voor een betere kwaliteit van het sperma :) ook gezond eten en weinig alcohol.
    @ steeph: wat leuk dat je zoveel inspiratie kan opdoen bij anderen! Ik kan me voorstellen dat je dan ook nog extra erg de kriebels krijgt bij die mensen thuis!!
    Weten jullie trouwens of extra veel afscheiding een teken kan zijn? Heb echt meer als anders... ga morgenvroeg denk ik toch maar ff testen, hihi... GEK van de spanning word ik nu! Pfff... Omdat ik dus afgelopen week niet ongi ben geworden en zaterdag negatief was... maarja, wie weet is het al wel raak! Maar ben dus nog niet zo bezig met mijn cyclus te berekenen. Als het nega blijft, hoop ik maar dat ik gewoon weer ongi wordt en dan ga ik ut wel tellen denk ik... Nou, ik ben vanavond niet van de partij, zal het rond 23.00 uur wel weer inhalen haha!

Fijne avond Ladies!

6. claudi6a

claudi6a Actief lid

8 jun 2011
    342
    0
    0
    @ Linnie27: Hoe lang heb je aan de pil gezeten? Wel super relaxt dat je gewoon weer echt ongesteld bent! Ik heb den 12 jaar aan de pil gezeten dus hoop niet dat het daardoor langer uitblijft.

@steeph1985: Oke jullie zijn er echt al een tijd mee bezig zeg! met de onderzoeken. En in de kraamzorg. Dan kan ik goed begrijpen dat het gaat kribbelen. Ik denk dat het mannen eigen is dat ze het beter naast hun neer kunnen leggen. Mijn vriend zegt tegen mij je bent nog liever gister zwanger dan vandaag hahahah. Tja als ik iets in me hoofd heb wil ik het liefst gelijk. Net als jullie allemaal en dan heb jij nog eens veel baby's om je heen.

@lola83: Ik heb ook helemaal nergens last van!:D Dus volgens mij is dat wel goed. Is bij elk lichaam anders. Heb nu wel iets meer afscheiding.. Maar dat kan ook komen omdat ik vandaag mijn eisprong heb. Dat heb ik weer gelezen maar pin me er niet op vast.
    heb bij 3 verschillende pagina's mijn oveulatie getest en overal komt een andere dag uit! Wel 3 dagen achter elkaar maar toch.
    Spannend.:)

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hoij dames,

Aanstaande vrijdag ga ik ook stoppen met de pil. Ik slik al geruime tijd foliumzuur, gewoon van de apotheek 1,50 voor 30 stuks. Kan geen kwaad, en is niet duur dus ben op tijd begonnen.

Doordat we op vakantie zijn geweest naar een malaria gebied hebben we de hele "planning" op geschoven (klinkt stom maar malaria kan echt gevaarlijk zijn voor de ongeboren vrucht)

Aanstaande maandag als het goed is mijn 1ste menstruatie na het stoppen met de malaria tabletten. Daarna zouden we "voor de echt" (jaha, ben limbo ;) ) kunnen gaan! Dat gaan we dus ook proberen ;)

Leuk dat we zo kunnen kijken hoe snel het waar raak is enz!!

Leuk idee!

8. Steeph1985

Steeph1985 Actief lid

8 jun 2011
    182
    0
    0
    Kraamverzorgster
    Limburg
    Hèhè fijn, nog iemand van 'down under'! welkom. Dan is voor ons beiden vrijdag het startsein. Spannend!

Ja doordat we er al een ticje mee bezig zijn wordt ik wel ongeduldig. Maar ik had nooit zo'n grote voorraad geduld...

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Nouw, even naar de fysio geweest en gelijk weer heel wat leeswerk idd. Moet eidenlijk gaan koken, dus ik laat ff alle @-jes weg, en reageer op hetgeen ik v an al het leeswerk onthouden heb, stuk makkelijker! :D
    Alle nieuwe mensen: welkom! Leuk dat we met z'n allen in hetzelfde schuitje zitten.

Wat betreft het vinden van dit topic op een andere pc. Je kan rechtsboven het forum op je naam klikken en dan onder statistieken je laatste reacties ophalen, daar kan je dan doorklikken naar dir forum.
    Je kan ook eventueel een abbonament nemen op dit forum. Bovenaan deze pagina, rechts in het grijs, onderwerp tools aanklikken en dan kan je je abboneren.

Even voor de goede orde, ik ontbijt altijd wel, maar was vandaag gewoon laat omdat ik lekker vrij was en lang in mijn bed op dit forum heb zitten kijken. Maar zoveel bruine boterhammen op een dag is wel heeeel veel! Heb nu wel steeds alles in volkoren of meergranen. Vanavond gaat mijn vriend zelfs vis met me meeeten, doet ie anders nooooit!

Relaxed dat jullie allemaal geen last hebben, ik ben even pillentjes wezen halen voor mijn buikpijn, want mijn bloeding gaat met heel wat buikkrampen gepaard! :(

Enne malaria(pillen) is zeker slecht als zwangere. Ik ga naar Thailand, maar daarvoor hoef je geen malariapillen te slikken en hepatitis A&B + DTP heb ik al gehad. We gaan er niet vanuit dat de eerste keer raak is. En stel dat dit wel het geval is, ach....dan ben ik zo blij en geniet ik van de rust die ik op vakantie krijg :)
    Hé Linnie, leuk dat je nu samen met je beste vriendin dit kan delen! Mijn vriend wil dat ik het als topgeheim bewaar hahaha.
    Ik ga maar snel koken, anders zwemt die vis weg....

10. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Had ff visite en meteen zooo veel gemist. haha. Helemaal gezellig zo, wordt bijna verslavend.

@debby: goed dat ik het weet. Wat je moet eten. Als ik gewoon werk eet ik 4 borthammen op een dag, dus dat zit dan wel goed. Zal ff tegen mijn vriend zeggen dat hij maar moet stoppen met alcohol:)

@claudia: Ik weet eigenlijk niet hoe ou dik was toen ik aan de pil ging. Denk dat ik minimaal 12 jaar aan de pil ben geweest. ja lekke dat het de eerste keer goed op tijd kwam, maar je weet nooit he, afwachten op de volgende, miss is die wel stuk later.

@Bjanc: gezellig, nog meer meiden om te kletsen.

@mammadoe:wel minder dat je zo veel buikkrampen hebt. Blijf het ook raar vinden dat ik helemaal niets voel tijdens mijn menstruatie nu. ben ik echt niet gewend. Nou ga maar lekker vis eten, gezond. Vol met eiwitten toch? Voor je vriend;)

11. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Haha is dat zo? :)
    Nou ja voorlopig even geen geklus hier in huis dus....
    Mijn vriend vind ongeveer alles wat groen is, of een spoor van vitamine of mineralen bevat vreselijk eng! Dus hij zet hierbij een grote stap. Hopelijk kan hij voor zijn ongeboren kind wel betere en gezondere keuzes maken.....
    Ziet er toch best lekker uit, nog even de oven in:

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Ja zier er lekker uit. Nou hou ik niet zo van vis, maar het ziet er lekker uit.
    ga je toch maar wachten tot na thailand? Zei je volgens mij gister ook, niet klussen;)

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    mwah, ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik niet een ander voorbehoedsmiddel meer neem hoor!! Voor de vakantie is er maar 1 periode waarin in eventueel vruchtbaar ben, nou ja mocht het in 1 x raak zijn, jammer dan hoor. Kleine kans, en als het wel zo is....zal wel loslopen denk ik. En als ik een normale cyclus heb, op thailand mijn tweede eisprong......En dan ben ik daar natuurlijk zo ontspannen dat het daar wel in 1 klap raak is ;)

14. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soo ik kom even spieken tijdens mijn werk, maar meteen weer een hoop bij te lezen!!
    Ik begin nu wat last te krijgen van het 'ontpillen' Heb een zeurderige buikpijn, net als op dag 2 van mijn mentruatie. Ook wat last van mijn onderrug, maar weet niet of dat hierdoor komt!
    Hebben jullie ook last (gehad) van het ontpillen??
    En gaan jullie allemaal aan de slag met ovutesten? Of laten jullie het op zijn beloop? Ik ben nu nog van plan om geen ovu testen te gebruiken, maar dit kan natuurlijk nog veranderen..

Nou ik ga hier nog even 'hard' werken tot 22.00 uur!

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Werken tot 22:00? Nou succes hoor! En dat ontpillen? Ik heb precies hetzelfde buikpijn!!!! Hoe zit het bij jou dan? Heb je nu net als ik je eerste bloeding na het stoppen met de pil? Of is dit je eerste echte menstruatie?
    Ovutesten begin ik nog niet aan hoor. Gewoon regelmatig (best om de dag) klussen en dan zie ik wel :) Mocht het dan na 3 maanden ofzo nog niet gelukt zijn, dan kan ik eens kijken. Anders ben ik bang dat er zo een druk opkomt vanaf het eerste moment.

16. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh nemen jullie het me heeeeeel erg kwalijk als ik niet terug lees? Ik ben echt kapot!!
    Lange dag gehad en morgen weer, bah.
    Ben echt mezelf niet, moe, opgeblazen gevoel blegh.
    En begin ook nog eens verkouden te worden.

Nieuwe dames: Welkom! :D

Alcohol bij man: Mijn vriend heeft vrijdagavond een feest, heb hem net als smekend aangekeken om het rustig aan te doen.
    Aangezien ik die maandag mijn eisprong heb :(.
    Dat word maar weer afwachten.

17. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lwal: Werkse!
    Ontpillen heb ik best wel last van gehad, ik dacht zelfs eerst dat ik zwanger was , aangezien ik alle symptomen had!
    Zere borsten, misselijk etc , maar dit bleek echt door het ontpillen te komen.

18. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mammadoe: Dat ziet er heeeeeeerlijk uit! Heeft het gesmaakt? ( en nog belangrijker, heeft het je vriend gesmaakt?? ;))

19. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Moe, opgeblazen gevoel....ben je.....?! :D
    Was erg lekker ja, van zo'n kaartje van de AH. Vriend heeft aardig beetje op en de rest aan de kat gevoerd hahaha. Hij begon weer zijn toespraak dat je alleen moet eten wat je lekker vind.....dat verklaart zijn 110 kilo hihi :D

20. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Jeeeej! 100e bericht in ons topic!

Deel Deze Pagina