Dames, wat reageren jullie massaal zeg! ik ben wel even bezig geweest bij me bij te lezen!! Ja spannend he allemaal! Ik zat vanochtend babyboom uitzendinggemist te kijken, de eerste aflevering, en toen realiseerde ik me inderdaad dat het allemaal niet zo van zelf sprekend is om pats boem zwanger te raken. Ik moet tegen mezelf echt even zeggen dat het echt wel even kan duren, maar ik hoop zo dat ik over een paar weken kan zeggen dat ik weer zwanger ben! Dus jullie mannen doen ook actief mee aan het zwanger worden dus? (door gezond te doen?) Ik ben nu al benieuwd hoe mijn manlief hier op gaat reageren Ik moet zelf ook maar echt wat gezonder gaan doen, maar heb nog zo de instelling van 'nu het nog allemaal wel kan/en mag neem ik het ervan'... @ Debby1: wat spannend zeg, volgens mij kan meer afscheiding wel een teken zijn. Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, zeker in het begin! @ de rest: succes met ontpillen. Ik heb er geen idee van, ik heb nergens last van, spiraal eruit en cyclus gaat gewoon door!
Hej Isa, ja sorry sommigen hadden een vrije dag vandaag haha. En zoals Linnie al zei; het werkt een beetje verslavend! Als je de hele avond playstation spelen actief noemt.....haha Acht uiteidenlijk zijn wij vrouwen toch degene die de kar moet trekken. Ik ben me er altijd al erg bewust van dat het ontzettend lastig en pijnlijk kan zijn om zwanger te worden. Mijn zus is al 7 jaar verder en nog geen kind, nu (hopelijk) zo'n beetje aan het einde van een adoptieprocedure. Hopelijk krijgt zij als oudste zus eerst haar kindje en daarna ik. Ik zou het nogal zielig vinden als ik in 1 klap zwanger zou zijn en zij nog altijd met legen handen staat.... Maar ja ik ga me ook niet inhouden natuurlijk, moet wel mijn eigen leven leven
Mammadoe: Hahah , mannen! Heb je dat kaartje deze week van de ah weg? Wij houden wel van vis! En ben ik zwanger? Hahah, dat lijkt me wel errug vroeg he! Isa: Groot gelijk hoor. Ik zit nu ook wel fudge vanille te eten gewoon omdat ik er zin in heb en het de 9 maanden zwangerschap eigenlijk niet wil! Of nouja, niet teveel dan!
Mammadoe, 7 jaar! Wow! Hoe slopend moet dat wel niet zijn! Ik ben nog geen 2 weken onderweg en ik vind het al spannend!
Ja klopt gister bij de AH gehaald. Erg lekker paksoi, rode ui, pangasiusfilet en kokosmelk. Maar ik zou ze wat langer dan de voorgeschreven 15 min. in de oven doen, want het dikste stuk was nog wat rauwig.... Ja 7 jaar, is echt een hel voor ze. Eerst die hele mmm (medische malle molen), jezelf elke dag injecteren met hormonen, terugplaatsingen en dan iedere keer weer moeten wachten en die onzekerheid om vervolgens keer op keer te horen dat je niet zwanger bent. Uiteindelijk zat ze thuis met een burn-out. Toen die hele adoptieporcedure in en hopelijk krijgen ze dit jaar een kindje uit zuid-afrika. Maar ze had het al eerder dit jaar verwacht, dus nu begint ze weer een beetje somber te worden dat ook dit weer zo vreselijk lang duurt (detail: er bestaat zelfs een wachtlijst om op de wachtlijst te komen ....haha).
@ Mammadoe: Nou, hopen dat het kindje voor hen niet te lang meer duurt dan... dat is ook echt een vermoeiende molen, zeg! Hoop dat wij daar niet in belanden. Heb wel respect voor die mensen, kan me die burn-out wel voorstellen! Hoest met je buikkrampen nu? Werken de medicijnen? Die AH kaartjes zijn handig he? Ik let idd nu wel op met "gezonder" doen maar sommige dingen neem ik ook nog ff lekker 'nu het nog kan' Mijn vriend heeft binnenkort een weekend met zijn elftal!! Ook gruwelijk veel drank natuurlijk! Maar ik zeg maar niet teveel, want anders gaat het averechts werken denk ik Mijn vent is trouwens een beetje een nuchter en sceptisch type, hebben jullie dat ook? Als ik wat denk te voelen (ja, zere borsten, ja, harde buik, ja, ineens pukkels etc...) dan gaat het zo: "Joh, Jij denkt dat het metéén raak is, duurt echt wel ff...". Daarom blij dat we hier als vrouwen lekker weg kunnen praten en fantaseren haha Zou het trouwens zo zijn dat je in dit geval ook genen van je moeder mee krijgt? Zoals die in de 1e maand raak was en supervruchtbaar (2e ook meteen raak, maar werd MK... en 3e, mijn broertje, ook direct raak na de MK)?? Vraag ik me wel eens af....
Medicijnen helpen al wel een beetje, en aangezien ik nu toch ongi ben en iedereen het over 'het-ervan-nemen' heeft, heb ik ook maar een malibu annanassap ingeschonken haha. Volgens mij heeft dat er niets mee te maken, bij mijn moeder ging het zwanger worden ook altijd wel soepel, maar bij mijn zus dus weer helemaal niet. Kan natuulijk ook aan je partners zaad liggen.... Mannen kunnen het idd makkelijker naast zich neerleggen ja, maar af en toe zie ik de gedachten bij mijn vriend door zijn koppie schieten, erg leuk om te zien en elke dag gaat hij nu harder roepen dat hij echt wil en er klaar voor is Maar hij moet ook wel lachen dat ik hier nu de hele tijd op het forum zit te ouwehoeren met andere gefrustreerde wannabee-mamma's
Ow ja, moest ik nog ff kwijt. Ik zat te kijken naar zo'n bugaboo kinderwagen, super handig, maar ook super duur. Mijn vriend gokte 150, ik lag helemaal dubbel want dat ding kost 900 euro! Zal dat nou echt zoveel schelen? Eentje van 100 of van 1000?
Mammadoe, dat word alleen nog maar erger op het forum! Toen ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik hier zoooooveel gepost.( met mijn andere account ) Was echt verslaafd. Maar het is zo leuk en fijn om met anderen die net zo ver als jou zijn, te praten over vanalles en nog wat! Mijn vriend vond het aan het begin ook grappig, maar dat werd steeds minder . Debby: Ik denk wel dat je in veel gevallen naar je eigen moeder kan kijken.. Maar dat wil niet altijd zeggen dat het ook zo zal gaan. Ik hoop het wel, want iedere bevalling ging bij mijn moeder sneller. ( 4 kinderen )
Mammadoe, ja dat scheelt zeker wel. Wij hadden bij de eerste een x adventure, nu willen we graag een maxi-cosi Mura. Rijd geweldig, met 1 hand te besturen , klein op te vouwen en een fatsoenlijke duwhoogte. Niet eens zo heel duur. De bugaboo rijd ook super fijn, maar ik vind ze heeeel laag. De duw hoogte is uiteraard aan te passen, maar de wandelwagenbak/of autostoel, zit heeel dicht op de grond. Dat vind ik het nadeel en een grote voor zo'n dure!
@ Mammadoe; Nee ik heb mijn ontrekkingsbloeding al gehad vanaf 1 juni. Merk nu dat ik een gevoel in mijn buik heb wat ik normaal niet.. lijkt een beetje op ongesteldheidsbuikpijn. Maarja het schijnt allemaal bij het ontpillen te horen! En wat heftig van je zus zeg! Hoop dat het dan toch snel gaat gebeuren. Wel heel mooi dat ze er nu dan voor kiezen om een kindje te adopteren. Mijn vriend is er ook heel erg mee bezig, vooral de laatste dagen. Toen ik net thuis kwam uit mijn werk vroeg hij: "en voel je al wat? Heb je al pijn aan je borsten? Ik denk dat ik gister raak heb geschoten" haha super grappig! Al snapt hij er niet veel van hoe mijn cyclus nou helemaal werkt. Maar ik vind het wel schattig dat hij er zo mee bezig is. Ik heb echt geen verstand van kinderwagens! Geen idee welke nou goed zijn of niet.. Dus fijn dat hier al mama's met ervaring bij zitten
Ja ik las idd al ergens dat het nogal laag bij de grond was. Maar heb nog heel lang de tijd om te zoeken en te kiezen. Zou niet durven om nu met mijn platte buik de prenatal in te stappen en met wagens te gaan lopen haha. Beetje voorbarig zou het ook wel zijn Hou nog liever even mijn geld in mijn zak, maar zal zeker ook eens naar die maxicosi kijken! Goede tip, zeker handig dus een paar ervaren moeders hier in het clubje Schattig hè die vriendje Lwal? Hopelijk blijft alles voorlopig nog leuk en luchtig Ik ga nu slapen, want ik moet morgen een hele lange dag tolken. Ik ben bang dat als ik terugkom ik heel wat moet gaan bijlezen Truste allemaal!!
Inderdaad,jullie hebben gelijk, de vent speelt natuurlijk ook een rol vrij belangrijke ook! Haha Najah, toch hoop ik dat wij beiden de genen meekrijgen van vruchtbaarheid (en die tweeling denk ik nog ff over na...) Die kinderwagens, jah... pff, niet normaal die prijzen! Moet zeggen dat ik er nog niet heel in verdiept heb. Maar die ervaringsdeskundigen op het forum wel handig! En verslaafd ben ik ook al! Denk dat ik van mij 9-urige werkdag er wel 40 minuten aan heb besteed met ff te kijken enzo.. Maar ach, heb recht op 1 uur pauze en die neem ik niet, altijd gewoon ff snel een broodje achter mn bureau! Slaap lekker alvast! Lekker dromen over kleine blauwe/roze rompertjes en sokjes...
Haalloooooo, ben ik weer! Heb niet alles terug gelezen. Volgens mij raken we allemaal een beetje verslaafd hieraan. hahahaha. Had visite voor de verjaardag van mijn vriend. Maarre, over kinderwagens gesproken. Mijn vriend en ik en mijn moeder waren bij de prenatal om iets te kopen voor iemand. Gaat mijn vriend naar de kinderwagens, vervolgens gaat hij vragen stellen en ze laten hem een hele demonstratie zien want hij wilde zien hoe de bugaboo werkte. hahahahah. Schaamde me dood. Hij heeft het tegen iedereen alleen maar over de bugaboo, hilarisch, hahah. Ga verder niet nu reageren op jullie eerdere berichten hoor, weet nu al niet meer wat er allemaal stond. Weltrusten iedereen
Lwal, Haha wat schattig dat hij er zo druk mee is! Mammadoe, nee dat snap ik! DOen wij ook niet voordat ik 12 weken zwanger ben hoor. En het heeft nog ff de tijd toch! Werkse vandaag. Debby, gezellig! Wat voor werk doe je dan? Linnie, wat leuk van je vriend! Zou die van mij echt niet doen! Haha Oh ik ben echt zoooo moe. Moet werken van 8:30 tot 18:00. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel vandaag! Fijne dag iedereen en werkse!
dag dametjes, wat een heerlijk gekakel hier! Ik moet er echt om lachen. Vrouwen die zwanger die willen worden lijken wel erger dan de vrouwen die het al zijn. Ik had met isaatje ook een bugaboo via marktplaats. Ik was er wel tevreden over alleen lijkt hij soms niet zo stevig! Voor mijn gevoel kon je er geen kratje bier op zetten. Maar goed, dat hoeft dan ook niet zo vaak. En inderdaad hing die laag op de grond. Wij hadden wel zo'n rare zak onderin, maar als die vol zat kon je hem niet goed inklappen. Mooi zijn ze wel. Ik weet nog niet welke ik zou kopen. Idd die maxi cosi mura is ook wel heel mooi, praktisch en ziet er heel degelijk uit! Die bugaboo hebben we een jaar later weer verkocht via marktplaats met 100 euro verlies. Dat viel mij reuze mee. Nu hebben we alleen nog een buggy van de hema van 60 euro! Ideaal. Ik heb ook al van die flash forwards zeg maar, dan zie ik mezelf al bij mijn ouders zitten en het hun vertellen en dat ze dan juichen en misschien wel een traantje weg pinken haha. Dat zal nu wel anders zijn. Vorige keer was het een big shock, en meer van o nee, wat nu?.. Hebben jullie allemaal een vast contract, zodat jullie recht hebben op zwangerschaps verlof? Of kunnen jullie dat makkelijk zelf tillen? Ik heb nog een half jaar contract maar mondeling is eigenlijk afgesproken dat het de bedoeling is dat ik nog een jaar of 4 blijf, en heb hem al verteld dat er ooit een zwangerschapswaarneemster moet komen voor mij. Vond ie prima en niet meer dan logisch. Dus wat dat betreft zit ik wel gebakken.
thara, nu wordt het voor jou klussen zeg , nog 4 dagen!! *maakt een huppeltje van opwinding* haha! Ik heb trouwens een jaar gewerkt in een kliniek voor alle zorg rondom zwangere vrouwen. Erg leuk maar toen was die obsessie wel erg groot. Nu ik er zelf weer mee aan de slag mag, zie ik echt 100 zwangere vrouwen op een dag lopen!
Goedemorgen allemaal! Dit is echt verslavend.. Het eerste wat ik deed toen ik wakker werd was de laptop aanzetten en mijn ontbijtje eten eten Ik kan deze pagina op mijn blackberry ook openen, maar dan is hij wel heel traag heb ik al ondervonden! @Debby1: Ga jij nou vandaag testen?? Of heb ik dat verkeerd? Heeeel spannend anders! Hou ons op de hoogte... Werkse allemaal vandaag, ik heb lekker een dagje vrij
Goeie morgen zeg! Ik heb wel een kwartier zitten lezen voor ik wist waar het hier allemaal over ging. Over de kinderwagens kan ik in elk geval zeggen dat ik er al een heleboel heb gezien bij de mensen thuis. En stiekem heb ik zelf ook een babywinkel gehad dus ik verkocht ook kinderwagens. Maakt toch idd echt wel verschil of je een goedkope of een duurdere in huis haalt. Ik twijfel tussen een Mutsy en een Joolz. Maar ik verdiep me er later wel in, als het echt zo ver is. @isa. Ik heb wel een vast contract. Maar door mijn onregelmatige werkdagen is het moeilijk om opvang te regelen. Ik werk acht dagen achter elkaar en heb dan weer een aantal dagen vrij. Maar of ik volgende maand nou de 10de juli moet werken kan ik je nog niet zeggen. Dus vast opvangdagen bepalen is heel moeilijk. Ik heb het er wel al met mijn man over gehad en we willen kijken of hij terug kan gaan naar 4 werkdagen per week. De zaterdag (we werken allebei veel zaterdagen) kan mijn moeder wel oppassen. Weten de andere meiden al hoe ze dat willen regelen of ben ik nu wat voorbarig om dat te vragen?
Hi Ladies, Ben ook weer op mn werk sinds half 9 moet altijd tot 17.30... @ Linnie: nog gefeli met je vent leuke avond gehad? @ Tara: jeetje, jij hebt ook een lange dag?? Ik werk als intercedente voor een uitzend organisatie... zeg lekker niet welke @ Isa: dat kratje bier zou mijn vent wel handig vinden op een kwagen denk ik hahaha! Voor mij wat betreft contract: ik heb nu een half jaar contract die eind juli afloopt. Eind van deze maand hoor ik dus hoe of wat. De intentie van mijn mngr is dat ik gewoon kan blijven, maar ja, het is een commerciele organisatie en als de pegels niet binnenkomen...? Maar ik verwacht wel dat het goed komt. Had er toevallig gisteren over met mn vriend, wat zal ik doen? Als ik voor mijn verlenging zwanger blijk te zijn geef ik het wel eerlijk aan (in het kader van 'eerlijkheid duurt het langst' en zij is zelf 30 en heeft al 2 kids... dus die begrijpt dat wel). Zolang ik niet zwanger ben, zeg ik dus ook niet dat dit in de planning zit. Ik denk dat ik dan 24-32 uur zou willen werken. Mijn vriend werkt onregelmatig dus dat kunnen we wel combineren denken we. @ Lwal: Ja, ik wou testen.... maar ik was vanmorgen zo moe en te laat uit mn nestje, dat ik me enorm moest haasten. Dus dat doe ik morgenvroeg!!! Voor iedereen: werkze vandaag