Ik heb een vast contract! Wat een verslaving! Ik ben een paar dagen naar Frankrijk dus als ik terug kom lees ik weer bij! Denk dat dat lang gaat duren Werkze nog en iedereen alvast een fijn weekend!
Ik heb ook een vast contract gelukkig! Wilde eigenlijk wel van baan wisselen, maar durf het risico niet te nemen om met een tijdelijk contract zwanger te worden.. Dus heb nu besloten om mijn huidige baan gewoon aan te houden, en dan kan ik als ik ooit ben bevallen altijd nog een andere baan zoeken. @claudi6a: fijne vakantie!! Geniet ervan..
@Lwal: Thanks gaat helemaal goed komen! Kwa werk heb ik precies hetzelfde. Durf nu ook niet te gaan wisselen. Miss is het straks raak en dan moet je al gelijk weer met verlof voordat je ingewerkt bent hahaha.
Goedemorgen allemaal, Heb even heerlijk uitgeslapen. Maar jullie zijn alweer druk bezig zie ik. Ik heb trouwens ook een vast contract en werk in de kinderopvang. @debby1: Ja heb een leuke avond gehad. Gelukkig hadden we vannacht alles nog opgeruimd en schoongemaakt, dus dat scheelt vandaag weer. En we hebben nog zoooo veel taart over, haha. Wel lekker, maar zo slecht. En dan vind ik het zonde om weg te gooien dus ga ik maar eten, hahah. Oooh, spannend dat je gaat testen. Let us know. @steeph: Wij hebben het er ook al over hoe we het gaan regelen, nou moet dat ook nog op mijn werk kunnen. Maar denk dat het niet verkeerd is om er wel al over na te denken. Ook als je kinderopvang wilt moet je je soms al heeel snel inschrijven. Dus dan moet je ook wel wat weten. @lwal: Lekker hoor een dagje vrij, zou vandaag ook best goed weer worden toch. Ik kom ook net uit bed en keek meteen hierop, eerst op mijn iphone, internet is wel snel maar het tikt zo vermoeiend op een telefooon vind ik. Vooral als je zo veel moet tikken omdat je veel hebt gemist, haha. Dacht ook, snel reageren anders snap ik er straks niets meer van. @claudi6a: Veel plezier in frankrijk. Hoop dat je mooi weer hebt. Ik was vorige week een weekje naar zuid frankrijk, en precies die week de hele week regen:x. Hier prachtig weer, en dan kom je terug naar nederland, wordt het hier weer slechter, was ons niet gegund. Byebye
@steeph1985: We hebben het er wel over gehad! Mijn vriend wil vrijdag thuis werken en ik wil 3 dagen gaan werken dus denk dan 2 dagen kinderopvang of een leuk gezin opzoeken ofzo! Jammer genoeg hebben wij geen ouders die echt vaste dagen op kunnen passen.
@ linnie27ank ej wel gaat goed komen. Oke dat is dan minder zeg! Laten we hopen dat het droog is! En anders blijven we lekker in het huisje zitten extra reden om te klussen!! ahahah Fijn weekend alvast
@claudi6a: hahah, ja dan extra reden om te klussen, en je hebt miss je eisprong vandaag als het goed is, haha. SPannenddd, dit is het moment
Zo! Thuis van een erg vermoeiende dag! En thuiskomen in een schoongemaakt huis, want vriendlief had een vrije dag. Heerlijk vanavond op de bank hangen met de laptop @claudi6a: Dat is lekker, even naar Frankrijk en gan ook nog eens je eispsprong! Ik voel een zwangerschap aankomen Veel plezier! En we zien je wel weer als je terugkomt! @linnie: Je mag wel ff op bezoek komen met je taart Werk je in de kinderopvang? En ondanks de hele dag al die kinderen om je heen, wil je toch ook nog in de avond kinderen om je heen? Vriendinnetje van mij is juf op een basisschoon en juist daarom moet ze voorlopig nog niet aan kinderen denken en verklaart ze mij voor gek dat ik mij nu al wil settelen op die manier. Ik heb overigens ook een Iphone, maar ik krijg spontaan RSI in mijn duimen als ik hele lappen tekst moet tikken erop @Debby: Wel fijn dat je manager een vrouw is, die begrijpt jouw situatie dan vast een stuk beter En wat jammer dat je niet getest had, ik moest er vanmorgen aan denken en was erg benieuwd wat ik zou lezen als ik thuis kom, nou ja morgen dan maar...spannend! Wat betreft de kinderwagens, voorlopig denk ik er niet aan. Maar wel een nare conclusie dat je van het geld voor je kinderwagen ook op vakantie kan gaan haha Zoals ik al eerder gezegd heb ben ik ZZP-er. Dus ik hoef niet met een baas te overleggen ofzo. Maar ik werk wel enorm onregelmatig, soms heb je werk en soms niet. Soms tolk in een bruiloft tot kwart over 1 's nachts en de andere keer sta je op zondag een uitje te tolken. Dus geen idee hoe dat zich ontwikkelt. Mijn schoonmoeder wil in ieder geval wel oppassen, mijn eigen moeder denk ik niet. Ik had al eens zitten kijken op internet welke opties er waren voor flexibele opvang, maar dat is nog niet gemakkelijk! tips?
Hahah, ik had echt heerlijke slagroomtaart bij de bakker, weet echt niet hoe ik die op moet krijgen. Had al een stuk naar mijn ouders en zusje gebracht. Maar dan he je verjaardag en koop je taart, en dan ben je bang of je wel genoeg hebt, en dan eten er ineens mensen geen taart Maar ik werk idd in de kinderopvang. Ik draai drie ochtenden peuterspeelzaal en 3 middagen bso. Dus ik heb geen baby's. En moet af en toe ook zeggen dat ik blij ben dat ik in de avond niet nog een kind heb. Maar je eigen kind is toch anders. En wat ik heel veel heb is dat ik denk, zo'n kind wil ik niet, en zo'n kind ook niet. hahah. Echt heel erg. En als je zwanger bent kan het in dit werk ook wel zwaar worden, je tilt toch heel veel dus daar moet he dan wel op letten. Maar jij hebt wel een hele leuke afwisselende baan als ik het zo hoor mammadoe. Maar idd wel lastig met opvang. Maar werky je vriend ook onregelmatig? Anders zou hij toch het kind kunnen halen bij de opvang als dat nodig is? Wonen je schoonouders ook in de buurt of niet? Dan is er altijd iemand in de buurt als er nood is. Ik wil 2 hele dagen gaan werken, en 1 ochtend en 1 middag. Het liefst 3 hele dagen maar denk dat dat niet haalbaar is. Dan wil ik het liefst het kind die twee hele dagen naar de opvang brengen, 1 ochtend naar mijn moeder, en 1 middag gewoon bij mijn vriend als hij dat met zijn werk kan regelen. En ik geef trouwens ook nog sportlessen in de sportschool, geef nu nog maar 1 uurtje maar heb dat veel meer gedaan. Nou ga nu maar ff eten maken.
Ik herken dat wel wat Linnie27 zegt, ik werk ook met kinderen.. Moeilijk opvoedbare kinderen wel te verstaan. En als ik dan naar een pittige dag thuis kom vraag ik me ook wel eens af hoe het dan zou zijn om daar ook nog een kind te hebben. Maar ik ga er maar vanuit dat ik geen moeilijk opvoedbaar kind krijg Vraag me ook wel eens af of ik mijn 'werkmodus' wel af kan zetten wanneer ik zelf kinderen heb, hoop dat ik dan niet te streng word!
@lwal: Jij hebt het helemaal zwaar met moeilijk opvoedbare kinderen. Dan kan je er aan het eind van de dag ook wel helemaal klaar mee wezen. Maar ja, we gaan zien hoe dat gaat het als we zelf kindje hebben. Eigen kindje is natuurlijk altijd veeel leuker. Ik hoor wel mensen die in de kinderopvang werken dat ze op het werk precies weten wat ze moeten doen en ouders kunnen informeren. Tot ze zelf kinderen hebben, dan worden ze wat onzekerder. Wel grappig. Ik heb wel dat ik weet waar mijn grenzen zijn en hoe ik het kind op wil voeden. Maar in de praktijk moet je toch maar afwachten hoe dat gaat. Miss smelt je helemaal van je eigen kind
Nou, Lwal, dat zal wel niet toch? Eigen kind is anders en ik hoor altijd dat men zegt: "Dat zou míjn kind nóóóóiiiit doen", "Mijn kind doet dat niet!"... etc hihi... zou wil ik nou ook weer niet zijn eigenlijk... Dat werken met kinderen kan ik me overigens wel voorstellen dat dat soms lastig is... en wat een drukte!!! Pfff ik kan mijn kandidaten soms wel aan hun oren draaien, laat staan zoveel kids hahaha! Maar toch zou ik graag 4 kindjes willen hahaha Wel lekker als je PSZ en BSO afwisselt denk ik! Moet zeggen dat ik het vandaag wel wat rustiger vind op het forum? Is iedereen druk of komt de "we-want-a-baby"BOOM vanavond nog?? ga ffies eten...
Ja ik heb dat ook wel dat ik nu al weet hoe ik mijn kind wil opvoeden, maarja of dat gaat lukken? Ik heb een hond van 2 jaar oud, toen hij een puppy was wist ik ook precies hoe ik hem wilde opvoeden.. Maar dat bleek soms toch wel lastig. Ik vind alles snel zielig! Debby1: Ben jij niet ontzettend zenuwachtig om morgen te gaan testen?? Ik denk dat ik hier dagen naar uit zou kijken!
4 kinderen? Wow, dan moet je nog wel ff. dat is ook een drukte. Ja afwisseling psz en bso is echt leuk. Ik zou ook niet op de hdo willen staan. Vind ik te eentonig. Ja is vandaag wel wat rustiger he. Miss iedereen werken idd. Claudi6a is naar frankrijk dus die is er niet. Ik moet nog 11 dagen wachten tot de ovulatie, duurt nog zooo lang. haha. Ga je nog testen?
Ik had ook wel eens getolkt op een basisschool, en kwam ik er pas achter wat een ontzettende zware baan het is, juf. Er stonden ongeveer elk moment van de dag 5 kinderen om haar heen: "juf juf juf!!!!" Ik heb vrijwel geen kinderen om me heen. Niets om te oefenen dus Maar ben zelf flink streng en zelfstandig opgevoed en mijn vriend juist weer super liefelijk en moeder die alles op zich wil nemen. Wij hebben besproken dat beiden 'te' is en we hier een gulden middenweg in willen vinden. Maar ik zeg altijd maar: het is heel makkelijk om van te voren alles te bedenken, maar je weet uiteindelijk nooit wat je voelt of doet, als je kind schreeuwend op de supermarkt - vloer ligt dat ze bob de bouwer ijs willen. Haha, ik moet er niet aan denken! @Lwal, ik heb ook twee katten en zo zoetsappig als de pest en verwen ze echt tot het belachelijke aan toe haha, maar denk dat het met kinderen toch anders is. Zij moeten leren hoe zij in de toekomst keuzes moeten maken en poezen hoeven dat niet. Dus als je die een beetje verpest, heb je alleen jezelf ermee @Debby: o ja!!! Vanavond baby-boom! Helaas zit mijn vriend te playstationnen, dus wordt het herhalinkje om half 10 :S @Linnie: Ja mijn baan is super afwisselend! Echt een droombaan. Ik kom op plaatsen waar anderen niet mogen komen, en elke dag is weer anders en ik onmoet altijd weer nieuwe mensen. Echt super en nog eigen baas ook en een mooi uurloon. Alleen wat meer onzekerheden. Zo heb ik vandezomer maar weinig tot geen werk, en is het maar de vraag of ik genoeg geld gespaard heb....Moest laatst een rondleiding bij de kinderopvang tolken en was ook wel erg leuk om daar eens binnen te kijken. Kinderen kunnen soms lastig zijn, maar geven denk ik wel veel voldoening, ze zijn zo lekker eerlijk en direct
Dat is wel minder dat je van de zomer weinig werk hebt. Maar staat dat nu al vast of kan er nog wel werk bijkomen? Ja het is ook heel makkelijk gezegd hoe je je kind wilt opvoeden. Op mijn werk weet ik wel wat ik wel en niet van een kind wil,maar bij je eigen kind kan dat opeens heeeel anders zijn. Gelukkgi denken mijn vriend en ik er wel hetzelfde over. EN jullie weten iig hoe je het niet willen toch? JA het is heerlijk met kinderen werken. Van die peuters ook krijg je zoveel voor terug. Ff knuffelen of krijg je ineens een kus. OF ze zeggen, juf linda, ik vind je zo lief. hahha. Dan smelt je. Ja ze noemen me allemaal juf linda, haha, verschrikkelijk vind ik dat. Kan soms geen juf linda meer horen. Ik heb ook kinderen die heel erg aan me hangen en niet veel van andere leidsters willen weten. Is aan de ene kant heel lief maar aan de andere kant lastig. Drama als je dan even weg gaat. Maarrrr, ik kan ze af en toe ook achter het behang plakken. hahah.
Dat staat wel al vast aangezien, mensen op vakatie gaan en opleidingen stoppen. Kan af en toe wel een doktersbezoekje of een feestje of wat dan ook langskomen, maar is niet erg veel. Het is qua opvoeding prettig om op 1 lijn te staan ja. En goed dat we weten wat we niet willen. Toch soms bang dat je achteraf erachter komt, dat je toch meer op je moeder lijkt dan je zou willen.... Daaag juf Linda gnagna
Haha, nee kan niet ik neem het op, mijn vriend zit zijn eigen oorlogsverhaal te schrijven op de playstation (Heeft hem weer van zolder gehaald sinds maanden na de verhuizing, weet nu weer waarom ik dat ding haat)