Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lwal: Wat gaaf dat jullie vrienden straks ook stoppen met de pil! Lijkt me echt geweldig om samen met iemand zwanger te zijn.. Zal er hier helaas niet in zitten ben ik bang!

Marilouise: Vooral die frustraties zijn erg vind ik. Tara wil ook veel meer dan ze al kan, al vanaf baby af aan en dus vaak gefrustreerd. Maargoed, komen ze ook wel weer overheen hoop ik!
    idd handig om te weten dat je eisprong wat later is!Ik duim voor je dat je niet nog een keer onder het mes moet.

Debby: Super voor je dat je contract is verlengd! denk je niet dat het moeilijker word als die verloopt over 6 maand en jij zwanger bent?
    En het lekkere weer is besteld.. ;)

Isa: Heel goed dat je daarmee voor jezelf hebt gekozen.
    En neeeeeeeeee: Duurd de peuterpubertijd echt zooo lang??:$ dat had ik beter niet kunnen weten... Hahah.

Poemie: gezellig! Je bent al overtijd! Spannend :D

Lwal: Have fun vanavond! ;)

Steeph: Balen dat er nog geen duidelijkheid is!
    En idd een peuterpuber heeft ook wel wat, maar somsssssssssssssssss kun je ze wel onder een heeel dik behangetje plakken.

Femmy: Wat sneu voor je vriendin! :( Maar wel fijn dat die vriend daar nu eerlijk over is, en er niet mee komt wanneer ze dat alles al wel hebben!

2. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En hier... same old story. Ben kapot en misselijk!
    Nu sinds een paar dagen de hele dag misselijk en last van maagzuur. Oohh zooo fijn die kwaaltjes! ;)
    Morgen over een week hebben we de echo al! Heb er onwijs veel zin in en vind het best wel spannend! :D
    Morgen een half dagje werken en woensdag lekker vrij.

Nu vroeg naar bed maar weer!

3. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @femmy: wat erg van je vriendin. Weet hoe het is, heb het zelf namelijk ook meegemaakt na bijna 8 jaar. De liefde was een beetje over, hoewel we wel heel goed met elkaar konden opschieten, maar niet meer als geliefden zeg maar. En ik wilde al heel lang kinderen en hij niet. Bleef hoop houden maar toen we echt al 2 jaar in een groot huis woonden en alles er klaar voor was zei hij dat hij de komende 10 jaar sowieso geen kinderen wilden en miss wel nooit. Denk dat mede daarom ook de relatie kapot is gegaan, hadden allebei andere verwachtingen. En ben nu gelukkig weer heeel gelukkig en zwanger:) Maar heb nog steeds veel contact met mijn ex en dat vind ik wel fijn.

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @tara: aah balen die misselijkheid. Hier alles nog wel goed, ik klop het wel even af hoor ;). Wel heel moe vanavond, kan de bank niet meer afkomen maar heb dan ook lange dag gehad.
    Heb wel last van mijn darmen en last van de zijkanten van mijn buik, Lijkt wel soort spierpijn. Vooral als ik me uitrek of op mijn buik lig en me wil omdraaien. Weet niet wat het is.

5. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha thanks dames, heel veel verleiden hoef ik denk ik niet te doen.. want meneer zegt al heel de dag: vandaag is het zover he? we moeten vanavond aan de slag he? Hahaha.. zo schattig!
    Ik heb op dit moment een beetje buipijn in mijn onderbuik weet niet of dit iets met de eisprong te maken heeft? Of ik praat het mezelf aan, kan natuurlijk ook. Heb ook sinds gisteren wat gevoelige tepels, dat had ik vorige maand ook een paaar dagen!

@ Femmy: Dat is wel rot voor je vrienden! Maar idd wel goed dat hij er eerlijk over is. Fijn voor jullie dat je zeker weet dat het allemaal goed zit.

@ Poemie: Ik trouw op 27 augustus, nog even geduld dus. Mijn moeder zei laatst dat ze denkt dat wij met z'n 3en gaan trouwen. Terwijl zij helemaal niet weet dat we bezig zijn om zwanger te worden, hoop dat ze gelijk heeft :)

@ Tara: lekker die kwaaltjes ;) Maarja, dan weet je wel dat je lichaam druk bezig is toch? Spannend volgende week!! Willen jullie straks eigenlijk weten of het jongen/meisje is?

@ Linnie: Bij jou vallen de kwaaltjes dus nog mee. Hopen dat het zo blijft

6. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Linnie en Tara: ben jaloeoeoeoeeerrrssss op jullie kwaaltjes hihi ;) ik wil OOK misselijk zijn ;)
    Tara, nee daar zie ik geen problemen in. Feit dat het nu zo lang duurde had voornamelijk met de financien van de vestiging te maken. Maar ik denk zelfs dat het misschien positiever is? Als ik minder ga werken, betalen ze ook minder personeelskosten. Dan wordt de winst weer hoger ;) en daarbij... mijn manager is 30 en heeft een jongetje van 8 en meisje van 5. Het bedrijf is sowieso een 'jonge' organisatie. Ik ben van mening dat ze weten wat ze in huis halen als ze iemand van 25 aannemen die net een huis heeft gekocht :p nee, ik verwacht geen problemen. Ik functioneer gewoon goed en daar hou ik me aan vast. Anders moet ik nog 2 jaar wachten!!! Doe ik echt niet :p

@ Femmy, balen van je vrienden. Kan me voorstellen dat dat niet leuk is en een klap. Bah. Slecht nieuws is nooit leuk :( zijn het beiden vrienden van jullie of is zij meer je vriendin en kwam hij later zeg maar? OF is hij ook een goede vriend geworden intussen?

@ Poemi, balen van die testen... hoe was dat de vorige keer bij jou? En wat is je eerste; jongen/meisje, naam? :) ideeen opdoen!

@ Steeph, ik duim voor je dat het snel doorzet!!

7. femmy79

femmy79 Actief lid

12 jun 2011
    255
    0
    0
    Den Haag
    @ linnie: het lijkt wel een beetje op jouw situatie. Hij wil eigenlijk (nog) geen kinderen en bij haar gaat toch de leeftijd een beetje tellen, dus je moet een keer knopen doorhakken.
    Het is beter dat hij het nu zegt dan over een paar jaar. Maar het blijft vervelend. spullen verdelen, ander huis zoeken enz.

@ tara: jammer dat je de hele dag misselijk bent, maar het hoort erbij;)

Nog maar 6 daagjes werken:cool:

8. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Linnie: Dat lijkt me zo moeilijk, om met iemand een relatie te hebben waarvan je weet dat hij geen kinderen wil of iig de komende 10 jaar in jou geval niet..
    En de darmen zijn hier ook van slag helaas. Die pijn aan de zijkant van je buik, is dat in je onderbuik? Want dan kan het wel eens bandenpijn zijn?!

Lwal: Kan heel goed zijn dat je dat allemaal voelt omdat je je eisprong hebt! En wat schattig van je vriend ;) die heeft er wel zin in dus. Haha.
    Nee wij willen het straks niet weten. Soms twijfel ik nog wel eens.Maar met Tara wisten wij ( en iedereen ) dat het een meisje zou worden, dus nu lijkt het ons een keer super leuk om het niet te weten !

9. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Debby ik geef je groot gelijk hoor!
    Ik zat met hetzelfde 'probleem', ik heb ook net te horen gekregen dat mijn contract word verlengt weer naar een jaarcontract ( kan ook niet anders omdat ik nog studerende ben en per jaar over ga ). In deze weken ontvang ik het contract om te ondertekenen. Gaat in vanaf 1 september 2011 tot 31 augustus 2012. Mijn vriend knijpt hem wel een beetje, maar ik zei ook: Ze weten dat we al een kindje hebben, we zijn jong en hebben het goed voor elkaar. En ik werk notabene in de kinderopvang, dus ik mag er toch hopelijk vanuit gaan dat ze hier wel een beetje rekening mee hebben gehouden en het accepteren.
    Anders kun je nergens meer aan de bak denk ik.

Femmy: dat klopt! ;) Heb het er ook wel voor over hoor. Maar ik merk wel dat ik mezelf wat meer rust moet gunnen, want doorgaan en doorgaan werkt niet als je zwanger bent.

10. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    Hallo dames,

Ik ben Faylin en vroeg me af of ik met jullie mee mag kletsen.
    Ik zat al bij een ander 'stoppen met de pil in juni' topic, samen met Poemi, maar er blijven daar maar weinig mensen over.

Groetjes, Faylin

11. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @debby: wacht maar, jij kijgt ook die kwaaltjes nog wel hoor, en dan valt het bij mij nog mee gelukkig:). Maar bij Tara begon het volgens mij ook pas echt later. Hoewel ik me wel al 2 weken niet goed gevoeld heb waarvan een week best misselijk. Als het daar bij blijft vind ik het ook goed.

@femmy: ja is zeker allemaal vervelend. Ik zit nog steeds met een huis met mijn ex. Wordt maar niet verkocht, Nou heb ik er verder helemaal geen last van en we wilden het ook op zijn naam laten zetten, maar de bank werkt niet echt mee. Echt balen. Maar ja. Komt wel goed.

@tara: Ja is moeilijk, maar je blijft hoop houden dat hij toch gaat willen. En uiteindelijk als je liefde ook niet echt meer voelt en niet samen de toekomst krijgen die we graag zouden willen moet je de knoop doorhakken. Was wel heeel moeilijk en heb hem echt gemist, miste echt mijn maatje. Het stomme is dat ik hem nog steeds veel vertel, hij wist ook als een van de eerste dat ik zwanger was. Maar er is verder niets meer hoor tussen ons:)
    Nou die pijn zit op de hoogte van mijn navel en iets eronder, niet heel laag. Maar heb het al meer dan een week. Is niet hele erge pijn maar soms voel ik het met bepaalde bewegingen. En al meer dan een week spierpijn hebben lijkt me ook niet logisch. Morgen weer lesgeven, is ff kijken of ik wat voel bij buikspieren.

12. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    He poemi! Ja gezellig hier hoor! Dit is mijn vaste thuisbasis zeg maar. Bij die andere lees ik ook wel eens mee, anders als de dames al kindjes hebben maar hier zijn we wat jonger, jij ook zie ik! Leuk dat je weer mee doet!
    Balen van je negatieve testen!

Steeph: wat balen, weet je nog niet waar je aan toe bent!
    En idd, ondanks alle trammelant is het alles behalve saai. Ik moet vaak om haar lachen ook al is ze boos! Nu zegt ze als ik boos ben: 'je moet wel lachen mama'... uhm! haha!
    Gelukkig lijkt ze ook in de leuke dingen op mij, het is echt een schootkind, knuffelen doen we eindeloos! Het liefst wordt ze de hele dag gedragen (zooo onhandig met boodschappen doen), vind ik zo begrijpelijk! haha, lekker knuffelen!

Debby: ow ja die zijn lekker, alleen zitten op die broodjes van de hema mayo op en eet ik die liever niet, dan wordt ik nerveus :)(mijn angst haha), dus maar mijn ouders eten vaak op zaterdag 'broodjes'. Dat is dan speciaal zeg maar haha, en dan hebben ze ook vaak rosbief, heerlijk. Heb vorige week ook nog ff lekker sushi gegeten, ben ook nog expres dingen eten en drinken voordat het niet meer mag!

Lwal: laat die vent maar goed mikken vanavond:p
    Ik werk als doktersassistente voor een solopraktijk (1 huisarts). Nadeel is dat alleen hij mij collega is, zou graag wel wat vrouwen om me heen willen en koffie leuten, maar nu ben ik verantwoordelijk voor een heleboel en ik weet precies wat er gebeurd en dat het goed gedaan is zeg maar. Maar ik leer heel erg veel, hij neemt daar uitgebreid de tijd voor, en dat is met andere artsen vaak heeeeel anders. Dus mijn cv groeit hier met de dag omdat er ook zoveel ruimte is voor eigen inbreng. Ik zit hier voorlopig goed. Ooit zou ik liever verloskundige worden maar studeren zie ik nu tegenop 4 jaar. Een cursus is nog te over zien.. Ach ik was ook bij het afstuderen van mijn moeder,Dranders werd ze, toen was ik 12 :D. Dus ooit ga ik er wel weer tegen aan (mijn carriere).

linnie: hoe is het nu met de kwaaltjes? Jij had toch ook niet zo veel? Ik ben hard op zoek naar bevestiging dat je zonder kwaaltjes ook best zwanger kunt zijn:D

marilouise: leuk hoor die taarten en cakejes! Ik heb het met isa's verjaardag ook geprobeerd, met de nadruk op geprobeerd.Ik had gekleurd (weet niet eens hoe het heet) in een spuitzak, moesten konijntjes worden, zagen eruit als ingezakte aliens:D. Doe je dat uit een boekje?
    Hoe gaat het nu met de pijn enzo? Hopelijk hoef je niet nog een keer onder het mes!

mammadoe: wat ben jij verslaafd aan dit topic: beetje vanuit bangkok reageren! haha! Leuk hoor, hoe was Kao San Road? Ik vond het fantastisch, lekker inkopen gedaan daar!

Tara: ik ben even kwijt hoe oud jou meisje is? Heb je het trouwens al aan mensen verteld?

groetjes!

13. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @faylin: welkom op ons topic. Tuurlijk mag je mee kletsen, is hier heeel gezellig. Zijn er al een aantal zwanger, maar willen dit groepje niet kwijt:)
    Maar sinds wanneer ben je gestopt met de pil? En ga ja voor je eerste?

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Femmy Goed bezig geweest! Wel heftig voor je vriendin. Raar dat hij pas na bijna 7 jaar ging twijfelen of ie wel verder wilde. Misschien de welbekende '7 year itch'?

@Steeph Wel balen dan van je negatieve testen. En het ergste is dan dat je ook maar niet ongesteld wordt hè? Dan zou je tenminste weer verder kunnen. Ik vind het niet eens zo erg dat ik niet gelijk zwanger ben, maar dat wachten op je menstruatie is wel heel vervelend...

@Tara Spannend hoor, volgende week de echo al! Is wel vrij vroeg of niet? Is dat gelijk je termijnecho of krijg je die ook nog? Door al de kwaaltjes ben je er wel goed bewust van dat je zwanger bent. Als je nergens last van hebt zou je denk ik eerder twijfelen of alles wel goed zou zitten enzo.

@Linnie Jij hebt dan ook al een behoorlijke lange relatie gehad. Wel balen dan dat jij graag kinderen wilde en hij niet. Gelukkig ben je nu de juiste tegen gekomen. Jij was toch ook heel snel zwanger?

@Lwal Wel heel toevallig dat je moeder met zo'n opmerking komt als ze niet eens weet dat jullie ermee bezig zijn. Hopelijk een goed voorteken! Leuk trouwens dat je vriend er ook zo mee bezig is.

@Debby Zo te lezen net je contract verlengd, gefeliciteerd! En je kinderwens uitstellen voor je werk is ook wel erg lastig. Manlief werkt voor defensie en daar is ook alles vrij onzeker maar we hebben pas ergens volgend jaar meer zekerheid daarover en daar gaan we gelukkig ook niet op wachten.

Ik heb een zoontje van 16 maanden en hij heet Duncan. Naar wat soort namen zijn jullie op zoek dan? En m'n vorige zwangerschap was eigenlijk een beetje raar. Ik heb positief getest op 25 juli, toen dacht ik dus 4 weken zwanger te zijn (eerste dag menstruatie was 23 juni). Ik heb best veel bloedverlies gehad dus rond de 7 weken mocht ik langs komen voor een echo ter controle en bleek ik dus al 10,5 week zwanger te zijn en was de eerste dag van menstruatie dus 27 mei, terwijl ik dus echt dacht ongesteld te zijn geworden op 23 juni, gewoon 4 dagen bloedverlies, misschien achteraf minder heftig dan normaal maar verder niet over nagedacht.

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    In de tijd dat ik bezig ben met één bericht zijn er al weer heel wat berichten bijgekomen!!

@Faylin Leuk dat je het ook gevonden hebt!

@Isa Mijn schoonzusje is nu ook bezig voor verloskundige. Ze heeft een kindje van bijna 5 en is begonnen met de opleiding toen m'n oudste nichtje dus 3 was. Inmiddels heeft ze er een tweede (februari dit jaar) dus ze is er eventjes tussenuit geweest maar volgens mij hoeft ze niet eens een jaar over te doen en gaat ze nu dus naar het derde jaar. Het lijkt mij ook heel mooi werk, maar opleiding combineren met kinderen lijkt me ook wel erg lastig.

@Femmy Als ze het niet eens kunnen worden over wel/geen kinderen is het misschien ook wel goed dat ze nu in ieder geval weer verder kan. Als je te lang in zo'n relatie blijft zitten is het misschien wel te laat.

@Linnie Wat voor les geef jij als ik vragen mag?

16. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @poemi: ja heb lange relatie gehad. En ben met mijn huidige relatie nu bijna 2 jaar samen. Hebben best snel de keuze gemaakt om kinderen te krijgen. Voelde gewoon heeel goed voor ons allebei en het gaat top.
    Maar wat grappig dat je gewoon verder was dan je dacht bij de eerste.
    Ik was mijn eerste echte menstruatie ook heel weinig ongi. De menstruatie met de pil was nog heftiger en pijnlijker. Heb bij deze helemaal geen pijn gehad. Voelde me ook niet echt ongi. Heb het wel gezegd tegen de vk op advies an iedereen maar hun gaan er wel vanuit dat het een menstruatie was.
    Maar dat was ook de enige keer dat ik echt ongesteld was dus heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal

17. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Linnie: Je hebt idd al een hele relatie achter de rug. Fijn dat jullie nog zo goed contact hebben zeg.. En hoop dat je huis snel verkocht is!

@ Poemie: Dat is wel apart dan van je vorige zwangerschap! Maar wel prettig dat je dan ineens al verder blijkt te zijn.
    Mijn vriend werkt ook voor defensie, maar het is bij hem zo goed als zeker dat hij mag blijven. Kan altijd ineens veranderen natuurlijk.

@ Isa: Ja nu weet ik het weer, de doktersassistente :) Studeren kan idd altijd nog, nu even lekker op kinderen richten toch. Dat is ook een beetje mijn planning.

@ Tara: Spannend dat je het niet wilt weten. Ben benieuwd of je dat vol kunt houden ;)

@ Debby: Ja snap wel dat je er gewoon voor gaat ondanks dat je geen zekerheid hebt op je werk. Ik vind ook dat ze daar gewoon rekening mee moeten houden als ze een jong iemand aannemen.

@ Faylin: Welkom

18. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    Dank je Linnie. Dan zal ik mij ook even netjes voorstellen. Ik ben 27 jaar, 25 juni getrouwd en 13 juni gestopt met de pil.
    Morgen is mijn NOD, maar ik heb er zondag al een test tegenaan gegooid. (wachten is niet mijn sterkste punt..;)) Toen was er een heel, heel vaag streepje te zien. Maar die was met de test van vanmorgen niet meer te zien. Dus mijn zenuwen staan op springen.

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Linnie 't zou grappig zijn als jij ook ineens verder zou zijn. Wanneer heb je de eerste echo?

@Lwal Waar zit jouw vriend bij dan? Mijn man is sinds 2008 (gelukkig) geen militair meer maar werkt er nu bij de beveiliging als burgermedewerker. Daar moet ook wel bezuinigd worden maar ik geloof dat eerst alle mensen met tijdelijk contract eruit moeten en hij heeft gelukkig gelijk een vast contract gekregen dus het is nog wel even afwachten.

20. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @faylin: oooh spannend. Wel ff laten weten he morgen als je iets weet:)
    Ik ben ook 27 jaar. Was gestopt met de pil begin mei, en was met de 2e ronde al zwanger. Echt heel snel gegaan, niet verwacht.
    Maar jeetje, wat spannend, vooral als je al een heel licht streepje hebt gezien.

Deel Deze Pagina