Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo het is echt lekker druk hier zeg!!

Bedankt dat ik ook mee mag kletsen, heb net een hele riedel teruggelezen maar t zal nog wel even duren voordat ik alle ins en outs bij de juiste naam kan plaatsen in m'n hoofd, maar alles heeft tijd nodig haha :)

@linnie, kwaaltjes hier af en toe een vlaag van misselijkheid, waarop zoontje mee gaat 'hoesten' erg komisch ;) En verder moe en gespannen (.)(.) Bij de 1e compleet klachtenvrij tot laat in de zwangerschap (jaaaa het kan dus wel!!!)

Wij willen niet weten wat het wordt, bij de 1e ook niet en de verrassing is wel echt compleet dan. De babykamer is neutraal (allemaal dieren en een boom uit verschillende behang patronen en vrolijke kleuren gesneden). Onze uk gaat tzt naar een nieuwe kamer met groter bed (we gaan n raceautobed maken). Niet dat ik niet nieuwsgierig ben....in tegendeel heb dan ook 3 dagen te vroeg getest en gelukkig kreeg ik n positieve test in handen :)

@faylin wat balen van je negatieve test, ik had echt goede hoop voor je...Maar goed dan snel op naar deze hopelijk vruchtbare ronde!!!

@poemi, jij voelt het dus ook aankomen...hmmm laat de hel dan maar snel losbreken...zodat ook jij weet waar je aan toe bent met je cyclus

@Jessie886
    Goede keuze om t later te vertellen, dan is het straks idd een moment om met een brede glimlach te herinneren. Hier wel m'n moeder verteld na slecht nieuws (wat er al een paar dagen was dat terzijde). T was fijn om iig een lach op dr gezicht te toveren en omdat het de 2e is is het voor mij toch anders (niet minder speciaal maar wel wat 'normaler' bij de 1e zag niemand het aankomen en waren ze écht verrast bij n 2e word je al snel in de gaten gehouden :) )

Verder is uk lekker de komende 3 weken 'vrij' van het kdv dus we gaan vanmiddag lekker naar het zwembad met z'n drietjes (of eigenlijk 4)

Ik lees en klets later vandaag dus weer bij!

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Brondy Balen dat je ook ongesteld bent geworden. Dan lopen jij, Faylin en ik redelijk gelijk. Hoelang was je laatste cyclus?

@Jessie Leuk idee om het zo te vertellen! Ik zou niet eens tot de eerste echo kunnen wachten met vertellen, dus knap van je dat je dat wel gaat doen.

@Isa Ons zoontje loopt al vanaf een week of 6 bij de fysio. Het is begonnen omdat hij echt heel veel huilde, later gingen we ermee door omdat hij een afgeplat hoofd kreeg, hier uiteindelijk een helmpje voor gehad en bij de laatste meting van zijn hoofdje met 14 maanden had het CB net bij controle aangegeven dat ie toch wel zou moeten gaan staan inmiddels en konden we dit gelijk doorgeven aan fysio en is ze dus hier weer voor gebleven. Na aardig wat oefeningen gaat hij nu eindelijk dus wel staan, maar hadden we dit niet gedaan had het misschien wel langer geduurt.

Ik ga zo maar weer een poging doen me op het werk te concentreren, zo geen zin!

3. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja ik heb dames van dit forum laten pendelen voor me: hilarische uitkomst, 2x een meisje & 2x een jongentje. Ik vind het wel grappig/komisch want zo mag ik nog 7,5 maand dubben :)

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Eels Gaaf dat jullie zelf zo'n bed gaan maken! En jij wilt niet eens weten wat het wordt??? Dat je dat wel vol kunt houden ;). Bij de eerste wilde we het eigenlijk ook niet weten maar ik was veel te nieuwsgierig. Manlief wilde het namelijk wel weten en daar zou ik dan echt niet tegen kunnen, dat hij het wel weet en ik niet ;)

Veel plezier in het zwembad vanmiddag!

5. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @brondy: aaah wat jammer. Je loopt nu idd gelijk dan met poemi en faylin.

@isa: ik heb 10 augustus mijn eerste echo, zo spannend.

Moet zo werken, vind ik op zich niet zo erg, maar daarna weer les geven, en dat ging de laatste keren niet zo lekker, snel licht in mijn hoofd, snel moe en lome armen en benen. Ff kijken hoe het vandaag gaat.

Verder gaat het vandaag. Toen ik wakker werd voelde ik me niet lekker maar nu gaat het weer. Zat op de bank en na een half uur werd ik weer zoo moe, heb ik nog ff iets meer dan een uur gelegen:)
    En mijn darmen heb ik zo veel last van. Heb echt pijn in mijn buik ervan. Voelt helemaal strak en gespannen. EN mijn tepels zijn heeeel gevoelig geworden sinds gisteravond. Toch wel wat symptomen.

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij wilden het bij de 1e eerst niet weten toen wel toen kregen we met 21 weken te horen dat we een dochter kregen, dit hebben we totdat ik overgedragen werd aan de gynecoloog geloofd toen kregen we een extra echo en zat er echt een piemeltje aan was zo blij dat ik echt maar een paar dingen roze had gekocht, dit was trouwens bij 33 weken en bij 36,5 is die geboren dus maar kort kunnen wennen aan het idee,

bij een volgende wil ik het niet meer weten geloof ik.

hier ook laten pendelen, en 2x september een meisje en 1x februari een jongen

eendjes voeren was leuk zoonlief is doodop ligt nu lekker op bed moeders even plat op de bank dan komt toch die vervelende hoofdpijn weer even terug, maar goed, gaat wel weer over.

morgen met man weer naar de dokter voor zijn enkel het gaat niet beter ondanks 1000 mg naproxem op een dag vreselijk veel pijn en zijn hele enkel is weer / nog dik hij doet zittend werk en zit met zijn voet in de lucht stevige schoenen aan en alles, zelf zegt hij dat het voelt alsof zijn bot schuurt, hij heeft zonder reden zijn hielbeen een keer gebroken gehad en zo voelt het voor hem dus hij is een beetje bang voor 6 weken gips, en dat terwijl hij weer zo graag ana het voetballen wil begint ook weer over 3 weken !

nou ja even afwachten allemaal

7. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ linnie
    Vind het wel jammer, maar heb vanmiddag even een heerlijk broodje gerookte biefstuk gegeten in de stad ;)

@ marilouse
    Wat vervelend voor je man zeg! Hopelijk hoeft hij geen gips.
    Fijn dat de kleine even moe is, kun jij ook ff rusten :) wel weer jammer van de hoofdpijn, heb ik de laatste paar dagen ook last van :(

@ poemi
    We lopen nu inderdaad gelijk. Mijn laatste was 31 dagen, daar heb ik de teller nu ook maar op gezet. Hopelijk blijft het zo :(

Trouwens welke pillen slikken jullie ter voorbereiding?
    Alleen foliumzuur of andere?
    Ik gebruik die van de Etos 'zwanger worden', maar heb hier verschillende verhalen over gelezen. De een werd zwanger in de 1e ronde, de andre kreeg een cyclus van 50 dagen. Dus ben nu aan het twijfelen wat ik na dit doosje doe. Overstappen? of blijven gebruiken?

8. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @brondy: ben jaloers, haha, wil ook biefstuk. En zooo graag lekker carpaccio, met die kaas en sla en alles. haha.

Maarre ik slik foliumzuur en voordat ik zwanger was ook al. Ben niet bekend met die van de etos. Weet ook niet wat het is, maar zal toch niet dat zo'n pil je cyclus compleet verstoord?

9. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    eels wat is dat pendelen? ik zie dat wel eens in een onderschrift staan! Leuk zo'n bed! Wij zijn aan het kijken voor een prinsessenbed, ben er nog lang niet uit wat ik leuk vind haha!

Linnie: oeh, dan ben ik nog op vakantie! ik zal kijken of ik een internet cafe kan vinden :D

Marilouise: wat vervelend van het pootje van je man, maar als hij er zo'n last van heeft is gips toch wel een uitkomst denk ik! Sterkte!

ik was trouwens toestraks heel even misselijk!!!!???? oh, zou het?

Poemi: en ben je achteraf blij dat je zo'n helmpje hebt gebruikt. Verder nu wel gezond? Stopte het huilen toen je begon met fysio?

10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Geen idee, zij dachten van wel, maar is nergens bewezen, dus tja miss is het puur toeval?
    In deze pillen zit extra foliumzuur en nog een aantal andere vitamines die belangrijk zijn als je zwanger wilt worden. Vervelend is wel dat je er 2 op een dag moet nemen, 's morgens en 's avonds. Deze mag je niet meer gebruiken na 2 maand zwangerschap dacht ik. Maar heb thuis ook nog vitamine B-complex van Davitamon, zit ook extra foliumzuur in, denk dat ik die anders maar op ga maken hierna.

11. marilouise

Ik ben nu begonnen met foliumzuur van de etos gewoon alleen foliumzuur en dit slik ik de komende paar nachten tegen de herfst ga ik beginnen met vitaminepillen met foliumzuur ik loop toch altijd te kwakkelen in de herfst dus is geen overbodige luxe.

hier staat er alweer een taartje in de oven, vanavond even man lief aankijken mag hij het marsepein even kleuren,

nu ga ik me de kleine aan de slag hij is wakker!

12. Jessie886

Jessie886 Actief lid

27 jun 2011
    227
    0
    0
    Receptioniste bij een fysiotherapeut en eigenaress
    Etten-Leur
    Ik heb toen ik begon geen pillen geslikt en nu ik zwanger ben slik ik vitamine pillen van Gravitamon. Dat is speciaal voor de zwangere vrouw. Mag je volgens mij de gehele zwangerschap door slikken, ook als je straks borstvoeding gaat geven.

@marilouise: minder van je hoofdpijn en je mannetje! Hoop dat het allemaal mee gaat vallen en hij niet in het gips moet!

13. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Er is weer een hoop gekletst zeg. Ik ga even terug lezen! :)

Faylin: Welkom!! :) Gezellig!

Linnie: Wat bijzonder dat je zo'n goeie band met je ex hebt. Kan je vriend hier ook goed mee omgaan?
    Mijn ex en ik hebben nooit meer contact, we waren elkaars eerste met alles en hebben een geweldige tijd gehad. Hij heeft het toen uitgemaakt en eigenlijk spreken/zien we elkaar nooit! Dat knaagt op 1 of andere manier toch aan me, raar om iemand die zo speciaal voor je is geweest zo ineens te 'verliezen'. Ben dus best wel 'jaloers'(jaloers is een te groot woord, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ) dat jij dit wél hebt! Niet dat ik nog iets voor hem voel, of wil, absoluut niet!

Isa: Mijn dochtertje is nu 1 jaar en 9 maanden oud! Hoe oud is jou dochter?
    Alleen 1 vriendin weet het.. Ik kon mijn mond niet houden en heb er achteraf eigenlijk wel spijt van. Omdat ze eigenlijk als 'vriendin niet de schoonheidsprijs verdient en mijn vriend was er verdriettig van dat ik het toch aan iemand had gezegt!:$

Enne, ik ongeduldig? Hoe kóm je erbij? ;)
    Werkt dat zo ja als je eerder een echo wilt? Ik heb bij de eerste ( heel slecht, i know ) wel eens getwijfeld om te bellen dat ik zogenaamd bloed verloor om die echo maar eerder te krijgen.. Slecht he.

Poemie: Die kwaaltjes zijn idd ook een fijne bevestiging, maar soms..... ;)
    Ik ben dan 8 weken en 2 dagen met de eerste echo.. Niet heel ver nee, maar als het goed is , is er al wel duidelijk wat te zien. Dit is ook een termijnecho, maar die van 12 weken krijg ik ook!

Lwal: haha, ik ben ook héél benieuwd of wij het vol houden..

Linnie: Je blijft natuurlijk altijd vooruit kijken.. Maar toen ik Tara voelde bewegen en schoppen, nam dat toch wel een heel groot deel van mijn onzekerheid weg.

Eels: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Jessie: kloten van die hele situatie meid! Als het je echt zo dwars zit, kun je het dan niet beter gewoon tegen je moeder vertellen?

Faylin: Ahh wat jammer meid! :( Maar hups, op naar de volgende ronde en duimen draaien dat het raak mag zijn!

Marilouise: Auw, een gebroken voet, hoe krijgt ze dat voor elkaar?
    En wat leuk een party voor je moeder, is ze bijna jarig?

Poemi: Balen!! Vol goede moed naar de volgende ronde!

Marilouise: Nee thanks, hier al genoeg aan 1 opstandige peuterpuber. En dit is nog een meid ook nog.

Brondy: balen meid! Ook voor jou: Vol goede moed naar de volgende ronde! ik duim alvast!

Jessie: Mvm is hier vorige week geweest. Dacht wel genoeg te hebben aan 1 krat, maar had ze na 3 dagen al vol!:$ Ben nogal een zeikerd ;).
    Vrijdag krijg ik mijn armbandje, vind het een erg leuk cadeau. Beetje pink ribbon idee.

Linnie: Jeej, daar zijn ze dan: De symptomen! Kijk je wel uit met les geven? Ik snap niet waar je de kracht vandaan haalt. Pff.

Brondy: Ik gebruikte eerst alleen foliumzuur. Ik las dat als je gezond eet, je al die extra dingen niet nodig hebt. Maar nu ik zwanger ben, slik ik de zwangerschapsvitamine met foliumzuur van de kruidvat. Omdat ik de hele dag door misselijk ben en nu toch zeker weet dat ik de vitaminen binnen krijg.

14. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heeeeheeeee, ik zit heerlijk onderuitgezakt op de bank.
    Vandaag heb ik veel blikken naar mijn buik gehad, hij was ook wel erg groot vandaag!:$
    Heb meteen mijn vriend opgebelt en gezegt dat ik het er even met hem over wil hebben...
    Want ik vind het vreselijk om me constant zo ongemakkelijk te voelen met zo'n dikke buik zonder dat iemand weet waarom.
    Dan hoef ik hem ook niet meer in te houden! ;)
    Maar hooguit pas na de echo van volgende week.

Wat vinden jullie leuk op een shirtje?
    We hebben de volgende dingen bedacht:

Voorkant:
    Klap eens in je handjes,
    Blij blij blij!

Achterkant:
    Want ik krijg er een broertje
    óf zusje bij!

Voorkant:
    KOm maar op met die taart!

Achterkant:
    Want ik word grote zus in maart!!

Deze word vast een nadenkertje voor mensen die t niet verwachten :
    Voorkant:
    Tara
    29-10.-2009

Achterkant:
    Baby (of een andere naam of vraagtekens? (tips?;)) )

?? - Maart - 2012

Of hebben jullie nog leuke andere ideeen? Ik vind de andere standaart teksten ook leuk, maar wil iets orginelers...

15. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Shirtje voor Tara neem ik aan??
    Pfff ze zijn alle 3 wel erg leuk, als ik echt zou moeten kiezen dan kies ik voor...... de 1e.

Vitamines kom ik ook vaak te kort, was namelijk niet zo'n fruiteter omdat ik bijna overal allergisch voor ben :(
    Nu het blijkt dat ik zelfs een appel gewoon kan eten zal dat wel minder worden ;) maar zal ook zeker overgaan op vitamines voor zwangeren zo gauw ik zwanger ben. Nu maar hopen dat dat snel gebeurt :)

16. marilouise

de zwangerschapsvitamines kan je al mee beginnen hoor zit ook foliumzuur in.

@tara, Nou die van mij doet niet veel onder voor een meid hoor,

Hier taarten aan het bakken schiet wel op en is wel weer leuk, Rins zit heel wijs uit een drinkfles van spa te drinken helemaal leuk. verder is het hier een slagveld van heb ik jou daar hij heft vandaag bedacht dat die overal mee wil spelen.

we gaan zometeen lekker bloemkool eten hmmm heb er zin in.

enne weet niet wie het vroeg mar mijn moeder wordt 50 over 5 weken dus vandaar de surpriseparty.

17. marilouise

tara de 1e is wel erg leuk.

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ marilouise
    Ik wil ook van die mooie taarten kunnen bakken :)
    Wel leuk en lief dat jullie een surprise party voor haar organiseren.

Oke, dacht dat ze echt zijn voor als je zwanger bent :(
    Beetje dom gedacht dus. Naja, eerst maar even deze opmaken en de andere, anders is ook zo zonde geld. Daarna maar gewoon over naar de zwangerschaps pillen, hihi.

Heb last van menstruatiepijn :x eerder had ik dat veel minder. Met de pil was ik altijd maar 4 dagen ongi, hopelijk blijft dit hetzelfde ;)

Hmmmm lekker bloemkool, heb nog geen idee wat wij gaan eten, denk iets met rijst, Tjap Tjoy ofzo

19. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik die zwanger worden pillen van Etos. Omdat daar nog allerlei extra vitames inzitten (kan ik wel gebruiken) Idd lastig dat je ze 2x daags moet slikken. Geen idee of je er een regelmatige cyclus van krijgt, dat staat wel op de verpakking.. Ik kan het ook niet vergelijken wat ik ben er meteen mee begonnen.

@ Brondy; Balen zeg.. Maarja vol goede moed op naar de volgende ronde dan maar!

@ Tara: ik vind ze alle 3 leuk, maar als ik meot kiezen ga ik ook voor de 1e. Maarrr dan zou je het dus toch eerder gaan vertellen? Is ook wel erg lastig om het verborgen te houden als je nu al een buikje krijgt.
    Wij hebben het er al over gehad wanneer we het zouden vertellen (als het ooit zover is) en mijn vriend wil echt niet langer wachten dan 8 weken, hij is bij ons de ongeduldige haha.

@ Isa: Misselijk.. hmm ik hoop op een goed teken! Geen idee eigenlijk of je nu al kwaaltjes kunt hebben?

Sorry als ik niet overal op reageer.. Maar ben echt de helft alweer kwijt!
    Kom net van de kapper af, proefkapsel voor de bruiloft laten doen. Ik hou wel van een beetje getut dus was leuk :)
    Zo koken voor mijn broer en schoonzus en dan op bezoek bij mijn moeder..

Wij zijn gisteravond flink aan de slag geweest dus hopen dat hij raak geschoten heeft :D

20. femmy79

femmy79 Actief lid

12 jun 2011
    255
    0
    0
    Den Haag
    Ben weer terug van het werk en bezoek van de polikliniek en ik hoef niet meer terug te komen:D. De kno arts is, net als ik erg tevreden. Dus die periode is goed afgesloten!!
    @ Eels welkom hier.

Jammer van de meiden die ongesteld zijn geworden, maar op naar de volgende ronde!

Ik slik zelf de vitamine van Centrum, namelijk Centrum Materna. Het bevat ook foliumzuur en daarnaast kan ik het gewoon doorslikken als ik zwanger ben en het is gelukkig 1 pil per dag.

Hier staat straks een ovenpastaschotel op het menu, ik duik straks de keuken in om het te maken.

@ Tara: toen mijn schoonzus zwanger was, had ze ook voor mijn neefje een t-shirt laten maken met aan de voorkant: ik ben heel stoer en aan de achterkant, want ik wordt een grote broer!

Toen hij het aan had las ik natuurlijk allen de voorkant en dacht dat hij een t-shirt van Lief aan had, totdat hij zicht omdraaide ;).

Zijn kleine broer wordt ook alweer 3 jaar.

Deel Deze Pagina